Gecupte? Wat bedoel je? 't zijn van die standaard Michelin banden. Niks aparts ofzo. Run-flats, dat dan wel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:00 schreef rival het volgende:
[..]
ik denk dan eerder dat je gecupte banden hebt....
als die band niet meer rond is doordat ie stil staat.... dan zou die toch alweer rond zijn na een ritje over de snelweg?
de racebanden hier zijn ook zo zacht dat al zet ik hem maar 3 dagen weg dan vervormen ze... maar als ik ze ff opwarm met een ritje zijn ze weer goed...
dan zijn je profielvlakjes niet meer gelijk zegmaar....quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gecupte? Wat bedoel je? 't zijn van die standaard Michelin banden. Niks aparts ofzo. Run-flats, dat dan wel.
Na een rit (lange rit) is het inderdaad praktisch over, maar het moet wel een lange rit zijn dan (> 100km).
http://www.carfeckt.nl/auto-onderhoud/banden/gecupte-banden/quote:Gecupte banden, een onregelmatige zaagtandslijtage rond de gehele band op één of beide schouders, is inmiddels een algemeen bekend probleem en komt vaker voor bij brede sportieve banden en meestal op de niet-aangedreven wielen. Een band met deze vorm van slijtage geeft een bijzonder naar afrolgeluid dat te vergelijken is met het geluid van een defect wiellager.
Kan niet onder elke auto voor 800 piek aan banden gooienquote:
Ja ik denk dat het combinatie dan is geweest van nankang met regen en de remmen, maar vooral de remmen want zo erg als dit heb ik zelfs in de winter niet met de E46 gehad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:48 schreef Maharbal het volgende:
Nankangs, vragen om problemen
Ook al waren het de remmen
waarom heb je dan ook zoveel auto'squote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kan niet onder elke auto voor 800 piek aan banden gooien
Nee, het komt elke dag weer terug. Het ergste 's ochtends. en het is al maanden zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:12 schreef rival het volgende:
[..]
dan zijn je profielvlakjes niet meer gelijk zegmaar....
[..]
http://www.carfeckt.nl/auto-onderhoud/banden/gecupte-banden/
anders als het na een rit weg is, zou het weg moeten blijven.... (als de wagen niet te lang stilstaat natuurlijk)
erg vreemd.. welke banden heb je?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, het komt elke dag weer terug. Het ergste 's ochtends. en het is al maanden zo.
Ik had begrepen dat Nankang een topmerk is. Maar niet dus?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:48 schreef Maharbal het volgende:
Nankangs, vragen om problemen
Ook al waren het de remmen
Ik check direct even...quote:
Nankang is meer budget dan budget.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat Nankang een topmerk is. Maar niet dus?
Herstel: het zijn Bridgestone Turanza ER300.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik check direct even...
En het zijn geen Michelins wat ik eerst dacht, maar Bridgestones... 205/55/R16 91V. Type kon ik niet vinden.
troep is het niet.... niet mijn favo band maar zeker geen troep... dus ik blijf bij... Vreemd!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:39 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Herstel: het zijn Bridgestone Turanza ER300.
Door de BMW dealer er zelf onder gelegd trouwens.
Is dit troep of geen troep?
nankang, wanli, barum, linglong e.d. laten liggen als je grip wilt hebbenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:31 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat Nankang een topmerk is. Maar niet dus?
Een leerzame topicreeks. Mijn favo band is nog altijd een michelin en een pirelli.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
nankang, wanli, barum, linglong e.d. laten liggen als je grip wilt hebben
Bij mn ex E39 had ik op mijn 19 inch alpinas achter Linglongquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:53 schreef rival het volgende:
[..]
nankang, wanli, barum, linglong e.d. laten liggen als je grip wilt hebben
Er zitten toch degelijke banden onder? Zolang ze voldoen aan de keurmerken dan is er niets mis mee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:31 schreef Mikkie het volgende:
Ik vind dat altijd zo treurig hè. Wel de man willen zijn met 18 of 19 inch velgen in de categorie 'kijk mij stoer zijn en een mooie auto hebben', maar dan geen geld hebben voor goed rubber en een stuk veiligheid. Mooi is leuk, maar veiligheid zou toch voorop staan, denk je
Precies en vroeger had je niet eens winterbanden. Ik heb zelf dus een gebruikte set winterbanden gekocht omdat mijn zomerbanden deze winter niet gaan overleven en wil zelf testen of die dingen nut hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach veiligheid, je moet gewoon je rijstijl er op aanpassen. Zelfde als met winterbanden. Je kan wel met je zomerbanden door de sneeuw ploegen, maar je moet anders rijden. Al die lease rijders met winterbanden rijden weer veel harder, gaat de veiligheid dan omhoog? Ik rijd ook harder met m'n conti's, met nankang en regen pas ik me gewoon aan, maar dit had ik niet verwacht. Misschien toch wel heel erg slecht die banden
Een normaal klimaat en reistijd zeggen niets. Onder de verkeerde omstandigheden kan het ook onder de 80km/h al fout gaan (sterker nog: ook makkelijk onder de 50km/h).quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:58 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Er zitten toch degelijke banden onder? Zolang ze voldoen aan de keurmerken dan is er niets mis mee.
Tevens rijdt je ook bijna niet harder dan 120km/h en Nederland is een klein plat land met een normaal klimaat waar je reistijden meestal niet meer dan een uur zullen duren.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een normaal klimaat en reistijd zeggen niets. Onder de verkeerde omstandigheden kan het ook onder de 80km/h al fout gaan (sterker nog: ook makkelijk onder de 50km/h).
Ze voldoen aan een aantal eisen, maar dat maakt het niet meteen een goed product. Laat ik het zo stellen: een demente bejaarde vrouw met hangtieten en een doos als een uitgelubberde klamme tosti voldoet ook aan de criteria voor 'vrouw zijn', maar ik denk dat de meerderheid gaat voor de categorie 'vrouw' die fris is, strak in haar vel zit en wat jonger is.
Het is een stevige auto hequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 15:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Je hebt vocht in je koplampen. Gelukkig niet de normale. De schade valt mee trouwens, ik had een danig ingedeukt front verwacht en een bumper die half open op de grond hing...
quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:53 schreef Fer het volgende:
Nankangs zijn perfect onder een cabrio, die rijdt toch niet niet in de regen en onder de 20 graden.
Een van me buurvrouwen heeft een cabrio, en dat is een auto voor dagelijks gebruik. Rijdt permanent dat ding, en ze doet vrolijk de kap af als het boven de 15 graden is. Sjaal om, en daar gaat ze.quote:Op zondag 9 oktober 2011 20:53 schreef Fer het volgende:
Nankangs zijn perfect onder een cabrio, die rijdt toch niet niet in de regen en onder de 20 graden.
Bij mij is er ook laatste eentje opeens verdwenen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 12:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij kijkt nu heel zielig
[ afbeelding ]
Geen idee, nooit zelf geprobeerd. zal wel iemand zijn die er een nodig had en iets had van die auto staat al een poosje op dezelfde plek, dus kan vast geen kwaad.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou mijne is niet "opeens" verdwenenmaar volgens mij zijn ze best makkelijk te verwijderen bij de oude BMW'tjes. Bij de E36 volgens mij stukken lastiger, dan moet je ze van binnen los rukken. Het lukte me in ieder geval zonder gereedschap niet op de sloop
De afgelopen weken was het lekker weer (lijkt alweer lang geledenquote:Op maandag 10 oktober 2011 12:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ie het verder zonder schade eraf heeft weten te halen zou ik er niet zo om treurenmaar staat wel kaal met 1 neusgat
zal toch wel een E34 op de sloop staan waar je eentje vanaf kan halen
waarom rij je zo weinig erin dan?
Qua kosten vind ik dat niet zo'n vreemde beslissingquote:Op maandag 10 oktober 2011 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff ik ben woestdat je een leasebak prefereert boven 1 van de beste 5-series en betrouwbaarste BMW ooit gemaakt.
Qua rijden prefereer ik hem niet (al moet ik zeggen dat de leasebak ook zijn charmes heeft), maar grote afstanden rijden met een E34 wordt op een gegeven moment toch niet heel goedkoop. En een leaseauto kost daar niets extra naar mate je er meer mee rijdt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Pfff ik ben woestdat je een leasebak prefereert boven 1 van de beste 5-series en betrouwbaarste BMW ooit gemaakt.
Als je de bijtelling betaalt niet (ervan uitgaande dat het een zakelijke lease is)quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Qua rijden prefereer ik hem niet (al moet ik zeggen dat de leasebak ook zijn charmes heeft), maar grote afstanden rijden met een E34 wordt op een gegeven moment toch niet heel goedkoop. En een leaseauto kost daar niets extra naar mate je er meer mee rijdt.
Dat dus inderdaad.quote:Op maandag 10 oktober 2011 13:36 schreef Tarado het volgende:
Als je de bijtelling betaalt niet (ervan uitgaande dat het een zakelijke lease is)
De bijtelling is niet gratis, maar voor de kilometers diequote:Op maandag 10 oktober 2011 14:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Alsof die bijtelling niks is.... tenzij je zo'n 0% of 14% autootje hebt, maar dan zou ik helemaal liever in een E34 rijdenHoud dan km-adminstratie bij met max 500 km prive en gebruik de E34 prive
Lijkt me inderdaad een hele simpele rekensom, wat voor auto is het van jequote:Op maandag 10 oktober 2011 14:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
De bijtelling is niet gratis, maar voor de kilometers dieen ik privé maken nog steeds een stuk minder dan de E34 alleen al aan brandstof drinkt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor een E34 5-serie wel.quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:06 schreef YoshiBignose het volgende:
De 518i zou toch zuinig moeten zijn
VW Passat CCquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me inderdaad een hele simpele rekensom, wat voor auto is het van je?
quote:Nee, gelukkig niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan kan ik het helemaal wel begrijpenquote:Op maandag 10 oktober 2011 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
VW Passat CC
[..]
Nee, gelukkig niet.
Mwoah, niet mee eens. Niet iedereen is een 'mooi weer'-cabriorijder. Ik heb zelf m'n dakraam ook al open als het droog is, maar nog niet warm. Staat los van 'rechtvaardigen', maar is gewoon een kwestie van wat je leuk en fijn vindt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 01:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja je moet toch wat doen om de koop van een cabrio te rechtvaardigen in nederlandHahahaha
Dan snap ik het absoluut, prima auto om in rond te toeren (al zou het mijn keuze niet geweest zijnquote:
Het is ook niet onze eerste keuze, maar op de elastische besturing na is er verder niet veel mis met die auto.quote:Op maandag 10 oktober 2011 16:59 schreef Mikkie het volgende:
[quote]
Dan snap ik het absoluut, prima auto om in rond te toeren (al zou het mijn keuze niet geweest zijn).
ff serieus.. Wat voor grote BMW fan ik ook ben: VW Passat CC > 518i(quote:
Helemaal mee eens! * mitchelll0181 rijdt een e46 318quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ff serieus.. Wat voor grote BMW fan ik ook ben: VW Passat CC > 518i()
Dat er een BMW logo op zit wilt niet zeggen dat je er gelijk van moet houden, rij jij dan maar eens een 316i compact ipv een dikke Scirocco 2.0 TFSI, Nee dankje.. Keuze is snel gemaakt.. BMW heeft gewoon KUT auto's uitgebracht destijds, en dat waren de 4 cilinders EN vooral in zo'n dikke bak als een 5 serie hoort het gewoon niet thuis... (no offence btw aan iedereen hier; mijn mening)..
Turq jij zou gaan voor de 725 tds of nietquote:Op maandag 10 oktober 2011 17:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ff serieus.. Wat voor grote BMW fan ik ook ben: VW Passat CC > 518i()
Dat er een BMW logo op zit wilt niet zeggen dat je er gelijk van moet houden, rij jij dan maar eens een 316i compact ipv een dikke Scirocco 2.0 TFSI, Nee dankje.. Keuze is snel gemaakt.. BMW heeft gewoon KUT auto's uitgebracht destijds, en dat waren de 4 cilinders EN vooral in zo'n dikke bak als een 5 serie hoort het gewoon niet thuis... (no offence btw aan iedereen hier; mijn mening)..
Excuse me? Ooit een M40 blok gehad?:quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:55 schreef YoshiBignose het volgende:
Komt turq weer met z'n gejank over 4-cilindersen dan vergelijken met 4-cilinder volkswagens. Is misschien niet het beste blok, maar hebben minder problemen dan die TSI shit haha.
Ik zou gaan voor een 724td..quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:53 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Turq jij zou gaan voor de 725 tds of niet
Enne rij jij officieel geen 318?
Dan noem je toevallig ook alleen het slechtste blok uit de BMW historiequote:Op maandag 10 oktober 2011 19:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Excuse me? Ooit een M40 blok gehad?:
Heetkoppen, durf ze nooit lang stationair te laten lopen, ff trappen en ze worden heet..
Koppakkingen die het begeven,
Kleppen die tikken (vrijwel 95% van alle M40 blokken op dit moment)
Distr. riem dient vervangen te worden (dus niet onderhoudsvrij)
Geef mij dan maar (hoe fucked up het dan ook klinkt) een TSI blok ipv. een M40 blok..
naaah dat denk ik weer net niet.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dan noem je toevallig ook alleen het slechtste blok uit de BMW historie. Niets mis met de M10, M42 en M43. Alleen de M40 was gaar en ook de enige met een riem (op de M20 na) maar bij normaal gebruik en normaal onderhoud ook weer niet superslecht. Bovendien is die in heel weinig BMW's maar gebruikt. Google even naar storingen en problemen over de TSI blokken.... wat hebben ze geleerd in die 20 jaar tijd? Zo'n klein mogelijk blok met zoveel mogelijk vermogen dat er uitgeperst moet worden. Een aap kan bedenken dat er ergens een addertje onder het gras moet zitten. Een M30 blok zuipt, tikt, maakt lawaai en moet iedere 20k gesteld worden, maar gegarandeerd dat die langer mee gaat dan zo'n 1.2 TSI.
Wel weer grappig dat veel mensen de M42/M44 blokken behoorlijk betrouwbaar vinden.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:05 schreef Turquaz52 het volgende:
Onbetrouwbaar is ook de M42 en de M44.. Ken er geen een met een fatsoenlijk stationair en getik.. De 16 kleppers (m42/m44) zijn afgeleid van de S14 blok, okee.. Leuk, aardig.. Maar ze hadden de betrouwbaarheid ook niet even laag te maken..
En dan praat ik vooral over de M44, dat moet de TU zijn van de M42 een 1.9 ipv een 1.8, vermogen? Gelijk. Koppel? Vrij weinig verschil.. Problemen? Het zelfde:
Stationair brak,
Kettingspanner,
Rotte geur uit uitlaat,
Vaak valse lucht bij spruitstuk..
De benaming komt overeen, maar de S70 uit de Mclaren F1 deelt feitelijk weinig met de M70 blokken en ook weinig met de S70 uit de 850CSi.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:05 schreef Turquaz52 het volgende:
De motor van de McLaren F1 wat jarenlang de snelste supercar ter wereld was heeft gewoon een fucking blok aan boord wat ook in een gemiddeld 7/8 serie te vinden is.. Niets meer of minder dan 2 M20 blokken aan elkaar verbonden en voila: de M70 5.0 V12, pak je dat idee en gebruik je een E36 M3 motor dan heb je 2x een S50B30 dus een 6.0 V12 aka snelheid..
Nou ja, je kunt niet ontkennen dat het een heel ander soort auto is. Zo voel ik me rijdend met hoge snelheid op bochtige wegen een stuk veiliger in de E34 dan in de Passat.quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:36 schreef Tarado het volgende:
Ik heb dan ook geen 4 cilinder dus no offence taken, het blijft natuurlijk sowieso heel moeilijk om een oude BMW 5 serie met een nieuwe Passat CC te vergelijken, zou te gek voor woorden zijn als de Passat het onderspit zou moeten delven
dat zou ook te maken kunnen hebben met het feitdat je je E34 veel beter kent en dus weet waar de grenzen liggen en omdat je dan zelf rijdt misschien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nou ja, je kunt niet ontkennen dat het een heel ander soort auto is. Zo voel ik me rijdend met hoge snelheid op bochtige wegen een stuk veiliger in de E34 dan in de Passat.
Ik denk dat dat laatste vooral veel scheelt. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat er een kleine vertraging in het sturen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:46 schreef Tarado het volgende:
dat zou ook te maken kunnen hebben met het feitdat je je E34 veel beter kent en dus weet waar de grenzen liggen en omdat je dan zelf rijdt misschien?![]()
Maar zonder dollen, BMW stuurt altijd lekker direct, zal bij Volkswagen minder zijn mede door de voorwielaandrijving
Wees dan blij dat je geen Renault neemt, die besluit midden in een bocht dat de stuurbekrachtiging lichter moet, met als resultaat dat het voelt alsof je opeens over de voorwielen glijdt. Zeer enge gedachte in bochten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 08:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat dat laatste vooral veel scheelt. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat er een kleine vertraging in het sturen.
Zo'n Renault zou ik waarschijnlijk vrij snel vanaf zijn, ben ik bang.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:38 schreef tha_rizzo het volgende:
Wees dan blij dat je geen Renault neemt, die besluit midden in een bocht dat de stuurbekrachtiging lichter moet, met als resultaat dat het voelt alsof je opeens over de voorwielen glijdt. Zeer enge gedachte in bochten.
In de zomer in Turkije reed ik in een gehuurde Ford Focus sedan uit 2007 en daar had ik dit gevoel ook wel. Zal ook wel komen doordat de stuur heel soepel was.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 10:38 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Wees dan blij dat je geen Renault neemt, die besluit midden in een bocht dat de stuurbekrachtiging lichter moet, met als resultaat dat het voelt alsof je opeens over de voorwielen glijdt. Zeer enge gedachte in bochten.
Ik vin 'm te laag.quote:
quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:05 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
naaah dat denk ik weer net niet.
En ik noem niet het slechtste blok uit de BMW historie op, jij ging er zo op in..
Ik verkoos de CC alleen boven de 518i..
En de M40 niet veel gebruikt?Sorry hoor: E30, E34, E36 dat zijn al 3 series waar ze in gebruikt zijn.. Dat vind ik wel veel..
De M10 is ook een kut blok als je het aan mij vraagt, maargoed dat is misschien omdat ik niks met carburateurtjes heb..
Onbetrouwbaar is ook de M42 en de M44.. Ken er geen een met een fatsoenlijk stationair en getik.. De 16 kleppers (m42/m44) zijn afgeleid van de S14 blok, okee.. Leuk, aardig.. Maar ze hadden de betrouwbaarheid ook niet even laag te maken..
En dan praat ik vooral over de M44, dat moet de TU zijn van de M42 een 1.9 ipv een 1.8, vermogen? Gelijk. Koppel? Vrij weinig verschil.. Problemen? Het zelfde:
Stationair brak,
Kettingspanner,
Rotte geur uit uitlaat,
Vaak valse lucht bij spruitstuk..
Al met al weten ze wel altijd te lopen, wtf je ook doet.. Maar hoe dat is te tweede..
De M20 is zowiezoo het begin van de Uber-motoren, kut van de kleppen (getik) en distr. riem & simpele onsteking, maar fuck it.. Het was wel het begin van een nieuw revolutie.. Degelijkheid. Zuinigheid (2.7eta), Complexiteit voor zijn tijd, en de 5.0 V12 (2xM20=M70).
De motor van de McLaren F1 wat jarenlang de snelste supercar ter wereld was heeft gewoon een fucking blok aan boord wat ook in een gemiddeld 7/8 serie te vinden is.. Niets meer of minder dan 2 M20 blokken aan elkaar verbonden en voila: de M70 5.0 V12, pak je dat idee en gebruik je een E36 M3 motor dan heb je 2x een S50B30 dus een 6.0 V12 aka snelheid..
De M50 heeft geen Vanos wat kapot kan gaan (de TU buitengelaten), heeft dikkere drijfstangen dan een M52 en tevens ook dikkere klepveren tov. de M52.
De M50 is ook van Gietijzer ipv alu waardoor ie ook nog eens vrijwel bulletproof is.. Letterlijk als figuurlijk gesproken dan..![]()
Maargoed, daar ging het niet om.. Mijn punt is: 6 cilinder ruleerd en 4 cilinders zuigen @ BMW. Of nou ja, ze werken misschien wel goed al zijn ze gaar: Het hoort gewoon NIET thuis in een dikke 5 serie.. Of laat staan een elk ander BMW, in een opel mag je van mij part wel een 318is blok in lepelen, of een 316i blok zijn we gelijk van al die ondingen af en is er ruimte en plaats om er een 6 cilinder in te lepelen..
Sorry, ik bazel weer wat.. Maargoed.. ik denk dat je mijn punt een beetje begrijpt..
Correct me if i'm wrong met iets..
quote:Op woensdag 21 september 2011 20:47 schreef Hyperdude het volgende:
Die Guten nach hinten
Gängige Meinungen, dass die Vorderachse die besser bereifte sein sollte, konnten die Tester bestätigen – zumindest was Aquaplaning und Bremsen angeht. Anders beim Prüfkriterium „Spurwechsel“. Hier veränderte sich die Fahrstabilität mit den schlechteren Reifen auf der Hinterachse dramatisch, selbst mit ESP-Ausrüstung. Das Fahrzeug kommt in dem Fall zwangsläufig ins Schleudern, mit dem Risiko schwerer Unfallfolgen. Unter Abwägung sämtlicher Vor- und Nachteile muss somit die alte Streitfrage „wohin mit den besseren Reifen“ ganz eindeutig mit „Hinterachse“ beantwortet werden. Für die Spurstabilität ist sie nun einmal ausschlaggebend.
http://www.adac.de/infote(...)3&SourcePageId=49474
quote:Sinds kort (paar dagen) hoor ik, wanneer ik met m'n 320d sedan stevig optrek, een soort bonk of rammel. Het lijkt van voren te komen, maar ik heb geen idee wat het is. Wanneer ik rustig optrek hoor ik er niets van, maar zo gauw ik wat vlotter ben, merk ik het vooral in de 1 en soms in de 2. Iemand enig idee wat het kan zijn? In een E39-topic kwam ik tegen dat het een veerpootlager kan zijn...?
Mensen die dit kunnen ontkennen dan wel bevestigen? Of alternatieve suggesties wellicht?
Hinten is idd achter.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:48 schreef YoshiBignose het volgende:
...
Geen idee wat hierboven staan, kan geen Duits maar volgens mij is hinten achter
Een beetje BMW rijder heeft een breedset, dan kan je geen eens banden verwisselen
Beste banden inderdaad achter, maar je redenatie klopt niet helemaal. Je doet ze niet achter om een eventuele drift gemakkelijker te kunnen corrigeren, maar juist om dat te voorkomen. Als je over je voorwielen glijdt, is dat veel makkelijker te corrigeren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zou altijd de beste banden achter doen of het nou FWD of RWD is. Driften kan je wel een beetje corrigeren. Als je voorwielen wegglijden is het gewoon kut. Geen idee wat hierboven staan, kan geen Duits maar volgens mij is hinten achter
Een beetje BMW rijder heeft een breedset, dan kan je geen eens banden verwisselen
Hoeveel? Ken jij ze allemaal persoonlijk? Ik wel in iedergeval, 5 stuks zo uit het kop.. :quote:Op maandag 10 oktober 2011 23:02 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Wel weer grappig dat veel mensen de M42/M44 blokken behoorlijk betrouwbaar vinden.
Mwa, eigenlijk wel.. De principe is eigenlijk straight forward: Men pakt ipv. 2x m20b25 blok gelijk een S50B30 motor, 2x een E36 M3 motor.. Natuurlijk is het niet 1 op 1 identiek of precies het zelfde, maar het gaat om het idee en innovatie.quote:De benaming komt overeen, maar de S70 uit de Mclaren F1 deelt feitelijk weinig met de M70 blokken en ook weinig met de S70 uit de 850CSi.
quote:It is instructive to compare the S70/2 with one of BMW Motorsport’s less exotic creations, the six-cylinder engine fitted to the M3. In most key areas — specific output, specific torque, peak power revs, bore/stroke ratio and compression ratio — the two units are matched to within 5 per cent Only in its length and weight does the F1 unit set itself significantly apart.
Nou, neequote:Op woensdag 12 oktober 2011 09:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee in 1994 was het de M43, met ketting ipv riemdan nog is 400.000 wel uitzonderlijk maar het kan wel. Meestal gaat er eerst heel wat andere dingen stuk bij een E36 en dan is het de reparatie al niet meer waard. Maar je tante zal er beter mee omgegaan zijn dan menig E36 rijder
Dan is die E46 nog slechter dan die E36quote:Op woensdag 12 oktober 2011 08:51 schreef Gokhan03 het volgende:
Ze heeft nu een E46 320d maar ze zegt dat de E36 lekkerder reed
Het is overwogen, maar de nadelen tov. de M50 blok waren te groot.. Ik zag gewoon zelf in levende lijve 5 318ISjes (van vrienden dan he), alle 5 waren brak, ongelogen, ik heb ze zelfs allemaal zelf gereden..quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:33 schreef rival het volgende:
M42 blokkies zijn geweldig, fenomenaal!
Turq is een nepfan
Geef me dan maar de M20B27..quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:28 schreef nelisb het volgende:
Hhaha. Nee doe maar niet. Ga zelf een week cruisen naar m'n werk en weer terug en verder s'avonds.
Ik wil ook zo'n collega..quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:55 schreef nelisb het volgende:
Hhaha ben toe aan weekend.
Nee mijn collega gaat een week op vakantie.
Leuk!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:53 schreef nelisb het volgende:
Vanaf morgen deze een week voor de deur. Ben benieuwd.
[ afbeelding ]
Geen vervelend speelgoed om een weekje te kunnen lezen. Ik werk duidelijk in de verkeerde sector en m'n hele familie ook!quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 13:53 schreef nelisb het volgende:
Vanaf morgen deze een week voor de deur. Ben benieuwd.
[ afbeelding ]
Hahah. Valt mee hoor.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Geen vervelend speelgoed om een weekje te kunnen lezen. Ik werk duidelijk in de verkeerde sector en m'n hele familie ook!
Die zou nog best wel eens winstgevender kunnen zijnquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Welke dan mickie? De frietkraamsector?
Eerlijk gezegd vind ik dat echt niet goedkoop. Om niet te zeggen: duur! Ik heb laatst m'n Dreier zelf een beurt gegeven, was voor remblokken, luchtfilter, oliefilter, interieurfilter en vijf liter olie aan inkoop nog geen 150 euro kwijt, en dan heb ik nog inefficiënt ingekocht.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 20:11 schreef Oksel het volgende:
Grote beurt aan m'n Einzer gegeven:
- 2 nieuwe banden (zijn voor geplaatst), runflats, Bridgestone Blizzak LM-25 RFT
- Nieuwe remblokken (voor 't eerst sinds 160dkm)
- Alle filters nieuw.
- Olie, etc. etc.
- Montage winterbanden
730 EUR.
Gewoon 15 inch velgen, overige maten maken weinig uit.. Met 15 zal hij toch nergens tegen aan kunnen schuren..quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:44 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens een PDF betriebsanleitung hiero: 185/65/15 88 of 205/60/15 91
Klopt, maar jij hebt heel snel ^c ^v gedaan..quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 13:06 schreef Hyperdude het volgende:
Staat er toch?
Bovendien kan je uit mijn post de 2 (door BMW geadviseerde) M+S maten halen.
De load index geef ik er ook nog eens gratis bij.
En dat allemaal in een kortere post dan die van jou.
Dank uquote:Op zaterdag 15 oktober 2011 12:44 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens een PDF betriebsanleitung hiero: 185/65/15 88 of 205/60/15 91
Mwoah.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 03:07 schreef Mikkie het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik dat echt niet goedkoop. Om niet te zeggen: duur! Ik heb laatst m'n Dreier zelf een beurt gegeven, was voor remblokken, luchtfilter, oliefilter, interieurfilter en vijf liter olie aan inkoop nog geen 150 euro kwijt, en dan heb ik nog inefficiënt ingekocht.
Waarom zou je runflat banden willen? Ik rijd nu zo'n 30 jaar auto en heb nog nooit tijdens het rijden een lekke band gehad, wel ervoor of opgemerkt ernaquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:40 schreef Mikkie het volgende:
Oeh, ik zie net dat runflatbanden inderdaad wel een flink stuk duurder zijn dan de normale banden. Dat scheelt al bijna 100 euro op de banden.
Dan nog is het een overweging. Ik vind het niet erg om wat simpele dingen te sleutelen en dan merk je wel dat je ten opzichte van de garage het arbeidsloon makkelijk uitspaart. Als je dat niet wil of kan, is het een ander verhaal.
a) voor de veiligheidquote:Op zondag 16 oktober 2011 00:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom zou je runflat banden willen? Ik rijd nu zo'n 30 jaar auto en heb nog nooit tijdens het rijden een lekke band gehad, wel ervoor of opgemerkt erna
Alleen fitting is vervangen. En ja hoger dan 6k is te sjonnie. Ik had vroeger een e34 waar ik 10000k had en dat was echt lelijk.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:05 schreef Mikkie het volgende:
Goed dat je niet te veel k hebt genomen. Je ziet regelmatig van die 8000k setjes. Ten eerste zijn ze veel te blauw, ten tweede is de lichtopbrengst veel minder waardoor het hele effect van xenon weg is.
Zit het geheel in de originele houders? Dan loop je wel kans je lens te verbranden hè.
Verschil tussen 4 pot E30 en 6 pot E36 is dan ook wel een grote stap in automobiel ontwikkeling.quote:Op maandag 17 oktober 2011 22:04 schreef piekartz87 het volgende:
Ben wel verliefd geworden op mijn 6 cil![]()
altijd e30 m40 4 cil gereden. wat een verschil
Neem toch liever het OV dan.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 23:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Zie ik er stoer uit als ik in m'n BMW rijd met dit shirtje: http://www.dagshirt.nl/nl/home/
De Amerikanen hebben de handbak "ontdekt"quote:Op woensdag 19 oktober 2011 11:56 schreef tha_rizzo het volgende:
Stom!
De M5 komt enkel met een handbak in de VS. Wij in Europa moeten het doen met een automaat, en iedereen weet dat een automaat voor vrouwen is
Bron
elke man wilt een handbakquote:Op woensdag 19 oktober 2011 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben de handbak "ontdekt"? als bewezen is dat het langzamer is waarom zou je dat dan willen?
toen handbakken sneller waren ja, wat trouwens bij 9 van de 10 "mannen" in de praktijk niet het geval is. Nu technologie het bewezen beter doet kan je wel nostalgisch zijn maar zou ik gewoon voor de techniek gaanquote:
Die technologie zit nog niet in mijn wagen, plus ik rij graag zelfquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
toen handbakken sneller waren ja, wat trouwens bij 9 van de 10 "mannen" in de praktijk niet het geval is. Nu technologie het bewezen beter doet kan je wel nostalgisch zijn maar zou ik gewoon voor de techniek gaan
OKquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:33 schreef rival het volgende:
[..]
Die technologie zit nog niet in mijn wagen, plus ik rij graag zelf
een M5 zou ik ook nooit met een automaat willen trouwensquote:Op woensdag 19 oktober 2011 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK, uiteraard, maar het ging om de M5, ik rijd zelf trouwens automaat en ben er heel tevreden mee, maar mijn auto leent zich er dan ook voor
Het feit dat ze de nieuwe M5 hier niet zonder automaat leveren zegt mij toch wel iets, ze willen waarschijnlijk koppelings claims vermijdenquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:13 schreef rival het volgende:
[..]
een M5 zou ik ook nooit met een automaat willen trouwens
ik wil het zelf doen.
Dus jij wilt zeggen dat ze nooit meer handbakken gaan doen in BMW's?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het feit dat ze de nieuwe M5 hier niet zonder automaat leveren zegt mij toch wel iets, ze willen waarschijnlijk koppelings claims vermijden
Nee natuurlijk niet maar die M5 heeft zoveel power en groot koppel dat het manueel moeilijker te bedienen isquote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:50 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dus jij wilt zeggen dat ze nooit meer handbakken gaan doen in BMW's?
iets met mond spoelen met zeep en gauw
Wat is dat nou voor onzin....quote:Op woensdag 19 oktober 2011 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet maar die M5 heeft zoveel power en groot koppel dat het manueel moeilijker te bedienen is
Ja want je hebt 2 handen nodig om hem in de versnelling te trekken..?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 16:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat je het niet begrijpt zegt al genoeg
Het gaat uiteraard om het optimale rendement en dat wordt er manueel niet makkelijker uitgehaald dan automatisch met de bak die erin zit (als je the Stig niet bent) en dan heb ik het nogmaals over deze BMW M5 F10.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja want je hebt 2 handen nodig om hem in de versnelling te trekken..?
quote:Heres the problem with the stick, Biermann tells us in a slightly annoyed tone, only the U.S. wants it. And with the DCT, theres no question about how it will behave. With a manual, the driver is a serious question. Biermanns argument is clear: Drivers suck and the DCT is so good that a manual decreases the performance. Further and this wasnt explicitly said but clearly implied the amount of engineering resources that go into adapting the 560-hp sedan to accept a manual cog-swapper is significant. Biermann and his team would undoubtedly prefer to shift those funds and man hours into other endeavors, but they cant because the U.S. Ms largest market demands it. And Biermann takes it one step further. I dont know how long well be able to keep doing this, but at some point, well just have to say no. So is the F10 the last of the manual M5s? We wouldnt be surprised.
Ook koppelen?quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:34 schreef Mikkie het volgende:
En je kunt die automaat toch in verschillende standen zetten en meestal zelf ook wel flipperen, dan zie ik het probleem niet echt.
Automaat is wel mega chill in de file, en met (goedwerkende) schakelflippers aan het stuur best een genot om te rijden!quote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:05 schreef Mikkie het volgende:
Ik roer ook liever zelf hoor, daar niet van. Ben geen fan een automaat, maar ik moet wel concluderen dat de automaten van tegenwoordig steeds beter worden. Waar het vroeger vooral de luie prutsers en de bejaarden waren die een automaat kochten (vaak nog met een versnelling minder dan een handbak), zie je nu veel meer automaten verkocht worden. Al zou ik toch voor een handbak blijven gaan.
Die 335 ziet er wel dik uit met het M-pakket. Mooie kar hoor.
Het zal altijd en mening blijven. Zelf heb ik 3 jaar automaat gereden(E34 en E39) en soms is het relax geweest maar in de file heb ik toch liever een handbak doordat je zelf bepaald wanneer je schakelt.quote:Op donderdag 20 oktober 2011 13:18 schreef invine het volgende:
[..]
Automaat is wel mega chill in de file, en met (goedwerkende) schakelflippers aan het stuur best een genot om te rijden!
hij heeft bijna 2,2 ton gelopen. Maat van mij heeft de zelfde auto (maar dan coupé) en hij heeft zijn waterpomp al vervangen inderdaad. en zijn spanrollager trilt nu bij stationair.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Verschil tussen 4 pot E30 en 6 pot E36 is dan ook wel een grote stap in automobiel ontwikkeling.![]()
Hoeveel heeft ie gelopen?
Waterpomp en riem/lagers willen ook nog wel eens rumoerig worden boven de 150-200K kms.
Vrij jonge auto, waarom vraag je het niet aan de dealert..?quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 20:08 schreef Oksel het volgende:
Ik heb pas nog een Ferrari gereden.. automaat. Relaxed
Verder; is het slim (technisch) om een 320i uit 2010 om te bouwen naar gas?
Koppelen gaat, maar verder niks. Morgen komen ze langs. Ben benieuwd...quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 19:10 schreef Turquaz52 het volgende:
ook niet wanneer je de motor uit staat?
Kun je wel koppelen/ontkoppelen?
Op zich kun je in die drie je nog behoorlijk verplaatsen. Optrekken kan best, en je kunt ook nog aardig tempo maken, zelfs op de snelweg. Niet ideaal maarja....quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Koppelen gaat, maar verder niks. Morgen komen ze langs. Ben benieuwd...
Koppelling slippen != spinnende banden.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 08:31 schreef gebrokenglas het volgende:
't laat wel zien wie een beetje kan autorijden, en voertuigbeheersing heeft.
Hij kan ook gewoon een beetje extra gas geven, de koppeling helemaal laten opkomen en zo met spinnende banden wegrijden.
't ziet een beetje knight rider achtig uit dan, van die dikke zwarte strepen op het wegdek en dat zeikmens van de overkant zal wel weer komen klagen, maar hee, beter nieuwe banden dan een nieuwe koppeling.
Dat zeg ik toch?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 09:55 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Koppelling slippen != spinnende banden.
Ja dat zeg ik dus ook. Als een koppelling slipt...betekent niet dat je banden slippen.quote:Op zondag 23 oktober 2011 13:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Sinds wanneer is slippende koppeling, spinnende banden? Of zie ik hier iets over het hoofd..?
Volgens het boekje barst het van de pk's en koppel onder de kap.quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:25 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik dus ook. Als een koppelling slipt...betekent niet dat je banden slippen.
Of kan jij wel je banden laten slippen in zn 3 in normale weersomstandigheden en op asfalt?
Dus jij beweerd dat scorpie's 118i barst van de pk's en koppel?quote:Op zondag 23 oktober 2011 15:30 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Volgens het boekje barst het van de pk's en koppel onder de kap.
DTC uitzetten, een flinke lel gas en abrupt laten opkomen, en ik denk wel dat de banden gaan spinnen.
Maar 't is zeker niet goed voor het materieel. Dat krijgt er behoorlijk van langs.
Dat zouden meer mensen moeten doen. Hoop mensen die geen winterbanden willen kopen, maar wel met baggerweer de weg op willen. Je hóeft geen winterbanden te hebben, maar dan moet je de auto met extreme gladheid en sneeuw wel kunnen laten staan. Doe je slimquote:Op maandag 24 oktober 2011 20:20 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik ga niet eens rijden met mijn E46 bij hevige sneeuw. Zinloos en levens gevaarlijk. Kon geen goede (lees: goedkope) winterbanden vinden dus laat dan ook maar. M'n broertje heeft wel winterbanden onder z'n E36 dus in uiterste nood....
quote:Op zondag 23 oktober 2011 14:25 schreef Gokhan03 het volgende:
Of kan jij wel je banden laten slippen in zn 3 in normale weersomstandigheden en op asfalt?
koop een tafelpoot, zaag stukje af.. las het erop. donequote:Op zondag 23 oktober 2011 16:42 schreef gewoontjes2k het volgende:
Heeft iemand nog een mooi uitlaatsierstukje voor een E87 (116i)
Ik heb ze al klaarliggen in ieder geval.quote:Op maandag 24 oktober 2011 20:13 schreef gebrokenglas het volgende:
Gooien jullie er allemaal ook winterbanden onder? 't wordt er weer tijd voor.
voor je eigen velgen of heb je een "winter"setje?quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb je nog wat liggen voor een E46 rival?
pffffffffffffff kom je lekker vlot mee........ ik ga ff kijken straks!quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb niks, dus met velg en al nodig
nieuw, 575. zie pm.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 15:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Kan me allemaal niet schelen, zo goedkoop mogelijk
Die auto mag zich net zo hard schamen als deze:quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 18:51 schreef Turquaz52 het volgende:
VOLVOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWOOOWOOOWOOOW
Ik vind ze wel grappigquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 19:34 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Die auto mag zich net zo hard schamen als deze:
BMW blok hoort maar op 1 plek. Dit is net zo kansloos als die gasten die in hun E30 een honda blok ingooienquote:
quote:
Je weet dat ik het vaak eens met je ben, maar dit vind ik onzin, de reden dat iemand een bmw motor in zijn volvo, mercedes, toyota of pontiac lepelt heeft toch wel een reden of niet? Bmw Staat niet echt bekend om zijn pk/cash verhouding en toch gaan ze er voor.. Andersom zijn er maar een beperkt aantal blokken welkom in een bmw, bijvoorbeeld de LSx blokken of 2JZ etc, maar niet als vervanging van een M motor..quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:03 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
BMW blok hoort maar op 1 plek. Dit is net zo kansloos als die gasten die in hun E30 een honda blok ingooien
Dude, wtf. Dat is gewoon echt.......not done haha.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 06:41 schreef Rizkant het volgende:
Dus een e39 M5 met een Toyota 2JZ -GTE is ook niks?
[ afbeelding ]
542pk... Jammie...
Nou even een follow up, kan iemand me vertellen of dit klopt:quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 21:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Koppelen gaat, maar verder niks. Morgen komen ze langs. Ben benieuwd...
Dat zou in theorie kunnen, maar dan zal het waarschijnlijk vooral te maken hebben met het schakelmechanisme. Een intern probleem zal het dan niet zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 09:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou even een follow up, kan iemand me vertellen of dit klopt:
De monteur heeft gisteren gebeld en die zei dat een steentje de oorzaak was van de blokkade van mijn versnellingsbak. Ik heb geen idee of hij me nu in de zeik nam of niet, want ik heb dit nog nooit gehoord... Is dit uberhaupt mogelijk? Het klinkt als een raar verhaal; een steentje dat mijn auto niet meer uit zijn drie laat komen...
Pm ff de exacte maat dan kan ik het vragen/ kijken wat ik 2e hand hebquote:Op woensdag 26 oktober 2011 21:28 schreef Maharbal het volgende:
Rival:
Hoeveel zou een setje winterbanden mij eventueel kosten ( dan wel tweedehands ) als ik zelf al stalen velgen heb?
De standaard stalen velgen onder een E46 met wieldoppen. Die zijn 15" was het niet?
Ik kijk vanavond ff bij de auto van m'n moeder.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 10:51 schreef rival het volgende:
[..]
Pm ff de exacte maat dan kan ik het vragen/ kijken wat ik 2e hand heb
ik zou runflat winterbanden nemen.... dat antilekspul ben ik niet zo'n fan van....quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien een hele rare vraag, maar wat is een goed setje winterbanden? 't hoeft voor mij geen topkwaliteit met Formule-1 grip te zijn, hard rijden doe ik toch niet. Wel geruisarm als het kan.
Momenteel heb ik run-flats (ook geen reservebandruimte), moet ik nu voor deze wintermaanden een setje gewone banden nemen en dan zo'n spuitbus met anti-lek spul doen?
#durftevragen
Wel sick hoorquote:
quote:
Dacht ik ook al aan..quote:Op dinsdag 1 november 2011 13:49 schreef winterstorm666 het volgende:
Beterschap,maar stelmotor uit het sleufje geschoten wat aan je reflector vast zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |