Jij bent al de derde persoon. Waarom denken jullie dit nou? Het is net zo absurd als "Nederlanders haten Duiters en Belgen haten Nederlanders".quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Grieken haten maar 1 ding meer dan hun eigen regering en dat zijn Turken.
geen wonder dat Griekenland zo in de schulden is gekomen, wat zou er allemaal nog meer zijn besteld? en tussen haakjes doordat de dollar weer flink gestegen is gaat het nog meer kostenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Anyway heren, deze tanks waren jaren geleden al besteld. Nog vóór de crisis!!
De deal afbreken zal ze nog meer geld gaan kosten.
Maak er maar 4 van en waarom? Omdat ik Grieken letterlijk heb horen zeggen "We hate the Turkish"...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent al de derde persoon. Waarom denken jullie dit nou? Het is net zo absurd als "Nederlanders haten Duiters en Belgen haten Nederlanders".
De deskundigen zitten toch aardig op 1 lijn hoor. Lees dit maar eens.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind die hel en verdoemenis preken steeds meer lijken op de bangmakerij die er was voor het referendum over de europese grondwet.
Ik kom toch al 25 jaar in Griekenland, en mijn vader deed er veel zaken, en trust me, het is écht zo. Ik ben 1x naar Turkije geweest, en een groot aantal Griekse vrienden van me, waren echt pislink. Het is ook heel gebruikelijk dat men op toeristenplekken flyers "laat slingeren" over de Turkse mensenrechten schendingen etc.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Jij bent al de derde persoon. Waarom denken jullie dit nou? Het is net zo absurd als "Nederlanders haten Duiters en Belgen haten Nederlanders".
Die Turken die enkele decennia geleden maar besloten zelf in te grijpen toen duidelijk werd dat de Grieken op het punt stonden Cyprus zo-goed-als-te-annexeren?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:56 schreef Nobu het volgende:
Heer-lijk dit.
[..]
Nonsens, met de Turken naast de deur is dit aantal tanks niet meer dan verstandig.
~70% van de inwoners is Grieks, en ten tijde van de oorlog in 1983, was dat percentage zelfs tegen de 80%, dus Griekenland lijkt me dan de logische keuze?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:09 schreef BASBRO het volgende:
[..]
Die Turken die enkele decennia geleden maar besloten zelf in te grijpen toen duidelijk werd dat de Grieken op het punt stonden Cyprus zo-goed-als-te-annexeren?
Vreem toch dat dit altijd de Turken wordt nagedragen, en nooit de Grieken.
1974.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:18 schreef fruityloop het volgende:
[..]
~70% van de inwoners is Grieks, en ten tijde van de oorlog in 1983, was dat percentage zelfs tegen de 80%, dus Griekenland lijkt me dan de logische keuze?
Niet op het totaal van ~2000 wat ze hebben hoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:29 schreef Louis22 het volgende:
Misschien bereidt het leger een coup voor? Overigens, 400, dat is veel.
Reken maar dat daar wat clausules aan vastzitten tegen doorverkoop hoor. Amerika wil niet zomaar haar tanks over de hele wereld hebben rondslingeren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:30 schreef Evenveel het volgende:
Werk de OP maar bij: het is een gift van de VS. Dus GR hoeft (indien ze akkoord gaan) niets aan te schaffen. Er moet alleen voor onderhoud betaald te worden. En dat kan zelfs zeer lucratief zijn mochten ze naar onderhoud door GR doorverkocht worden. Dus het zou zelfs juist WEL een goede zet van de Grieken kunnen zijn.
Dan nog. Griekenland heeft nog helemaal niet besloten het aanbod te accepteren.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:23 schreef Northside het volgende:
[..]
Reken maar dat daar wat clausules aan vastzitten tegen doorverkoop hoor. Amerika wil niet zomaar haar tanks over de hele wereld hebben rondslingeren.
Zou misschien een goed idee kunnen zijn als ze het onderhoud in Griekenland/door Grieken zouden kunnen laten uitvoeren. Maar dat zal wel niet, Amerikanen zijn niet helemaal gek.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:29 schreef Evenveel het volgende:
Dan nog. Griekenland heeft nog helemaal niet besloten het aanbod te accepteren.
Ik las net dit:quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Zou misschien een goed idee kunnen zijn als ze het onderhoud in Griekenland/door Grieken zouden kunnen laten uitvoeren. Maar dat zal wel niet, Amerikanen zijn niet helemaal gek.
Uiteraard. Bovendien zou ik liever zien dat al deze 'kots' zich richt op de JSF. Want ook wij hebben daar eigenlijk geen geld voor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:06 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Ik las net dit:
http://www.defencegreece.(...)r-8-million-dollars/
Een soortgelijke deal (gratis materieel!) die niet door is gegaan omdat Griekenland dus de verzendkosten niet wou betalen. De Grieken zijn dus ook niet achterlijk! Maar voor Henk en Ingrid is kotsen op Griekenland natuurlijk veel leuker
Mwoa, die 500 miljoen per jaar die de JSF kost (worst case bedrag van 10 miljard/20 jaar gebruik) is weliswaar een leuk zakcentje, echter is het maar goed ~5% van het totale defensiebudget, en op de 30+ miljard per jaar die we aan OCW kwijt zijn, is het een scheet in een tornado.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Uiteraard. Bovendien zou ik liever zien dat al deze 'kots' zich richt op de JSF. Want ook wij hebben daar eigenlijk geen geld voor.
Inderdaad, we kunnen net zo goed onze Fokker D-XXI's weer uit de mottenballen halen. Oh wacht, die waren we binnen vier dagen kwijt omdat het volgens onze regering niet nodig was om ze in fatsoenlijke aantallen aan te schaffen en modern uit te rusten...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:14 schreef remlof het volgende:
Alleen hebben wij die JSF net zo hard nodig als de Grieken die tanks.
De Europese defensie moet gewoon geïntegreerd worden. Dat zou pas bakken met geld schelen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Inderdaad, we kunnen net zo goed onze Fokker D-XXI's weer uit de mottenballen halen. Oh wacht, die waren we binnen vier dagen kwijt omdat het volgens onze regering niet nodig was om ze in fatsoenlijke aantallen aan te schaffen en modern uit te rusten...
Dan krijg je toch problemen, veel landen kopen custom made varianten met een reden. Zo zal men in Griekenland sommige voertuigen uit willen rusten met een robuustere airco, terwijl voor ons in Nederland het vermogen om door watergangen te kunen waden weer groter is, en zo verder.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De Europese defensie moet gewoon geïntegreerd worden. Dat zou pas bakken met geld schelen.
En met een centraal inkoopbeleid vanuit Brussel krijg je ook niet van die gekke dingen als Grieken die in één keer 400 (Amerikaanse!) tanks aanschaffen of Nederland die miljarden over de balk smijt aan de (Amerikaanse!) JSF.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |