Oordeel zelfquote:
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Dan nog was het een volstrekt onnodige actie geweest. Het kan sowieso al niet meer gebruikt worden als er de datum van gisteren op staat, met of zonder scheur! Er is geen enkele reden waarom een conducteur een verlopen abbonnement ongeldig zou willen maken. Nou ja, behalve dan misschien dat 'ie overspannen is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef Peterselieman het volgende:Als hij sjiek was geweest dan had hij het kaartje half doorgescheurd zodat duidelijk was dat het niet meer gebruikt kon worden.
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuurlijk, maar toch. Ik koop blijkbaar elke maand zo'n kaart. Dan is het toch duidelijk dat dit gewoon een ongelukje is. Dan hoef ik toch niet te smeken om die stukjes terug te krijgen?
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het kaartje is van jou, hij heeft geen recht het in te nemen. Zoals al gesteld: ik zou zonder meer een officiële klacht indienen.
Dat dus. HC zat fout. Verscheuren van vervoersbewijzen is nog nooit toegestaan geweest, dacht ik. In beslag name bij fraude e.d. wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Hierover moet je gewoon formeel een klacht indienen bij NS, onder vermelding van datum en treinnummer.
Als er iets niet klopt moet hij een boete uitschrijven niet verscheuren. Daar kan jij tegen bezwaar maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oordeel zelf
[ afbeelding ]
En ik had het niet eens door. Hij zegt, mag ik eens kijken? Dus ik geef m'n kaart, hij pakt m'n abonnement eruit, scheurt m door, stopt m in z'n zak, en geeft m'n hoesje terug. Dus ik:Ja, had je maar moeten verlengen
![]()
Punt is, ik was gewoon fout. Maar kom op, geef me dan een boete, of zet me eruit. Bood ik nota bene aan, moet ik in Ede uitstappen anders? Maar je moet toch naar Arnhem, zegt ie nog. Ja, maar dan koop ik in Ede wel een kaartje. Nee, dat hoefde dan ook weer niet...
En ik koop duidelijk elke maand zo'n kaartje, dan ga ik toch niet over een dag zitten knibbelen?
De conducteur in kwestie had het kaartje nooit moeten verscheuren. Een boete met terugwerkende kracht zul je niet krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tja, ik heb 'm terug. En straks krijg ik met terugwerkende kracht alsnog een boete, want daar had ik dan weer recht op... Als het nou een geldig kaartje was, zou het wat anders zijn, toch?
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'quote:Treinnummer weet ik sowieso niet meer
Die dus jaquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:26 schreef James1988 het volgende:
Dat is terug te zoeken. Of gewoon 'de trein die om 13:37 vertrok uit Utrecht naar Arnhem'
Het was serieus de trein van 13:37?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die dus ja
Als je zou willen kijken, graag
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheidquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was serieus de trein van 13:37?
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:59 schreef James1988 het volgende:
Treinnummer is 3147quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Serieus! Ik heb nog gerend om die te halen (oh mijn waardigheid...)
Guppy maakte inderdaad de fout om zonder een geldig vervoerbewijs te reizen. Hiervoor had de conducteur haar kunnen beboeten (¤ 35 + wettelijke ritprijs). Het doormidden scheuren van het kaartje is buiten alle proporties, aangezien er niet mee gefraudeerd is of wat dan ook.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:38 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zij maakt toch de fout? Hij scheurt hem niet in hele kleine stukjes of zoiets en het abonnement is nog prima te lezen, alleen ziet elke andere conducteur nu duidelijk dat er iets mis is met het abonnement. Had je maar op tijd een nieuw kaartje moeten kopen (ongeacht of je dat nou elke maand netjes doet).
RIPquote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:32 schreef Doc__Zenith het volgende:
Vandaag een BEPAC geinstalleerd, bleek later voor het vervangen van de Centrale Hal Aanwijzer.Dat ding schijnt na 21 oktober uitgeklapperd te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |