En geen bladeren vegen in de herfst!quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:26 schreef Symphonic het volgende:
Bomen nemen licht weg, bomen vernaggelen de straat door de wortels, dus hoezo ik wil die boom niet weg?
Wees blij dat de buurman hem voor je weg wil halen
quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:44 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben benieuwd, misschien moet je de ouders van Skaai vragen om advies!
Sorry Sjeen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Leuk geweest, terug naar de vraag van TS.
volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderenquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
Waarom horen bomen niet in een tuin dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:56 schreef Symphonic het volgende:
[..]
volgens mij mag je altijd je eigen helft verwijderen
Serieus bomen hoor niet in een tuin
Logischquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Even rondgegoogled, het lijkt er op dat je samen eigenaar bent van een boom die op de erfgrens staat. Dus moet je wederzijdse toestemming hebben om hem te mogen euthanaseren.
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit was laatst nog in de rijdende rechter.
Nee hij mag de boom niet zomaar weghalen.
Zelfs snoeien moet met jou toestemming want je mag de boom niet zomaar doodmaken.
Dus als er gesnoeid zou moeten worden zou je dat zelf moeten doen.
Hoewel dit van jou gaat over iets op een erfgrens.
Maar dat betekent dat de boom van beide is en hetzelfde principe geldt dat de boom niet zomaar doodgemaakt mag worden door een eenzijdige beslissing.
lijkt me wel, dat staat immers in de OP.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...
Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
Heeft ts nog steeds geen antwoord gegeven en is cruciaal :pquote:Op maandag 3 oktober 2011 10:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom niet? De boom staat in zijn eigen tuin...
Staat de boom echt letterlijk op de erfgrens?
Ja, zo denk ik er dus ook over.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:40 schreef ElisaB het volgende:
Een schutting mag je ook zonder vergunning weghalen, maar dat wil nog niet zeggen dat de buurman zomaar jullie schutting uit de grond kan trekken. Zou dat voor bomen dan niet ook gelden? Dat je het er minstens over eens moet zijn (of zien te worden)?
Ja, tuurlijk heb ik uitleg gegeven. Het is een prachtige boom, een parel voor onze voortuinen (de mijne althans). Er broedt een merel in en een winterkoning, en in het voorjaar zit er een soort bloesem in.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:38 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ben ook wel benieuwd waarom je nee zei. Iemand die mij alleen maar als antwoord nee geeft kan de pot krijgen en dan doe ik het toch, beetje uitleg kan geen kwaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop