Moet jij niet juist vanuit het westen naar het noorden met een volle auto, of breng je ook af en toe spullen naar je oude huis toe?quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:23 schreef Freddeh het volgende:
Gisteravond weer uit het noorden naar het westen gekomen met een overvolle auto. Had helaas geen ruimte meer voor m'n fietsje, dus moet het nog een weekje zonder doen.
Oude huis is weg, maar ik woon tijdelijk in het huis van m'n schoonouders in Dordrecht. Omdat schoonpapa en m'n zwager daar nu ook wonen moesten er een 'paar' dingen mee die iets meer prio hadden dan m'n fietsje. Als het goed is hebben we vanaf deze week ergens ook internet in het nieuwe huis en hoeft schoonpapa al niet meer mee, omdat die thuiswerkt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Moet jij niet juist vanuit het westen naar het noorden met een volle auto, of breng je ook af en toe spullen naar je oude huis toe?
Wtf moest jij met hun shirtje aanquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit weekend ruim 100 km gepeddeld, waarvan 85 km op de fiets (Blik, jullie niet gezien op de lekdijk, wel 2 leuke chicks die net als ik ook hun giro shirtje aanhadden)
Denk dat we rond 10 uur op de Lekdijk reden richting Amerongen. Maar we zoefden er redelijk hard overheen. Deed me een beetje denken aan die Giro-tocht, daar knalden we ook soms even flink door kop over kop. Blikchick had overigens ook haar Giro-shirtje aan zaterdagquote:Op maandag 3 oktober 2011 09:34 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dit weekend ruim 100 km gepeddeld, waarvan 85 km op de fiets (Blik, jullie niet gezien op de lekdijk, wel 2 leuke chicks die net als ik ook hun giro shirtje aanhadden)
Oh, toen was ik nog boodschappen aan het doen. Ik rond 16 uur, en van Amerongen naar huis toe. Ik ging ook wel lekker hard al zeg ik zelf : 36-37 in mn eentje. Had op gegeven moment nog wel iemand in het wiel die af en toe overnam, maar dan al na 100 meter afzakte onder de 35, dus dat schiet ook niet op.quote:Op maandag 3 oktober 2011 11:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk dat we rond 10 uur op de Lekdijk reden richting Amerongen. Maar we zoefden er redelijk hard overheen. Deed me een beetje denken aan die Giro-tocht, daar knalden we ook soms even flink door kop over kop. Blikchick had overigens ook haar Giro-shirtje aan zaterdag
Vervelend als mensen ongevraagd gaan overnemen terwijl ze het tempo niet eens vast kunnen houden. Blijf dan lekker in mijn wielquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, toen was ik nog boodschappen aan het doen. Ik rond 16 uur, en van Amerongen naar huis toe. Ik ging ook wel lekker hard al zeg ik zelf : 36-37 in mn eentje. Had op gegeven moment nog wel iemand in het wiel die af en toe overnam, maar dan al na 100 meter afzakte onder de 35, dus dat schiet ook niet op.
En het zwarte giro shirt was eigenlijk te warm met deze omstandigheden. Rits is vooral te kort om lekker te kunnen ventileren!
Ongevraagd overnemen vind ik niet zo erg, er wordt tenslotte niet zo veel gepraat als het hard gaat, en ik hou wel van een beetje sparren met een onbekende.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vervelend als mensen ongevraagd gaan overnemen terwijl ze het tempo niet eens vast kunnen houden. Blijf dan lekker in mijn wiel
Of met je broer 5min intervallen en dan tussen je armen doorkijken dat hij uit je wiel gelost is en op 10-20meter nog sparteltquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ongevraagd overnemen vind ik niet zo erg, er wordt tenslotte niet zo veel gepraat als het hard gaat, en ik hou wel van een beetje sparren met een onbekende.
Maar inderdaad, je moet wel het tempo kunnen draaien... Zou nog leuker worden als zo'n wieltjesplakker je op gegeven moment vraagt of het wat rustiger kan omdat ie het niet bijhoudt, is me ook een keer overkomen
Als ik zeg 33,78% kans. Heb je daar wat aan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:02 schreef IncredibleMe het volgende:
Nou ik ga volgende week naar Bike Motion, hoe groot is de kans om daar een fiets te kunnen kopen?
Het is een beurs, geen markt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:02 schreef IncredibleMe het volgende:
Nou ik ga volgende week naar Bike Motion, hoe groot is de kans om daar een fiets te kunnen kopen?
Juist een teken om ongemerkt een trapje harder te fietsen om hem definitief te lossen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ongevraagd overnemen vind ik niet zo erg, er wordt tenslotte niet zo veel gepraat als het hard gaat, en ik hou wel van een beetje sparren met een onbekende.
Maar inderdaad, je moet wel het tempo kunnen draaien... Zou nog leuker worden als zo'n wieltjesplakker je op gegeven moment vraagt of het wat rustiger kan omdat ie het niet bijhoudt, is me ook een keer overkomen
Ja vind ik ook, ik vind het ook altijd wel vreemd dat wielrenners elkaar soms niet eens kunnen knikken. Hoe moeilijk is dat om even een knikje met het hoofd te geven... niet dat het me wat doet maar ik probeer altijd wel even rustig te groeten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Juist een teken om ongemerkt een trapje harder te fietsen om hem definitief te lossen.
Beetje sparren en de kop afwisselen vind ik nooit zo erg, als het maar een prettig tempo is wat beiden goed aankunnen. Een praatje op zijn tijd is ook altijd wel tof.
Jij bent de snelste recreant die er is. Niemand fietst met Okselachtige gemiddeldenquote:Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef Oksel het volgende:
Ik word nooit ingehaald als ik alleen fietsFiets dan ook vaak overdag, op werklozen / bejaarden tijdstippen. Dan heb je geen snelle jongens.
Sterker nog: veel exposanten mogen niet eens iets verkopen, vaak mogen alleen de grote ketens die de beurs sponsoren dat. En die mogen dan ook alleen maar een klein assortiment beursaanbiedingen voeren.quote:
Geen snelle studenten(club) of profs in de buurt?quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:47 schreef Oksel het volgende:
Ik word nooit ingehaald als ik alleen fietsFiets dan ook vaak overdag, op werklozen / bejaarden tijdstippen. Dan heb je geen snelle jongens.
Ben vroeger wel met Marc de Maar en de anderen van de ploeg naar een meerdaagse in Duitsland geweest. Sprak hem laatst nog op Facebook. Aardige gast!quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Geen snelle studenten(club) of profs in de buurt?
Ik kwam gister Marc de Maar in z'n kampioenstrui van Curacao tegen
Ik wil ook best wat organiseren. Zit hier in Leeuwarden en kan hier een parkoers uitzetten waar je geen fietspaden en stoplichten hebt. Enkel kom je af en toe een tractor tegen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef Gripper het volgende:
Ik denk dat we volgend jaar tijdens een meet het "fokkers contre la montre klassement" maar eens in het leven moeten roepen, om af te rekenen met alle aannames over wie nou echt de snelste is. Met een stevige tijdrit op een uitgezet parcours. De omgeving van Freddeh is daarvoor het beste, want lekker rustig
Als je hier wat uit kiest dan heb je in elk geval de tijdwaarneming voor elkaar, en allicht dat organiserende verenigingen ook een hapje/drankje verzorgen: http://www.tijdrijden.nl/tijdritkalender/quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef Gripper het volgende:
Ik denk dat we volgend jaar tijdens een meet het "fokkers contre la montre klassement" maar eens in het leven moeten roepen, om af te rekenen met alle aannames over wie nou echt de snelste is. Met een stevige tijdrit op een uitgezet parcours. De omgeving van Freddeh is daarvoor het beste, want lekker rustig
Duidelijk, ik kreeg van mensen te horen dat ik daar eens moest gaan kijken voor een leuke fiets/aanbieding. Maar dan weet ik wat me te wachten staatquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sterker nog: veel exposanten mogen niet eens iets verkopen, vaak mogen alleen de grote ketens die de beurs sponsoren dat. En die mogen dan ook alleen maar een klein assortiment beursaanbiedingen voeren.
Afspraken maken over een speciaal "beursprijsje" en dan de week erna ophalen kan misschien wel, en da's soms heel interessant
Neuh, hoe zullen jullie je voelen als ik iedereen aan flinters fiets?quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef Gripper het volgende:
quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:28 schreef FJD het volgende:
Ik word ook bijna nooit ingehaald maar ik fiets heel weinig en sla strategisch af. Pas nog dwars door een weiland.
Patroon zit ook prima in m'n regio hoorquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:03 schreef Gripper het volgende:
Bij deze ben je omgedoopt tot Lance.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:28 schreef FJD het volgende:
Ik word ook bijna nooit ingehaald maar ik fiets heel weinig en sla strategisch af. Pas nog dwars door een weiland.
Mits een snelle tractor wil ik daar natuurlijk wel gebruik van makenquote:Op maandag 3 oktober 2011 16:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik wil ook best wat organiseren. Zit hier in Leeuwarden en kan hier een parkoers uitzetten waar je geen fietspaden en stoplichten hebt. Enkel kom je af en toe een tractor tegen.
Ik heb 1 keer achter een tractor gereden, dat was doodeng. Ben na 50 meter gestopt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:45 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mits een snelle tractor wil ik daar natuurlijk wel gebruik van maken
Nee man, gewoon op je stuur liggen en trappen, dan haal jij makkelijk 37-38.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:25 schreef Oksel het volgende:
Ik denk niet dat ik verder kom dan 33-35km/h over 20km, overigens.
Zat laatst nog 8km achter een tractor met 40km/h heerlijk uit de windquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer achter een tractor gereden, dat was doodeng. Ben na 50 meter gestopt.
Ik neem aan dat ze dat volgend jaar wel hebben aangepast. Waren nog wel een paar verbeterpuntjes, ikzelf vond t ontbijt om half 7 ook wat aan de vroege kant..quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:40 schreef Narcotical het volgende:
Klinkt inderdaad leuk Knut!. 2 keer hetzelfde rondje lijkt me inderdaad ook niks, dus dat is wel een minpuntje inderdaad.. Maar zolang je de 100 km doet heb je daar natuurlijk weer geen last van
Ja precies, voor de 200's niet meer dan logisch. Als je maar 100 doet is t natuurlijk wel erg vroeg, kan je net zo goed om 10 uur starten is t gelijk lekker warmquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:12 schreef cafca het volgende:
Ontbijt om half 7 is prima, zeker als je 200km wilt gaan fietsen
Had ie 2 voorwielen dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:46 schreef Oksel het volgende:
@Kaas
Bij die Bulls wezen kijken. Meneer had er maar 350km op gefietst. Alleen was hij al de 2e eigenaar. De 1ste had er wat meer op gefietst. Slag in voorwielen, versleten banden en versleten tandwielen..
Het was een set.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Had ie 2 voorwielen dan?Enne niet gekocht dus?
Nu je het zegt.quote:
Hier in het noorden heb je genoeg tractors, als ze snel genoeg gaan ga ik er altijd achter fietsen...quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer achter een tractor gereden, dat was doodeng. Ben na 50 meter gestopt.
Volgens mij nog steeds 0% kans. Want die handelaren mogen daar niet verkopen op de kijkdagen voor particulieren.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:02 schreef IncredibleMe het volgende:
Nee. Die witte is nog een optie. Heeft trouwens 'alex rims type xcr 100d', zegt je dat wat? Is die fiets wat Kaas? Help me pleasequote:Op maandag 3 oktober 2011 21:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Had ie 2 voorwielen dan?Enne niet gekocht dus?
http://www.mtbr.com/cat/t(...)d_451631_139crx.aspxquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:12 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee. Die witte is nog een optie. Heeft trouwens 'alex rims type xcr 100d', zegt je dat wat? Is die fiets wat Kaas? Help me please
Nog maar een keer het filmpje erbij:quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Bij deze ben je omgedoopt tot Lance.
Over een zadeltas vraag je maar in het huismoederforum.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:14 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, hoho. Ik was eerst. Met mijn zadeltas vraag
Plaatje onder je zadel, kunsstof beugel er overheen en met 2 schroeven vastdraaien. Die complete gereedschapkist kun je dan vastklikken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Edit:
http://www.rose.nl/artikel/xtreme-mini-mouth/aid:24828
Hoe worden dit soort tasjes vastgemaakt? Past die kunstof clip tussen mijn zadelpennetjes?
quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:23 schreef No-P het volgende:
[..]
Over een zadeltas vraag je maar in het huismoederforum.
Denk wel dat het past, lijkt me onder een standaard zadel wel passen, zo eronder geklikt. Weet het niet zeker, niet eerder gezien.
Bedankt allebei! Bestellen dan maar!quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:25 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Plaatje onder je zadel, kunsstof beugel er overheen en met 2 schroeven vastdraaien. Die complete gereedschapkist kun je dan vastklikken.
En voordat je het gaat vragen..... JA! die hulpstukken worden meegeleverd. De benodigde schroevedraaier moet je echter zelf te voorschijn halen.
Klopt! Aardige vent! Ik tref hem ook wel eens op een zondagochtend tijdens een veldtoertochtje. Hij is altijd wel in voor een praatje en geouwehoer.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ben vroeger wel met Marc de Maar en de anderen van de ploeg naar een meerdaagse in Duitsland geweest. Sprak hem laatst nog op Facebook. Aardige gast!
Die 1e is wel goed afgemonteerd en die 2e vinnik te duurquote:Op maandag 3 oktober 2011 22:26 schreef Oksel het volgende:
Kaas Kaas Kaas!
http://link.marktplaats.nl/488887207
http://link.marktplaats.nl/485071615
Mening, mening, mening aub!![]()
![]()
Ja, foto's en ook video opname's. Ben ik ook wel erg benieuwd naarquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:03 schreef Narcotical het volgende:
Mooie foto's... Werden er trouwens van de organisatie uit nog foto's gemaakt op klimmetjes ofzo? Persoonlijk hou ik wel van actieshots
Je moet eerst nog een crossfiets kopenquote:Op maandag 3 oktober 2011 20:32 schreef Pritt het volgende:
Leuk idee dat tijdritje. Nog meer reden voor mij om mijn tijdritfiets aan te schaffen.
Het weer kon natuurlijk niet beter. Daar hebben we echt heel veel mazzel mee gehad. Ik vond deze 100 km al vrij zwaar omdat je dus echt alleen maar aan het klimmen bent; als je daar dan 10 graden met regen bij denkt is het gelijk een hele andere tocht.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je moet eerst nog een crossfiets kopenGeld moet rollen graaibaas! Ik heb mijn bokkige aluminium hobbelros zondag nog even uitgelaten. Is wel spektakel hoor, een en al techniek over wortels, singletracks, zand, modder. Steeds bijna op je smoel gaan en dan toch steeds harder die bochten door
![]()
@Knut: ziet er goed uit! Je weet toch hopelijk wel hoeveel mazzel je hebt met 25 graden in de Eifel in oktober? Die tocht klinkt wel een beetje als een commercieel gedrocht, als je verplicht moest overnachten en ze niet eens de moeite doen om een route van >100km uit te stippelen.. Er zijn in Duitsland volgens mij ook wel de nodige kleinschalige toertochten waar je voor een paar euro ook gewoon een Kaffee inclusief hebt.Ga volgend seizoen maar eens wat vaker die kant op. Die klapband kan ook pech zijn hoor, of heb je echt slepend geremd de hele tijd? Ik ga trouwens gewoon door met lekke banden, zondag weer één.
Top 40 met 40 gemiddeldquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 05:59 schreef kanovinnie het volgende:
40 als in top, of gem.? Ik kan hier iig een rondje van 19.8 km rijden met maar 1 stoplicht. Binnenkort proberen of ik daar boven de 30 haal
Uiteraardquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:59 schreef eentwee het volgende:
Dan was je binnenband gewoon zwak, ik heb dat toen ook gehad in de Eifel. Na een stop inderdaad. Je schrikt je wel de pleuris, leek wel of iemand een kanon afschoot. Heb je nog wel het velglint gecheckt?
als ik moest kiezen dan de 1equote:Op maandag 3 oktober 2011 22:26 schreef Oksel het volgende:
Kaas Kaas Kaas!
![]()
Het wordt winter dus heb je winterkleding nodig. Tacxen is stomquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:09 schreef JLeeuwarden het volgende:
Beste mensen.
Het word winter dus ik hem een hometrainer nodig om mijn fiets op te zetten.
Welke tacx is goed genoeg en waar moet je opletten bij het komen van een tacx. En waar zitten de verschillen. Max 150 euro
Tsja, tijdens de triathlon zie ik soms ook de meest supersonische fietsen voorbijkomen. Moeten we de mensen met een fiets van 7 kg ook nog een kilo lood op de fiets monteren?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:53 schreef Patroon het volgende:
Als we een tijdrit gaan doen dan stel ik voor dat iedereen dat op een gewone racefiets doet zonder opzet stuur en snelle helmen. Niet iedereen heeft de zin en mogelijkheid om een TT-fiets aan te schaffen. Op die manier zal alleen de lichamelijke capaciteit het verschil maken
Gewoon voor die eerste gaan als je die mooi vindt. 2e lijkt me gewoon te duur en is nartuurlijk wel een beetje een eenheidsworst.quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:26 schreef Oksel het volgende:
Kaas Kaas Kaas!
![]()
Haha nee natuurlijk niet, dan kan je wel ophouden. Maar een opzetstuur geeft veel meer voordeel dan een iets lichtere fiets. We zouden het best kunnen doen icm een tochtje, dan is het ook wel zo handig dat je op een normale racefiets zit.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:00 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tsja, tijdens de triathlon zie ik soms ook de meest supersonische fietsen voorbijkomen. Moeten we de mensen met een fiets van 7 kg ook nog een kilo lood op de fiets monteren?
Meh, die Klein heeft velgremmen, daar wil ik vanaf. Verder leuk ding.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:31 schreef dop het volgende:
[..]
als ik moest kiezen dan de 1e
maar als ik zo rond kijk zou ik zelf gaan voor http://link.marktplaats.nl/488237493
enige voorbehoud is dat ik denk dat dit nog een echte klein is , en niet z'n shit fiets die trek heeft gemaakt
Hydraulische remmen schijnen eerder last te krijgen van zand wat ertussen in zit?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Meh, die Klein heeft velgremmen, daar wil ik vanaf. Verder leuk ding.
Vanavond afspraak bij die Centurion ATB. Zie het wel zitten.
Bakfiets?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 12:06 schreef kanovinnie het volgende:
Als jullie op de tijdritfiets gaan neem ik een andere fiets met een voorvoegsel.
Ik heb er nu de michelin dynamic op liggen. Deze kwamen standaard bij m'n fiets. Lees er niet echt goede verhalen over en rij de laatste tijd wel erg vaak lek dus wil ze volgend jaar gaan vervangen voor iets beters. Maakt dus niet zoveel uit dat ze wat sneller slijten en vierkant worden, als ik er iig maar op naar buiten kan deze herfst/winter bij toevallig mooi weerquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:11 schreef eentwee het volgende:
Wat voor band is het? Op de Tacx wordt-ie helemaal snel vierkant/afgeplat. Met een 10 speed moet je gewoon een 10 speed cassette hebben. Bij 9 of 8 speed zijn de kransjes te dik voor je ketting, misschien kun je hem op 1 verzet redelijk laten lopen maar je wilt ook kunnen schakelen en dat wordt niks ivm de spatiëring van de derailleur. Een los wiel met cassette en oude buitenband is in alle opzichten het beste vind ik.
@Ultra-ivo: vraagje: heb jij ervaring met Velocity velgen, meer bepaald de Dyad (24mm touring velg)? En hoe goed/slecht remmen velgremmen op non-machined remranden?
Nee, gaat niet passen, moet je de hele naaf + body vervangen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan je wel op ieder achterwiel de oude cassette eraf halen en een nieuwe 10 speed cassette terug monteren? (ervan uitgaande dat het een shimano body is..)
Ja dat kan wel, op een Shimano body waar een 8 of 9 speed cassette op past, past ook een 10 speed (N.B.: andersom niet want er bestaan specifieke 10sp body's met diepere splines, bijv. Dura Ace 7800 naven hebben die en sommige wielen van Campagnolo/Fulcrum). Bij de 10sp moet je het metalen ringetje achter de cassette plaatsen dat als het goed is met elke cassette meegeleverd wordt. Gek genoeg is de 10sp cassette in z'n totaliteit iets smaller dan een 9sp.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kan je wel op ieder achterwiel de oude cassette eraf halen en een nieuwe 10 speed cassette terug monteren? (ervan uitgaande dat het een shimano body is..)
In ieder geval meer dan 3000. Weet het niet precies omdat ik een groot deel van het jaar zonder computer heb rond gereden. Fietsenmaker zei pas geleden dat ie ze nog niet versleten vond though..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:26 schreef eentwee het volgende:
...om dan elke rit lek te rijden?Dat zijn inderdaad vrij goedkope banden. Hoeveel km hebben ze erop zitten? Kun je die niet oprijden op de Tacx en een goed setje allround banden kopen voor als je op de weg rijdt? Iets als GP4000S. Daar had ik laatst een goedkoop adresje voor in een combikoop maar dan zou mijn bandenvoorraad weer oplopen tot een stuk of 15 dus daar heb ik maar van af gezien. Als je interesse hebt kan ik er nog wel eens achteraan gaan.
Ik heb een separaat achterwiel gekocht voor de Tacx met daarop een Tacx-band en 10-speed 105 cassettequote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als ik vanaf nu zo'n 2 tot 3 uur per week ga Tacx-en, zou m'n achterband dat overleven tot volgend voorjaar? Ik wil in het weekend gewoon buiten kunnen blijven fietsen.
En als ik een los achterwiel koop met casette, moet je dan per se een 10 speed casette kopen? Of zou 9 of 8 ook werken?
Mijn achterwiel was idd 40 euro via marktplaats, voor 10 euro extra kreeg ik het voorwiel er ook bijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 13:49 schreef eentwee het volgende:
3000 is al redelijk wat. Kan best dat de banden dan richting einde lopen en die lekke banden daarmee te maken hebben. Marktplaats staat vol met wieltjes hoorVoor ±40¤ moet je er zeker een kunnen vinden.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=45084quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hmm, ik kan er nog geen vinden. Is natuurlijk ook niet de beste tijd om Tacx wielen te gaan zoeken
Wat deze held zegt!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:33 schreef eentwee het volgende:
Het wordt winter dus heb je winterkleding nodig. Tacxen is stom
Een opzetstuurtje kan je de kop toch niet kosten? En laat dat nou net het onderdeel zijn dat de meeste tijdwinst oplevert en je ook nog een houding aanmeet die een stuk relaxter rijdt dan vol in de beugel of met zwaar gebogen ellebogen met je handjes op de remgrepen. Ik weet in de nabije omgeving van 't centraal gelegen Utrecht nog wel een autovrij en mooi glad asfaltparcours van 8km, doe je die 2 rondjes, is ook net ff wat aangenamer dan 20kmquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:53 schreef Patroon het volgende:
Als we een tijdrit gaan doen dan stel ik voor dat iedereen dat op een gewone racefiets doet zonder opzet stuur en snelle helmen. Niet iedereen heeft de zin en mogelijkheid om een TT-fiets aan te schaffen. Op die manier zal alleen de lichamelijke capaciteit het verschil maken
Aangezien ik momenteel stage loop en er meer geld uitgaat dan er in komt is zelfs een opzet stuur voor mij nu te duur. Daarbij vind ik het niet echt zinvol om voor 1 zo'n tijdritje zo'n ding te kopen. Als je een goede vergelijking wil maken is het gewoon het beste dat iedereen met dezelfde setup fietst. Maar goed, wie ben ik, en vooral wie ben jijquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:32 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Een opzetstuurtje kan je de kop toch niet kosten? En laat dat nou net het onderdeel zijn dat de meeste tijdwinst oplevert en je ook nog een houding aanmeet die een stuk relaxter rijdt dan vol in de beugel of met zwaar gebogen ellebogen met je handjes op de remgrepen. Ik weet in de nabije omgeving van 't centraal gelegen Utrecht nog wel een autovrij en mooi glad asfaltparcours van 8km, doe je die 2 rondjes, is ook net ff wat aangenamer dan 20km
Allemaal op de vouwfiets van Okselquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:55 schreef FJD het volgende:
Ok iedereen fiets met een 63cm frame, ook de mensen die dan niet bij de trappers komen
Mensen met zo'n ligstuur sla ik uit mijn wiel. Levensgevaarlijk!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:28 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, dan heb ik zo'n stuur en is het niet soigneé om hem er op te laten![]()
Kan ik met zo'n tijdritstuur makkelijk sneller rijden? Dan is het wel wat om op mijn stuur te zetten voor huis>werk>huis om 't wat sneller te maken.
Ik ga op mijn racefiets naar 't werk. 34 km vind ik wat te veel voor mijn stationfietsquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:32 schreef Narcotical het volgende:
Tijdritstuur is vooral veel aerodynamische winst volgens mij.. Dus ik denk dat dat op een huis, tuin en keukenfiets niet zoveel uithaalt
Want?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mensen met zo'n ligstuur sla ik uit mijn wiel. Levensgevaarlijk!
Minder snelle reactie, minder stuurgedrag.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 17:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga op mijn racefiets naar 't werk. 34 km vind ik wat te veel voor mijn stationfiets
[..]
Want?
Omdatquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:14 schreef No-P het volgende:
[..]
Minder snelle reactie, minder stuurgedrag.
Verder van de remhendels, armen dichter bij elkaar etc.quote:
Ik zei "omdat" omdat je het antwoord (juiste) gaf op de vraag waarom ik ze niet in mijn wiel wilquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:34 schreef No-P het volgende:
[..]
Verder van de remhendels, armen dichter bij elkaar etc.
Een echte baas koopt winterkleding en een Tacx (of mountainbike natuurlijk), het heeft weinig nut om te gaan fietsen als er sneeuw/ijs op de weg ligtquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:22 schreef FJD het volgende:
[..]
Wat deze held zegt!
M'n pa wil op BikeMotion wel eens kijken naar zo'n VR-versie. Lijkt me wel gaaf maar blijf toch een buitensporter.
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 18:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik zei "omdat" omdat je het antwoord (juiste) gaf op de vraag waarom ik ze niet in mijn wiel wil
Doe dan 3 rondjes, anders ben ik nog niet opgewarmd.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:32 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Een opzetstuurtje kan je de kop toch niet kosten? En laat dat nou net het onderdeel zijn dat de meeste tijdwinst oplevert en je ook nog een houding aanmeet die een stuk relaxter rijdt dan vol in de beugel of met zwaar gebogen ellebogen met je handjes op de remgrepen. Ik weet in de nabije omgeving van 't centraal gelegen Utrecht nog wel een autovrij en mooi glad asfaltparcours van 8km, doe je die 2 rondjes, is ook net ff wat aangenamer dan 20km
Dan zijn we met jou tempo helemaal uren bezigquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Doe dan 3 rondjes, anders ben ik nog niet opgewarmd.
Nou dat beloofd een avontuur te worden.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zijn we met jou tempo helemaal uren bezig![]()
Nog even een handdoek in mijn tas smijten. Lichtjes zitten op de fiets. Dan ben ik morgen er helemaal klaar voor om naar mijn werk te fietsen.
2 bidonetjes met drinken. En nog een heleboel eten
quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat beloofd een avontuur te worden.
Ik zeg vroeg naar bed en handen boven de dekens.
Neem je dan wel een telefoon mee en ´t nummer van je moeder voorals je verdwaald?
Ik neem mijn oude nokia mee. Accu van een anderhalve week. Heb ik daar genoeg aan?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 20:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nou dat beloofd een avontuur te worden.
Ik zeg vroeg naar bed en handen boven de dekens.
Neem je dan wel een telefoon mee en ´t nummer van je moeder voorals je verdwaald?
Ik lurk vooral, al vanaf #68quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Aangezien ik momenteel stage loop en er meer geld uitgaat dan er in komt is zelfs een opzet stuur voor mij nu te duur. Daarbij vind ik het niet echt zinvol om voor 1 zo'n tijdritje zo'n ding te kopen. Als je een goede vergelijking wil maken is het gewoon het beste dat iedereen met dezelfde setup fietst. Maar goed, wie ben ik, en vooral wie ben jij![]()
Ik ben het met je eens wat betreft het feit dat je een opzetstuur moet gebruiken wil je serieus tijdrijden. Maar als je alleen onderling wilt uitmaken, voor één keertje, wie de snelste is en je wilt dat eerlijk houden en puur en alleen kijken naar wie het hardste kan fietsen zonder "hulpmiddelen" is het beter om iedereen zonder stuurtje te laten rijden..quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:19 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Ik lurk vooral, al vanaf #68, met hier en daar een reactie en verder zit ik meer op de fiets dan op Fok
Maar ik blijf erbij dat je voor tijdrijden wel een opzetstuurtje moet kunnen gebruiken
Hoe loopt dat parcours? Ik heb ook al eens na zitten denken over goede tijdrittrainingsrondjes waarbij je je progressie goed kunt meten, m.a.w. geen oponthoud.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:32 schreef MallootJean het volgende:
[..]
Is er niet ergens een stuk fietspad waar je flink de ruimte hebt?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoe loopt dat parcours? Ik heb ook al eens na zitten denken over goede tijdrittrainingsrondjes waarbij je je progressie goed kunt meten, m.a.w. geen oponthoud.
http://www.google.com/map(...)1,2,3,4,5,6&t=m&z=14quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:30 schreef MallootJean het volgende:
Van de zomer had de vrouwentriathlon hun evenement georganiseerd met het fietsonderdeel op Het Lint: http://www.maximapark.nu/park/sport-en-spel/het-lint
Als je buiten prime-time je rondje doet heb je het helemaal voor jezelf.
Jawel, ik ken ook wel een stuk of wat parcoursjes van 6-10km maar een rondje is beter. I.h.a. doe je op de openbare weg natuurlijk iets met alleen rechtse bochten maar dan nog kun je niet altijd goed doorrijden of zijn de bochten soms te onoverzichtelijk.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is er niet ergens een stuk fietspad waar je flink de ruimte hebt?
Daar rijden buskoetsen! Stel je voor dat er een mij aanrijdt. Dan word ik dood gevonden in Frieslandquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:30 schreef Patroon het volgende:
Geloof mij, hier kan je zo hard fietsen als je wil:
http://www.google.com/map(...)bp=12,105.17,,0,4.92
edit: Als je geen windkracht 5/6 op je neus hebt![]()
Mooi plekje is dat inderdaadquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 22:30 schreef Patroon het volgende:
Geloof mij, hier kan je zo hard fietsen als je wil:
http://www.google.com/map(...)bp=12,105.17,,0,4.92
edit: Als je geen windkracht 5/6 op je neus hebt![]()
Haha! We ruimen je wel netjes op.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:02 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dan word ik dood gevonden in FrieslandDe mensen zullen het niet begrijpen.
Netjes oksel, met dat pompje kun je de voorvork op spanning brengen. Normaal gesproken hoef je dat maar af en toe te doen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 23:07 schreef Oksel het volgende:
10,1 KG, 500km mee gefietst. Garantie erop, etc. 775 EUR. Niet slechtInclusief pompje voor de voorvering.
soinga is dat haar nieuwe naamquote:Op woensdag 5 oktober 2011 00:17 schreef Oksel het volgende:
Moet inderdaad wat vaker poetsen..WEL soigné.
Bedankt voor het meezoeken!quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=45084
Cool! Ook maar eens gaan kijken. Is het verlicht? Het is daar 's avonds zeker wel erg druk met hardloopgroepen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:30 schreef MallootJean het volgende:
Van de zomer had de vrouwentriathlon hun evenement georganiseerd met het fietsonderdeel op Het Lint: http://www.maximapark.nu/park/sport-en-spel/het-lint
Als je buiten prime-time je rondje doet heb je het helemaal voor jezelf.
Maar je kunt natuurlijk ook een rondje (of vierkant) in de polder doen. Ik dacht te zien dat er een aantal van jullie uit de omgeving Drechtsteden komen: ruimte genoeg in de Alblasserwaard of Hoekse Waard.
Maar je kan er wel zonder verlichting veilig rond rijden denk je?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 08:50 schreef MallootJean het volgende:
Ja, 't is verlicht, maar had altijd beter gekund (OK, om de 50 meter een bouwlamp van 1000watt is mss ook wat veel gevraagd). En met de kuddes hardlopers valt het ook wel mee, maar goed, de wintertijd is dan ook nog niet ingegaan.
Dus je hebt wel een lamp nodig om de weg voor je te verlichten? Dan wordt het toch binnen trainen ben ik bangquote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:15 schreef MallootJean het volgende:
Wel of niet verlicht, je moet gewoon met lampjes rijden, al was het maar om gezien te worden. Ik heb er nog nooit in 't pikkedonker gereden, maar een LED-lampje dat een lichtbundeltje naar voren werpt lijkt me wel zo lekker als je met 30km/u+ daar of uberhaupt waar dan ook rond rijdt.
Altijd weer excuses zoeken om niet buiten te trainenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 09:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dus je hebt wel een lamp nodig om de weg voor je te verlichten? Dan wordt het toch binnen trainen ben ik bang
Tussen Odijk, Houten en Werkhoven kun je rustige rondjes uitzetten waar je lekker voluit kan. Nu niet, omdat alle boeren geoogst hebben en de wegen vol met klonten modder liggenquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 21:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hoe loopt dat parcours? Ik heb ook al eens na zitten denken over goede tijdrittrainingsrondjes waarbij je je progressie goed kunt meten, m.a.w. geen oponthoud.
je weet al wat je wilt?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 10:56 schreef IncredibleMe het volgende:
A.s. zaterdag rij ik op en neer naar Meerhout om bij moozes.com een fiets aan te meten en te bestellen
slechtweertraining danquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
Druk hier, allemaal aant trainen zeker.
Haha drama hier met het trainen. Loop momenteel gem. 38u per week stage. Ene week werk ik 40 en de andere week werk ik 36 zodat ik eens in de 2 weken een woensdag middag kan fietsen. Afgelopen weekend druk met verhuizing geholpen dus kwam ik ook niet aan het fietsen toe...Dit is wel wennen voor een student...quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
Druk hier, allemaal aant trainen zeker.
Mits je het goed doet..quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:42 schreef kaasplankje het volgende:
Squatten, daar word je sterk van.
Zo voer ik hem ook uit! In het begin pak ik hem wel wat dieper zodat de hamstrings en bilspieren goed meegepakt worden. Maar dan squat ik nog wel licht zodat de knieen het aan kunnen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zak nooit zover door, tot 90graden ongeveer, knieën een beetje op schouderbreedte voor de stabiliteit. Voeten bijna recht vooruit. Rug hol en niet te zwaar. Ik train ook zelden met meer dan 100kg incl de stang. Meestal doe ik dan sets van 6 tot 12 herhalingen. En een goede warming up met alleen de stang vooraf. Als ik begin pak ik ongeveer 40 kg; 10 aan iedere kant en de stang van 20.
ik zou alleen de sportschool ingaan als het buiten echt niet kanquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Hey ik ben er ook weer. Nog iets gebeurd in de tussentijd? Wij hebben een heerlijke huwelijksreis in Amerika gehad. Nu weer tijd om de sportschool in te duiken mits het droog is in het weekend.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:06 schreef Blik het volgende:
Ik ga dit weekend een cassette kopen en op mijn tacx-wiel zetten (shimano 105, 10-speed).
Welk gereedschap heb ik daarvoor nodig?
Ik heb een fietsquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Hey ik ben er ook weer. Nog iets gebeurd in de tussentijd? Wij hebben een heerlijke huwelijksreis in Amerika gehad. Nu weer tijd om de sportschool in te duiken mits het droog is in het weekend.
kan prima zonder kettingzweep alleen voor loshalen heb je een zweep nodig , maar als je handig bent kan dat zelfs zonderquote:
Om je vrouw te verwennenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:46 schreef kanovinnie het volgende:
Waar heb je die zweep überhaupt voor nodig? Om de cassette vast te houden?
bij los draaien draait het body mee en kun je geen kracht zetten als je hem niet tegen houdquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:46 schreef kanovinnie het volgende:
Waar heb je die zweep überhaupt voor nodig? Om de cassette vast te houden?
Gelukkig, die heb ik niet.quote:
Ah, thanks.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 08:07 schreef dop het volgende:
[..]
bij los draaien draait het body mee en kun je geen kracht zetten als je hem niet tegen houd
Lekker al die zweetdruppels op de parketvloer!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag voor het eerst op de nieuwe Tacx. 2 uurtjes. Rugby op tv dus was goed te doen.
Is overigens nog een hele toer om zo'n Tacx in elkaar te zetten, handleiding lijkt echt nergens op.
[ afbeelding ]
Dat valt reuze meequote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:21 schreef Marurk het volgende:
[..]
Lekker al die zweetdruppels op de parketvloer!
Mooie fiets!quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:48 schreef IncredibleMe het volgende:
Zo na 3 uur op en neer rijden en een uur passen en meten is het gelukt
Het is de Moozes Boreas geworden met Ultegra Triple, Mavic Ksyrium Elite wielen en een PLT race stuur erop.
(op de site staat alleen een witte, maar ik ben voor metallic blauw met zwart gegaan).
Over 3 weekjes is hij klaar
[ afbeelding ]
Wit wordt blauw.
zoals de achterste: (foto met gsm gemaakt)
[ afbeelding ]
vooral pedala pedala is één leuk boek. heb ik iig met veel plezier gelezenquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben toch wel erg blij met m'n co2 pomp. Binnen 10 seconden je band goed hard en je kan weer verder.
Had nog wat boekenbonnen over en daarvan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
gekocht. Mooi om een beetje enthousiast te blijven in de aankomende koude maanden
Pedala, Pedala is inderdaad een tof boek. Ben naar aanleiding van het lezen ook abonnee geworden op de muur.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik ben toch wel erg blij met m'n co2 pomp. Binnen 10 seconden je band goed hard en je kan weer verder.
Had nog wat boekenbonnen over en daarvan
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
gekocht. Mooi om een beetje enthousiast te blijven in de aankomende koude maanden
haha, zeker waar. De handleiding is echt een drama. Had de magneet er de eerste keer ook verkeerd om opgezet...quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vandaag voor het eerst op de nieuwe Tacx. 2 uurtjes. Rugby op tv dus was goed te doen.
Is overigens nog een hele toer om zo'n Tacx in elkaar te zetten, handleiding lijkt echt nergens op.
[ afbeelding ]
Nu al op de tacx? Je kunt nog prima buiten fietsen. Tacxen is lang níet zo goed als uren door de wind te beuken. De winter wordt zo nog lang!quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
haha, zeker waar. De handleiding is echt een drama. Had de magneet er de eerste keer ook verkeerd om opgezet...
Blikchick zit nu op de Tacx, ik ga zo ook even.
het regent, en ik moet nog kleding kopen om meer in de herfst te kunnen fietsenquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nu al op de tacx? Je kunt nog prima buiten fietsen. Tacxen is lang níet zo goed als uren door de wind te beuken. De winter wordt zo nog lang!
Prima keuze hoor, blauw met zwart. Half Nederland fietst al op een wit/zwarte combinatie en een ander groot deel van Nederland heeft rood in combinatie met zwart of wit.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:06 schreef IncredibleMe het volgende:
Ik was ook enorm aan het twijfelen tussen wit en blauw, maar wilde wat flashy, dus voor blauw gegaan
Ben ik wel met je eens, echter de meeste toeristen fietsen met een spacertoren dus maakt het niet zoveel uitquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:32 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
edit: Wat trouwens lelijk is bij veel showroomfietsen is de hoogte van het stuur. Het is heel logisch dat ze de stuurpen nog niet ver afzagen voor de verkoopbaarheid aan het einde van het seizoen, maar het ziet er niet uit. Voor een eerste indruk van een klant kan het best een dealbreaker zijn denk ik. Het is toch een kwestie van verliefd worden op een fiets of niet.
Zelf maken?quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:09 schreef No-P het volgende:
Bestaat er iets van een fietskoffer zodat ik mijn mtb's op het balkon kan stallen? Reiskoffers lijken me daar niet voor geschikt.
Hmm, daar heb ik helaas de ruimte en tijd niet voor. Misschien iets voor later. Zo op het balkon bewaren (wel droog) lijkt me niet erg goed. Met dekzijl zal het eventueel wel te doen zijn, denk ik.quote:
Hang gewoon je fiets aan de muur in je kamer. Als het huis zo klein is dat je hem nergens anders kwijt kan zou me dat niets kunnen schelen. Mijn fiets staat nu ook meestal in de woonkamer, terwijl ik een berging van 10m2 heb.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:20 schreef No-P het volgende:
Dat ga ik doen, alleen waar ik heen ga is het kleiner.Tja, in Almelo kan ik wel wat groters betalen
. In Nijmegen duurt dat nog even. Waarschijnlijk wel redelijk snel naar een plek waar ik wel 4 fietsen kwijt kan.
Helaas ga ik ook bij de Waal weg, dus niet meer in 500m in de Ooijpolder. Nu wel dichter bij het bos voor de MTB en dichter bij de heuvels en het sportcentrum.
Mijn club gaat waarschijnlijk wat baantrainingen aanbieden van de winter. Wel benieuwd hoe dat is.
Ik zei vanmiddag tegen mijn vriendin: "Ons nieuwe huisje moet wel een bijkeuken of tuinhuisje hebben voor mijn fiets gedoe". Haar antwoord: "dat kunnen we toch regelen?" Wereld meid!quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:36 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een fietsenhuisje, een garage en een bijhok. Mag ook wel met alle fietsen, inclusief tandem..
Ja, 't mes snijd aan 2 kanten.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:43 schreef Patroon het volgende:
Ik zei vanmiddag tegen mijn vriendin: "Ons nieuwe huisje moet wel een bijkeuken of tuinhuisje hebben voor mijn fiets gedoe". Haar antwoord: "dat kunnen we toch regelen?" Wereld meid!![]()
(zij zal ook wel denken: dan hoeft niet fiets niet meer in de woonkamer)
Woonkamer is geen vrije muur. Zit nog te twijfelen of ik ze in de gang ophang, dat moet misschien wel kunnen, maar liever een andere oplossing. Zie nog wel.quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hang gewoon je fiets aan de muur in je kamer. Als het huis zo klein is dat je hem nergens anders kwijt kan zou me dat niets kunnen schelen. Mijn fiets staat nu ook meestal in de woonkamer, terwijl ik een berging van 10m2 heb.
Moet er wel bij zeggen dat de fiets pas de woonkamer in gaat nadat ik hem gepoetst hebquote:Op zondag 9 oktober 2011 18:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, 't mes snijd aan 2 kanten.
Ik geef je groot gelijk trouwens.
Ik hoef na een dag in de regen die vieze fiets ook niet binnen.
En met een haak aan het voorwiel zodat hij verticaal hangt? Daar moet toch wel ergens plek voor zijn?quote:Op zondag 9 oktober 2011 18:52 schreef No-P het volgende:
[..]
Woonkamer is geen vrije muur. Zit nog te twijfelen of ik ze in de gang ophang, dat moet misschien wel kunnen, maar liever een andere oplossing. Zie nog wel.
Fiets in de woonkamerquote:Op zondag 9 oktober 2011 19:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Moet er wel bij zeggen dat de fiets pas de woonkamer in gaat nadat ik hem gepoetst heb
[..]
En met een haak aan het voorwiel zodat hij verticaal hangt? Daar moet toch wel ergens plek voor zijn?
Het is meer dat de berging met een klein hangslotje afgesloten wordt en ik me daar niet altijd goed bij voel qua veiligheid. Woon in een Vogelaar-wijk en die garageboxen onderin de appartementen worden nog wel eens open gebroken.quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Fiets in de woonkamer![]()
Als ik klaar ben met fietsen ben ik ook klaar met fietsen; ik hoef ze dan echt even niet te zien.
Lijkt mij niet. Als je ziet wat voor krachten er op een wiel komen bij aanzetten moeten ze dit ook wel aan kunnen!quote:Op zondag 9 oktober 2011 19:35 schreef No-P het volgende:
Aan het voorwiel kan inderdaad wel ergens maar zou dat niet slecht zijn voor het wiel? Ga over 2/3 weken over, dus dan zie ik wel even hoe ik het ga doen.
Kijk ook eens naar de Tacx, zijn redelijk leidend qua fietstrainersquote:Op maandag 10 oktober 2011 09:43 schreef JLeeuwarden het volgende:
http://www.cycleops.com/n(...)browse&category_id=3
Kan iemand mij de pros en cons geven van deze producten. budget is 300 euro max
Bij mij is bij mijn volgende huis ook een harde eis dat er een schuur bij moet zitten voor opslag/klushok fietsenquote:Op maandag 10 oktober 2011 08:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wij hebben vorige week toch maar geen bieding uitgebracht omdat de trap te steil was om de fietsen op te dragen![]()
Was wel een erg lastige beslissing. Eigenlijk was dat het enige minpunt voor ons. We zijn al best wel een tijdje op zoek en dachten eindelijk het huis gevonden te hebben... Op die trap na dan. Gelukkig gezamenlijk besloten dat we fietsen toch te leuk vinden om daar ineens mee op te houden![]()
Ik heb trouwens ook al toestemming om 1 van de kamers om te bouwen tot fietsenkamer. Zelfs in het geval van een schuurtje in de tuin
Qua lawaai zit er onderling juist nog best veel verschil tussen. Dit is iets waar ik zeker op zou letten bij aanschaf. Onze vorige Tacx maakte zo veel herrie dat tv kijken zelfs met koptelefoon op haast niet te doen was. Nu is dat toch een stuk minder.quote:Op maandag 10 oktober 2011 11:13 schreef Holenbeer het volgende:
buiten dat ik geen ervaring heb met dit merk
Pro: altijd door kunnen fietsen
Cons: je fietst binnen wat kut is qua frisse lucht en het is saai. Volgens mij maken die dingen ook behoorlijk wat lawaai.
Daar ben je snel achter gekomenquote:Op maandag 10 oktober 2011 11:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar de Tacx, zijn redelijk leidend qua fietstrainers
Nadeel is voor mij wel duidelijk dat je het na 1 uur wel echt gehad hebt, en dat je je kapotzweet
Na 1 uur al jaquote:
Volgens mij is het verschil dat je bij een ergotrainer meer gegevens te zien krijgt zoals hartslag, cadans en soms zelfs het wattage wat je trapt.quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:18 schreef JLeeuwarden het volgende:
http://www.cycleops.com/n(...)id=167&category_id=3 //dit word het denk ik. Volgens recensies erg stil.
wat is trouwens het verschil tussen een ergotrainer en een fietstrainer?
Imo kun je op een tacx zelfs beter trainen dan "in het wild"quote:Op maandag 10 oktober 2011 12:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Na 1 uur al ja
Maar echt andere opties heb je niet als het de hele dag regent, en je kunt wel redelijk goed trainen op cadans en kracht
Níet in Fryslan, daar is 20min intensief zonder afremmen geen probleem :pquote:Op maandag 10 oktober 2011 12:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Volgens mij is het verschil dat je bij een ergotrainer meer gegevens te zien krijgt zoals hartslag, cadans en soms zelfs het wattage wat je trapt.
[..]
Imo kun je op een tacx zelfs beter trainen dan "in het wild"Een intervaltraining bijvoorbeeld. Op de weg kom je in je intensieve blokken altijd wel een kruising oid tegen waardoor je toch weer moet afremmen. Op de Tacx is 5 minuten intensief ook echt 5 minuten intensief.
hier in twente over het algemeen ook welquote:Op maandag 10 oktober 2011 12:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Níet in Fryslan, daar is 20min intensief zonder afremmen geen probleem :p
Ja achter wil ik zo'n basic fietslampje. Voor wil ik een led met goede lichtbundel. Voor de zijkant wil ik reflectors in het wiel doen en (eventueel van die klitterband banden met lichten voor het hardlopen om mijn bovenarmen)quote:Op maandag 10 oktober 2011 15:25 schreef kiekjesdief het volgende:
ik heb gewoon bij de fietsenmaker van bbb een ledlantaarntje. geeft wel een aardige lichtbundel. Ik kan er gemakkelijk 3 uur mee fietsen en bij 25 km/uur heb ik nog goed zicht. Ik betwijfel of dit licht ook goed zichtbaar is vanaf de zijkant. Minpuntje dus wel.
Achter gewoon een of een paar rode ledlampje(s) met een elastiekje. Voor een of 2 euro een rood en witte bij de action en hema.
Dat bedoel ik ook mits het droog isquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:48 schreef kiekjesdief het volgende:
[..]
ik zou alleen de sportschool ingaan als het buiten echt niet kan
Lees je er nou overheen dat ik een nieuwe fiets heb?quote:
Goedzo!quote:Op maandag 10 oktober 2011 17:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Lees je er nou overheen dat ik een nieuwe fiets heb?![]()
Net een pakketje binnen, trappers, bidons, ophangbeugel en zadeltasje
Mwah. Ik vind 't nu al irritant dat ik steeds mijn reserveband enzo mee moet nemen in mijn zakken. Ben bang dat ik 't binnenkort vergeet.quote:
Er kan zoveel in je achterzakjes. In 1 zakje heb ik meestal regenjas en mobiel. 2e zakje zit co2 pomp en binnenband + lichters in. en dan nog een 3e zakje om 2stukken brood en reep + banaan in te doen. Oja in de zak van de binnenband kan ook nog wel een banaan bij.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vind met zadeltasje toch ook fijner. Zeker met het wisselvallige weer als je al 1 rugzakje kwijt bent aan je regenjas. Dan heb ik 1 zak over voor telefoon/sleutels/geld en 1 voor eten. Op zich kun je daar nog wel je pomp, binnenband en bandenlichters in proppen, maar echt lekker zit je shirt dan ook niet meer.
Dan is een zadeltas een stuk comfortabeler en kun je nog wat meer meenemen ook.
Tot je een keer je binnenband vergeet. Of je lichters. Omdat je toch maar een klein stukje gaat fietsen.quote:Op maandag 10 oktober 2011 18:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Er kan zoveel in je achterzakjes. In 1 zakje heb ik meestal regenjas en mobiel. 2e zakje zit co2 pomp en binnenband + lichters in. en dan nog een 3e zakje om 2stukken brood en reep + banaan in te doen. Oja in de zak van de binnenband kan ook nog wel een banaan bij.
Zolang je geen te groot fietsshirt aan hebt waardoor hij over de kont hangt is er niets aan de handquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tot je een keer je binnenband vergeet. Of je lichters. Omdat je toch maar een klein stukje gaat fietsen.
Ik vind 't er persoonlijk niet uitzien als mensen een hele inboedel op hun rug hebben.
Je bent zelf gayquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wielrennen is per definitie gay.
Voetballers zijn aanstellers.quote:
Vandaag was er veel wind maar het was niet koud en droog. Prima fietsweertje.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:43 schreef kanovinnie het volgende:
Donderdag/vrijdag maar weer op de fiets naar 't werk. Het weer zit niet tegen!
Iets te veel wind. Zeker heen wil ik gewoon rap door kunnen trappen. Anders ben ik ook weer zo laat aanwezig en zo laat weg.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vandaag was er veel wind maar het was niet koud en droog. Prima fietsweertje.
Boh, gewoon rammen, daar wordt je sterk van.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:54 schreef kanovinnie het volgende:
Iets te veel wind. Zeker heen wil ik gewoon rap door kunnen trappen. Anders ben ik ook weer zo laat aanwezig en zo laat weg.
Dat zijn de profs. Die zijn idd gay.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voetballers zijn aanstellers.Ze liggen te rollebollen over het veld en trekken gezichten of hun been net geamputeerd is. Dan rennen ze 5 minuten als de arbiter heeft gefloten weer verder alsof er niks is gebeurd. Wat een zielige vertoning is me dat zeg.
Mwah. Het is 35 heen, 35 terug. Om dat nou met windkracht 5 tegenwind te doen in 1 uur en 10 min, nee bedanktquote:Op maandag 10 oktober 2011 20:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Boh, gewoon rammen, daar wordt je sterk van.
Vertrek je iets eerder?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah. Het is 35 heen, 35 terug. Om dat nou met windkracht 5 tegenwind te doen in 1 uur en 10 min, nee bedanktOndanks dat ik de meeste mensen wel bij kan houden is 30+ tegenwind voor mij niet te doen.
5:30 gaat de wekker, vroeg zatquote:
geniaal idee, ik heb nu ook een wit stuurlint en wit zadelquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:41 schreef eentwee het volgende:
...en nu maar wachten op een opmerking over die handschoenenIk heb ze overigens nog nooit gebruikt, ooit erin gestopt om geen zwarte klauwen te krijgen die daarna mijn witte velgen en dito stuurlint bevuilen. Voordat jullie fantasie op hol slaat
Oja nog vergeten te zeggen, fietsen in een pro-teampakje is ook gayquote:Op maandag 10 oktober 2011 19:39 schreef eentwee het volgende:
Zadeltasje heb je gewoon nodig. Shirtzakken zitten altijd vol met telefoon, portemonnee, eten, arm- en beenstukken, regenjack etc. In mijn zadeltasje zitten twee binnenbandjes, bandenlichters, co2 pomp, 2 patronen, binnenbandplakkers, buitenbandplakkers (laatst voor het eerst gebruikt toen een dikke schroef alles doorkliefd had) en latex handschoenen. Past allemaal in het zadeltasje dat deze homofiele amateur ook heeft: [ afbeelding ]
Je snapt er helmaal niks van.quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Dat zijn de profs. Die zijn idd gay.
Bij wielrennen is het andersom. Profs zijn tof; amateurs gaan ineens zonder reden hun benen scheren. Wit roze schoentjes dragen met een doekje erom omdat ze anders vies worden.
Gay dus.
Ja hé hé, ik kom niet uit een ei ofzo.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:12 schreef SuperWeber het volgende:
Hij bedoelde voetbalprofs Kaas en die zijn ook gay...
Voorbeeld:
[ afbeelding ]
Mjamja, ik wilde het even bevestigd zien...quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja hé hé, ik kom niet uit een ei ofzo.
Ik verloochen m'n eigen sport? Gay zijn is iets negatiefs dus?quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je snapt er helmaal niks van.
Wielrennen is een klassieke, katholieke en zeer conservatieve sport. Het "verzorgen van jezelf" (=soigneren) is onderdeel van die hele wielercultuur. Dat is iets waar je als sporter invulling aan moet geven en trots op mag zijn, en wat je moet koesteren. Hoe iedereen daar invulling aan geeft moet hij of zij zelf weten. Of een amateur "wielrenner" genoeg is om zijn benen te scheren of witte wielrenschoenen en dito sokken te dragen is niet aan mij om over te oordelen.
En, btw als je de profs gay vindt verloochen je bovendien je eigen sport.
Eensch! Die lui die er bij rijden als een uitgelikte beer vind ik een schande voor de sport!quote:Op maandag 10 oktober 2011 21:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je snapt er helmaal niks van.
Wielrennen is een klassieke, katholieke en zeer conservatieve sport. Het "verzorgen van jezelf" (=soigneren) is onderdeel van die hele wielercultuur. Dat is iets waar je als sporter invulling aan moet geven en trots op mag zijn, en wat je moet koesteren. Hoe iedereen daar invulling aan geeft moet hij of zij zelf weten. Of een amateur "wielrenner" genoeg is om zijn benen te scheren of witte wielrenschoenen en dito sokken te dragen is niet aan mij om over te oordelen.
En, btw als je de profs gay vindt verloochen je bovendien je eigen sport.
Uitgelikte beer?quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eensch! Die lui die er bij rijden als een uitgelikte beer vind ik een schande voor de sport!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |