abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:50:07 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102748360
Hoe zit het met de Go Pass. Als je een reis maakt van Essen naar Mechelen, maar je neemt een trein of 2-3 later uit Antwerpen. Mag dat?
  woensdag 5 oktober 2011 @ 20:51:25 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102748426
Je mag je reis in België niet onderbreken. Je zult dan dus een regel moeten invullen voor Essen - Antwerpen, en eentje voor Antwerpen - Mechelen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 20:56:26 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_102748683
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
Ik zeg ook nergens dat ik niet fout ben. Een bekeuring had ik ook terecht gevonden. Want laten we eerlijk wezen, ik zàt gewoon fout. Ik hàd 'm ook op tijd moeten verlengen.

Maar doorscheuren en niet terug willen geven, dat vond ik dan ook weer een beetje raar. Geef me dan een bekeuring, of zet me de trein uit om me in Ede een kaartje te laten kopen (ook met liefde, dan maar een kwartiertje later thuis, eigen schuld).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102752390
Ik snap het probleem van het doorscheuren niet. Boeiend. Hij had 'm wel terug moeten geven natuurlijk.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_102752599
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 22:01 schreef Ascendancy het volgende:
Ik snap het probleem van het doorscheuren niet. Boeiend. Hij had 'm wel terug moeten geven natuurlijk.
Als je je treinkaartje nog nodig hebt om je reiskosten te declareren is een heel kaartje meestal wel zo praktisch...
pi_102752705
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer. :{ Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
:{ Morgen maar de toerist uithangen en foto's maken van t bord.
Al heb ik ergens nog wel een hele gave waarbij de flapjes omklappen <3
pi_102753202
Flappenbord :'(
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator woensdag 5 oktober 2011 @ 22:41:50 #208
155227 crew  Guppy
dus
pi_102754563
Noes :'(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_102756548
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer. :{ Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten? :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 oktober 2011 @ 23:35:52 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102756826
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:29 schreef mschol het volgende:

[..]

dat hele grote bord verdwijnt bij utrecht vanaf de 21ste dus? jammer
er komen zeker, net zoals in DH centraal, van die bordjes waar ze met lettertype 10 de eerste 100 aankomende treinen opzetten? :')
Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_102756896
quote:
14s.gif Op woensdag 5 oktober 2011 23:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij het nieuwe digitale scherm dat er uiteindelijk komt zal het lettertype wel een slagje groter zijn dan dat. Tot die tijd moet je het doen met de TBP21 waarnaar je van dichtbij nog moet gluren.
zeker bij utrecht vind ik dat het bord dat er komt gewoon even groot moet zijn als het bord dat er nu hangt., e.v.t. 2 losse lange naast elkaar..
  woensdag 5 oktober 2011 @ 23:47:28 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102757267
NS heeft al toegezegd dat er een groter formaat gaat komen dan de AV21's die verder in de stationshal hangen.
pi_102759046
Volgens de website V250.nl en Somda zijn er inmiddels (al) 8 V250-en in Nederland (geweest).

Mij bekende actuele status
4801 - In Nederland
4802 - In Nederland geweest, nu in Italië voor nawerk
4803 - In Nederland (? of is dit de 4805)
4804 - In Nederland
4805 - In Nederland (? of is dit de 4803)
4806 - In Nederland geweest, nu in Italië voor afbouw interieur
4807 - In Nederland
4808 - In Nederland
4881 - In Nederland (dit is een "Belgisch stel")

Als men dit materieel op tijd toegelaten krijgt zou hiermee makkelijk in een keer de hele Beneluxtrein door dit materieel vervangen kunnen worden (temeer omdat de totale rit Amsterdam - Brussel met dit materieel over de nieuwe lijn afneemt van 2u49 naar 1u48 en er dus twee omlopen minder nodig zijn voor een uurdienst).


En nog een recent plaatje (vier weken oud) van twee V250, die klaar staan in Italië.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bitlord op 06-10-2011 00:57:45 ]
pi_102759701
Ben toch wel benieuwd naar de V250. Als hij echt zo strak op de rails ligt wil ik wel een ritje maken. :)
Ik denk dat de ouwe hondekoppen/apekoppen ook niet meteen in de smaak vielen :6

Waarom heeft de NS trouwens niet gewoon Eurofima-rijtuigen ( _O_ )geleased? Die kunnen namelijk wel gewoon 200 km/h ipv. dat slome 160
pi_102760864
Hij zal inderdaad vrij strak op de rails liggen. Hieronder een overzichtje van het dienstgewicht per treinsoort in ton (per meter / aslast / totaal):

GTW 2/8 E: 1,48 / 10,3 / 83
RegioCitadis (tram): 1,58 / 7,25 / 58
DH2: 1,59 / 8,63 / 69
Plan V: 1,65 / 10,75 / 86
1600+10x ICR: 1,73 / 11,11 / 489
SLT-6: 1,75 / 12,57 / 176
ICMm-3: 1,79 / 12 / 144
SLT-4: 1,86 / 12,91 / 129
V250: 2,11 / 13,22 / 423
Hondekop 4: 2,13 / 13,13 / 210
VIRM/6: 2,17 / 14,67 / 352
ICE3: 2,19 / 13,75 / 440
TEE NS/SBB: 2,33 / 12,72 / 229

[ Bericht 10% gewijzigd door Bitlord op 06-10-2011 03:15:22 ]
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:32:15 #216
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_102762002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 01:20 schreef TeringHenkie het volgende:

Waarom heeft de NS trouwens niet gewoon Eurofima-rijtuigen ( _O_ )geleased? Die kunnen namelijk wel gewoon 200 km/h ipv. dat slome 160
De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_102762141
Waarom staan die dingen te verstoffen op een zijspoor in Italië?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 08:44:51 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102762185
quote:
6s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:32 schreef Duvel het volgende:

[..]

De locs kunnen maar 160, en in het begin (toen ze nog dachten dat ICRm in de Fyra tijdelijk was), was de baan ook maar voor 160 vrijgegeven (ERTMS Level 1).
De Traxx-locs hebben ook de nodige tijd niet om kunnen gaan met ERTMS Level 1. Pas sinds de meest software-update die begin dit jaar is doorgevoerd zijn de Traxx-locomotieven ook gecertificeerd voor ERTMS Level 2 op de HSL-Zuid.

Hoe dan ook blijft het gewoon verbazend hoe lang het allemaal duurt, zeker wanneer je de vergelijking trekt met die andere nieuwe hogesnelheidstrein, de AGVs voor NTV, Italië. Die zijn 4 jaar later besteld, en het ziet ernaar uit dat die eerder in dienst gaan komen dan onze V250's ;(
  donderdag 6 oktober 2011 @ 09:07:24 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_102762524
WTF, ik rij net voorbij Lage Zwaluwe (over de HSL) en ik zag daar een prachtig glimmende Captrain-Traxxloc staan, met erachter 3 goederenwagons, vervolgens een verzameling rijtuigen van TEE Rheingold, weer 3 goederenwagons en aan de andere kant een dieselloc.

Wat doet dat daar? :)

edit: antwoord gevonden op Somda

quote:
treinfan (do 06 okt 2011 08:02:20): Later vandaag zal er nog een apart ritje zijn, volgens een [url=]http://forum.rolandrail.net/viewtopic.php?f=5&t=6018]spot op RR[/url] bestaat de trein waarschijnlijk uit de Captrain 186 149 + 3 Grawaco Uagpps'n + 7 Rheingold rijtuigen + 3 Grawaco Uagpps'n + CT L032.
quote:
rolandrail in het topic van gisteren ([url=http://www.somda.nl/forum/11006/p358576/wo 05 okt 2011 23:19:36[/ur]): Er is een graanbeurs in R'dam en dat is de aanleiding voor een rondrit morgen voor een gezelschap wat rond 17u15 instapt te Rtb en dan naar Mvt, kopmaken en dan via Rtd-Hmla-Asd-Hlm naar Rtd.


[ Bericht 27% gewijzigd door James1988 op 06-10-2011 10:14:23 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 6 oktober 2011 @ 10:05:23 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_102763789
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 08:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Waarom staan die dingen te verstoffen op een zijspoor in Italië?
Omdat wij ze niet nodig hebben
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 6 oktober 2011 @ 11:08:11 #221
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_102765321
Duurzame ondergrondverbetering Bodegraven

Vanaf 15 oktober aanstaande staat op het baanvak Woerden – Alphen a/d Rijn ter hoogte van Bodegraven een bijzondere vernieuwing van spoor en ballast gepland. De ondergrond op dit baanvak is één van de slechtste van Nederland doordat er diepe veenlagen zitten en daardoor de handhaving van spoorgeometrie (de “ligging”) problematisch is. Dit leidt tot een matig rijcomfort en klachten van reizigers en conducteurs.
Deze spoorvernieuwing was voor Railsystemen en Infra Planvorming Regio Randstad Zuid aanleiding om te zoeken naar een mogelijke duurzame en structurele ondergrondverbetering. Deze wordt nu gerealiseerd door het aanbrengen van een dikke funderingslaag ( in vaktermen Planumm Schützschicht (PSS) genoemd) onder het ballastbed, waardoor een betere en duurzamere spoorligging ontstaat en daarmee een beter rijcomfort.

Het machinaal aanbrengen van deze PSS laag gebeurt door de grootste spoormachine van Europa en is een primeur voor Nederland. Het bijzondere aan deze machine is het hergebruik van oude ballast en afgegraven ondergrond. In het traject van ruim 1 km liggen 11 onderdoorgangen, vroeger gebruikt voor vee en als watergangen. Een deel daarvan wordt gesaneerd en enkele duikers worden terug gebouwd. . Een tweede primeur is dat voor de aanvullingen terplaatse van de opgebroken bruggetjes EPS (schuimblokken) worden toegepast om zettingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Zie de site van Prorail: http://www.prorail.nl/Pub(...)ages/Bodegraven.aspx

Werd tijd. Eens kijken of het VIRM er dan wat beter gaat rijden. Misschien dat 1700 lokjes daar dan weer komen mogen enzo..
pi_102765554
quote:
14s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 10:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Omdat wij ze niet nodig hebben
Da's ook zonde. Ook van het geld van de maker.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102765577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 11:08 schreef greavy het volgende:

Het machinaal aanbrengen van deze PSS laag gebeurt door de grootste spoormachine van Europa en is een primeur voor Nederland. Het bijzondere aan deze machine is het hergebruik van oude ballast en afgegraven ondergrond. In het traject van ruim 1 km liggen 11 onderdoorgangen, vroeger gebruikt voor vee en als watergangen. Een deel daarvan wordt gesaneerd en enkele duikers worden terug gebouwd. . Een tweede primeur is dat voor de aanvullingen terplaatse van de opgebroken bruggetjes EPS (schuimblokken) worden toegepast om zettingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Komt er een tribune?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_102765634
Ja, dat stond in een ander nieuwsbericht wat gisteren al in dit topic gequote werd (ik ben te lui om 'm te zoeken) er inderdaad bij. :Y
pi_102765764
ik dacht dat alle olympische treinen al verbouwd waren etc, maar de olympische virm staat nog bij nedtrain in haren...

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2011 11:27:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')