abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:35:17 #1
354073 Charlea
te hipster voor die stringz.
pi_102674734
Ik heb geen flauw idee waarom ik dit random FOKkers toevertrouw. Ik ben 15, heb opgenomen gezeten, na een tijd helemaal in de war te zijn geraakt mede door pesten. Paar flipmomenten gehad in de isoleer en mezelf verwond, o.a. een wond van negen hechtingen op mijn pols.

Het gaat nu een stuk beter, nieuwe school, alles lukt. Wat me enorm hindert zijn de dikke roze/witte littekens. Ik doe mijn eigen ding, draag wat ik wil. Dit lokt wel eens plagerige reacties als 'ben je emo ofzo' uit maar met een goedgebekt antwoord red ik mezelf er altijd wel uit. Ik kan alleen niet altijd lange mouwen blijven dragen, het is zo erg dat ook armbandjes niks verbergen. -Heb in die periode letterlijk op mezelf geslagen met mesjes-, ook op mijn bovenbenen.

Ik ben doodsbang voor de reactie van klasgenoten, ik ben doodsbang dat ik er weer buiten val, ik ben doodsbang weer geconfronteerd te worden en mijn pestverleden opnieuw te beleven.

Help, wat moet ik doen?
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:35:57 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_102674746
zeggen dat je bij een rozenkwekerij werkt,

werkt voor mij
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_102674796

[ Bericht 100% gewijzigd door yvonne op 04-10-2011 11:02:36 ]
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:38:45 #4
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102674797
In het ergste geval moet je bedenken dat je over op z'n hoogst drie jaar van de middelbare school af bent. En daarna zul je zien dat mensen steeds minder op dat soort zaken gaan letten of je er op beoordelen.

In Amerika heeft men de 'It get's better' campagne en dat is ook voor jou van toepassing.

Edit: En negeer vooral dat ettertje hier boven me.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:38:47 #5
354073 Charlea
pi_102674799
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:35 schreef leeell het volgende:
zeggen dat je bij een rozenkwekerij werkt,

werkt voor mij
Dikke roze opeengestapelde rupsen van 0.5 bij 3 cm? Specifiek op mijn linkeronderarm en rechterbovenbeen op één plek :/?
Er is wel eens plagerig gesuggereerd dat emo's zichzelf altijd snijden etc. Automutilatie, al ben ik er volledig vanaf dankzij de juiste therapie, wordt gezien als een vorm van aanstellerij, aandachttrekkerij.

Ik citeer gemiddelde middelbare scholieren; 'ja ik ken een meisje die draagt wel eens emokleren maar ze snijdt zichzelf niet hoor dus het is niet erg' etc.

Wat moet ik doen? Doodleuk ontkennen? Een rozenkwekerij gaat er niet in, ze bewust maken van hoe automutilatie in elkaar zit als ik het zelf nauwelijks weet? Of de rest van m'n schoolcarrière lange mouwen dragen.
pi_102674820
Ben je emo ofzo?

Ga eens een babbeltje maken met je huisarts, die verwijst je dan wel door naar een psych.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:40:09 #7
256666 leeell
I know you're lonely
pi_102674823
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:38 schreef Charlea het volgende:

[..]

Dikke roze opeengestapelde rupsen van 0.5 bij 3 cm? Specifiek op mijn linkeronderarm en rechterbovenbeen op één plek :/?
Er is wel eens plagerig gesuggereerd dat emo's zichzelf altijd snijden etc. Automutilatie, al ben ik er volledig vanaf dankzij de juiste therapie, wordt gezien als een vorm van aanstellerij, aandachttrekkerij.

Ik citeer gemiddelde middelbare scholieren; 'ja ik ken een meisje die draagt wel eens emokleren maar ze snijdt zichzelf niet hoor dus het is niet erg' etc.

Wat moet ik doen? Doodleuk ontkennen? Een rozenkwekerij gaat er niet in, ze bewust maken van hoe automutilatie in elkaar zit als ik het zelf nauwelijks weet? Of de rest van m'n schoolcarrière lange mouwen dragen.
tja, toegeven zou ik persoonlijk niet,

maar ik zou me er dan ook niets van aantrekken mocht ik in jouw situatie zitten
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_102674844
Waarschijnlijk is het nog het beste om gewoon de waarheid te vertellen en dat je er nu vanaf ben.
Maargoed weet niet hoe leeftijdsgenoten van jou daarop zouden reageren?

Lastig hoor.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:41:16 #9
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102674848
Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder een soort 'street cred' krijgt als je zegt dat je je vroeger gesneden hebt, dan dat je er om gepest wordt.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:42:31 #10
354073 Charlea
pi_102674875
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ben je emo ofzo?

Ga eens een babbeltje maken met je huisarts, die verwijst je dan wel door naar een psych.
Of zet een nuttige reactie neer en lees m'n tekst, of verspil je tijd niet.ben 1.5 jaar klinisch opgenomen, genoeg psychs gehad, mn leven opgepakt maar ik zit met die littekens en het beeld van de mens.
pi_102674876
Schijt hebben aan wat de rest denkt, vooral niet verbergen, dan valt het alleen maar op. Ook niet over liegen, dan praten ze achter je rug. Uitleggen.
pi_102674891
Kom er openlijk voor uit. Is misschien hard, maar wel het beste. :)
pi_102674907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:42 schreef Myraela het volgende:
Schijt hebben aan wat de rest denkt, vooral niet verbergen, dan valt het alleen maar op. Ook niet over liegen, dan praten ze achter je rug. Uitleggen.
ik sta achter deze woorden. gewoon vragen aan je docent of je even de tijd mag voor de klas, van te voren je docent vertellen waar het over zal gaan wellicht. leg alles precies uit, zeg ook dat het nu wel goed gaat met je. als jij volwassen overkomt trek jij je klasgenoten met jou verhaal ook naar een veel hoger niveau. wilt iemand de clown uithangen op dat moment voorkomt je docent het wel.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:44:28 #14
354073 Charlea
pi_102674908
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:41 schreef Strani het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder een soort 'street cred' krijgt als je zegt dat je je vroeger gesneden hebt, dan dat je er om gepest wordt.
Jongens die nog hun positie in de nieuwe klassenhiërarchie moeten vinden van een jaar of 15, 16 en er al zo mee spotten als het woord emo ter sprake woord gebracht o.i.d...

Het is een soort schande blijkbaar, maar ik vraag me idd af hoe je dat verandert in een soort iets wat je hebt meegemaakt, nu kan loslaten en mensen gewoon accepteren zonder achter je rug te roddelen.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:47:06 #15
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102674951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:44 schreef Charlea het volgende:

[..]

Jongens die nog hun positie in de nieuwe klassenhiërarchie moeten vinden van een jaar of 15, 16 en er al zo mee spotten als het woord emo ter sprake woord gebracht o.i.d...

Het is een soort schande blijkbaar, maar ik vraag me idd af hoe je dat verandert in een soort iets wat je hebt meegemaakt, nu kan loslaten en mensen gewoon accepteren zonder achter je rug te roddelen.
Ach, dat zijn inderdaad ook allemaal maar onzekere kereltjes. Wat jij hebt meegemaakt zal ze, gok ik, eerder de mond snoeren dan dat ze er vervelend over gaan doen hoor.

En anders kan je altijd nog zeggen dat je tijdens de safari uit de jeep gevallen bent en vijf leeuwen eigenhandig verslagen hebt. ;)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:47:11 #16
354073 Charlea
pi_102674952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:44 schreef ezelbayraktar het volgende:

[..]

ik sta achter deze woorden. gewoon vragen aan je docent of je even de tijd mag voor de klas, van te voren je docent vertellen waar het over zal gaan wellicht. leg alles precies uit, zeg ook dat het nu wel goed gaat met je. als jij volwassen overkomt trek jij je klasgenoten met jou verhaal ook naar een veel hoger niveau. wilt iemand de clown uithangen op dat moment voorkomt je docent het wel.
Het doet me echt goed dat ik eens een keer advies krijg, mijn dank is groot :Y

Ik denk dat ik het idd maar eens met mijn mentor zal bespreken en niet meer verbergen. Ik heb gewoon zo de gewoonte als ze zichtbaar zijn bij elk blik en gebaar van iemand te denken 'O ZIE JE WEL ZE RODDELEN OVER MIJ ZE HATEN ME' :') Vrij ergerlijk. Als het noodzakelijk is het probleem uitleggen voor de klas, denken jullie dat de gemiddelde 3HVWO klas dat aankan?
pi_102674954
Fucking keiharde analyses van een 15-jarige hier!
pi_102674962
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:44 schreef Charlea het volgende:

[..]

Jongens die nog hun positie in de nieuwe klassenhiërarchie moeten vinden van een jaar of 15, 16
_O_
pi_102674968
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef Charlea het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het idd maar eens met mijn mentor zal bespreken en niet meer verbergen. Ik heb gewoon zo de gewoonte als ze zichtbaar zijn bij elk blik en gebaar van iemand te denken 'O ZIE JE WEL ZE RODDELEN OVER MIJ ZE HATEN ME' :') Vrij ergerlijk. Als het noodzakelijk is het probleem uitleggen voor de klas, denken jullie dat de gemiddelde 3HVWO klas dat aankan?
Als je er goed over kan praten, zouden ze dat wel makkelijk aankunnen :)
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:49:22 #20
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102674983
Oh HVWO? Ja dat moet kunnen hoor.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:48 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Als je er goed over kan praten, zouden ze dat wel makkelijk aankunnen :)
En anders komen wij ze allemaal in elkaar slaan zodat ze je met rust laten. Fokkers voor Fokkers.
pi_102674986
Mensen roddelen het liefst over wat ze niet kennen. Dan kunnen ze hun eigen verhalen verzinnen. Als jij de waarheid verteld ontneem je ze die stap en is roddelen veel minder tof. 3havo moet dat wel aankunnen.
pi_102674990
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef Charlea het volgende:

[..]

Kun jij het aan omdat zo zelf voor de klas te vertellen?
Lijkt mij best wel moeilijk eigenlijk, maar als je dat kan dan zou ik het doen
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:50:14 #23
354073 Charlea
pi_102674999
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef Strani het volgende:

[..]

Ach, dat zijn inderdaad ook allemaal maar onzekere kereltjes. Wat jij hebt meegemaakt zal ze, gok ik, eerder de mond snoeren dan dat ze er vervelend over gaan doen hoor.

En anders kan je altijd nog zeggen dat je tijdens de safari uit de jeep gevallen bent en vijf leeuwen eigenhandig verslagen hebt. ;)
Idd volgensmij is het ook gewoon groepsdruk, kom we kiezen één onzekere trek uit waar we met z'n allen op gaan bashen, maar als je die jongens/meisjes wel eens één op één spreekt en ze zelf gaan nadenken, merk je dat ze die conclusie van aandachttrekkerij snel terugtrekken.

Bedankt voor de tips, de leeuwen en de rozenkwekerij worden plan B.

Ik vind dit echt ontzettend moeilijk al helemaal omdat het risico bestaat dat het verkeerd valt en ik keihard gepest ga worden buiten de lerares om, maar je weet maar nooit. Ga iig nu slapen moet weer vroeg op morgen, dank iedereen O+
pi_102675020
Wees trouwens wel voorbereid dat er altijd wel een lolbroek tussenzit, laat je niet opnaaien op dat moment maar doe het af met een grapje o.i.d.
  dinsdag 4 oktober 2011 @ 00:52:00 #25
354073 Charlea
pi_102675032
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:47 schreef erikkll het volgende:
Fucking keiharde analyses van een 15-jarige hier!
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2011 00:48 schreef erikkll het volgende:

[..]

_O_
Ik ben te brak om eventueel sarcasme in je zinnen op te merken lol, excuses. Welterusten FOK. Dit wordt wss een subforum wat ik veel ga bezoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')