WTF, sinds wanneer is leeftijd een issue voor het kopen van een huis? Only in Nederland speelt de issue van leeftijdquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:21 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
1. Gezien je leeftijd (bijna 40) zit een huis kopen er niet meer in voor je, tenzij je 100K + hebt gespaard.
Jij zegt zelf dat je over 5 jaar voor een habbekrats een huis koopt hier. Ik zeg alleen dat je dat kunt schudden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:28 schreef SemperSenseo het volgende:
WTF, sinds wanneer is leeftijd een issue voor het kopen van een huis? Only in Nederland speelt de issue van leeftijd
Ik vind van wel. Op onze rug liggen op een mooi Grieks strand bijvoorbeeld. Met een cocktail in de hand de sterren tellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:15 schreef LXIV het volgende:Kom op: We hebben 2 wereldoorlogen, de koude oorlog, 911, weet ik wat niet meer zonder veel kleerscheuren doorstaan. Moeten we nu dan opeens op onze rug gaan liggen?
Inderdaad kapitaalvernietiging. Ik ben nu een docu op youtube aan het kijken, wat over de Subprime mortgage crisis in Amerika gaat. Aan de ene kant heb je een wijk met voormalig prima huizen, wat staat te verpauperen en te vercriminaliseren door leegstand; plantsoenen worden niet meer onderhouden, winkels trekken weg, en 100 meter verderop staat er een tentenkamp vol met mensen, veelal voormalige huizenbewoners, die geen dak boven hun hoofd hebben en daardoor een flinke stempel drukken op de welvaart van dat land. Dat kun je wel een flinke miss-match noemen in dat land. Aan de ene kant een flinke wijk neergezet met behoorlijk kapitaal aan geld, mensenkracht, en energie, verkwist door de crisis, wat leidt aan woningloze burgers aan de andere kant. Something is going wrong with capitalism herequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Intuitief zeg ik dat het kapitaalvernietiging is wanneer mensen die iets kunnen en machines stil staan ipv draaien. Nu bezuinigen vind ik dan ook dom. Tijdens de jaren 90, toen de regering ieder probleem 'oploste' door er meer geld tegenaan te gooien (er was toch genoeg!), hadden ze de staatsschuld gewoon compleet moeten aflossen.
In Thailand kan je als falang niks kopen. In heel Azie kun je geen eigendom van onr. goed verwerven. Dan zul je dat toch via een locale bijzit moeten regelen, en die is duurder dan het huisquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:46 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Jij zegt zelf dat je over 5 jaar voor een habbekrats een huis koopt hier. Ik zeg alleen dat je dat kunt schudden.
In Duitsland of Thailand kan iedere pijpfitter een mooi vrijstaand huis kopen, dus waarom zou je nog 5 jaar wachten op iets wat in NL toch nooit lukt?
Leeftijd is btw overal - niet alleen in NL - een issue bij het afsluiten van een hypotheek.
Kortom: Ik volg je voor geen meter
Ik jou ook niet met je leeftijdquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:46 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Jij zegt zelf dat je over 5 jaar voor een habbekrats een huis koopt hier. Ik zeg alleen dat je dat kunt schudden.
In Duitsland of Thailand kan iedere pijpfitter een mooi vrijstaand huis kopen, dus waarom zou je nog 5 jaar wachten op iets wat in NL toch nooit lukt?
Leeftijd is btw overal - niet alleen in NL - een issue bij het afsluiten van een hypotheek.
Kortom: Ik volg je voor geen meter
Diepterecord was nog boven de 0.80 USDquote:Op maandag 3 oktober 2011 23:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het diepterecord zat rond de 70 cent dus het zal nog wel even duren.
Noord Europa is toch gebouwd op zelf-kastijding? Voila, het antwoord.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:
Monetaire verruiming biedt de volgende mogelijkheden:
1) Slingert de economie en werkgelegenheid aan, meer overheidsinkomsten
2) Verkleint alle schulden door inflatie
3) Inflatie: mensen gaan hun geld uitgeven
4) Devaluatie Euro: concurrerender exporteren
Ik snap die Teutoonse koppigheid niet om zo rigide vast te houden aan bezuinigen. Je weet dat het niet werkt. Als we morgen oorlog hebben met China en alle industrie wordt op maximaal gezet om te produceren is de crisis voorbij. Dat moet toch ook zonder oorlog mogelijk zijn?
Maar het is toch al lang bekend dat overheden juist contrair moeten besteden aan de werkelijke economie? Dus minder besteden als het al lekker loopt (en sparen) en meer besteden als het stagneert.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Noord Europa is toch gebouwd op zelf-kastijding? Voila, het antwoord.
Eerder postte je dat: "Het nadeel van kwijtschelden is dat je onverantwoordelijk gedrag dan eigenlijk beloont."quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:
Ik snap die Teutoonse koppigheid niet om zo rigide vast te houden aan bezuinigen. Je weet dat het niet werkt. Als we morgen oorlog hebben met China en alle industrie wordt op maximaal gezet om te produceren is de crisis voorbij. Dat moet toch ook zonder oorlog mogelijk zijn?
Hear, hear. Gewoon wat schulden tegen bezittingen wegstrepen, daar heb je toch geen inflatie voor nodig?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:01 schreef Poekieman het volgende:
[..]
Eerder postte je dat: "Het nadeel van kwijtschelden is dat je onverantwoordelijk gedrag dan eigenlijk beloont."
Is inflatie creeren niet soortgelijk, behalve dat je daarbij vooral onschuldigen treft? Schulden maken wordt dan beloond, en sparen wordt gestraft.
Met kwijtschelden van PIIGS schuld tref je de banken, d.w.z. hun aandeel- en obligatiehouders. En laten dat nu precies degenen zijn die getroffen moeten worden.
Dat lijkt een beetje op het verhaal van (pensioen)verzekeraars. Aandelen kopen als ze hoog staan en de reserves overlopen. Verkopen als ze laag staan en de dekkingsgraad richting gevaarzone loopt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar het is toch al lang bekend dat overheden juist contrair moeten besteden aan de werkelijke economie? Dus minder besteden als het al lekker loopt (en sparen) en meer besteden als het stagneert.
Wat doen ze echter telkens? Als de economie goed draait bieden ze als gekken mee in de markt, als het slecht gaat knijpen ze zich helemaal af.
Voor ieder individu of individueel bedrijf is het logisch om de broekriem tijdens crisis aan te halen, maar voor een overheid juist niet. Die moet naar algemeen belang handelen.
offtopic/quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
In Thailand kan je als falang niks kopen. In heel Azie kun je geen eigendom van onr. goed verwerven. Dan zul je dat toch via een locale bijzit moeten regelen, en die is duurder dan het huis
Dat gaat nu nog in tegen hun eigenwaarde, het komt wel als de paniek uitbreektquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:55 schreef LXIV het volgende:
en het licht gaat uit, ook dat nog eens erbijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:25 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Klopt. Yep, helemaal met je eens. Het is een dilemma.
Maar inderdaad, het ergste is om onze economie tot stilstand te laten komen, terwijl we een enorm kapitaal hebben aan menskracht en kennis.
nou dan gaan ze printen, en dat is nog niet zo gek.quote:
[img]quote:di 04 okt 2011, 23:06
Moody's verlaagt waardering schulden Italië
WASHINGTN (AFN) - Kredietbeoordelaar Moody's heeft dinsdag de waardering van de overheidsschulden van Italië verlaagd. De staatsobligaties worden nu beoordeeld met een A2-status met negatieve vooruitzichten. Eerder waardeerde Moody's de schulden met een Aa2 rating.
quote:SER: 'Nederland moet ondubbelzinnig voor Europa kiezen'
Alleen de intensivering van de Europese samenwerking biedt kansen op nieuwe groei van welvaart en werkgelegenheid. Dat schrijft de Sociaal-Economische Raad (SER).
Duurzame groei is alleen door Europese samenwerking veilig te stellen Het zijn moeilijke tijden voor Europa. Er wordt door sommigen openlijk getwijfeld aan het voortbestaan van de euro, en tezelfdertijd neemt het risico van een nieuwe recessie van dag tot dag toe. Wij maken ons grote zorgen over het gebrek aan eensgezindheid en alert optreden in de Europese politiek, juist nu het zo gewenst is de rijen te sluiten.
Bij de eerdere financiële crisis heeft een gezamenlijk daadkrachtig optreden een langdurige recessie kunnen voorkomen. We staan nu voor diezelfde opgave. Wij schrijven deze brief omdat doortastende Europese politieke besluitvorming niet langer op zich kan laten wachten. De economie is inmiddels stilgevallen, het vertrouwen van consumenten en ondernemers is gezonken naar diepterecords. Elke dag verder uitblijven van politieke besluitvorming brengt verdere schade toe aan de echte economie van ondernemers en werknemers.
Zou de SER niet bekend zijn met het fenomeen dat een diepere recessie ook bijna altijd een krachtiger herstel kent dan een ondiepe recessie?quote:Bij de eerdere financiële crisis heeft een gezamenlijk daadkrachtig optreden een langdurige recessie kunnen voorkomen.
Hm, ook de comments daar zijn vrijwel uitsluitent kritisch. Inhoudelijk is 't stuk idd weinig meer dan hetzelfde vertrouwde riedeltje met iets meer woorden dan gemiddeld: EU is goed, meer EU is beter.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 13:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Economische samenwerking is bijna ook iedereen voorstander van volgens mij, dus wat dat betreft zou de oproep van de SER beter kunnen zijn "EU: laat alle andere onzin (bepalen hoe recht de bananen mogen zijn) varen en richt je op economische samenwerking".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |