Dikke roze opeengestapelde rupsen van 0.5 bij 3 cm? Specifiek op mijn linkeronderarm en rechterbovenbeen op één plek :/?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:35 schreef leeell het volgende:
zeggen dat je bij een rozenkwekerij werkt,
werkt voor mij
tja, toegeven zou ik persoonlijk niet,quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:38 schreef Charlea het volgende:
[..]
Dikke roze opeengestapelde rupsen van 0.5 bij 3 cm? Specifiek op mijn linkeronderarm en rechterbovenbeen op één plek :/?
Er is wel eens plagerig gesuggereerd dat emo's zichzelf altijd snijden etc. Automutilatie, al ben ik er volledig vanaf dankzij de juiste therapie, wordt gezien als een vorm van aanstellerij, aandachttrekkerij.
Ik citeer gemiddelde middelbare scholieren; 'ja ik ken een meisje die draagt wel eens emokleren maar ze snijdt zichzelf niet hoor dus het is niet erg' etc.
Wat moet ik doen? Doodleuk ontkennen? Een rozenkwekerij gaat er niet in, ze bewust maken van hoe automutilatie in elkaar zit als ik het zelf nauwelijks weet? Of de rest van m'n schoolcarrière lange mouwen dragen.
Of zet een nuttige reactie neer en lees m'n tekst, of verspil je tijd niet.ben 1.5 jaar klinisch opgenomen, genoeg psychs gehad, mn leven opgepakt maar ik zit met die littekens en het beeld van de mens.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ben je emo ofzo?
Ga eens een babbeltje maken met je huisarts, die verwijst je dan wel door naar een psych.
ik sta achter deze woorden. gewoon vragen aan je docent of je even de tijd mag voor de klas, van te voren je docent vertellen waar het over zal gaan wellicht. leg alles precies uit, zeg ook dat het nu wel goed gaat met je. als jij volwassen overkomt trek jij je klasgenoten met jou verhaal ook naar een veel hoger niveau. wilt iemand de clown uithangen op dat moment voorkomt je docent het wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:42 schreef Myraela het volgende:
Schijt hebben aan wat de rest denkt, vooral niet verbergen, dan valt het alleen maar op. Ook niet over liegen, dan praten ze achter je rug. Uitleggen.
Jongens die nog hun positie in de nieuwe klassenhiërarchie moeten vinden van een jaar of 15, 16 en er al zo mee spotten als het woord emo ter sprake woord gebracht o.i.d...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:41 schreef Strani het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder een soort 'street cred' krijgt als je zegt dat je je vroeger gesneden hebt, dan dat je er om gepest wordt.
Ach, dat zijn inderdaad ook allemaal maar onzekere kereltjes. Wat jij hebt meegemaakt zal ze, gok ik, eerder de mond snoeren dan dat ze er vervelend over gaan doen hoor.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:44 schreef Charlea het volgende:
[..]
Jongens die nog hun positie in de nieuwe klassenhiërarchie moeten vinden van een jaar of 15, 16 en er al zo mee spotten als het woord emo ter sprake woord gebracht o.i.d...
Het is een soort schande blijkbaar, maar ik vraag me idd af hoe je dat verandert in een soort iets wat je hebt meegemaakt, nu kan loslaten en mensen gewoon accepteren zonder achter je rug te roddelen.
Het doet me echt goed dat ik eens een keer advies krijg, mijn dank is grootquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:44 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
ik sta achter deze woorden. gewoon vragen aan je docent of je even de tijd mag voor de klas, van te voren je docent vertellen waar het over zal gaan wellicht. leg alles precies uit, zeg ook dat het nu wel goed gaat met je. als jij volwassen overkomt trek jij je klasgenoten met jou verhaal ook naar een veel hoger niveau. wilt iemand de clown uithangen op dat moment voorkomt je docent het wel.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:44 schreef Charlea het volgende:
[..]
Jongens die nog hun positie in de nieuwe klassenhiërarchie moeten vinden van een jaar of 15, 16
Als je er goed over kan praten, zouden ze dat wel makkelijk aankunnenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef Charlea het volgende:
[..]
Het doet me echt goed dat ik eens een keer advies krijg, mijn dank is groot![]()
Ik denk dat ik het idd maar eens met mijn mentor zal bespreken en niet meer verbergen. Ik heb gewoon zo de gewoonte als ze zichtbaar zijn bij elk blik en gebaar van iemand te denken 'O ZIE JE WEL ZE RODDELEN OVER MIJ ZE HATEN ME'Vrij ergerlijk. Als het noodzakelijk is het probleem uitleggen voor de klas, denken jullie dat de gemiddelde 3HVWO klas dat aankan?
En anders komen wij ze allemaal in elkaar slaan zodat ze je met rust laten. Fokkers voor Fokkers.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Als je er goed over kan praten, zouden ze dat wel makkelijk aankunnen
Kun jij het aan omdat zo zelf voor de klas te vertellen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef Charlea het volgende:
[..]
Het doet me echt goed dat ik eens een keer advies krijg, mijn dank is groot![]()
Ik denk dat ik het idd maar eens met mijn mentor zal bespreken en niet meer verbergen. Ik heb gewoon zo de gewoonte als ze zichtbaar zijn bij elk blik en gebaar van iemand te denken 'O ZIE JE WEL ZE RODDELEN OVER MIJ ZE HATEN ME'Vrij ergerlijk. Als het noodzakelijk is het probleem uitleggen voor de klas, denken jullie dat de gemiddelde 3HVWO klas dat aankan?
Idd volgensmij is het ook gewoon groepsdruk, kom we kiezen één onzekere trek uit waar we met z'n allen op gaan bashen, maar als je die jongens/meisjes wel eens één op één spreekt en ze zelf gaan nadenken, merk je dat ze die conclusie van aandachttrekkerij snel terugtrekken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Ach, dat zijn inderdaad ook allemaal maar onzekere kereltjes. Wat jij hebt meegemaakt zal ze, gok ik, eerder de mond snoeren dan dat ze er vervelend over gaan doen hoor.
En anders kan je altijd nog zeggen dat je tijdens de safari uit de jeep gevallen bent en vijf leeuwen eigenhandig verslagen hebt.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef erikkll het volgende:
Fucking keiharde analyses van een 15-jarige hier!
Ik ben te brak om eventueel sarcasme in je zinnen op te merken lol, excuses. Welterusten FOK. Dit wordt wss een subforum wat ik veel ga bezoeken.quote:
Je bent 15 jaar en je schrijft veel beter en helderder dan de gemiddelde Fokker. Aan intelligentie en volwassenheid ontbreekt het je niet. Gebruik die kwaliteiten om deze situatie door te komen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:50 schreef Charlea het volgende:
[..]
Idd volgensmij is het ook gewoon groepsdruk, kom we kiezen één onzekere trek uit waar we met z'n allen op gaan bashen, maar als je die jongens/meisjes wel eens één op één spreekt en ze zelf gaan nadenken, merk je dat ze die conclusie van aandachttrekkerij snel terugtrekken.
Bedankt voor de tips, de leeuwen en de rozenkwekerij worden plan B.
Ik vind dit echt ontzettend moeilijk al helemaal omdat het risico bestaat dat het verkeerd valt en ik keihard gepest ga worden buiten de lerares om, maar je weet maar nooit. Ga iig nu slapen moet weer vroeg op morgen, dank iedereen
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik zou het niet laten zien, echt niet.
Binnen de kortste keren weet de hele school het en gaan mensen het tegen je gebruiken.
Serieus.
Dat zijn middelbare scholieren.
Je kunt beter armbandjes blijven dragen.
Jawel. Je weet vast wel hoe middelbare scholieren zijn. Zelfs op het VWO doen ze dat soort dingen nog.quote:
ja vooral discouragen nadat hij een besluit genomen heeft over iets persoonlijks/moeilijks. ieder mens denkt en wilt iets anders met dergelijke situaties. aan zijn posts te zien wilt hij dit juist geen geheim houden maar er open over zijn. wat wij horen te doen is tips geven hoe hij dit zo goed mogelijk kan aanpakken, niet vertellen dat hij het niet moet doen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:57 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik zou het niet laten zien, echt niet.
Binnen de kortste keren weet de hele school het en gaan mensen het tegen je gebruiken.
Serieus.
Dat zijn middelbare scholieren.
Je kunt beter armbandjes blijven dragen.
Hij? Het is een zij.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:04 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
ja vooral discouragen nadat hij een besluit genomen heeft over iets persoonlijks/moeilijks. ieder mens denkt en wilt iets anders met dergelijke situaties. aan zijn posts te zien wilt hij dit juist geen geheim houden maar er open over zijn. wat wij horen te doen is tips geven hoe hij dit zo goed mogelijk kan aanpakken, niet vertellen dat hij het niet moet doen.
wellicht dat wij de middelbare school anders hebben ervaren dan, ongeacht de verschillen in iq en eigenschappen werden elkaars kwetsbare punten ten alle tijden beschermd. zodra deze gevoelig raakte kwamen klasgenoten direct voor elkaar op.
slechts omdat ze minder in leeftijd zijn betekend niet dat ze minder in begrip zijn. het zijn juist kinderen, die bezitten nog de puurheid van gevoel, begrip en wellicht veel meer. we moeten niet te complex denken over zulke situaties.
Vast niet, maar om nou nog drie jaar angstig door de school heen te bewegen? Tegenover die etterbakken die je er op pakken, staan vast ook een aantal nieuwe vrienden die je door die schooltijd heen gaan slepen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Hij? Het is een zij.
En ik spreek uit ervaring. Ik heb ook bepaalde dingen verteld op de middelbare school met het vertrouwen dat men er goed mee om zou gaan, omdat ik op het VWO zat. Dat heb ik gemerkt ...
Mensen die mij niet eens kenden, wisten nog waar ik mee zat en het werd steeds tegen mij gebruikt.
Niet alle middelbare scholieren zijn zo begripvol.
ik gebruikte hij omdat ik niet wist of Charlea een hij of zij is, vond het onnodig om dit te vermelden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Hij? Het is een zij.
En ik spreek uit ervaring. Ik heb ook bepaalde dingen verteld op de middelbare school met het vertrouwen dat men er goed mee om zou gaan, omdat ik op het VWO zat. Dat heb ik gemerkt ...
Mensen die mij niet eens kenden, wisten nog waar ik mee zat en het werd steeds tegen mij gebruikt.
Niet alle middelbare scholieren zijn zo begripvol.
Ik ben niet arrogant.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:18 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
ik gebruikte hij omdat ik niet wist of Charlea een hij of zij is, vond het onnodig om dit te vermelden.
uit mijn ervaring kan ik slechts concluderen dat de huidige 13-16 jarigen toch best volwassen zijn. wellicht dat alle sociale media hier een rol bij speelt.
wat belangrijk is, om geaccepteerd te worden, is om je zelf te zijn en je fouten toe te geven en wellicht je zelf te verklaren.
ik schets even snel een scenario. persoon a is een bitch heeft echter wel iets te verbergen. namelijk dat zij verkracht is. persoon a kan er voor kiezen haar klas in te lichten en vervolgens nog altijd de bitch uit te hangen maar persoon a kan ook inlichten en vervolgens haar excuses aanbieden voor haar gedrag en vertellen dat dit iets was puur uit onzekerheid.
nu weten we niet hoe Charlea er voor staat als persoon. hoe zij bekend is in haar klas. is ze rustig en niet uitdagend hoef ze geen excuses aan te bieden. is ze stil, niet sociaal e.d. kan ze in haar verhaal vertellen dat dit eigenschappen zijn die zich hebben voorgedaan uit de angst voor andermans mening of onzekerheid. is ze wel uitdagend en asociaal kan ze het best haar excuses doen tijdens haar verhaal en beloven vanaf dat moment beter om te gaan met haar medeleerlingen.
het zit em echt in de aanpak, wellicht dat jij gewoon iets fout hebt gedaan destijds. misschien was je wel arrogant ofzo.
fouten horen bij het leven Charlea, leer van ze maar ga ze nooit herhalen. ik wens je veel succes!
Maar heroïne spuiten is ook van een hele andere orde hé.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:16 schreef Heroinjunk het volgende:
Uitleggen. Echt, dat helpt. Ik ben zelf ook jarenlang gepest. Ben door een hel gegaan en ben enorm veel veranderd. Maar als je het uitlegt, pikken mensen het op. Als je maar gewoon jezelf bent. En inderdaad, wat strawberry zegt, niet onzeker zijn.
Creatief.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 00:35 schreef leeell het volgende:
zeggen dat je bij een rozenkwekerij werkt,
werkt voor mij
tja, soms moeten we buiten ons eigen ervaringen om kunnen denken voor de bestwil van een ander, hoe moeilijk en onrealistisch dit ook is voor ons zelf. ze wilt een t shirt kunnen dragen zonder rare reacties te ontvangen, ze wilt een oplossing voor de vooroordelen en geen oplossing voor de scars.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:21 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik ben niet arrogant.
En mensen waren eerst heel begripvol, maar zodra ze hadden besloten dat ze je weer belachelijk gingen maken, gingen ze misbruik maken van je eerlijkheid.
En toen kreeg ik dus opmerkingen naar m'n hoofd van mensen die ik niet eens kende.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |