Nee, maar een nieuwe GTST zit ik ook niet op te wachten.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:48 schreef Tim86 het volgende:
Mensen hadden een nieuwe 24 verwacht ofzo?
Minimaal 1 dode president en een flinke succesvolle bomaanslag op een regeringsgebouw van Brody na 4 afleveringen. Daarna een 8 afleveringen durende achtervolging door amerika met elke aflevering 10-20 doden met veel explosies en een boel helikoptersquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 12:48 schreef Tim86 het volgende:
Mensen hadden een nieuwe 24 verwacht ofzo?
De spanning wordt gewoon goed opgebouwd.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:06 schreef JDx het volgende:
Nou er mocht van mij nu wel iets gebeuren, dat hij begon met een aanslag voorbereiden of iets dergelijks.
En dan gaan ze elkaar aardig vinden en voelt zij zich weer schuldig, Brody wordt verliefd op Carrie, etcquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 13:12 schreef Symer het volgende:
Of dat Carrie iig een stok kreeg om mee te slaan. Nu zeggen zelfs haar bazen: "Dit gaat nergens over, stop er maar mee", en kunnen wij gaan kijken naar een Brody in een zelfhulpgroep en geklessebes van vrouwen over hun man die hem niet omhoog krijgt
't Is niet al te best als je de hele serie na 4 afleveringen opbouw en expositie kunt afsluiten met de tekst:quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:12 schreef pberends het volgende:
[..]
En dan gaan ze elkaar aardig vinden en voelt zij zich weer schuldig, Brody wordt verliefd op Carrie, etc![]()
.
EP 2 t/m 4 waren allemaal tussenafleveringen. Moeten we op de season finale wachten voor echte actiequote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:01 schreef SjaakBauer het volgende:
Ik vind het ook een erg vette serie tot nu toe, al was episode 4 nogal saai, een tussenaflevering.
Maar mensen die af haken, wacht in ieder geval tot na episode 5; De trailer beloofd veel goeds!
Ik vond de eerste 3 afleveringen toch echt makkelijker wegkijken dan aflevering 4, ook al was er dan vrijwel geen actie.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:50 schreef pberends het volgende:
[..]
EP 2 t/m 4 waren allemaal tussenafleveringen. Moeten we op de season finale wachten voor echte actie?
Vraag het op metacritic, die weten alles en ze hebben altijd gelijkquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 23:50 schreef pberends het volgende:
[..]
EP 2 t/m 4 waren allemaal tussenafleveringen. Moeten we op de season finale wachten voor echte actie?
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:53 schreef SteveBudin het volgende:
Vraag het op metacritic, die weten alles en ze hebben altijd gelijk![]()
[..]
quote:The (suspected) terrorists have won — and we’re not complaining: Showtime has picked up critical fave Homeland for a second season.
“Homeland is just getting started,” said Showtime president David Nevins. “Clearly, the overall audience growth from week one to week four demonstrates that this show is hitting a nerve in the cultural zeitgeist. Howard Gordon and Alex Gansa have created a psychological thriller that holds special relevance in the post 9/11 world. I’m quite confident that its passionate audience will be riveted as the season unfolds and people discover where this story is going.”
Ben erg benieuwd hoe ze een tweede seizoen gaan aanpakken.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:26 schreef Tazmaniac het volgende:
Breaking: Showtime Renews Homeland
[..]
quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:26 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
Het hoeft niet persee weer over de MIA-going-AQ te zijn. Kan ook een andere Homeland-issue zijn. Lijkt mij wel beter, mits een leuk onderwerp.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:28 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd hoe ze een tweede seizoen gaan aanpakken.
Zonder Damian Lewis?quote:Op woensdag 26 oktober 2011 20:24 schreef Rahl het volgende:
[..]
Het hoeft niet persee weer over de MIA-going-AQ te zijn. Kan ook een andere Homeland-issue zijn. Lijkt mij wel beter, mits een leuk onderwerp.
Het zou te makkelijk zijn als Brody een terrorist is, maar kan natuurlijk ook zijn dat hij doet alsof hij een terrorist is, maar aan einde nog steeds bij de good guys hoort, maar zich voor moet doen als om grote vissen aan de haak te slaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 16:20 schreef yavanna het volgende:
Mij bevalt de serie mij so far prima, ook ep4 keek makkelijk weg.
Ik hoop dat Brody geen terrorist of dubbel agent is, maar een simpele soldaat die na jaren van geestelijke en lichamelijke martelingen in gevangenschap flink in de war thuis komt en zichzelf weer opnieuw moet leren kennen als de man/vader/collega die hij nu is. Hoewel moslim geworden door geestelijke manipulatie geen 'islam fanaat' ( en hopelijk ook geen christen fanaat ).
Een semi losse verhaallijn naast de verhaallijn met de echte terroristen en hun plannen voor een terroristische aanval.
Een nieuw season zou m.i. ook prima een nieuwe verhaallijn en zelf grotendeels nieuwe karakters kunnen hebben,. Zoiets als bij Strike back.
[..]
Nice. Ik ben zeer tevreden tot nu toe. Claire Danes is echt een heldin.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:26 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 22:40 schreef Toad het volgende:
[..]
Nice. Ik ben zeer tevreden tot nu toe. Claire Danes is echt een heldin.
Ze's een beetje vreemd, maar wel lekker.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 13:09 schreef JDx het volgende:
Ik was vroeger verliefd op haar in Romeo and Juliet
Helemaal mee eens, het tempo draagt voor mij juist bij aan de intrige. Die case-of-the-week series komen me een beetje de neus uit, vind de ontwikkelingen hier een stuk boeiender. Bovendien wordt er prima geacteerdquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:46 schreef Gorro het volgende:
Ook begonnen met het volgen van deze serie en bevalt me uitstekend tot nu toe. Ik mis de actie echt totaal niet, een verademing tussen alle series die constant voor sensatie zoeken binnen dit thema.
Scherp van die bacon! Misschien gewoon 'keeping up appearances'?quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het tempo draagt voor mij juist bij aan de intrige. Die case-of-the-week series komen me een beetje de neus uit, vind de ontwikkelingen hier een stuk boeiender. Bovendien wordt er prima geacteerd
Wel apart dat hij als moslim eieren met spek eet (al zou het turkey bacon kunnen zijn).
[ afbeelding ]
Was dat niet voor zn kinderen?quote:Op zondag 30 oktober 2011 17:04 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het tempo draagt voor mij juist bij aan de intrige. Die case-of-the-week series komen me een beetje de neus uit, vind de ontwikkelingen hier een stuk boeiender. Bovendien wordt er prima geacteerd
Wel apart dat hij als moslim eieren met spek eet (al zou het turkey bacon kunnen zijn).
[ afbeelding ]
Klopt, maar hij haalt het met z'n handen uit de pan en hij likt z'n vingers af. Ik ben geen moslim, maar dat mag niet volgens mijquote:
Als je meer actie wil moet je een andere serie gaan kijken.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:04 schreef Jahr00n het volgende:
Net eerste aflevering gezien, komt er nog meer actie of blijft het zo?
Meh, het heeft ook een royaal aandeel in het introfilmpje. Naast de beelden zit die opmerking er ook in. Iets zegt me toch dat we daar meer over gaan horen, maar ik kan het ook fout hebben natuurlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2011 21:45 schreef Symer het volgende:
Denk niet dat 9/11 nog een rol gaat spelen. Het was gewoon een terloopse opmerking dat ze niet willen dat zoiets weer gebeurt.
Yep, any moment now.quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
Voor de mensen die "actie" missen, ga lekker the A-Team kijken ofzo. Actie is waardeloos zonder goede opbouw en dat doet Homeland prima, ook vind ik de acteur die Brody speelt geniaal, zijn gezichtsuitdrukkingen en mimiek zijn echt top.
Als het goed is komt zo meteen een nieuwe ep uit toch?
Inderdaad, heb me prima vermaakt met deze aflevering.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:40 schreef VacaLoca het volgende:
Ep 5 moet iig een einde maken denk ik aan het 'er gebeurd niets' gemiep
Ik krijg godverdomme een hartstilstand van deze serie. Episode 5 was weer complete bagger. Wat is er nu gebeurd? Dat Brody wel misschien niet wel een fucking razor blade aan die terrorist heeft gegeven? En dat Saul een vage sloeber is die een Indiaas mokkel paalt? Dit gaat echt hélémáál nergens over.quote:Op maandag 31 oktober 2011 09:40 schreef VacaLoca het volgende:
Ep 5 moet iig een einde maken denk ik aan het 'er gebeurd niets' gemiep
Sons of Anarchy heeft altijd een enorm goede opbouw, en toch krijgen minimaal 2 mensen per aflevering een kogel door hun kop.quote:Op maandag 31 oktober 2011 01:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
Voor de mensen die "actie" missen, ga lekker the A-Team kijken ofzo. Actie is waardeloos zonder goede opbouw en dat doet Homeland prima, ook vind ik de acteur die Brody speelt geniaal, zijn gezichtsuitdrukkingen en mimiek zijn echt top.
Als het goed is komt zo meteen een nieuwe ep uit toch?
Nee, je krijgt spontaan bloedarmoede van de saaiheid. Tenenkrommend is het na de goede pilot.quote:Op zondag 30 oktober 2011 19:04 schreef Jahr00n het volgende:
Net eerste aflevering gezien, komt er nog meer actie of blijft het zo?
Haha, maken dat je wegkomt dan uit dit topicquote:Op maandag 31 oktober 2011 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik krijg godverdomme een hartstilstand van deze serie. Episode 5 was weer complete bagger. Wat is er nu gebeurd? Dat Brody wel misschien niet wel een fucking razor blade aan die terrorist heeft gegeven? En dat Saul een vage sloeber is die een Indiaas mokkel paalt? Dit gaat echt hélémáál nergens over.
Ik stop met kijken van deze overschatte schijtserie. Er gebeurd geen fucking drol, het is een goedkope kut-soap. Jammer, want de pilot was wel veelbelovend.
Nee, lekker op Homeland zeiken is cool.quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:49 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Haha, maken dat je wegkomt dan uit dit topic
Jij bent niet helemaal 100 of wel?quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik krijg godverdomme een hartstilstand van deze serie. Episode 5 was weer complete bagger. Wat is er nu gebeurd? Dat Brody wel misschien niet wel een fucking razor blade aan die terrorist heeft gegeven? En dat Saul een vage sloeber is die een Indiaas mokkel paalt? Dit gaat echt hélémáál nergens over.
Ik stop met kijken van deze overschatte schijtserie. Er gebeurd geen fucking drol, het is een goedkope kut-soap. Jammer, want de pilot was wel veelbelovend.
Haha, ik vind het juist een teken van zwakte dat je dan in zo'n topic blijft. Ik heb ook genoeg series gekeken waarbij ik ben afgehaakt, maar ik ga dan niet in een topic blijven hangen. En ja, daar zit ook één serie van jouw onderschrift bijquote:Op maandag 31 oktober 2011 17:52 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, lekker op Homeland zeiken is cool.
En laten jullie me weten wanneer er wel wat gebeurd? Misschien dat ik die scenes dan nog even meepak (waarschijnlijk pas bij episode 12 ofzo).
quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Jij bent niet helemaal 100 of wel?
Het is een beetje vreemd om meteen uit een topic te duiken nadat je finale kritiek hebt gegeven. Je wilt wel de reacties lezen natuurlijk! Maar na volgende week reageer ik niet meer in dit topic hoor, dus wees gerustquote:Op maandag 31 oktober 2011 17:54 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Haha, ik vind het juist een teken van zwakte dat je dan in zo'n topic blijft. Ik heb ook genoeg series gekeken waarbij ik ben afgehaakt, maar ik ga dan niet in een topic blijven hangen. En ja, daar zit ook één serie van jouw onderschrift bij
Nee, die frustratie ligt dieper bij jou... het ligt niet alleen aan Homeland!quote:Op maandag 31 oktober 2011 17:55 schreef pberends het volgende:
[..]. Het is frustratie van uren anti-climax tv-onzin genaamd Homeland.
Haha oke, als seizoen 1 is afgelopen laat ik je wel even weten wat mijn definitieve oordeel is. En natuurlijk mag je blijven in het topicquote:Op maandag 31 oktober 2011 17:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Het is een beetje vreemd om meteen uit een topic te duiken nadat je finale kritiek hebt gegeven. Je wilt wel de reacties lezen natuurlijk! Maar na volgende week reageer ik niet meer in dit topic hoor, dus wees gerust.
Dat doet bijna iedereen op FOK! hoor.quote:Op maandag 31 oktober 2011 18:01 schreef VacaLoca het volgende:
Blijven mag, Homeland niets aan vinden ook... maar gedraag je in godsnaam naar je leeftijd ipv als een 13 jarige puber. Echt niet gezond.
quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:16 schreef Adelante het volgende:
Er moet wel wat gaan gebeuren idd, het kijkt nu weg als ATWT en daar kun je 6 weken van missen en zo de draad weer oppakken
Je weet het weer mooi te verwoorden, pberendsquote:Op maandag 31 oktober 2011 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als ie de komende episode ineens zijn beste vriend Mike omlegt en ergens begraaft in een afgelegen bos.quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:51 schreef Symer het volgende:
[..]
Je weet het weer mooi te verwoorden, pberends
Ikzelf vond deze aflevering al iets beter omdat ik het gevoel kreeg dat er iets gebeurde (weet niet meer precies wat). Maar die onzin over wie dat zoontje naar karate brengt moeten ze echt mee ophouden
Oke doeiquote:Op maandag 31 oktober 2011 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik kijk ook Boardwalk Empire met plezier, dus slim dat je niets zegtquote:Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Tim86 het volgende:
Sterke aflevering was dit. Ik snap dat gezeur echt niet, al komt het voornamelijk van JDx die alleen maar comedy-series kijkt en pberends waar ik maar niets over zeg, dus dat verklaart ook wel wat
Ze zouden niet misstaan in GTST, inderdaadquote:Op dinsdag 1 november 2011 21:51 schreef Seam het volgende:
[..]
Oke doei
Ik vond de aflevering erg goed. Acteerprestaties van Saul, Carrie en Brody zijn fantastisch. Kan niet wachten tot de volgende ep.
quote:adydanger
Oct 28, 2011
0
I don't understand how the critics can give this show universal acclaim! It is dull and poorly scripted with lazy character development. The main female character is just a ball of cliches; wow, an agent with a drug problem who's promiscuous but great at her job who goes home and throws herself around her crummy apartment. Amazing, however did you come up with such an original and compelling character?
Dit.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:09 schreef Pinzon het volgende:
Nou eerlijk is eerlijk, zeker aardige serie en best spannend. Maarre dat van dat scheermesje was wel erg ruk ineens hoor.
Vond je dat zoontje-gaat-naar-judo-verhaallijntje niet baas dan? Ik ging bijna stuk toen bleek dat Mike hem had bezocht ipv Brody.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:09 schreef Pinzon het volgende:
Nou eerlijk is eerlijk, zeker aardige serie en best spannend. Maarre dat van dat scheermesje was wel erg ruk ineens hoor.
Toch jammer dat je zo geliefde MetaCritic het totaal met je oneens is.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze zouden niet misstaan in GTST, inderdaad.
[..]![]()
![]()
.
Ik ben het helemaal eens met de critics. De pilot kun je makkelijk een 9,1 geven. De rest van de episodes tot nu toe kun je een 3,5 geven.quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:11 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Toch jammer dat je zo geliefde MetaCritic het totaal met je oneens is.
Ik vraag me toch af hoe je het dan liever had gezien?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens met de critics. De pilot kun je makkelijk een 9,1 geven. De rest van de episodes tot nu toe kun je een 3,5 geven.
Minder saai en familieclichés?quote:Op dinsdag 1 november 2011 22:14 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik vraag me toch af hoe je het dan liever had gezien?
Alhoewel ik er zelf geen verstand van heb, lijkt me dit best een realistische weergave van hoe een gezin omgaat met de terugkomst van een vader die ze acht jaar niet hebben gezien. Voor hen is het leven doorgegaan, inclusief een mogelijke vervanger voor de vader.quote:
Terra Nova is veel verschrikkelijker dan Homeland, dat kloptquote:Op dinsdag 1 november 2011 22:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Alhoewel ik er zelf geen verstand van heb, lijkt me dit best een realistische weergave van hoe een gezin omgaat met de terugkomst van een vader die ze acht jaar niet hebben gezien. Voor hen is het leven doorgegaan, inclusief een mogelijke vervanger voor de vader.
Als je het over clichés hebt dan denk ik eerder aan Terra Nova, waar bovendien nog eens stukken slechter wordt geacteerd. Je opmerking dat de acteurs zo in GTST kunnen zitten slaat wat mij betreft dan ook volledig de plank mis, Damien Lewis speelt z'n rol met verve en Claire Danes doet het ook uitstekend.
Eigenlijk heb ik geen zin om met jou te discussiëren, want je bent altijd zo cynisch en negatief. Ik vermoed nog steeds dat je een ultieme troll bent, maar ik vrees het ergste.
Je bent te snel tevreden. Leg het acteerwerk in The Wire hier eens naast.quote:Op dinsdag 1 november 2011 23:46 schreef VacaLoca het volgende:
Dit is nou juist eens niet zo'n typische voor-de-domme-amerikaan show.
En de drama... ik heb het normaal totaal niet op van dat overdreven gejank over vanalles en dan zo'n typiche amerikaanse manier van goedmaken e.d... hier vind ik het gewoon realistisch, passend en goed geacteerd.
Je ziet liever dat ie 8 jaar van huis is, en ze daarna als een Full House gezinnetje weer verder gaan? Dat zou pas tenenkrommend slecht zijn.
Een krijgsgevangene die zich weer aan de maatschappij probeert aan te passen = GTST-bullshit. okquote:Op dinsdag 1 november 2011 23:37 schreef pberends het volgende:
[..]
Misschien had ik het ook meer over de typetjes die ze spelen, die komen wel rechtstreeks uit GTST.
Ze proberen het plot van de serie, die eigenlijk flinterdun is, veel te veel op te vullen met eindeloze GTST-bullshit.
Neuh, niet te vergelijken.quote:Op woensdag 2 november 2011 00:04 schreef Abed het volgende:
[..]
Je bent te snel tevreden. Leg het acteerwerk in The Wire hier eens naast.
Je hebt wel gelijk ja. Ik kijk het dan ook welquote:Op woensdag 2 november 2011 00:18 schreef APK het volgende:
[..]
Neuh, niet te vergelijken.
Voor een gemiddelde nieuwe serie zit dit voor mij aan de bovenkant.
Je moet niet alles met The Wire vergelijken, want dan blijven er vrij weinig nieuwe dingen over om te kijken.
Jammer hé, dat niet alles meteen duidelijk in je gezicht uitgelegd wordtquote:Op woensdag 2 november 2011 22:12 schreef JDx het volgende:
Ontopic: er gebeurde eindelijk iets, maar nog steeds niks duidelijks, en wat bazelt die Saul nou steeds?
Dat was ik ja..no offence verder, maar je had diezelfde dag die lijst series die je volgt gepost en daar viel toch wel duidelijk uit op te maken dat simpel vermaak de voorkeur hadquote:Op woensdag 2 november 2011 22:12 schreef JDx het volgende:
Oh ik zag ook ergens staan dat ik alleen comedy kijkhahaha, geweldig... maar goed, is niet helemaal waar, volg oa. ook Californication, Suits, Revenge, Burn Notice, American Horror Story, How to Make it in America en probeer Homeland nog steeds te volgen.
Het is toch wel duidelijk inmiddels dat Saul ook verdacht is. Of dat ze (de makers vd serie) Saul verdacht willen maken.quote:
Ja maar wat praat ie? Kan ook iets joods zijn ofzo?quote:Op woensdag 2 november 2011 23:57 schreef Toad het volgende:
[..]
Het is toch wel duidelijk inmiddels dat Saul ook verdacht is. Of dat ze (de makers vd serie) Saul verdacht willen maken.
Ik las ergens dat het een Hindoestaanse taal was, meen ik. Een soort sanskriet, maar dan niet.quote:Op donderdag 3 november 2011 09:00 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja maar wat praat ie? Kan ook iets joods zijn ofzo?
Wel, hij is in ieder geval moslim en het lijkt mij ook dat hij die razorblade aan die guard gegeven heeft, dus ik denk wel dat hij een terrorist is. En als Claire het mis heeft dan wordt ze toch ontslagen en is de show over.quote:Op donderdag 3 november 2011 12:11 schreef yavanna het volgende:
Saul is joods, dus praten ( bidden ) in Hebreeuws zal niet raar zijn.
Verder prima ep. Ze moeten alleen niet alles zo op Brody gooien, tenzij het terecht is. Anders zo'n anti climax wanneer Brody dan toch geen terrorist is.
Prima serie, ga het rustig verder kijken. Het is een ander kaliber dan 24 (wat ik ook tof vind), maar zeker niet vervelend. De serie is 5 afleveringen oud, mensen die gelijk zeuren omdat ze elke afleveringen ontploffingen, doden en helikopter achtervolgingen verwachten.quote:Op dinsdag 1 november 2011 18:18 schreef Tim86 het volgende:
Sterke aflevering was dit. Ik snap dat gezeur echt niet, al komt het voornamelijk van JDx die alleen maar comedy-series kijkt en pberends waar ik maar niets over zeg, dus dat verklaart ook wel wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |