Haha, hier wat foto's van de tuin.
We zijn sinds half januari bezig. Eerst moesten er een aantal bomen/volledig uit de hand gelopen struiken ruimte maken voor onze plannen.
Dit was hoe de achtertuin was tijdens het opruimen:
![P1030405.jpg]()
![P1030407.jpg]()
De achtertuin nu:
![P1030542.jpg]()
![P1030543.jpg]()
De voortuin nu (de plaggen zijn eruit gehaald zodat we een nieuw grasveld konden zaaien en we hebben het voorpad van 2 naar 3 tegels verbreed).
![P1030545.jpg]()
De bedoeling: Zowel in de voortuin als in de achtertuin worden de tegels vervangen door ofwel 7duimers (?) ofwel waaltjes (de moderne variant, niet de ouderwetse). Het zal sowieso rood zijn. Achterin de tuin komt een gemetselde verhoogde border van ongeveer 0.5 a 0.7 hoog (manlief en ik moeten hier nog even over praten) voor o.a. kruiden en keukengroentes. In de zijborder komen vierkante pallisades om de border af te schermen tegen fietsjes en iets te verhogen waarachter een combinatie komt van sierplanten, snijbloemen en evt aardbeienplantjes.
Oh, het grote stuk grond middenin wordt gras.
Dan de schutting: Dankzij de storm begin Januari moeten we een nieuwe schutting

. Dit gaan we over 3 weken doen samen met de buren. We willen zelf een schutting maken van tuinhout (palen en planken) hier wil ik dan een paar hangbakken aan ophangen voor aardbeitjes ed.
Over de voortuin zijn we nog niet uit, het ging iets sneller dan ik verwacht, er komt sowieso een stuk gras maar hij moet ook nog een beetje leuk aangekleed worden, hoe? Ideeën zijn welkom.