abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102728587

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (14-08-2011) 81 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:00:56 #2
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_102728913
en toch AD AS jax werkt degelijk. Indien E procct, kun je zo heerlijk snel die opbouwende attackspeed van je passive opbouwen, je bent bijna een klopboormachine.

Gecombineerd met flink wat AD = erg grappig.

Probeer dit soort gekke rommel meestal uit in Dominion, > lekker snel de items halen die je denkt nodig te hebben.

net zoals

AP kogmaw (wil redelijk :P )
AD AS Nidalee
AD vayne
AD Gragas
Full AP Nunu

beetje klooien O+
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:01:20 #3
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_102728925
waar is de topic titel ??
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
pi_102728989
De TT is de silence van Kassadin.
pi_102729189
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:00 schreef jagga het volgende:
Probeer dit soort gekke rommel meestal uit in Dominion, > lekker snel de items halen die je denkt nodig te hebben.

net zoals

AD vayne

What? Hoe speel jij vayne normaal dan? I think ur doing it wrong.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:02 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
De TT is de silence van Kassadin.
Ba-dum tjsk
  woensdag 5 oktober 2011 @ 12:13:49 #6
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_102729345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:09 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

What? Hoe speel jij vayne normaal dan? I think ur doing it wrong.

[..]

Ba-dum tjsk
sloeg meer op liggen klooien. Aangezien Vayne nu "gratis"speelbaar is, en ik haar gisteren voor het eerst gespeeld heb.. ;)
pi_102729407
AD AD AD :)

Dorans first, lekker farmen en je cleaver halen, daarna attackspeed en boem, instamonster :)
pi_102729706
Nog eens over Cassi: de meeste mensen spelen haar en levelen vooral haar Q eerst. Gisteren (na het lezen van een andere guide) vooral mijn W geleveld om zo veel te kunnen farmen, zeg maar. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik beter vind werken.

Hoe pakken jullie het meestal aan?
pi_102729783
Q werkt vele malen beter. W pak je 1 leveltje in en level je pas op het laatst helemaal vol.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'veel kunnen farmen' dat kan je ook zonder je skills te gebruiken, en als je je skills (en dan met name W) wél veel gaat gebruiken push je alleen maar de lane.
Conscience do cost.
pi_102729805
Farmen met Cassio is het inderdaad heel verleidelijk om je W te levelen , maar in praktijk kan je ook met Cassio gewoon lasthitten voor farm. W pak je 1 lvl op lvl4 voor de slow en vision.

Tussen Q en E gaat het dan nog, dit ligt meer aan het type champ dat je tegen je hebt. Kan je wel ranged komen maar ben je bang voor een counter dan lvl je Q (safe afstand dmg, maar minder en zonder burst)
Kan je dichtbij komen , lvl dan je E voor meer dmg en grote bursts (en ez kills)

edit: oefen wel met je E / Q spamcombo op champs, dit kan lastig zijn om onder de knie te krijgen
pi_102730059
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:26 schreef ems. het volgende:
Q werkt vele malen beter. W pak je 1 leveltje in en level je pas op het laatst helemaal vol.

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met 'veel kunnen farmen' dat kan je ook zonder je skills te gebruiken, en als je je skills (en dan met name W) wél veel gaat gebruiken push je alleen maar de lane.
Ja, misschien heb ik me wat onhandig uitgedrukt. Maar als de minions allemaal heel snel doodgaan, dan kun je de andere toren meer/sneller pushen. Dat bedoel ik met 'meer' farmen. Dus idd de lane pushen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Farmen met Cassio is het inderdaad heel verleidelijk om je W te levelen , maar in praktijk kan je ook met Cassio gewoon lasthitten voor farm. W pak je 1 lvl op lvl4 voor de slow en vision.

Tussen Q en E gaat het dan nog, dit ligt meer aan het type champ dat je tegen je hebt. Kan je wel ranged komen maar ben je bang voor een counter dan lvl je Q (safe afstand dmg, maar minder en zonder burst)
Kan je dichtbij komen , lvl dan je E voor meer dmg en grote bursts (en ez kills)

edit: oefen wel met je E / Q spamcombo op champs, dit kan lastig zijn om onder de knie te krijgen
Het richten met E / Q heb ik inmmidels aardig onder de knie :) Tijdens de laning fase gaat het superlekker :) Alleen tijdens de teamfights wil ik nog wel eens het overzicht kwijtraken en stomme dingen doen :')

Wat betreft je R, wellicht een stomme vraag hoor, maar laatst moest ik top gaan ganken (ik was mid) tijdens de laning phase. Prima. Ik ernaar toe, en toen heb ik R als opening gebruikt (ze waren frozen, chill toch? Dacht ik althans...). Maar dat schijnt niet zo handig te zijn? Of is daar geen pasklaar antwoord op te geven?
pi_102730120
Ik snap je vraag niet helemaal :) R doe ik vaak zelf halverwege ergens als ik er sowieso 2 kan pakken, turnen er 2 naar je carry of jezelf -> Q R E E E Q E E E

Maar niet als initiate iig
pi_102730461
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:37 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik snap je vraag niet helemaal :) R doe ik vaak zelf halverwege ergens als ik er sowieso 2 kan pakken, turnen er 2 naar je carry of jezelf -> Q R E E E Q E E E

Maar niet als initiate iig
Oh. Ik deed het dus als initiatie :@

Thx :)
pi_102730846
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, misschien heb ik me wat onhandig uitgedrukt. Maar als de minions allemaal heel snel doodgaan, dan kun je de andere toren meer/sneller pushen. Dat bedoel ik met 'meer' farmen. Dus idd de lane pushen.

[..]

Dat is juist iets wat je niet te snel wilt. Met brand ga je ook niet continue W -> E op minions gooien juist omdat je dan te hard pushed.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_102730961
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:01 schreef znarch het volgende:

[..]

Dat is juist iets wat je niet te snel wilt. Met brand ga je ook niet continue W -> E op minions gooien juist omdat je dan te hard pushed.
Ok, ik ben dus echt een noob. Want ik dacht dat je juist wel zo snel mogelijk die toren om wilt hebben en dus hard wilt pushen. Voel me een beetje dom dat ik dit vraag, maar hoe kun je 'te hard' pushen? Of geldt dat specifiek voor mid?

(komt het doordat je dan verder weg moet bij je eigen toren en dus meer gankbaar bent?)
pi_102730988
Inderdaad, truuk is om zo veel mogelijk te lasthitten zodat hun lane naar jouw tower pushed. Daarmee kan je minder snel geganked worden. Je moet het ook niet zover laten komen dat je altijd onder je toren vecht, dan mis je wel weer cs. Dus wel lasthitten, maar niet lanepushen

Uitzondering daarop is als je tegenstander naar base is, dan wil je zsm pushen zodat hij minionwaves mist. Er komt geen gank (meestal) want hij is toch uit lane.
pi_102731407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 13:05 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ok, ik ben dus echt een noob. Want ik dacht dat je juist wel zo snel mogelijk die toren om wilt hebben en dus hard wilt pushen. Voel me een beetje dom dat ik dit vraag, maar hoe kun je 'te hard' pushen? Of geldt dat specifiek voor mid?
Haha, iedereen was eerst noob. Maakt niet uit :P Uiteraard wil je die toren snel down hebben, maar dat is niet helemaal risicovrij. Als je je lane 'pushed' (dus snel de creeps van de tegestand killt) zullen jouw creeps dichter bij de toren van de tegenstander staan, wat betekent dat je minder offensive kan spelen op degene tegenover je -en- je bent nog eens kwetsbaarder voor ganks van de jungler omdat je een stuk verder van de veiligheid van je eigen tower bent.

Pushen moet je doen op momenten dat je weet dat het veilig is. Zijn zij met z'n 4en bot toren aan het killen? Push keihard door en doe zoveel mogelijk damage/destroy mid. Óf ga natuurlijk helpen bot, dat is telkens weer de afweging die je moet maken en waar je automatisch beter in wordt zodra je het spel wat meer begrijpt :)

Maar met die creeps gaat het er voornamelijk om -dat je ze lasthit-. Zo snel mogelijk killen is leuk, maar je móet die lasthits hebben om geld te verdienen.

Trouwens een slim truucje; Merk je dat je lane te ver gepushed is als in dat hij bijna voor de toren van de tegenstand staat? Push dan juist -extra- hard door. Je creeps zullen dan snel gekilled worden door de tower en de volgende wave met creeps van de tegenstand zullen dan weer (bijna) gereset zijn in het midden van de lane, waar het een stuk veiliger is.
Conscience do cost.
pi_102732022
Dat klinkt allemaal erg logisch inderdaad :) Toch maar even mijn speelstijl aanpassen dan :D

Thx jullie twee :) O+
pi_102732879
:) Er is gewoon zoveel aan dit soort dingetjes wat je kan helpen om te winnen en ook veiliger te spelen. Probeer stukje bij beetje alles onder de knie te krijgen en met een handjevol champs echt goed te worden. Stuk of 5 moet genoeg zijn eerst. Denk aan je lasthitting, mapawareness en teamcompo bij het picken. Als je een mogelijkheid ziet om bijv met Cassio bot of top te ganken , al heb je maar een 3 sec window, als je daardoor je team kan helpen, doen!

Wat een leuk truukje is die ik nog wel eens doe, ik kijk of bot gankable is (onze botlane niet low hp, ultis up) en doe net alsof ik base in towerrange terwijl mn creeps pushen. Tegenstander op mid ziet me basen en gaat terug om te lasthitten. Ik cancel mn base en ren snel naar bot (gragas is hier super mee). Zodra mid doorheeft dat jij niet optijd terug bent is bottomlane gecleared. Dit werkt maar 1x, maar daarna is bot wel op zn hoede als jij based, ook als je echt echt based :)
pi_102733864
Wat trouwens wel zo is, is dat niet elke tip even handig is op elk niveau. Op zich hebben die 2 hierboven helemaal gelijk, lane pushen is nogal onveilig omdat je open staat voor ganks. Echter als je zelf aangeeft 'noob' te zijn (verschrikkelijke benaming eigenlijk, noobs zijn idioten die niet bij willen leren) dan zal het zo zijn dat het risico af neemt.
Op het niveau waar veel hier spelen is het zo dat het team redelijk goed is opgebouwd, je hebt een solo-top, een AP mid, support/AD bot en een jungler. Die jungler is constant mia en kan je sowieso op elk moment ganken en die andere in de andere lanes zullen ook wel eens een poging wagen als jij te ver pusht, erg gevaarlijk en als je dood gaat door een gank dan ben je natuurlijk in een enorm nadeel voor een tijd.

Echter waarschijnlijk speel jij nog heel veel met 2 willekeurige top, 1 solo mid en 2 beneden. Als je dan een AD champion op mid speelt zoals tristana is het niet altijd verkeerd om toch meer te pushen imo. Op lvl 1-2 kan je nog te weinig schade doen aan de toren en zou ik het vooral niet proberen, maar als jij op lvl 6 met Trist je berserker boots en BF sword hebt is er niks mis mee om toch te pushen. Let wel op dat er niemand mia is en 1/2 wards aanschaffen is ook zeker niet verkeerd. Al is het wel weer zo dat het niet verkeerd is om het gelijk goed aan te leren.
pi_102733896
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 12:01 schreef jagga het volgende:
waar is de topic titel ??
totaal overrated
pi_102733940
Dan nog, kennis is alles in LoL. Zonder kennis kan je beter op safe spelen terwijl je wel cs meepakt. Towers hoef je niet te pushen, zonder towers krijg je ook gold. Tis meer een extraatje
pi_102734024
Precies, 150 goud extra klinkt als aardig wat, maar met tien minions heb je meer.
pi_102734082
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Precies, 150 goud extra klinkt als aardig wat, maar met tien minions heb je meer.
behalve dat het voor het hele team is (dus 750 gold, bijna dragon), is een tower mollen natuurlijk veel belangrijker dan alleen voor dat gold.
pi_102734100
Met een AD als trist/cait en zeker sivir mid zou ik inderdaad lekker hard richting toren gaan mits de tegenstand geen jungler heeft en hun mid waardeloos is. Echter als je dan toch met cassi speelt zou ik lekker voorzichtig doen en snel leren de lane en creeps te controllen.

Het verschilt natuurlijk per situatie, als je keihard je tegenstander aan het outplayen bent en hij moet de hele tijd achter blijven of back gaan kan je makkelijk de toren snel pakken. Speel je echter tegen iemand van niveau, dan is voorzichtigheid een stuk belangrijker. Zo nu en dan gebeurt het me ook weleens dat we op level 3-4 al een toren down hebben. Het hangt er maar net vanaf hoe het balletje rolt.

En towers killen geeft je team schandalig veel gold en bovendien verkleint het de veilige zone van de tegenstander. Als je de mogelijkheid krijgt om een tower te killen moet je het altijd doen en uiteindelijk is dat ook hetgeen wat je de match wint. De vergelijking met 10 creeps gaat niet echt op :P
Conscience do cost.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:38:42 #26
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_102734216
3 dagen ban op LoL :')_
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_102734227
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:38 schreef Zeroku het volgende:
3 dagen ban op LoL :')_
Wat heb je nu weer uitgevreten
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:40:25 #28
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_102734279
Greetings zeroku,

Certain in-Game activity on your account has been found to be in violation of the Summoner’s Code by the Tribunal.

As such, your account will be temporarily suspended until 2011-10-08 03:54:48.

The most common cause for this warning is either harassment or disruption of gameplay (intentional feeding, etc.). Bear in mind that the definition of harassment can range from direct, overt verbal harassment, to intentionally creating an unpleasant gameplay environment.
pi_102734309
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:40 schreef Zeroku het volgende:
Greetings zeroku,

Certain in-Game activity on your account has been found to be in violation of the Summoner’s Code by the Tribunal.

As such, your account will be temporarily suspended until 2011-10-08 03:54:48.

The most common cause for this warning is either harassment or disruption of gameplay (intentional feeding, etc.). Bear in mind that the definition of harassment can range from direct, overt verbal harassment, to intentionally creating an unpleasant gameplay environment.
Ik dacht dat reports niet werkten.
pi_102734346
Duh, towers slopen als je kunt. Maar ik ga er geen risico voor nemen, als de toren bijna stuk is en er staan teveel mensjes in de buurt, dan sla ik over. En de 150 is inderdaad voor het hele team, maar elk van de teamleden kan ook wel 10 minions killen.

Het goud van kills en assists tikt wel erg lekker aan, maar als teveel mensen een assist erop krijgen is die ook niks meer waard.

Ik speel daarentegen wel met farmgoden, dus voor mij ligt dat anders dan voor de rest van het team.
Met Sivir lukt 300+ minions eigenlijk altijd wel, terwijl de rest van het team wel een stuk meer aan die 150 goud heeft.
pi_102734517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Duh, towers slopen als je kunt. Maar ik ga er geen risico voor nemen, als de toren bijna stuk is en er staan teveel mensjes in de buurt, dan sla ik over.
Uiteraard. Je hoeft jezelf niet dood te lopen alleen maar om een toren te slopen, vroeg of laat gaat hij (hopelijk) toch wel neer.
quote:
En de 150 is inderdaad voor het hele team, maar elk van de teamleden kan ook wel 10 minions killen.
Dat is heel wat anders en nogmaals niet te vergelijken :P
Conscience do cost.
pi_102734595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:42 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Duh, towers slopen als je kunt. Maar ik ga er geen risico voor nemen, als de toren bijna stuk is en er staan teveel mensjes in de buurt, dan sla ik over. En de 150 is inderdaad voor het hele team, maar elk van de teamleden kan ook wel 10 minions killen.
Blue buff is ook zo onnodig, je kan ook gewoon 10 minions killen en een elixir kopen
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:49:00 #33
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_102734617
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:41 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik dacht dat reports niet werkten.
Schijnbaar dus wel :').
pi_102734619
Tsja, ik hecht in ieder geval vrij weinig waarde aan de geldjes van het torenslopen. Maar goed, maakt ook geen flikker uit eigenlijk.

Moet je meerdere keren door het tribunal veroordeelt zijn voor je een ban krijgt? Of gebeurt dat al meteen bij één zaak?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:49:47 #35
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_102734654
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:49 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Tsja, ik hecht in ieder geval vrij weinig waarde aan de geldjes van het torenslopen. Maar goed, maakt ook geen flikker uit eigenlijk.

Moet je meerdere keren door het tribunal veroordeelt zijn voor je een ban krijgt? Of gebeurt dat al meteen bij één zaak?
Het kan ook beide zijn, voor één zaak meerdere keer gepunished worden. Denk dat dat bij mij het geval is.
pi_102734676
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:49 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Schijnbaar dus wel :').
Op zich goed dat het wel gebeurt. Geen idee wat jij hebt gedaan dat je die ban kreeg.

Bedenk me net dat dit de eerste week in tijden is dat geen enkel potje LoL heb gedaan. Moet na het weekend toch zeker wel weer eens spelen.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 14:52:16 #37
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_102734738
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:50 schreef Adames het volgende:

[..]

Op zich goed dat het wel gebeurt. Geen idee wat jij hebt gedaan dat je die ban kreeg.

Bedenk me net dat dit de eerste week in tijden is dat geen enkel potje LoL heb gedaan. Moet na het weekend toch zeker wel weer eens spelen.
Mja, ik ook niet. Maar het kunnen ook echt cases van 3/4 maanden terug zijn. Dus in die tijd zal ik vast wel een 0/15 score o.i.d. hebben gehad. Vind het ook overigens onzin dat je niet precies wat de reden is.
pi_102735159
quote:
7s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 14:52 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Mja, ik ook niet. Maar het kunnen ook echt cases van 3/4 maanden terug zijn. Dus in die tijd zal ik vast wel een 0/15 score o.i.d. hebben gehad. Vind het ook overigens onzin dat je niet precies wat de reden is.
Dat is echt belachelijk idd. Maar voor zover ik weet wordt je alleen gebanned voor kutgedrag en niet voor het gebrek aan skill (toentertijd). Ben je zon eikel ingame of? :P
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:20:06 #39
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_102735820
Je kunt ook gewoon voor feeden worden gereport. En 0/15 is wel aardig feeden. Daar hoeft je je niet verkeerd voor te gedragen afaik. Ik zeg 9 van de 10 de keer niet veel ingame, tenzij andere mensen echt achterlijk doen.
pi_102735920
Ik weet niet of jij zelf meedoet met de tribunal maar als iemand 1x 0/15 staat druk ik niet op punish. Dan moet dat echt games achter elkaar zijn. Dus of je hebt pech dat veel mensen op punish hebben geduwd of het was meerdere games.
  woensdag 5 oktober 2011 @ 15:23:37 #41
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_102735965
Ja, ik duw dan wel op punish, tuurlijk. 0/7 ofzo kan gebeuren, maar als je echt 15 keer doodgaat zonder zelf kills te maken dan feed je wel flink ja, dus ik denk dat dat gewoon is gebeurd. Maarja, heb ik keer tgijd voor school :').
pi_102736537
Vergeet niet met towerspushen dat je daarna een stuk groter stuk land moet coveren voordat je zelf weer veilig terug bent als je verder pushed. Het is soms qua farm gewoon verstandiger om de toren te laten staan (of iig niet actief te attacken) omdat je veel makkelijker farm kan pakken. Tegen een jungler zou ik dit zeker doen, als je 2e tower botlane pushed ben je zo vulnerable, dan kan je beter blijven farmen veilig bij je eigen toren. Zodrra je daar voordeel uit kan halen, pak je hun toren pas.
pi_102737331
punish = report?
pi_102737447
report is een player reporten. Op lvl30 kan je in de tribunal een case judgen door te kiezen voor punish, of niet :)
pi_102737455
Bij het tribunal krijg je een overzichtje van de ingame-chat, de score van de gerapporteerde speler, de reden van de reports e.d.

Je kunt daar op Punish, Pardon en Pass drukken, waarbij je aangeeft of de speler gestraft moet worden c.q. clementie verdient of de zaak aan je voorbij laat gaan omdat je de chat-taal niet spreekt o.i.d.

Bij een report wordt je dus niet automatisch gestraft.

Of bedoel je dat niet met punish=report?
pi_102737906
Ohhhh, ik kende dat helemaal nog niet (ben ook geen lvl 30). Dat judgen doe je dus niet over games die je zelf hebt gespeeld? Althans, dat neem ik dan aan.

@ ADWtKV: ik vroeg me af of jullie met punishen soms reporten bedoelden (net zoals minions 'creeps' worden genoemd). Maar het is dus echt iets heel anders :)
pi_102737914
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 15:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
punish = report?
Dat werkt dus zo:

Bovenaan kun je ander (gereporte) games van deze speler bekijken en dan dus op punish of op forgive drukken.

Miss leuk voor de niet lvl 30's om eens te zien.
pi_102737982
http://www.own3d.tv/live/37904/SoloMid.net_-_Reginald

regi is met de nieuwe champ aant spelen, voor de geintresseerden
pi_102738073
Tribunal is voor snitches.
Conscience do cost.
pi_102738231
Tribunal is voor mensen die in de queu zitten :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')