abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:19:51 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102803468
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan ontken je dat Jaap Blokker ervoor gezorgd heeft dat deze produkten gemeengoed zijn geworden.

[..]

Dus het gaat er niet om hoeveel invloed je hebt gehad maar om hoeveel mensen fan van je waren. Duidelijk.
Frits Philips en Jaap Blokker hebben beide veel meer invloed gehad op de produkten die je in je dagelijks leven gebruikt dan Steve Jobs. Sterker nog, zonder Frits Philips was de iPhone nooit geproduceerd.
Het gaat erom hoe meneer jobs zichzelf in de markt gezet heeft door altijd zelf de presentaties te doen, altijd zijn eigen hoofd te laten zien, alles op zichzelf te schuiven, en vooral heel zichtbaar zijn. Dat hebben de jaap blokkers en frits philipsen niet gedaan.

Wat je daardoor krijgt is media aandacht voor en na de dood.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_102803729
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 11:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Leer anders ff lezen ofzo. Ik zeg dat Steve Jobs net zo min 'gewoon' was als Michael Jacksons dat was. Als je denkt dat Steve Jobs net zo 'normaal' is als een willekeurige IT medewerker bij een gemiddeld callcenter dan ben je gewoon dom en ongeinformeerd.

Daarnaast heb ik echt een shurfthekel aan domme nerds die roepen dat de Apple spullen rotzooi zijn en whatnot. Dat soort dom geblaat is nou precies het MBO-ICT systeembeheer geneuzel dat ITers een slechte naam geeft. Dat wordt geroepen door domme nerds die alleen naar de CPU specs kijken en niet naar wat een gebruiker daadwerkelijk nodig heeft.
wat heeft de gebruiker volgens jou dan nodig? een grote marketing campane met wat mooie zinnen om een product te laten kopen?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:37:56 #78
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102804054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:28 schreef mschol het volgende:
wat heeft de gebruiker volgens jou dan nodig? een grote marketing campane met wat mooie zinnen om een product te laten kopen?
Een apparaat dat gewoon werkt. Het overgrote deel van de gebruikers interesseert het helemaal niks welke telefoon de 'snelste' CPU heeft. Wat ze belangrijk vinden is dat het apparaat makkelijk en intuitief werkt. En daar is met de iPhone en iPad gewoon een enorme sprong mee gemaakt. En hier en op tweakers zie je heel veel geneuzel over dat de iPhone 'bagger' is omdat de SII een snellere CPU en meer megapixels heeft. Alsof een normale gebruiker dat iets interesseert.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 12:42:04 #79
97079 Jeff89
Conquer All
pi_102804190
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Oftewel "hurr durr *stroman* herp derp". Ik zeg letterlijk dat ik hem niet als een soort 'god' zie.
Maar je zegt ook "Steve Jobs is geen normaal mens, hij is beter/meer/bla/" etc etc..

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:37 schreef Catbert het volgende:

[..]

Een apparaat dat gewoon werkt. Het overgrote deel van de gebruikers interesseert het helemaal niks welke telefoon de 'snelste' CPU heeft. Wat ze belangrijk vinden is dat het apparaat makkelijk en intuitief werkt. En daar is met de iPhone en iPad gewoon een enorme sprong mee gemaakt. En hier en op tweakers zie je heel veel geneuzel over dat de iPhone 'bagger' is omdat de SII een snellere CPU en meer megapixels heeft. Alsof een normale gebruiker dat iets interesseert.
Jaman, lekker boeiend dat er betere producten op de markt zijn. Je daar in verdiepen is echt voor nerds. Je kan beter meer betalen voor iets wat minder kan, uit respect voor Steve :')
pi_102804227
Herdenken? Volgens mij gaat bij iedereen de vlag uit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_102804543
quote:

[..]

als je 2 apparaten hebt die goed werken.. waarom dan 1 met mindere specificatie's aanraden?
specs zijn niet alles maar die moet je imho wel meenenem in je overweging..
daarnaast heb ik een keer kunnen spelen met de iphone 4 en vond ik die niet intuitief werken..
pi_102804650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:53 schreef mschol het volgende:

[..]

als je 2 apparaten hebt die goed werken.. waarom dan 1 met mindere specificatie's aanraden?
specs zijn niet alles maar die moet je imho wel meenenem in je overweging..
daarnaast heb ik een keer kunnen spelen met de iphone 4 en vond ik die niet intuitief werken..
Dan ben je de eerste waarvoor dat geldt.
pi_102804732
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:56 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan ben je de eerste waarvoor dat geldt.
de eerste die je het hardop hoort zeggen bedoel je..
  Moderator vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:03:22 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102804903
quote:

[..]

Zo makkelijk vind ik de iphone niet je moet allerlei wazige sleep bewegingen maken, hij scrolt de verkeerde kant op, hij flipt zn scherm telkens, je kunt niet fatsoenlijk iets typen. Als je mij een iphone in de hand drukt ben ik altijd de weg kwijt. Ik kan bestanden niet vinden, ik zie geen zoomknop maar moet iets raars doen met mijn vingers. etc etc

bij een mac is het nog erger ik zie nooit in welk programma ik zit omdat alles eruit ziet als itunes, ik snap de structuren niet, ik mis een muisknop. etc

Wat sommigen een grote stap vooruit noemen noem ik een stap terug. Vroeger kon je nog lezen wat een computer deed en die computer laten doen wat je wou. Nu moet je eerst er maar van uitgaan dat een knop iets is, en kun je niet meer zien wat de computer nou echt doet.

Ik verlang soms terug naar dos.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:11:27 #85
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102805172
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 12:58 schreef mschol het volgende:
de eerste die je het hardop hoort zeggen bedoel je..
Nee. Je liegt gewoon om een punt te maken. Als een bejaarde kerel met een iPad aan de slag kan, is het gewoon larie dat jij niet met een iPhone 4 (die overigens gewoon net zo werkt als de 3) overweg kan.

quote:
2s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo makkelijk vind ik de iphone niet je moet allerlei wazige sleep bewegingen maken, hij scrolt de verkeerde kant op, hij flipt zn scherm telkens, je kunt niet fatsoenlijk iets typen. Als je mij een iphone in de hand drukt ben ik altijd de weg kwijt. Ik kan bestanden niet vinden, ik zie geen zoomknop maar moet iets raars doen met mijn vingers. etc etc
Uitzonderingen heb je altijd kennelijk :)

Maargoed. Ik heb geen zin om hier een hele discussie over te starten, bovendien is het niet erg relevant. Ik hoop dat mensen snappen dat Steve Jobs veel invloed heeft gehad in consumer electronics en dat mensen het daarom jammer vinden dat 'ie dood is. Als iemand dat niet begrijpt dan is dat meer zijn probleem dan de mijne :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:13:10 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102805224
ja, hij heeft veel invloed gehad. Maar niet doen alsof het nu 1 ofandere god is, daarmee doe jeanderen tekort die meer invloed gehad hebben en wiens dood wij niet zo fanatiek herdenkten.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:16:34 #87
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102805343
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:13 schreef Maanvis het volgende:
ja, hij heeft veel invloed gehad. Maar niet doen alsof het nu 1 ofandere god is, daarmee doe jeanderen tekort die meer invloed gehad hebben en wiens dood wij niet zo fanatiek herdenkten.
Waarom wordt dat "god" er iedere keer bijgesleept? Ik zeg letterlijk dat dat gewoon enorm overdreven is. Ja, misschien dat een paar nutcases hem als een soort god zien maar rare stalkers daar hebben wel meer mensen last van.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:22:39 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102805559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Waarom wordt dat "god" er iedere keer bijgesleept? Ik zeg letterlijk dat dat gewoon enorm overdreven is. Ja, misschien dat een paar nutcases hem als een soort god zien maar rare stalkers daar hebben wel meer mensen last van.
Het 'god' wordt erbij gesleept omdat hij (en apple) zichzelf zo in de schijnwerpers hebben gezet. Door zichzelf zo in de spotlight te zetten krijgen anderen binnen apple niet voldoende licht.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:32:12 #89
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102805882
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:22 schreef Maanvis het volgende:
Het 'god' wordt erbij gesleept omdat hij (en apple) zichzelf zo in de schijnwerpers hebben gezet. Door zichzelf zo in de spotlight te zetten krijgen anderen binnen apple niet voldoende licht.
Huilie.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:36:54 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102806017
je zou maar de uitvinder van het sleep mechanisme zijn, en nu telkens te horen krijgen 'de uitvinder van het sleepmechanisme is dood!!! bhoehoe'
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:37:36 #91
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_102806036
Heb je weer eens geen moer te doen maanvis? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:39:07 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_102806084
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:37 schreef HeatWave het volgende:
Heb je weer eens geen moer te doen maanvis? :').
Goed geraden!
Een gedicht over Maanvis
pi_102809318
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:11 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee. Je liegt gewoon om een punt te maken. Als een bejaarde kerel met een iPad aan de slag kan, is het gewoon larie dat jij niet met een iPhone 4 (die overigens gewoon net zo werkt als de 3) overweg kan.
ga je mij nou betichten van liegen als mijn mening jou niet aanstaat...
daarmee presenteer je jezelf wel als fanboy hoor..

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 07-10-2011 15:26:41 ]
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:41:51 #94
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102810048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:21 schreef mschol het volgende:
ga je mij nou betichten van liegen als mijn mening jou niet aanstaat...
daarmee presenteer je jezelf wel als fanboy hoor..
Nee. Als jij niet met een iPhone 4 overweg kan ben je of aan het liegen of atechnischer dan een gemiddelde bejaarde.
pi_102810212
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:41 schreef Catbert het volgende:

[..]

Nee. Als jij niet met een iPhone 4 overweg kan ben je of aan het liegen of atechnischer dan een gemiddelde bejaarde.
je legt mij woorden in de mond, ik heb -nergens- gezegd dat ik er niet mee om kan gaan
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:50:51 #96
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102810403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:45 schreef mschol het volgende:
je legt mij woorden in de mond, ik heb -nergens- gezegd dat ik er niet mee om kan gaan
Concurrenten van Apple die Steve herdenken.
pi_102811275
quote:
waar zeg ik dat ik er niet mee om kan gaan dan?
ik vind het niet intuitief werken, maar dat zegt niet dat ik er niet mee om kan gaan...
pi_102817780
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 16:16 schreef mschol het volgende:

[..]

waar zeg ik dat ik er niet mee om kan gaan dan?
ik vind het niet intuitief werken, maar dat zegt niet dat ik er niet mee om kan gaan...
Een iPhone niet intuïtief noemen is niet echt geloofwaardig, er zijn kleuters van 3 die met dat ding kunnen omgaan. Volgens mij heb jij gewoon moeite iets positiefs over Apple te zeggen :P
pi_102817939
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:13 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Een iPhone niet intuïtief noemen is niet echt geloofwaardig, er zijn kleuters van 3 die met dat ding kunnen omgaan. Volgens mij heb jij gewoon moeite iets positiefs over Apple te zeggen :P
mee omgaan, rammen op het scherm kan iedere imbiciel, daar haal je nog geen resultaten uit he ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')