Vertalen betaald idd verschrikkelijk slecht.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:05 schreef Copycat het volgende:
Betaalt vertalen zo slecht?
570 pagina's voor 5.000 euro.
Als ik een rapport laat vertalen, dan komt dat meestal uit op +- 50 euro per A4 (dan heb je een dom iemand, die geen idee heeft wat hij/zij aan het vertalen is). Boekformaat is pakweg de helft van een A4 en je zult wel kwantumkorting krijgen, dus uiteindelijk zal het vertalen van 570 pagina's ergens rond de 10.000 euro komen.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertalen betaald idd verschrikkelijk slecht.
Maar goed al was het tien keer zoveel kom je nog maar op een euro per exemplaar
http://www.amazon.co.uk/S(...)id=1326575678&sr=8-1quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:12 schreef Copycat het volgende:
Betaalt. Vertalen wordt dan weer wel slecht betaald.
Heb even op het bonnetje gekeken: 23,95 voor de Engelstalige hardcover. 1,05 euro goedkoper dan de vertaalde paperback.
Maar dat is minus het prettige praatje met de vriendelijke Selexyz-bedrijfsleider die me altijd zo vriendelijk groet.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:15 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.amazon.co.uk/S(...)id=1326575678&sr=8-1
£11,95, dat is wat, 14 a 15 euro
http://www.boekvertalers.(...)europees-vergeleken/quote:Op zaterdag 14 januari 2012 22:15 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als ik een rapport laat vertalen, dan komt dat meestal uit op +- 50 euro per A4 (dan heb je een dom iemand, die geen idee heeft wat hij/zij aan het vertalen is). Boekformaat is pakweg de helft van een A4 en je zult wel kwantumkorting krijgen, dus uiteindelijk zal het vertalen van 570 pagina's ergens rond de 10.000 euro komen.
Daarna moet je nog een paar mensen laten proeflezen en de fouten er uit laten halen, de opmaak moeten verzorgen en een drukkerij aan het werk zetten. Dat zou zomaar op een paar euro per boek kunnen komen, maar het verklaart inderdaad niet dat soort grote verschillen (bij een oplage van 50.000)
Dat zou ook prima kunnen. Bookdepository zegt iig dat ze niet veranderd zijn qua leverancier. Eigenlijk moet ik dus volgende keer bij Amazon.co.uk bestellen, kan ik zien of het daar ook beroerd is.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 21:42 schreef stavromulabeta het volgende:
Ligt dat aan bookdepository of aan de postbezorging? Ik heb al tijden gigantische problemen met leveringen uit de UK, ongeacht de leverancier. Soms is het er binnen een paar dagen, dan pas na 5 weken en ongeveer 10-20 % komt nooit aan.
Binnenkort kan dat dus zelfs op amazon.nlquote:Op zondag 15 januari 2012 07:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zou ook prima kunnen. Bookdepository zegt iig dat ze niet veranderd zijn qua leverancier. Eigenlijk moet ik dus volgende keer bij Amazon.co.uk bestellen, kan ik zien of het daar ook beroerd is.
Vertel!quote:Op zondag 15 januari 2012 10:46 schreef Bleie het volgende:
Nu dan maar voor t eerst iets besteld bij selexyz.nl. Ben benieuwd wanneer het er is.
Winkel open op zondag?quote:Op zondag 15 januari 2012 11:17 schreef stavromulabeta het volgende:
Zo meteen maar weer eens de lokale selexyz met een bezoek verblijden en eens lekker rondsnuffelen.
Wie verzint trouwens zo een onding als Selexyz als naam, hadden ze het niet beter bij boekwinkel met een sterretje en een haakje kunnen houden?
Mensenkinderen van Steven Pont.quote:Op zondag 15 januari 2012 10:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel!
Vertel!
wat heb je besteld?
Ik ben er ook maar toevallig op gestuit. Maar ik denk dat ze een betere onlinewinkel hebben en dat de combinatie met fysieke winkels en hun mogelijkheden om boeken te vinden buiten de eigen voorraad ze een voordeel kan geven. Naamsbekendheid is veranderlijk.quote:Op zaterdag 14 januari 2012 13:53 schreef Bleie het volgende:
[..]
Nou ja, www.bol.com heeft gewoon een gigantische voorsprong. Als ik naar mezelf kijk, koop ik boeken als ik ze zelf in een winkel ga halen het liefst bij Selexyz (of nou ja, tegenwoordig eigenlijk weer vaker bij de boekhandel hier vlakbij, omdat die aangenaam goed blijkt te zijn), maar als ik iets online wil kopen, denk ik daar gewoon niet aan. Dan ga ik naar bol. Gewoon omdat ik dat al deed voordat Selexyz een online winkel had (of voordat ik wist dat Selexyz een online winkel had, dat kan ook).
Bol is een extreem kleine jongen vergeleken bij amazon, ze kunnen sterk winnen op terreinen waar boekprijsbinding niet van toepassing is, en zelf schrijvers wegkopen bij de uitgevers.quote:Op zondag 15 januari 2012 13:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Toch kan ik me niet voorstellen wat Amazon.nl nou voor bijzonders kan zijn. Qua Nederlandse boeken zijn ze ook gebonden aan de vaste boekenprijs, dus hun speerpunt van goedkoop zijn kunnen ze niet uitbaten. Ze hebben geen voordeel boven de reus die Bol is, dus hebben ze een slechte positie om te groeien. Dan blijven buitenlandse boeken over, die slechts een klein gedeelte van de Nederlandse markt zijn.
Een distributiepunt hebben ze al, want boeken besteld bij Amazon.co.uk worden gewoon vanuit Nederland verstuurd. Bezorging duurt wel een dag langer, dus waarschijnlijk sturen ze elke dag een lading boeken vanuit hun voorraad in het buitenland naar het Nederlandse distributiepunt.
Bezorging is gratis vanaf Amazon.de en bij Amazon.co.uk voor bestellingen vanaf £ 25. De website vertalen in het Nederlands is ook niet zo boeiend als ze het toch van voornamelijk Engelstalige boeken moeten hebben. Ik zie echt niet waarom ze in Nederland binnenkort groot zouden uitpakken, en toch wordt dat voortdurend voorspeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |