abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103613261
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:56 schreef afraid_tech het volgende:
Ik heb de laatste tijd vervelende buien als ik bv ergens naar toe moet en ik heb nog minstens twee uur de tijd, dan moet ik in het laatste half uur mij nog douchen etc... Opzich wel te doen, maar dan ineens weer bezig met mijn telefoon, en wil ik bv mijn haar doen maar dan nog ff dit op de laptop, ondertussen is mijn plaat afgelopen en moet ik die omdraaien, dan wil ik mijn schoenen aantrekken etc etc etc, maar wat ik wou doen (mijn haar) is dan nog steeds niet gedaan.

Moet de laatste tijd minimaal een half uur extra inplannen.

Ernstig frustrerend, maar kan er niets aan veranderen, maar heb ook periodes dat het goed gaat.

Of dingen moeten doen zoals rekeningen betalen bijvoorbeeld, dan wil ik het doen, maar dan komt er iet tussen en dan is de rekening allang weer vergeten, zelfde ben al weken bezig om een film te branden voor een collega :)
Heel herkenbaar. " nog-te-doen" lijstjes raak ik kwijt. Op het moment obsessief wel bezig met geldzaken. Ook zeer noodzakelijk trouwens. Want er in het verleden zo'n zootje van gemaakt dat het nu echt knijpen is.
Hoelang ik nodig heb voordat ik ergens naar toe moet vallen niet in te schatten. Of ik 3 kwartier te vroeg als startklaar om te vertrekken, of ik moet rennen :D
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_103613512
Ik heb 's ochtends een vrij strak schema. Zorg ook dat ik dan te vroeg weg ga. En ik laat me niet afleiden, ga niet nog dingen doen. En lijstjes maken van dingen die je nog moet doen.
pi_103656372
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2011 21:56 schreef afraid_tech het volgende:
Ik heb de laatste tijd vervelende buien als ik bv ergens naar toe moet en ik heb nog minstens twee uur de tijd, dan moet ik in het laatste half uur mij nog douchen etc... Opzich wel te doen, maar dan ineens weer bezig met mijn telefoon, en wil ik bv mijn haar doen maar dan nog ff dit op de laptop, ondertussen is mijn plaat afgelopen en moet ik die omdraaien, dan wil ik mijn schoenen aantrekken etc etc etc, maar wat ik wou doen (mijn haar) is dan nog steeds niet gedaan.

Moet de laatste tijd minimaal een half uur extra inplannen.

Ernstig frustrerend, maar kan er niets aan veranderen, maar heb ook periodes dat het goed gaat.

Of dingen moeten doen zoals rekeningen betalen bijvoorbeeld, dan wil ik het doen, maar dan komt er iet tussen en dan is de rekening allang weer vergeten, zelfde ben al weken bezig om een film te branden voor een collega :)
Haha, dat heb ik echt iedere ochtend.. Ik trek altijd 2 uur uit voor het gedeelte na het douchen/eten en aankomst op locatie (20 minuten reizen) en vaak haal ik het dan ook maar net aan :')
Worry is a misuse of imagination
pi_103656395
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2011 08:07 schreef frame-saw het volgende:
Ik heb 's ochtends een vrij strak schema. Zorg ook dat ik dan te vroeg weg ga. En ik laat me niet afleiden, ga niet nog dingen doen. En lijstjes maken van dingen die je nog moet doen.
Ik zet vaak 1 liedje op als ik haast heb en als dat liedje af is MOET ik klaar zijn (liedje is ong 5 minuten)
pi_103671781
Ik ben 's ochtends altijd te laat......... 5 x snoozen dat soort dingen.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 18:34:42 #156
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_103678065
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 01:38 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik zet vaak 1 liedje op als ik haast heb en als dat liedje af is MOET ik klaar zijn (liedje is ong 5 minuten)
Die is slim!

maak zelf ook lijstjes, om ze vervolgens niet te volgen ;) Als ik wel wat van het lijstje doe, zet ik een wekker op een half uur, dit is zo een beetje mijn dwingende focus span, het wekkertje zorgt ervoor dat ik mij afvraag waar ik nu eigenlijk mee bezig ben, nog met mijn "taak"of ben ik weer eens verdwaald :) (meestal dan)

Met de pilletjes op doe ik zou een lijstje in een uurtje, zonder kan het weken duren
pi_103683328
Dexamphetamine: ben nooit meer moe alleen als het uitwerkt, concentratie ten top, scherp als een mes en voel me gelukkiger dan ooit te voren.. Maar soms vraag ik me af of ik niet gewoon een junkie ben geworden.. Dexamphetamine = speed namelijk.
  vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:02:19 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_103685176
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:30 schreef Generalissimo het volgende:
Dexamphetamine: ben nooit meer moe alleen als het uitwerkt, concentratie ten top, scherp als een mes en voel me gelukkiger dan ooit te voren.. Maar soms vraag ik me af of ik niet gewoon een junkie ben geworden.. Dexamphetamine = speed namelijk.
Dat zou ik ff met je arts bespreken. Klinkt mij ook twijfelachtig.
Wat gebeurt er als je ze een dag niet neemt?
En sinds wanneer slik je ze?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_103699300
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2011 20:30 schreef Generalissimo het volgende:
Of dexamphetamine is gewoon een middel wat bij jou erg goed aanslaat. Zo lang je niet steeds maar meer moet gaan gebruiken, en de moeheid hanteerbaar is en je kunt wel goed slapen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  Redactie Frontpage zaterdag 29 oktober 2011 @ 09:55:39 #160
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_103699739
Donderdag het eerste gesprek bij PsyQ gehad. Half december afspraak met een psychiater en de week daarna weer naar de psycholoog.
En de raad meegekregen om na te denken over medicatie.
Er zitten natuurlijk altijd voors en tegens aan, maar hoe maak je nou de juiste keuze? Hoe hebben jullie die keuze gemaakt? Welke keuze hebben jullie gemaakt? Hebben jullie voorbehouden gemaakt? Het eerst wat ik bijvoorbeeld zei is dat ik niet elke vier uur een pil wil nemen, dat vergeet ik gewoon. Ik heb hoe dan ook al aardig wat medicijnen en ik zit er persoonlijk niet op te wachten om dan tig pillen per dag erbij te krijgen :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_103708127
mijn psych liet me beginnen met concerta, langzaam opgebouwd van 18 naar 36 naar 54 mg.
door het opbouwen vond ik het moelijk om te bepalen hoeveel effect het op me had dus ben ik een maand gestopt.. kon niet wachten om weer te beginnen.
zo heb ik m'n besluit genomen.
door de medicatie voel ik me juist meer mezelf en minder afhankelijk van externe factoren die weer inwerken op m'n gemoedstoestand en ik heb energie om dingen te doen, omdat ik die energie niet verbruik aan nutteloze dingen als te veel gedachtes en schuldgevoel omdat niks me lukt.
in de tijd dat ik de meds uitprobeerde en de maand dat ik ze niet gebruikte heb ik dus heel goed naar mezelf gekeken en daarop m'n beslissing gebaseerd.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  Redactie Frontpage maandag 31 oktober 2011 @ 13:14:48 #162
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_103782815
Heb je ook het gevoel dat het emoties afvlakt en dergelijke?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 oktober 2011 @ 13:51:47 #163
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_103784215
Ik was helemaal antie, het vlakt je af, bent je zelf niet ect ect..

Toen ik in het onderzoeksgebeuren zat toch "gespeeld" met ritalin van mijn vriendin.
Ik dacht eerst dat het niets deed, tot ik mijzelf betrapte op 'chaotisch' gedrag en dacht "ik was zo lekker bezig"
Toen besefte ik dat de pil wel degelijk er voor gezorgd had dat ik dingen afmaakte, in een logische volgorde.

En op een dag in het weekend, test nummer 2. Alle dagelijkse klusje gedaan, naar de Ikea geweest en aan het schilderen geslagen..in 1 dag...zonder te flippen..Toen was ik om.... (Iets waar mij dokter heel blij mee was) :)
  maandag 31 oktober 2011 @ 16:05:40 #164
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_103789170
AAAAAAAAAAAAAAHHHH ik word helemaal gestoord.. weer veels te veel hooi op mn vork genomen.. Ik ben echt niet op het laatste moment begonnen maar het is gewoon teveel. :| EN IK WIL OP STAGE in februari. Verdorie. En daar heb ik wel 100 studiepunten voor nodig anders mag ik niet.. Had keuze uit veel opdrachten om aan het totaal van 100 te komen (had er nog 52 open staan van projecten die allemaal niet zijn afgerond) dus nog bewust keuzes gemaakt.
Maar blijkbaar toch weer de verkeerde ofzo. Naja het grootste aantal punten moet dan ook de komende 2 weken worden binnengesleept. Dan mag ik alles herkansen wat ik open heb staan. Daarna is het afhankelijk van in welke periode het word aangeboden. Pfff :(

Ben dr klaar mee maar moet nu wel doorpakken anders kan ik maar beter helemaal stoppen met de studie en fulltime aan het werk gaan.
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_103791184
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 16:05 schreef YskaFredriksson het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAHHHH ik word helemaal gestoord.. weer veels te veel hooi op mn vork genomen.. Ik ben echt niet op het laatste moment begonnen maar het is gewoon teveel. :| EN IK WIL OP STAGE in februari. Verdorie. En daar heb ik wel 100 studiepunten voor nodig anders mag ik niet.. Had keuze uit veel opdrachten om aan het totaal van 100 te komen (had er nog 52 open staan van projecten die allemaal niet zijn afgerond) dus nog bewust keuzes gemaakt.
Maar blijkbaar toch weer de verkeerde ofzo. Naja het grootste aantal punten moet dan ook de komende 2 weken worden binnengesleept. Dan mag ik alles herkansen wat ik open heb staan. Daarna is het afhankelijk van in welke periode het word aangeboden. Pfff :(

Ben dr klaar mee maar moet nu wel doorpakken anders kan ik maar beter helemaal stoppen met de studie en fulltime aan het werk gaan.
Ahhhh! Zo herkenbaar, ook dat hele paniekgevoel. Maar paniek is vaak niet constructief. Misschien gewoon proberen voor jezelf te ordenen wat de belangrijkste dingen zijn (wat moet het eerst), daarnaast een lijstje waar je het meest en minst zin in hebt en dat proberen te combineren tot een logische volgorde. En dan: gewoon beginnen, stap voor stap je lijstje af; als je het niet haalt haal je het niet maar zolang je elke dag een x uur bezig bent geweest (ergo: hard hebt gewerkt) dan heb je gedaan wat je kon.

Althans, dat helpt bij mij meestal wel.

Intussen heb ik een enorme KUTdag. Gisteravond bij een vriend gegeten, wilde vroeg naar huis omdat ik vandaag een deadline had voor een artikel maar kreeg knallende ruzie. Tot 7 uur vanochtend. Hele dag gaar geweest, nu iets beter maar moet dus nog beginnen aan dat stomme artikel. En heb geen enkele rust in mijn donder want zit me totaal op te vreten. Ik waardeer die vriend echt, maar het zijn steeds dezelfde cirkeltjes waar we op uit komen en nu ben ik tegelijk woedend, gefrustreerd en verdrietig. Loslaten is niet mijn sterkste kant (understatement van de eeuw).

Altijd weer hetzelfde liedje: ik luister nooit, reageer nooit (maar als hij pissig is maakt het niet uit wat ik zeg, hij wordt alleen maar bozer), ik praat teveel en hij kan maar niet begrijpen dat ik nu eenmaal af en toe te laat kom en dat ik écht mijn best doe om dat binnen de perken te houden.

Sorry, ik moet mijn frustratie even kwijt. En ik weet eigenlijk niet hoe.
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_103792635
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:14 schreef Troel het volgende:
nee helemaal niet.
ik heb juist dat ik nu bijvoorbeeld meer geniet van dingen waar ik van wil genieten omdat dat kan.
ben dan niet constant bezig met nutteloze dingen in m'n hoofd.
en het is fijn om niet meer zo afhankelijk te zijn van dingen die om me heen wel of niet gebeuren die dan m'n gemoedstoestand beïnvloeden. zoals bijvoorbeeld een koffiekopje op de vensterbank die vriendlief "vergeten" is. of de kliko die niet buiten gezet is of een rekening die al lang betaald had moeten worden, de wekker die af gaat, een vergeten afspraak etc, etc, etc.

allemaal dingen waar ik altijd "frustratie-aanvallen" van kreeg en waar ik me nu makkelijker overheen kan zetten doordat ik dankzij de medicatie er beter mee om kan gaan en omdat de medicatie me helpt om dingen te doen zoals het huishouden, waardoor ik dus weer rustiger ben en dingen beter kan handelen. een positieve vicieuze cirkel dus! ^O^
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_103793865
quote:

Ik zit echt in EXACT dezelfde situatie qua studie. Goodluck!!!!!
pi_103795888
quote:

ik heb dat zo'n beetje iedere tentamenweek :X ik maak overal beginnetjes met verslagen maar maak ze niet af, of moet ze herkansen en laat ze dan weer liggen omdat het een kutklusje is. Ik maak altijd een soort van prioriteitenlijstje, alles wat echt zsm moet gaat bovenaan, maar tussendoor staan ook kleine dingetjes die ik leuk vind om te doen en snel kan afstrepen. Probeer niet dingen half te doen, maar echt aan iets te beginnen en het af te ronden.

adem in, adem uit :* alles komt goed
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_103807659
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 13:14 schreef Troel het volgende:
Ik slik zelf concerta, en ik merk dat ik veel minder lach dan als ik het niet slik. En ik merk ook dat ik er veel stiller van word.
  Redactie Frontpage maandag 31 oktober 2011 @ 21:39:43 #170
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_103807717
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 21:39 schreef CHURCHILLNL het volgende:

[..]

Ik slik zelf concerta, en ik merk dat ik veel minder lach dan als ik het niet slik. En ik merk ook dat ik er veel stiller van word.
hihi, dat zou in mijn geval nog niet eens verkeerd zijn, stiller worden :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:15:21 #171
238488 Crapbag
I love crap
pi_103810295
Ik heb met de medicijnen (Concerta en Ritalin) nooit last gehad dat ik er een zombie van werd of mijn gevoel afvlakte. Lijkt me heel naar om er zo van te worden dus ben wel blij dat ik daar geen last van heb
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_103810507
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:15 schreef Crapbag het volgende:
Ik heb met de medicijnen (Concerta en Ritalin) nooit last gehad dat ik er een zombie van werd of mijn gevoel afvlakte. Lijkt me heel naar om er zo van te worden dus ben wel blij dat ik daar geen last van heb
Misschien is het ook wel een erg Groot contrast, al ik het pilletje niet slik, en bouwt het zich langzaam af, hoelanger ik het niet slik. Ik heb wel meer bijwerkingen die ik duidelijk merk zodra ik het pilletje slik. Die ook niet allemaal even prettig zijn.
  Redactie Frontpage maandag 31 oktober 2011 @ 22:19:22 #173
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_103810578
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2011 22:18 schreef CHURCHILLNL het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel een erg Groot contrast, al ik het pilletje niet slik, en bouwt het zich langzaam af, hoelanger ik het niet slik. Ik heb wel meer bijwerkingen die ik duidelijk merk zodra ik het pilletje slik. Die ook niet allemaal even prettig zijn.
tell tell tell!

Uit het lijstje hoef ik me in ieder geval niet druk te maken over erectiestoornissen, daar heb je als meisje toch al minder last van :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 31 oktober 2011 @ 22:29:56 #174
238488 Crapbag
I love crap
pi_103811281
Oh ik heb ook zeker bijwerkingen gehad, zo heftig dat ik de eerste weken echt niet wist of het 't allemaal waard was. Van hoofdpijn tot misselijk, duizelingen en weet ik wat. Maar het stuk afvlakken/zombie en ook depressieve gevoelens herken ik helemaal niet. Weet ook niet of ik de medicijnen zou blijven slikken als ik daar last van zou hebben. Zo zie je maar weer dat het op iedereen een andere uitwerking heeft/kan hebben.

En erectiestoornissen maak ik me ook niet zo druk over :P
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_103811535
Ik begin een beetje te twijfelen of de dexamfetamine wel voor me werkt, ik ben de laatste tijd ontzettend chaotisch en ik hoor ook van mensen om me heen dat ze bij de Concerta meer effect merkte. Miisschien dat ik weer terug wil, al is het alleen maar omdat ik dan maar één pil per dag hoef want meerdere keren per dag is echt bloedirritant.

Binnenkort maar eens met de psych overleggen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')