quote:
Op vrijdag 7 oktober 2011 09:44 schreef Diaan73 het volgende:MamaPurk, egocentrisch is inderdaad een juiste benaming denk ik.
Familieknuffel

doen wij ook soms.
Twan heeft van die play-doh klei gehad die naar cocos rook. Heerlijk

ik vind t altijd naar marsepein ruiken

hier is de rust een beete wedergekeerd, lex is nu een week oud en Elin vindt het allemaal wel best..althans ze is dol op lex en ze lijkt niet heel erg jaloers te zijn, in tegendeel. maar mij uittesten doet ze zeker.. heelheelheel. en ik begrijp het zo goed.. de afgelopen 4 weken heeft ze geen hol aan me gehad..en als ik nu de kans krijg schiet ik ook ff snel naar boven om wat rust te krijgen omdat ik zelf ook helemaal uit het normale ritme ben. in het ziekenhuis was het stil en Elin kan denk ik 1 seconde haar mond houden per etmaal

Ze heeft ook zoveel nieuws, woordjes, blikken, uitspraken en zomaar een paar centimeter groter geworden in no-time! ik voel me wel een beetje schuldig dat ik dat allemaal heb gemist. (op het KDV stelden ze voor om haar te laten testen

ze vinden dat Elin erg voorloopt op de andere kindjes terwijl ze 1 van de jongste kindjes is. als ik naar haar tekeningen kijk dan begrijp ik een beetje wat ze bedoelen, ze tekent inmiddels al koppoters met ogen, zonnetjes en een zwembad en het is allemaal erg herkenbaar dus niet wild gokken dat iets op een appel lijkt ofzo. maar ze tekent een appel en dat is dan dus een appel. ik merk iig in de fijne motoriek een flinke voorsprong, ze knipt zonder problemen een rondje uit papier bijvoorbeeld) ze 'schrijft' van links naar rechts, krabbels die letters voor moeten stellen en zegt dan dat het haar naam is, en dat er voor lex staat bijvoorbeeld.
Maar wat betreft de grove motoriek is het gewoon een kind van 2, ze rent met r kop tegen deuren

tafelranden.. ze valt van r fiets

en qua spraak doet ze het heel erg goed en lijkt ze nu wat voor te lopen, maar dat heeft dan ook een hele tijd moeten duren tot ze loskwam. ze heeft een jaar lang bal papa mama opa oma etc zitten herhalen..en verder kwam er niets samenhangends uit. Nu heeft ze hele (duidelijke) verhalen en kan ze ook vertellen, ze doet alsof ze voorleest etc. dus gewoon een flinke spurt. Ik weet alleen niet in hoeverre ze dus 'voorloopt'omdat ik geen vergelijkingsmateriaal heb en dus ook niet goed in kan schatten of het echt een flinke spurt is of dat er misschien dus toch iets meer speelt.
dus vertellen jullie eens even hoe dat zit op tekengebied enzo.
maargoed, het normale leven breekt weer aan dus t komt vast helemaal goed. ze is nu lekkerop t KDV waar ze mag trakteren
[ Bericht 31% gewijzigd door Kleurdoos op 07-10-2011 11:29:30 ]