Het is wel mezelf,maar ik ''hoor'' altijd die stem. Zeg maar alsof je altijd aan het lezen bent. Als ik niet praat,of ergens naar kijk ofzo. Dan ''hoor'' ik dat.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:38 schreef Fes1-2 het volgende:
Het zou schizofreen zijn als die stem niet jezelf is.. Maar je hem wel hoort.
Niks om je druk over te maken in ieder geval hoor dat heeft iedereen
ja, ik wilde net zeggen, dat heb ik ookquote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:38 schreef Fes1-2 het volgende:
Het zou schizofreen zijn als die stem niet jezelf is.. Maar je hem wel hoort.
Niks om je druk over te maken in ieder geval hoor dat heeft iedereen
Vooral je er niet op gaan focussen. Dat heet gewoon denken. Zou je dan niet meer doen ben je óf een zen boeddhist of een kasplantjequote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:18 schreef 3M1N3M het volgende:
[..]
Het is wel mezelf,maar ik ''hoor'' altijd die stem. Zeg maar alsof je altijd aan het lezen bent. Als ik niet praat,of ergens naar kijk ofzo. Dan ''hoor'' ik dat.
hihihiquote:Op donderdag 13 oktober 2011 15:26 schreef littledrummergirl het volgende:
oh joy... ik moet twee mensen meenemen naar dat onderzoekdat gaat nog een gedoe worden op een doordeweekse ochtend
eind decemberquote:
I screw up a LOTquote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:34 schreef BASBRO het volgende:
Wat voor impact heeft adhd bij de mensen hier? Effe los van dat je altijd je zooi kwijt bent.
Wat merk je nou echt qua gevolgen in je leven?
De grote moeite die het mij kost om dingen te organiseren. Het kost mij heel veel moeite dingen te structureren en ik ben snel het overzicht kwijt. Daarnaast ben ik heel snel afgeleid, vaak zonder dat ik het in de gaten heb waardoor ik mijn tijd niet efficiënt gebruik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:34 schreef BASBRO het volgende:
Wat merk je nou echt qua gevolgen in je leven?
Ik eigenlijk ook, maar had zin om een verhaal te typenquote:Op maandag 17 oktober 2011 07:29 schreef seasushi het volgende:
Ik ben ongeveer zoals CrapbagAlleen heb ik 8 opleidingen gevolgt en er geen een afgemaakt
![]()
(en heb geen last van woordendiarree)
Wat gebruik jij en hoe vaak en hoeveel?quote:Op maandag 17 oktober 2011 09:17 schreef seasushi het volgende:
Eigenlijk snap ik niet dat niet meer mensen slaapmedicatie gebruiken. Het is voor mij toch een hele goede manier om voldoende te slapen. Zonder dat ik steeds meer moet gebruiken. Ook de sufheid de volgende dag valt erg mee.
Elke dag. Maar ik heb niet steeds meer nodig. En idd als ik niet slaap wordt ik steeds drukker en drukker en sla dan doorquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:04 schreef Murmeli het volgende:
Elke dag?
Vanwege manie kan ik het me wel voorstellen. Als je niet slaapt slaat het door toch?
Het wordt me niet makkelijk gemaakt.quote:Uw totaalscore voordelen van roken is hoger dan uw totaalscore voordelen van stoppen.
U bent een tevreden roker. Voor u is roken erg belangrijk. Op dit moment zijn voor u de voordelen van roken groter dan de voordelen van stoppen. Roken heeft ook nadelen. Wist u dat er ook voordelen van stoppen zijn die u al snel kunt merken?
roken is wel handig om jezelf n houding te geven als je niks te doen hebt ofzo, en je kunt vaker pauze nemen als je iets doetquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:15 schreef Horchata het volgende:
Als niet roker kan ik me gewoon géén voordelen van roken bedenken
Het is best treurig als je daar een sigaret voor nodig hebt lijkt mijquote:Op maandag 17 oktober 2011 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
roken is wel handig om jezelf n houding te geven als je niks te doen hebt ofzo
ach, iedereen gebruikt daar wel eens iets voor denk ik, een mobiele telefoon ofzo doet hetzelfdequote:Op maandag 17 oktober 2011 13:11 schreef Horchata het volgende:
[..]
Het is best treurig als je daar een sigaret voor nodig hebt lijkt mij
Dat is natuurlijk ook zoquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ach, iedereen gebruikt daar wel eens iets voor denk ik, een mobiele telefoon ofzo doet hetzelfde
onderschat de smsduim en de tablet-nek nietquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:23 schreef Horchata het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Hoewel een mobiele telefoon is dan wel weer een gezondere optie lijkt me
thuis valt mn wifi uit als ik de magnetron aan heb staanquote:Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Murmeli het volgende:
je weet het niet he met al die straling
Wtf?!quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
thuis valt mn wifi uit als ik de magnetron aan heb staan![]()
De elektro magnetische straling van wat voor elektrische apparaten in huis die je hebt is niet sterk genoeg om DNA cellen te 'breken'. Het breken van de DNA structuur is hetgeen wat verantwoordelijk is voor kanker en ander ziektes. Oftewel: De straling van je mobiel is niet ongezond voor je.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:24 schreef Murmeli het volgende:
je weet het niet he met al die straling
Ja, dat lijkt idd op AD(H)D... En zoals ik het inschat heb je niet veel minder last van de klachten dan anderen...quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:46 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik kom ook even lurken in dit topic.
...
...Ik ben gewoon erg benieuwd of jullie veel dingen herkennen; zo ja dan ga ik me wellicht wat verder verdiepen in ADD/ADHD bij volwassenen. Misschien heb ik er wat aan/helpt het me....
Ik ben 28.quote:Op maandag 17 oktober 2011 13:57 schreef All-out het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt idd op AD(H)D... En zoals ik het inschat heb je niet veel minder last van de klachten dan anderen...
Je vindt dat je geen behandeling nodig hebt, toch? Hoe oud ben je als ik vragen mag? Ik zit nu in een groep en daar valt het me wel op dat de jongere personen hun klachten niet zo serieus nemen, terwijl de ouderen er bijna aan onderdoor gaan en wie het hun halve leven gekost heeft...
Waarom zou je niet naar een arts/psychiater gaan vraag ik me af...
Ik ben ook enorm eigenwijs, maar dat betekent niet dat je niet tot verhelderende inzichten kan komenquote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef cinnamon_M het volgende:
Oh ja, en ik zie medicijnen dus niet zitten, wederom omdat ik daar pas aan zou willen beginnen als ik het gevoel heb dat ik er zelf gewoon niet uitkom zónder.
(maar wat zou een psycholoog/psychiater in jouw beleving kunnen betekenen voor mij? Ik ben wel eigenwijs, maar geen betweter; jij weet er ws meer van dan ik dus misschien zie ik iets over het hoofd)
Dank voor je reactie! Zit wat in natuurlijkquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:05 schreef Horchata het volgende:
[..]
Ik ben ook enorm eigenwijs, maar dat betekent niet dat je niet tot verhelderende inzichten kan komen. Het zoeken van hulp moet je sowieso alleen maar doen als je denkt dat het zin heeft, want als je er niet voor openstaat zal het toch minder effectief zijn.
Ik ben nog geen half jaar in behandeling geweest, omdat ik vrij snel het idee had dat ze mij niks mee te bieden hadden omdat ik de rest zelf kan en moet doen. Maar ik heb zeker wel dingen geleerd die ik kan toepassen en ik ben anders tegen bepaalde gedragingen aan gaan kijken.
Dat is ook juist het beeld wat ik heb bij een psycholoog, en precies de reden waarom ik eraan twijfel of ik er wat aan zou hebben...quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:11 schreef Fes1-2 het volgende:
Ik vind dat zo'n misvatting over de psycholoog / psychiater. Zij zeggen NIET, en ik herhaal NIET tegen je wat je moet doen om je leven te veranderen. Sterker nog: Het kan ze geen ene reet schelen. Het enige wat zij wel willen is dat jij je beter voelt en jou daar bij helpen. Jij blijft degene die 'in control' is en jij maakt de beslissingen. De psycholoog helpt je alleen maar om je eigen beslissingen tegen elkaar af te wegen zodat je weet waarom je een beslissing hebt gemaakt en het resultaat daarvan inziet. Wat zij goed of fout vinden doet er niet toe. Alleen wat JIJ goed of fout vindt en waarom telt.
Ik denk dat je daar maar op één manier achter komtquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:25 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat is ook juist het beeld wat ik heb bij een psycholoog, en precies de reden waarom ik eraan twijfel of ik er wat aan zou hebben...
Kijk. Jij hebt een bepaald idee over wat jij in je leven zou willen verbeteren. Zij helpen alleen om jou idee en de resultaten tastbaar te maken. In plaats van jou te vertellen wat goed of fout is willen ze horen waarom je iets goed of fout vind. Ze helpen je met jezelf te helpen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:25 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat is ook juist het beeld wat ik heb bij een psycholoog, en precies de reden waarom ik eraan twijfel of ik er wat aan zou hebben...
Ik snap wel wat je bedoelt, is ook wat ik uit ervaringen van vrienden van me heb gehoordquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:36 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Kijk. Jij hebt een bepaald idee over wat jij in je leven zou willen verbeteren. Zij helpen alleen om jou idee en de resultaten tastbaar te maken. In plaats van jou te vertellen wat goed of fout is willen ze horen waarom je iets goed of fout vind. Ze helpen je met jezelf te helpen.
Het heeft ook geen zin om iemand te vertellen wat goed of fout is omdat ieder mens anders is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |