abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102648187
Ambtenaren van de Belgische deelstaat Wallonië moeten voortaan een prikklok gebruiken als ze buiten gaan roken. De tijd die ze roken wordt afgetrokken van hun arbeidstijd. Dat berichtte de Belgische krant Le Soir maandag.

De algemeen directeur van de administratie vindt dat de rokende ambtenaren voor de kantoren slecht zijn voor het imago van de dienst, schreef hij in een brief aan de medewerkers.

De vakbonden spreken van een stigmatisering van rokers. Ze willen dat de directie terugkomt op de plannen.

Bron

Als je zo redeneert, moet je ook toilet-bezoek en koffiepauze beschouwen als geen werktijd.
pi_102648260
er is iets dat rook/koffiepauze heet.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:10:12 #3
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_102648291
quote:
2s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef hydroven het volgende:
Ambtenaren van de Belgische deelstaat Wallonië moeten voortaan een prikklok gebruiken als ze buiten gaan roken. De tijd die ze roken wordt afgetrokken van hun arbeidstijd. Dat berichtte de Belgische krant Le Soir maandag.

De algemeen directeur van de administratie vindt dat de rokende ambtenaren voor de kantoren slecht zijn voor het imago van de dienst, schreef hij in een brief aan de medewerkers.

De vakbonden spreken van een stigmatisering van rokers. Ze willen dat de directie terugkomt op de plannen.

Bron

Als je zo redeneert, moet je ook toilet-bezoek en koffiepauze beschouwen als geen werktijd.
koffie pauze is natuurlijk geen werktijd en hoef je ook niet te uitbetaald voor te worden. Toilet bezoek is natuurlijk niet te vermijden. Maar dan bijvoorbeeld 2 keer per dag en enkel kort bezoek. Dus overmatig veel toilet bezoek (3 keer of vaker). Grote sanitaire stops (bijvoorbeeld poepen, zeker met de smartphone) moet ook ingehouden worden op het loon.
pi_102648329
quote:
Vreemde redenering dan, vaak gebeurt het dat de rokers om de zoveel tijd even een peuk gaan roken buiten de standaard pauze. Wij hebben op het werk ook een aantal van dat soort figuren lopen die dan elke 2 uur weer 5/10 minuten even gaan roken. Slaat gewoon nergens op.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:11:43 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102648344
Het lijkt me niet meer dan normaal om te stoppen met het betalen van ambtenaren voor de tijd dat ze roken!
censuur :O
pi_102648345
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:10 schreef borbit het volgende:

[..]

koffie pauze is natuurlijk geen werktijd en hoef je ook niet te uitbetaald voor te worden. Toilet bezoek is natuurlijk niet te vermijden. Maar dan bijvoorbeeld 2 keer per dag en enkel kort bezoek. Dus overmatig veel toilet bezoek (3 keer of vaker). Grote sanitaire stops (bijvoorbeeld poepen, zeker met de smartphone) moet ook ingehouden worden op het loon.
Dus als je een grote sanitaire stop moet maken, moet je dat verwittigen aan je overste?
pi_102648377
Naar het toilet gaan of wat drinken is uit natuurlijk oogpunt wel zo verstandig en daarmee onvermijdelijk.

Roken is een keuze.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:13:11 #8
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_102648381
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:11 schreef hydroven het volgende:

[..]

Dus als je een grote sanitaire stop moet maken, moet je dat verwittigen aan je overste?
Middels een in drievoud ondertekend formulier 1428-A-17-C-327 sub 4, uiteraard. :)
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_102648474
Wat een zeikerds hier allemaal zeg. Jeetje, je zou je collega die 5 minuten elke 2 uur maar niet gunnen :')
pi_102648484
[quote]0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:12 schreef Wokkel het volgende:
Naar het toilet gaan of wat drinken is uit natuurlijk oogpunt wel zo verstandig en daarmee onvermijdelijk.

Roken is een keuze.
[/quote

Roken gebeurt ook buiten de reguliere pauzes om, waardoor de roker in kwestie een 6 urige werkdag heeft ipv 8.
pi_102648506
Ik kan hier niet op tegen zijn. Als mensen in hun eigen pauze ff gaan roken is het best, maar als ze dat tijdens werktijd doen dan kan dat per week nog best veel schelen. Goede maatregel uit het verder verrot Wallonië
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_102648514
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Vreemde redenering dan, vaak gebeurt het dat de rokers om de zoveel tijd even een peuk gaan roken buiten de standaard pauze. Wij hebben op het werk ook een aantal van dat soort figuren lopen die dan elke 2 uur weer 5/10 minuten even gaan roken. Slaat gewoon nergens op.
Mijn punt is: als rokers buiten roken, hebben niet-rokers ook het recht om even een koffie-pauze te houden. Democratisch en allebei tevreden.

Het is niet omdat je werkt, dat je ook effectief bezig bent met je werk (zo kan je ook aan je bureau zitten te dagdromen).
pi_102648559
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef erikkll het volgende:
Wat een zeikerds hier allemaal zeg. Jeetje, je zou je collega die 5 minuten elke 2 uur maar niet gunnen :')
5 minuten per uur is 40 minuten per dag, is 3.5 uur per week, is een werkweek per jaar. Tsjakka.
pi_102648564
Uiteraard is de rookpauze geen werktijd. Roken is het bijhouden van een persoonlijke verslaving. Je gaat toch ook niet tijdens werktijd een fles drank zitten wegtikken?

Hoe bedrijven omgaan met koffiepauze, moeten ze zelf weten. In sommige bedrijven is er een gezamenlijke pauze, in andere bedrijven komt een koffiejuffrouw bij de bureaus langs, bij weer andere bedrijven kunnen medewerkers zelf koffie tappen bij een automaat.

En de vergelijk met toiletbezoek is simpelweg bizar. Toiletbezoek is een noodzakelijk iets; dat valt van roken beslist niet te zeggen.
pi_102648569
quote:
Idd, al zijn er natuurlijk uitzonderingen die het voor de rest verzuren.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_102648572
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:16 schreef hydroven het volgende:

[..]

Mijn punt is: als rokers buiten roken, hebben niet-rokers ook het recht om even een koffie-pauze te houden. Democratisch en allebei tevreden.
Mijn punt is dat er geen reden is voor extra pauze. Waarom zou de werkgever (bij extra doorbetaalde pauze) of de niet-rokende werknemer (bij extra onbetaalde pauze) op moeten draaien voor de pauze van een roker?
pi_102648602
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat er geen reden is voor extra pauze. Waarom zou de werkgever (bij extra doorbetaalde pauze) of de niet-rokende werknemer (bij extra onbetaalde pauze) op moeten draaien voor de pauze van een roker?
Rokers zijn asociale mensen.
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:20:18 #18
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_102648665
Ik ben anti roken maar beseffen de werkende mensen hierboven wel dat ze hun reply ook in de baas zijn tijd hebben zitten te tikken?
pi_102648709
quote:
99s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:20 schreef TR08 het volgende:
Ik ben anti roken maar beseffen de werkende mensen hierboven wel dat ze hun reply ook in de baas zijn tijd zitten te tikken?
Rokers zullen vast wel Facebook hebben of op Fok actief zijn, dus zijn ze nog minder productief dan niet rokers.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2011 14:22:55 ]
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:22:31 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_102648728
Ojee krijgen we weer zo'n topic met users die er niet tegen kunnen dat andere langer pauze kunnen nemen omdat ze roken :')

Kunnen we dat niet gewoon overlaten aan elk bedrijf zelf. Bij mij kan je een rookpauze van een uur nemen als je werk maar af komt. Daar gaat het toch ook om? Niet hoeveel uur je achter je bureau zit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:25:26 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_102648814
Ik gebruik mijn rookpauzes om na te denken over werkgerelateerde problemen of om daarover te overleggen met rokende collega's, hoezo is dat geen werktijd?
  maandag 3 oktober 2011 @ 14:31:39 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_102649000
quote:
Ik had ook zo'n collega, elk uur ging die weg en was gewoon 10 min per keer weg. Dat is anderhalf uur per dag wat buiten de reguliere pauzes valt. Ik vind het niet zo vreemd dat er uitgeklokt moet worden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_102649050
quote:
14s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik ook niet. Zowel rokers als niet-rokers krijgen dan een evenredige pauze met dezelfde loonvoorwaarden.
pi_102649059
quote:
3s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:25 schreef remlof het volgende:
Ik gebruik mijn rookpauzes om na te denken over werkgerelateerde problemen of om daarover te overleggen met rokende collega's, hoezo is dat geen werktijd?
Prima, dan gaan de niet-rokende mensen 10 minuten per uur bij de koffieautomaat 'nadenken over werkgerelateerde problemen'. Kijken hoe productief een bedrijf dan is.
pi_102649078
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 14:32 schreef hydroven het volgende:

[..]

Nee, dat wil ik ook niet. Zowel rokers als niet-rokers krijgen dan een evenredige pauze met dezelfde loonvoorwaarden.
Dus komt het erop neer dat rokers geen extra pauze krijgen. Anders draait iemand anders voor die kosten op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')