abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:23:58 #176
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_102997047
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:19 schreef WupWup het volgende:
In het Vlaamse nieuws over domperidon: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=213GU64C
:o Is het echt hetzelfde? Moeten we nu domperidon gaan bannen?
  woensdag 12 oktober 2011 @ 14:45:03 #177
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_102997732
Oi, dat vind ik wel verontrustend. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat alléén motillium/domperidon verantwoordelijk is hiervoor. Dan zou het toch nooit (vrij) op de markt mogen worden gebracht?
pi_103011451
Tja, er gaat wel eens wat mis. Softenon was ook een foutje. Uitgebreid op dieren getest en bleek op mensen toch een ander effect te hebben.

En Domperidon wordt blijkbaar dus ook in de VS niet op de markt gebracht.

Ik weet er inhoudelijk natuurlijk geen drol vanaf, maar weet wel dat het wel eens mis gaat.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2011 @ 20:34:32 #179
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103012317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:39 schreef Kursor het volgende:
Gelukkig kan ik niet meepraten over alle spruw en borstonstekingperikelen, maar ik vind het wel jammer dat ik de mama's die daar wel problemen mee hebben niet kan "helpen" met suggesties over wat te doen. Ik heb die kennis ook alleen maar van dit forum en uit een boek, dus dat draagt niet zoveel bij als wanneer je er zelf ervaring mee hebt. Ik heb alleen ervaring met een klein, licht meisje. Maar ze doet het gelukkig goed. Vandaag weer bij het CB geweest en nu met 18 maanden en één dag weer nieuwe statistieken. In de lengte heeft ze wel even een spurtje gemaakt. In krap vier maanden van 72 naar 78 cm. Gewicht gaat heel gestaag, maar zit nu wel echt goed in het groen. Nu 8515 gram. (Wanneer komen we eens voorbij de 9kg-grens voor een groep1-autostoel?)

Bij deze de curves:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
:o is ze echt zo'n lichtgewichtje? Dat weegt Geert (van net zeven maanden oud) al bijna (nu begin ik me toch af te vragen of hij zo'n dikzak is :@ )

Jipster; sterkte!

Hier afgelopen maandag een operatieve ingreep gehad, en omdat ik me de reactie van het ziekenhuis al kon bedenken als ik van te voren had aangegeven dat kolven niet zou lukken etc, (ze zouden gerust de ingreep uitgesteld hebben) voor de narcose, heb ik ze gewoon voor het blok gezet door met Geert en al te verschijnen op de opname. :@ Enfin, schoorvoetend werd er toegegeven aan mijn "eis" dat ik Geert bij me kon houden tot aan de operatie, op voorwaarde dat er dan wel iemand zou zijn om die tijd op Geert te passen. Toen ik bijkwam op de verkoever wilde ik meteen naar Geert toe, maar dat werd me verboden, mij best dacht ik, ze merken het vanzelf wel :+ en na een kleine 15 minuten werd ik met spoed naar de uitgang van de verkoever gereden omdat ze Geert kwamen brengen, hij had (mama) honger :P Zodra hij me zag was hij op slag stil ...

Wat ik alleen wel raar vind, ik heb Geert gisteren(ochtend) vrijwel onbeperkt laten drinken, zodat ik ook meteen de productie een beetje kon opkrikken, maar ik merk totaal geen verschil in m'n borsten. Ze voelen eerder leger aan dan voller :? of is de productie met zeven (en een halve) maand dusdanig gestabiliseerd dat er weinig meer op te krikken valt?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_103012730
Dus je hebt kostbare tijd van verplegend/ok personeel verspilt (die het gelukkig al niet zo heel erg druk hebben in de zorg tegenwoordig...) door ze zo voor het blok te zetten? Je had niet gewoon je vent even mee kunnen nemen dat die op jullie zoon had kunnen passen ofzo?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2011 @ 20:47:44 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103013024
mijn man WAS er ook tijdens de operatie hoor Orea, misschien had ik dat er wat explicieter bij moeten zetten, maar ik heb het verplegend personeel nergens mee lastig gevallen. Ze kwamen hem alleen brengen omdat papa hem niet langer kon troosten ... Het voor het blok zetten ging meer om het feit dat het ikazia zh nou niet echt pro-bv is zeg maar.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_103013056
Dat klinkt al heel anders inderdaad...
pi_103013129
Lamaa
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2011 @ 20:50:33 #184
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103013184
maargoed, dat was mijn vraag niet... heeft iemand daar toevallig nog een antwoord op?

pi_103013289
Op 1 ochtend? Right.
Jij doet echt altijd waar je zin in hebt hè, regels zijn er voor iedereen behalve voor jou....
Unbelievable...
pi_103013348
Productie opkrikken doe je door een paar dagen meer te vragen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:09:20 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103014235
Over motilium weet ik wel dat ten tijde dat Arwen een vers prulleke was met haar reflux de motilium voorheen nogal gegeven werd. Maar ineens niet meer mocht voor baby'tjes..
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_103014606
Je productie stort ook niet in van 1 ochtend of 1 middag niet of minder voeden toch?
Nouja ik geloof dat ik het ook niet echt netjes vind, ik houd niet zo van mensen die anderen voor een blok zetten, ben geloof ik meer voor open overleg. Daarnaast, dat het Ikazia als instantie niet pro-bv is wil niet zeggen dat een individuele verpleegster dat ook niet is, daar had je best mee kunnen overleggen.
Verder heb ik het idee dat het ikazia wel zn best doet om wél borstvoedingsvriendelijk te zijn, kijk hier bijvoorbeeld: http://www.ikazia.nl/spec(...)ek-ikazia-ziekenhuis
Anyroads, my two cents, t zal wel.

Over domperidon ga ik met ssserpente mee (gezellig hè? :+ ), er worden gewoon foutjes gemaakt, en voortschrijdend inzicht enzo. Softenon is een goed voorbeeld ja, maar nog niet zo lang geleden waren pillen met efedra erin ook nog vrij verkrijgbaar (tot 2004) en das tegenwoordig ook behoorlijk verboden ivm de risico's en bijwerkingen.
:)
pi_103015096
Efedra was goed. Viel je lekker van af. :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 oktober 2011 @ 21:31:50 #190
147316 crew  DJMO
#trut
pi_103015562
Migonne: mijn ervaring was dat ik toen ik wilde voeden, "vriendelijk" verzocht werd om me af te zonderen, omdat mensen er aanstoot aan konden nemen. De link die jij aanhaalt is van een totaal andere afdeling, de afdeling KNO is niet echt bv-minded voor mijn gevoel. Het was ook volledig op mijn eigen verantwoording dat ik na de operatie wilde voeden etc. Ze hadden liever gezien dat ik 24 of 48 uur zou kolven en alles zou weggooien. Ik hoefde nog net geen handtekening te zetten dat ik zelf de verantwoording op me nam.

woensdag 12 oktober 2011 @ 21:37:03 #191
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_103015836
Ik snap er geen ruk van.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 12 oktober 2011 @ 21:40:51 #192
259886 pessie
pi_103016041
DJMO, het is gewoon niet netjes op deze manier. En in mijn oren klinkt het een beetje "tokkie". Je bent nu 7 maanden (?) onderweg met borstvoeding, je voeding klapt echt niet volledig in door er 1 enkele keer tijdens een ingreep 1 pakje nutrilon in te stoppen. Nadeel is misschien dat je even met stuwing loopt.

Maar hé, dit is mijn mening.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:27:39 #193
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_103019087
Ik ben het met mijn voorgangers eens, DJMO. Op deze manier is het idd niet netjes. En heb je wel geprobeerd om een voorraadje te kolven? Een paar dagen tussen de voedingen door kan aardig wat opleveren. En dan hoeft Geert geen Nutrilon.
En zo wel, het kan geen kwaad. Eline kreeg van 6 maanden tot een week geleden elke kdv-dag een flesje nutrilon en ze pakt daarna maar al te graag weer de borst.
Ik vind je een klein beetje egocentrisch op deze manier...
  woensdag 12 oktober 2011 @ 22:43:48 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_103019980
Een klein beetje egocentrisch?
Kom op kind heeft tot aan de OK kunnen drinken, en vrij vlot na een relatief korte/kleine ingreep ook..
Op de termijn kan je nog niet eens spreken van een productiedip.. Gezien de narcose Geert hooguit wat suf kan maken maar in principe geen invloed zou horen te hebben op de productie.

Fijn dat de borstvoeding nu wel goed loopt en fijn dat je hem dat goeds wilt geven.
Maar imho ben je een doorgeslagen zot geworden met heel je egoïstische houding t.o.v. Je vent en anderen die een meningsverschil hebben met hoe jij vind dat t moet. Alleen jou mening/wil is wet en de rest heeft maar naar jou pijpen te dansen :r :N
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_103027239
Weer een aanleiding gevonden om met zn allen DJMO te bashen? Flink, hoor.

Toegegeven, ik zou ook meer van het overleggen zijn, maar het enige dat het verlegend personeel hoefde te doen, is Geert even brengen. Tjonge jonge.

Commentaar geven is oké natuurlijk op een openbaar forum, maar om zn onbeschaafd massaal op iemand te springen, vind ik nogal primitief.

En dan heb ik het dus niet over mensen als Mignonne die wél in staat zijn om beschaafd hun mening te geven (lees: zonder kotssmileys).

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 13-10-2011 08:06:31 ]
pi_103027383
Oh, en mn telefoon is nog niet helemaal wakker op dit vroege uur. :')
pi_103027665
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Efedra was goed. Viel je lekker van af. :')
stackers :D :')
ik had een vriendinnetje die dat gebruikte en die kreeg onwijze hartkloppingen enzo dr van. Maar ze viel wel lekker af, of ik ook wilde. Meh ik geloof dat ik skip :') schijterd die ik ben :D
En nu dus ook met domperidon, het zal vast meevallen met de risico's, ofzo, maar ik was al niet zo'n fan en dit helpt niet.

Volgende week heb ik herfstvakantie en dan ga ik een flinke voorraad proberen aan te leggen door tussendoor te kolven. Jongste laat meestal zo'n 4 uur tussen twee voedingen. Wat is het handigst? 1 keer tussen twee voedingen kolven of kan ik ook met tussenpozen van anderhalf uur 2 keer tussen 2 voedingen kolven?
Als mijn productie daar dan van omhoog gaat is dat wat mij betreft enkel een voordeel ;) mijn productie hangt op het randje van net voldoende geloof ik en we pakken ieder moment dat je een regeldag kúnt hebben gewoon lekker mee op deze manier, t heeft heel weinig nodig om te dippen nu. :O
:)
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:40:17 #198
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_103028872
mignonne, veel succes volgende week! Hopelijk levert het je een megavoorraad op :*

Ik vind het geen schoonheidsprijs voor de actie van DJMO, maar om er nou allemaal zo over te vallen... Wat dat betreft sluit ik me bij Ssserpente aan.

Nou, gisteravond is zoonlief in bed gelegd door mijn man. Geen borst en kind is gewoon gaan slapen (nou ja, hij heeft nog een hele tijd liggen babbelen maar dat gebeurde anders ook wel eens ;) ). Vanmorgen wilde hij natuurlijk wel meteen drinken en ik had zelfs het idee dat er wat uitkwam.
Daarna wilde ik dat hij me losliet dus ik dacht ik doe een spelletje (waar is je buik, neus, oren, mond, tanden O-) ), maar bij zijn tanden lachte hij alleen maar (met tepel in de mond) maar hij liet dus mooi niet los :D
Bijdehandje ;)
pi_103028927
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 07:59 schreef Ssserpente het volgende:
Oh, en mn telefoon is nog niet helemaal wakker op dit vroege uur. :')
Blackberry?? :')
  donderdag 13 oktober 2011 @ 09:50:10 #200
259886 pessie
pi_103029079
quote:
2s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 09:40 schreef Asyniur het volgende:
mignonne, veel succes volgende week! Hopelijk levert het je een megavoorraad op :*

Ik vind het geen schoonheidsprijs voor de actie van DJMO, maar om er nou allemaal zo over te vallen... Wat dat betreft sluit ik me bij Ssserpente aan.

Nou, gisteravond is zoonlief in bed gelegd door mijn man. Geen borst en kind is gewoon gaan slapen (nou ja, hij heeft nog een hele tijd liggen babbelen maar dat gebeurde anders ook wel eens ;) ). Vanmorgen wilde hij natuurlijk wel meteen drinken en ik had zelfs het idee dat er wat uitkwam.
Daarna wilde ik dat hij me losliet dus ik dacht ik doe een spelletje (waar is je buik, neus, oren, mond, tanden O-) ), maar bij zijn tanden lachte hij alleen maar (met tepel in de mond) maar hij liet dus mooi niet los :D
Bijdehandje ;)
Ik dacht "auw!" :') Voel je dan niet de richeltjes van zn tanden in je tepel?
Fijn dat het gaan slapen goed ging! Sliep hij ook de nacht door?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')