Dit soort praktijken weerhouden mij ervan terug te gaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:28 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je zou toch denken dat het op het gebied van Europese samenwerking en regelgeving dit soort dingen makkelijker te regelen zouden moeten zijn. Het domme is ook dat wij kunnen ook gewoon alle papieren direct kunnen aanleveren, in het Engels ook nog, maar dan zonder die verrekte stempel. In mijn naïviteit dacht ik dat dat genoeg zou moeten zijn...het zijn ook geen Post-it briefjes of zo, maar gewoon officiële papieren. Had ik maar in Zweden moeten controleren hoe het precies zit , had een hoop rompslomp gescheeld![]()
On the bright side..huis gevonden, ik heb werk (eerst tijdelijk, maar met goede kans op meer), mijn vriendin gaat op oproepbasis aan de slag en de kinderen beginnen morgen op hun nieuwe school. Het lijkt erop dat we alles weer aardig vlot op de rails hebben gekregen
Zorg dat je een baan hebt en geen uitkering anders slokt Nederland je lang gespaarde centjes binnen no time op!!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:08 schreef drWho het volgende:
Potentiele remigrant hierm we gaan waarschijnlijk ergens dit jaar terug vanuit de UK.
Zijn er nog mensen hier die financieel advies hebben ingewonnen bij het teruggaan? Wij hebben hier een aantal pensioenen waar iets mee moet gebeuren en verwachten een behoorlijke hoeveelheid geld over te houden na de verkoop van onze flat en dat moet natuurlijk in euri omgezet worden.
Als er iemand een financieel adviseur kan aanraden of goede tips heeft zou ik je zeer erkentelijk zijn
Wellicht een hele domme vraag, maar... wat is het expatregister?quote:Op zondag 10 maart 2013 10:20 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zolang je in het expatregister bent ingeschreven en niet permanent in NL woont zou je er geen problemen mee moeten hebben en ben je gewoon op vakantie, toch?
Het 'ingeschreven staan in Den Haag', wanneer je Nederland verlaatquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:57 schreef Knakker het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar... wat is het expatregister?Waar heb je dat voor nodig?
Bij remigratie is het ook mogelijk. Zo laat ik nu de geboorteaktes van mijn kinderen in Den Haag registreren. Dan hoeft ie niet uit het buitenland te komen, mochten ze de akte een keer nodig hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het 'ingeschreven staan in Den Haag', wanneer je Nederland verlaat
quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:47 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Het 'ingeschreven staan in Den Haag', wanneer je Nederland verlaat
Ha Knakker. Zit je nog steeds in Nederland?
Men vraagt om uitschrijvingsbewijzen als je bijvoorbeeld een lijfrentepolis wenst op te nemen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:38 schreef Gaoxing het volgende:
Op het moment dat je je uitschrijft in Nederland omdat je 't land verlaat (=per 12 maanden minimaal 8 maanden in het buitenland verblijft) vertrekt je papierwerk automatisch 'naar Den Haag'. Als je vervolgens bijvoorbeeld een paspoort nodig hebt, en dat niet bij een ambassade kunt of wilt aanvragen, kun je in Den Haag terrecht. Wij hebben de kinderen er bijvoorbeeld ook aangegeven. Er zijn aparte balies voor op het gemeentehuis. Een stembewijs krijgen gaat ook via Den Haag.
Het voordeel van uitschrijven is waarschijnlijk met name dat je een uitschrijvingsbewijs krijgt. Maar we zijn zo lang weg dat ik me eerlijk gezegd niet meer kan bedenken waar je dat voor nodig hebtEn dat je geen aanslagen voor gemeentelijke belastingen krijgt, misschien?
Waar zit je in Zwitserland? Het was welbeschouwd mijn eerste expatland, als au-pair, ongeveer 100 jaar geleden.
Dat is wat extreem gezegd (zo slecht is NL echt niet), maar ik moet er ook niet aan denkenquote:Op donderdag 15 december 2011 22:39 schreef Lindstrøm. het volgende:
Veel succes met de reis van glorie naar een hoopje stront. Ik hoop nooit te hoeven remigreren.
Dan vertel je gewoon dat je het hier pokke weer vind (hoewel het nu prachtig blauw isquote:Op zondag 7 april 2013 11:26 schreef Iwanius het volgende:
Het zal ongetwijfeld al zijn langsgekomen (of misschien ook niet) maar ik ben wel benieuwt hoe het zit als je Nederland verlaat en niet wil opgeven waarom je weggaat en ook niet waar je heengaat.
Ik trek mijn reactie ook enigszins terug. Het is natuurlijk wat je er zelf van maaktquote:Op zondag 21 april 2013 06:00 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dat is wat extreem gezegd (zo slecht is NL echt niet), maar ik moet er ook niet aan denken
wij hebben dat tot nu toe alleen nog maar gebruitk om bij de Schiphol douane aan te tonen dat we buiten NL wonen (on de BTW terug te kunnen vorderen). Geen enkel ander nut tot nu toe van dit document mogen ervarenquote:Op woensdag 27 maart 2013 10:38 schreef Gaoxing het volgende:
Het voordeel van uitschrijven is waarschijnlijk met name dat je een uitschrijvingsbewijs krijgt. Maar we zijn zo lang weg dat ik me eerlijk gezegd niet meer kan bedenken waar je dat voor nodig hebt![]()
Slechts enkele winkels werken niet mee.quote:Op maandag 22 april 2013 02:00 schreef Gaoxing het volgende:
Je hebt wel een winkel nodig die eraan mee wil werken, flip, en dat is niet altijd even makkelijk te vinden.
Uhm... misschien maakt het wat uit waar in NL je wilt winkelen. Ik vind het in het noorden een stuk minder makkelijk. Ook tamelijk stom: eigenlijk stond een winkel wel in het lijstje van vatfree, maar kreeg ik na aanschaf en een tijdje wachten alsnog te horen dat ze het niet deden.quote:
Misschien scheelt dat inderdaad, wij zijn altijd in de Randstad.quote:Op maandag 22 april 2013 08:57 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Uhm... misschien maakt het wat uit waar in NL je wilt winkelen. Ik vind het in het noorden een stuk minder makkelijk. Ook tamelijk stom: eigenlijk stond een winkel wel in het lijstje van vatfree, maar kreeg ik na aanschaf en een tijdje wachten alsnog te horen dat ze het niet deden.
Overigens nog een belangrijke voorwaarde: je moet het aangekochte op Schiphol (en dus evt. voor inchecken) laten zien bij de daarvoor bestemde douane desk.
Ha ja, kloptquote:Op maandag 22 april 2013 09:22 schreef Essebes het volgende:
Vaak (zeker als ze al een rits Japanners of Chinezen hebben gehad) is het echter gewoon een praatje, lekker in het Nederlands, over waar je woont en hoe het daar is.
Buitenlands paspoort is voldoende, maar een permanent visum werkt ook. Althans, de eerste keer toen ik het probeerde had ik te maken met een vriendelijke beambte. De laatste keer deden ze wat moeilijker, dat ze een bewijs van uitschrijving wilden zien, en dat toen heeft mijn echtgenote haar paspoort laten zien.quote:Op maandag 22 april 2013 16:40 schreef flipsen het volgende:
Ik ben wel in NL uitgeschreven, maar of ik dat bewijsje nog ergens heb? Ben bang van niet eigenlijk. En ik heb nog steeds mijn residentie hier niet geregeldMaar mijn vrouw kan dus ook gewoon dingen aangeven? Moet ze die dan zelf betaald hebben met een creditcard? Dat zou dan weer vervelend zijn ivm de belachelijke heffing die de Argentijnse belastingdienst heft op aankopen die je in het buitenland doet... Misschien moet ik me eens gaan inlezen
Wij zitten soms rustig alle bonnetjes en labeltjes overal vanaf te knippen :-) Stoelen en bankjes zat op Schiphol :-)quote:Op maandag 22 april 2013 17:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is idd soms lastig om je nieuwe aankoop te verbergen voor de douane van je nieuwe land. Bonnetjes goed verstoppen en de verpakking weggooien? In Japan mag je voor heel veel geld importeren voordat ze lastig doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |