quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:32 schreef Nonverbaal het volgende:
Maar een magnetron bestraalt wel al je voedsel,in Rusland zijn ze zelfs verboden huppakee uit het raam dat ding en straling van grote masten die straling afgeven zijn wel degelijk schadelijk voor ons en voor meer wat leeft......
Thanks voor je fijne reactiequote:Op maandag 17 oktober 2011 17:48 schreef Murmeli het volgende:
Als je tevreden en gelukkig bent, waarom zou je dan hulp (moeten) zoeken?
Als je last van je klachten begint te krijgen, op welk vlak dan ook, zou ik wel hulp gaan zoeken, omdat je gauw een half jaar verder bent eer je een behandeling hebt. Dus je moet niet afwachten tot je leven in puin ligt.
Ik herken trouwens bijna alle eigenschappen die je opsomt. Bij mij is administratie etc ook geen probleem. Ik kom ook niet vaak te laat.
Maar plan wel alles dubbel enzo en voor mij is met name werken een probleem. Ik heb godzijdank een hele sociale werkgever, anders had ik geen baan meer gehad denk ik.
Topic kapen is niet erg. Doet iedereen wel eens. (en ik ben ook vaak lang van stof, praatkick enzo)
Je kunt nooit per definitie bewijzen dat iets onschadelijk is. Geloof wat je zelf wilt. Als je echter de meest betrouwbare bronnen naloopt zul je er achter komen dat al die dingen niet schadelijk zijn voor ons.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:32 schreef Nonverbaal het volgende:
Maar een magnetron bestraalt wel al je voedsel,in Rusland zijn ze zelfs verboden huppakee uit het raam dat ding en straling van grote masten die straling afgeven zijn wel degelijk schadelijk voor ons en voor meer wat leeft......
Als je het niet wilt hoef je natuurlijk geen psycholoog te bezoeken. Maar een psycholoog is er niet alleen voor ontevreden / ongelukkige klanten. Ik probeer je hiermee zeer zeker niet aan te sporen om er een te bezoeken, maar meer om je 'denkbeeld' over een psycholoog iets te veranderen. Ik vind het namelijk verschrikkelijk als ik aangeef dat ik naar een psycholoog ben geweest mensen meteen denken dat ik depressief ben of weet ik veel wat.quote:Op maandag 17 oktober 2011 20:18 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Thanks voor je fijne reactie
"Als je tevreden en gelukkig bent, waarom zou je dan hulp (moeten) zoeken?" is ook een beetje mijn redenering. Althans, van sommige eigenschappen heb ik wel last maar niet ondraaglijk, en als ik de loop van mijn leven bekijk is het vooral steeds wat beter geworden.
met eigenschappen bedoel ik dan dus de lastige eigenschappen uit mijn rijtje, niet 'ADHD-eigenschappen', ik weet immers niet óf ik het heb. En voorlopig hou ik het er denk ik bij dat ik er veel in herken en dus wellicht ook wat heb aan de tips voor mensen met ADHD, en aan het volgen van dit topic
Ik hoorde pas trouwens iemand gekscherend zeggen 'heerlijk, zo'n psycholoog, gewoon een uur lang over jezelf praten'. Toen dacht ik wel even: goh, zou wel fijn zijn voor mijn omgeving, als ik mijn psycholoog de oren van de kop lulde ipv hen
Oh, dat snap ik helemaal. Vooral trouwens dat het fijn is dat iemand niet roept 'je moet het gewoon doen', of op andere wijze kritiek levert. Je weet immers zelf óók wel dat het vervelend is, en het is niet alsof je zelf al niet duizenden keren hebt bedacht: ik moet het gewoon doen! Het is juist mijn motto: niet zeuren, niet klagen, gewoon aan de slag. Dat maakt het alleen maar nóg erger dat het me desondanks zo vaak niet lukt, hoeft iemand anders niet nog eens te benoemen. Het werkt bij mij niet zo simpel helaasquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:12 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Als je het niet wilt hoef je natuurlijk geen psycholoog te bezoeken. Maar een psycholoog is er niet alleen voor ontevreden / ongelukkige klanten. Ik probeer je hiermee zeer zeker niet aan te sporen om er een te bezoeken, maar meer om je 'denkbeeld' over een psycholoog iets te veranderen. Ik vind het namelijk verschrikkelijk als ik aangeef dat ik naar een psycholoog ben geweest mensen meteen denken dat ik depressief ben of weet ik veel wat.
Ik had alleen behoefte aan wat coaching en verheldering over waarom ik nou zo slordig ben met afspraken, huiswerk (vroeger), opruimen, administratie.. etc etc... Het is fijn om het er dan is met iemand over te hebben die niet zegt: "Je moet het gewoon doen! Dat is de oplossing" maar alleen wil horen hoe je er zelf over denkt en hoe ik zelf van plan ben/was om er mee om te gaan.
Klinkt ook maar al te bekend. Ik kan een hele dag in mn agenda vol plannen wetende dat als ik de tijd die ik er voor uit trek er ook daadwerkelijk aan besteed het me gaat lukken. Maaaaaaaar.... Dat is me echt NOG nooit gelukt. Soms verzet ik wel bergen werk.. maar die werkzaamheden zijn dan nooit gepland maar worden gedaan omdat ik het leuk vind EN/of zwaar gefocust ben. Dan is pieeeeeeeuw alles ineens afquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:19 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Oh, dat snap ik helemaal. Vooral trouwens dat het fijn is dat iemand niet roept 'je moet het gewoon doen', of op andere wijze kritiek levert. Je weet immers zelf óók wel dat het vervelend is, en het is niet alsof je zelf al niet duizenden keren hebt bedacht: ik moet het gewoon doen! Het is juist mijn motto: niet zeuren, niet klagen, gewoon aan de slag. Dat maakt het alleen maar nóg erger dat het me desondanks zo vaak niet lukt, hoeft iemand anders niet nog eens te benoemen. Het werkt bij mij niet zo simpel helaas![]()
En bij een psycholoog heb ik niet direct het beeld "oh dan was er x mis met je" hoor; ik ben geloof ik de enige van AL mijn vrienden die nog níet naar een psycholoog is geweest, en dat zijn echt niet allemaal gestoorde of depressieve mensen
quote:Op woensdag 12 oktober 2011 17:09 schreef TC_Artemis het volgende:
Dat heb ik ook, ik denk altijd hardop in mn hoofd, heel veel, constant
Herkenbaar. Met name met studie/werk. Huishouden gaat wel, al is dat vaak ontwijkgedrag (van studie e.d.). En ik werk veel in 'vlagen': als ik eenmaal begin met 'even die spetters afnemen' eindig ik vaak met het halve huis schoonmaken. Ik gun mezelf wel zo vaak mogelijk die ruimte; als ik dat niet doe eindig ik vaak met 12 uur nutteloos internetten. Als het dan toch niet lukt om te doen wat ik van plan ben kan ik iig beter iets anders doen wat wèl nuttig is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 12:38 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Klinkt ook maar al te bekend. Ik kan een hele dag in mn agenda vol plannen wetende dat als ik de tijd die ik er voor uit trek er ook daadwerkelijk aan besteed het me gaat lukken. Maaaaaaaar.... Dat is me echt NOG nooit gelukt. Soms verzet ik wel bergen werk.. maar die werkzaamheden zijn dan nooit gepland maar worden gedaan omdat ik het leuk vind EN/of zwaar gefocust ben. Dan is pieeeeeeeuw alles ineens af![]()
hihihi dat herken ik wel ja. wil je ff snel wat opruimen/schoonmaken, eindig je met een geheel uitgeplozen huis ofzo. (of nou ja vaak een deel van mijn huis want ik ben niet zo snel, want te perfectionistisch)quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 14:15 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Herkenbaar. Met name met studie/werk. Huishouden gaat wel, al is dat vaak ontwijkgedrag (van studie e.d.). En ik werk veel in 'vlagen': als ik eenmaal begin met 'even die spetters afnemen' eindig ik vaak met het halve huis schoonmaken. Ik gun mezelf wel zo vaak mogelijk die ruimte; als ik dat niet doe eindig ik vaak met 12 uur nutteloos internetten. Als het dan toch niet lukt om te doen wat ik van plan ben kan ik iig beter iets anders doen wat wèl nuttig is.
Haa heb ik ook ja.quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
hihihi dat herken ik wel ja. wil je ff snel wat opruimen/schoonmaken, eindig je met een geheel uitgeplozen huis ofzo. (of nou ja vaak een deel van mijn huis want ik ben niet zo snel, want te perfectionistisch)
Ik heb denk ik het geluk dat ik behoorlijk positief ben ingesteld (kan soms wellicht naïef of arrogant overkomen, maar ik ben er blij mee). Verder heb ik het idee dat ik alles al doodgedacht heb, maar dat het nu een kwestie is van dingen uitproberen. Dóen (ben nogal een denker).quote:..omdat veel adhd-ers doordat dingen vaak niet gelukt zijn, een beetje negatief zijn over hun eigen kunnen...
Een half uur maar? Dat is wel weinig voor mijn gevoel! Maar, ja, ik kan me helemaal voorstellen wat je bedoelt verder.quote:En ja, een uur tegen een psych aanlullen (al is het bij ons maar een half uur gvd!) is wel lekker hoor. ongegeneerd klagen en zij worden er toch voor betaald en voel ik me niet schuldig.
Ik ben ook heel positief ingesteld (mijn psych keek er destijds heel erg van op dat ik eigenlijk altijd vrolijk ben. En niet vrolijk van de buitenkant en rot vanbinnen maar echt vrolijk en een snelle terugstuiteraar van tegenslagen). Maaaaaaar: hoe verder ik kwam met de therapie hoe meer naar boven kwam waar ik zelf ook van opkeek.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 00:03 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Haa heb ik ook ja.
Verder: dank voor je input! Dat boek is wel een goede tip. Ik ben het geloof ik wel eens eerder tegengekomen, ga er eens in lezen
[..]
Ik heb denk ik het geluk dat ik behoorlijk positief ben ingesteld (kan soms wellicht naïef of arrogant overkomen, maar ik ben er blij mee). Verder heb ik het idee dat ik alles al doodgedacht heb, maar dat het nu een kwestie is van dingen uitproberen. Dóen (ben nogal een denker).
[..]
Een half uur maar? Dat is wel weinig voor mijn gevoel! Maar, ja, ik kan me helemaal voorstellen wat je bedoelt verder.
Vraagje he... functioneren jullie beter in een groep mensen, of juist 1 op 1? Ben ik wel benieuwd naar...
er zijn serieus zoveel mensen die echt denken dat adhd er zo uitzietquote:
duurt die psyq test 5.5 uur? Bij de intake zeiden ze dat t drie uur zou kostenquote:Op donderdag 20 oktober 2011 12:16 schreef MissStingray het volgende:
Dat filmpjeergens kan ik er wel de humor van inzien, maar vind 'm ook onnozel...
Nou ja, ben inmiddels 5,5 uur onderzocht en krijg over 3 weken de officiële uitslag van PsyQ. Had de internetstest gedaan van PsyQ, die gaf als advies om 't verder te laten onderzoeken. Telefonische intake (afgelopen mei) gehad, zou het gesprek 5 okt plaats vinden en daar zou ik een bevestiging van ontvangen. Dagen weken en maanden gingen voorbij, alsmaar geen bevestiging. Zelf maar een mail gestuurd (op t laatste moment) dus planden me ze 12 okt in.
Ze heeft me verklapt dat ik nagenoeg bijna alle symptomen vertoon (JOH!!) Nu na de test ben ik mezelf wel al veel bewuster van al die zogenoemde symptomen, toch wel een vreemde gewaarwording.
Waarom deed ik de PsyQ-zelftest? Ik zou sept opleiding MZ+ervaringsdeskundigheid starten. Door mijn werkgever is dit helaas niet door gegaan. Ik wist dat ik op school altijd een dromer was en een spring-in-'t-veld, mensen die mij ADHD-er noemde (maar ja dat wordt al snel geroepen tegenwoordig). Maar dus met het oog op de opleiding en mijn concentratie problemen dacht ik het maar eens nader te laten onderzoeken.
Ik ben ergens blij dat ik het gedaan heb, ben namelijk aan medische terminologie begonnen...wat een ellende!!! Begon eraan VOOR het onderzoek en dacht dat ik 't wel even ging fixen (onderwerp wat me boeit en dus niet dacht hier grote problemen mee te ondervinden) maar 10 minuten leren en ik was al meer als 10x opgestaan![]()
Bij PsyQ stelde ze me al lichttherapie voor om winterdepressie tegen te gaan cq verminderen, positief!! Toen kwam de vraag hoe ik tegenover medicatie stond, ehhhhh liever niet eigenlijk! Maar steeds als ik probeer te leren en alles langs me af gaat dan ga ik toch twijfelen cq overwegen. Ik wil niet WEER een opleiding weggooien. Ooit opl dokters-assistente proberen te doen, maar toen lukte het concentreren ook al niet, heb toen-der-tijd de zwangerschapshormonen de schuld gegeven. Wist ik veel!!?!!
Wilde eigenlijk voor deze cursus in Januari examen doen, gaat niet lukken op deze manier. Over 3 weken pas officiële uitslag en dan pas behandeling....pffff ik wil vooruit!!
Iemand nog studie-tips hoe dat ik het toch cold-turkey erin kan stampen? Heb al vitamine B-complex FORTE voor stress en innerlijke onrust aan te pakken, in de hoop dat het iets helpt.
![]()
![]()
Ik heb het boek besteld nav deze postquote:Op dinsdag 18 oktober 2011 19:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
hihihi dat herken ik wel ja. wil je ff snel wat opruimen/schoonmaken, eindig je met een geheel uitgeplozen huis ofzo. (of nou ja vaak een deel van mijn huis want ik ben niet zo snel, want te perfectionistisch)
En ja, een uur tegen een psych aanlullen (al is het bij ons maar een half uur gvd!) is wel lekker hoor. ongegeneerd klagen en zij worden er toch voor betaald en voel ik me niet schuldig.
Fijn trouwens dat je wat kon met mijn vorige verhaal
Wat fest zegt is wel waar, die psychjes (bij psyQ noemen ze die coach) die helpen je om handiger met dingen om te gaan. Als er bijkomende problemen zijn (bijvoorbeeld depressie) dan helpen ze je daar ook mee, maar die adhd-coaches zijn vaak heel praktisch bezig, en nog wel helpen je gedachten wat aan te passen omdat veel adhd-ers doordat dingen vaak niet gelukt zijn, een beetje negatief zijn over hun eigen kunnen. Maar stel dat jij daar geen last van hebt, dan gaat het alleen over praktische dingen.
Oja, trouwens... als je geen behoefte hebt aan een psych maar het wel fijn vindt om afentoe handige tips te lezen voor adhd-achtige klachten, dan moet je het boek opgeruimd leven met adhd eens lezen. Ik ben er echt fan van (heb het zelf niet overigens, heb het wel gelezen).
(hihi ik zag ineens dat ik letters omdraai in woorden, handig)
herken ik me volledig in, dan gaat mijn focus volledig daarop. Kan dan bijna net zo goed de zaal uitlopen.. Of als ik geluk heb houd het op en ben ik na een minuut of 15 weer gevangen in de film.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:59 schreef formerjellybean het volgende:
Ik heb zelf dus add geen medicatie maar wat ik me afvroeg zijn er meer die lichtelijk gestoord worden als ze naar een film zitten te kijken en er helemaal inzitten en iemand gaat met een plastic zakje van chips lopen frunnikken , ik kan daar helemaal lichtelijk gek van worden en ma vind het altijd overdreven maar het is net alsof ik dat tien x erger hoor dan een ander.....
Idem hier, komt zeer zelden voor dat ik naar een bios ga. Al die geluidjes kan mij dan echt niet concentreren. Ook als ik tv kijk en aan de andere kant van de kamer word gepraat dan houdt het bij mij ook opquote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:59 schreef formerjellybean het volgende:
Ik heb zelf dus add geen medicatie maar wat ik me afvroeg zijn er meer die lichtelijk gestoord worden als ze naar een film zitten te kijken en er helemaal inzitten en iemand gaat met een plastic zakje van chips lopen frunnikken , ik kan daar helemaal lichtelijk gek van worden en ma vind het altijd overdreven maar het is net alsof ik dat tien x erger hoor dan een ander.....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |