quote:Tweede Crisisoverleg
door Vrije Bond op 21 september 2011 | nul reacties
Crisisoverleg met Vrije Bond ?
Zondag 9 oktober om 14:00 in Kargadoor te Utrecht
Het beloven spannende tijden te worden door de wereldwijde crisis en de bezuinigingen van Bruin I. Naar aanleiding van Prinsjesdag hebben Klasse! en Vrije Bond een crisiskrant uitgebracht om een ander geluid
te laten horen. Hier mag het echter niet bij blijven. Daarom organiseert de Vrije Bond een tweede Crisisoverleg op 9 oktober om 14:00 in de Kargadoor, te Utrecht.
Er zal ruimte zijn om stil te staan bij de crisiskrant. Daarnaast zal de focus liggen op de crisis, de bezuinigingen en welke rol de Vrije Bond, eventueel samen met anderen, daarin heeft. Hierbij zal aandacht
besteed worden aan het mogelijke verloop van de crisis, de effecten van de bezuinigingen en hoe daar vanuit een anarchistisch perspectief op in te spelen.
Het crisisoverleg is in eerste plaats bedoeld voor leden van de Vrije Bond, maar staat ook open voor iedereen die samen met de Vrije Bond op constructieve wijze de strijd wil aan gaan tegen de sociale afbraak.
http://www.vrijebond.nl/tweede-crisisoverleg/
Ik wist helemaal niet dat ze ook van Amsterdam naar Brussel hebben gefietst.quote:Bike March from Amsterdam to Brussels, 11 – 15 October 2011
Why do we go to Brussels?
October the 15th is supposed to be a day of worldwide protest. From several European countries, people are marching towards Brussels to express their anger and already start organizing themselves during the days before the demonstration. You will find more information about 15O here:
http://15october.net/
http://www.democraciareal(...)n/manifesto-english/
We consider that the actual situation cannot be understood in a national framework. The logics and the working mechanisms behind them are global, so the mobilization efforts should also be global. Therefore, we focus on networking on a transnational level, considering other people and other nation specific concerns. In the European context, our focus is the center of political decision making which is Brussels.
Why by bike?
We are willing to make a symbolic effort for the change we are seeking to achieve. After a period of assemblies and political discussion, it´s time to get more dynamic and sweat it out.
By stopping in several cities on the way, we want to involve civil society and create a bigger awareness about the need of a more inclusive and participative democracy. We won´t use any political symbols.
We want to be as autonomous as possible. Therefore, the only things we will need are a bike, a sleeping bag and the solidarity of other human beings.
We also see a greater need for exactly these human relationships. If we get too much used to virtual social networks and virtual mobilizations, change will also remain virtual. We have to reinforce human contact and construct the solidarity we need in real life.
We will go slowly because we want to get far.
Actions planned:
We will stop in several cities, camp there in public spaces and spread our message.
We will carry with us the political promises made at the beginning of the financial crisis regarding the regulation of the financial market, remember them to the people we meet and demand their fulfillment.
We will create awareness of the influence of the world´s biggest financial lobby group IIF (Institute of International Finance) on European legislation. Therefore, we denounce concrete Members of the European Parliament who have fallen under the influence of this lobby group. As a symbolic gesture, we will load the weight of their political decisions on our back.
To exercise real democracy we will record visually the demands of the people we meet on our way and present them in Brussels.
We want to highlight the human dependence on a system that is not anymore linked to life itself. We have to show the contradiction between abstract elements like the fictitious amounts of money or debts and real human needs, which are ground and water. We join the appeals for thinking of alternatives that enable us to live in harmony with our environment. Therefore, we collect earth and water in the different places we stop and bring them to Brussels. Earth and water will be our manifest.
http://dutchrevolution.bl(...)dam-to-brussels.html
You don't care about the corruption, the future of education and healthcare, that our money make goverments build wars? Are you against the wars? Or do really just don't care about anything?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:44 schreef dadgad het volgende:
ah wat lief mijn topic wordt al weer gequote!
Jaja ik ben er volkomen ingetrapt. Die complotters hadden me bij de smiezen!! Maar dat is niet erg, ik ben er alleen maar wijzer van geworden. Nu geloof ik bijna niks meer. Is dat niet wat. En de behoefte de wereld te verbeteren is ook al sneeuw in de zon verdwenen. Noem mij maar een cynische pessimist, maar deze planeet zou veel leuker zijn zonder de mens. Dus he! Geniet van je korte bestaan and who cares!
ja eh, ik ga gewoon in het nederlands antwoorden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:49 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
You don't care about the corruption, the future of education and healthcare, that our money make goverments build wars? Are you against the wars? Or do really just don't care about anything?
De meeste intelligente users hier zullen dat met me eens zijn. Maar eigenlijk is het natuurlijk mijn mening, de rest boeit me ook niet zo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:04 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
zijn andere users dit met je eens, of is het vooral your opinion
Je hebt geen hoop voor de mens?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 18:53 schreef dadgad het volgende:
[..]
ja eh, ik ga gewoon in het nederlands antwoorden.
Al die ellende ben ik me volkomen van bewust. Ik probeer op mijn manier wat positiefs bij te dragen. Wellicht stelt het niks voor. Maar of het me nog echt kan schelen, nee. Ik kan er niks aan doen en ik weet ook niks beters te bedenken. Ik heb in principe geen hoop voor de mens en vermoed sterk dat we regelrecht onze ondergang tegemoet huppelen, om maar een stom woord te gebruiken. En dat kan me helemaal niks, maar dan ook niks schelen.
Ach ach, waarom met zulke drogredeneringen mij in zo'n positie stoppen. Die emotionele chantage probeer je maar bij een vrouw uit ofzo. (Vuile mysogin!!)quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:05 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Je hebt geen hoop voor de mens?
Het lijkt of je een instelling hebt van Who Cares, Fuck it, I don't believe we can do anything so I won't ever try. Humanity is doomed. I don't give a fuck that people die and suffer because of our wars. Are you a robot? How can anybody get to a point that they just don't care for anyone, anything and for the suffering of others created by those who are most greedy for money.
How are you going to build your life if you don't care?
Niemand kan alleen verandering teweegbrengen in de wereld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ach ach, waarom met zulke drogredeneringen mij in zo'n positie stoppen. Die emotionele chantage probeer je maar bij een vrouw uit ofzo. (Vuile mysogin!!)
Ben ik een robot? Dat is een goeie vraag. Volgens mij zijn wij behoorlijke automatische wezens en volkomen beperkt door natuurwetten. We zijn niet omnipotent. Ja ik denk dat we computers zijn, zeer zeer gecompliceerde computers.
Het klinkt hard maar who has given me the mandate to save the world?
Ik denk dat het hem in dit topic niet lukt om het verschil te zien tussen jouw 'inhoudelijke' posts en de onzin van Dadgad en mij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Gaan jullie dan lekker privechatten.
Ik had al eerder het gevoel dat ik met 2 vrindjes te maken had.![]()
Kunnen jullie het hebben over squirten enzo.
Waarom grijpt de meester (de mod) niet in?
Kijk je snapt er geen bal van.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:22 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
ja natuurlijk
het interesseert je geen fuck allemaal
dat zeg je zelf
there's no good and bad, just power
Het enige dat je nodig hebt is een enkel idee. Denk aan de gloeilamp, de computer, de post-it.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Niemand kan alleen verandering teweegbrengen in de wereld.
Nee ik vind het raar dat jullie hier gewoon met opzet lopen te fucken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:28 schreef dadgad het volgende:
[..]
Kijk je snapt er geen bal van.
Ik vind theorieën en ideeën vreselijk interessant. Dingen om mijn geest te prikkelen. Die interesseren mij wel degelijk. Maar een politiek activist ben ik niet. Mijn houding komt voort uit mijn observaties en opvattingen.
Het is jammer dat je continue poogt mij dingen in de mond te leggen. Het is een betreurenswaardige eigenschap die je daar tentoonstelt. Wat je eigenlijk doet is continue bevestiging zoeken door mij te veroordelen.
Tja, ik wou toen politiek betrokken zijn. Dat zou jij juist prachtig moeten vinden, nietwaar?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:35 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Nee ik vind het raar dat jullie hier gewoon met opzet lopen te fucken.
Zo een nonsense. Doe maar wat je wil.
Dat jij zo geobsedeerd ben geraakt dat je politci of wat dan ook ging bellen om ze uit te schelden...
Ja dan zou ik oook maar even terugtrekken. Je komt een beeetje obsessief over.
Ik leg je niets in de mond, je zegt zelf dat het je geen fuck interesseert.
1-1= 0
Schaakmat
Morgen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:45 schreef Erasmo het volgende:
Maar even voor de goede orde, hoeveel mensen denken jullie dat er morgen daadwerkelijk staan? En over een week?
Excuses ik bedoelde de 15e.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:46 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Morgen?
Wij gaan op 15 oktober heen.
Zo'n 1000 man heeft zich opgegeven voor de Beursplein te Amsterdam.quote:
Tussen opgeven op Facebook en daadwerkelijk komen zit een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Zo'n 1000 man heeft zich opgegeven voor de Beursplein te Amsterdam.
Zo'n 900 man heeft zich opgegeven voor de Binnenhof in Den Haag.
De opkomst van Utrecht en Rotterdam zijn mij eigenlijk onbekend.
Wat bedoel je precies? Meer of minder.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tussen opgeven op Facebook en daadwerkelijk komen zit een wereld van verschil.
Wie weet sluiten anderen zich spontaan bij.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:53 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Meer of minder.
Heb je daar een link of zoiets van?
En vooral: Welke ijzersterke leuzen komen er op de zelfgebreide spandoeken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
In afhankelijke afwachting van de werkelijke opkomst en hoe de acties gaan verlopen.
Of rent de helft weg als blijkt dat het alleen maar dom in een kringetje schreeuwen blijkt te zijn, zonder dat er een plan achter zit. Dat kan ook.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:56 schreef Loppe het volgende:
[..]
Wie weet sluiten anderen zich spontaan bij.
wat doe jij aan de dingen die je anders wil zienquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
En vooral: Welke ijzersterke leuzen komen er op de zelfgebreide spandoeken?
En vervolgens: wat gaan we vervolgens voor plannetjes smeden?
Dat zien we dan wel weer.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
Of rent de helft weg als blijkt dat het alleen maar dom in een kringetje schreeuwen blijkt te zijn, zonder dat er een plan achter zit. Dat kan ook.
Dat zou kunnen. Maar dat kunnen we alleen ter plekke, of naderhand zien.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Of rent de helft weg als blijkt dat het alleen maar dom in een kringetje schreeuwen blijkt te zijn, zonder dat er een plan achter zit. Dat kan ook.
Nee, daar gaan we nu allemaal mee ophouden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:37 schreef dadgad het volgende:
[..]
Maarre, blijf je maar doorgaan met deze op de man aanvallen?
dom kringetje schreeuwen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
mijn reacties worden verwijderd zoals aan deze postquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:37 schreef dadgad het volgende:
[..]
Tja, ik wou toen politiek betrokken zijn. Dat zou jij juist prachtig moeten vinden, nietwaar?
Maarre, blijf je maar doorgaan met deze op de man aanvallen?
Als je me dit in Feedback vraagt zal ik je antwoord geven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
mijn reacties worden verwijderd zoals aan deze post
maar die aanvallen van hoppahoppa blijven staan? met milieuhippies en meer van dat soort shit
als heartz terug is ben ik hier weg
Komt ze terug dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef ActionActiveReaction het volgende:
mijn reacties worden verwijderd zoals aan deze post
maar die aanvallen van hoppahoppa blijven staan? met milieuhippies en meer van dat soort shit
als heartz terug is ben ik hier weg
Ciao! Accounts are for life...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:17 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nou morgen is heartz terug en zal ze weer beslag op haar huis nemen.
Ik ga hier donderdag weg, naar mijn volgende post.
Dan probeer ik door te communiceren hoe het gegaan is hier in dit topic (wat ze zelf na kan lezen), als ze er behoefte aanheeft kan zij het overnemen.
Ik dank allen die goed hebben bijgedragen aan dit topic.
En wens degenen die heengaan of zich op wat voor manier ook inzetten ontzettend veel succes.![]()
![]()
![]()
Tot ziens en good luck.![]()
PS. hoe verwijder ik mijn account hier?
Niet zo rancuneus joh!quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
bedankt voor de messen in mijn rug
quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
bedankt voor de messen in mijn rug
Zeg waarom vertelde je mij dat niet toen ik met deze zelfde vraag aankwam laatst?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet zo rancuneus joh!Nergens voor nodig.
Maar Hoppa heeft gelijk, je account kan je niet verwijderen. Wel kan je vragen om een permanente ban, maar daarvoor moet je even naar FOK!Feedback, of een Admin PMen. Succes en bedankt voor je bijdrage!
Ik vind het raar dat hoppa hier van alles blert van milieuhippie tot kringetjes die gaan schreeuwen en nog meer stereotyperingen, inhoudloos en argumentatieloos op die stereotyperingen van hem.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet zo rancuneus joh!Nergens voor nodig.
Maar Hoppa heeft gelijk, je account kan je niet verwijderen. Wel kan je vragen om een permanente ban, maar daarvoor moet je even naar FOK!Feedback, of een Admin PMen. Succes en bedankt voor je bijdrage!
Grappig. Zo voelde ik me ook toen ik hier net kwam. Dat verongelijkte en zo, heel herkenbaar. Mij is toen verteld dat je eerst een beetje krediet op moet bouwen, voor je gaat beschuldigen, schelden en ononderbouwd afzeiken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:08 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat hoppa hier van alles blert van milieuhippie tot kringetjes die gaan schreeuwen en nog meer stereotyperingen, inhoudloos en argumentatieloos op die stereotyperingen van hem.
Dat wordt hier dus wel geaccepteerd. Komt over als vriendjepolitiek of dergelijk.
Het kan aan mij liggen, ik ken jullie manieren en gewoonten niet.
Het lijkt bij sommige users wel een kleuterklas. Of een rollenspel![]()
Maar het zal wel aan mij liggen.
Bedankt voor de informatie en de bijdrage Gray.
krediet opbouwen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Grappig. Zo voelde ik me ook toen ik hier net kwam. Dat verongelijkte en zo, heel herkenbaar. Mij is toen verteld dat je eerst een beetje krediet op moet bouwen, voor je gaat beschuldigen, schelden en ononderbouwd afzeiken.
Nou ja, mij is dat krediet opbouwen nooit gelukt. Maar misschien krijg jij het wel voor elkaar?
Ik vond je eerste topic helemaal niet slecht voor een eerste topic. Je laat je een beetje snel uit de tent lokken, maar dat heb ik ook wel eens. Jammer alleen dat je begint met iedereen op te roepen om mee te doen, maar verder niet echt kunt onderbouwen WAAROM je dat wilt. Maar goed, beginnersfoutje, niet erg. Komt vanzelf goed, als je maar blijft oefenen!
Zet hem op!
Ik vond hem wel leuk gevonden. Kek woordgrapje. Leuk dat je hem ziet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
krediet opbouwen?![]()
communicatieversie van een bank?
Volgens mij heb ik dat gedaan...quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:04 schreef dadgad het volgende:
[..]
Zeg waarom vertelde je mij dat niet toen ik met deze zelfde vraag aankwam laatst?
2000?quote:Brandt Corstius steunt Occupy Amsterdam
Presentator en documentairemaker Jelle Brandt Corstius zal zaterdag aanwezig zijn bij Occupy Amsterdam, de bezetting van het Beursplein in Amsterdam.
Dit liet Brandt Corstius recentelijk al weten op Twitter. Dinsdagavond lichtte hij in De Wereld Draait Door zijn beweegredenen toe.
'Ik ben boos op iedereen. De banken, de markten maar ook gezinnen. Iedereen heeft zich onverantwoord gedragen en ik zie liever dat we nu betalen dan dat we de rekening doorschuiven.'
Occupy Amsterdam is geïnspireerd op de Amerikaanse Occupy Wall Street-beweging die nu al enkele weken demonstreert in New York. Volgens Brandt Corstius is de situatie in Nederland echter niet te vergelijken met die in Amerika. 'Het is hier heel anders. Een stuk beter natuurlijk. Maar toch is ook hier niks veranderd sinds 2008. Waarom zijn er inmiddels bijvoorbeeld niet ietsje meer regels voor banken?'
Occupy Amsterdam vindt zaterdag 15 oktober plaats op het Beursplein. Via Facebook hebben zich inmiddels bijna 2.000 mensen aangemeld voor het evenement. Brandt Corstius is van plan films te gaan vertonen tijdens de bijeenkomst.
http://www.at5.nl/artikel(...)unt-occupy-amsterdam
Voor het veranderen van 'het systeem' is toch wel meer nodig dan een enkeling, blijkt wel uit de geschiedenisboeken. Omdat er nu eenmaal altijd mensen zijn die juist belang hebben bij het in stand houden van het systeem.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Het enige dat je nodig hebt is een enkel idee. Denk aan de gloeilamp, de computer, de post-it.
burgelijke ongehoorzaamheidquote:Arrestatie van 129 anti-Wall Street betogers in Boston
11/10/11, 21u13
In Boston, in het noordoosten van de Verenigde Staten, zijn 129 anti-Wall Street betogers opgepakt tijdens een van de belangrijkste politieoperaties sinds het begin van het protest in september.
Een woordvoerder van de politie verklaarde dat het merendeel van de betogers opgepakt werd wegens "illegale bijeenkomst". De betrokken personen weigerden om een openbare plaats te verlaten, zo luidt het.
Volgens de manifestanten werden de door hen opgezette tenten vernield en hun bezittingen weggegooid. Uiteindelijk werd het merendeel van de opgepakte betogers later op borgtocht vrijgelaten.
Aan de operatie, die rond 01.30 uur plaatselijke tijd gestart werd, namen zo'n 700 agenten deel. "Het is onaanvaardbaar. We hebben het recht om samen te komen", aldus een van de manifestanten. De burgemeester van Boston, Thomas Menino, verklaarde respect te hebben voor de manifestanten, maar dat "burgerlijke ongehoorzaamheid niet kan worden getolereerd, en dat men niet kan toelaten dat de betogers de stad blokkeren". (belga/kve)
http://www.demorgen.be/dm(...)gers-in-Boston.dhtml
video: http://nos.nl/l/tcm:5-1076760/quote:Occupy-beweging groeit als een inktvlek
Toegevoegd: maandag 10 okt 2011, 15:13
Het lijkt alleen maar groter te worden: Occupy Wall Street, een brede protestbeweging die drie weken geleden begon met demonstreren op Wall Street. Vorige week demonstreerden zo'n vijfduizend mensen bij Wall Street tegen de zelfverrijking in de financiële sector en de ongelijke verdeling van de welvaart.
Aansluiting
Vakbonden, studentenorganisaties en bewonersgroepen hebben zich aangesloten bij het protest. De demonstraties verspreiden zich nu ook over het hele land. Volgens de Amerikaanse zender CBS zijn er op dit moment in 25 Amerikaanse steden betogingen.
Olievlek
De beweging verspreidt zich als een olievlek ook in Europa. Zo demonstreren in Ierland mensen voor de Centrale Ierse Bank. In Groot-Brittanië wordt opgeroepen om komend weekend deel te nemen aan een demonstratie in het financiële district van Londen. Daar hebben zich al meer dan drieduizend mensen aangemeld.
In Nederland willen demonstranten op 15 oktober het Beursplein bezetten. Daarvoor hadden zich vanmiddag ruim 1200 mensen aangemeld.
Vanavond doet Tom Kleijn verslag vanaf Wall Street.
Vragen en/of opmerkingen? Mail Tom Kleijn: Tom.Kleijn@Nieuwsuur.nl, of volg hem om Twitter (@TomKleijnUSA http://twitter.com/#!/TomKleijnUSA)
Zo hee. Dat zal een impact gevenquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 19:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:
[..]
In afhankelijke afwachting van de werkelijke opkomst en hoe de acties gaan verlopen.
ik ben al blij met 50 manquote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Zo hee. Dat zal een impact gevenMaar liefst 0.000125% van de nederlandse bevolking die komt opdagen. Denk je nu werkelijk dat die 1% waar je je tegen verzet zich daar iets van zal aantrekken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |