abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102964088
quote:
Tweede Crisisoverleg
door Vrije Bond op 21 september 2011 | nul reacties

Crisisoverleg met Vrije Bond ?
Zondag 9 oktober om 14:00 in Kargadoor te Utrecht

Het beloven spannende tijden te worden door de wereldwijde crisis en de bezuinigingen van Bruin I. Naar aanleiding van Prinsjesdag hebben Klasse! en Vrije Bond een crisiskrant uitgebracht om een ander geluid
te laten horen. Hier mag het echter niet bij blijven. Daarom organiseert de Vrije Bond een tweede Crisisoverleg op 9 oktober om 14:00 in de Kargadoor, te Utrecht.

Er zal ruimte zijn om stil te staan bij de crisiskrant. Daarnaast zal de focus liggen op de crisis, de bezuinigingen en welke rol de Vrije Bond, eventueel samen met anderen, daarin heeft. Hierbij zal aandacht
besteed worden aan het mogelijke verloop van de crisis, de effecten van de bezuinigingen en hoe daar vanuit een anarchistisch perspectief op in te spelen.

Het crisisoverleg is in eerste plaats bedoeld voor leden van de Vrije Bond, maar staat ook open voor iedereen die samen met de Vrije Bond op constructieve wijze de strijd wil aan gaan tegen de sociale afbraak.

http://www.vrijebond.nl/tweede-crisisoverleg/
quote:
Bike March from Amsterdam to Brussels, 11 – 15 October 2011
Why do we go to Brussels?
October the 15th is supposed to be a day of worldwide protest. From several European countries, people are marching towards Brussels to express their anger and already start organizing themselves during the days before the demonstration. You will find more information about 15O here:
http://15october.net/
http://www.democraciareal(...)n/manifesto-english/

We consider that the actual situation cannot be understood in a national framework. The logics and the working mechanisms behind them are global, so the mobilization efforts should also be global. Therefore, we focus on networking on a transnational level, considering other people and other nation specific concerns. In the European context, our focus is the center of political decision making which is Brussels.

Why by bike?
We are willing to make a symbolic effort for the change we are seeking to achieve. After a period of assemblies and political discussion, it´s time to get more dynamic and sweat it out.
By stopping in several cities on the way, we want to involve civil society and create a bigger awareness about the need of a more inclusive and participative democracy. We won´t use any political symbols.

We want to be as autonomous as possible. Therefore, the only things we will need are a bike, a sleeping bag and the solidarity of other human beings.

We also see a greater need for exactly these human relationships. If we get too much used to virtual social networks and virtual mobilizations, change will also remain virtual. We have to reinforce human contact and construct the solidarity we need in real life.

We will go slowly because we want to get far.

Actions planned:
We will stop in several cities, camp there in public spaces and spread our message.

We will carry with us the political promises made at the beginning of the financial crisis regarding the regulation of the financial market, remember them to the people we meet and demand their fulfillment.

We will create awareness of the influence of the world´s biggest financial lobby group IIF (Institute of International Finance) on European legislation. Therefore, we denounce concrete Members of the European Parliament who have fallen under the influence of this lobby group. As a symbolic gesture, we will load the weight of their political decisions on our back.

To exercise real democracy we will record visually the demands of the people we meet on our way and present them in Brussels.

We want to highlight the human dependence on a system that is not anymore linked to life itself. We have to show the contradiction between abstract elements like the fictitious amounts of money or debts and real human needs, which are ground and water. We join the appeals for thinking of alternatives that enable us to live in harmony with our environment. Therefore, we collect earth and water in the different places we stop and bring them to Brussels. Earth and water will be our manifest.

http://dutchrevolution.bl(...)dam-to-brussels.html
Ik wist helemaal niet dat ze ook van Amsterdam naar Brussel hebben gefietst.
Get your ass up.
pi_102964214
ah wat lief mijn topic wordt al weer gequote!

Jaja ik ben er volkomen ingetrapt. Die complotters hadden me bij de smiezen!! Maar dat is niet erg, ik ben er alleen maar wijzer van geworden. Nu geloof ik bijna niks meer. Is dat niet wat. En de behoefte de wereld te verbeteren is ook als sneeuw in de zon verdwenen. Noem mij maar een cynische pessimist, maar deze planeet zou veel leuker zijn zonder de mens. Dus he! Geniet van je korte bestaan and who cares!
pi_102964453
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:44 schreef dadgad het volgende:
ah wat lief mijn topic wordt al weer gequote!

Jaja ik ben er volkomen ingetrapt. Die complotters hadden me bij de smiezen!! Maar dat is niet erg, ik ben er alleen maar wijzer van geworden. Nu geloof ik bijna niks meer. Is dat niet wat. En de behoefte de wereld te verbeteren is ook al sneeuw in de zon verdwenen. Noem mij maar een cynische pessimist, maar deze planeet zou veel leuker zijn zonder de mens. Dus he! Geniet van je korte bestaan and who cares!
You don't care about the corruption, the future of education and healthcare, that our money make goverments build wars? Are you against the wars? Or do really just don't care about anything?
Get your ass up.
pi_102964641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:49 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

You don't care about the corruption, the future of education and healthcare, that our money make goverments build wars? Are you against the wars? Or do really just don't care about anything?
ja eh, ik ga gewoon in het nederlands antwoorden.

Al die ellende ben ik me volkomen van bewust. Ik probeer op mijn manier wat positiefs bij te dragen. Wellicht stelt het niks voor. Maar of het me nog echt kan schelen, nee. Ik kan er niks aan doen en ik weet ook niks beters te bedenken. Ik heb in principe geen hoop voor de mens en vermoed sterk dat we regelrecht onze ondergang tegemoet huppelen, om maar een stom woord te gebruiken. En dat kan me helemaal niks, maar dan ook niks schelen.
pi_102965027
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:04 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

zijn andere users dit met je eens, of is het vooral your opinion
De meeste intelligente users hier zullen dat met me eens zijn. Maar eigenlijk is het natuurlijk mijn mening, de rest boeit me ook niet zo.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_102965139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 18:53 schreef dadgad het volgende:

[..]

ja eh, ik ga gewoon in het nederlands antwoorden.

Al die ellende ben ik me volkomen van bewust. Ik probeer op mijn manier wat positiefs bij te dragen. Wellicht stelt het niks voor. Maar of het me nog echt kan schelen, nee. Ik kan er niks aan doen en ik weet ook niks beters te bedenken. Ik heb in principe geen hoop voor de mens en vermoed sterk dat we regelrecht onze ondergang tegemoet huppelen, om maar een stom woord te gebruiken. En dat kan me helemaal niks, maar dan ook niks schelen.
Je hebt geen hoop voor de mens?
Het lijkt of je een instelling hebt van Who Cares, Fuck it, I don't believe we can do anything so I won't ever try. Humanity is doomed. I don't give a fuck that people die and suffer because of our wars. Are you a robot? How can anybody get to a point that they just don't care for anyone, anything and for the suffering of others created by those who are most greedy for money.

How are you going to build your life if you don't care?
Get your ass up.
pi_102965437
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:05 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Je hebt geen hoop voor de mens?
Het lijkt of je een instelling hebt van Who Cares, Fuck it, I don't believe we can do anything so I won't ever try. Humanity is doomed. I don't give a fuck that people die and suffer because of our wars. Are you a robot? How can anybody get to a point that they just don't care for anyone, anything and for the suffering of others created by those who are most greedy for money.

How are you going to build your life if you don't care?
Ach ach, waarom met zulke drogredeneringen mij in zo'n positie stoppen. Die emotionele chantage probeer je maar bij een vrouw uit ofzo. (Vuile mysogin!!)

Ben ik een robot? Dat is een goeie vraag. Volgens mij zijn wij behoorlijke automatische wezens en volkomen beperkt door natuurwetten. We zijn niet omnipotent. Ja ik denk dat we computers zijn, zeer zeer gecompliceerde computers.

Het klinkt hard maar who has given me the mandate to save the world?
pi_102965537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:11 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ach ach, waarom met zulke drogredeneringen mij in zo'n positie stoppen. Die emotionele chantage probeer je maar bij een vrouw uit ofzo. (Vuile mysogin!!)

Ben ik een robot? Dat is een goeie vraag. Volgens mij zijn wij behoorlijke automatische wezens en volkomen beperkt door natuurwetten. We zijn niet omnipotent. Ja ik denk dat we computers zijn, zeer zeer gecompliceerde computers.

Het klinkt hard maar who has given me the mandate to save the world?
Niemand kan alleen verandering teweegbrengen in de wereld.
Maar wat doe je hier dan als het je geen moer interesseert.
Get your ass up.
pi_102966302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:24 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Gaan jullie dan lekker privechatten.
Ik had al eerder het gevoel dat ik met 2 vrindjes te maken had. *;
Kunnen jullie het hebben over squirten enzo.
Waarom grijpt de meester (de mod) niet in?
Ik denk dat het hem in dit topic niet lukt om het verschil te zien tussen jouw 'inhoudelijke' posts en de onzin van Dadgad en mij.

Overigens zijn 'Daddy' en ik het over dit onderwerp waarschijnlijk zwaar oneens (meestal als het politiek wordt, Daddy is nogal een hippie). Maar we hebben wel wederzijds respect. Moet je ook eens proberen!
pi_102966322
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:22 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

ja natuurlijk
het interesseert je geen fuck allemaal
dat zeg je zelf

there's no good and bad, just power :')
Kijk je snapt er geen bal van.

Ik vind theorieën en ideeën vreselijk interessant. Dingen om mijn geest te prikkelen. Die interesseren mij wel degelijk. Maar een politiek activist ben ik niet. Mijn houding komt voort uit mijn observaties en opvattingen.

Het is jammer dat je continue poogt mij dingen in de mond te leggen. Het is een betreurenswaardige eigenschap die je daar tentoonstelt. Wat je eigenlijk doet is continue bevestiging zoeken door mij te veroordelen.
pi_102966325
Ik denk dat het hem in dit topic niet lukt om het verschil te zien tussen jouw 'inhoudelijke' posts en de onzin van Dadgad en mij.

Overigens zijn 'Daddy' en ik het over dit onderwerp waarschijnlijk zwaar oneens (meestal als het politiek wordt, Daddy is nogal een hippie). Maar we hebben wel wederzijds respect. Moet je ook eens proberen!

Overigens doen we dat privechatten ook hoor.
pi_102966444
AAR(s) heeft de nare eigenschap om opmerkingen van anderen te extrapoleren. Niet wat je zegt is belangrijk, maar hoe hij het in het belachelijke kan trekken. Dat was mij ook al eerder opgevallen. Dat is niet erg, maar het maakt wel dat ik geen enkele reden zie om zijn opmerkingen serieus te nemen.
pi_102966459
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Niemand kan alleen verandering teweegbrengen in de wereld.
Het enige dat je nodig hebt is een enkel idee. Denk aan de gloeilamp, de computer, de post-it. ;)

One idea alone can change the world.

Voor iedereen: Slowchat houden in de Slowchat.

Nu even wat posts snoeien.
pi_102966757
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:28 schreef dadgad het volgende:

[..]

Kijk je snapt er geen bal van.

Ik vind theorieën en ideeën vreselijk interessant. Dingen om mijn geest te prikkelen. Die interesseren mij wel degelijk. Maar een politiek activist ben ik niet. Mijn houding komt voort uit mijn observaties en opvattingen.

Het is jammer dat je continue poogt mij dingen in de mond te leggen. Het is een betreurenswaardige eigenschap die je daar tentoonstelt. Wat je eigenlijk doet is continue bevestiging zoeken door mij te veroordelen.
Nee ik vind het raar dat jullie hier gewoon met opzet lopen te fucken.
Zo een nonsense. Doe maar wat je wil.
Dat jij zo geobsedeerd ben geraakt dat je politci of wat dan ook ging bellen om ze uit te schelden...
Ja dan zou ik me ook maar even terugtrekken. Je komt een beeetje obsessief over.
Ik leg je niets in de mond, je zegt zelf dat het je geen fuck interesseert.
1-1= 0

Schaakmat :')
Get your ass up.
pi_102966896
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:35 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Nee ik vind het raar dat jullie hier gewoon met opzet lopen te fucken.
Zo een nonsense. Doe maar wat je wil.
Dat jij zo geobsedeerd ben geraakt dat je politci of wat dan ook ging bellen om ze uit te schelden...
Ja dan zou ik oook maar even terugtrekken. Je komt een beeetje obsessief over.
Ik leg je niets in de mond, je zegt zelf dat het je geen fuck interesseert.
1-1= 0

Schaakmat :')
Tja, ik wou toen politiek betrokken zijn. Dat zou jij juist prachtig moeten vinden, nietwaar?

Maarre, blijf je maar doorgaan met deze op de man aanvallen?
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:45:54 #216
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_102967328
Maar even voor de goede orde, hoeveel mensen denken jullie dat er morgen daadwerkelijk staan? En over een week?
pi_102967360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:45 schreef Erasmo het volgende:
Maar even voor de goede orde, hoeveel mensen denken jullie dat er morgen daadwerkelijk staan? En over een week?
Morgen?
Wij gaan op 15 oktober heen. :)
Get your ass up.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:48:40 #218
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_102967475
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:46 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Morgen?
Wij gaan op 15 oktober heen. :)
Excuses ik bedoelde de 15e.
pi_102967600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Excuses ik bedoelde de 15e.
Zo'n 1000 man heeft zich opgegeven voor de Beursplein te Amsterdam.
Zo'n 900 man heeft zich opgegeven voor de Binnenhof in Den Haag.
De opkomst van Utrecht en Rotterdam zijn mij eigenlijk onbekend.

In afhankelijke afwachting van de werkelijke opkomst en hoe de acties gaan verlopen.
Get your ass up.
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:52:53 #220
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_102967726
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Tussen opgeven op Facebook en daadwerkelijk komen zit een wereld van verschil.
pi_102967770
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:52 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Tussen opgeven op Facebook en daadwerkelijk komen zit een wereld van verschil.
Wat bedoel je precies? Meer of minder.
Heb je daar een link of zoiets van? :)
Get your ass up.
pi_102967974
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:53 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Meer of minder.
Heb je daar een link of zoiets van? :)
Wie weet sluiten anderen zich spontaan bij.
pi_102968055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:50 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

In afhankelijke afwachting van de werkelijke opkomst en hoe de acties gaan verlopen.
En vooral: Welke ijzersterke leuzen komen er op de zelfgebreide spandoeken?

En vervolgens: wat gaan we vervolgens voor plannetjes smeden?
pi_102968096
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:56 schreef Loppe het volgende:

[..]

Wie weet sluiten anderen zich spontaan bij.
Of rent de helft weg als blijkt dat het alleen maar dom in een kringetje schreeuwen blijkt te zijn, zonder dat er een plan achter zit. Dat kan ook.
pi_102968229
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:57 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

En vooral: Welke ijzersterke leuzen komen er op de zelfgebreide spandoeken?

En vervolgens: wat gaan we vervolgens voor plannetjes smeden?
wat doe jij aan de dingen die je anders wil zien
stemmen? :')
Get your ass up.
pi_102968271
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:58 schreef Hoppahoppa het volgende:
Of rent de helft weg als blijkt dat het alleen maar dom in een kringetje schreeuwen blijkt te zijn, zonder dat er een plan achter zit. Dat kan ook.
Dat zien we dan wel weer.
pi_102968293
quote:

[..]

Dat zou kunnen. Maar dat kunnen we alleen ter plekke, of naderhand zien. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:37 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nee, daar gaan we nu allemaal mee ophouden. :(
pi_102968297
quote:

[..]

dom kringetje schreeuwen?
hoe kom je bij deze theorie van je
Get your ass up.
pi_102968813
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:37 schreef dadgad het volgende:

[..]

Tja, ik wou toen politiek betrokken zijn. Dat zou jij juist prachtig moeten vinden, nietwaar?

mijn reacties worden verwijderd zoals aan deze post
maar die aanvallen van hoppahoppa blijven staan? met milieuhippies en meer van dat soort shit

als heartz terug is ben ik hier weg
Get your ass up.
pi_102968956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

maar die aanvallen van hoppahoppa blijven staan? met milieuhippies en meer van dat soort shit

Als je me dit in Feedback vraagt zal ik je antwoord geven.
pi_102968992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:09 schreef ActionActiveReaction het volgende:

Komt ze terug dan?
pi_102969265

Gezien de reacties van een aantal Nederlanders, kan je America in bovenstaande afbeelding ook vervangen voor Holland.
pi_102969308
Nou morgen is heartz terug en zal ze weer beslag op haar huis nemen.
Ik ga hier donderdag weg, naar mijn volgende post.
Dan probeer ik door te communiceren hoe het gegaan is hier in dit topic (wat ze zelf na kan lezen), als ze er behoefte aanheeft kan zij het overnemen.

Ik dank allen die goed hebben bijgedragen aan dit topic.
En wens degenen die heengaan of zich op wat voor manier ook inzetten ontzettend veel succes. ^O^ ^O^ ^O^

Tot ziens en good luck. :W

PS. hoe verwijder ik mijn account hier?
Get your ass up.
pi_102970178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:17 schreef ActionActiveReaction het volgende:
Nou morgen is heartz terug en zal ze weer beslag op haar huis nemen.
Ik ga hier donderdag weg, naar mijn volgende post.
Dan probeer ik door te communiceren hoe het gegaan is hier in dit topic (wat ze zelf na kan lezen), als ze er behoefte aanheeft kan zij het overnemen.

Ik dank allen die goed hebben bijgedragen aan dit topic.
En wens degenen die heengaan of zich op wat voor manier ook inzetten ontzettend veel succes. ^O^ ^O^ ^O^

Tot ziens en good luck. :W

PS. hoe verwijder ik mijn account hier?
Ciao! Accounts are for life...
pi_102972035
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:32 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ciao! Accounts are for life...
bedankt voor de messen in mijn rug
Get your ass up.
pi_102972252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Niet zo rancuneus joh! :D Nergens voor nodig.

Maar Hoppa heeft gelijk, je account kan je niet verwijderen. Wel kan je vragen om een permanente ban, maar daarvoor moet je even naar FOK!Feedback, of een Admin PMen. Succes en bedankt voor je bijdrage! ^O^
pi_102972278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 20:59 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

:'( :'( :'(
pi_102972338
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar Hoppa heeft gelijk, je account kan je niet verwijderen. Wel kan je vragen om een permanente ban, maar daarvoor moet je even naar FOK!Feedback, of een Admin PMen. Succes en bedankt voor je bijdrage! ^O^
Zeg waarom vertelde je mij dat niet toen ik met deze zelfde vraag aankwam laatst?
pi_102972607
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat hoppa hier van alles blert van milieuhippie tot kringetjes die gaan schreeuwen en nog meer stereotyperingen, inhoudloos en argumentatieloos op die stereotyperingen van hem.
Over respectloos gesproken, het zijn gewoon grofweg beledigingen.
Dat wordt hier dus wel geaccepteerd. Komt over als vriendjepolitiek of dergelijk.
Het kan aan mij liggen, ik ken jullie manieren en gewoonten niet.
Het lijkt bij sommige users wel een kleuterklas. Of een rollenspel :')
Maar het zal wel aan mij liggen.

Bedankt voor de informatie en de bijdrage Gray.
Get your ass up.
pi_102972836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:08 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat hoppa hier van alles blert van milieuhippie tot kringetjes die gaan schreeuwen en nog meer stereotyperingen, inhoudloos en argumentatieloos op die stereotyperingen van hem.
Dat wordt hier dus wel geaccepteerd. Komt over als vriendjepolitiek of dergelijk.
Het kan aan mij liggen, ik ken jullie manieren en gewoonten niet.
Het lijkt bij sommige users wel een kleuterklas. Of een rollenspel :')
Maar het zal wel aan mij liggen.

Bedankt voor de informatie en de bijdrage Gray.
Grappig. Zo voelde ik me ook toen ik hier net kwam. Dat verongelijkte en zo, heel herkenbaar. Mij is toen verteld dat je eerst een beetje krediet op moet bouwen, voor je gaat beschuldigen, schelden en ononderbouwd afzeiken.

Nou ja, mij is dat krediet opbouwen nooit gelukt. Maar misschien krijg jij het wel voor elkaar?

Ik vond je eerste topic helemaal niet slecht voor een eerste topic. Je laat je een beetje snel uit de tent lokken, maar dat heb ik ook wel eens. Jammer alleen dat je begint met iedereen op te roepen om mee te doen, maar verder niet echt kunt onderbouwen WAAROM je dat wilt. Maar goed, beginnersfoutje, niet erg. Komt vanzelf goed, als je maar blijft oefenen!

Zet hem op! ^O^
pi_102972904
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:12 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Grappig. Zo voelde ik me ook toen ik hier net kwam. Dat verongelijkte en zo, heel herkenbaar. Mij is toen verteld dat je eerst een beetje krediet op moet bouwen, voor je gaat beschuldigen, schelden en ononderbouwd afzeiken.

Nou ja, mij is dat krediet opbouwen nooit gelukt. Maar misschien krijg jij het wel voor elkaar?

Ik vond je eerste topic helemaal niet slecht voor een eerste topic. Je laat je een beetje snel uit de tent lokken, maar dat heb ik ook wel eens. Jammer alleen dat je begint met iedereen op te roepen om mee te doen, maar verder niet echt kunt onderbouwen WAAROM je dat wilt. Maar goed, beginnersfoutje, niet erg. Komt vanzelf goed, als je maar blijft oefenen!

Zet hem op! ^O^
krediet opbouwen? :')
communicatieversie van een bank?
Get your ass up.
pi_102972953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:13 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

krediet opbouwen? :')
communicatieversie van een bank?
Ik vond hem wel leuk gevonden. Kek woordgrapje. Leuk dat je hem ziet.
pi_102975933
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 21:04 schreef dadgad het volgende:

[..]

Zeg waarom vertelde je mij dat niet toen ik met deze zelfde vraag aankwam laatst?
Volgens mij heb ik dat gedaan...

Niet dus. Nou, bij deze dan. O-)
pi_102987992
quote:
Brandt Corstius steunt Occupy Amsterdam

Presentator en documentairemaker Jelle Brandt Corstius zal zaterdag aanwezig zijn bij Occupy Amsterdam, de bezetting van het Beursplein in Amsterdam.

Dit liet Brandt Corstius recentelijk al weten op Twitter. Dinsdagavond lichtte hij in De Wereld Draait Door zijn beweegredenen toe.

'Ik ben boos op iedereen. De banken, de markten maar ook gezinnen. Iedereen heeft zich onverantwoord gedragen en ik zie liever dat we nu betalen dan dat we de rekening doorschuiven.'

Occupy Amsterdam is geïnspireerd op de Amerikaanse Occupy Wall Street-beweging die nu al enkele weken demonstreert in New York. Volgens Brandt Corstius is de situatie in Nederland echter niet te vergelijken met die in Amerika. 'Het is hier heel anders. Een stuk beter natuurlijk. Maar toch is ook hier niks veranderd sinds 2008. Waarom zijn er inmiddels bijvoorbeeld niet ietsje meer regels voor banken?'

Occupy Amsterdam vindt zaterdag 15 oktober plaats op het Beursplein. Via Facebook hebben zich inmiddels bijna 2.000 mensen aangemeld voor het evenement. Brandt Corstius is van plan films te gaan vertonen tijdens de bijeenkomst.
http://www.at5.nl/artikel(...)unt-occupy-amsterdam
2000?
Get your ass up.
pi_102988010
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 19:30 schreef Gray het volgende:

[..]

Het enige dat je nodig hebt is een enkel idee. Denk aan de gloeilamp, de computer, de post-it. ;)
Voor het veranderen van 'het systeem' is toch wel meer nodig dan een enkeling, blijkt wel uit de geschiedenisboeken. Omdat er nu eenmaal altijd mensen zijn die juist belang hebben bij het in stand houden van het systeem.

Het viel te verwachten dat er weer een hoop geschreeuw zou komen, uit de te verwachten hoek, maar deze beweging heeft vooralsnog mijn sympathie. En nee ik ben geen (milieu)hippie of werkeloze. In tegendeel, ik heb persoonlijk geen enkele reden tot klagen en ben tevreden met wat ik heb. Mijns inziens kan het echter geen kwaad om verder te kijken dan enkel het eigen belang. Los daarvan, het financiële systeem gaat vroeg of laat klappen, wellicht kunnen we dat voor zijn? Bovendien is ons politieke systeem een logge en inefficiënte schijndemocratie.

Kritische kanttekening bij deze beweging is wel dat inderdaad niet heel duidelijk is waar men nu concreet tegen protesteert en welke oplossingen/verbeteringen men aandraagt. Voor de awareness van de massa kan het echter geen kwaad. Er zijn nog veel te veel mensen alleen maar denken aan hun eigen belangen of die zijn vastgeroest in de opvatting dat het nu eenmaal gewoon zo werkt en dat je daar toch niets aan kan doen.
pi_102988051
quote:
Arrestatie van 129 anti-Wall Street betogers in Boston
11/10/11, 21u13

In Boston, in het noordoosten van de Verenigde Staten, zijn 129 anti-Wall Street betogers opgepakt tijdens een van de belangrijkste politieoperaties sinds het begin van het protest in september.

Een woordvoerder van de politie verklaarde dat het merendeel van de betogers opgepakt werd wegens "illegale bijeenkomst". De betrokken personen weigerden om een openbare plaats te verlaten, zo luidt het.

Volgens de manifestanten werden de door hen opgezette tenten vernield en hun bezittingen weggegooid. Uiteindelijk werd het merendeel van de opgepakte betogers later op borgtocht vrijgelaten.

Aan de operatie, die rond 01.30 uur plaatselijke tijd gestart werd, namen zo'n 700 agenten deel. "Het is onaanvaardbaar. We hebben het recht om samen te komen", aldus een van de manifestanten. De burgemeester van Boston, Thomas Menino, verklaarde respect te hebben voor de manifestanten, maar dat "burgerlijke ongehoorzaamheid niet kan worden getolereerd, en dat men niet kan toelaten dat de betogers de stad blokkeren". (belga/kve)
http://www.demorgen.be/dm(...)gers-in-Boston.dhtml
burgelijke ongehoorzaamheid :')
eerder elitiaire ongehoorzaamheid
Get your ass up.
pi_102988367
quote:
Occupy-beweging groeit als een inktvlek

Toegevoegd: maandag 10 okt 2011, 15:13

Het lijkt alleen maar groter te worden: Occupy Wall Street, een brede protestbeweging die drie weken geleden begon met demonstreren op Wall Street. Vorige week demonstreerden zo'n vijfduizend mensen bij Wall Street tegen de zelfverrijking in de financiële sector en de ongelijke verdeling van de welvaart.

Aansluiting
Vakbonden, studentenorganisaties en bewonersgroepen hebben zich aangesloten bij het protest. De demonstraties verspreiden zich nu ook over het hele land. Volgens de Amerikaanse zender CBS zijn er op dit moment in 25 Amerikaanse steden betogingen.

Olievlek
De beweging verspreidt zich als een olievlek ook in Europa. Zo demonstreren in Ierland mensen voor de Centrale Ierse Bank. In Groot-Brittanië wordt opgeroepen om komend weekend deel te nemen aan een demonstratie in het financiële district van Londen. Daar hebben zich al meer dan drieduizend mensen aangemeld.

In Nederland willen demonstranten op 15 oktober het Beursplein bezetten. Daarvoor hadden zich vanmiddag ruim 1200 mensen aangemeld.

Vanavond doet Tom Kleijn verslag vanaf Wall Street.

Vragen en/of opmerkingen? Mail Tom Kleijn: Tom.Kleijn@Nieuwsuur.nl, of volg hem om Twitter (@TomKleijnUSA http://twitter.com/#!/TomKleijnUSA)
video: http://nos.nl/l/tcm:5-1076760/

[ Bericht 0% gewijzigd door ActionActiveReaction op 12-10-2011 09:42:28 ]
Get your ass up.
pi_102989695
Video van Boston gisteravond, lastig om daar goede beelden van terug te vinden:

Immortal Technique in New York :P
Get your ass up.
pi_102991663
quote:

[..]

Zo hee. Dat zal een impact geven :') Maar liefst 0.000125% van de nederlandse bevolking die komt opdagen. Denk je nu werkelijk dat die 1% waar je je tegen verzet zich daar iets van zal aantrekken
pi_102991994
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:32 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Zo hee. Dat zal een impact geven :') Maar liefst 0.000125% van de nederlandse bevolking die komt opdagen. Denk je nu werkelijk dat die 1% waar je je tegen verzet zich daar iets van zal aantrekken
ik ben al blij met 50 man :)
je moet ergens beginnen
we zullen zien hoe het gaat lopen en of het impact zal geven

hoeveel procent van de nederlandse bevolking zit hier op FOKforum?
Get your ass up.
pi_102992721
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:41 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

ik ben al blij met 50 man :)
je moet ergens beginnen
we zullen zien hoe het gaat lopen en of het impact zal geven

hoeveel procent van de nederlandse bevolking zit hier op FOKforum?
Ik snap je gedachtengang maar de geschiedenis leert gewoon dat dit soort protesten totaal niet werken (enige uitzondering is Ghandi in India misschien). De meeste veranderingen in een politiek en economisch klimaat gaan helaas gepaard met geweld.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 12:40:02 #252
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102993823
Mooie analyse van "We are the 99%" foto's ;)

http://www.michellesmirro(...)ple-of-wal-mart.html
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_102994353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:40 schreef J.J.De-Bom het volgende:

^O^
Get your ass up.
pi_102994494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:07 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

Ik snap je gedachtengang maar de geschiedenis leert gewoon dat dit soort protesten totaal niet werken (enige uitzondering is Ghandi in India misschien). De meeste veranderingen in een politiek en economisch klimaat gaan helaas gepaard met geweld.
Franse Revolutie?
Get your ass up.
pi_102994569
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 12:40 schreef J.J.De-Bom het volgende:

Nou schitterend.. lekkere random slectie.not.

Hier vind je de rest,
quote:
We are the 99 percent. We are getting kicked out of our homes. We are forced to choose between groceries and rent. We are denied quality medical care. We are suffering from environmental pollution. We are working long hours for little pay and no rights, if we're working at all. We are getting nothing while the other 1 percent is getting everything. We are the 99 percent.

http://wearethe99percent.tumblr.com/

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:20:34 #256
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102994929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:06 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Nou schitterend.. lekkere random slectie.not.

Hier vind je de rest,

[..]

Ik heb de eerste 5 foto's even gecheckt, .3 waa mensen die zeggen dat ze goed verdienen en niks te kort komen :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:37:31 #257
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102995456

http://www.rollingstone.c(...)treet-rally-20111011

Kanye West doet ook mee, want die is natuurlijk enorm tegen hebzucht !

Uiteraard had ie wel z'n gouden grill in.

:)
pi_102996480
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:37 schreef J.J.De-Bom het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.rollingstone.c(...)treet-rally-20111011

Kanye West doet ook mee, want die is natuurlijk enorm tegen hebzucht !

[ afbeelding ]

Uiteraard had ie wel z'n gouden grill in.

dikke ketting :')
Get your ass up.
pi_102998259
quote:
iets zegt me dat je de website niet begrepen hebt. Op die website worden namelijk de 99% movement mensen belachelijk gemaakt :')
  woensdag 12 oktober 2011 @ 15:04:54 #260
122155 arucard
Amplifier Worship
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:40:07 #261
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103009044
Er was net een reportage op 1vandaag over occupiedwallstreet en ik hoorde dat 15 oktober 79 landen of steden ? gaan meedoen :o
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_103009204
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:00 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:

[..]

iets zegt me dat je de website niet begrepen hebt. Op die website worden namelijk de 99% movement mensen belachelijk gemaakt
ik reageerde ook sarcastisch, de bom is zo al een tijdje bezig :')
Get your ass up.
pi_103009249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:40 schreef Summers het volgende:
Er was net een reportage op 1vandaag over occupiedwallstreet en ik hoorde dat 15 oktober 79 landen of steden ? gaan meedoen :o
*O* w/
Get your ass up.
pi_103009349
nog 3 nachten...
Get your ass up.
pi_103009415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:40 schreef Summers het volgende:
als je zin hebt kan je hem hier zetten
Get your ass up.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:49:55 #266
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103009575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 19:47 schreef ActionActiveReaction het volgende:

[..]

als je zin hebt kan je hem hier zetten
Ff kijken of het er al is
  woensdag 12 oktober 2011 @ 19:50:39 #267
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103009610
pi_103009738
Get your ass up.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 20:02:54 #269
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103010368
562 steden in 79 landen , dat is best indrukwekkend :Y
pi_103010679
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:02 schreef Summers het volgende:
562 steden in 79 landen , dat is best indrukwekkend :Y
dat is in zo'n korte tijd zo snel gegroeid :)
Get your ass up.
pi_103012325
http://www.businessinside(...)-angry-about-2011-10

Goed stuk, grafieken die aantonen waarom de mensen het niet langer pikken.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:56:42 #272
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103020595
  donderdag 13 oktober 2011 @ 02:46:14 #273
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103026576
Ook bij de wereld draait door

http://omroep.vara.nl/media/73356
pi_103026595
REVOLUTIE, DIT, DAT, VECHT TEGEN DE ELITEN!

donderdag 13 oktober 2011 @ 02:56:02 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103026608
Wat een bagger dit zeg :'). Het geeft wel meteen aan waarom deze mensen niet bij die '1%' horen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_103026625

quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 02:56 schreef Fir3fly het volgende:
Wat een bagger dit zeg :'). Het geeft wel meteen aan waarom deze mensen niet bij die '1%' horen.
Ignorance is bliss. ^O^
  donderdag 13 oktober 2011 @ 03:31:33 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103026720
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 02:58 schreef BlakeGriffin het volgende:

Ignorance is bliss. ^O^
Blijkbaar niet, ze lijken me nou niet bepaald gelukkig :{.
pi_103026769
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 03:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, ze lijken me nou niet bepaald gelukkig :{.
Inderdaad, Einstein, ze zijn niet zo blessed als jij.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 04:01:11 #279
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103026804
Ah, ik ben op FOK! op zoek naar serieuze bijdragen over Occupy.

Missie gefaald.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 04:02:53 #280
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_103026813
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 04:01 schreef Q.E.D. het volgende:
Ah, ik ben op FOK! op zoek naar serieuze bijdragen
Daar faalt het al.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 04:04:33 #281
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_103026821
quote:
14s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 04:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar faalt het al.
Je hebt gelijk. :P

Toch een nuttige bijdrage gevonden!
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 08:56:59 #282
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103028033
Hoi :W

quote:
Occupy Amsterdam, wie zijn het?

Toegevoegd: woensdag 12 okt 2011, 17:26
Door redacteur Emil van Oers

Zaterdag zal het Beursplein in Amsterdam worden bezet door betogers van de inmiddels internationale Occupy-beweging. Wie zijn de demonstranten en wat willen ze? NOS Net sprak met initiatiefnemers en demonstranten.

De protesten die begonnen op Wall Street verspreidden zich snel over de VS en bereiken nu ook West-Europa en Nederland. Op de Facebook-pagina Occupy Amsterdam zeggen inmiddels meer dan 2500 mensen naar het Beursplein te gaan zaterdag.

Geen leider
Iemand van de organisatie aan het woord krijgen is lastig, want die is er niet, zegt Seth Lievense (26), die we wel initiatiefnemer mogen noemen. "Het is echt grassroots. Iedereen is individueel geïnspireerd door Occupy Wall Street. Het is voor het eerst dat er op wereldschaal tegelijk zulke demonstraties plaatsvinden."

"Alle initiatieven komen van individuen", zegt Lievense. "De een heeft de Facebook-pagina aangemaakt, anderen maken een website. Vanuit die samenwerking is een platform ontstaan. Eigen inbreng. Dat is ook precies de gedachte."

Niet één ideaal
Wat nog meer precies de gedachte is, is moeilijk vast te stellen. Er zit niet één politiek ideaal achter. "Het is niet links of rechts. Het is open, anders", zegt ook initiatiefnemer Freddie Klifman (30).

"Het gaat erom dat mensen hun mening kunnen geven, maar het heeft geen politieke kleur. Alle politieke stromingen zijn vertegenwoordigd. Dat is het unieke eraan."

Monetaire systeem
Wat wel centraal staat in de Occupy-beweging, zoals die ook is ontstaan in New York, is de aversie tegen het monetaire systeem en de daarbij horende hebzucht, zeggen Klifman en Lievense. "Het is crisis na crisis, maar er is na 2,5 jaar niets veranderd", zegt Klifman. "De beurskredieten, de bonussen, de hebzucht. Het gaat gewoon door."

"In de jaren zestig kon je aankloppen bij de overheid en die konden dingen veranderen", zegt Lievense. "Maar de regering is nu zo onderhevig aan het monetaire en economische systeem dat je je kan afvragen: hoe democratisch is onze democratie nog?"

Klem op de keel
Dat vindt ook Sandra (39), die zaterdag op het Beursplein gaat demonstreren: "Ik ben het vooral niet eens met hoe de banken in elkaar zitten. Ze blijven maar geld naar zich toe trekken en spelen zo met de mensen. Er worden miljardenschulden opgebouwd en ze blijven zichzelf maar uitkopen. Als ik rood sta moet ík het wel binnen drie maanden terugbetalen. Zij komen er makkelijk van af."

"Het is de ultieme vrijheid als je niet afhankelijk van instanties hoeft te zijn", zegt Sandra. "Het voelt als een klem om de keel als je gevangen bent door geld. De liefde voor geld is de wortel van alle kwaad. Het geeft mensen macht en dat maakt ze corrupt."

Organisatie
Ondanks dat er geen leiding is, vergt een demonstratie van grote omvang wel organisatie. Dat wordt volgens Lievense door de demonstranten zelf geregeld: "Er is bijvoorbeeld iemand die een wifi-netwerk levert en er is ook een restaurant in de buurt dat eten heeft aangeboden."

Volgens Klifman gaat het met de organisatie de goede kant op: "De meeste essentiële dingen zijn al geregeld. Veel mensen hebben iets aangeboden. Ook zijn er bijvoorbeeld workshops waaraan je kunt deelnemen en er is een kinderhoek. Overal is aan gedacht."

De Occupy-protesten worden gekenmerkt door demonstranten die tenten opzetten om de pleinen 24 uur per dag bezet te kunnen houden. Of dat vanaf zaterdag in Amsterdam ook het geval is, weet nog niemand. "Ook dat hangt van de individuen af of ze een tent opzetten."

Politie
Er wordt opgeroepen tot vreedzaam protest. Toch hebben de Occupy-protesten in de VS regelmatig geleid tot arrestaties en confrontaties met de politie. "Ik ben daar helemaal niet bang voor", zegt Klifman.

"Het wordt door de politie begrepen. De gesprekken zijn gaande. Maar er bestaat altijd een kans dat het misgaat, want je weet niet wie er komen en hoe groot de groep wordt."

Nadenken
Waar het protest precies toe moet leiden, is nog niemand helemaal duidelijk. "Wat ik hoop doet er niet zo toe", zegt Lievense. "Ik wil gewoon dat er wordt nagedacht over alternatieven voor verandering. We gaan niet alleen demonstreren. We moeten ook constructief nadenken over de dag van morgen."

Ook Sandra weet niet precies waar de betoging naartoe gaat. "Maar als ik iets kan doen, al is het maar een fractie van een procent van de verandering, dan doe ik dat", zegt Sandra. "Ik ben niet zo van het kamperen, maar ik heb een logeeradres. Ik zie daar wel hoe lang ik blijf."
http://nos.nl/artikel/303256-occupy-amsterdam-wie-zijn-het.html
Volg je hart, gebruik je verstand.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 08:58:49 #283
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103028072
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 20:34 schreef Superheld het volgende:
http://www.businessinside(...)-angry-about-2011-10

Goed stuk, grafieken die aantonen waarom de mensen het niet langer pikken.
quote:
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 02:46 schreef Summers het volgende:
Ook bij de wereld draait door

http://omroep.vara.nl/media/73356
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:36:30 #285
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103028766
quote:
Interessant.
Maar dat politie (dus de overheid) de demonstranten weg wil hebben, zoals oa in New York en Boston, hoe past dat hierin. Schijn volgens jou?
pi_103029056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:36 schreef heartz het volgende:

[..]

Interessant.
Maar dat politie (dus de overheid) de demonstranten weg wil hebben, zoals oa in New York en Boston, hoe past dat hierin. Schijn volgens jou?
Dat hoort er allemaal bij.

Geen schijn. Het is n.l. toch goed onder controle.

Van boven weet men precies wat men kan toestaan, net zoals al die "anti-globalisten"-bewegingen undercover intelligence-ops zijn.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:52:31 #287
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103029119
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:48 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Van boven weet men precies wat men kan toestaan, net zoals al die "anti-globalisten"-bewegingen undercover intelligence-ops zijn.
Dat denk ik niet. Het is vrij klein begonnen. Mensen hebben zich onverwachts bijgevoegd bij de demonstranten. Voor zover ik weet allemaal initiatieven van de mensen zelf. :)
En het oorlogsaspect? De overheid wil geen oorlog voeren?
  donderdag 13 oktober 2011 @ 10:12:37 #288
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103029516
Er wordt ziekelijk veel uitgegeven aan oorlog en bonussen.
Educatie, zorg, sociale diensten wordt ziekelijk op gekort.
En het overschot aan gebrek van transparantie.
Het is nog maar een vraag of het werkelijk een revolutie gaat worden. :{
Ik sta wel achter de beweging.
Maar ik denk niet dat degenen die corruptiewijs hun zakken vullen bereidt zijn zomaar hun zakken te legen.
pi_103029817
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:48 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Zou idd goed kunnen. Moest het waar zijn krijg ik alweer respect voor de vormgevers van dit plan.
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:13:30 #290
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103031137
Nou dan ga ik nu staveren en trek ik de volgende kaarten :P :

En als laatste deze:

Resonancer nu mag jij :P
pi_103047667

En een wat serieuzere, van Pulitzer-prijswinnaar Chris Hedges, die even een flinke sneer geeft naar zowel FOX als CBS, waar hij in dit filmpje een interview mee doet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Gray op 13-10-2011 19:57:43 ]
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:38:01 #292
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103062675
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:42:03 #293
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_103062784
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:58:44 #294
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103067113
quote:
Occupy De Occupy-beweging Amsterdam lijkt zowaar wat te worden
14 okt 2011 08:35

De Occupy-beweging lijkt zowaar wat te worden. En wij maar denken dat de Facebookgeneratie niet weet wat demonsteren is.

Het is een stelletje amateurs. Nog nooit een letter op een spandoek gezet. Altijd ver weggebleven van een megafoon. ‘Ik voel me meestal niet zo prettig bij demonstraties’, zegt Serena (25) zelfs. Maar morgen is ze er wel bij op het Beursplein in Amsterdam. En hoor initiatiefnemer Seth Lievense (26) nou: ‘Ik heb nog nooit gedemonstreerd, ik weet er eigenlijk niets van af.’

Occupy Amsterdam is de Nederlandse versie van Occupy Wall Road. In New York staan er nu al weken duizenden mensen te betogen tegen onverantwoord casinokapitalisme, de graaicultuur en de macht van banken over de politiek. Het vuurtje slaat nu over naar de rest van de wereld. Ook naar Nederland. Op Facebook hebben inmiddels ruim 3.000 potentiële revolutionairen zich aangemeld om het Beursplein te bezetten.

En dan? Is het daarna weer over? Of stelt dit echt wat voor? De nieuwe sixties, wordt her en der zelfs hoopvol geopperd.

Natuurlijk, zaterdag zullen vanzelfsprekend de gebruikelijke revolutionaire socialisten, anti-globalistische veganisten en anarchistische feministen rondlopen op het Beursplein en het Plein in Den Haag, maar zij zullen niet alleen zijn.

Dit is een ‘grassrootsbeweging’, spontaan en ‘van onderop’ zoals de Facebookrevolutie in Egypte en de bezetting van pleinen afgelopen zomer in Spanje. Het vervoer is niet gesponsord en er staat geen kop vakbondskoffie of kom SP-soep klaar.

Dat trekt een nieuw type demonstrant. Zoals Serena. Ze is vooral nieuwsgierig. ‘Maar ik onderschrijf natuurlijk ook de ideeën van de activisten. Ik wil graag bijdragen aan het beeld dat ook wij in Nederland in staat zijn om een vuist te maken tegen onder andere de machtsposities van banken en laten zien dat die demonstranten niet alleen maar socialistische krakerstypes zijn.’

DDWD
Dit verhaal begrijpen ook de miljoen kijkers van De Wereld Draait Door. Lievense mocht er deze week zijn verhaal vertellen. Met presentator/journalist Jelle Brandt Corstius. Ook zo’n type dat nog nooit boos genoeg was om de straat op te gaan. En nu moet hij opeens van zichzelf, omdat hij later als opa wil kunnen vertellen dat hij niet laf aan de kant heeft gestaan.

Hoe kan dit nog misgaan? Laat dat maar aan de Facebookgeneratie over. Dat zijn die jongeren die volgens De Wereld Draait Door niet langer dan een minuut naar muziek kunnen luisteren. Een beetje ‘ik vind dit leuk’ en ‘ik ben aanwezig’ klikken lukt nog wel, maar als de grote dag daar is haken ze massaal weer af.

Geen wonder ook, want demonstreren stelt niks meer voor in Nederland. Ja, ja, ja, we weten het wel. Nederlanders, jongeren zeker, zijn heus nog wel geëngageerd. Maar wat er bestond aan demonstratiecultuur is in de laatste decennia verkwanseld. Protesten zijn verworden tot uitjes, gezellig met z’n allen in de bus met een lunchzak naar het Malieveld.

Museumplein
En zelden haalt het nog wat uit. Weet u nog, die grote demonstratie op het Museumplein in 2003? Honderdduizenden mensen – ze mochten gratis reizen met de NS – gingen de straat op omdat ze vroeg met pensioen wilden. Acht jaar later gaat de pensioenleeftijd vrolijk richting de 67 jaar. Demonstranten? Flapdrollen die zichzelf niet kunnen redden. En als er al eens een demonstratie met wat pit is, staat de ME klaar om de mensen weer hun van tevoren keurig vastgestelde vakken in te slaan.

Zeker, er is veel boosheid. Over bankiers. Over bonussen. Over bezuinigingen. Maar Nederland is natuurlijk geen Egypte. Geen Spanje. Zelfs geen Amerika. We hebben de laagste werkloosheid van heel Europa. We gaan er op achteruit, maar hier wordt geen hele generatie opgeleid voor de rijen van de sociale dienst. In dit land krijg je best tienduizenden jongeren op de been. Ze willen zelfs een heel weekend kamperen. Dan kunnen ze op Lowlands net doen alsof de geest van de sixties nog springlevend is. Slechts voor 165 euro de man, geen geld.

Ook protestgeneratieervaringsdeskundige Roel van Duijn ziet dat allemaal wel. ‘De politieke actie buiten het parlement is ingeslapen’, zegt de ex-provo. Maar dat kan best veranderen. ‘In de jaren ‘50 was dat ook zo.’ En toen kwamen dus de roerige sixties. ‘Deze beweging kan een nieuw ontwaken zijn’, denkt de ex-provo.

Onnodige plaag
Van Duijn vindt Occupy een ‘sympathieke beweging’. En dat niet alleen, ze heeft ook potentie om succesvol te zijn. ‘Er is net als in de jaren zestig een onnodige plaag’, legt Van Duijn uit. ‘Daar moeten we van worden bevrijd. Het is krankzinnig dat er zoveel geld is en dat het zo slecht wordt beheerd. En dan die bankiers met die ongelooflijke graaizucht.’

De banken. Daar zijn ze. In 2008 hebben ze de boel kapotgemaakt. En nu hebben ze niks geleerd. Wie ergert zich er niet aan kapot? In de jaren zestig moest korte metten worden gemaakt met de autoritaire, burgerlijke regenten. Nu met de graaiers en de onverantwoordelijke bankiers.

Van Duijn zal er morgen bij zijn. Occupy moet zich volgens hem niet blindstaren op een grote opkomst. ‘Het moet vooral spraakmakend zijn’. En: ‘Geen onnodige harde botsingen met andere mensen.’ Als de Facebookgeneratie ontwaakt, zullen de ruiten van De Bijenkorf heel blijven.
http://www.nieuwslog.nl/2(...)owaar-wat-te-worden/

quote:
Bloomberg wil kamp Wall Street-protest schoonmaken
AMSTERDAM - 13 oktober 2011 13:04
Burgemeester Michael Bloomberg van New York heeft de demonstranten van Occupy Wall Street meegedeeld dat zij hun kamp op Manhattan vrijdag moeten opbreken.

Het plantsoen waarin zij bivakkeren moet gereinigd worden, aldus Bloomberg.

Locoburgemeester Cas Holloway zei dat er in het Zuccotti Park onhygiënische toestanden zijn ontstaan. Eigenaar Brookfield Properties heeft de politie gevraagd te helpen het plantsoen te ontruimen zodat het gereinigd kan worden.

Burgemeester Bloomberg vertelde de demonstranten woensdag dat hij niet wil tornen aan hun demonstratierecht en vrijheid van meningsuiting, maar dat zij de eigenaar niet kunnen beletten de boel schoon te houden.

Terugkeren
Holloway zei dat het opruimen vrijdag in drie fases zal worden uitgevoerd. De demonstranten moeten dan vertrekken, maar mogen terugkeren als het karwei geklaard is.

De demonstranten van Occupy Wall Street protesteren tegen de inhaligheid en macht van de financiële wereld.

Nederland
In Nederland zijn zaterdag Occupy demonstraties aangekondigd in Amsterdam en in Den Haag.

Inmiddels hebben op Facebook bijna 3000 mensen aangegeven bij de demonstratie op het Beursplein in Amsterdam aanwezig te zijn. Voor Den Haag staat de teller op ruim 1000.
http://www.nu.nl/buitenla(...)est-schoonmaken.html
quote:
Spanning rond kamp Occupy Wall Street
vrijdag 14 oktober 2011 09:34

NEW YORK – De deelnemers aan de protesten tegen Wall Street in New York (Occupy) maken zich op voor een confrontatie met de autoriteiten. Dat meldden Amerikaanse media vrijdag.

Honderden mensen bivakkeren sinds 17 september in het Zucotti Park in Manhattan. De particuliere eigenaren van dat voor het publiek toegankelijke park hebben aangekondigd dat ze vrijdag een grote schoonmaak uitvoeren vanaf 07.00 uur (13.00 uur Nederlandse tijd).

Verzet
De betogers vermoeden een opzetje tussen de autoriteiten en de eigenaren van het park om het protest op te breken, een dag voor de wereldwijde actie van Occupy. De activisten hebben aangekondigd dat ze zich zullen verzetten tegen verwijdering uit het park.

De organisatoren hebben ook hun sympathisanten opgeroepen om zich vanaf 06.00 uur te verzamelen in het park.

Brieven
De eigenaren van Zucotti Park kondigden de schoonmaak donderdagavond aan. Ze leverden toen, begeleid door de politie, brieven af bij de betogers.
http://www.destentor.nl/r(...)cupy-Wall-Street.ece
pi_103067210
als je zo graag een occupy wallstreet wil doen ,
doe het dan doordeweeks!!!!!!
komt lekker overtuigend over om het in het weekend te doen als iedereen lekker thuis zit net klaar met werken om geld te verdienen als je echt impact wilt maken moet je minsten 5 personen hebben die geen uitkering krijgen en die doordeweeks daar neer zetten. ^_^
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:44:10 #296
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103068123
quote:
:D

quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 10:03 schreef kovenant het volgende:
als je zo graag een occupy wallstreet wil doen ,
doe het dan doordeweeks!!!!!!
komt lekker overtuigend over om het in het weekend te doen als iedereen lekker thuis zit net klaar met werken om geld te verdienen als je echt impact wilt maken moet je minsten 5 personen hebben die geen uitkering krijgen en die doordeweeks daar neer zetten. ^_^
Het begint op zaterdag. Hoelang het protest gaat duren is afhankelijk van de demonstranten.
In Amerika zijn ze nu ongeveer 3 weken bezig. Dus het is mogelijk dat er volgende week maandag (dinsdag-woensdag enz) nog gedemonstreerd wordt. :)
pi_103068708
en dat zie je serieus gebeuren ?
in nederland ?

dit is niet amerika hoor ^_^
dikke vinger dat er na het weekend nog word gedemonstreerd ( behalve evt. uitkerings trekkers dan natuurlijk want die hebben vrij dan )
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:08:27 #298
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103068772
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 11:06 schreef kovenant het volgende:
en dat zie je serieus gebeuren ?
in nederland ?

dit is niet amerika hoor ^_^
dikke vinger dat er na het weekend nog word gedemonstreerd ( behalve evt. uitkerings trekkers dan natuurlijk want die hebben vrij dan )
:P

Ps. Ik krijg geen uitkering, maar ben toch vrij :6
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:29:29 #299
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_103075055
Voor degenen die participeren...
Alvast veel succes en geluk *O*
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 17:25:21 #300
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_103081408
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:29 schreef heartz het volgende:
Voor degenen die participeren...
Alvast veel succes en geluk *O*
hopelijk is de politie hier wat netter dan in Amerika.
http://www.zoomin.tv/site(...)viste-in-het-gezicht
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')