Hun hadden het erover dat de trappen vergroot kunnen worden. De trein wordt toch helemaal kaal gemaakt bij de revisie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:39 schreef James1988 het volgende:
De electronica en liftspullen eruit, denk ik dan. De constructie wijzigen zie ik nog niet zo snel gebeuren.
En dat heb je goed begrepen. Van de vakbond voor machinisten en conducteurs, VVMC, komt dit:quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hoor elders dat machinisten het helemaal niet zo leuk vinden om de terugrit te moeten rijden in het pishok van de heenweg. Da's best raar toch?
En reizigersbelangenvereniging Maatschappij voor Beter OV is ook niet echt blij:quote:De pot op met de plaszak!
Tilburg, 07 oktober 2011
Kennelijk heeft de directie van NSR het onsmakelijke besluit genomen om SLT materieel te voorzien van plaszakken, zodat reizigers in geval van hoge nood tijdens een verstoorde situatie hiervan in de onbediende cabine gebruik kunnen maken. De VVMC is hier over niet ingelicht.
Eerder heeft de VVMC al geprotesteerd tegen het ontbreken van toiletten in SLT materieel. De VVMC is dan ook van mening dat deze maatregel onacceptabel is en wel om de volgende redenen.
De cabine is de werkplek van de machinist en hoofdconducteur;
Vanuit hygiënische overwegingen;
Regelgeving staat niet toe dat onbevoegden zich in de onbediende cabine ophouden.
De VVMC is van mening dat het hier gaat om symptoom bestrijding waarbij het werkelijke probleem niet wordt opgelost. Deze maatregel zal ook in onze ogen leiden tot extra discussies, waarbij het treinpersoneel de strontkar over zich heen zal krijgen. De VVMC zal dan ook haar bezwaar kenbaar maken bij de directie NSR.
Zolang er geen duurzame oplossing voor dit probleem is gevonden is ons credo: De pot op met de plaszak.
Wim Eilert.
Vakbondsbestuurder VVMC.
quote:PLASZAK NS IS MAGERE OPLOSSING
Voor Beter OV heeft gemengde gevoelens bij het besluit van de NS, in toiletloze Sprinters in geval van (hoge) nood plaszakken uit te delen, en de machinistencabines beschikbaar te stellen als toiletruimte. De plaszak is slechts een zeer mager alternatief voor gewone toiletten in de trein.
Voor Beter OV en de andere consumentenorganisaties hebben steeds gesteld dat ook in stoptreinen toiletten aanwezig dienen te zijn. De NS heeft dat altijd naast zich neergelegd. Nu komen er plaszakken. Daarbij vallen enkele kanttekeningen te maken:
Er komen plaszakken, maar de mogelijkheid voor reizigers om hun handen te wassen ontbreekt. Ook in noodsituaties dient persoonlijke hygiëne beter te worden gewaarborgd.
De plaszakken zijn weliswaar geschikt voor het opvangen van urine, maar voor ontlasting zijn ze ongeschikt. Ook is onduidelijk, in hoeverre stoma-patiënten hiermee zijn geholpen.
Het begrip “noodgeval” is niet duidelijk gedefinieerd. Wanneer is iets een noodgeval? Als een trein strandt? Een kwartier? Een uur? En is hoge nood in treinen zonder toilet die onterecht in lange-afstandsverkeer worden ingezet (zoals tussen Amsterdam en Rotterdam via Gouda) ook een “noodgeval”?
Veel treindiensten worden gereden met meerdere treinstellen. Hoe wordt de hoge nood van de reiziger opgelost in die treinstellen waarin geen machinist of conducteur aanwezig is?
En voor Beter OV gunt ook de machinist een plezierige werkplek. Het is niet fijn, dat zijn bestuurderscabine zo nu en dan wordt gebruikt als toiletruimte, zeker niet gezien het risico dat het gebruik van de plaszak uitmondt in geknoei.
Als met al vindt Voor Beter OV de plaszak niet meer dan een zeer matig alternatief voor de ontbrekende toiletten in de trein, die hoogstens een tijdelijke noodoplossing mag zijn. Eigenlijk is de plaszak een noodvoorziening, te vergelijken met de noodrem.
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaagquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:44 schreef greavy het volgende:
Het heeft het imago van de NS niet verbeterd, door met dit nieuws te komen. Goed bezig, NS.
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag
Klopt.. Maar het was er nog wel..quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb anders niemand horen klagen over blaadjes op de rails vandaag
Wisten die dat zakkengezeik al?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
Behalve reizigers tussen Maassluis en Maassluis West, die ook dit jaar weer het spits afbijten.
Ik begrijp dat er in het Ruhrgebiet tussen half september en begin mei ook geen treinen rijden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
NS zit ook al te kijken voor extra Sandite-slagen. Maar of dat gaat helpen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.quote:
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat zal voorlopig ook niet anders worden. NS kampt jaarlijks met dit probleem 'omdat industrie deeltjes op de rails belanden, en met regen de rails glad maken'.. Geef de bedrijven maar weer de schuld.
Dat NS eens beseft dat ze het niet allemaal in de schoot geworpen krijgen, en dat ze echt beter hun best moeten doen om te voldoen aan de behoeftes van de reiziger. Nee, SNCF en DB doen het niet per sé beter. Maar ik weet wél zeker dat die bedrijven niet zulke domme uitspraken zullen doen als Mw. Thijssen of NS_online eerder vandaag hebben gedaan.quote:
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is nou eenmaal veel industriële neerslag daar. Tezamen met het vocht dat momenteel naar beneden komt, levert dat een gladde smurrie op. Is ieder jaar zo, alleen dit jaar iets eerder dan verwacht geloof ik.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In ieder geval is er wel een pareltje in aantocht voor de verzamelaars van curieuze vertragings-smoezen
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
Jawel, gewoon een estafette gaan rijden met etappes van maximaal 20 km van busstation naar busstationquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja maar die bussen hebben vaak ook geen toilet aan boord, mag dat wel dan?
Hm daar zit wat in. Dan moet er toch de herfstspecifieke factor bladval bij zitten of zo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Industriële neerslag is constant over het jaar, en neerslag valt het meeste in de zomer. Altijd al zo geweest. Waarom begint dit in oktober een probleem te worden? De redenering klopt gewoon niet.
En einde van de GTbV... Want ze kunnen dan alle vijf zeggen dat zij niet verantwoordelijk zijn voor de vertraging maar die andere vervoerder.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon, dan kun je vijf partijen de schuld geven als je van Groningen naar Vlissingen reist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |