koffie pauze is natuurlijk geen werktijd en hoef je ook niet te uitbetaald voor te worden. Toilet bezoek is natuurlijk niet te vermijden. Maar dan bijvoorbeeld 2 keer per dag en enkel kort bezoek. Dus overmatig veel toilet bezoek (3 keer of vaker). Grote sanitaire stops (bijvoorbeeld poepen, zeker met de smartphone) moet ook ingehouden worden op het loon.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:07 schreef hydroven het volgende:
Ambtenaren van de Belgische deelstaat Wallonië moeten voortaan een prikklok gebruiken als ze buiten gaan roken. De tijd die ze roken wordt afgetrokken van hun arbeidstijd. Dat berichtte de Belgische krant Le Soir maandag.
De algemeen directeur van de administratie vindt dat de rokende ambtenaren voor de kantoren slecht zijn voor het imago van de dienst, schreef hij in een brief aan de medewerkers.
De vakbonden spreken van een stigmatisering van rokers. Ze willen dat de directie terugkomt op de plannen.
Bron
Als je zo redeneert, moet je ook toilet-bezoek en koffiepauze beschouwen als geen werktijd.
Vreemde redenering dan, vaak gebeurt het dat de rokers om de zoveel tijd even een peuk gaan roken buiten de standaard pauze. Wij hebben op het werk ook een aantal van dat soort figuren lopen die dan elke 2 uur weer 5/10 minuten even gaan roken. Slaat gewoon nergens op.quote:Als je zo redeneert, moet je ook toilet-bezoek en koffiepauze beschouwen als geen werktijd.
Dus als je een grote sanitaire stop moet maken, moet je dat verwittigen aan je overste?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:10 schreef borbit het volgende:
[..]
koffie pauze is natuurlijk geen werktijd en hoef je ook niet te uitbetaald voor te worden. Toilet bezoek is natuurlijk niet te vermijden. Maar dan bijvoorbeeld 2 keer per dag en enkel kort bezoek. Dus overmatig veel toilet bezoek (3 keer of vaker). Grote sanitaire stops (bijvoorbeeld poepen, zeker met de smartphone) moet ook ingehouden worden op het loon.
Middels een in drievoud ondertekend formulier 1428-A-17-C-327 sub 4, uiteraard.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:11 schreef hydroven het volgende:
[..]
Dus als je een grote sanitaire stop moet maken, moet je dat verwittigen aan je overste?
Mijn punt is: als rokers buiten roken, hebben niet-rokers ook het recht om even een koffie-pauze te houden. Democratisch en allebei tevreden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Vreemde redenering dan, vaak gebeurt het dat de rokers om de zoveel tijd even een peuk gaan roken buiten de standaard pauze. Wij hebben op het werk ook een aantal van dat soort figuren lopen die dan elke 2 uur weer 5/10 minuten even gaan roken. Slaat gewoon nergens op.
5 minuten per uur is 40 minuten per dag, is 3.5 uur per week, is een werkweek per jaar. Tsjakka.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef erikkll het volgende:
Wat een zeikerds hier allemaal zeg. Jeetje, je zou je collega die 5 minuten elke 2 uur maar niet gunnen
Idd, al zijn er natuurlijk uitzonderingen die het voor de rest verzuren.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef erikkll het volgende:
Wat een zeikerds hier allemaal zeg. Jeetje, je zou je collega die 5 minuten elke 2 uur maar niet gunnen
Mijn punt is dat er geen reden is voor extra pauze. Waarom zou de werkgever (bij extra doorbetaalde pauze) of de niet-rokende werknemer (bij extra onbetaalde pauze) op moeten draaien voor de pauze van een roker?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:16 schreef hydroven het volgende:
[..]
Mijn punt is: als rokers buiten roken, hebben niet-rokers ook het recht om even een koffie-pauze te houden. Democratisch en allebei tevreden.
Rokers zijn asociale mensen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er geen reden is voor extra pauze. Waarom zou de werkgever (bij extra doorbetaalde pauze) of de niet-rokende werknemer (bij extra onbetaalde pauze) op moeten draaien voor de pauze van een roker?
Rokers zullen vast wel Facebook hebben of op Fok actief zijn, dus zijn ze nog minder productief dan niet rokers.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:20 schreef TR08 het volgende:
Ik ben anti roken maar beseffen de werkende mensen hierboven wel dat ze hun reply ook in de baas zijn tijd zitten te tikken?
Ik had ook zo'n collega, elk uur ging die weg en was gewoon 10 min per keer weg. Dat is anderhalf uur per dag wat buiten de reguliere pauzes valt. Ik vind het niet zo vreemd dat er uitgeklokt moet worden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:15 schreef erikkll het volgende:
Nee, dat wil ik ook niet. Zowel rokers als niet-rokers krijgen dan een evenredige pauze met dezelfde loonvoorwaarden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er geen reden is voor extra pauze. Waarom zou de werkgever (bij extra doorbetaalde pauze) of de niet-rokende werknemer (bij extra onbetaalde pauze) op moeten draaien voor de pauze van een roker?
Prima, dan gaan de niet-rokende mensen 10 minuten per uur bij de koffieautomaat 'nadenken over werkgerelateerde problemen'. Kijken hoe productief een bedrijf dan is.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:25 schreef remlof het volgende:
Ik gebruik mijn rookpauzes om na te denken over werkgerelateerde problemen of om daarover te overleggen met rokende collega's, hoezo is dat geen werktijd?
Dus komt het erop neer dat rokers geen extra pauze krijgen. Anders draait iemand anders voor die kosten op.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:32 schreef hydroven het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik ook niet. Zowel rokers als niet-rokers krijgen dan een evenredige pauze met dezelfde loonvoorwaarden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |