Bedankt voor de tip! Dat water is denk ik voor het natte schuurpapier?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:56 schreef bobenjanneke het volgende:
Als je het goed wil doen:
- schuurpapier warmee je nat kan schuren ( laat je informeren bij een verzaak, niet bij de gamma, etc,... )
- oude handdoek onder de radiator
- emmertje/ bakje met water
- de radiator schuren met nat schuurpapier
- afdrogen
- afwerken met hammerite
Als je de radiator schuurt met nat schuurpapier wordt ie zo glad als babybilletjes!
Klopt, met het water wordt het schuursel afgevoerd, dit, omdat nat schuren met een fijne korrel gebeurt.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dat water is denk ik voor het natte schuurpapier?
Kloptquote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip! Dat water is denk ik voor het natte schuurpapier?
Klopt helemaal.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:14 schreef cvboer het volgende:
[..]
Klopt, met het water wordt het schuursel afgevoerd, dit, omdat nat schuren met een fijne korrel gebeurt.
Het water voorkomt dat je schuurpapier verstopt raakt.
Midden in je ingerichte woonkamer een radiator gaan staan schuren; nee dat is heel erg handigquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:24 schreef blomke het volgende:
Spuiten geeft een mooi resultaat, maar dan moet je 'm weer leeg laten lopen, van de wand halen, loskoppelen en een geschikte plek hebben om te spuiten dan wel vervoeren naar de autospuiterij.
Dan alles weer andersom. Op de hangplek schuren en schilderen is eigenlijk wel zo makkelijk!
Zoals dat voor zoveel producten geldt.....quote:Maar ik zou voor schuurpapier voor natschuren toch echt bij een schilderswinkel kopen en niet bij een gamma, etc, etc.,
Daarvoor is het natschuren aanbevolen. Maar ik zou 't schuren en schilderen ook pas doen bij een complete woonkamer-schilderbeurt inderdaad.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Midden in je ingerichte woonkamer een radiator gaan staan schuren; nee dat is heel erg handig
Vervoeren van en naar de spuiterij is eigenlijk niet eens het probleem denk ik.
Daarom ook zeker bijna failliet?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoals dat voor zoveel producten geldt.....
Overigens hb ik in zo'n zot TV-programma (bijna failliet of zo) gezien dat een man de radiator spoot (met compressor) terwijl ie gewoon op z'n plek hing (die radiator dan). Stuk karton erachter en spuiten maar
Met wat voor machine zou je nat willen gaan schuren?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met nat schuren kan ik zeker geen machine gebruiken he?
Als je je verf precies goed verdunt en met een kwast aanbrengt en een beetje kan schilderen, krijg je ook een mooi resultaat.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:06 schreef machtpen het volgende:
Opruwen met scotchbrite en dan gewoon spuiten met autolak. Werkt prima , wil je een radiator mooi hebben , moet je sowieso spuiten.
Nog nooit van gehoord, maar mij lijkt dat je de droging forceert en dat is nooit goed voor een product.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:19 schreef technopunx het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat je voor een mooi resultaat de verwarming een beetje warm moet hebben. Dan droogt het verf mooi op, schijnt. Heb het zelf nog nooit een radiator geverfd, maar misschien wel een bruikbare tip.
Als jij schilder van beroep bent en er nog nooit van gehoord hebt, dan zal het wel niet. Maar wat ik hoorde was dat het mooier droogte, als de radiator een beetje warm zou zijn ipv van koud. Niet heel heet natuurlijk.quote:Nog nooit van gehoord, maar mij lijkt dat je de droging forceert en dat is nooit goed voor een product.
Maar misschien werkt het bij een radiator wel?
Compressor beetje overdreven, maar met die verfmachine die ik bij mn wagner heb gekregen is het letterlijk een klusje van 2 minuten, hangend wil prima, omdat het amper tot niet nevelt, Moest 1 van mijn verwarmingen ff bijwerken, omdat daar een trap tegen aan was gedonderd, 5 min afplakken, 2 min spuiten en 3 min machine schoonmaken.. Appeltje eitjequote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:40 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoals dat voor zoveel producten geldt.....
Overigens hb ik in zo'n zot TV-programma (bijna failliet of zo) gezien dat een man de radiator spoot (met compressor) terwijl ie gewoon op z'n plek hing (die radiator dan). Stuk karton erachter en spuiten maar
Dat ik als schilder er nog nooit van gehoord heb, houdt niet in dat het niet werkt.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 02:40 schreef technopunx het volgende:
[..]
Als jij schilder van beroep bent en er nog nooit van gehoord hebt, dan zal het wel niet. Maar wat ik hoorde was dat het mooier droogte, als de radiator een beetje warm zou zijn ipv van koud. Niet heel heet natuurlijk.
Maar jouw wagner is ook geen dhz prut!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:27 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Compressor beetje overdreven, maar met die verfmachine die ik bij mn wagner heb gekregen is het letterlijk een klusje van 2 minuten, hangend wil prima, omdat het amper tot niet nevelt, Moest 1 van mijn verwarmingen ff bijwerken, omdat daar een trap tegen aan was gedonderd, 5 min afplakken, 2 min spuiten en 3 min machine schoonmaken.. Appeltje eitje
Dit gaat wat snel, kan je het nog eens ruimer uitleggen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:32 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Als wij een wand moeten texen ( binnen ), en tegen het plafond moeten besnijden, plakken wij het plafond een 3 mm van de muur af met ducktape, kitrand erin, overtollige kit eraf, ducktape weg en texen maar.
Dan krijg je met de kwast een superstrak resultaat. En dat weten weer heel veel nieuwbouw schilders niet.
Die kleine is wel een DHZ spuit hoorquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:36 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Maar jouw wagner is ook geen dhz prut!
Wat ga je trouwens doen met je grote verfspuit uit je andere topic?
Ik denk dat hij bedoelt een acryl kitje door de naad te trekken (doe ik ook) heb je een strakkere overgang tussen plafond en muur, en dus netter resultaat.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit gaat wat snel, kan je het nog eens ruimer uitleggen?
Als je een een verschillende kleur plafond en wand wil hebben en superstrak besneden wil hebben:quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Dit gaat wat snel, kan je het nog eens ruimer uitleggen?
Ik heb nu net je topic gelezen over de 400m2quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:51 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Die kleine is wel een DHZ spuit hoorHad een winkelwaarde van 130 euro ofzo, en wat ik met die grote doe, dat heb ik je al verteld in mn eigen topic
Gaan geen topics kapen he
Juistem!quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:58 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt een acryl kitje door de naad te trekken (doe ik ook) heb je een strakkere overgang tussen plafond en muur, en dus netter resultaat.
Ipv die wat ruwere/grovere overgangen
Je kunt ook kitten zonder tape, net zo makkelijk, zeker als je het nog overschildert, kitrandje trekken, vingers dr door en hoppaquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:00 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Je moet er wel tempo in hebben, want de kit kan vlug drogen waardoor je hele stukken meetrekt als je de tape verwijdert.
Maar als je een grijs plafond heb, en zwarte muren wil, is een witte kitrand niet zo fijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Je kunt ook kitten zonder tape, net zo makkelijk, zeker als je het nog overschildert, kitrandje trekken, vingers dr door en hoppaZo heb ik alle hoeken van mijn nieuwe stucwerk gedaan en ziet er super strak uit
je hebt ook grijze kitquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:10 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Maar als je een grijs plafond heb, en zwarte muren wil, is een witte kitrand niet zo fijn.
Voordeel van tape erbij, is dat je er zo een kwast door heen kunt trekken voor het besnijden.
Transparantquote:
Ik gebruik altijd ducktape, omdat dit een sterker hechtvermogen heeft, vooral bij een spack plafond.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:55 schreef blomke het volgende:
Ik snap em nu; bedankt voor de uitleg B&J!
Is dit ineens een Joods topic geworden?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 10:10 schreef bobenjanneke het volgende:
[..]
Maar als je een grijs plafond heb, en zwarte muren wil, is een witte kitrand niet zo fijn.
Voordeel van tape erbij, is dat je er zo een kwast door heen kunt trekken voor het besnijden.
Je zou ze ook electrostatisch kunnen laten overspuiten. Wij hebben ook zo eens alle radiatoren in een school laten spuiten. Goed resultaat en eigenlijk helemaal niet zo duur.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat moet onderhand eens gebeuren. Maar ik heb geen zin om die dingen er van af te schroeven, het water op te vangen, alles te schuren en daarna pas te schilderen. Kan ik ook een product als bv hammerite gebruiken om in een keer over die radiatoren heen te schilderen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |