Iedereen speelde gisteren idd een slechte wedstrijd. Maar ik heb het idee dat De Vrij de fout bij zichzelf zoekt en dat Cabral wel weer woedend op Koeman zal zijn als ie straks op de bank zit tegen VVV.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:20 schreef Caland het volgende:
Ook De Vrij stemde Been weg, ook De Vrij speelde gisteren een belachelijk slechte pot. Sterker nog, ik reken de wanprestatie van gisteren spelers als De Vrij en Vlaar veel meer aan dan Cabral. Maargoed, ik begrijp ook wel dat we na het vertrek van Bruins en het goede spel van El Ahmadi weer een zondebok nodig hebben.
Ik snap je punt niet helemaal.
Je hebt gelijk dat ik het niet hard kan bewijzen en misschien zit ik helemaal fout.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:27 schreef Caland het volgende:
Je ziet spoken.
En anders even een bron waarin Cabral niet zelfkritisch is en de fout bij anderen legt. Dat is mij dan ontgaan.
Dat hij 100x per wedstrijd denkt z'n man uit te spelen terwijl hij 97 van de 100x faalt, daar erger ik me kapot aan. Als ik de trainer was had ik Cabral gisteren na een kwartier al gewisseld, werd er echt niet goed van. Als je continu voor eigen succes gaat terwijl je een slechte wedstrijd speelt en en je 0-1 achterstaat, dan ben je gewoon een mongool.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:39 schreef Caland het volgende:
Het zal me echt aan m'n reet roesten wat ze buiten het veld doen, zolang ze maar op de trainingen en wedstrijddagen 100% geven. Cabral vind ik in de karige interviews die ik van hem heb gezien altijd wel een goede indruk maken, grappige vrolijke gozer, ligt ook heel goed in de groep. Waaruit blijkt dan dat hij zichzelf zo geweldig vindt vraag ik me af?
Dat jij meer affiniteit hebt met een nuchtere Hollandse jongen als De Vrij snap ik wel, dat heb ik zelf ook wel. Maar dat zegt verder weinig over ander type jongens als een Cabral en Biseswar.
Verder kan ik ook niet zoveel met dit soort onderbuikgevoelens die op niks gebaseerd zijn en ik denk de spelers in kwestie zelf ook niet. Tevens zijn Fer en Wijnaldum een allang gepasseerd station dacht ik zo. Aangezien je het daar steeds over hebt.
De schuld geven aan alleen Cabral is ook zwak. Het is gewoon een collectieve wanprestatie geweest. Behalve Karim heeft niemand een voldoende gehaald.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat hij 100x per wedstrijd denkt z'n man uit te spelen terwijl hij 97 van de 100x faalt, daar erger ik me kapot aan. Als ik de trainer was had ik Cabral gisteren na een kwartier al gewisseld, werd er echt niet goed van. Als je continu voor eigen succes gaat terwijl je een slechte wedstrijd speelt en en je 0-1 achterstaat, dan ben je gewoon een mongool.
Ik leg de schuld van gisteren juist niet bij Vlaar en De Vrij. Ze spelen een keer een slechte wedstrijd, mag het? Ze hebben al 100x bewezen altijd inzet te tonen en zijn vaak genoeg wél scherp. Cabral is alleen maar met zichzelf bezig.
Dat is waar, maar ik ergerde me gewoon dood aan Cabral.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:46 schreef Muto het volgende:
[..]
De schuld geven aan alleen Cabral is ook zwak. Het is gewoon een collectieve wanprestatie geweest. Behalve Karim heeft niemand een voldoende gehaald.
Tuurlijk, ik ook. Maar we hebben het er maar mee te doen grofweg gezegd. In een normale situatie zou je een speler als Cabral af en toe kunnen brengen in de laatste 20 minuten, nu is hij je vaste linksbuiten. Inherent aan de situatie waarin we al jaren zitten en hopelijk binnen een aantal jaar uitkomen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik ergerde me gewoon dood aan Cabral.
Het zijn idd wel wat onderbuikgevoelens, maar die verdwijnen als een speler op mij de indruk maakt dat hij voor voetbal leeft en als enige doel heeft om met Feyenoord kampioen te worden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:39 schreef Caland het volgende:
Het zal me echt aan m'n reet roesten wat ze buiten het veld doen, zolang ze maar op de trainingen en wedstrijddagen 100% geven. Cabral vind ik in de karige interviews die ik van hem heb gezien altijd wel een goede indruk maken, grappige vrolijke gozer, ligt ook heel goed in de groep. Waaruit blijkt dan dat hij zichzelf zo geweldig vindt vraag ik me af?
Dat jij meer affiniteit hebt met een nuchtere Hollandse jongen als De Vrij snap ik wel, dat heb ik zelf ook wel. Maar dat zegt verder weinig over ander type jongens als een Cabral en Biseswar.
Verder kan ik ook niet zoveel met dit soort onderbuikgevoelens die op niks gebaseerd zijn en ik denk de spelers in kwestie zelf ook niet. Tevens zijn Fer en Wijnaldum een allang gepasseerd station dacht ik zo. Aangezien je het daar steeds over hebt.
Hij is een beetje het gezicht geworden van de wisselvalligheid van Feyenoord. Eigenlijk niet helemaal eerlijk, want ook de rest van het team faalde. Maar toch maakt hij het met z'n eigenwijze gedrag er een beetje zelf naar. Dat eigenwijze werkt juist positief als het goed gaat, als het minder gaat is dat dodelijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik ergerde me gewoon dood aan Cabral.
Heeft die dat serieus gedaan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het zijn idd wel wat onderbuikgevoelens, maar die verdwijnen als een speler op mij de indruk maakt dat hij voor voetbal leeft en als enige doel heeft om met Feyenoord kampioen te worden.
Zoals hier al gezegd wordt, hij lijkt geen advies te willen aannemen van de rest van de wereld en doet 100 keer hetzelfde, omdat hij zo graag die eer wil hebben voor die 3 keer dat het wel lukt.
Een beetje flair is prima (graag zelfs, het moet ook allemaal niet té nuchter worden) maar altijd voor je eigen eer gaan terwijl je weet dat je je team er mee benadeelt en daarna even op Twitter en Youtube roepen dat je hem zwaar chillt met je spange matties en een baas van de straat bent dan ben je heel vervelend bezig.
Is niet zo heel veel voor nodig Paulquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:21 schreef Paul-89 het volgende:
Maar het domste wat je dan kunt doen is zo'n jongen op basis van wat onderbuikgevoelens zwart gaan maken. Blijf ze gewoon steunen en accepteer nu maar gewoon dat zeker talenten op die leeftijd geweldige wedstrijden afwisselen met afgrijselijke wedstrijden.
Ik vind het altijd wat makkelijk om na zo'n collectieve wanprestatie zondebokken te gaan zoeken.
Ik wist dat zoiets zou komen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Is niet zo heel veel voor nodig Paul![]()
Vertel?quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:09 schreef Paul-89 het volgende:
Gezellige vergadering aan de gang als ik dat allemaal zo zie op twitter.
De kritische vragen worden een beetje ontweken en ze draaien wat om de hete brij heen.quote:
Ach ja. Ik kan me wel voorstellen hoe het daar aan toe gaat.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:24 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
De kritische vragen worden een beetje ontweken en ze draaien wat om de hete brij heen.
Zijn al mensen kwaad vertrokken.
Precies dit was gewoon een collectief falen. Kan een keer gebeuren als ze er maar van leren.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:46 schreef Muto het volgende:
[..]
De schuld geven aan alleen Cabral is ook zwak. Het is gewoon een collectieve wanprestatie geweest. Behalve Karim heeft niemand een voldoende gehaald.
En ze zijn al een uur de vergadering aan het schorsen. Gaat dus lekker.twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:23:41Je geeft FR 1 miljoen en vervolgens eist FR nog 33 duizend euro administratie kosten reageer retweet
twitter:rondissel twitterde op maandag 03-10-2011 om 20:56:52Duidelijk wordt dat de Varkenoordgroep het al een jaar bij het juiste eind heeft. #ssf #alv #Feyenoord reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:12:38Het shirt van Castaingos dat geveild is is kwijt. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:12:56Er is geen geld ontvangen en niemand weet waar het shirt is. reageer retweet
quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Maastoren het volgende:
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:12:38Het shirt van Castaingos dat geveild is is kwijt. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:12:56Er is geen geld ontvangen en niemand weet waar het shirt is. reageer retweet
Eens.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik ook. Maar we hebben het er maar mee te doen grofweg gezegd. In een normale situatie zou je een speler als Cabral af en toe kunnen brengen in de laatste 20 minuten, nu is hij je vaste linksbuiten. Inherent aan de situatie waarin we al jaren zitten en hopelijk binnen een aantal jaar uitkomen.
Daarom erger ik mij juist kapot aan die mongolen die na een half uur hem uit beginnen te fluiten of zelfs juichen bij zijn wissel. Daar heb je ook geen fuck aan. Net als dat je er geen fuck aan hebt om hem in een bepaald keurslijf te duwen waarin hij geen fouten mag maken. Die gast is 20 jaar ofzo, als je het creatieve uit zijn spel gaat halen verneuk je dit soort spelers.
Gaat weer lekkerquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef Maastoren het volgende:
twitter:Coen1976 twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:17:18shirt is volgens pim eigendom van de vrienden van feyenoord en hij gaat ervoor zorgen dat het terugkomt... #snaptuhetnog #ikookniet reageer retweet
twitter:Coen1976 twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:25:38ongenuanceerd: wij geven feyenoord een miljoen en we krijgen een factuur van 40.000,- van #feyenoord! voor gemaakte kosten!! #alv reageer retweet
Als die kerel zich zou profileren als iemand die van zichzelf weet dat-ie een unieke kans heeft en in een normale situatie alleen de laatste 20 minuten zou spelen, dan hoor je ook niemand. Hij wordt niet boos op zichzelf als-ie de zoveelste fout maakt, nee hij probeert het de volgende keer weer. En als het wel loopt, dan vindt hij zichzelf de grote man.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:49 schreef Caland het volgende:
Tuurlijk, ik ook. Maar we hebben het er maar mee te doen grofweg gezegd. In een normale situatie zou je een speler als Cabral af en toe kunnen brengen in de laatste 20 minuten, nu is hij je vaste linksbuiten. Inherent aan de situatie waarin we al jaren zitten en hopelijk binnen een aantal jaar uitkomen.
Daarom erger ik mij juist kapot aan die mongolen die na een half uur hem uit beginnen te fluiten of zelfs juichen bij zijn wissel. Daar heb je ook geen fuck aan. Net als dat je er geen fuck aan hebt om hem in een bepaald keurslijf te duwen waarin hij geen fouten mag maken. Die gast is 20 jaar ofzo, als je het creatieve uit zijn spel gaat halen verneuk je dit soort spelers.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:39 schreef Caland het volgende:
Waaruit blijkt dit? Volgens mij maak jij dat ervan.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:42 schreef nostra het volgende:
Hij wordt niet boos op zichzelf als-ie de zoveelste fout maakt, nee hij probeert het de volgende keer weer. En als het wel loopt, dan vindt hij zichzelf de grote man.
Er wordt een beetje gezocht naar een zondebok heb ik het idee. Hoe vaak hoor je trainers niet zeggen dat ze willen dat een buitenspeler steeds weer voor die actie moet gaan, ook al mislukt het keer op keer. Hij staat daar toch om die actie te maken, toch niet als een pion om de bal zinloos terug te tikken? Doordat hij die actie telkens probeert te maken is er wel dubbele dekking nodig en komt er ruimte op andere delen op het veld. Dat de rest van het team daar deze wedstrijd blijkbaar totaal niet van kon profiteren doet bij mij meer vraagtekens rijzen dan de mislukte acties van Cabral. Het was gewoon een collectief falen, niks meer en niks minder.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dit? Volgens mij maak jij dat ervan.
Dat 'ie het gewoon weer probeert zie ik alleen maar als positief, al is de wedstrijd van gisteren dan weer een ander uiterste. En dat weet Cabral ook wel.
Is Blokland trouwens aanwezig op die vergadering?![]()
Las al her en der wat oproepen om er massaal heen te gaan, maar ik heb geen geld naar die bodemloze put gestort.
Exact.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:08 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Er wordt een beetje gezocht naar een zondebok heb ik het idee. Hoe vaak hoor je trainers niet zeggen dat ze willen dat een buitenspeler steeds weer voor die actie moet gaan, ook al mislukt het keer op keer. Hij staat daar toch om die actie te maken, toch niet als een pion om de bal zinloos terug te tikken? Doordat hij die actie telkens probeert te maken is er wel dubbele dekking nodig en komt er ruimte op andere delen op het veld. Dat de rest van het team daar deze wedstrijd blijkbaar totaal niet van kon profiteren doet bij mij meer vraagtekens rijzen dan de mislukte acties van Cabral. Het was gewoon een collectief falen, niks meer en niks minder.
Heeft Feyenoord geen PR-afdeling ofzo? Ik bedoel: er moeten toch mensen zijn die met hun gezonde verstand ook kunnen zien dat de onderlinge communicatie veel beter,logischer en eerlijker kan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:17 schreef Caland het volgende:
Pfff, ik word schijtlink als ik zo die tweets lees over die ALV.
Ga denk ik ook storten alleen om er de volgende keer maar bij te zijn. Teringlijers.
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:49:33Van Beek weet het zelf ook niet meer. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:39:28Er word gezegd dat ene Ronald Jansen is voorgedragen namens de FSV, Loet van de Berg zegt dat dat niet waar is. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:18:20Wij storten vervolgens 1 miljoen aan FR en FR eist 33 duizend euro van de SSF als administratie kosten. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:49:40Blokland heeft de vergadering verlaten, niet bevestigd maar hij is nergens te bekennen. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 22:01:11Blokland komt binnen lopen. Toch niet weggelopen, maar blij kijkt hij niet. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:35:36Als er gevraagd wordt naar commentaar van een voorzitter, STAK bestuurder of Blokland, dan weten ze het niet of zijn ze er niet. #ALV reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 21:20:37Zelfs Meijer roept krijg de klere... reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 20:52:33Ook komen er kritische vragen en van Beek weet het NIET, we zijn voorgelogen de hele tijd. reageer retweet
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 20:17:41Volgens van Beek was de donatie vrijwillig en hebben we verder geen rechten meer, zo zegt hij het niet, maar bedoeld hij het wel. #ALV reageer retweet
twitter:
twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 20:08:05Er word geweigerd te vertellen waarom 2/3e van de bestuursleden opgestapt is. reageer retweet
Kleine bloemlezing, daar zakt toch gewoon je broek van aftwitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 19:06:08Opvallend detail, iedereen drinkt koffie/thee en wie staat er champagne te slurpen, juist, Blokland. #ALV reageer retweet
Deze is wel ernstig hoor.twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 20:17:41Volgens van Beek was de donatie vrijwillig en hebben we verder geen rechten meer, zo zegt hij het niet, maar bedoeld hij het wel. #ALV reageer retweet
Had jij anders verwacht dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:42 schreef Happel het volgende:
Deze is wel ernstig hoor.twitter:fr12live twitterde op maandag 03-10-2011 om 20:17:41Volgens van Beek was de donatie vrijwillig en hebben we verder geen rechten meer, zo zegt hij het niet, maar bedoeld hij het wel. #ALV reageer retweet
De enige die Gudde weg kunnen sturen zijn de VvF/Blokland-groep. Maar die willen dat helemaal niet. Omdat ze onder de charismatische en bezielende leiding van diezelfde Gudde ondanks hun minderheidsbelang de volledige zeggenschap hebben binnen de club.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:48 schreef Ritmo het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik vind niet dat alles en iedereen maar moet oprotten, maar in mijn ogen is Gudde dé constante factor waaronder het de afgelopen jaren fout is gegaan. Hem vervangen door een harde, capabele directeur die van Feyenoord een 'bedrijf' maakt waar er gepresteerd moet worden en waar niet elke werknemer (of het nou degene is die een vergadering opzet of een trainer, of een jeugdspeler) vrijblijvend fout op fout mag stapelen. Op elk niveau en op elke afdeling wordt geblunderd, en sterker: MAG geblunderd worden. Gudde vindt het allemaal prima.
Zelfs de samenvatting is zonde van je tijd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:19 schreef Dven het volgende:
Even een vraag van een Ajacied. Is het het waard om de samenvatting van Feyenoord terug te kijken om de deceptie die wij hebben meegemaakt in Groningen wat weg te spoelen?
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:19 schreef Dven het volgende:
Even een vraag van een Ajacied. Op een schaal van 1 t/m 10: Hoe spannend denken jullie dat mijn leven is, wanneer ik om half 2 's nachts geen enkele andere wijze van vertier weet te vinden, behalve het opzichtig trollen in een Feyenoord-topic?
Ik trol niet hoor. Vind Feyenoord een mooie club met een mooie geschiedenis en supportersschare. Alleen in tijden dat het met mijn eigen clubje ook niet zo goed gaat is het wel zo fijn als we het leed kunnen delen.quote:
Dus als Ajacied moet ik hem kijken?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zelfs de samenvatting is zonde van je tijd.
quote:
Een ajacied met een sympathie voor Feyenoord bestaat toch helemaal niet? Maar goed, als je van kansloos en passieloos voetbal houdt dan zou ik zeker even die samenvatting gaan kijkenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus als Ajacied moet ik hem kijken?
En als Ajacied met sympathie voor Feyenoord? Lastig, lastig.
Jawel. Geboren in de omgeving van en in mijn allerjongste jaren vaak meegenomen naar wedstrijden en zelfs vieringen van kampioenschappenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een ajacied met een sympathie voor Feyenoord bestaat toch helemaal niet? Maar goed, als je van kansloos en passieloos voetbal houdt dan zou ik zeker even die samenvatting gaan kijken![]()
Probeer niet in slaap te vallen
Hoe kun je dan ajacied zijn..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel. Geboren in de omgeving van en in mijn allerjongste jaren vaak meegenomen naar wedstrijden en zelfs vieringen van kampioenschappenDan blijft het er toch een beetje inzitten. Verder zijn we natuurlijk elkaars grootste vijand maar ook elkaars grootste vriend. Zonder de ander zou de competitie wel een heel saaie zijn.
Ach man de laatste jaren is er toch nauwelijks meer sprake van rivaliteit?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:39 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel. Geboren in de omgeving van en in mijn allerjongste jaren vaak meegenomen naar wedstrijden en zelfs vieringen van kampioenschappenDan blijft het er toch een beetje inzitten. Verder zijn we natuurlijk elkaars grootste vijand maar ook elkaars grootste vriend. Zonder de ander zou de competitie wel een heel saaie zijn.
Ja echt he. Het is het een of het ander.quote:
Twente-Excelsior?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:19 schreef Dven het volgende:
Even een vraag van een Ajacied. Is het het waard om de samenvatting van Feyenoord terug te kijken om de deceptie die wij hebben meegemaakt in Groningen wat weg te spoelen?
Twee redenen.quote:
Jawel maar deze topic stond hoog in mijn geschiedenisquote:
Jawel. Twee historische grootmachten in Nederland die beide het spelletje op een totaal andere wijze beleven, wat voortkomt uit de historie uit de steden waarin zij beide geboren zijn. Natuurlijk kan je niet zonder elkaarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja echt he. Het is het een of het ander.
Je kunt niet Feyenoorder niet sympathiseren met die club uit Amsterdam. Neem aan dat vice versa net zo is.
Ik gun ze de top 5. Maar wel met 0-20 en 20-0 vernedering door de godenzonenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel. Twee historische grootmachten in Nederland die beide het spelletje op een totaal andere wijze beleven, wat voortkomt uit de historie uit de steden waarin zij beide geboren zijn. Natuurlijk kan je niet zonder elkaarIk gun Feyenoord al het geluk, behalve tijdens die ene wedstrijd.
Weet je wat nou het probleem is Caland.quote:Kleine bloemlezing, daar zakt toch gewoon je broek van af
PSV 7-2 Feyenoord?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel maar deze topic stond hoog in mijn geschiedenis
Natuurlijk een verlies in beide partijen voor de havenclub anders kan ik mij in mijn woonomgeving niet meer vertonenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik gun ze de top 5. Maar wel met 0-20 en 20-0 vernedering door de godenzonen
Ik blijf er ook bij dat een gecombineerd Feyenoord-Ajax de Champions League zou overheersen!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:02 schreef ValHallen het volgende:
Ik snap Dven wel een beetje. Mijn familie is een echte Feyenoord familie, ik hou ook wel van strijdvoetbal en ik hou vooral van (voetbal)geschiedenis, en laat Feyenoord daar nu net een groot aandeel in hebben![]()
Oh en ik lees dit Feyenoord topic altijd zodat ik mijn vader de internetgehandicapte op de hoogte kan houden.
Dat gaat te verquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik blijf er ook bij dat een gecombineerd Feyenoord-Ajax de Champions League zou overheersen!
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik blijf er ook bij dat een gecombineerd Feyenoord-Ajax de Champions League zou overheersen!
Nog liever Jupilerleague dan datquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik vind het de laatste jaren vaak overkomen als een soort van medelijden en dan is denk ik het ergste wat je kan overkomen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 01:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Een ajacied met een sympathie voor Feyenoord bestaat toch helemaal niet? Maar goed, als je van kansloos en passieloos voetbal houdt dan zou ik zeker even die samenvatting gaan kijken![]()
Probeer niet in slaap te vallen
Omdat je er onterecht van uitgaat dat wij ons zorgen maken over wat andere clubsupporters van ons vinden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 04:02 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ik vind het de laatste jaren vaak overkomen als een soort van medelijden en dan is denk ik het ergste wat je kan overkomen.
quote:Bij Excelsior ben ik ook secretaresse.
Een zwart gat kent Jon Dahl Tomasson niet na het einde van zijn carrière. De 35-jarige Deen doet tot zijn genoegen bij Excelsior meer dan alleen als trainer ervaring op.
Na het einde van zijn actieve carrière was er voor de Deense oud-international geen plaats voor twijfels over zijn toekomst. ‘Het zwarte gat bestaat voor mij absoluut niet’, zei Tomasson op Sporten.dk. De aanvallende middenvelder stopte afgelopen zomer bij Feyenoord na aanhoudend blessureleed.
‘Ik mis het spelen niet. Mijn blessure van vorig jaar helpt daarbij. Maar ook als ik zou willen, kan ik niet spelen vanwege mijn trainersopleiding. Ik heb het hoofdstuk afgesloten en voor het beruchte zwarte gat was ook geen tijd. Want als ik aan iets nieuws begin, dan ga ik daar helemaal voor.’
Tomasson staat bij Excelsior inmiddels aan het begin van een nieuwe carrière; die van trainer. De 112-voudig international is dit seizoen assistent van John Lammers. ‘Het is verbazingwekkend, spannend en een enorme uitdaging. Ik werk bijna 24 uur per dag. Het is heel leerzaam en ik ontwikkel me op veel gebieden. Ik heb het idee dat ik een verschil kan maken.’
Excelsior is wat anders dan de grote clubs waarvoor Tomasson in zijn loopbaan speelde zoals, afgezien van Feyenoord, Newcastle United, AC Milan, Villarreal en Vfb Stuttgart. De Rotterdamse Eredivisionist heeft een bescheiden budget. Maar dat heeft ook zijn positieve kant, zo oordeelt de Deen.
‘Het voordeel van zo’n kleine club is dat je in het diepe wordt gegooid met alles. Ik ben niet alleen coach, maar ook technisch directeur, secretaresse, commercieel manager. Ik ben betrokken bij alle beslissingen, van kopen en verkopen van spelers tot het maken van de opstellingen en de trainingen.’
Na enkele maanden is Tomasson één ding duidelijk geworden. ‘Ik zag meteen dat ik geen assistent, commercieel manager of scout ben. Ik heb die functies ook afgeschreven voor mijn toekomst. Mij interesseert het kopen en verkopen van spelers, en het samenstellen van de ploeg. Uiteindelijk word ik hoofdtrainer en technisch directeur. Daar twijfel ik niet aan. Ik ken mezelf goed genoeg om dat te weten. Het past ook bij de feedback die ik krijg.’
Dat is bijna een complete arm schuim .quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:54 schreef Muto het volgende:
Bruno Martins Indi als hotelmanager in de Feyenoord Magazine.
Dat biertje dat hij tapt, dat zijn twee vingers in de lengte aan schuim.
quote:Hedwiges Maduro heeft het trainingskamp van Oranje verlaten. De verdediger van Valencia raakte dinsdag tijdens de training geblesseerd aan zijn enkel en moet de komende wedstrijden tegen Moldavië en Zweden laten schieten.
De blessure van Maduro is voor zowel hem zelf als bondscoach Bert van Marwijk een flinke tegenvaller, want hij was een belangrijke kandidaat om de plek van de geblesseerde John Heitinga centraal achterin over te nemen. Als vervanger van Maduro heeft Van Marwijk Feyenoord-captain Ron Vlaar bij de groep gehaald.
Naast Maduro kwam ook Mark van Bommel de training van dinsdag in Katwijk niet schadevrij door. Of hij mee kan doen tegen Moldavië, is vooralsnog onduidelijk.
quote:
Dat is net zo veel schuim als de gemiddelde penislengte van een negert.quote:
Dit is een interpretatie van iemand van "de tegenpartij" en dus ook niet serieus te nemen, Zo objectief zal hij niet zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:42 schreef Happel het volgende:
Dat is de verkeerde Bert..quote:
Geen van tweeen , pleasequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:06 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Dat is de verkeerde Bert..
De Vrij moet je hebben.
Jij was erbij en wenst een verslag te geven?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:48 schreef yvette1982 het volgende:
[..]
Dit is een interpretatie van iemand van "de tegenpartij" en dus ook niet serieus te nemen, Zo objectief zal hij niet zijn.
Ze zijn duidelijk niet objectief en daardoor helaas niet geloofwaardig zoals Cara al terecht opmerkte.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:03 schreef Happel het volgende:
[..]
Jij was erbij en wenst een verslag te geven?
Ach, hou toch eens op, joh.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:09 schreef eight het volgende:
[..]
Ze zijn duidelijk niet objectief en daardoor helaas niet geloofwaardig zoals Cara al terecht opmerkte.
Dat moet je niet doen natuurlijk, maar er zit wel een groepje ongeloofelijke jankerds tussen de mensen die zo tekeer gaan tegen Blokland en alles wat in het bestuur zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:12 schreef Happel het volgende:
[..]
Ach, hou toch eens op, joh.
Zo kan alles wel gebagatelliseerd worden.
Precies de reden waarom ik die lui niet serieus neem. Zitten zoveel kansloze figuren bij; en de mensen met verstand van zaken laten zich met dit soort volk in waardoor ik de slimmere mensen ook niet meer serieus neem. Ik bemoei me er helemaal niet meer mee. Je hebt toch geen idee hoe het echt zit.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat moet je niet doen natuurlijk, maar er zit wel een groepje ongeloofelijke jankerds tussen de mensen die zo tekeer gaan tegen Blokland en alles wat in het bestuur zit.
De heren die als koning behandeld willen worden, zichzelf het recht toekennen een keer een steward of agent wat harde meppen te geven als ze 'geprovoceerd' worden (en dat vinden ze al als een agent of ME'er zichtbaar is) en vinden dat heel Feyenoord hun voeten dient te kussen.
Ga niet zo zielig lopen janken over wat Blokland drinkt, maar pak ze op inhoudelijke zaken aan. Met zo'n tweet zorg je er zelf voor dat je andere tweets gebagatelliseerd worden.
Precies. Al lijken me bepaalde zaken gewoon duidelijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Precies de reden waarom ik die lui niet serieus neem. Zitten zoveel kansloze figuren bij; en de mensen met verstand van zaken laten zich met dit soort volk in waardoor ik de slimmere mensen ook niet meer serieus neem. Ik bemoei me er helemaal niet meer mee. Je hebt toch geen idee hoe het echt zit.
Gaat ie ook nog wel doen. En echt storend vind ik z'n social media-gedrag niet. Dat van Babel etc. is veel erger.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:54 schreef Stokstaart het volgende:
Hij kan beter een paar doelpunten gaan scoren en zich wat minder bezighouden met social media.
Heb destijds een tijdje Fer en Wijnaldum gevolgd. Maar dat was helemaal een drama. Gebrekkig Nederlands en opscheppen in straattaal.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Gaat ie ook nog wel doen. En echt storend vind ik z'n social media-gedrag niet. Dat van Babel etc. is veel erger.
Beetje onzin dit. Of hij nou Asterix & Obelix leest voor het slapen gaan of een Jewtube-liedje doorstuurt, wat maakt het uit?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:54 schreef Stokstaart het volgende:
Hij kan beter een paar doelpunten gaan scoren en zich wat minder bezighouden met social media.
Die heeft niet eens twitterquote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:58 schreef Stokstaart het volgende:
Cabral schijnt ook al zo'n drama te zijn.
Nou als ik het hier zo lees is die jongen dag en nacht actief op Twitter, eet ongeveer elke dag ongezonde troep en scoort kennelijk goed bij zijn vrouwtje maar nog niet bij Feyenoord.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Beetje onzin dit. Of hij nou Asterix & Obelix leest voor het slapen gaan of een Jewtube-liedje doorstuurt, wat maakt het uit?
Wat stond er van de week voor vaag bericht hier in het topic dan? Dat ie een uur na de wedstrijd alweer met zijn spange matties aan het chillen was of zo.quote:
Hoezo ongezonde troep? Is hij niet fit danquote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nou als ik het hier zo lees is die jongen dag en nacht actief op Twitter, eet ongeveer elke dag ongezonde troep en scoort kennelijk goed bij zijn vrouwtje maar nog niet bij Feyenoord.
Ja, allemaal nergens op gebaseerd zoals ik toen al zei. Men is druk bezig om een nieuwe zondebok te vinden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat stond er van de week voor vaag bericht hier in het topic dan? Dat ie een uur na de wedstrijd alweer met zijn spange matties aan het chillen was of zo.
Hij is een tiener en verliefd, hoort erbij.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:58 schreef Caland het volgende:
Hooguit gênant al die liefdesbetuigingen over twitter.
Je bedoelt dat ik zei dat ik me stoorde aan het gedrag van 'de Cabralletjes'? Was meer op dat soort gastjes in het algemeen bedoelt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:05 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat stond er van de week voor vaag bericht hier in het topic dan? Dat ie een uur na de wedstrijd alweer met zijn spange matties aan het chillen was of zo.
Volgens mij vraagt hij gewoon z'n volgers om een lekker restaurant in Rotterdam. Als ie ongezonde troep at, ging ie wel rechtstreeks naar de Mac of de Burger King.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:05 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoezo ongezonde troep? Is hij niet fit dan? Aan z'n wedstrijdinstelling ligt het niet en hij traint gewoon goed. Wat moet hij nog meer doen dan?
Nee het was een letterlijke quote. Iets dat hij ergens had geroepen in een comment.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik zei dat ik me stoorde aan het gedrag van 'de Cabralletjes'? Was meer op dat soort gastjes in het algemeen bedoelt.
Volgens mij zat hij vooral bij Italiaanse tokos. Niet zo vreemd, volgens mij vreten die voetballers pasta bij het leven.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij vraagt hij gewoon z'n volgers om een lekker restaurant in Rotterdam. Als ie ongezonde troep at, ging ie wel rechtstreeks naar de Mac of de Burger King.
Nou de Mac heeft hij al gehad, en de Beer, en Gauchos en nog een paar van die vreetschuren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:08 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij vraagt hij gewoon z'n volgers om een lekker restaurant in Rotterdam. Als ie ongezonde troep at, ging ie wel rechtstreeks naar de Mac of de Burger King.
Zoeken om het zoeken noem ik dat.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nou de Mac heeft hij al gehad, en de Beer, en Gauchos en nog een paar van die vreetschuren.
Lijkt me niet ideaal als je topsporter bent.
De menuutjes worden doorgaans ook op Twittah gepleurd en verschijnen dan hier in het topic.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Zoeken om het zoeken noem ik dat.
Jij zit ernaast en weet wat hij bestelt? Mac nam hij trouwens mee voor z'n vriendin.
Zo, en nu is het shownieuws uurtje wel afgelopen.
Nee hoor.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:13 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De menuutjes worden doorgaans ook op Twittah gepleurd en verschijnen dan hier in het topic.
Hij is geloof ik kwart Italiaans ofzo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens mij zat hij vooral bij Italiaanse tokos. Niet zo vreemd, volgens mij vreten die voetballers pasta bij het leven.
Ugh, ik moest altijd kotsen als ik voor de wedstrijd pasta ging etenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 01:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij is geloof ik kwart Italiaans ofzo.Maar idd, voetballers moeten juist veel pasta's eten.
Goeie ervaring voor die jongenquote:Vlaar: "Het voelt heel positief"
Ron Vlaar is opgelucht dat hij alsnog geselecteerd is door bondscoach Bert van Marwijk. In eerste instantie behoorde de Feyenoord-verdediger niet tot de selectie, maar door de blessure van Hedwiges Maduro krijgt hij een kans.
"Ik had niks van de blessure van Hedwiges meegekregen, omdat ik met mijn zoontje Shane aan het zwemmen was. In de kleedkamer zag ik een gemiste oproep van teammanager Hans Jorritsma en had ik wel een flauw vermoeden", zo liet Vlaar woensdag weten in De Telegraaf.
"Natuurlijk besef ik dat ik ben opgeroepen door blessures van anderen. Maar ik vind de selectie hartstikke leuk, had dat niet verwacht. Het voelt ook heel positief. Hier kan ik iets mee. Ik ben er bij en kan mijn ervaringen meenemen naar Feyenoord", besluit Vlaar. Naast Maduro moest ook John Heitinga zich afmelden bij Van Marwijk met een blessure.
@Telegraaf
Mwah zover is hij niet verwijderd van het niveau Heitinga, Mathijssen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Goeie ervaring voor die jongen. Al komt hij in absolute zin natuurlijk zwaar tekort voor het niveau NL-elftal .
*Proest*quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:57 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Mwah zover is hij niet verwijderd van het niveau Heitinga, Mathijssen.
Vlaar zou prima meekunnen in de subtop/middenmoot van de Bundesliga.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
*Proest*
Vlaar kan net mee in de Eredivisie terwijl die gasten wekelijks presteren in topcompetities.
Als Vlaar in de PL zou spelen zou hij helemaal zwaar door de mand vallen. Als je je al laat aftroeven door de Verhoekjes en de Granqvistjes van deze wereld, wat moet het dan worden tegen Drogba of Ribery.
Waar speelde Mathijssen de afgelopen 5 jaar dan ?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:04 schreef Stokstaart het volgende:
Daarom dus.
Middenmoot Bundesliga is gewoon niet het niveau dat het NL-elftal nastreeft/speelt.
Touché.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:06 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Waar speelde Mathijssen de afgelopen 5 jaar dan ?
HSV is Duitste subtop en geen middenmoot. Met Bruma en Marcell Jansen zou Vlaar waarschijnlijk niet eens spelen daar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:06 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Waar speelde Mathijssen de afgelopen 5 jaar dan ?
HSV staat nu laatste, en eindigde vorig jaar op een 8ste plaats, met 18 ploegen ben je dan gewoon een middenmoot.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
HSV is Duitste subtop en geen middenmoot. Met Bruma en Marcell Jansen zou Vlaar waarschijnlijk niet eens spelen daar.
Eindklasseringen toen Mathijssen daar was :quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
HSV is Duitste subtop en geen middenmoot. Met Bruma en Marcell Jansen zou Vlaar waarschijnlijk niet eens spelen daar.
Bovendien is Mathijssen de absolute sterspeler daar die elk jaar in de belangstelling staat van topclubs, maar waarschijnlijk voor het riante salaris blijft.
Geen enkele Bundesliga of PL club die Vlaar wilde hebben in de zomer. Nuff said.
Hou op schei uit man.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:16 schreef Ritmo het volgende:
Toen Heitinga en Mathijssen (toch iets ouder dan Vlaar) uit Nederland vertrokken waren ze niet meer dan Vlaar nu hoor.
Heitinga was echt niet zo goed destijds hoor.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hou op schei uit man.
Die gasten waren veel verder. Zeker die Heitinga.
Wat jij wil Paul.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:18 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Eindklasseringen toen Mathijssen daar was :
2006–07 Bundesliga 7th
2007–08 Bundesliga 4th
2008–09 Bundesliga 5th
2009–10 Bundesliga 7th
2010–11 Bundesliga 8th
2 x subtop 3 x middenmoot.
Net was je het nog met me eens dat Vlaar in de subtop van de Bundesliga meekon.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat jij wil Paul.
Vlaar kan het niveau eredivisie nauwelijks aan laat staan de Bundesliga. Vraag me wel eens af wat het Feyenoord wel niet gekost heeft om die jongen koste wat kost te behouden.
Heitinga is sowieso een ander soort speler op een andere positie met bijkomende opbouwende kwaliteiten. Maar iemand als Vlaar op de CV-positie beoordeel je louter op zijn mandekkende kwaliteiten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heitinga was echt niet zo goed destijds hoor.
Nee niet, middenmoot. En dan wel de onderkant van de middenmoot en niet HSV.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:25 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Net was je het nog met me eens dat Vlaar in de subtop van de Bundesliga meekon.
En nu ik met feiten kom dat Mathijssen ook maar middenmoot subtop speelde is Vlaar ineens nauwelijks meer goed genoeg voor de eredivisie.
Dat zijn 2/3 plaatsjes lager alsof dat een wereld van verschil is.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee niet, middenmoot. En dan wel de onderkant van de middenmoot en niet HSV.
Vorig jaar miste ze zelfs Suarez maar toen hadden we die wijven tactiek van Mario, allemaal terugtrekken op eigen helft en de schade beperkt houden.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:34 schreef Caland het volgende:
Die spits van de snavels is er trouwens niet bij met de klassieker, voor wat het waard is.
Zo gek was dat ook niet na het Eindhoven-debacle.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:35 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Vorig jaar miste ze zelfs Suarez maar toen hadden we die wijven tactiek van Mario, allemaal terugtrekken op eigen helft en de schade beperkt houden.
Vond ik wel. Nu liet je zien bang te zijn, dan heb je pas echt verloren.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Zo gek was dat ook niet na het Eindhoven-debacle.
Het domste wat je kan doen is er daar vol bovenop klappen. Speel je ze alleen maar mee in de kaart, publiek lekker opjutten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:41 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Vond ik wel. Nu liet je zien bang te zijn, dan heb je pas echt verloren.
Je hoeft ook niet vol op de aanval maar iets meer duels invliegen en niet zo bang achteruit lopen zou geen kwaad kunnen. Maar goed waar hebben we het over die wedstrijd is van vorig seizoen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het domste wat je kan doen is er daar vol bovenop klappen. Speel je ze alleen maar mee in de kaart, publiek lekker opjutten.
Vorig jaar Utrecht en DH zien winnen daar met ordinair counter-voetbal.
DE ontdekking van Beenhakkerquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:44 schreef Caland het volgende:
Vorig jaar toch met die enorm gehypte Simon in de basis, de nieuwe Doedzak.![]()
Volgens mij viel Van Burgerking zelfs in
Klopt, die stonden toen ergens onderaan Jupiler League, en we hadden natuurlijk de grootste opportunist ooit als trainer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:47 schreef Paul-89 het volgende:
Volgens mij heeft die jongen toen per ongeluk tegen Sparta de wedstrijd van zijn leven gespeeld.
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:28 schreef Caland het volgende:
Terwijl ik nu al De Vrij verder vind dan Vlaar.
Al missen ze de halve selectie, dan nog zijn we kansloos daar.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:34 schreef Caland het volgende:
Die spits van de snavels is er trouwens niet bij met de klassieker, voor wat het waard is.
Dan noem je ook wel een tegenstander op zeg..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:47 schreef Paul-89 het volgende:
Volgens mij heeft die jongen toen per ongeluk tegen Sparta de wedstrijd van zijn leven gespeeld.
De wedstrijden waarin zij het spel moeten maken hebben ze het vaak moeilijk. Als je ook ziet tegen matige tegenstanders die achteruit leunen dan weten ze het niet meer.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:44 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet vol op de aanval maar iets meer duels invliegen en niet zo bang achteruit lopen zou geen kwaad kunnen. Maar goed waar hebben we het over die wedstrijd is van vorig seizoen.
Als Feyenoord net zo pressie speelt als tegen Az dan maken we gewoon kans, ik vraag me alleen af of dat tegen Az een incident was of dat ze het echt in zich hebben om de betere tegenstander 90 min. lang onder druk te zetten.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
De wedstrijden waarin zij het spel moeten maken hebben ze het vaak moeilijk. Als je ook ziet tegen matige tegenstanders die achteruit leunen dan weten ze het niet meer.
Ik verwacht/hoop op een verdedigende en controlerende tactiek waarbij gebruik gemaakt gaat worden van de snelle counter. Pressing spelen is op zich een goede insteek, maar we hebben op vrijwel elke positie een mindere speler. En met die snelle flapdrollen op links en rechts van hun ben je helemaal kwetsbaar.
Heb je het nou over de wedstrijd tegen Ajax? In de Arena? Dan zijn we gewoon kansloos hoor. Helaas, maar het is gewoon zo. Thuis kunnen we er misschien nog een gelijkspelletje uitslepen of als echt alles meezit een nipt overwinninkje maar uit gaan we gewoon weer keihard falen daar zoals gewoonlijk.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:50 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Als Feyenoord net zo pressie speelt als tegen Az dan maken we gewoon kans, ik vraag me alleen af of dat tegen Az een incident was of dat ze het echt in zich hebben om de betere tegenstander 90 min. lang onder druk te zetten.
Ik denk nooit zo negatief.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:54 schreef inZanity het volgende:
[..]
Heb je het nou over de wedstrijd tegen Ajax? In de Arena? Dan zijn we gewoon kansloos hoor. Helaas, maar het is gewoon zo. Thuis kunnen we er misschien nog een gelijkspelletje uitslepen of als echt alles meezit een nipt overwinninkje maar uit gaan we gewoon weer keihard falen daar zoals gewoonlijk.
Daarom is zo'n interlandweekend juist nu ook zo enorm kut.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:50 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Als Feyenoord net zo pressie speelt als tegen Az dan maken we gewoon kans, ik vraag me alleen af of dat tegen Az een incident was of dat ze het echt in zich hebben om de betere tegenstander 90 min. lang onder druk te zetten.
Ik normaal gesproken ook niet. Maar de hoop op een overwinning in de Arena heb ik jaren geleden al op gegeven. Begrijp me niet verkeerd, als we daar winnen sta ik het hardst te juichen maar ik zie het gewoon niet gebeuren..quote:
Juist.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:01 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ik normaal gesproken ook niet. Maar de hoop op een overwinning in de Arena heb ik jaren geleden al op gegeven. Begrijp me niet verkeerd, als we daar winnen sta ik het hardst te juichen maar ik zie het gewoon niet gebeuren..Misschien dat we over een paar jaar áls we weer structureel richting de top van de Eredivisie zijn opgeklommen we incidenteel een keer kunnen winnen daar maar voorlopig zie ik het echt niet gebeuren. Daarvoor ben ik te vaak teleurgesteld in die snelkookpan. Zelfs als we een betere selectie hebben en in vorm zijn terwijl hun hopeloos uit vorm zijn hebben we het lastig daar.
Tja het blijft een kut wedstrijd maar ik zal van te voren nooit denken/zeggen dat we daar kansloos zijn. Ik heb toch iedere keer weer (valse) hoop.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:01 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ik normaal gesproken ook niet. Maar de hoop op een overwinning in de Arena heb ik jaren geleden al op gegeven. Begrijp me niet verkeerd, als we daar winnen sta ik het hardst te juichen maar ik zie het gewoon niet gebeuren..Misschien dat we over een paar jaar áls we weer structureel richting de top van de Eredivisie zijn opgeklommen we incidenteel een keer kunnen winnen daar maar voorlopig zie ik het echt niet gebeuren. Daarvoor ben ik te vaak teleurgesteld in die snelkookpan. Zelfs als we een betere selectie hebben en in vorm zijn terwijl hun hopeloos uit vorm zijn hebben we het lastig daar.
Doordat Ajax momenteel slecht speelt wordt die hoop gevoed. De kansen dat we het beter gaan doen als de afgelopen jaren zijn iig toegenomen. Ondanks dat ga ik nog altijd van een nederlaag uit.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:09 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Tja het blijft een kut wedstrijd maar ik zal van te voren nooit denken/zeggen dat we daar kansloos zijn. Ik heb toch iedere keer weer (valse) hoop.
Gelukkig speelden wij zo goed zondag.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:56 schreef eight het volgende:
[..]
Doordat Ajax momenteel slecht speelt wordt die hoop gevoed. De kansen dat we het beter gaan doen als de afgelopen jaren zijn iig toegenomen. Ondanks dat ga ik nog altijd van een nederlaag uit.
hoe slechter Ajax speelt hoe meer gemotiveerd ze zijn om te winnen en hoe meer Feyenoord spelers denken dat ze kunnen winnen en dan wordt het gewoon 4-0quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:56 schreef eight het volgende:
[..]
Doordat Ajax momenteel slecht speelt wordt die hoop gevoed. De kansen dat we het beter gaan doen als de afgelopen jaren zijn iig toegenomen. Ondanks dat ga ik nog altijd van een nederlaag uit.
Ik vind vooral hun verdediging erg zwak dit jaar (iedere wedstrijd min. 1 goal tegen, zelfs tegen Noordwijk), voorheen was die meestal wel degelijk en hadden ze voorin vlijmscherpe spitsen (Suarez,Huntelaar enz.), aardoor ze een wedstrijd makkelijk naar zich toe trokken en dat is dit seizoen nog niet echt eht geval.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoe slechter Ajax speelt hoe meer gemotiveerd ze zijn om te winnen en hoe meer Feyenoord spelers denken dat ze kunnen winnen en dan wordt het gewoon 4-0
quote:Bondsridder
Gullit werd vanmiddag in Noordwijk tot bondsridder benoemd door de KNVB. Hij was aanvoerder van het Nederlands elftal dat in 1988 de Europese titel veroverde. Ook Edwin van der Sar, Frank de Boer, Giovanni van Bronckhorst en Phillip Cocu vielen deze eer te beurt. Zij speelden ieder meer dan honderd keer voor Oranje. Van der Sar is met 130 recordinternational. De Boer heeft 112 interlands op zijn naam staan, Van Bronckhorst 106 en Cocu 101.
@AD.nl
Helemaal gelijk, nu hun spits er definitief niet bij is en eventueel Alderwereld moeten onze jongens niet te veel hoop gaan krijgen. Ik vrees altijd voor De Jong. Die gast speelt nooit goed maar prikt er altijd 1 in.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
hoe slechter Ajax speelt hoe meer gemotiveerd ze zijn om te winnen en hoe meer Feyenoord spelers denken dat ze kunnen winnen en dan wordt het gewoon 4-0
quote:Positieve Vlaar: "Ik zit in de buurt van EK-selectie"
Ron Vlaar werd door een blessure van Hedwiges Maduro opgeroepen voor het Nederlands elftal. De verdediger van Feyenoord ziet de uitnodiging als een mooie kans om zich definitief bij de groep van Bert van Marwijk te spelen.
"Ik ben er heel blij mee, alleen de reden dat iemand anders geblesseerd is geraakt is minder leuk", vertelde Vlaar in gesprek met RTV Rijnmond. De verdediger weet dat hij dichtbij een plek in de EK-selectie van Oranje zit. "Tot nu toe zit ik elke keer bij de voorselectie. Uiteindelijk val ik dan af, dat is jammer. Maar het houdt wel in dat ik in de buurt zit."
Vlaar denkt dat hij ook meer kan brengen bij zijn werkgever Feyenoord, die zondag nog met 0-3 verloor van ADO Den Haag. "Ik vind dat ik bij Feyenoord beter kan en moet spelen. Het is niet slecht, maar ik wil elke week constanter zijn", aldus de verdediger. "Vorig jaar heb ik ook gemerkt dat je de ervaringen van trainen met Oranje weer meeneemt naar Feyenoord. Trainen op een hoog niveau met hele goede spelers, dat heeft mij altijd goed gedaan."
quote:Feyenoord verzendt biografie Coen Moulijn dubbel
Een heleboel Feyenoord-supporters waren verbaasd toen ze gisteren opeens een pakketje ontvingen met de biografie van Coen Moulijn. Deze biografie hebben ze namelijk twee weken geleden ook al ontvangen. Seizoenskaarthouders kregen het boek gratis en konden kiezen of ze het boek wilden laten thuisbezorgen of dat ze het gingen ophalen bij De Kuip. De vele mensen die voor de eerste optie hebben gekozen, krijgen nu voor de tweede keer de biografie.
De mensen die het boek lieten thuisbezorgen moesten hiervoor 7,50 euro betalen, maar krijgen hiervoor nu dus wel een tweede biografie ter waarde van 59 euro. Op marktplaats wemelt het daarom al van de aanbiedingen om het boek te verkopen. Er zijn overigens ook mensen die het opgebrachte geld - die ze ontvangen bij verkoop van het boek - gaan doneren aan het Sophia Kinderziekenhuis.
Benieuwd wie hier als eerste roept dat het de schuld van Gudde isquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Kan er dan nooit een keer iets goed gaan? Een keer een capabel bedrijf inhuren bijvoorbeeld...
is een directeur dan niet verantwoordelijk voor de organisatie ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:18 schreef eight het volgende:
[..]
Benieuwd wie hier als eerste roept dat het de schuld van Gudde is
Verantwoordelijk wil nog niet zeggen schuldig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
is een directeur dan niet verantwoordelijk voor de organisatie ?
Als bij ons zoiets zou gebeuren zou je de directeur moeten horen....
Onder Gudde's verantwoording gaat vrijwel alles wat fout kan gaan fout.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:51 schreef eight het volgende:
[..]
Verantwoordelijk wil nog niet zeggen schuldig.
Te gemakkelijk en onredelijk om overal maar de directeur de schuld van te geven.
Je hebt helemaal gelijk!quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:52 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Onder Gudde's verantwoording gaat vrijwel alles wat fout kan gaan fout.
Je zou haast denken dat ze niks beters te doen hadden.quote:Ingezonden: Heksenjacht Feyenoord-supporters
Wat een waanzin, mijn neef zit gisterenochtend in de metro richting school. Ziet op het perron bij Schenkel allemaal agenten staan. Denkt nog, ‘oh is zeker controle’. Hij stapt uit en ziet iets verderop nog meer agenten staan. Daar stonden ook scooters, hij denkt weer ‘oh zeker zo’n controle voor scooters en fietsers’. Maar nee hoor, hij zet twee stappen, komen ze op hem af en zeggen ‘hierbij ben je aangehouden’. Hij zegt ‘hé waarom?’ / ‘Nou, in verband met de rellen bij het Maasgebouw. We hebben je herkend van een foto.’ / ‘Oh’, zegt hij, ‘ik ben daar niet geweest, ik was wel bij de wedstrijd maar niet bij het Maasgebouw. Dus ik ga nu gewoon naar school.’ / ‘Nee, je gaat mee en we gaan foto’s bekijken.’
Hij is dus meegegaan. Foto’s bekeken, geen één foto waar hij opstond. Mijn neef weer ‘mag ik nu gaan, ik moet naar school.’ / ‘Nee, herken je iemand van de foto’s?’ Hij: ‘ehhhh nee ik herken niemand. Jullie toch ook niet?’ Na een tijdje daar te hebben gezeten gingen ze dreigen ‘en we gaan nog mee foto’s bekijken en als je daar wel op staat dan weten we je te vinden.’ / ‘Oh’, zegt mijn neef, ‘dat is goed. Kan ik nu gaan ik moet naar school, ik ben te laat. Hebben jullie niet een briefie voor me ofzo.’ / ‘Nee.’
Bij school aangekomen mocht hij de les niet meer in. Hij was te laat en de leraar vond het ook een hele vage smoes, zoiets had hij nog nooit gehoord. Maar gelukkig voor mijn neef kwamen er nog een paar jongens te laat met dezelfde smoes. Leraar toch maar ff buiten gaan kijken en die zag daar dus een stukje verderop bij de metro om half 9 in de ochtend allemaal politie staan die er hier en daar iemand uitpikte.
Pfffff, waar zijn we nou mee bezig ga wat nuttigs doen?
de directeur moet toch ingrijpen als er zaken mis blijven gaan ? Of is hij daar niet voor, waarvoor dan wel ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:51 schreef eight het volgende:
[..]
Verantwoordelijk wil nog niet zeggen schuldig.
Te gemakkelijk en onredelijk om overal maar de directeur de schuld van te geven.
quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
de directeur moet toch ingrijpen als er zaken mis blijven gaan ? Of is hij daar niet voor, waarvoor dan wel ?
quote:
Nu het weer koud wordt hebben ze geen zin meer om auto's te gaan flitsen van achter een boom.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Je zou haast denken dat ze niks beters te doen hadden.
Helaas wel. Gudde zal een beste vent zijn en hij is echt niet direct verantwoordelijk voor alle fouten, maar als je een optelsom maakt van wat er op elke afdeling op elk niveau bij Feyenoord onder zijn eindverantwoording mis is gegaan de afgelopen jaren kun je wel concluderen dat hij de boel niet onder controle heeft en niet capabel is als algemeen directeur. Wellicht dat ie als financieel directeur (met een hele sterke algemene directeur achter hem) beter had gefunctioneerd.quote:
Ik heb bijna altijd gelijk Happel.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:57 schreef Happel het volgende:
[..]
Voor een keer wel.
Heb overigens nog geen tweede binnen gehad. Kan niet wachten.
Wat boeit jou dat nou weerquote:
Je moet hem ook niet thuis opzoeken he, vuige hooliganquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:49 schreef Caland het volgende:
Ik mis hem wel een beetje hoor. Stuurt ook geen PM's meer, valt er niks meer te lachen
quote:Politie verbiedt oefenduel Feyenoord tegen Almere City
De politie heeft een door Feyenoord geplande oefenwedstrijd op Varkenoord tegen Almere City FC verboden, zo liet Almere City-trainer Dick de Boer van de club uit Flevoland vanavond weten. Het duel stond gepland voor donderdagmiddag 14.00 uur. Ondanks dat er geen ruchtbaarheid was geweest voor het duel, verbood de politie van Rotterdam-Rijnmond het duel. Volgens de oefenmeester van de Flevolanders gebeurde dat uit vrees voor rellen omdat Almere City FC een satellietclub is van Ajax.
-19 eerst.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:24 schreef NumberSeven het volgende:
Doet anas achabar niet mee met -21 straks? Hij heeft zich al meer dan bewezen bij -17 toch.
Ajax-Excelcior ook maar meteen verbieden dan...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:18 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ik wist amper dat het een satellietclub was, en daarbij alsof er ook maar 5 man van Almere richting Varkenoord gaan.
Hoe kan je in godsnaam zin hebben in een dagje Almere?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 23:24 schreef Feyenoordlife het volgende:
Dan maar in Almere spelen. Heb wel zin in een dagje Almere
maar als Pot hem wilt oproepen, kan dat toch? of moet hij volgens de regels eerst bij -19 meedoen?quote:
Ik neem aan dat iemand die pas 17 is nog niet zo ver is als de spitsen die die nog in jong oranje mogen spelen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:08 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
maar als Pot hem wilt oproepen, kan dat toch? of moet hij volgens de regels eerst bij -19 meedoen?
hij moet zich idd. nog verder ontwikkelen, ik hoop dan dat ie in ieder geval bij Feyenoord 1 zijn minuten kan maken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 14:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iemand die pas 17 is nog niet zo ver is als de spitsen die die nog in jong oranje mogen spelen.
Laatste puntjes op de i zetten voor de nieuwe hoofdsponsor? Laten we het hopentwitter:FR1908Nieuws twitterde op zaterdag 08-10-2011 om 16:58:23Het is inmiddels zo goed als zeker dat #Feyenoord het trainingskamp komende winterstop gaat beleggen in #Oman, net als vorig seizoen. reageer retweet
Dat zou prachtig zijn ja. Voor dergelijke sponsors is zelfs 10 miljoen gewoon wisselgeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:10 schreef Caland het volgende:
Laatste puntjes op de i zetten voor de nieuwe hoofdsponsor? Laten we het hopentwitter:FR1908Nieuws twitterde op zaterdag 08-10-2011 om 16:58:23Het is inmiddels zo goed als zeker dat #Feyenoord het trainingskamp komende winterstop gaat beleggen in #Oman, net als vorig seizoen. reageer retweet
Over welke sponsors hebben we het dan precies?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:23 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zou prachtig zijn ja. Voor dergelijke sponsors is zelfs 10 miljoen gewoon wisselgeld.
De Sjeiks/Oliemaatschappijen daar die enorme behoefte hebben aan naamsbekenheid en promotie voor toerisme etc.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Over welke sponsors hebben we het dan precies?
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De Sjeiks/Oliemaatschappijen daar die enorme behoefte hebben aan naamsbekenheid en promotie voor toerisme etc.
Zou prima zijn toch? Wat is tegenwoordig eigenlijk gangbaar voor een shirtsponsor om te betalen? Neem aan dat we dan ook niet over extreme bedragen praten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:26 schreef Caland het volgende:
Inderdaad. Krijg je (Visit) Oman oid op je shirt.
Zoals NEC bijvoorbeeld had met Curacao vorig jaar. Maar het is wel slechts een geruchtje hoor.
Volgens mij betaalt ASR rond de 5 miljoen. Aegon 10 bij Ajax.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:29 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
[..]
Zou prima zijn toch? Wat is tegenwoordig eigenlijk gangbaar voor een shirtsponsor om te betalen? Neem aan dat we dan ook niet over extreme bedragen praten.
Zal mij aan m'n reet roesten waar ze mee gaan lopen, als er maar goed betaald wordt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:31 schreef Paul-89 het volgende:
Eigenlijk hoop ik niet dat we zo'n achterlijke zandbak sponsor op het shirt krijgen.
Beter zo'n achterlijke zandbak sponsor die 10 miljoen lapt dan een Rotterdams bedrijfje dat er 1 lapt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:31 schreef Paul-89 het volgende:
Eigenlijk hoop ik niet dat we zo'n achterlijke zandbak sponsor op het shirt krijgen.
Eigenlijk hoop ik gewoon dat we zoveel mogelijk geld ervoor krijgen. Dat drijft ook de prijs op voor toekomstige sponsoren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:31 schreef Paul-89 het volgende:
Sponsor boeit me niet zoveel. Ander verhaal wordt het wanneer een of andere oliesjeik de club wil overnemen. Daar komt niets goed uit.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 17:31 schreef Paul-89 het volgende:
Idd.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:18 schreef Happel het volgende:
[..]
Sponsor boeit me niet zoveel. Ander verhaal wordt het wanneer een of andere oliesjeik de club wil overnemen. Daar komt niets goed uit.
Wie het meest betalen. Al staat er Amstel op dat shirt /care.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:00 schreef Paul-89 het volgende:
Ik vind het gewoon niet bij Feyenoord passen zo'n zandbak sponsor op het shirt.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:02 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wie het meest betalen. Al staat er Amstel op dat shirt /care.
Hopelijk brengen ze meteen een of andere sjeik mee die de club opkoopt
Lachen man. Kunnen we eindelijk weer een keer genieten van mooi voetbalquote:
Dan maar geen mooi voetbal.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Lachen man. Kunnen we eindelijk weer een keer genieten van mooi voetbal
Welk bezwaar kun je in godsnaam nou weer hebben tegen een of rijke investeerder?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:13 schreef Caland het volgende:
En na afloop van de wedstrijd een klein eindje lopen naar de moskee.
Je verkoopt je identiteit als club in één klap aan de grillen van een of andere oliesjeik die geen enkele binding heeft met de club, stad of zelfs land en jouw club gewoon als een leuk speeltje ziet om zijn aanzien te vergroten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Welk bezwaar kun je in godsnaam nou weer hebben tegen een of rijke investeerder?
Het feit dat ze het voetbal kapotmaken. Sinds die investeerders hun intrede gedaan hebben in de Europese topcompetities valt er buiten Spanje en Engeland niet meer aan te haken, behalve incidenteel door een Italiaanse of Portugese topclub. Al die belachelijk hoge salarissen, transfersommen en het opkopen van jeugdspelers hebben niet alleen de betreffende nationale competities ontwricht, maar ook hun stempel gedrukt op buitenlandse competities. Los van dit alles verlies je natuurlijk compleet de zeggenschap.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:15 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Welk bezwaar kun je in godsnaam nou weer hebben tegen een of rijke investeerder?
Vind je niet dat we genoeg geleden hebben de afgelopen 10 jaar
Doen we nu niet exact het zelfde, zij het op een wat kleinere schaal?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Je verkoopt je identiteit als club in één klap aan de grillen van een of andere oliesjeik die geen enkele binding heeft met de club, stad of zelfs land en jouw club gewoon als een leuk speeltje ziet om zijn aanzien te vergroten.
Hoe bedoel je dat?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Doen we nu niet exact het zelfde, zij het op een wat kleinere schaal?
Nee, want het zijn Feyenoord-supporters als we ze mogen geloven, dus dan hebben ze in ieder geval nog die binding met de club.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Precies ja.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou, vriend Blokland en zijn kornuiten doen eigenlijk niets anders dan dat de grote oliesjeikjes ook doen. Het enige verschil is dat de oliesjeikjes gewoon spelers aantrekken.quote:
Die jeugdspelers kopen we dan toch voor 5 miljoen uit de jeugdopleiding van andere clubs.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:19 schreef Paul-89 het volgende:
En dan krijg je nog meer spelers die niets met Feyenoord hebben maar puur voor het geld komen en ook jeugdspelers krijgen minder snel de kans.
Hoe kun je dit nu zeggen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Precies ja.
Zo'n City is echt niet opeens een compleet andere club omdat er een of andere sjeik rondloopt.
Alleen de kwaliteit van de selectie is 200% beter.
Kijk ff naar het beleid en de exorbitante toegangsprijzen bij ons man.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:19 schreef Paul-89 het volgende:
En dan krijg je nog meer spelers die niets met Feyenoord hebben maar puur voor het geld komen en ook jeugdspelers krijgen minder snel de kans.
Waar heb jij het nu weer over.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:22 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Kijk ff naar het beleid en de exorbitante toegangsprijzen bij ons man.
Arbeidersclub mn reet.
Njah, je kan veel over de Blokland-groep zeggen. Maar het zijn bijna allemaal investeerders die al jarenlang, soms zelfs tientallen jaren bij Feyenoord rondlopen. Essentieel verschil.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou, vriend Blokland en zijn kornuiten doen eigenlijk niets anders dan dat de grote oliesjeikjes ook doen. Het enige verschil is dat de oliesjeikjes gewoon spelers aantrekken.
Maar verder is de visie hetzelfde.
De doorsnee supporter boeit het sowieso geen fuck wat er op bestuurlijk vlak gebeurt en komt echt puur voor het voetbal/ succes, dat zie je nu ook wel bij Feyenoord natuurlijk. Dan ben ik maar geen doorsnee supporterquote:Vraag de doorsnee manchester city fan of ie het erg vindt dat er nu een investeringgroep de baas is daar. Ik denk dat het ze geen tyfus interesseert, het belangrijkste vinden ze dat er weer gevoetbald wordt en dat er nu eens serieus geconcurreerd kan worden met Utd.
Dat Feyenoord al jaren is overgeleverd aan de grillen van bestuurders en investeerders. Alleen hebben wij sloebers lopen die de hand op de knip houden.quote:
En wat had city precies aan "identiteit" verloren?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Njah, je kan veel over de Blokland-groep zeggen. Maar het zijn bijna allemaal investeerders die al jarenlang, soms zelfs tientallen jaren bij Feyenoord rondlopen. Essentieel verschil.
[..]
De doorsnee supporter boeit het sowieso geen fuck wat er op bestuurlijk vlak gebeurt en komt echt puur voor het voetbal/ succes, dat zie je nu ook wel bij Feyenoord natuurlijk. Dan ben ik maar geen doorsnee supporter
Ze zijn van een mooie volksclub verworden tot een koopzieke poenclub zonder enige eigen identiteit.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:25 schreef onlogisch het volgende:
[..]
En wat had city precies aan "identiteit" verloren?
Supporters van City geven idd geen reet. Ze willen resultaten zien. Net als de Feyenoorduspporters.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:22 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nou, vriend Blokland en zijn kornuiten doen eigenlijk niets anders dan dat de grote oliesjeikjes ook doen. Het enige verschil is dat de oliesjeikjes gewoon spelers aantrekken.
Maar verder is de visie hetzelfde.
Vraag de doorsnee manchester city fan of ie het erg vindt dat er nu een investeringgroep de baas is daar. Ik denk dat het ze geen tyfus interesseert, het belangrijkste vinden ze dat er weer gevoetbald wordt en dat er nu eens serieus geconcurreerd kan worden met Utd.
Ik denk, hoewel de Nederlandse competitie daar totaal niet interessant voor is, dat wanneer een oliesjeik voor Feyenoord op de stoep staat je daar niet zo rouwig om hoeft te zijn.
Wat heeft Manchester city aan "identiteit" verloren? Het enige verschil is dat er unlimited acces to money is.
Nu heb je tenminste nog een De Vrij, Vlaar, Clasie enz. en nog wat Rotterdamse jongens. Kijk naar de selectie van City daar zit helemaal niks bij van de jeugdspelers of ook maar iemand uit Manchester allemaal overal maar weggekocht. Als supporter heb je dan totaal geen band met de spelers, althans ik niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:25 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat Feyenoord al jaren is overgeleverd aan de grillen van bestuurders en investeerders. Alleen hebben wij sloebers lopen die de hand op de knip houden.
Dubbele faal dus.
En spelers die een hart voor Feyenoord hebben?Ze lopen juist massaal weg mocht het je nog niet opgevallen zijn.
Van een nietszeggende middenmoter tot een club die kan concurreren met aartsrivaal United bedoel je.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze zijn van een mooie volksclub verworden tot een koopzieke poenclub zonder enige eigen identiteit.
Als zoiets ooit bij ons gebeurt kunnen we de slogan 'uit eigen kracht voortgebracht' ook wel overal weghalen.
En om het plotselinge succes van dat soort clubs wordt toch maar smalend gedaan, omdat het niks meer met zorgvuldig beleid en historie te maken heeft. Het is gewoon ordinaire competitievervalsing die nergens toe leidt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze zijn van een mooie volksclub verworden tot een koopzieke poenclub zonder enige eigen identiteit.
Als zoiets ooit bij ons gebeurt kunnen we de slogan 'uit eigen kracht voortgebracht' ook wel overal weghalen.
Onze beste jeugdspelers die gaan naar City, dus big fucking deal. Als we weer aan kunnen haken bij de top van Nederland wie weet blijven ze dan een x tot hun 23e ipv hun 19e of 15equote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:28 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Nu heb je tenminste nog een De Vrij, Vlaar, Clasie enz. en nog wat Rotterdamse jongens. Kijk naar de selectie van City daar zit helemaal niks bij van de jeugdspelers of ook maar iemand uit Manchester allemaal overal maar weggekocht. Als supporter heb je dan totaal geen band met de spelers, althans ik niet.
Dan kan je idd net zo goed een seizoenkaart voor Barça aanschaffen. Maar dat doen ze toch ook niet? Ze gaan toch wel naar City?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:29 schreef Caland het volgende:
Er zal altijd een groep fanatiekelingen zijn die wél iets om hun club geven. Weliswaar niet de meerderheid, maargoed. Zie bijvoorbeeld de groep Man Utd. supporters die een eigen club hebben opgericht uit onvrede over de praktijken aldaar.
Als het je allemaal geen reet interesseert kan je toch net zo goed elk jaar een seizoenskaart van de club kopen waarvan jij denkt dat kampioen gaat worden?
Aanhaken bij de top van Nederland kan ook zonder sjeik, gewoon nu schulden wegwerken en langzaam weer opbouwen. Aanhaken bij de top van Europa daar heb je een sjeik voor nodig.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Onze beste jeugdspelers die gaan naar City, dus big fucking deal. Als we weer aan kunnen haken bij de top van Nederland wie weet blijven ze dan een x tot hun 23e ipv hun 19e of 15e
Engeland...Spanje...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dan kan je idd net zo goed een seizoenkaart voor Barça aanschaffen. Maar dat doen ze toch ook niet? Ze gaan toch wel naar City?
Ook bij City zal er een grote groep afhakers zijn, maar die plaatsen worden inderdaad opgevuld door gloryhunters.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:31 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dan kan je idd net zo goed een seizoenkaart voor Barça aanschaffen. Maar dat doen ze toch ook niet? Ze gaan toch wel naar City?
Het doet gewoon pijn aan mn ogen en mijn hart tot welk loser-collectief wij tegenwoordig behoren. En nee ben geen successupporter maar de laatste jaren zijn wel echt te diep gezonken.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:29 schreef Caland het volgende:
Er zal altijd een groep fanatiekelingen zijn die wél iets om hun club geven. Weliswaar niet de meerderheid, maargoed. Zie bijvoorbeeld de groep Man Utd. supporters die een eigen club hebben opgericht uit onvrede over de praktijken aldaar. En zo zijn er talloze voorbeelden.
Als het je allemaal geen reet interesseert kan je toch net zo goed elk jaar een seizoenskaart van de club kopen waarvan jij denkt dat kampioen gaat worden?
Des te mooier zal het zijn als we daar straks op geheel eigen kracht uitkomen en weer een succesje kunnen vieren, niet?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het doet gewoon pijn aan mn ogen en mijn hart tot welk loser-collectief wij tegenwoordig behoren. En nee ben geen successupporter maar de laatste jaren zijn wel echt te diep gezonken.
quote:The Potemkin League is een documentaire over de Amerikaanse overname van Liverpool FC in 2007 en laat zien wat er met je club kan gebeuren als speculanten het voor het zeggen krijgen. Ondanks dat de makers in dit geval alleen naar Liverpool kijken, is de film een een waarschuwing voor alle clubs die zich inlaten met figuren als George Gillet en Tom Hicks.
Komt origineel van Victoria Alkmaar, dat stukje.quote:Het is het voorjaar van 2005 als SV Austria Salzburg in grote geldnood verkeert. Energiedrankgrootmacht Red Bull toont zich bereid de club van de ondergang te redden, en voegt op 6 april de daad bij het woord. De komst van de lokale multinational wordt met enthousiasme begroet, omdat de club het geld van het Salzburger bedrijf goed kan gebruiken om een rol van betekenis te blijven spelen om de hoogste plaatsen in de Oostenrijkse Bundesliga.
Al snel wordt echter duidelijk dat de plannen van Red Bull niet stroken met de ideeën van de supporters. Waar Red Bull de club wil inpassen in de sport-tak van het bedrijf – met eigen naam, kleuren en uitstraling – willen de fans de identiteit van SV Austria Salzburg behouden. Om de clubleiding te wijzen op het feit dat de clubkenmerken behouden moeten worden siert twee weken na de overname een enorm spandoek het stadion: Unser Verein: Austria Salzburg. Unsere Farben: Violett-Weiss.
Weer twee weken later worden 9000 handtekeningen overhandigd aan de clubleiding met de boodschap de geschiedenis van Austria Salzburg te respecteren, en de clubnaam en -kleuren uit 1933 in stand te houden. Ter verduidelijking van dit standpunt blijft de fanatieke Südkurve 19:33 minuten leeg. De bezoekende fans van Sturm Graz tonen zich solidair met de Salzburgers door ook mee te doen aan de actie. De gesprekken van supporters met de club die volgen op deze acties leiden er in mei toe dat de beslissing over de clubkleuren wordt uitgesteld tot de zomerstop. Op 29 mei speelt Austria Salzburg de laatste wedstrijd van het seizoen, door met 2-1 te winnen van SC Bregenz.
De laatste wedstrijd van het seizoen blijkt enkele dagen later de laatste wedstrijd van SV Austria Salzburg. Op 3 juni wijzigt de club de naam in Red Bull Salzburg. Op 14 juni wordt de nieuwe website gelanceerd. Nergens een spoor van paars-wit, geen woord over de historie van de club. Er wordt zelfs vermeld dat de club in 2005 is opgericht, maar dit wordt even later op last van de Oostenrijke bond teruggedraaid. Zo vlak na het einde van het seizoen twee tekens dat er weinig hoop is op het behoud van traditie, en tevens iets waaruit duidelijk wordt dat de gesprekken met de clubleiding geen enkel effect hebben.
Op 1 juli lanceren de fanatieke supporters Initiative Violett-Weiss, om te strijden voor de terugkeer van de clubkleuren. De clubleiding geeft antwoord door de halve Südkurve om te bouwen tot zitplaatsen, een duidelijk signaal dat de clubleiding van haar fanatieke supporters af wil. Als eind juli het nieuwe seizoen wordt aangevangen vinden de fans op hun plaats een plastic bril met paarse glazen. ‘Durchsicht – Klarsicht – Einsicht’ staat erop. ‘Inzicht – Verstand – Begrip.’ Oftewel, jullie domme supporters moeten het maar accepteren, of oprotten. In de media verklaart de clubleiding dat ‘dit niet het publiek is dat wij in het stadion willen hebben’. De fanatieke fans worden voor het gemak weggezet als ‘vandalen’ en stadionverboden worden bij bosjes uitgedeeld. Supporters die zoals altijd in het paars-wit naar de wedstrijd komen worden bij de stadionpoort geweigerd. Bij aanvang van de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen blijkt tevens dat inmiddels de hele Südkurve van stoeltjes is voorzien.
Na deze provocaties worden half september de gesprekken met de clubleiding afgebroken, omdat ze geen enkel effect hebben gehad. Red Bull doet waar het zin in heeft en luistert totaal niet naar de wensen van de fanatieke supporters. Op 17 september wordt een actiedag georganiseerd, waarop door heel Europa spandoeken en steunbetuigingen op de tribunes te bewonderen zijn. Hierbij is de inmiddels gevleugelde term ‘Against modern football’ voor het eerst in vele stadions te zien. De supporters van wijlen Austria Salzburg bezoeken voor de laatste keer het stadion, waar ze met ontelbare fakkels en spandoeken zowel hun liefde voor Austria als hun woede over Red Bull tonen.
De supporters keren hun vermoorde club de rug toe en slaan de handen ineen. Eind oktober weten de fans het recht op de naam SV Austria Salzburg te verwerven. Een nieuwe club wordt opgericht onder de oude naam. Statuten worden opgesteld, spelers en sponsors worden in rap tempo verzameld. Nadat een poging om de licentie van een bestaande club op het vierde niveau over te nemen mislukt speelt SV Austria Salzburg op 29 juli 2006 uiteindelijk haar eerste wedstrijd. Voor enkele duizenden toeschouwers wordt in de 2. Klasse Nord (7e niveau) Lieferinger SV met 6-0 van het veld geveegd.
SV Austria Salzburg is ondertussen vier maal achteraan gepromoveerd, en bevindt zich na het kampioenschap van enkele weken geleden volgend seizoen in de Regionalliga West, het 3e niveau in Oostenrijk. Saillant detail is dat men in deze liga de beloften van ‘RB Salzburg’ ontmoet. Nog twee promoties en men ontmoet de hoofdmacht. Gezien de serieuze aanpak en glorieuze opmars van de club is dit geenszins onmogelijk.
Oefenwedstrijden tegen Notts County en Rapid Boekarest geven aan dat de club ook in het buitenland erkend wordt.
De enkele duizenden supporters die Austria Salzburg momenteel steunen staan echter qua aantal in schril contrast met de 14.000 toeschouwers die Red Bull Salzburg gemiddeld trekt. Het succes van het sponsorspeeltje trekt mensen aan die goed voetbal willen zien, maar niets hebben met voetbal- of supporterscultuur. Een overigens ook in Alkmaar niet geheel onbekend verschijnsel, zij het op totaal andere schaal.
Red Bull Salzburg is succesvol, maar de club heeft zichzelf vergankelijker dan ooit gemaakt. De aanhang is een zeepbel, die bij mindere resultaten uit elkaar spat. De club heeft geen trouwe achterban meer om op terug te vallen. De sfeer in het stadion is kil. De trouwe Salzburgers staan bij Austria op de tribune. De meelopende Salzburgers zitten bij Red Bull op hun stoeltje. Red Bull zal uiteindelijk moeten boeten voor de coup die het pleegde op Violett-Weiss. Is het niet de club zelf die implodeert kan Austria Salzburg misschien een handje helpen als het nog twee maal promoveert. Een supportersclub die hét uitwas van modern voetbal verslaat is immers de ultieme overwinning.
Las laatst ergens dat City 700 miljoen uitgaven had tegenover 200 miljoen aan inkomsten sinds die oliesjeiks. Lijkt mij slechts een kwestie van tijd voordat die zeepbel een keer gaat knappenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:17 schreef Happel het volgende:
Verder vraag ik me ook af in hoeverre al die overgenomen clubs gezond zijn. En ik vind ook dat die clubs het hele voetbal naar de klote helpen.
Daar ben ik het wel volledig mee eens. Het is Feyenoord-onwaardig hoe de club de laatste jaren door het leven gaat. Dat had nooit mogen gebeuren. Met name hoe de trots bij de supporters weg is, en er zelfs door enkelen dingen worden geroepen als: "ik ben al blij als we niet degraderen" vind ik te erg voor woorden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het doet gewoon pijn aan mn ogen en mijn hart tot welk loser-collectief wij tegenwoordig behoren. En nee ben geen successupporter maar de laatste jaren zijn wel echt te diep gezonken.
Dan moet dat wel gebeuren. En graag geen 'succesje' dan maar veel 'successen'quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Des te mooier zal het zijn als we daar straks op geheel eigen kracht uitkomen en weer een succesje kunnen vieren, niet?
Zeker interessant Caland, tevens erg gevaarlijk. Zo zonde van Liverpool, echt een club naar mijn hart. En het bewijs ligt er dat deze club ook naar de financiële afgrond wordt gebrachtquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Des te mooier zal het zijn als we daar straks op geheel eigen kracht uitkomen en weer een succesje kunnen vieren, niet?
Zeer interessant kijkmateriaal aangaande dit onderwerp:
[..]
Dat is idd het grote gevaar. Als zo'n figuur plots zou stoppen dan zou je in principe best zelfstandig verder moeten kunnen (je kunt een aantal spelers verkopen b.v.) maar het grote probleem is dat je plots met al die miljoenencontracten van spelers zit. En die spelers willen niet altijd weg zolang ze niet ergens anders nog meer kunnen verdienen. En daarom wil juist niemand ze weer hebben. Een beetje zoals wij ook hadden met Makaay etc. maar dan nog erger.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:17 schreef Happel het volgende:
Probleem zou niet eens het geld zijn wat die sjeiks met zich meebrengen, maar hetgeen er zou kunnen gebeuren als een sjeik er geen zin meer in heeft en zijn handen er van af trekt.
Als Blokland/VVF morgen opstapt hebben wij anders ook een enorm probleem.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is idd het grote gevaar. Als zo'n figuur plots zou stoppen dan zou je in principe best zelfstandig verder moeten kunnen (je kunt een aantal spelers verkopen b.v.) maar het grote probleem is dat je plots met al die miljoenencontracten van spelers zit. En die spelers willen niet altijd weg zolang ze niet ergens anders nog meer kunnen verdienen. En daarom wil juist niemand ze weer hebben. Een beetje zoals wij ook hadden met Makaay etc. maar dan nog erger.
Nope. Het geld dat zij hebben overgemaakt is al rechtmatig van Feyenoord. Kunnen ze dus niet per direct opeisen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als Blokland/VVF morgen opstapt hebben wij anders ook een enorm probleem.
Een probleem waarschijnlijk groter dan als zo'n oliesjeik daar de benen neemt.
Nee hoor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als Blokland/VVF morgen opstapt hebben wij anders ook een enorm probleem.
Een probleem waarschijnlijk groter dan als zo'n oliesjeik daar de benen neemt.
Interview van vorig jaar met HH en hem heb ik Blokland anders letterlijk horen zeggen dat hij er elk moment uit kan stappen als hij wil. Neem aan dat hij zijn geld of een groot gedeelte daarvan gewoon direct kan opeisen door zijn aandeel te verkopen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Het geld dat zij hebben overgemaakt is al rechtmatig van Feyenoord. Kunnen ze dus niet per direct opeisen.
Jeugdtrauma
Blokland heeft volgens mij weinig te eisen toch? Hoogstens dat we de aandelen terugkopen binnen 5 jaar (begreep ik van Happel), maar is dat officieel juridisch vast gelegd?quote:
Ja, maar dat is Feyenoords probleem dan toch niet direct?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Interview van vorig jaar met HH en hem heb ik Blokland anders letterlijk horen zeggen dat hij er elk moment uit kan stappen als hij wil. Neem aan dat hij zijn geld of een groot gedeelte daarvan gewoon direct kan opeisen door zijn aandeel te verkopen?
Moet je dus eerst kopers hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:14 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Interview van vorig jaar met HH en hem heb ik Blokland anders letterlijk horen zeggen dat hij er elk moment uit kan stappen als hij wil. Neem aan dat hij zijn geld of een groot gedeelte daarvan gewoon direct kan opeisen door zijn aandeel te verkopen?
Nope. Hij gaf aan het liefst binnen 5 jaar de aandelen weer te verkopen aan Feyenoord.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Blokland heeft volgens mij weinig te eisen toch? Hoogstens dat we de aandelen terugkopen binnen 5 jaar (begreep ik van Happel), maar is dat officieel juridisch vast gelegd?
Hij kan idd eisen dat de aandelen terugverkocht worden, maar alleen als dat het eigen vermogen van Feyenoord boven de 3 miljoen blijft. Ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje, je kan niet zomaar eruit stappen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Blokland heeft volgens mij weinig te eisen toch? Hoogstens dat we de aandelen terugkopen binnen 5 jaar (begreep ik van Happel), maar is dat officieel juridisch vast gelegd?
Ah zo, dat klinkt logisch.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Hij gaf aan het liefst binnen 5 jaar de aandelen weer te verkopen aan Feyenoord.
Het enige wat is vastgelegd is dat als Feyenoord een eigen vermogen van +3 miljoen heeft Blokland kan eisen dat Feyenoord de aandelen terugkoopt. Maar door die terugkoop mag Feyenoord niet onder een EV van +1 of 0 gaan zitten. Ben niet zo'n financieel genie en weet het ook niet meer zeker. Maar zoiets was het.
Dus stel Feyenoord heeft over 5 jaar een eigen vermogen van +10 miljoen, kan Blokland eisen dat Feyenoord 9 miljoen aan hem geeft. Ofzoiets
En hij pakt jaarlijks een rentebedrag van 4%.
Blokland en 'vrienden' rotten allemaal op zodra het kan zonder al teveel verlies te draaien.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Hij gaf aan het liefst binnen 5 jaar de aandelen weer te verkopen aan Feyenoord.
Het enige wat is vastgelegd is dat als Feyenoord een eigen vermogen van +3 miljoen heeft Blokland kan eisen dat Feyenoord de aandelen terugkoopt. Maar door die terugkoop mag Feyenoord niet onder een EV van +1 of 0 gaan zitten. Ben niet zo'n financieel genie en weet het ook niet meer zeker. Maar zoiets was het.
Dus stel Feyenoord heeft over 5 jaar een eigen vermogen van +10 miljoen, kan Blokland eisen dat Feyenoord 9 miljoen aan hem geeft. Ofzoiets![]()
En hij pakt jaarlijks een rentebedrag van 4%.
Moet ook niet kunnen. Het moet geen eenzijdige deal zijn waar alleen Blokland en z'n matties voordeel bij hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hij kan idd eisen dat de aandelen terugverkocht worden, maar alleen als dat het eigen vermogen van Feyenoord boven de 3 miljoen blijft. Ze zitten allemaal in hetzelfde schuitje, je kan niet zomaar eruit stappen.
Ja, maar dat spreek je toch niet vantevoren af, dat hangt er toch vanaf hoe de aandelen het doen? Weet weinig van aandelen enzo hoor, dus misschien heb ik het volledig mis.quote:
Het was of failliet gaan of deze constructie.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Moet ook niet kunnen. Het moet geen eenzijdige deal zijn waar alleen Blokland en z'n matties voordeel bij hebben.
Als een bedrijf winst draait hebben aandeelhouders recht op dividend.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, maar dat spreek je toch niet vantevoren af, dat hangt er toch vanaf hoe de aandelen het doen? Weet weinig van aandelen enzo hoor, dus misschien heb ik het volledig mis.
Beheert het gouden aandeel dus hebben de mogelijkheid om bijvoorbeeld de clubkleuren en de naam te veranderen. Maar veel belangrijker, aangezien dat niet gaat gebeurenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:33 schreef Stokstaart het volgende:
Wat doet dat STICO eigenlijk precies? Pim Blokland en Dick van Well zijn goed bevriend met Gerard Kerkum die daar toevalligerwijs de voorzitter van is.
Dan is het toch des te zorgwekkender als Pim Blokland en Dick van Well goede vrienden zijn met Gerard Kerkum ?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Beheert het gouden aandeel dus hebben de mogelijkheid om bijvoorbeeld de clubkleuren en de naam te veranderen. Maar veel belangrijker, aangezien dat niet gaat gebeurenheeft het STICO ook het recht om bestuurders te benoemen en de jaarekkening te maken. Simpel gezegd het allerbelangrijkste rechtsorgaan van de club.
Ja, klopt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:41 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dan is het toch des te zorgwekkender als Pim Blokland en Dick van Well goede vrienden zijn met Gerard Kerkum ?
Dat zal ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Dat is in dit topic toch ook al vaker naar voren gekomen.
Ik zie ze als redders.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:45 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld.
Er was zo'n periode hier dat er elke dag wel 20 van die berichten stonden, op een gegeven moment gestopt met lezen![]()
Maar goed, hoe zie jij die Blokland en vrienden nu dan? De redders van de club? Of meer als ordinaire profiteurs uit op financieel eigenbelang?
Zakelijk gezien is een bedrijf dat nagenoeg failliet is wel het meest interessant om juist dan in te stappen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:50 schreef Merkie het volgende:
Zonder Blokland was Feyenoord failliet geweest, of bijna failliet en hadden we nu of binnenkort JL gespeeld. Redders dus. Dat mensen geen gratis geld geven maakt ze nog geen profiteurs, kom nou. Als je verwacht dat mensen zomaar ¤30 miljoen geven en verder in hun stoel gaan zitten dan ben je naïef. Voor niks komt de zon op.
Ja, maargoed. Ook zij hebben er in zekere zin aan bijgedragen dat het ooit zover is gekomen door bijvoorbeeld het voor Feyenoord zeer ongunstige FIF (0% risico 'investeerders', 100% risico bij Feyenoord)quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:50 schreef Merkie het volgende:
Zonder Blokland was Feyenoord failliet geweest, of bijna failliet en hadden we nu of binnenkort JL gespeeld. Redders dus. Dat mensen geen gratis geld geven maakt ze nog geen profiteurs, kom nou. Als je verwacht dat mensen zomaar ¤30 miljoen geven en verder in hun stoel gaan zitten dan ben je naïef. Voor niks komt de zon op.
Dat heeft Feyenoord toch zelf opgezet. Ik proef nog steeds heel vaak een anti-Blokland-sfeer onder de Feyenoorders, maar ik heb nog geen enkel fatsoenlijk argument gehoord waarom die man geen standbeeld zou moeten krijgen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, maargoed. Ook zij hebben er in zekere zin aan bijgedragen dat het ooit zover is gekomen door bijvoorbeeld het voor Feyenoord zeer ongunstige FIF (0% risico 'investeerders', 100% risico bij Feyenoord)
Klopt. En de VVF ermee ingestemd. Terwijl ze wss. wel wisten in wat voor vaarwater Feyenoord toentertijd zat.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat heeft Feyenoord toch zelf opgezet.
Waarom zou iemand die niets met Feyenoord te maken heeft zich bemoeien met de bedrijfsvoering van Feyenoord? Als de Media Markt een Xbox 360 voor ¤50 verkoopt als stuntprijs ga ik me toch ook niet afvragen of dit wel goed is voor de financiële toestand van Media Markt. Die verantwoordelijkheid hebben ze zelf.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. En de VVF ermee ingestemd. Terwijl ze wss. wel wisten in wat voor vaarwater Feyenoord toentertijd zat.
Ze profileren zich in de media nadrukkelijk als 'Vrienden'quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die niets met Feyenoord te maken heeft zich bemoeien met de bedrijfsvoering van Feyenoord? Als de Media Markt een Xbox 360 voor ¤50 verkoopt als stuntprijs ga ik me toch ook niet afvragen of dit wel goed is voor de financiële toestand van Media Markt. Die verantwoordelijkheid hebben ze zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |