B en S:quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:29 schreef Perruche het volgende:
Ik doe een lijstje van gisteren en een planning. Commentaar?
Gisteren:
O: 200 rijstmelk met 40 gr muesli, kiwi
T: koffie
L: pistoletje ham met mosterdsaus, 200 gr rauwkost
T: pruim, handje geroosterde mais
B: 2x20 minuten fietsen
D: stamppot zoete aardappel, spruitjes met walnoten en balsamico, salade met tomaat en avocado
T: 1 bonbon
Planning:
O: 200 ml volle yoghurt met appel, kaneel en beetje rozijnen
T: koffie
L: 200 gr rauwkost, dubbele dikke desemboterham brie/tomaat
T: banaan
D: melanzana alla parmigiana met salade (restje van gisteren)
S: bodybalance
Ja het lijkt karig he! Maar ik zat echt supervol. Begin te twijfelen of ik niet iets vergeet/? En bij de sla enzo zit vrij veel dressing van olijfolie dus dat zal ook aantikken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:34 schreef Goodbye het volgende:
[..]
B en S:![]()
In de ochtend alleen koffie als tussendoortje? Eet je dan niet liever iets? Of zit er weinig tijd tussen ontbijt en lunch? Vind de lijstjes een beetje karig, behalve als je flink opschept bij het avondeten
Ik kan het nog! Iets meer dan 5km in iets minder dan een half uurquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:15 schreef motorbloempje het volgende:
Thanks!maar ik denk dat ik meer geniet (over het algemeen) van drukte dan van 'niets'
![]()
Zo, hardloopschoenen zijn aan, eens kijken of ik het nog kan!![]()
Beter ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:43 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja het lijkt karig he! Maar ik zat echt supervol. Begin te twijfelen of ik niet iets vergeet/? En bij de sla enzo zit vrij veel dressing van olijfolie dus dat zal ook aantikken.
En ja, ik eet graag een tussendoortje, alleen wil ik alleen hartige dingen! En die hebben we niet, dat vergeet ik steeds, en dan eet ik niets.
Maar ik bedenk me nu dat we tomaatjes hebben en ik heb nog hummus hier in de koelkast staan. Dan doe ik dat als afternoonsnack en de banaan voor de lunch, met de koffie
Durf jij weg te gaan als er iets op het vuur staat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik kan het nog! Iets meer dan 5km in iets minder dan een half uur*puf* en dat ondanks 'die tijd van de maand', op de ergste dag
![]()
Oh, B's opschrijven is ook wel puik, overigensHier komt er ook nog 2x20 minuten fietsen bij
Had voor ik wegging de kikkererwten opgezet, maar toen ik thuis kwam was (gelukkig net) het gas uitgegaan door wat overstroomd kookwaterDus nu duurt het nog net iets langer voordat ik van m'n hummus kan gaan genieten
Ja, best wel dikke kop ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:41 schreef Phaidra het volgende:
Mogge.
WB Co & Anna! En wat een sukkel...
uks, ben je heus zoveel aangekomen de laatste maanden?
Ansu welkom! Behalve dat cruesli, evergreen en eierkoek vooral veel suiker bevatten en weinig nuttige stoffen, ziet je lijstje er best goed uit. Niks mis met je lunch, als je in plaats daarvan crackers eet, wordt het denk ik wat weinig (tenzij je er 6 eet ofzo). Zeker als je erbij gaat sporten. Succes!
Lieve schat, eerst even rustig aan doenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:15 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmz. Ik moet ook weer eens wat gaan ondernemen. M'n spijkerbroek gaat steeds strakker zitten. Heb niet het idee dat ik nou zo aan de snoeperij ben, dus begrijp het niet helemaal.
Ohhhhquote:
Ik wi in ieder geval héél graag nog 3 kilo eraf.quote:
Zou je het niet iets inkorten? Met jouw gewicht (en nee, dat is dus echt niet hoog) kan je al wel eerder langzame kh toevoegen. Denk dat je je daar misschien ook iets beter bij voelt?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:32 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik wi in ieder geval héél graag nog 3 kilo eraf.
Daarna eigenlijk nog 2 kilo om wat speling te hebben, maar dat kan ook wel als ik bijv alleen langzame KH eet en blijf sporten denk ik.
Dus nog een week of 3?
Ja, goed eten en sporten is lastig op te pakken na een periode van niks doen. Wel fijn dat de blessure weg is!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:23 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
[..]
Ja, best wel dikke kop ookop zich niet erg maar ik heb geen geld voor nieuwe kleding. Vakantiegevoel enzo, niet sporten vanwege blessure en als het weer kan door blijven chillen. Halfslachtige pogingen om even wat te veranderen en dan stranden met 2 dagen oke eten of 1 dag sporten.
Afvallen is zo simpel maar het is zo moeilijk om toe te passen hoe het moet.
Vandaag maar weer 2 eitjes en 4 boterhammen als ontbijt gehad, nu een kopje koffie.
Cali is ook niet vreselijk groot, kan me qua getallen wel voorstellen dat ze deze doelen heeft. Het zijn ook geen onrealistische getallen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:43 schreef Goodbye het volgende:
Zou je het niet iets inkorten? Met jouw gewicht (en nee, dat is dus echt niet hoog) kan je al wel eerder langzame kh toevoegen. Denk dat je je daar misschien ook iets beter bij voelt?
Vooral dat "oh, morgen is het woensdag. zaterdag is het zaterdag" alleen maar uitstel. "als de studie weer begint is er weer ritme"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, goed eten en sporten is lastig op te pakken na een periode van niks doen. Wel fijn dat de blessure weg is!
cali, wow dat gaat best hard. En goed om te horen dat de zakjes weg zijn
.
[img=<breedte in pixels>]quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:14 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Hoe doe je een afbeelding eigenlijk kleiner als je hem wil posten? [img] tags met?
Oe lekker! Ik nu ook. En in rumquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:12 schreef V1z0R het volgende:
Tomorrow is wednesday and saturday is saturday and sunday comes afterwards...
It's tuesday, tuesday
Gotta get down on tuesday
...
Ik heb in ene een onverklaarbare zin in stokbrood met knoflooksaus
En jij hebt verloren?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:14 schreef Nallie het volgende:
Ik heb t koud en ik ben moe...collega wil raam open
![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:19 schreef loveli het volgende:
[..]
En jij hebt verloren?
*Nallie staat op, loopt naar het raam, grijpt de klink*
"Collega, m'n vingers laten het afweten, dus ik doe het raam weer dicht. Dat vind je toch niet erg he?"
*Nallie trekt raam dicht*
Ik ben inderdaad maar klein he (1.62), zou rond de 60 willen blijven hangen als dat lukt. Maar alles onder de 63 kan ik mee levenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:43 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Zou je het niet iets inkorten? Met jouw gewicht (en nee, dat is dus echt niet hoog) kan je al wel eerder langzame kh toevoegen. Denk dat je je daar misschien ook iets beter bij voelt?
Die zakjes is toch niets voor mij. Anderhalve week was lang zatquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
cali, wow dat gaat best hard. En goed om te horen dat de zakjes weg zijn
.
Volgens de Consulente was ik uit ketose zodra ik begon te eten. Ik geloof haar niet. volgens mij kan dat prima met low carb, het heeft toch met suikers te maken? In ieder geval bevalt dit tempo me wel, en als het nu langzamer zou gaan overleef ik het ook nog wel. Die kickstart heb ik in ieder geval gehad. Het is te zien en dat geeft motivatiequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Cali is ook niet vreselijk groot, kan me qua getallen wel voorstellen dat ze deze doelen heeft. Het zijn ook geen onrealistische getallen.
Ben geen zakjes of low-carb expert, maar heb het idee dat het hele vetverbranden nu goed op gang is en het best snel kan gaan.
Ik denk dat je elkaar alleen maar irriteert op deze manier. als je gewoon aangeeft dat je het koud hebt en niet goed kan typen, is de kans groter dat ze er begrip voor opbrengt lijkt me..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:22 schreef Nallie het volgende:
[..]het ging meer van:
*collega loopt naar WC, Nallie doet raam dicht*
*collega komt terug en doet raam open...*
Ik zit normaal niet op deze werkplek, dus ken collega ook niet, dan ben ik wat minder assertief
Maar ze gaat vast zo weer plassen, met al die koffie! Dan grijp ik mijn kans!!
Passief agressief klopt welquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:26 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik denk dat je elkaar alleen maar irriteert op deze manier. als je gewoon aangeeft dat je het koud hebt en niet goed kan typen, is de kans groter dat ze er begrip voor opbrengt lijkt me..
Ik vind dit een beetje passief agressief
Ja precies ja :pquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:33 schreef V1z0R het volgende:
"Verdomme, ik vermoord jou, je familie en je hamster nog eens!"
Maar tot die tijd lach ik ongemakkelijk naar je en zeg verder niets
Volgens mij kan je alles invriezen! Wat was je recept?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
Hummusmet paprikareepjes!
[ afbeelding ]
Niet zo smooth als hummus kán zijn, maar 't is zeker wel lekker! En ik heb nog een flinke voorraad voor de rest van de week. Kan je hummus eigenlijk ook invriezen?
Nou ja, nu maar eens op de fiets springen![]()
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:33 schreef V1z0R het volgende:
"Verdomme, ik vermoord jou, je familie en je hamster nog eens!"
Maar tot die tijd lach ik ongemakkelijk naar je en zeg verder niets
Goh, ik zie op je Twitter dat Renske Leijten gereageerd heeft, ik zat er toevallig laatst nog aan te denken of ik haar een linkje naar je blog zou mailen omdat ik haar nog uit een grijs verleden ken (maar zij mij waarschijnlijk niet meer). Nou ja, dat hoeft dus niet meer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:36 schreef MarMar het volgende:
mogge
Ik ben een emodoos, heb gister mijn blog op twitter gegooid, doe net de laptop open en er is een hele golf gaande van mensen die het doortwitteren en me steunen, zo fijn! Nu nog heel hard hopen dat het wat uithaalt.
Wel goed voor de lijn, die opgekropte frustratie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:38 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja precies ja :p
Goh, het is maar goed dat ik mag boksen vanavond...
Noop, want stress en daardoor cortisol doet iets onaardigs met je vetopslag.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:46 schreef Mini. het volgende:
[..]
Wel goed voor de lijn, die opgekropte frustratie.
Precies! Maar krijg er ook honger vanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:46 schreef Mini. het volgende:
[..]
Wel goed voor de lijn, die opgekropte frustratie.
O nee! Snel ff mediteren dan!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Noop, want stress en daardoor cortisol doet iets onaardigs met je vetopslag.
Geldt dat ook als je cortisolinjecties krijgt?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Oh ja, da's ook weer waar. Dan toch maar optie B, praten met de collega?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef loveli het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij het 'standaard' stress-gebeuren werkt cortisol vetopslag op de buik in de hand, weet niet of het zo lokaal is omdat daar cortisol vrijkomt of dat daar meer receptoren zitten ofzo. En weet ook niet of wat geinjecteerd wordt precies hetzelfde werkt als lichaamseigen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je cortisolinjecties krijgt?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:50 schreef anna82 het volgende:
Volledig off-topic maar:Wow. Dat is wel heel heftig zeg. Lance Armstrong had precies dat volgens mij en die is er doorheen gekomen, hopen dat het ook voor de man van je collega geldt!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[spoiler]Ah, vandaar dat ik (een tijd geleden) dikker ben geworden![/spoiler]quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik kon bijna die 5 minuten niet meer naar huis fietsenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:27 schreef _Calimero_ het volgende:
Wow goed prob!
Ik heb gisteravond bodypump gedaan, dat gaat best prima zonder KH![]()
Mijn hele voet is nog blauw van het kickboksen
Volledig off-topic maar:Fuck.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Still a little bit of your face I haven't kissed.
Volledig off-topic maar:bah wat een ontzettend slecht nieuws zeg.. wat is het toch ook oneerlijk in de wereld heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
Oh wat goed dat je aan het kickboksen bentquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:27 schreef _Calimero_ het volgende:
Wow goed prob!
Ik heb gisteravond bodypump gedaan, dat gaat best prima zonder KH![]()
Mijn hele voet is nog blauw van het kickboksen
Volledig off-topic maar:Damn, dat is inderdaad klote.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het blijft idioot aan die ziekte dat je gewoon zo ziek kunt zijn en er helemaal niks van merkt tot het heel ver gevorderd is. Zeker bij zo'n jong iemand.
Know that while you sleep
Everything has changed
Volledig off-topic maar:Gadverdamme wat een naar nieuwsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Worry is a misuse of imagination
Dat ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:57 schreef Mini. het volgende:
[..]
Damn, dat is inderdaad klote.![]()
Het blijft idioot aan die ziekte dat je gewoon zo ziek kunt zijn en er helemaal niks van merkt tot het heel ver gevorderd is. Zeker bij zo'n jong iemand.
Ah oke, dat zou verklaren dat mn vet op mn buik zit en niet weggaatquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Bij het 'standaard' stress-gebeuren werkt cortisol vetopslag op de buik in de hand, weet niet of het zo lokaal is omdat daar cortisol vrijkomt of dat daar meer receptoren zitten ofzo. En weet ook niet of wat geinjecteerd wordt precies hetzelfde werkt als lichaamseigen.
Same here. Ik groei rond de taille en ik begrijp het dus niet. Want ik ben niet echt anders gaan eten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:59 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ah oke, dat zou verklaren dat mn vet op mn buik zit en niet weggaat
Ik ben ook maar een ukkie van 1.63, dus het is vanuit goed perspectief gesproken toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:25 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad maar klein he (1.62), zou rond de 60 willen blijven hangen als dat lukt. Maar alles onder de 63 kan ik mee leven![]()
Ik kijk wel even hoe het gaat, bevalt en hoe snel het eraf is.. hoe lang heb jij het toen gedaan?
[..]
Die zakjes is toch niets voor mij. Anderhalve week was lang zat
[..]
Volgens de Consulente was ik uit ketose zodra ik begon te eten. Ik geloof haar niet. volgens mij kan dat prima met low carb, het heeft toch met suikers te maken? In ieder geval bevalt dit tempo me wel, en als het nu langzamer zou gaan overleef ik het ook nog wel. Die kickstart heb ik in ieder geval gehad. Het is te zien en dat geeft motivatie
Insuline, oestrogeen, cortisol, schildklierhormoon, allemaal hormonen met invloed op vetopslag en metabolisme. En vetweefsel gedraagt zich ook nog eens als orgaan dat hormonen kan aanmaken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:59 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ah oke, dat zou verklaren dat mn vet op mn buik zit en niet weggaat
*tikt aan*quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Same here. Ik groei rond de taille en ik begrijp het dus niet. Want ik ben niet echt anders gaan eten.
Kan me wel voorstellen bij alle kwalen die je de afgelopen tijd hebt en van de ingreep dat alles wat opblaast zonder dat je echt aangekomen bentquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Same here. Ik groei rond de taille en ik begrijp het dus niet. Want ik ben niet echt anders gaan eten.
*trekt harnas aan*quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:04 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*tikt aan*
Opgeblazen ende spekkigEn de ene dag zit mijn kleding danig losser dan de andere
Net na Barcelona voelde ik me wel minder spekkig!
Snap ik welquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:25 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad maar klein he (1.62), zou rond de 60 willen blijven hangen als dat lukt. Maar alles onder de 63 kan ik mee leven![]()
Ik kijk wel even hoe het gaat, bevalt en hoe snel het eraf is.. hoe lang heb jij het toen gedaan?
[..]
Die zakjes is toch niets voor mij. Anderhalve week was lang zat
Naja, ik maak me er wel druk om, want zit er (nog) minder lekker door in m'n vel. Sporten is nu ook nog geen optie, zolang het daaroquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:04 schreef MarMar het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen bij alle kwalen die je de afgelopen tijd hebt en van de ingreep dat alles wat opblaast zonder dat je echt aangekomen bentEventjes niet te druk om maken schat, dat komt wel weer
En Anna, wat een rotnieuws!!! *knuf*
Zo boosaardig ben ik toch niet?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:05 schreef loveli het volgende:
[..]
*trekt harnas aan*
Drink je nog cola?
*maakt een defensief bolletje van zichzelf*
Ik zat te googlen en zonder uitzaaiingen, bij ontdekking in een vroeg stadium, is er een overlevingskans van 99%. Zo wrang.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:57 schreef Mini. het volgende:
[..]
Damn, dat is inderdaad klote.![]()
Niet eens een gek idee. En als hij nou jouw boobies elke avond onderzoekt, worden jullie gezond en gelukkig oud.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:18 schreef anna82 het volgende:
En nu ben ik serieus in staat om de teelballen van mijn hombre elke avond te checken op verschrompelingen.
Snelle suikers - insuline - taillevet, cortisol schijnt dan meer voor buikvet te werken en oestrogeen benen en vrouwelijke plekken. Kan alleen de wetenschappelijke onderbouwing nog niet vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:14 schreef Mini. het volgende:
Werd de plaats waar vet wordt opgeslagen niet ook beïnvloed door hoeveel snelle suikers je eet? Ik heb altijd begrepen dat het meer rond je middel komt te zitten als je meer bewerkte dingen enzo eet.
Weet niet of jullie dat doen trouwens, maar ik dacht er ineens aan.
Laatst op tv bij iets van Pink Ribbon zeiden ze ook weer dat je je borsten vaak moet controleren, doe ik eigenlijk ook nooit maar het maakt inderdaad zo'n verschil als je er vroeg bij bent. Dit is wel weer een erg harde reminder.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:18 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik zat te googlen en zonder uitzaaiingen, bij ontdekking in een vroeg stadium, is er een overlevingskans van 99%. Zo wrang.
Co, ik moest ook meteen aan Lance denken en ik hoop hetzelfde!!
En nu ben ik serieus in staat om de teelballen van mijn hombre elke avond te checken op verschrompelingen.
OT: mijn taille is ook uitgedeid en daarom ben voornemens om een zwempak aan te schaffen en te gaan zwemmen. Op vakantie droeg ik een bandeau-bikini die bij het zwemmen (en duiken!) al snel afdaalde naar diezelfde taille, niet ideaal.
Ja bijna alles word zaterdag herhaaldquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:29 schreef conleche het volgende:
The Voice is vrijdag toch? Of wordt dat herhaald zaterdag?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet eens een gek idee. En als hij nou jouw boobies elke avond onderzoekt, worden jullie gezond en gelukkig oud.
ik kan zo 123 ook niks vinden, maar Poliquin heeft er wel goede theorieen over.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Snelle suikers - insuline - taillevet, cortisol schijnt dan meer voor buikvet te werken en oestrogeen benen en vrouwelijke plekken. Kan alleen de wetenschappelijke onderbouwing nog niet vinden.
En natuurlijk studio voetbal, voetbal insite, studio sport, Europa league, oprah, champions league, Jupiler league en bekervoetbal.quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:42 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
En natuurlijk studio voetbal, voetbal insite, studio sport, Europa league, oprah, champions league, Jupiler league en bekervoetbal.
Ik las woensdagquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:47 schreef loveli het volgende:
[..]
Hm, doe mij maar wat extra oestrogeen dan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:21 schreef loveli het volgende:
[..]
Snelle suikers - insuline - taillevet, cortisol schijnt dan meer voor buikvet te werken en oestrogeen benen en vrouwelijke plekken. Kan alleen de wetenschappelijke onderbouwing nog niet vinden.
Thnx, dat klinkt echt lekker.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:42 schreef Perruche het volgende:
Oh en voor Lago en evt, andere geinteresseerden, mijn recept voor parmegiana:
-recept-
Hm, misschien wel ja. Maar in avocado's zitten altijd zo veel kcals dat ik denk dat ik daarna dan niet meer zo veel hoef.quote:
Dus ik moet wat doen aan mn insuline en mn oestrogeen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:37 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik kan zo 123 ook niks vinden, maar Poliquin heeft er wel goede theorieen over.
Heb je hier iets aan?
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:12 schreef Perruche het volgende:
Mijn lijstje:
O: 200 yoghurt, appel, kaneel, rozijntjes
T: banaan
L: 2 dikke desemboterhammen met brie, 200 gr rauwkost
T: wat M&M's, tomaatjes met hummus, misschien nog een koffie ofzo
D: parmigiano
T: bonbon
S: bodycombat
Ben niet officieel vegetarier, maar probeer wel zo min mogelijk vlees te eten. Alleen sommige dingen vind ik te lekker, zoals bacon, en dat eet ik somsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:14 schreef Lago het volgende:
[..]
Hm, misschien wel ja. Maar in avocado's zitten altijd zo veel kcals dat ik denk dat ik daarna dan niet meer zo veel hoef.Maar als ik nog honger krijg eet ik misschien nog een boterham!
Jouw lijstje ziet er trouwens echt lekker uit.Ben je ook vegetariër, of toevallig vandaag een vleesloos dagje?
Semi-vegetarier boksquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:30 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ben niet officieel vegetarier, maar probeer wel zo min mogelijk vlees te eten. Alleen sommige dingen vind ik te lekker, zoals bacon, en dat eet ik somsen meestal 1x per week vlees.
*nieuwsgierig* Hoe bedoelt u daaat?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:46 schreef V1z0R het volgende:
PvdD met hun vleestaks
Nee, dat is lekker de bio-industrie tegengaan, we geven ze een nog dikkere voorsprong op de biologische boeren....
Waar zijn je T's Maria???quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
O: groot bord havermout met o.a. melk, banaan, wat bruine suiker en kaneel
L: twee gekookte eitjes met twee sneetjes brood en een plak ham
T: ?
D: boerenkool met worstrequested by vriendje!
T: glas limo oder so
Ik heb niet zo'n trek door opgeblazen buik, dus eten gaat wat traag vandaagquote:
Bon! Ik ken t gevoel. Eten maakt t dan nog opgeblazener (?). Heb jij ook dat t dan ook echt niet meer weggaat de rest van de dag. Deopgeblazenbollebuik?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik heb niet zo'n trek door opgeblazen buik, dus eten gaat wat traag vandaag(ga zo beginnen aan L
) Ik heb wel grote porties voor O, L en D!
Ik denk dat de T met vraagteken een bakje aardbeien wordt, c'est bon?
Dat ja. En het bio-industrievlees mag wmb dan wel naar 19%, dat zal boeren tenminste stimuleren om over te stappen op biologische productie. En dan op termijn de bio-industrie helemaal verbieden. Bovendien mag vlees best wat duurder zijn, zodat mensen wat bewuster vlees gaan eten en ook eens afwisselen met een vegetarische maaltijd. Maar dan moet er geen goedkoop alternatief bestaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:53 schreef Mini. het volgende:
Da's wel een goed punt V1z0R, als er bij allebei 19% bij komt (of 13 dan, t.o.v. het huidige percentage) wordt het verschil tussen bio-vlees en gewoon vlees nog groter.![]()
Eigenlijk zouden ze dan biologisch vlees niet moeten belasten, net als schone auto's.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:53 schreef Mini. het volgende:
Da's wel een goed punt V1z0R, als er bij allebei 19% bij komt (of 13 dan, t.o.v. het huidige percentage) wordt het verschil tussen bio-vlees en gewoon vlees nog groter.![]()
Eigenlijk zouden ze dan biologisch vlees niet moeten belasten, net als schone auto's.
Ah grazie voor de uitleg! Ik snap hem. Ja ik vind het prijsverschil tussen normaal en bio nu soms al best hoogquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:56 schreef V1z0R het volgende:
PvdD wil dat vlees niet meer wordt gezien als levensmiddel dus de BTW zou naar 19% gaan.
Mensen zoals ik die nu geregeld biologisch-vlees kopen gaan dan niet minder vlees eten, maar minder biologisch-vlees eten. Daardoor kan de bio-industrie beter uit en kunnen ze hun marktpositie versterken door lagere prijzen te hanteren waardoor de extra BTW geen invloed heeft.
Behalve dus dat je de markt voor biologisch-vlees de nek omdraait.
Die vind ik mooi ja!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:58 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat ja. En het bio-industrievlees mag wmb dan wel naar 19%, dat zal boeren tenminste stimuleren om over te stappen op biologische productie. En dan op termijn de bio-industrie helemaal verbieden. Bovendien mag vlees best wat duurder zijn, zodat mensen wat bewuster vlees gaan eten en ook eens afwisselen met een vegetarische maaltijd. Maar dan moet er geen goedkoop alternatief bestaan natuurlijk.
Ja vaak wel! Pas als ik geslapen heb (ik ben vast een mega-charmante slaapsterquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:58 schreef Nallie het volgende:
[..]
Bon! Ik ken t gevoel. Eten maakt t dan nog opgeblazener (?). Heb jij ook dat t dan ook echt niet meer weggaat de rest van de dag. Deopgeblazenbollebuik?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:56 schreef V1z0R het volgende:
PvdD wil dat vlees niet meer wordt gezien als levensmiddel dus de BTW zou naar 19% gaan.
Mensen zoals ik die nu geregeld biologisch-vlees kopen gaan dan niet minder vlees eten, maar minder biologisch-vlees eten. Daardoor kan de bio-industrie beter uit en kunnen ze hun marktpositie versterken door lagere prijzen te hanteren waardoor de extra BTW geen invloed heeft.
Behalve dus dat je de markt voor biologisch-vlees de nek omdraait.
Ja stomquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja vaak wel! Pas als ik geslapen heb (ik ben vast een mega-charmante slaapster) is het meestal weg. Maar vandaag werd ik dus al opgeblazen wakker, hoezee
![]()
Op dagen als deze zit zelfs mijn comfylossebroekdieikooitzonderlosdoenkonuitdoen nog ietwat strakkig als ik zit
Bedoel je dat veel mensen niet weten wat voor leven die beesten hebben, en daarom goedkoop vlees blijven kopen? Ik denk dat mensen gewoon te gevoelig zijn voor een koopje, ook al weten ze het wel. Misschien moet je de markt zijn gang laten gaan, maar dat gaat er ook een beetje vanuit dat "de consument" rationeel alle opties en gevolgen tegen elkaar afweegt en dat gebeurt gewoon niet, als mensen een lage prijs zien kijken ze niet meer verder. Dan moet je misschien toch een keer ingrijpen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Het lost zooo niets op... Als ze nou iets deden om ons bewust te maken van wat we in ons lijf stoppen.. Een koe (of varken) met een naam en een leven smaakt me prima.
De PvD zal het ook niet leuk vinden dat ik op zoek ben naar iets moois met bont.
Dat is altijd de valkuil van die dingen! Voor je t weet is de zak opquote:
Ik had er 4 gekregen van een collega. Nu loop ik tegen haar te miepen dat ik meer wilquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:18 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dat is altijd de valkuil van die dingen! Voor je t weet is de zak op
4 M&Ms =/= M&Ms!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik had er 4 gekregen van een collega. Nu loop ik tegen haar te miepen dat ik meer wil
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:16 schreef Mini. het volgende:
[..]
Bedoel je dat veel mensen niet weten wat voor leven die beesten hebben, en daarom goedkoop vlees blijven kopen? Ik denk dat mensen gewoon te gevoelig zijn voor een koopje, ook al weten ze het wel. Misschien moet je de markt zijn gang laten gaan, maar dat gaat er ook een beetje vanuit dat "de consument" rationeel alle opties en gevolgen tegen elkaar afweegt en dat gebeurt gewoon niet, als mensen een lage prijs zien kijken ze niet meer verder. Dan moet je misschien toch een keer ingrijpen.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:22 schreef loveli het volgende:
Ze verkopen ook kilozakken.
Gelukkig niet op eBay![]()
Hier nog eentje, alleen mag ik ze nu niet meer eten.. misschien maar beterquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
4 M&Ms =/= M&Ms!
Ik ben altijd zo na M&Ms:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:41 schreef Phaidra het volgende:
Mogge.
WB Co & Anna! En wat een sukkel...
uks, ben je heus zoveel aangekomen de laatste maanden?
Ansu welkom! Behalve dat cruesli, evergreen en eierkoek vooral veel suiker bevatten en weinig nuttige stoffen, ziet je lijstje er best goed uit. Niks mis met je lunch, als je in plaats daarvan crackers eet, wordt het denk ik wat weinig (tenzij je er 6 eet ofzo). Zeker als je erbij gaat sporten. Succes!
Wauw, dank julliequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:50 schreef Perruche het volgende:
Ohai!!!
Welkom AnsuWat is je doel? Wat voor sporten ga je doen? Lijstje = veel suikers, zeker als je normaal evergreen ofzo eet. Je hebt toch niet gesonjabakkerd he?
Je kan het ook zo bekijken: het is als je er goed over nadenkt (wat de meeste mensen niet doen), barbaars en volstrekt ontdaan van alle beschaving hoe de bio-industrie in elkaar steekt. Als mensen niet uit zichzelf kiezen voor biologisch vlees (zowel productie als consumptie), dan moet je dat als overheid opleggen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:24 schreef V1z0R het volgende:
[..]Nee, alsjeblieft niet!
Ik kan er persoonlijk niet goed tegen dat anderen mij hun morele waardes proberen op te leggen en zo.
http://www.ebay.com/itm/5(...)&hash=item25599ae2dbquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:22 schreef loveli het volgende:
Ze verkopen ook kilozakken.
Gelukkig niet op eBay![]()
het is net crackquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik had er 4 gekregen van een collega. Nu loop ik tegen haar te miepen dat ik meer wil
Idd. Ik vind het ook gewoon normaal om vlees te eten - nogal onzin dat de PvdD het geen levensmiddel vindt. Ik bepaal zelf wel of ik vlees eet, en ik koop ook het goedkope vlees, simpelweg omdat ik graag dagelijks een stukje vlees (of vis) eet en biologisch vlees mij nu nog te duur is. Ik ben wel van plan op biologisch over te stappen zodra ik klaar ben met mijn studie en ook kan gaan werken (en we dus twee salarissen hebben ipv 1.3).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:24 schreef V1z0R het volgende:
[..]Nee, alsjeblieft niet!
Ik kan er persoonlijk niet goed tegen dat anderen mij hun morele waardes proberen op te leggen en zo.
Niet aan mij vragen, ik ben dol op vlees (niet zo op vis) :pquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:35 schreef Probability het volgende:
Als ik helemaal tevreden met mijn gewicht en figuur ben dan ga ik misschien weer eens een keer dieren eten! Heb dat sinds ik gestopt ben niet een keer gedaan
Dacht aan biologische oesters of kreeft, heb dat namelijk nog nooit gegeten!
Want ik draag ook nog wel leer, eet nog wel eens gelatine in snoep of toetjes of whey of stremsel in kaas etc. 100% perfect kan toch nooit.
Qua zoogdieren weet ik het nog niet zo.. Zou dan iets willen eten waar veel ijzer en goede dingen etc in zit!
Of ben ik nu hypocriet!
Dat ligt volgens mij puur aan iemands persoonlijk mening over de bio-industrie? Jij vind het barbaars en ontdaan van beschaving, anderen vinden het niet erg hoe zo'n dier geleefd heeft omdat het toch wel wordt gebruikt ter consumptie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Je kan het ook zo bekijken: het is als je er goed over nadenkt (wat de meeste mensen niet doen), barbaars en volstrekt ontdaan van alle beschaving hoe de bio-industrie in elkaar steekt. Als mensen niet uit zichzelf kiezen voor biologisch vlees (zowel productie als consumptie), dan moet je dat als overheid opleggen.
Precies om wat jij schrijft zou de bio-industrie moeten worden afgeschaft. Want ik veroordeel het wel degelijk, jouw manier van denken. (Vooral het argument dat je het niet kan betalen. Je kan wel, maar wil niet.)quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Idd. Ik vind het ook gewoon normaal om vlees te eten - nogal onzin dat de PvdD het geen levensmiddel vindt. Ik bepaal zelf wel of ik vlees eet, en ik koop ook het goedkope vlees, simpelweg omdat ik graag dagelijks een stukje vlees (of vis) eet en biologisch vlees mij nu nog te duur is. Ik ben wel van plan op biologisch over te stappen zodra ik klaar ben met mijn studie en ook kan gaan werken (en we dus twee salarissen hebben ipv 1.3).
Maw, ik vind niet dat je mensen kunt veroordelen omdat zij goedkoop vlees kopen ipv biologisch - niet iedereen wil (of kan) (semi-)vegetarisch eten.
Eens met conleche. Ik heb het geld er niet voor over, dus koop ik geen vlees. En ik mis het nooit!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Precies om wat jij schrijft zou de bio-industrie moeten worden afgeschaft. Want ik veroordeel het wel degelijk, jouw manier van denken. (Vooral het argument dat je het niet kan betalen. Je kan wel, maar wil niet.)
Je stopt ook geen mensen in een klein hok, geeft ze eenzijdige rotzooi te vreten, vervoert ze daarna in een vrachtwagen naar Spanje omdat het daar goedkoper is om je inhumaan af te slachten. Ik zie niet in waarom dat met dieren wel zou mogen gebeuren als het ook anders kan.
Die keus zou er gewoonweg niet moeten zijn.
@Viezoor: persoonlijke mening heeft er niet veel mee te maken. De bio-industrie is zoals hij is. Dat is vrij objectief abject. Als je dat goedkeurt dan denk je er óf niet over na, óf je bent niet goed bij je hoofd. En omdat je niet verplicht bent om over zaken na te denken, vind ik dat de overheid dat zou moeten doen.
O bedoel niet wel schaaldieren eten maar geen zoogdieren, maar meer van dat ik het misschien wel weer eens zou willen eten..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:41 schreef Ansu het volgende:
[..]
Niet aan mij vragen, ik ben dol op vlees (niet zo op vis) :p
Je le sais! Ik bedoelde het ook niet als vermaning, ik had alleen letterlijk een déja vu gevoelquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:55 schreef conleche het volgende:
[..]Kweet het. Mja. Tassen, schoenen en jurkjes komen ook best vaak terug.
Ik zeg in mijn stukje toch ook al: ik heb het er niet voor over. Ik zou het kunnen betalen als ik er andere dingen voor zou opgeven, maar daar liggen mijn prioriteiten gewoon niet. En jouw redenering 'dat je dan niet goed bij je hoofd bent' is natuurlijk wel erg cru. Ik weet heus wel hoe het zit, maar het interesseert me niet genoeg om dan meer geld uit te gaan geven aan vlees. En ik wil wél iedere dag vlees, dus kies ik voor het goedkopere. Ben ik nu niet goed wijs omdat ik liever mijn geld uitgeef aan iets anders dan aan biologisch vlees?!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:48 schreef conleche het volgende:
[..]
Precies om wat jij schrijft zou de bio-industrie moeten worden afgeschaft. Want ik veroordeel het wel degelijk, jouw manier van denken. (Vooral het argument dat je het niet kan betalen. Je kan wel, maar wil niet.)
Je stopt ook geen mensen in een klein hok, geeft ze eenzijdige rotzooi te vreten, vervoert ze daarna in een vrachtwagen naar Spanje omdat het daar goedkoper is om je inhumaan af te slachten. Ik zie niet in waarom dat met dieren wel zou mogen gebeuren als het ook anders kan.
Die keus zou er gewoonweg niet moeten zijn.
@Viezoor: persoonlijke mening heeft er niet veel mee te maken. De bio-industrie is zoals hij is. Dat is vrij objectief abject. Als je dat goedkeurt dan denk je er óf niet over na, óf je bent niet goed bij je hoofd. En omdat je niet verplicht bent om over zaken na te denken, vind ik dat de overheid dat zou moeten doen.
Weet ik, alleen hier op het werk krijg je alleen maar harde broodjes helaas. En als student zijnde mag ik daar gratis van eten, dus scheelt mij weerquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:46 schreef Perruche het volgende:
Ansu,
baguettes is niet zo gezond als volkoren brood. Eigenlijk wil je alles volkoren, dus je pasta, brood, havermout ipv brinta, etc.
Pate en kaas zijn prima maar wel vet, als je verder weinig vet eet is dat geen probleem. Andere opties zijn ruawkost met mayo&sambal (dun laagje), gekookt ei, kipfilet, hummus etc.
Goede tussendoortjes zijn imo fruit, groente (wortel/paprika/radijs/komkommer/etc) en zuivel als yoghurt. Weet niet wat je normaal eet maar zelf eet ik liever niet te veel brood en koek enzo als tussendoortje.
En niet alleen dieren, ook het milieu enzo. Het produceren van vlees op zo'n grote schaal is voor niemand goed.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:01 schreef Lago het volgende:
Eens met Co.
Ik ben helemaal voor eigen keuzes mogen maken in de meeste gevallen. Maar dan wel als jouw keuzes alleen effect hebben op je eigen leven. En dat is met het eten van vlees uit de bio-industrie dus niet zo, daar doe je ook een dier kwaad mee. Dan vind ik dat er best een overheid mag zijn die je in de keuze stuurt, waarbij er zowel met de mensen als de dieren rekening wordt gehouden.
Niet voor iedereen toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
En niet alleen dieren, ook het milieu enzo. Het produceren van vlees op zo'n grote schaal is voor niemand goed.
Daar komt nog bij dat elke dag vlees redelijk ongezond is, daar ben ik van overtuigd, documentatie op aanvraag
Eens met prob!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:04 schreef Probability het volgende:
Oh snijbonen uit Kenia vind ik ook stom..
Eet sowieso altijd een klein stukje. Ik heb heus geen hele koe op mijn bord liggen hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:04 schreef Probability het volgende:
Ik vind biologisch vlees helemaal niet zo duurEn anders neem je toch een klein stukje ipv een groot stuk?
Jawel. Maar goed, er zijn veel (lobby) partijen die maar al te graag het tegendeel bewijzen. Maar ik ben er (in ieder geval voor mezelf) van overtuigd dat vlees en dierlijke producten in het algemeen helemaal niet gezond zijn. Althans, niet in de hoeveelheden die wij eten. 1x per week een biefstuk is geen probleem, iedere dag vlees wel.quote:
"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:08 schreef V1z0R het volgende:
Wauw, nu ben ik op zich best tegen een hele boel dingen en zo, maar van wat ik hier nu lees krijg ik de kriebels.
Jullie zien niets verkeerds erin om andere mensen jouw mening op te leggen?
Ik vind besnijdenis abject en een vorm van mishandeling, veroordeel ik hierom de joden? Nee, dat zou ik niet durven!
Begrijp mij goed, ik zou ook liever alleen maar biologisch vlees zien. Maar als er een grote groep mensen is die hierin niks verkeerd zien, dan ga ik hun er niet om veroordelen.
Dat.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:08 schreef V1z0R het volgende:
Wauw, nu ben ik op zich best tegen een hele boel dingen en zo, maar van wat ik hier nu lees krijg ik de kriebels.
Ik vind besnijdenis abject en een vorm van mishandeling, veroordeel ik hierom de joden? Nee, dat zou ik niet durven!
Begrijp mij goed, ik zou ook liever alleen maar biologisch vlees zien. Maar als er een grote groep mensen is die hierin niks verkeerd zien, dan ga ik hun er niet om veroordelen.
Nee, misschien kan je niet elke dag biologisch vlees betalen. Da's prima, want je geeft ook al aan dat het je niet zoveel interesseert. Want als het je wel zou interesseren zou je je prioriteiten verleggen en dan zou je 2x in de week biovlees kopen dat dat uiteindelijk net zo duur is als nu elke dag vlees. Ik denk dat men dat bedoelt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:10 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat.
En de redenatie 'je kunt het wel betalen, je wilt het niet', gaat natuurlijk ook lang niet altijd op. Je kunt niet in een ander z'n portemonnee kijken.
Appel-peer vergelijking toch?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:10 schreef Mini. het volgende:
PPP en V1z0R:
Andere dingen moet je ook laten omdat het de wet is (zoals te hard rijden of door rood tijden), ook al maak je zelf misschien een andere afweging. Er zijn zat dingen die wij voor anderen bepalen omdat hun eigen keuzes voor ons onacceptabel zijn. Waarom zou dit anders zijn?
Ik denk dat het verschil hem zit in hoe je naar dieren kijkt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:08 schreef V1z0R het volgende:
Natuurlijk denk ik ook zulke dingen (zei ik toch ook), ik zou alleen mijn mening niet bij hun opdringen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:12 schreef Perruche het volgende:
@vizor: mensen veroordelen mij ook om wat ik doe. Ik veroordeel mensen wel om wat zij doen of denken. Niet goed misschien, maar ik ga niet zo hypocriet zijn om te doen alsof ik nooit denk "jezus, wat een sukkel", ofzo, in dit soort discussies.
Als mensen een stuk van hun zoontjes piemel willen halen moeten ze dat helemaal zelf weten, interesseert me niet. Maar als een hele bevolkingsgroep dat zegt omdat het toevallig in een boekje ergens staat (wat niet eens zo is), ja dan vind ik het dom. Niet dat het dan slechte mensen zijn ofzo, maar ik geloof dat ik dat wel veroordeel
/kortdoordebocht.
Waarom? Serieus, ik snap niet waarom dit anders is. Er zijn zat morele keuzes die de overheid ons oplegt, alleen zijn wij het met de meeste misschien sneller eens, zoals niet vermoorden/verkrachten van mensen, maar in theorie is dit hetzelfde, alleen iets meer in een moreel grijs gebied.quote:
Waarom?quote:
Zodra er een wet komt die bio-industrie verbiedt, zul je mij niet meer horen. Maar ik vind niet dat ik veroordeeld mag worden puur omdat ik besluit goedkoop vlees te eten ipv biologisch.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:10 schreef Mini. het volgende:
PPP en V1z0R:
Andere dingen moet je ook laten omdat het de wet is (zoals te hard rijden of door rood tijden), ook al maak je zelf misschien een andere afweging. Er zijn zat dingen die wij voor anderen bepalen omdat hun eigen keuzes voor ons onacceptabel zijn. Waarom zou dit anders zijn?
Ik zei net ook al: ik heb het er simpelweg niet voor over om twee keer zoveel te betalen voor vlees, puur omdat het biologisch is. Het interesseert me daarvoor gewoon niet genoeg. Dit wordt echter wat anders, wanneer ik het niet meer in mijn portemonnee zou merken. Zodra wij zo ruim zitten dat ik prima dat tientje per week extra kan missen, zal ik overgaan op biologisch vlees.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:11 schreef anna82 het volgende:
PPP: ik snap niet zo goed dat je zegt dat je 'van plan bent over te stappen' op het moment dat je twee salarissen hebt. Je eet biologisch vlees niet omdat je het kan betalen, maar om wat Co al schreef: de erbarmelijke omstandigheden waaronder deze dieren "leven" en sterven.
Mensen met dieren vergelijken is behoorlijk scheef m.i.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:16 schreef Mini. het volgende:
[..]
Waarom? Serieus, ik snap niet waarom dit anders is. Er zijn zat morele keuzes die de overheid ons oplegt, alleen zijn wij het met de meeste misschien sneller eens, zoals niet vermoorden/verkrachten van mensen, maar in theorie is dit hetzelfde, alleen iets meer in een moreel grijs gebied.
Goeie! Als ik goeie recepten hebquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:07 schreef Perruche het volgende:
[..]
Eens met prob!
Trouwens billy, wanneer gaan we het veganisme experiment doen?
Zoals Perruche ook zegt zijn er ook andere morele redenen om het eten van veel goedkoop vlees te ontmoedigen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:18 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mensen met dieren vergelijken is behoorlijk scheef imho.
Hehe, ik ben niet heel arm hoorquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:20 schreef Mini. het volgende:
PPP: no offense, maar je moet wel heel arm zijn als je het uitgeven van een tientje meer per week echt merkt.
[..]
Zoals Perruche ook zegt zijn er ook andere morele redenen om het eten van veel goedkoop vlees te ontmoedigen.
Het ging puur om de vraag of de overheid morele keuzes voor ons mag maken.
Wakker Dier pleitte voor het kopen van biologisch honden-/kattenvoer, wel consequent!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Nou het is dierendag en wat kopen mensen voor hun hond of kat:
een extra stukje vlees.............
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Nou het is dierendag en wat kopen mensen voor hun hond of kat:
een extra stukje vlees.............
Al die dingen haal je bij de biologische winkel. Denk niet dat je er dik van wordt. Weinig vet en veel groenten. Tofu is vrij mager volgens mij!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:19 schreef Probability het volgende:
[..]
Goeie! Als ik goeie recepten heb
Ma:
O: mango, banaan, kiwi met sojayoghurt
L: spinaziesalade met sliertjes wortel, fijngehakte amandelen, rode ui, verse knoflook, blokjes tofoe en sesamolie (lekker)
D: pasta met courgette, tomaat, knoflook, verse peterselie, pijnboompitten, olijfolie
Di:
O: vers geperst sinaasappelsap, volkenmuffin met sojamargerine (niet zo lekker), banaan en aardbeien
L: salade van tabouleh (couscous met kruiden) met gemarineerde tofoe, aubergine en rode paprika
D: vegetarische taco's (maismeel), vegetarische chilisaus, sojakaas, guacemole, bosuitjes en tomaten (lekker!)
Wo:
O: vers geperst grapefruitsap en zelfgekookte havermout met bosbessen, aardbeien en frambozen
L: groenteburger of een volkoren broodje met rode ui, sla, tomaat, avocado, en alfalfa met veganistische aardappelsalade dus met vega mayo
Do:
O: vers geperst sinaasappelsap, volkorenbagel met veganistische roomkaas, plakjes tomaat en rode ui
L: soep en salade
D: groentewokschotel met paprika, ui, knoflook, chinese kook, paddenstoelen met bruine rijst en tofoe
Vr:
O: granola (??) met plakjes banaan, perzik en bosbessen met sojayoghurt
L: clubsandwich met vegatarische bacon (???), vegatarische kalkoen/kip (????), avocado, sla, tomaat, taugé en vega mayo. Met drie bonensalade (rode, zwarte bruine bonen)
D: afhaal thai/wok etc dus zonder ei
Za:
O: vers geperst sinaasappelsap, mais en bosbessenpannenkoeken met verse aardbeien
L: salade van geraspte wortel, couscous, cranberry's en walnoten, met citroen vinaigrette geserveerd met linzensoep
D: vegetarische fajitas met gesauteerde paprika, uien, paddenstoelen, vegetarische stukjes kip (???) met versgemaakte vega chilisaus
Zo:
O: vers geperst sinaasappelsap en roerbakschoten met courgette, ui, knoflook, spinazie. met volkoren toast
L: linzensalade met aspergepunten en walnoten in een frambozenvinagraitte. met hele gestoomde artisjok en een vegetarische citroepndipsaus
D: vegapizza met vega kaas en veel groenten
Weet alleen nooit zo goed wat ik met tofoe aanmoet en waar ik sojakaas en vega mayo kan halen? En heb het idee dat je hier nog al dik van wordt!!
Waddisda?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:23 schreef Perruche het volgende:
Nog even een mededeling: als iedereen die wil meebsetllen met la Vialla even zijn email adres PM't kan ik een document maken waarop iedereen kan aangeven hoeveel van wat hij of zij wil. Ik wil dan een doorstuur systeem maken dat de een het doorstuurt naar de volgende en dat we allemaal onze dingen kunnen toevoegen. Akkoord? Stuur me een PM! Als je geen La Vialla gids hebt en toch mee wil doen kan ik op het laatst de lijst doorsturen, zodat je evt iets mee kan bestellen.
ja dit is week 1 van skinny bitchquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:23 schreef Perruche het volgende:
Hey billy top! ik dacht even "he, is dit je weekmenu, dat is al veganistisch!"
ik wacht ook nog even, wil het goed voorbereiden enzo.
Waarom? Denk je dat dieren geen pijn kunnen hebben? Waarom zou je ze zo behandelen, als het niet nodig is?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:18 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Mensen met dieren vergelijken is behoorlijk scheef m.i.
Zit wel alles in hè, ook toiletspullen, tijdschriften, wasmiddel enzovoort.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:24 schreef Perruche het volgende:
PPP, dat is 60 euro per week! Ik eet voor nog geen 50 (met zijn 2en) en koop bijna alles bioalleen niet elke dag vlees
Hmmquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Zit wel alles in hè, ook toiletspullen, tijdschriften, wasmiddel enzovoort.
Ja ik ben aan het uitproberen waar ik een abo op wil, maar ik ben er nog niet uitquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:27 schreef Probability het volgende:
[..]
Hmm![]()
Tip: abo! krijg je nog een cadeautje ook!
ja dat! of als je nu "from scratch" een compleet nieuwe aarde zou kunnen opbouwen, zou iemand het dan nog zo doen als wij? ik kan me dat niet voorstellen!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Waarom? Denk je dat dieren geen pijn kunnen hebben? Waarom zou je ze zo behandelen, als het niet nodig is?
Ik stel me zo'n buitenaardse beschaving voor, met enorm intelligente wezens, die op bezoek komen, ons als inferieur beschouwen en doen met ons wat wij met dieren doen. Is het feit dat wij dan niet kunnen tippen aan hun vermogens reden genoeg om zo behandeld te worden?
Is beschaving niet juist dat je je kan verplaatsen in anderen.....mens of dier?
Stond in de nieuwsbrief van de ING (?) dat katten het goedkoopst per jaar zijn, met gemiddeld iets van 500 incl dierenarts etc. Dus dat is alweer een tientje per week.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:27 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
En we hebben een kat, alles voor hem zit er ook in.
Daar gaat je argument van "geen geld". Hou het dan gewoon bij "het interesseert me niet" of "ik heb het er niet voor over"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja ik ben aan het uitproberen waar ik een abo op wil, maar ik ben er nog niet uit. Tis zo'n beetje twee keer per maand een tijdschrift en elke week de zaterdagkrant wat er bij in zit.
Je kan tijdschriften ook lenen van de bieb/vriendinnen. Ik leen de krant van huisgenootjes/ouders en vriendinnetjes krijgen weer mijn oude tijdschriften.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:29 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja ik ben aan het uitproberen waar ik een abo op wil, maar ik ben er nog niet uit. Tis zo'n beetje twee keer per maand een tijdschrift en elke week de zaterdagkrant wat er bij in zit.
Maar waar trek je de grens vraag ik mij dan af? En wie mag deze trekken?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Waarom? Denk je dat dieren geen pijn kunnen hebben? Waarom zou je ze zo behandelen, als het niet nodig is?
Ik stel me zo'n buitenaardse beschaving voor, met enorm intelligente wezens, die op bezoek komen, ons als inferieur beschouwen en doen met ons wat wij met dieren doen. Is het feit dat wij dan niet kunnen tippen aan hun vermogens reden genoeg om zo behandeld te worden?
De overheid mag over alles beslissen dus tjah. Daar kunnen ze vast ook wel een mouw aan passen. Nu is er gewoon geen regulering (al doet men alsof van wel).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:31 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Maar waar trek je de grens vraag ik mij dan af? En wie mag deze trekken?
Ik ook niet! al had ik laatst een proef abbo op de FD weekend en dat vind ik wel prima, lekker dikke krant lezen in het weekend. Doordeweek krijgen we hem op het werk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik lees nooit tijdschriften. Vind er echt geen klap aan
.
ja duh, maar het is toch leuk om te discussieren. En daarnaast vind ik dat mensen best eens mogen nadenken over wat ze in hun mond stoppen.quote:
Nadenken=quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
ja duh, maar het is toch leuk om te discussieren. En daarnaast vind ik dat mensen best eens mogen nadenken over wat ze in hun mond stoppen.
Niet om te zeggen dat PPP of wie dan ook dat niet doet, maar you get my drift.
"All animals are equal but some animals are more equal than others"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:26 schreef conleche het volgende:
[..]
Brr, sojakaas. Dat vond ik wel zo vies! Maar is inderdaad gewoon te halen bij de biowinkel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:19 schreef Probability het volgende:
[..]
-weeklijst-
Weet alleen nooit zo goed wat ik met tofoe aanmoet en waar ik sojakaas en vega mayo kan halen? En heb het idee dat je hier nog al dik van wordt!!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:25 schreef Probability het volgende:
[..
en dan wil ik het liefst een beetje seizoensgebonden eten, geen eten van ver weg, niet te duur, biologisch, niet te veel werk.
Er zijn tijdschriften die ik vrijwel elke maand koop, maar ik vind het te duur om een abonnement te nemen. Ik zie hier zelf de tegenstrijdigheid ook wel van inquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik lees nooit tijdschriften. Vind er echt geen klap aan
.
Het is natuurlijk prima dat jij zelf weet waar je je geld aan uitgeeft. Waar het oa perruche om gaat is dat jij schrijft dat je wel biologisch vlees gaat kopen als je meer geld hebt. Ikzelf acht de kans daartoe niet bijzonder groot, omdat het je gewoonweg niet interesseert. Prima, laat dat dan je argument zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ok serieus, mag ik nu misschien weer zelf beslissen waar ik mijn geld aan uitgeef?
Ik heb al 10 keer aangegeven dat het mij inderdaad niet interesseert, dus hou ajb op met doen alsof ik smoesjes zit te verzinnen. En ik ben helemaal niet arm ofzo, ik geef maandelijks zomaar 150,- uit aan kleding en uitgaan. En dat doe ik liever dan het uitgeven aan vlees. Jammer dan.
Dit is wel erg heilig-boontje-gedrag hier - jullie doen waarschijnlijk weer dingen wel of niet die ik me totaal niet kan voorstellen. Laat iedereen dit lekker even zelf bepalen.
En nee, ik koop ook geen wasmiddel bij de Lidl (hoewel de tip vast aardig bedoeld was), ik koop Robijn.
Ik had een hele stapel van mn ouders gekregen toen ik volledig ziek thuis zat. Ze liggen nog ongelezen in de mand. Linda, Esta, woonmagazines (en die laatste heb ik al helemaal niks mee, vreselijk!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:37 schreef anna82 het volgende:
[..]
Er zijn tijdschriften die ik vrijwel elke maand koop, maar ik vind het te duur om een abonnement te nemen. Ik zie hier zelf de tegenstrijdigheid ook wel van in
Ik eet vrijwel geen vlees en ben er sinds paar weken achter dat ik koemelkallergie heb, dan wordt t al bijna veganistisch... alleen eet ik wel eieren en visquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:35 schreef Lago het volgende:
[..]
Brr, sojakaas. Dat vond ik wel zo vies! Maar is inderdaad gewoon te halen bij de biowinkel.
Ik zou zelf ook best eens wat vaker veganistisch willen eten, maar ik vind het zo moeilijk om geen kaas door m'n eten te doen.
Zoals ik het nu lees geef je dus 20% uit aan uitgaan en drankjes.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:40 schreef Probability het volgende:
Ik zag op TIM van ING dat ik een paar opvallende dingen had in de maand september
(huur is 36% dus vrij lage huur..)
24% aan mijn telefoonrekening!!!
26% aan belastingen
14% aan vrije tijd, dat is incl contributies, sport, kaartjes voor feesten, drankjes
18% aan huishouden = boodschappen, eten en drinken
6% aan drankjesuitgaan/koffie/etc
minder dan 1% aan vervoer
Nu is mijn nieuwe plan om een deel te sparen
En minder uit te geven aan m'n telefoonrekening. Bellen ivm noodgeval vakantie maar goed..
Vind eten in verhouding erg weinig. Alsof ik niet eet of zo??? Hahaha
Als het aan mij ligt binnenkort dus niet meer.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ok serieus, mag ik nu misschien weer zelf beslissen waar ik mijn geld aan uitgeef?
Vinde gij het ook niet ontspannend? Woontijdschriften vind ik heerlijkquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:39 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik had een hele stapel van mn ouders gekregen toen ik volledig ziek thuis zat. Ze liggen nog ongelezen in de mand. Linda, Esta, woonmagazines (en die laatste heb ik al helemaal niks mee, vreselijk!). Het kan me gewoon niet boeien. Kranten lees ik evenmin. Volg de hele dag nieuws op nu.nl, kijk Journaal.. dat vind ik wel zat.
Betutteling noem ik datquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt binnenkort dus niet meer.
Nee, blijkbaar nietquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:43 schreef anna82 het volgende:
[..]
Vinde gij het ook niet ontspannend? Woontijdschriften vind ik heerlijkIk lees zelfs de Home and Garden. En toen we op vakantie gingen heb ik een Margriet gekocht en uitgelezen. Soms denk ik dat er een 50-plusser in mijn woont.
Wij delen idd bijvoorbeeld 1 kipfilet met zijn tweeën. Gemiddeld zitten we op zo'n 150-200 gram vlees of vis per dag, samen dus. Komt dus neer op zo'n 75-100 gram pp.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:40 schreef Muis006 het volgende:
Even een vraagje ter nuancering: als jullie (wie dan ook) het hebben over 'iedere dag vlees', bedoel je dan een biefstuk per dag of, zeg, 1 kipfilet met zijn tweeen?
Ik eet iedere dag vlees, maar geen enorme hoeveelheden, gewoon een matige portie. En kiloknallers en vierkante schnitzels zijn niet eens lekker dus koop ik ze niet.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb al 10 keer aangegeven dat het mij inderdaad niet interesseert, dus hou ajb op met doen alsof ik smoesjes zit te verzinnen. En ik ben helemaal niet arm ofzo, ik geef maandelijks zomaar 150,- uit aan kleding en uitgaan. En dat doe ik liever dan het uitgeven aan vlees. Jammer dan.
Dit is wel erg heilig-boontje-gedrag hier - jullie doen waarschijnlijk weer dingen wel of niet die ik me totaal niet kan voorstellen. Laat iedereen dit lekker even zelf bepalen.
En nee, ik koop ook geen wasmiddel bij de Lidl (hoewel de tip vast aardig bedoeld was), ik koop Robijn.
Lago had in 1 zin wel alle argumentatie die eigenlijk nodig is en dat is dat zolang je er geen anderen mee schaadt je mag doen wat je wilt. Zodra dat in het gedrang komt niet meer.quote:
Dat is een lastige grens, maar einde vergadering dus naar huisquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Lago had in 1 zin wel alle argumentatie die eigenlijk nodig is en dat is dat zolang je er geen anderen mee schaadt je mag doen wat je wilt. Zodra dat in het gedrang komt niet meer.
Je hebt er vast veel van meegekrgeenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:46 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat is een lastige grens, maar einde vergadering dus naar huis
Ik kan het zo zien. Jij telt vrije tijd en die andere op?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:41 schreef conleche het volgende:
[..]
Zoals ik het nu lees geef je dus 20% uit aan uitgaan en drankjes.
En hoe breng je met het eten van een plofkip anderen in gevaarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Lago had in 1 zin wel alle argumentatie die eigenlijk nodig is en dat is dat zolang je er geen anderen mee schaadt je mag doen wat je wilt. Zodra dat in het gedrang komt niet meer.
Tsja, als iedereen je gaat aanvallen, raak je wel eens een beetje gepikeerdquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:45 schreef Perruche het volgende:
[..]haha PPP niet zo gepikeerd hoor! ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat je smoesjes hebt, het is prima als het je niet interessert. Maar dan is dat je argument, althans, zo zie ik het.
Zo interesseert het mij niet waar ik mijn kleding koop. Heel erg die kindjes in afrika of weet ik veel waar, maar ik ga gewoon naar de H&M. En zo heeft ieder zijn interesse.
Verder was het geen "tip" want wasmiddel is wel het laatste wat me interesseert, maar slechts ter om te kijken waar ons vershcil vandaan kwam
qua boodschappen.
Sommigen zijn noodzakelijk.quote:
Door alle dioxidegassen etc en medicijnen die in de boerderijen gebruikt worden? Door de impact die deze vorm van "farming" heeft op het milieu?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
En hoe breng je met het eten van een plofkip anderen in gevaar
Ik bedoelde meer die post voor vrije tijd (feesten/drankjes) en die van drankjes/uitgaan en koffie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:48 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee huishouden is echt koken&boterhammen
Ik bedoelde met anderen de dieren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
En hoe breng je met het eten van een plofkip anderen in gevaar
En waarom dit dan niet? Serieus, heb de gegevens nu niet bij de hand, maar ik denk dat veel mensen niet weten wat de intensieve veeteelt voor gezondheids,- en milieu risicos met zich meebrengt.quote:
Begrijp ik ook wel. Ik heb geen flauw idee waar ik kleding kan kopen die wel ethisch in elkaar is gezet, behalve kuyichi. En dat vind ik lelijkquote:
Die koffie is vaak voornamelijk koffie of een drankje of idd zuipen (geld wat ik op heb genomen.. )quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer die post voor vrije tijd (feesten/drankjes) en die van drankjes/uitgaan en koffie.
De medicijnen alleen op de consument. En of die kip nou op 2m2 leefde of 30cm2, schijten doet 'ie evenveelquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:50 schreef Perruche het volgende:
[..]
Door alle dioxidegassen etc en medicijnen die in de boerderijen gebruikt worden? Door de impact die deze vorm van "farming" heeft op het milieu?
Nou, dan zal ik speciaal voor je de volgende spin die ik tegenkom, vrijlaten i.p.v. platslaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:51 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik bedoelde met anderen de dieren.
h&m organic misschien?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:53 schreef Perruche het volgende:
[..]
Begrijp ik ook wel. Ik heb geen flauw idee waar ik kleding kan kopen die wel ethisch in elkaar is gezet, behalve kuyichi. En dat vind ik lelijk
Je kunt het ook niet allemaal weten idd. Wel vaak is het zo dat je meer risico loopt met goedkopere winkels, omdat die goedkoop inkopen. Maar zelfs de grote merken gebruiken soms kinderarbeid. Ik hou vooral gewoon het nieuws in de gaten, zo koop ik niet meer bij C&A sinds bleek dat alles daar zo ongeveer uit ontwikkelingslanden komt. (Nu kwam ik daar al niet veel, maar we kochten er nog wel eens overhemden voor mr. PPP bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:53 schreef Perruche het volgende:
[..]
Begrijp ik ook wel. Ik heb geen flauw idee waar ik kleding kan kopen die wel ethisch in elkaar is gezet, behalve kuyichi. En dat vind ik lelijk
Ik krijg al mijn cosmetica (geef er max 40 euro aan uit per jaar) en doe denk ik een jaar met een fles wasmiddel? Nou ja niet helemaal waar misschien, maar die enorme flessen van de lidl schijnen 't beste getest zijn.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:33 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik ook niet! al had ik laatst een proef abbo op de FD weekend en dat vind ik wel prima, lekker dikke krant lezen in het weekend. Doordeweek krijgen we hem op het werk.
@PPP: ik koop wasmiddel en toiletpapier enzo bij de lidl, en shampoo/kruidvat iets van 4x per jaar omdat ik er zo lang mee doen dus dat heb ik niet meegeteld.
Aan de andere kant is het juist wel goed dat ze daar dingen "voor ons" in elkaar zetten. Heb eens een ertikel gelezen over het "economisch volwassen worden" van een natie. En daarin beargumenteerde de schrijven dat het juist goed is dat men (ook de kinderen!) daar werken, omdat het een begin is van een nieuwe economie.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Je kunt het ook niet allemaal weten idd. Wel vaak is het zo dat je meer risico loopt met goedkopere winkels, omdat die goedkoop inkopen. Maar zelfs de grote merken gebruiken soms kinderarbeid. Ik hou vooral gewoon het nieuws in de gaten, zo koop ik niet meer bij C&A sinds bleek dat alles daar zo ongeveer uit ontwikkelingslanden komt. (Nu kwam ik daar al niet veel, maar we kochten er nog wel eens overhemden voor mr. PPP bijvoorbeeld).
Cosmetica geef ik misschien 20,- per jaar aan uit, ik gebruik vrijwel geen make-up. Toiletspullen geef ik wel iets meer aan uit omdat ik zweer bij de shampoo van John Frieda (8,- per fles). Verder koop ik voornamelijk dove, voor gezichtscrème/douchegel enzo.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:58 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik krijg al mijn cosmetica (geef er max 40 euro aan uit per jaar) en doe denk ik een jaar met een fles wasmiddel? Nou ja niet helemaal waar misschien, maar die enorme flessen van de lidl schijnen 't beste getest zijn.
Ik heb zelf liever dat merk van de appie, lenor en dan de orchideeën geur.
Oui! Was mooiquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:00 schreef conleche het volgende:
Was jij nu niet naar Barcelona geweest, Indiaantje? Hoe was dat?
Ik heb bij de bloemist zo'n flesje lavendelolie gekocht met houten stokjes, ruikt heerlijk in onze garderobekast.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:01 schreef Perruche het volgende:
Jaaa lenor die gebruitk ik ook weleens.
En ik heb bij de tuinen van die geurzakjes gekocht voor in de kastruikt heerlijk!
O ja ik ookquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:43 schreef anna82 het volgende:
[..]
Vinde gij het ook niet ontspannend? Woontijdschriften vind ik heerlijkIk lees zelfs de Home and Garden. En toen we op vakantie gingen heb ik een Margriet gekocht en uitgelezen. Soms denk ik dat er een 50-plusser in mij woont.
Bij mij hoort shampoo, douchegell en gezichtscrème ook bij cosmetica trouwens.. Make up noem ik gewoon make upquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:00 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Cosmetica geef ik misschien 20,- per jaar aan uit, ik gebruik vrijwel geen make-up. Toiletspullen geef ik wel iets meer aan uit omdat ik zweer bij de shampoo van John Frieda (8,- per fles). Verder koop ik voornamelijk dove, voor gezichtscrème/douchegel enzo.
Oh hahaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:04 schreef Probability het volgende:
[..]
Bij mij hoort shampoo, douchegell en gezichtscrème ook bij cosmetica trouwens.. Make up noem ik gewoon make up
Volgens mij bij mij een doorzichtig nagellakje van de Hema! Maar ik smeer dan ook niks op m'n hoofdquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:05 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik ooklaatste was een mascara van 3 euro
Oh dat zijn wel puikje dingen!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:07 schreef Probability het volgende:
Zo wilde ik eens een nespresso en heb ik voor 90 euro een jaar lang de Elle en een le cube twv 290 euro gekregen.
Uhu! Ik zou ook nooit een duur parfum kunnen kopen, gewoon 'zomaar' dan moet het iig voor de helft van de prijs zijn + abo.quote:
heb je trouwens dat nieuwe tijdschrift gezien, "vega"?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:08 schreef Probability het volgende:
[..]
Uhu! Ik zou ook nooit een duur parfum kunnen kopen, gewoon 'zomaar' dan moet het iig voor de helft van de prijs zijn + abo.
Damn, zit jij soms alle bladen af te speuren op zoek naar aanbiedingen of heb je gewoon zo'n geluk?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:07 schreef Probability het volgende:
Zo wilde ik eens een nespresso en heb ik voor 90 euro een jaar lang de Elle en een le cube twv 290 euro gekregen.
Waarom dacht ik eerst aan de Spaanse achternaam en toen pas, 'ohh het is vast een tijdschrift voor vegetariërs!"quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
heb je trouwens dat nieuwe tijdschrift gezien, "vega"?
Awwquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:14 schreef loveli het volgende:
Ik hou momenteel meer vand dieren dan van mensen, dead or alive. pokkeeind gereden voor iets stond dat ze achter zouden houden, hebben ze het verkocht. kutwijf.
^^quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
AwwStommig! Gelukkig zijn Slankies nog wel lief he
Is ze nu dood?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:14 schreef loveli het volgende:
Ik hou momenteel meer vand dieren dan van mensen, dead or alive. pokkeeind gereden voor iets stond dat ze achter zouden houden, hebben ze het verkocht. kutwijf.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:14 schreef loveli het volgende:
Het lijk staat nu op ebayquote:
Ja ik kijk naar de cadeaus en als ik de cadeaus leuk vind, de prijs goed en het tijdschrift OK dan neem ik het! Hahaquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:12 schreef Mini. het volgende:
[..]
Damn, zit jij soms alle bladen af te speuren op zoek naar aanbiedingen of heb je gewoon zo'n geluk?
Ik heb alleen een abo op Psychologie Magazine, al jaren. Laatst voor het eerst in tijden weer eens een los tijdschrift gekocht, snap eigenlijk niet dat ik dat nooit vaker deed.
Oh, en een digitaal abonnement op NRC Handelsblad.
Vincent Vega?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Waarom dacht ik eerst aan de Spaanse achternaam en toen pas, 'ohh het is vast een tijdschrift voor vegetariërs!"
Nee!! Oeh die wil ik! Kan alleen de site niet vinden??quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
heb je trouwens dat nieuwe tijdschrift gezien, "vega"?
Aaaah vet!! Doe andorraquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef motorbloempje het volgende:
Er zit hier ene vegetarisch restaurant, Hitchcock, dat voor groepen bestemd is. En je mag (moet) bij de reservering opgeven wel land je als thema wilt hebben voor je diner!En je mag elk land noemen wat je maar kunt bedenken, en dan gaan zij een menu voor de hele groep in het thema van dat land samenstellen! Gaan we binnenkort met een groepje mensen proberen!
heeft nog geen site... volgens mij bij de bruna enzo wel te koop!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:18 schreef Probability het volgende:
[..]
Nee!! Oeh die wil ik! Kan alleen de site niet vinden??
Broodje Steak du Pausquote:
Het ligt vandaag in de winkel!!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
heeft nog geen site... volgens mij bij de bruna enzo wel te koop!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |