abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102809047
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik rij álle races met stock wagens :). Ik hou niet van tunen. Hooguit een beetje optisch met fabrieksonderdelen.
Maar ook online?
pi_102809066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:08 schreef emokid het volgende:

[..]

Je hoeft je niet gelijk superieur te voelen en mij onterecht te classificeren zonder voorkennis. Ik wil het juist leren, vandaar dat ik het elke keer opnieuw kocht, maar het is moeilijk te leren.
Waar zeg ik dat ik me superieur voel? Kansloze opmerking.:')

Je twijfelt na 3 Forza's nog steeds. Dan mag ik toch de conclusie trekken dat race sims wellicht niks voor jou zijn!? :)

Vraag jezelf dan af: Waarom wordt het saai, omdat het je niet interesseert of omdat je het niet kan?

Je wil het wel leren, maar tegelijkertijd heb jet het geduld niet om 12 laps per race te doen. Als je geen 12 laps wilt rijden, waarom wil je het dan wel leren?

Alles is moeilijk te leren, maar als je het WIL dan KAN het ook. Blijkbaar WIL je het niet, want je geeft het op op het moment dat het saai wordt. Je moet het zelf leuk houden. Door bv een tragere auto te nemen en je moet knokken om die pole positie, dan leer je en zit je op het randje van je stoel tijdens elke race.

2 vliegen in 1 swaffel.

Snappie!?
You've been driving by yourself all these years. You've never competed with anyone. Remember, don't pay attention to the competition itself. Ignore other racers. The one you need to beat is yourself.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:13:27 #128
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_102809067
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:08 schreef emokid het volgende:

[..]

Je hoeft je niet gelijk superieur te voelen en mij onterecht te classificeren zonder voorkennis. Ik wil het juist leren, vandaar dat ik het elke keer opnieuw kocht, maar het is moeilijk te leren.
Dat klopt. Er zijn verschillende moeilijkheidsgraden in het spel, kom je bij de laagste moeilijkheid ook al in de problemen?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_102809124
Je kan er inderdaad ook voor kiezen om zonder upgrades te rijden.

Er zijn online ook genoeg races waar upgrades niet worden toegestaan. Zelfs races waar iedereen exact dezelfde auto moet gebruiken, gelijke kansen dus voor allen.

In Forza Motorsport 4 zullen er zelfs nog meer van die races komen dankzij de custom public lobbies die terugkomen. Door een paar zoekcriteria aan te passen kan je waarschijnlijk zo in races komen zonder getunede wagens. Dat soort races vind ik zelf ook erg gaaf. :)
pi_102809191
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:13 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Dat klopt. Er zijn verschillende moeilijkheidsgraden in het spel, kom je bij de laagste moeilijkheid ook al in de problemen?
Nee ik speel zelfs op het hoogste niveau in World Tour. Dat tunen is mij alleen totaal onbekend en dus dat de races nogal saai werden op een gegeven moment.

Ik heb eens op de community fora gekeken van Turn 10 en daar raak je gewoon verdwaald.

Het meest legendarische wat ik aan Forza vind en wat mij is bijgebleven zijn de custom Drift races in Forza 1 op de oude Xbox. In Forza 2 ook maar toen was het om een of andere reden minder leuk.
pi_102809238
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:17 schreef emokid het volgende:

[..]

Nee ik speel zelfs op het hoogste niveau in World Tour. Dat tunen is mij alleen totaal onbekend en dus dat de races nogal saai werden op een gegeven moment.

Ik heb eens op de community fora gekeken van Turn 10 en daar raak je gewoon verdwaald.
Ja daar noem je ook een spinnenweb. :D Ik denk dat als je een vaste kliek mensen vind (hier bv) en gewoon vaak mee raced, het wel leuk kan zijn.

Ik denk dat het gros hier niet van beukraces houdt e.d maar gewoon clean races willen rijden. :)
You've been driving by yourself all these years. You've never competed with anyone. Remember, don't pay attention to the competition itself. Ignore other racers. The one you need to beat is yourself.
pi_102809243
En vergeet de storefront niet. Wil je een competitieve wagen? Zoek een hoog gewaardeerde tune met veel downloads. Zeker als die geupload is door een bekende, betrouwbare naam (na een tijdje komen veel namen je bekend voor en onthoud je de beste tuners). Paar credits neerleggen en je hebt een wagen die goed mee kan.
pi_102809280
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:19 schreef Desunoto het volgende:
En vergeet de storefront niet. Wil je een competitieve wagen? Zoek een hoog gewaardeerde tune met veel downloads. Zeker als die geupload is door een bekende, betrouwbare naam (na een tijdje komen veel namen je bekend voor en onthoud je de beste tuners). Paar credits neerleggen en je hebt een wagen die goed mee kan.
Dit ook, als men weet wat je wensen zijn, kan je zelf een auto op wens laten bouwen door sommige mensen. :D

De mogelijkheden zijn er voor Emokid om lol te hebben. Hij moet ze alleen wel benutten. :Y
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:21:40 #134
239294 PierreTT
pi_102809335
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:17 schreef emokid het volgende:

[..]

Het meest legendarische wat ik aan Forza vind en wat mij is bijgebleven zijn de custom Drift races in Forza 1 op de oude Xbox. In Forza 2 ook maar toen was het om een of andere reden minder leuk.
Maar je hebt dus geen moeite met het rijden zelf?

Ik rij zelf totaal geen multiplayer, aangezien iedereen daar loopt te beuken en te schelden. Wel in Forza 3 vaak die minigames gedaan met mensen van hier, en veel mee gelachen, maar voor de rest is het een singleplayer voor mij.

Tunen doe ik eigenlijk nooit, hoewel ik het wel leuk vind. Ik heb alleen vaak geen zin om uren erin te stoppen en de hele tijd te testen. Dan maar wat standaard upgrades en gewoon rijden.
pi_102809433
Soms kom je ook pareltjes tegen. Mijn Lamborghini Countach in B class en m'n Shelby Cobra 427 in A class kom je online niet vaak tegen maar deze twee zijn zeer goed getuned en al vele mensen met bekendere wagens hebben het moeten afleggen tegen ze. :)

De assists uitschakelen helpt ook heel veel. Niet alleen heb je dan een uitdaging erbij, maar je gaat ook sneller als je ze onder de knie hebt. Daarnaast heb je veel meer het gevoel betrokken te zijn met de auto.

Vroeger toen ik begon met racegames te spelen, liet ik altijd alle hulpmiddelen aanstaan. Beetje gas, remmen en sturen zonder dat je je zorgen hoefde te maken over onderstuur, onderstuur, etc.

Als je ook gedoseerd moet remmen, geleidelijk op het gas moet en zelf moet schakelen is het allemaal veel levendiger. Zeker weten. _O_
pi_102809461
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:25 schreef Desunoto het volgende:
Soms kom je ook pareltjes tegen. Mijn Lamborghini Countach in B class en m'n Shelby Cobra 427 in A class kom je online niet vaak tegen maar deze twee zijn zeer goed getuned en al vele mensen met bekendere wagens hebben het moeten afleggen tegen ze. :)

De assists uitschakelen helpt ook heel veel. Niet alleen heb je dan een uitdaging erbij, maar je gaat ook sneller als je ze onder de knie hebt. Daarnaast heb je veel meer het gevoel betrokken te zijn met de auto.

Vroeger toen ik begon met racegames te spelen, liet ik altijd alle hulpmiddelen aanstaan. Beetje gas, remmen en sturen zonder dat je je zorgen hoefde te maken over onderstuur, onderstuur, etc.

Als je ook gedoseerd moet remmen, geleidelijk op het gas moet en zelf moet schakelen is het allemaal veel levendiger. Zeker weten. _O_
Ik rijd pas manual sinds GT5 en ik game al meer dan 20 jaar..... :D :D _O-
pi_102809586
Had je 20 jaar geleden games waarin je zelf kon schakelen dan?
pi_102809637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:21 schreef PierreTT het volgende:

[..]

Maar je hebt dus geen moeite met het rijden zelf?

Ik rij zelf totaal geen multiplayer, aangezien iedereen daar loopt te beuken en te schelden. Wel in Forza 3 vaak die minigames gedaan met mensen van hier, en veel mee gelachen, maar voor de rest is het een singleplayer voor mij.

Tunen doe ik eigenlijk nooit, hoewel ik het wel leuk vind. Ik heb alleen vaak geen zin om uren erin te stoppen en de hele tijd te testen. Dan maar wat standaard upgrades en gewoon rijden.
Nee totaal niet. Nou, goed. Waarschijnlijk koop ik hem gewoon weer en dan zal ik dit topic even in de gaten houden.
pi_102809763
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:12 schreef emokid het volgende:

[..]

Maar ook online?
Jup :). En dan hoop ik gewoon dat er nog meer mensen zijn die ervan houden
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:36:05 #140
239294 PierreTT
pi_102809810
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:31 schreef emokid het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Nou, goed. Waarschijnlijk koop ik hem gewoon weer en dan zal ik dit topic even in de gaten houden.
Tja, het spel draait vooral om het neerzetten van tijden en daar lol aan beleven. Voor mij is dat tenminste de primaire factor voor het spelen van het spel: een auto goed kunnen besturen en zo hard mogelijk over het circuit kunnen krijgen.
pi_102809817
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:29 schreef Desunoto het volgende:
De eerste Gran Turismo had het, Grand Prix 2 etc.....
Ik ben vrij snel afgeleid en als het druk is op het scherm ben ik met andere dingen bezig dan niet vergeten te schakelen. :')

Op een gegeven moment had ik zoiets van "Fuck it!" en ben overgegaan naar manual. Er ging een wereld voor me open. :D
pi_102809827
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:29 schreef Desunoto het volgende:
Ja :)
Test Drive uit 1987 bv

Daar was niet eens een 'automaat'-optie.
A = opschakelen
Z = terugschakelen

Met de pijltjes was rijden :P
pi_102809858
quote:
19s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:36 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ja :)
Test Drive uit 1987 bv

Daar was niet eens een 'automaat'-optie.
A = opschakelen
Z = terugschakelen
Daar moest je ook tanken onderweg toch? :)
pi_102809872
Oh, dat wist ik niet eens. :')
Damn, de eerste Test Drive was er al voordat ik geboren was. :')
pi_102809879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:37 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:

[..]

Daar moest je ook tanken onderweg toch? :)
Je moest gewoon een bepaald traject rijden, en dan kwam je bij een tankstation uit (verplicht)
TD2 net zo.
pi_102809912
Helaas had ik test Drive alleen in CGA-kleuren :'( Terwijl EGA-kleuren echt de bomb was.

CGA = 4 kleuren, EGA is 16 kleuren :P
pi_102809978
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:31 schreef emokid het volgende:

[..]

Alleen hiervoor al zou ik hem kopen en JA dit zit in het spel. _O-

Effe skippen naar 3:00
pi_102810087
In Grand Prix circuit (1988) kon je kiezen of je automaat wilde of manueel.
Dit was mijn eerste racegame.. Test Drive kreeg ik later.
En Grand Prix circuit had ik gelukkig wel in EGA-kleuren (zoals in het filmpje)
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 15:44:30 #149
239294 PierreTT
pi_102810152
Eerste racegame die ik had was een game die heel erg leek op dat van Test Drive 1, alleen kon je alleen kiezen tussen een Ferrari en een Porsche :D
pi_102810301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 15:44 schreef PierreTT het volgende:
Eerste racegame die ik had was een game die heel erg leek op dat van Test Drive 1, alleen kon je alleen kiezen tussen een Ferrari en een Porsche :D
The duel. :)

Is ook Test Drive btw. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')