abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102800301
quote:
We worden wel drugstoerist

De wereld heeft het licht gezien en voert eindelijk verstandig drugsbeleid. Precies zoals Nederland decennia deed. Maar nu zijn de rollen omgedraaid en wordt het tijd dat we lessen uit het buitenland leren.

De Global Commission on Drug Policy concludeerde deze zomer dat de wereldwijde war on drugs is mislukt en gaf Nederland een compliment vanwege het decennia lange pragmatische drugsbeleid (van coffeeshops tot heroïneverstrekking). Voor het huidige kabinet is die pluim niet bedoeld. Waar andere landen steeds vaker handelen vanuit de conclusie dat de war on drugs niet te winnen is en de oplossing ligt in reguleren van bijvoorbeeld wiet, voert het kabinet- Rutte een tegenovergesteld beleid met symboolmaatregelen als de wietpas, het afstandscriterium en het bombarderen van de meeste cannabis tot harddrugs.

Lees verder
Ik wil hier niet al teveel woorden aan vuil maken. Kabinet Rutte I zuigt. Alle drugs legaliseren.

*O*
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102800391
Politiek, afschaffen. Gelijk 70% van de wereldproblemen opgelost.
pi_102800435
Liever dat het in handen komt van Albanezen, Surinamers, Colombianen en ander tuig die een oorlog beginnen om het dope-monopolie :')
Dat is Bruin 1 te voeten uit zodat ze de privacy van de burgers nog meer in kunnen perken :r
pi_102800474
Ik ben het ontzettend met jou (en de Global Commission on Drug Policy) eens.
Helaas krijg je het er nooit door. De meerderheid vind drugs maar stom en wil het verbieden, dat werk tenminste.. denken ze..

iets met plaat voor de kop..
pi_102800506
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:25 schreef Viro het volgende:
Politiek, afschaffen. Gelijk 70% van de wereldproblemen opgelost.
Mensen, gewoon doodschieten. 99% van de wereldproblemen opgelost, en die 1% komt over 20.000 jaar wel aan de beurt.
pi_102800552
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mensen, gewoon doodschieten. 99% van de wereldproblemen opgelost, en die 1% komt over 20.000 jaar wel aan de beurt.
20.000 jaar te laat -O-
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:37:06 #7
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_102800633
Ja, helaas gaan we weer de verkeerde richting uit. Terwijl juist het gedoogbeleid werkte.

Ik zou zeggen, reguleren en handel van de overheid maken. Goed voor de staatskas. Aan de andere kant kunnen dan de belastingen omlaag. ^O^
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 10:37:09 #8
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_102800635
Alcohol is ook een harddrugs
pi_102800944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:37 schreef Killaht het volgende:
Ja, helaas gaan we weer de verkeerde richting uit. Terwijl juist het gedoogbeleid werkte.

Ik zou zeggen, reguleren en handel van de overheid maken. Goed voor de staatskas. Aan de andere kant kunnen dan de belastingen omlaag. ^O^
dit een praktischere oplossing alleen is kabinet rutte net een christelijke brave jongen die zich anaal laat nemen door de rest van het EU en zal het nooit goedkeuren. Want dat komt over als pro drugs. Politiek :r
pi_102802148
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Loodverspilling. Masale vloedgolf. 21 december 2012 is het zover. Ik heb de popcorn en het bier al koud staan :)
Heel Zuid-Amerika en Noord-Amerika van de aardbodem gevaagd.
pi_102802405
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:37 schreef zyntex het volgende:
Alcohol is ook een harddrugs
en ook nog eens de meest schadelijke.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:04:26 #12
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_102803049
quote:
Verbod op nederwiet is slechts kleine stap vooruit

Dat de meeste 'softdrugs' in werkelijkheid harddrugs zijn, is al jaren bekend. Door het hoge thc-gehalte - de werkzame stof - is vooral nederwiet een gevaar voor de volksgezondheid. Terecht dus dat het kabinet

Door Gerlof Leistra

De meeste 'softdrugs' zijn in werkelijkheid harddrugs De meeste 'softdrugs' zijn in werkelijkheid harddrugs

Dat de meeste 'softdrugs' in werkelijkheid harddrugs zijn, is al jaren bekend. Door het hoge thc-gehalte - de werkzame stof - is vooral nederwiet een gevaar voor de volksgezondheid. Terecht dus dat het kabinet een verbod afkondigt op de verkoop van te zwaar spul. Dat werd de hoogste tijd.

Met deze maatregel wil de overheid tegelijkertijd de lucratieve drugsmisdaad een gevoelige slag toebrengen, maar daarvoor is meer nodig. Nog altijd vormt het platteland in onder meer Brabant één grote wietschuur. Het merendeel van de oogst is bestemd voor de export. Die gaat gewoon door, hoeveel plantages ook worden opgerold.

Wietpas
Er dreigt nog een gevaar. Na de invoering van de wietpas mogen coffeeshops straks alleen nog verkopen aan meerderjarige Nederlanders. Buitenlandse klanten zijn daardoor aangewezen op illegale straathandel, met alle overlast van dien voor de omgeving.

Dat vereist strenge controle van de politie. Maar in de nachtelijke uren zijn er amper agenten op straat: zij hebben hun handen al vol aan het reguliere werk. Daardoor hebben de runners op veel plaatsen vrij spel.

Hasj
De gedoogde drugsmarkt speelt snel in op de veranderde vraag. Softere Marokkaanse hasj is nu al goed voor een kwart van de verkoop in coffeeshops. Met het verbod op te zware nederwiet zal dat aandeel alleen maar stijgen.

Marokkaanse criminelen verdienen een vermogen aan de import en zijn schier onaantastbaar. Dankbaar profiteren zij van het halfslachtige Nederlandse gedoogbeleid.

Totaal verbod
Alleen een totaal verbod op verkoop van softdrugs én sluiting van alle coffeeshops zet echt zoden aan de dijk, maar dat is helaas geen optie voor het kabinet.

Door dertig jaar drugshandel door de vingers te zien, heeft de Nederlandse overheid een monster geschapen. Ons land werd de coffeeshop en de dealer van Europa.

Verbod op zware nederwiet is niet meer dan een eerste slag in een oorlog die al bijna niet meer te winnen valt. Ziedaar de treurige oogst.
Bron: Elsevier

Ik ben het voorlopig nog niet eens met TS als het gaat om alle drugs te legaliseren. Ik zou eerst willen zien hoe het reguleren van softdrugs in de praktijk zou werken. Juridisch gezien zou bijvoorbeeld de druk op de politie, justitie en de rechtelijke macht afnemen omdat aardig wat misdrijven gerelateerd kan worden aan de handel in softdrugs. Ik denk dat er dan meer ruimte zal komen om wat meer aandacht te besteden aan urgentere zaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door IkeDubaku99 op 07-10-2011 12:14:59 ]
pi_102803154
dat krijg je ervan als mensen massaal op rechts gaan stemmen, vanwege de buitenlander- angst. krijg je het hele onzin- beleid van rechts er ook bij.
pi_102803162
Dat drugs op den duur gelegaliseerd worden weten de confessionele en ietwat conservatieve partijen ook wel. De ideologische strijd duurt nog een paar jaar, maar daarna is het echt voorbij.
pi_102803217
Haha, zie die vent van Elsevier effe een dom verhaal ophouden. Die denkt de 'oorlog' te winnen door de shops te sluiten. Hoe kortzichtig kun je zijn? Zou die vent de afgelopen dertig jaar in een grot hebben geleefd?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_102803248
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik ben het voorlopig nog niet eens met TS als het gaat om alle drugs te legaliseren. Ik zou eerst willen zien hoe het reguleren van softdrugs in de praktijk zou werken. Juridisch gezien zou bijvoorbeeld de druk op de politie, justitie en de rechtelijke macht afnemen omdat aardig wat misdrijven gerelateerd kan worden aan de handel in softdrugs. Ik denk dat er dan meer ruimte zal komen om andere wat meer aandacht te besteden aan urgentere zaken.
Echt weer zo'n typisch Elsevier-stukje waar nul argumenten worden aangedragen. Wie neemt dat blad nog serieus?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:33:29 #17
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_102803900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:08 schreef okiokinl het volgende:
dat krijg je ervan als mensen massaal op rechts gaan stemmen, vanwege de buitenlander- angst. krijg je het hele onzin- beleid van rechts er ook bij.
Dit.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:37:16 #18
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_102804032
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:11 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Echt weer zo'n typisch Elsevier-stukje waar nul argumenten worden aangedragen. Wie neemt dat blad nog serieus?
Hun site heeft vrij weinig met het blad te maken. Elsevier is over t algemeen voor gedogen. Bagger stuk verder inderdaad.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_102804216
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Haha, zie die vent van Elsevier effe een dom verhaal ophouden. Die denkt de 'oorlog' te winnen door de shops te sluiten. Hoe kortzichtig kun je zijn? Zou die vent de afgelopen dertig jaar in een grot hebben geleefd?
Shops sluiten is geen probleem hoor. De drugsoorlogen tussen Turken, Albanezen en andere buitenlandse groepen mogen begonnen worden wat dit kabinet betreft.
pi_102805143
Het wordt niet verboden, er wordt alleen een maximum van 15% THC ingesteld. Niet zo zeuren dus, prima beslissing.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:16:04 #21
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102805316
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:10 schreef QBay het volgende:
Het wordt niet verboden, er wordt alleen een maximum van 15% THC ingesteld. Niet zo zeuren dus, prima beslissing.
Mwah, ik had het liever anders gezien.
Dit is niet te onderhouden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_102805354
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:10 schreef QBay het volgende:
voor hun is elk stapje richting verbod er een. het is echt geen geheim dat het CDA naar een verbod toewil. zeproberen het huidige drugsbeleid onmogelijk te maken.
denk na, het is gewoon belachelijk. je gaat toch ook niet drank boven de 15 % verbieden?
pi_102805419
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Mwah, ik had het liever anders gezien.
Dit is niet te onderhouden.
Ben ik met je eens, daarom zal ook snel genoeg duidelijk worden dat het niet werkt en wordt het weer los gelaten. Of de overheid gaat zelf drugs verkopen waar maximaal 15% THC inzit, dat zou pas revolutionair zijn.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:20:36 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_102805480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:18 schreef QBay het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, daarom zal ook snel genoeg duidelijk worden dat het niet werkt en wordt het weer los gelaten. Of de overheid gaat zelf drugs verkopen waar maximaal 15% THC inzit, dat zou pas revolutionair zijn.
En we inferieure wiet moeten importeren om aan de Nederlandse richtlijn van 15% te voldoen, terwijl we onze geweldige nederwiet van 15 - 18% THC moeten exporteren. Dat is zonde.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:23:55 #25
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_102805600
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

quote:
Wietpas
Er dreigt nog een gevaar. Na de invoering van de wietpas mogen coffeeshops straks alleen nog verkopen aan meerderjarige Nederlanders. Buitenlandse klanten zijn daardoor aangewezen op illegale straathandel, met alle overlast van dien voor de omgeving.
En dit probleem los je op door alle coffeeshops te sluiten? :') Het enige wat je dan krijgt is nog meer overlast, namelijk ook van binnenlandse klanten.
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')