abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 19:49:40 #101
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102819243
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.

ICMm ziet er 'kaal' zo uit:
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:07:41 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102820049
Het spoorvervoer heeft onder meerdere dingen te lijden, zoals deze lege Blerick-shuttle 50071 laat zien:

En de DBS 189 032 als Losse Loc naar Venlo..

Een erg korte Stein-shuttle 63804...

En toen kwam de Afvoer Moerdijk 62003 met 17 ketelwagons:

Toen ik weer weg wou gaan, kwam de Melzo-shuttle 40100 nog langs gedenderd. Deze was vrijwel vol-beladen.

Maar ook de lokale bedieningen hebben er onder te lijden:
DBS 6430 met 2 beladen ketelwagons voor Standic in Dordrecht. Retourtrein zou bestaan uit 7 ketelwagons waarvan 2 beladen...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:20:14 #103
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_102820626
Ik sta op gare du nord nu en er is niks aan de hand met de Thalys...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:31:10 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102821021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch? :+
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:
quote:
De pot op met de plaszak!

Tilburg, 07 oktober 2011

Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.

Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.

Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:
quote:
PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING

Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.

Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:

Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.

De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.

Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?

Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?

En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.

Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:44:58 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821584
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:45:35 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821607
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:24 #107
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821644
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:46:50 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821664
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag :+
Klopt.. Maar het was er nog wel..
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:15 #109
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821691
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Wisten die dat zakkengezeik al? :D Ze hangen goed in de prijzen daar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:44 #110
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102821709
Nee, die hadden glijspoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:47:49 #111
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102821712
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:49:54 #112
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821819
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden? ^O^

Trouwens hoezo zouden "industrie deeltjes" seizoengebonden zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:52:12 #113
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102821945
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:58:14 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822244
Met het plaszakplan (en hun reacties op o.a. Twitter) heeft NS wat mij betreft aangetoond dat ze de reizigers en hun eigen personeel niet serieus nemen. Tel daar het HSL-drama (AnfaaldoBreda, meer betalen of langer reizen), de twee rampzalige winters, de eerdere problemen met de nieuwe sprinters en de nog steeds regelmatig problematische reisinformatie bij op en ik kan maar tot één conclusie komen: besteed het Hoofdrailnet openbaar aan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:59:49 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822331
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:03:32 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822523
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102822561
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
precies, je kan wel zeiken, maar probeer het maar eens beter te doen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:04:46 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102822600
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:

[..]

En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld. -O-
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:02 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102822792
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat lost dat op dan, eigenlijk? :?
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:08:33 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822817
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:09:38 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102822862
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen _O_
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:10:31 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_102822891
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan? :P
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstation *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:12:39 #123
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102823001
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo.

Ook in het VK hebben ze trouwens herfstperikelen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102823099
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:44:29 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102824450
Ik kwam een toffe foto tegen uit Italië. Trein rijdt gewoon tussen het verkeer, door de straten ..

http://img839.imageshack.us/img839/7333/img3262w.jpg (copy/paste deze link)
Foto: Nomansland op Treinpunt.nl

//Edit, foto kan ik hier niet laten zien. Vanwege Imageshack TOS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')