bronquote:Griekenland heeft nog maar voor een paar weken geld in kas. Het doet alle moeite om weer een tranche van 8 miljard uit het noodfonds te krijgen betaald. Alle reden om priorititeiten te stellen: het Griekse leger koopt 400 Abram tanks.
Griekenland moet nog beslissen of het de tanks gaan moderniseren, voor enkele tientallen miljoenen dollars, of dat de tanks worden ge-upgrade naar een hoger niveau. De kosten hiervan zullen navenant hoger zijn.
bronquote:En de Grieken? Die schaffen vierhonderd tanks aan
donderdag 6 oktober 2011 17:48
Terwijl Griekenland balanceert op de rand van faillissement, koopt de regering nog wel even vierhonderd tanks van de Verenigde Staten. De kosten lopen in de honderden miljoenen.
Griekenland koopt vierhonderd M1A1 Abrams-tanks
Volgens het Griekse vakblad Hellenic Defense & Technology wil het Griekse leger vierhonderd M1A1 Abrams-tanks aanschaffen.
Failliet
De totale kosten zijn onbekend, maar een zo’n voertuig kost ongeveer 3,2 miljoen euro. De Amerikaanse regering zou binnenkort akkoord gaan met de deal.
De transactie is opmerkelijk aangezien Griekenland nagenoeg failliet is. Het land is volledig afhankelijk van de noodlening van de EU en het IMF.
Staken
De Griekse bevolking vindt het allemaal maar niets en staakt massaal tegen de bezuinigingsplannen van de regering.
In Nederland is het ministerie van Defensie bezig met het afstoten van materieel om te kunnen bezuinigen.
Hebben ze wel geld voor de brandstof?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:30 schreef eight het volgende:
Met die 400 tanks rijden ze Brussel in mocht de volgende tranche geweigerd worden.
wat id het verschil daartussenquote:Griekenland moet nog beslissen of het de tanks gaan moderniseren, voor enkele tientallen miljoenen dollars, of dat de tanks worden ge-upgrade naar een hoger niveau
Ik heb gehoord dat die Abrams ook op olijfolie lopen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:37 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hebben ze wel geld voor de brandstof?
vliegtanksquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
Bizar dit, inderdaad. En wat moet je met tanks als je land uit een paar duizend eilanden bestaat?
Prima, dan verkoop je ze weer.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Anyway heren, deze tanks waren jaren geleden al besteld. Nog vóór de crisis!!
De deal afbreken zal ze nog meer geld gaan kosten.
Inderdaad. Of ze willen er straks Athene mee schoonvegen op z'n Mubaraks.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:54 schreef Chooselife het volgende:
Ik begrijp de strategische keuze niet. Met de aankoop van 400 extra tanks anticipeer je op een grootschalig grondoffensief. Dat heeft weinig meer met defensie te maken.
Het scheelt dat die 400 tanks nog enige waarde vertegenwoordigen zodra ze failliet gaan, in tegenstelling tot de rest van het geld wat we erin pompen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Nonsens, met de Turken naast de deur is dit aantal tanks niet meer dan verstandig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:54 schreef Chooselife het volgende:
Ik begrijp de strategische keuze niet. Met de aankoop van 400 extra tanks anticipeer je op een grootschalig grondoffensief. Dat heeft weinig meer met defensie te maken.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
Bizar dit, inderdaad. En wat moet je met tanks als je land uit een paar duizend eilanden bestaat?
Het cancellen van de order kost meer dan het leveren van de tanks?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:
De VS jutten al decennia lang de wapenwedloop tussen Turkije en Griekenland op en verdienen er flink aan. Bizar, daar het allebei NAVO-landen zijn.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:56 schreef Nobu het volgende:
Heer-lijk dit.
[..]
Nonsens, met de Turken naast de deur is dit aantal tanks niet meer dan verstandig.
Ja, duizend jaar bezetting en wederzijdse haat heeft er vast niets mee te maken. Het is allemaal de schuld van de grote Satan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
De VS jutten al decennia lang de wapenwedloop tussen Turkije en Griekenland op en verdienen er flink aan. Bizar, daar het allebei NAVO-landen zijn.
Contractbreuk?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:56 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het cancellen van de order kost meer dan het leveren van de tanks?
De VS doen wel bizardere dingen ten einde de wapenindustrie flink te laten profiteren.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:57 schreef remlof het volgende:
[..]
De VS jutten al decennia lang de wapenwedloop tussen Turkije en Griekenland op en verdienen er flink aan. Bizar, daar het allebei NAVO-landen zijn.
Griekenland maakt zonder Europa sowieso weinig kans tegen Turkije. Met of zonder tanks.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:56 schreef Nobu het volgende:
Heer-lijk dit.
[..]
Nonsens, met de Turken naast de deur is dit aantal tanks niet meer dan verstandig.
Op ieder eiland een tank.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:51 schreef remlof het volgende:
Turkije en Griekenland hebben nu goede relaties, zowel op diplomatiek niveau als civiele organisaties.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, duizend jaar bezetting en wederzijdse haat heeft er vast niets mee te maken. Het is allemaal de schuld van de grote Satan.
Dan nog is het vreemd als het meer kost dan de originele totaalprijs.quote:
Ik zou zo ook niet weten voor wie ik partij moet kiezen...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:59 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Griekenland maakt zonder Europa sowieso weinig kans tegen Turkije. Met of zonder tanks.
Verder zijn het beide NAVO landen en los van het spelletjes nadert de kans op conflict nul.
En zowel de Turken als Grieken komen wapens van Ome Sam.
Allemaal weggegooid geld.
Nee, het zijn beide gewoon landen met mensen waarvan de meeste mensen net als in ieder ander land een bestaan op proberen te bouwen en gewoon vriendelijk zijn en geen kwaad in zin hebben...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:02 schreef eight het volgende:
[..]
Ik zou zo ook niet weten voor wie ik partij moet kiezen...
Het is allebei een kutvolk
De gemiddelde Griek heeft een intense hekel aan alles wat Turks is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:01 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Turkije en Griekenland hebben nu goede relaties, zowel op diplomatiek niveau als civiele organisaties.
Schijnt een deal te zijn welke al in 2001 is besprokenquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dan nog is het vreemd als het meer kost dan de originele totaalprijs.
Maar ik neem aan dat je wel een bron hebt voor je argument?
Gewoon pure bullshit.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:04 schreef Nobu het volgende:
[..]
De gemiddelde Griek heeft een intense hekel aan alles wat Turks is.
Je weet dat men op FOK! ook graag papagaaienvoer vreetquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Wat me opvalt is dat in de bron een prijs van honderden miljoenen wordt genoemd, terwijl ik iets heb gelezen van slechts 8 miljoen (ja, die tanks worden met veel korting verkocht). Dan nog enkele tientallen miljoenen voor het upgraden van de tanks (idd, niet nieuw) en dan zit je nog ver van de honderden miljoenen.
http://www.defencegreece.(...)a1-abrams-to-greece/
Echter zijn er nog geen betrouwbare berichten (bericht van bijv. DoD) naar buiten gekomen omtrent deze deal, tot nu toe alleen maar berichten die door alle media worden overgenomen.
Nee, hij heeft gelijk.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:06 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Gewoon pure bullshit.
Ik was laatst in Griekenland op vakantie en geen enkele negatieve reactie gehad. Ze vroegen zelf vaak specifiek naar mijn 'oorspronkelijke afkomst' en ze hebben altijd heel vriendelijk gereageerd en verteld over hun Turkse vrienden en kennissen.
En NWS is wat dat aangaat helemaal het hol van de idiote mongolen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Je weet dat men op FOK! ook graag papagaaienvoer vreet
Er is altijd wel iemand die hier serieus op reageertquote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:03 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee, het zijn beide gewoon landen met mensen waarvan de meeste mensen net als in ieder ander land een bestaan op proberen te bouwen en gewoon vriendelijk zijn en geen kwaad in zin hebben...
Met je kutvolk
De Amerikanen doen tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar luchtaanvallen, als die tanks niet nieuw zijn waarom worden ze dan nu pas geleverd?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Wat me opvalt is dat in de bron een prijs van honderden miljoenen wordt genoemd, terwijl ik iets heb gelezen van slechts 8 miljoen (ja, die tanks worden met veel korting verkocht). Dan nog enkele tientallen miljoenen voor het upgraden van de tanks (idd, niet nieuw) en dan zit je nog ver van de honderden miljoenen.
http://www.defencegreece.(...)a1-abrams-to-greece/
Echter zijn er nog geen betrouwbare berichten (bericht van bijv. DoD) naar buiten gekomen omtrent deze deal, tot nu toe alleen maar berichten die door alle media worden overgenomen.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:09 schreef eight het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand die hier serieus op reageert
[..]
Bezuinigen op je defensie is de afbraak van je land!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:09 schreef johnnylove het volgende:
Zie nog genoeg bezuinigingsmogelijkheden voor de Grieken.
http://www.google.com/pub(...)=country&hl=en&dl=en
O ja, natuurlijk , sorry ik zag het totaal verkeerdquote:
Mijnheer Rommel, het is nu allen voor Europa en alleen voor Europa ipv individuele landen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:13 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bezuinigen op je defensie is de afbraak van je land!
Alleen voor Europa?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:15 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Mijnheer Rommel, het is nu allen voor Europa en alleen voor Europa ipv individuele landen.
De Amerikanen hebben de Grieken gewoon tanks uit hun eigen voorraad aangeboden, dat verklaart waarom ze niet nieuw worden geleverd. Net zoals een 2e hands auto ook niet nieuw vanuit de fabriek naar de 2e eigenaar toe gaat.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:09 schreef eight het volgende:
De Amerikanen doen tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar luchtaanvallen, als die tanks niet nieuw zijn waarom worden ze dan nu pas geleverd?
http://www.quora.com/Why-(...)ms-tanks-from-the-USquote:First, this is not a purchase of tanks, it is a (free) gift of used tanks. I put "free" in parentheses because as you will see there is a hidden cost involved. Second, this hasn't happened, yet, the US has just decided that they are willing to give Greece the tanks, but Greece has not yet decided to take them.
Fijn hoor, dat jij zoveel goede contacten hebt gehad. Helaas is de gemiddelde Atheense relschopper niet de gemiddelde Griek.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:13 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
O ja, natuurlijk , sorry ik zag het totaal verkeerd
Dat begrijp ik maar dat bedoelde ik niet. Als dit uit eigen voorraad wordt geleverd waarom duurt het dan ruim 9 jaar voordat ze geleverd worden? Waar zijn die tanks dan al die tijd ingezet als ze voornamelijk luchtaanvallen uitvoeren?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben de Grieken gewoon tanks uit hun eigen voorraad aangeboden, dat verklaart waarom ze niet nieuw worden geleverd. Net zoals een 2e hands auto ook niet nieuw vanuit de fabriek naar de 2e eigenaar toe gaat.
Hoe bedoel je 9 jaar voordat ze geleverd worden?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:30 schreef eight het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar dat bedoelde ik niet. Als dit uit eigen voorraad wordt geleverd waarom duurt het dan ruim 9 jaar voordat ze geleverd worden? Waar zijn die tanks dan al die tijd ingezet als ze voornamelijk luchtaanvallen uitvoeren?
edit: wel tegenstrijdige berichtgeving als dit een schenking betreft.
Een wapendeal is niet zoiets als van "vandaag koop ik, morgen heb ik het"quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:30 schreef eight het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar dat bedoelde ik niet. Als dit uit eigen voorraad wordt geleverd waarom duurt het dan ruim 9 jaar voordat ze geleverd worden? Waar zijn die tanks dan al die tijd ingezet als ze voornamelijk luchtaanvallen uitvoeren?
Vandaar die gigantische tankslagen in Irak... En het feit dat Canada nieuwe tanks heeft gekocht voor de oorlogjes in de zandbak nadat ze een tijdje tankloos waren.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:09 schreef eight het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand die hier serieus op reageert
[..]
De Amerikanen doen tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar luchtaanvallen, als die tanks niet nieuw zijn waarom worden ze dan nu pas geleverd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |