abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102771205
Dat moet onderhand eens gebeuren. Maar ik heb geen zin om die dingen er van af te schroeven, het water op te vangen, alles te schuren en daarna pas te schilderen. Kan ik ook een product als bv hammerite gebruiken om in een keer over die radiatoren heen te schilderen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102771394
Ik heb het een tijdje geleden gedaan. Gewoon laten hangen en geschuurd en geverfd met radiatorverf.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_102771638
Ja, goed schuren en netjes lakken (nog best lastig)
Bespaar niet op het merk!!! Hammerite is inderdaad een goed merk
pi_102772047
Goed uitsmeren iig :D anders krijg je van die druppels :D
pi_102772050
Als je het goed wil doen:
- schuurpapier warmee je nat kan schuren ( laat je informeren bij een verzaak, niet bij de gamma, etc,... )
- oude handdoek onder de radiator
- emmertje/ bakje met water
- de radiator schuren met nat schuurpapier
- afdrogen
- afwerken met hammerite

Als je de radiator schuurt met nat schuurpapier wordt ie zo glad als babybilletjes!
pi_102778473
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:56 schreef bobenjanneke het volgende:
Als je het goed wil doen:
- schuurpapier warmee je nat kan schuren ( laat je informeren bij een verzaak, niet bij de gamma, etc,... )
- oude handdoek onder de radiator
- emmertje/ bakje met water
- de radiator schuren met nat schuurpapier
- afdrogen
- afwerken met hammerite

Als je de radiator schuurt met nat schuurpapier wordt ie zo glad als babybilletjes!
Bedankt voor de tip! Dat water is denk ik voor het natte schuurpapier?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102778762
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:05 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Klopt, met het water wordt het schuursel afgevoerd, dit, omdat nat schuren met een fijne korrel gebeurt.
Het water voorkomt dat je schuurpapier verstopt raakt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 18:55:04 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_102780066
Ik heb wel eens mensen gehad op de bouw die een radiator in de woonkamer op een bepaalde (speciale) kleur wouden hebben; die zijn er toen mee naar een autospuitbedrijf geweest die dat hem op kleur heeft gespoten. En heel mooi strak ^O^

Geen idee eigenlijk wat de kosten waren..
pi_102781242
Spuiten geeft een mooi resultaat, maar dan moet je 'm weer leeg laten lopen, van de wand halen, loskoppelen en een geschikte plek hebben om te spuiten dan wel vervoeren naar de autospuiterij.

Dan alles weer andersom. Op de hangplek schuren en schilderen is eigenlijk wel zo makkelijk!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_102781512
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:05 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Klopt
quote:
2s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:14 schreef cvboer het volgende:

[..]

Klopt, met het water wordt het schuursel afgevoerd, dit, omdat nat schuren met een fijne korrel gebeurt.
Het water voorkomt dat je schuurpapier verstopt raakt.
Klopt helemaal.
Door natschuren voorkom je ook dat je krassen krijgt, het effect is meer polijsten als schuren.
Maar ik zou voor schuurpapier voor natschuren toch echt bij een schilderswinkel kopen en niet bij een gamma, etc, etc.,
  Moderator donderdag 6 oktober 2011 @ 19:38:18 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_102781903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:24 schreef blomke het volgende:
Spuiten geeft een mooi resultaat, maar dan moet je 'm weer leeg laten lopen, van de wand halen, loskoppelen en een geschikte plek hebben om te spuiten dan wel vervoeren naar de autospuiterij.

Dan alles weer andersom. Op de hangplek schuren en schilderen is eigenlijk wel zo makkelijk!
Midden in je ingerichte woonkamer een radiator gaan staan schuren; nee dat is heel erg handig ;)
Vervoeren van en naar de spuiterij is eigenlijk niet eens het probleem denk ik.
pi_102781993
quote:
Maar ik zou voor schuurpapier voor natschuren toch echt bij een schilderswinkel kopen en niet bij een gamma, etc, etc.,
Zoals dat voor zoveel producten geldt.....

Overigens hb ik in zo'n zot TV-programma (bijna failliet of zo) gezien dat een man de radiator spoot (met compressor) terwijl ie gewoon op z'n plek hing (die radiator dan). Stuk karton erachter en spuiten maar
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_102782066
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Midden in je ingerichte woonkamer een radiator gaan staan schuren; nee dat is heel erg handig ;)
Vervoeren van en naar de spuiterij is eigenlijk niet eens het probleem denk ik.
Daarvoor is het natschuren aanbevolen. Maar ik zou 't schuren en schilderen ook pas doen bij een complete woonkamer-schilderbeurt inderdaad.
pi_102782952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Overigens hb ik in zo'n zot TV-programma (bijna failliet of zo) gezien dat een man de radiator spoot (met compressor) terwijl ie gewoon op z'n plek hing (die radiator dan). Stuk karton erachter en spuiten maar
Daarom ook zeker bijna failliet? 10.gif
pi_102783260
Met nat schuren kan ik zeker geen machine gebruiken he?
pi_102783330
Opruwen met scotchbrite en dan gewoon spuiten met autolak. Werkt prima , wil je een radiator mooi hebben , moet je sowieso spuiten.
pi_102784095
Ik heb ook wel eens gehoord dat je voor een mooi resultaat de verwarming een beetje warm moet hebben. Dan droogt het verf mooi op, schijnt. Heb het zelf nog nooit een radiator geverfd, maar misschien wel een bruikbare tip.
pi_102784128
quote:
10s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met nat schuren kan ik zeker geen machine gebruiken he?
Met wat voor machine zou je nat willen gaan schuren?
Ik ken geen schuurmachine die je onder water kan dompelen om te schuren.
Dus het moet handmatig, maar dat gaat sneller als verwacht.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:06 schreef machtpen het volgende:
Opruwen met scotchbrite en dan gewoon spuiten met autolak. Werkt prima , wil je een radiator mooi hebben , moet je sowieso spuiten.
Als je je verf precies goed verdunt en met een kwast aanbrengt en een beetje kan schilderen, krijg je ook een mooi resultaat.
Mijn radiatoren ( en deuren en kozijnen ) zijn met de kwast geschildert, en zien er bijna als gespoten uit.
En bijna niemand heeft ervaring met spuiten, of heeft een goede verfspuit liggen.
Die dingen in de dhz zaken van wagner en bosch etc,etc zijn geschikt voor beitsen, maar om nou te gaan lakken...
Dan kan je beter idd met autolak spuiten.
quote:
11s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:19 schreef technopunx het volgende:
Ik heb ook wel eens gehoord dat je voor een mooi resultaat de verwarming een beetje warm moet hebben. Dan droogt het verf mooi op, schijnt. Heb het zelf nog nooit een radiator geverfd, maar misschien wel een bruikbare tip.
Nog nooit van gehoord, maar mij lijkt dat je de droging forceert en dat is nooit goed voor een product.
Maar misschien werkt het bij een radiator wel?
pi_102784889
Gewoon met een spuitbus autolak, een kind kan de was doen.
pi_102785251
Kan, maar afhankelijk van de grootte van de radiator, heb je meerdere bussen nodig. Het nadeel van sputen met spuitbussen vind ik, is de relatief lage druk waardoor je veel nevel produceert die niet op het voorwerp, maar wel in je longen en op de rest van je woning terecht komt.

Met een compressor stel je een wat hogere druk in (niet te hoog!) en een wat gerichtere straal waardoor je effectiever spuit.
pi_102797140
quote:
Nog nooit van gehoord, maar mij lijkt dat je de droging forceert en dat is nooit goed voor een product.
Maar misschien werkt het bij een radiator wel?
Als jij schilder van beroep bent en er nog nooit van gehoord hebt, dan zal het wel niet. Maar wat ik hoorde was dat het mooier droogte, als de radiator een beetje warm zou zijn ipv van koud. Niet heel heet natuurlijk.
pi_102798334
Misschien dat ie sneller droogt als ie warm is en er daardoor minder stof op hecht. Vraag is ook hoe je 'm egaal warm stookt; radiator is bovenin meestal 20 graden warmer dan onderaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 07-10-2011 09:44:35 ]
pi_102799202
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:40 schreef blomke het volgende:

[..]

Compressor beetje overdreven, maar met die verfmachine die ik bij mn wagner heb gekregen is het letterlijk een klusje van 2 minuten, hangend wil prima, omdat het amper tot niet nevelt, Moest 1 van mijn verwarmingen ff bijwerken, omdat daar een trap tegen aan was gedonderd, 5 min afplakken, 2 min spuiten en 3 min machine schoonmaken.. Appeltje eitje
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_102799294
Kijk, dat zijn de goede ervaringen. Mocht mij dat eens overkomen.....zal ik ook gewoon ter plekke gaan spuiten met de handspuit&compressor.
pi_102799300
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 02:40 schreef technopunx het volgende:

[..]

Als jij schilder van beroep bent en er nog nooit van gehoord hebt, dan zal het wel niet. Maar wat ik hoorde was dat het mooier droogte, als de radiator een beetje warm zou zijn ipv van koud. Niet heel heet natuurlijk.
Dat ik als schilder er nog nooit van gehoord heb, houdt niet in dat het niet werkt.
Wij werken meestal buiten in het onderhoud, particulier en winkels en daar hoeven wij geen radiators te doen.
Als wij een wand moeten texen ( binnen ), en tegen het plafond moeten besnijden, plakken wij het plafond een 3 mm van de muur af met ducktape, kitrand erin, overtollige kit eraf, ducktape weg en texen maar.
Dan krijg je met de kwast een superstrak resultaat. En dat weten weer heel veel nieuwbouw schilders niet.
pi_102799377
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:27 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Compressor beetje overdreven, maar met die verfmachine die ik bij mn wagner heb gekregen is het letterlijk een klusje van 2 minuten, hangend wil prima, omdat het amper tot niet nevelt, Moest 1 van mijn verwarmingen ff bijwerken, omdat daar een trap tegen aan was gedonderd, 5 min afplakken, 2 min spuiten en 3 min machine schoonmaken.. Appeltje eitje
Maar jouw wagner is ook geen dhz prut!
Wat ga je trouwens doen met je grote verfspuit uit je andere topic?
pi_102799560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:32 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Als wij een wand moeten texen ( binnen ), en tegen het plafond moeten besnijden, plakken wij het plafond een 3 mm van de muur af met ducktape, kitrand erin, overtollige kit eraf, ducktape weg en texen maar.
Dan krijg je met de kwast een superstrak resultaat. En dat weten weer heel veel nieuwbouw schilders niet.
Dit gaat wat snel, kan je het nog eens ruimer uitleggen?
pi_102799685
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:36 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Maar jouw wagner is ook geen dhz prut!
Wat ga je trouwens doen met je grote verfspuit uit je andere topic?
Die kleine is wel een DHZ spuit hoor :)Had een winkelwaarde van 130 euro ofzo, en wat ik met die grote doe, dat heb ik je al verteld in mn eigen topic :P Gaan geen topics kapen he :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_102799820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt een acryl kitje door de naad te trekken (doe ik ook) heb je een strakkere overgang tussen plafond en muur, en dus netter resultaat.

Ipv die wat ruwere/grovere overgangen
pi_102799860
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:46 schreef blomke het volgende:

[..]

Als je een een verschillende kleur plafond en wand wil hebben en superstrak besneden wil hebben:
- Het plafond is getext met kwali tex en voldoende gedroogd
- Je plakt het plafond 3 mm van de muur af met ducktape elke keer met 3 meter
- Je legt in de rand een dunne kitrand met acrylaat kit
- deze kitrand strijk je glad
- daarna met een texkast de kitrand schilderen en de ducktape voorzichtig loshalen.
- doordat de tex sneller droog is als de kit, kan er een klein scheurtje ontstaan in de kit, maar dat is aan de onderkant, wat bij te werken is als je gaat texen

Je moet er wel tempo in hebben, want de kit kan vlug drogen waardoor je hele stukken meetrekt als je de tape verwijdert.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:51 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Die kleine is wel een DHZ spuit hoor :)Had een winkelwaarde van 130 euro ofzo, en wat ik met die grote doe, dat heb ik je al verteld in mn eigen topic :P Gaan geen topics kapen he :)
Ik heb nu net je topic gelezen over de 400m2
pi_102799867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 09:58 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Ik denk dat hij bedoelt een acryl kitje door de naad te trekken (doe ik ook) heb je een strakkere overgang tussen plafond en muur, en dus netter resultaat.

Ipv die wat ruwere/grovere overgangen
Juistem!
pi_102800036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:00 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Je moet er wel tempo in hebben, want de kit kan vlug drogen waardoor je hele stukken meetrekt als je de tape verwijdert.

Je kunt ook kitten zonder tape, net zo makkelijk, zeker als je het nog overschildert, kitrandje trekken, vingers dr door en hoppa :) Zo heb ik alle hoeken van mijn nieuwe stucwerk gedaan en ziet er super strak uit
pi_102800081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:08 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Je kunt ook kitten zonder tape, net zo makkelijk, zeker als je het nog overschildert, kitrandje trekken, vingers dr door en hoppa :) Zo heb ik alle hoeken van mijn nieuwe stucwerk gedaan en ziet er super strak uit
Maar als je een grijs plafond heb, en zwarte muren wil, is een witte kitrand niet zo fijn.
Voordeel van tape erbij, is dat je er zo een kwast door heen kunt trekken voor het besnijden.
pi_102800105
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:10 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Maar als je een grijs plafond heb, en zwarte muren wil, is een witte kitrand niet zo fijn.
Voordeel van tape erbij, is dat je er zo een kwast door heen kunt trekken voor het besnijden.
je hebt ook grijze kit :)
pi_102800430
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:11 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

je hebt ook grijze kit :)
Rose plafond met paarse muur!
pi_102800487
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:28 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Rose plafond met paarse muur!
Transparant :)
pi_102801051
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:30 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

Transparant :)
Maar dan krijg je geen strakkere overgang tussen plafond en muur! 6.gif
pi_102801136
Ik snap em nu; bedankt voor de uitleg B&J!
pi_102801330
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:55 schreef blomke het volgende:
Ik snap em nu; bedankt voor de uitleg B&J!
Ik gebruik altijd ducktape, omdat dit een sterker hechtvermogen heeft, vooral bij een spack plafond.
Maar houd er wel rekening mee dat je altijd iets mee kan trekken.
pi_102802280
Ja.
pi_102802404
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 10:10 schreef bobenjanneke het volgende:

[..]

Is dit ineens een Joods topic geworden? :P Ik wist niet dat tape en een kwast bij een besnijdenis werden gebruikt :{
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:56:09 #42
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_102802819
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat moet onderhand eens gebeuren. Maar ik heb geen zin om die dingen er van af te schroeven, het water op te vangen, alles te schuren en daarna pas te schilderen. Kan ik ook een product als bv hammerite gebruiken om in een keer over die radiatoren heen te schilderen?
Je zou ze ook electrostatisch kunnen laten overspuiten. Wij hebben ook zo eens alle radiatoren in een school laten spuiten. Goed resultaat en eigenlijk helemaal niet zo duur.
Voordeel is dat je alles kunt laten hangen, zij maken alles spuitklaar, dekken af en ruimen weer op.
Wat het kost zou ik moeten nakijken, moet ik archiefstukken in gaan duiken.
Naam kun je krijgen via pm.
pi_102870964
Ik zou een nieuw kopen, die dingen zijn niet echt duur meer tegenwoordig.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')