SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Tot SlotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*
Link naar OP.
* Als probeersel is de OP nu netjes onderverdeeld in spoilers door Yuri_Boyka, we zien wel hoe het gaat. Oude OP kan desgewenst terug worden gehaald uit eerdere delen van de reeks.![]()
Dagboekpost:
Ben nu 70kg, 5 september nog 64.5kgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Veel geduld hebben bij het bulken. Je hebt nu echt veel vet aangezet in een maandje. Dat moet er straks weer af, en je hebt er niet meer spier van gekregen dan wanneer je veel minder vet aangezet zou hebben.
Alles wat je tijdens het bulken aanzet in vet, is in feite energie dat je lichaam niet hoefde te gebruiken voor de spiertoename die je hebt gecreëerd.Confidence through competence![]()
Mja ik denk dat het ook vooral veel vocht is. Vet ook, true, maar dat had ik ook al niet in het begin, dus ik zit er niet zo mee. Vet is er zo af te krijgen in een cut toch?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Vet is ongeveer 9 kcal per gram, dat moet je in de min zitten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:01 schreef Jac0bus het volgende:
Mja ik denk dat het ook vooral veel vocht is. Vet ook, true, maar dat had ik ook al niet in het begin, dus ik zit er niet zo mee. Vet is er zo af te krijgen in een cut toch?
Maar het idd een combi van vet, vocht, spier.Confidence through competence![]()
Gisteren trouwens deze pot gekocht ¤49,50 dacht ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik wil graag zo veel mogelijk informatie m.b.t. bodybuilden, fitness, bulken cutten etc. dus echt elke term. ook oefeningen, uitvoeringen, voeding, rust etc. dit wil ik allemaal op mijn mobiel/mail zetten zodat ik het kan doornemen in de trein, pauzes, vrije tijd e.d.
heeft iemand een specifiek website, of meerdere, waar ik dingen van kan kopiëren of downloaden?
op dbb na uiteraard![]()
![]()
quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:14 schreef SunTzu het volgende:
Gisteren trouwens deze pot gekocht ¤49,50 dacht ik.Heh, ik heb toevallig gister deze voor ¤50 binnen gekregen. 2.5kg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of toch du vader?![]()
Nice, laat over een tijdje horen of ie bevalt misschien dat ik ook een pot bestel.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:22 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Heh, ik heb toevallig gister deze voor ¤50 binnen gekregen. 2.5kg.
Mijn trainingsmaatje had dezelfde pot net als ik alleen dan 750g dus was met hem meegegaan naar de winkel om er eentje te halen. Maar volgende keer ga ik denk ik via internet bestellen gewoon.![]()
Starting Strength al gelezen?quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
ik wil graag zo veel mogelijk informatie m.b.t. bodybuilden, fitness, bulken cutten etc. dus echt elke term. ook oefeningen, uitvoeringen, voeding, rust etc. dit wil ik allemaal op mijn mobiel/mail zetten zodat ik het kan doornemen in de trein, pauzes, vrije tijd e.d.
heeft iemand een specifiek website, of meerdere, waar ik dingen van kan kopiëren of downloaden?
op dbb na uiteraardI just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Die heb ik ook, welke smaak heb je?quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:22 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Heh, ik heb toevallig gister deze voor ¤50 binnen gekregen. 2.5kg.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Doen hier ook mensen trainen puur voor kracht? Dat je er ook spieren mee krijgt vind ik leuk meegenomen maar dat is niet het hoofddoel voor mij.![]()
Stil nou. Dalijk gaat het weer over dat jank-football enzo. Dan trek ik die whey-smaken nog beter.quote:Op zondag 2 oktober 2011 17:42 schreef Jahr00n het volgende:
Doen hier ook mensen trainen puur voor kracht? Dat je er ook spieren mee krijgt vind ik leuk meegenomen maar dat is niet het hoofddoel voor mij.![]()
Heb nog geen vorige ervaringen met Whey dus geen vergelijkmateriaal, maar ik zal het wel laten weten.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:36 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Nice, laat over een tijdje horen of ie bevalt misschien dat ik ook een pot bestel.
Mijn trainingsmaatje had dezelfde pot net als ik alleen dan 750g dus was met hem meegegaan naar de winkel om er eentje te halen. Maar volgende keer ga ik denk ik via internet bestellen gewoon.![]()
En ik merk inderdaad dat fysieke winkels vaak duurder zijn (in ieder geval, hier in omgeving Almere). Zo had een vriend van me een pot creatine gekocht bij M DoubleYou ofzo, 180gr voor ¤15. Bij XXL Nutrition heb je 500gr voor ¤15.
Of toch du vader?![]()
Nee, maar die heb ik ookquote:Op zondag 2 oktober 2011 17:47 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Aardbei-Banaan, maar is dat relevant?Ben benieuwd hoe de andere smaken zijn enz.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:59 schreef Ethanolic het volgende:
Vandaag even curls met mn vriendin in mn armen gedaan, yeeaaahhhh buddy![]()
Op Bodybuilding.com staat heel veel informatiequote:Op zondag 2 oktober 2011 16:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
op dbb na uiteraard![]()
![]()
Zat net even obese te kijken, dat je je lichaam zo kan verwaarlozen 270 kg, wel in 3 maanden 60 kg afgevallen met keihard trainen en voeding omgegooid, wel respect voor![]()
YouTube comments en ratings uitgezet, verstandig van hemquote:
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Clean bulk.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:50 schreef mtchel112 het volgende:
Zat net even obese te kijken, dat je je lichaam zo kan verwaarlozen 270 kgConfidence through competence![]()
thanks zal daar ook zeker naar kijkenquote:Op zondag 2 oktober 2011 20:45 schreef AestheticJDM het volgende:
[..]
Op Bodybuilding.com staat heel veel informatie![]()
![]()
Koop dit boek. daarmee kom je een heel eind qua oefeningen en spieren.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:20 schreef ezelbayraktar het volgende:
op dbb na uiteraard
http://www.bol.com/nl/p/n(...)010937413/index.html![]()
![]()
Toevallig, dat boek ligt bij mijn sportschool. Heb sinds pas een trainingsschema dus kijk continu in dat boek Zeer duidelijk.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:14 schreef ukga het volgende:
[..]
Koop dit boek. daarmee kom je een heel eind qua oefeningen en spieren.
http://www.bol.com/nl/p/n(...)010937413/index.html
[ afbeelding ]![]()
![]()
Zou je deze boven Rippletoe aanraden?quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:14 schreef ukga het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Confidence through competence![]()
Zijn twee verschillende soorten boeken, niet echt te vergelijken.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zou je deze boven Rippletoe aanraden?![]()
Goed boek.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:14 schreef ukga het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Deathlift or Die.![]()
Rippletoe had ik al, bovenstaande net besteld. Vind het leuk om ze in de kast te hebben als referentie.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:28 schreef Diabox het volgende:
[..]
Zijn twee verschillende soorten boeken, niet echt te vergelijken.
[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 03-10-2011 00:12:55 ]Confidence through competence![]()
hm ja wel voor beginnend bodybuilder die 0,0 ervaring heeft. Hiermee leer je hoe je lichaam in elkaar zit qua spieren en welke oefeningen bepaalde spiergroepen trainen. Alles is zeer duidelijk weergeven met goede illustraties.quote:Op zondag 2 oktober 2011 23:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zou je deze boven Rippletoe aanraden?
Daarnaast is Rippletoe natuurlijk ook goede lectuur. Dat zal ik zeker niet ontkennen![]()
Hahaha wat een homosexuele sukkel. Ik haat homo's. En sukkels. En kwakkies.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:14 schreef Diabox het volgende:
Zegt er net iemand tegen me op msn:
'ff m'n kwakkie tjappen'
terwijl hij kwark bedoelde
gr grOf toch du vader?![]()
Kent iemand hier de app JeFit? Heel handig vind ik, heb je een anatomisch plaatje met de namen
van de spiergroepen aangegeven. Dan kan je daar op klikken en dan krijg je alle oefeningen voor die spiergroep. Druk je bijv. op chest, dan krijg je alle oefeningen waarmee je je borst traint. Erg motiverend als je net begint en nog niet precies weet hoe een oefening moet of welke oefeningen er zijn.
Heel handig voor beginnende bodybuilder vind ik, heel uitgebreid ook. Je kan ook je stats bijhouden enzo.
Ik train nu al een tijdje maar eigenlijk zonder echt goed te eten. Vooral regelmatig eten vind ik lastig, ik heb geen strak levensritme als student met weinig contacturen op de uni. Hier zitten vast ook andere studenten, hoe doen jullie dat?![]()
Zelf gebruik ik Full Fitness om alles bij te houden, beetje hetzelfde idee lijkt me.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:22 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Kent iemand hier de app JeFit? Heel handig vind ik, heb je een anatomisch plaatje met de namen
van de spiergroepen aangegeven. Dan kan je daar op klikken en dan krijg je alle oefeningen voor die spiergroep. Druk je bijv. op chest, dan krijg je alle oefeningen waarmee je je borst traint. Erg motiverend als je net begint en nog niet precies weet hoe een oefening moet of welke oefeningen er zijn.
Heel handig voor beginnende bodybuilder vind ik, heel uitgebreid ook. Je kan ook je stats bijhouden enzo.
Ik train nu al een tijdje maar eigenlijk zonder echt goed te eten. Vooral regelmatig eten vind ik lastig, ik heb geen strak levensritme als student met weinig contacturen op de uni. Hier zitten vast ook andere studenten, hoe doen jullie dat?
En herkenbaar, gewoon een hele zooi eten klaarmaken aan het begin van de dag / week en dat verspreid over de dag / week opeten. Gewoon 10 plakken brood klaarmaken 's ochtends, en aan het eind van de dag moeten ze op zijn. Etc. Dan eet ik eigenlijk elke dag wat ik zou moeten eten. Eten maken op random momenten, met uitzondering van een zak pinda's opentrekken, daar kan ik mezelf maar moeilijk toe zetten.![]()
Lol je bent student, veel makkelijker krijg je het niet qua eten.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:22 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Ik train nu al een tijdje maar eigenlijk zonder echt goed te eten. Vooral regelmatig eten vind ik lastig, ik heb geen strak levensritme als student met weinig contacturen op de uni. Hier zitten vast ook andere studenten, hoe doen jullie dat?![]()
Ik bedoel ook meer hoe je 'r ritme in krijgt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:25 schreef Diabox het volgende:
[..]
Lol je bent student, veel makkelijker krijg je het niet qua eten.![]()
Lotgenoot. Had ergens gelezen dat je met regelmatig eten veel meer gains maakt?quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:38 schreef Diabox het volgende:
Hoeft niet, gewoon vreten. Ik sta ook de ene keer 07:00 op en de andere keer 14:00 etc.![]()
Volgens mij gaat het niet echt om regelmaat, meer om dat je gewoon goed je voedingsstoffen mooi verdeeld over de dag binnenkrijgt (klinkt hetzelfde, weet ik, maar er is een verschilquote:Op maandag 3 oktober 2011 01:42 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
[..]
Lotgenoot. Had ergens gelezen dat je met regelmatig eten veel meer gains maakt?)
Of toch du vader?![]()
Dat is dus alsnog een probleem als je pas in de middag begint met eten. Dan krijg je 't nooit mooi verdeeld over de dag. Ik moet ook eigenlijk gewoon meer dagritme krijgen, maar in de praktijk blijkt dat toch lastig.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:44 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het niet echt om regelmaat, meer om dat je gewoon goed je voedingsstoffen mooi verdeeld over de dag binnenkrijgt (klinkt hetzelfde, weet ik, maar er is een verschil)
![]()
Dan blijf je neem ik aan ook tot later wakker, dus het gaat nog steeds op, alleen met een verschoven ritme...Of toch du vader?![]()
Mijn ritme is ook altijd verschillend. Maar qua eten boeit dat geen reet. Als je maar eet vanaf wakker worden tot slapen gaan.![]()
welke whey hebben jullie jongens, ik vind het echt fucking boeiend om het daar constant over te hebben namelijk![]()
The king is backquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:53 schreef 16meter het volgende:
welke whey hebben jullie jongens, ik vind het echt fucking boeiend om het daar constant over te hebben namelijk
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!![]()
Ik ookquote:Op maandag 3 oktober 2011 11:53 schreef 16meter het volgende:
welke whey hebben jullie jongens, ik vind het echt fucking boeiend om het daar constant over te hebben namelijkhou hier een excel sheet bij van welke smaak iedereen heeft
![]()
![]()
Lukt mij niet ik train zonder handschoenen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:03 schreef 16meter het volgende:
Wie squat er minder dan 1,5x z'n lichaamsgewicht? (parallel, geen riem)![]()
* Drommeldaris gaat van 80 naar 90+ voor volgend jaar
2 keer in de week American football training
1 keer in de week sportschool
Ik ga geen whey kopen oid maar een eitjes op brood voor ontbijt gaat wel helpen volgens mij![]()
![]()
hoeveel eitwit zit er in 1 eitje dan?quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:29 schreef Drommeldaris het volgende:
* Drommeldaris gaat van 80 naar 90+ voor volgend jaar
2 keer in de week American football training
1 keer in de week sportschool
Ik ga geen whey kopen oid maar een eitjes op brood voor ontbijt gaat wel helpen volgens mijhij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Geen idee, hangt ook van de grote van je ei af maar eiwit zegt het al een beetje, ik neem aan dat er in het witte deel wel wat zit.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:30 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hoeveel eitwit zit er in 1 eitje dan?![]()
Kippeneiwit bestaat uit 90% watermoleculen en voor 10% uit eiwit(proteïne) moleculen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ei_%28voeding%29![]()
Ok rieleks.quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:37 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Geen idee, hangt ook van de grote van je ei af maar eiwit zegt het al een beetje, ik neem aan dat er in het witte deel wel wat zit.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Ik squat nooit parallel, altijd iets dieper. En ik haal het net(niet). ik squat 125kg(1RM). Ik weeg 84.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:03 schreef 16meter het volgende:
Wie squat er minder dan 1,5x z'n lichaamsgewicht? (parallel, geen riem)
Mijn squat is in verhouding vrij zwak. Maar als ik parallel zou doen haal ik het ws wel.![]()
welke smaak?quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:51 schreef 16meter het volgende:
Sinds ik 's ochtends een eitje op brood doe...hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
In spruiten vind je ook 13,5 gram eiwit. (per plm halve kg...)quote:Op maandag 3 oktober 2011 13:59 schreef Drommeldaris het volgende:
http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=269
13,5 hier voor een gebakken eihij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
plm?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:01 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
In spruiten vind je ook 13,5 gram eiwit. (per plm halve kg...)![]()
.... plus minus.quote:
Ik ga weer werken, speeltijd is voorbij.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Vraag voor de footballers e.d.:
Kunnen jullie eens een schema posten dat jullie gebruiken of staan er online wat voorbeelden?
Wil wat meer trainen op functionele kracht en uithoudingsvermogen (geen cardio shit).![]()
om eerlijk te zijn heb ik afgelopen week voor het aller eerst gesquat, na "2 jaar trainen". eerste jaar had ik helemaal geen been gedaan. tweede jaar begon ik met been. de aller eerste keer legpress deed ik moeiteloos 15x 360, 15x 410, 12x460kg en tot slot 8x510. altijd sterke benen gehad zonder er echt iets voor hoeven te doen (wel als klein kind gevoetbald, een jaar of 8). maar met squat kon ik gewoon niet mee bothered worden. ook tijdens muay thai was een lowkick bijv. genoeg om zelfs de trainer door zijn knie te laten gaan, terwijl ik een puber was van 17 die pas een paar maanden traint en hij een monster was die al tientallen jaren traint en wetstrijden er op heeft zitten etc. sommige jongens vroegen me te stoppen met trappen tijdens het sparren, terwijl ze tot wel 50 kilo meer wogen als mijquote:Op maandag 3 oktober 2011 12:03 schreef 16meter het volgende:
afgelopen week, begin van trainen jaar 3 toch maar begonnen met squat. en god, wat een tering goed gevoel. voel me net een monster. ik had altijd gelezen "als je niet squat kan je net zo goed niet trainen" en alhoewel ik dat onzin vond omdat ik toch "trainde" zonder te squatten zie ik nu in waarom dat altijd gezegd werd.
ik ben overigens voorzichtig begonnen met squat, 3 setjes van 15x40 waar ik tegen de 100 weeg, lengte 1.73. ik ga dinsdag weer squatten. ik ga het dan naar 3 setjes van 15x60 of 80 verhogen en dan elke week weer wat er bij tot ik bij mijn peak kom.
verleidelijk om toch maar te bulken i.p.v. cutten, maar ik draag ondertussen xl/xxl terwijl ik vroeger zo nu en dan zelfs een m'etje aankon. mijn kledingkast zit ook echt letterlijk vol met M en L. ook broekmaat is behoorlijk wat cijfers omhoog geschoten. vroeger was het 32,34. laat ik niet beginnen over nu. het "groter worden" heeft vaak genoeg gedomineerd, moet nu even afkicken![]()
![]()
www.defrancostraining.com + zijn Youtube kanaalquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:21 schreef 16meter het volgende:
Vraag voor de footballers e.d.:
Kunnen jullie eens een schema posten dat jullie gebruiken of staan er online wat voorbeelden?
Wil wat meer trainen op functionele kracht en uithoudingsvermogen (geen cardio shit).
Uithoudingsvermogen doe ik persoonlijk niet in de gym op af en toe een Complex Finisher na.
Uithoudingsvermogen is vooral de Footballtraining zelf, veel sprinten dusIm a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
Ik squat niet wegens een gebrek aan squatracks in mijn gym.quote:Op maandag 3 oktober 2011 12:03 schreef 16meter het volgende:
Gr,
lugtkokurOf toch du vader?![]()
rond de 100 ja. en inderdaad 1.73 kort. ik was ooit met een crash dieet afgevallen van 98 naar 84 in een maand. 2 jaar later begonnen met fitness. door fitness/krachttrainen, kwam ik weer onwijs veel aan in heel korte tijd. echter alleen positief want ik werd er alleen sterker en gespierder op. ik ging weer van zo een 84 naar 94 kilo in minder dan 3 maanden.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:28 schreef Stereotomy het volgende:
Je bent 100 kilo, 1.73m? En je legpresst 400-500 kilo?
ondertussen weeg ik dus rond de 100, had een tijdje niet getraind en daardoor is mijn lichaam wel wat afgezakt. maar sinds een korte tijd train ik weer en het pakt allemaal weer heel snel op![]()
![]()
Ik kan niet zien hoe iemand blij kan worden van +10 kg in minder dan drie maanden wanneer hij al overgewicht heeft. Maar da's mijn persoonlijke mening.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:36 schreef ezelbayraktar het volgende:
door fitness/krachttrainen, kwam ik weer onwijs veel aan in heel korte tijd. echter alleen positief want ik werd er alleen sterker en gespierder op. ik ging weer van zo een 84 naar 94 kilo in minder dan 3 maanden.Als je blij bent met je resultaat, moet je vooral zo doorgaan.
Confidence through competence![]()
gewicht is slechts een nummer voor mij. ik heb een hele brede bouw van nature, denk ik. altijd overduidelijk sterker geweest als leeftijdgenoten e.d. ik zie er 20~ kilo minder uit als wat ik weeg, en dit is altijd zo geweest ook. toen ik 84 woog dachten mensen dat ik een kilo of 65 was terwijl toen ik 94 woog mensen dachten dat ik een kilo of 70-75 was. nu denken ze dat ik een kilo of 80 weeg.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik kan niet zien hoe iemand blij kan worden van +10 kg in minder dan drie maanden wanneer hij al overgewicht heeft. Maar da's mijn persoonlijke mening.Als je blij bent met je resultaat, moet je vooral zo doorgaan.
het gaat er om dat je lekker in je vel zit als je het mij vraagt. en dat het geen op je vel lekker aan je lichaam zit, oftewel kledinghet hele bodybuilding heeft onwijs veel geholpen met mij lekker in mijn vel te stoppen, 2 jaar geleden en nu nog altijd
ik heb overigens geen wens om bepaalde gewicht te bereiken. als ik maar weer mijn zwart/grijze baggy jeans van g star aankan hahahah. binnen nu en 2 maanden, I promised my self![]()
![]()
Wat ik bedoel is dat die +10 kilo een groot deel vet is, en dat je zelfs tijdens een bulk niet zoveel hoeft te eten om toch dezelfde spiertoename te bereiken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:42 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
gewicht is slechts een nummer voor mij.Confidence through competence![]()
oh geen idee man, door de spieren/kracht die ik gainde zag ik het bos niet meerquote:Op maandag 3 oktober 2011 14:47 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat die +10 kilo een groot deel vet is, en dat je zelfs tijdens een bulk niet zoveel hoeft te eten om toch dezelfde spiertoename te bereiken.hahaha. ik was nieuw tot het hele gebeuren, ik wist niks van eiwitten, eetschema's of shakes. ik at gewoon wat ik eten wou. ik wist slechts dat ik elke dag zin had om te trainen en dat ik het ook 5 tot 6 keer per week deed.
![]()
Weet je zeker dat het geen lbs ipv kilo's waren?quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:24 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn heb ik afgelopen week voor het aller eerst gesquat, na "2 jaar trainen". eerste jaar had ik helemaal geen been gedaan. tweede jaar begon ik met been. de aller eerste keer legpress deed ik moeiteloos 15x 360, 15x 410, 12x460kg en tot slot 8x510. altijd sterke benen gehad zonder er echt iets voor hoeven te doen (wel als klein kind gevoetbald, een jaar of 8). maar met squat kon ik gewoon niet mee bothered worden. ook tijdens muay thai was een lowkick bijv. genoeg om zelfs de trainer door zijn knie te laten gaan, terwijl ik een puber was van 17 die pas een paar maanden traint en hij een monster was die al tientallen jaren traint en wetstrijden er op heeft zitten etc. sommige jongens vroegen me te stoppen met trappen tijdens het sparren, terwijl ze tot wel 50 kilo meer wogen als mij
afgelopen week, begin van trainen jaar 3 toch maar begonnen met squat. en god, wat een tering goed gevoel. voel me net een monster. ik had altijd gelezen "als je niet squat kan je net zo goed niet trainen" en alhoewel ik dat onzin vond omdat ik toch "trainde" zonder te squatten zie ik nu in waarom dat altijd gezegd werd.
ik ben overigens voorzichtig begonnen met squat, 3 setjes van 15x40 waar ik tegen de 100 weeg, lengte 1.73. ik ga dinsdag weer squatten. ik ga het dan naar 3 setjes van 15x60 of 80 verhogen en dan elke week weer wat er bij tot ik bij mijn peak kom.
verleidelijk om toch maar te bulken i.p.v. cutten, maar ik draag ondertussen xl/xxl terwijl ik vroeger zo nu en dan zelfs een m'etje aankon. mijn kledingkast zit ook echt letterlijk vol met M en L. ook broekmaat is behoorlijk wat cijfers omhoog geschoten. vroeger was het 32,34. laat ik niet beginnen over nu. het "groter worden" heeft vaak genoeg gedomineerd, moet nu even afkickenBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Stel m'n vraag maar hier, denk dat jullie mij het beste kunnen helpen.
Ik heb zo'n vermoede dat ik ondergewicht heb.
Ik ben 22 jaar, 1.80m lang en weeg "slechts" 65kg.
Als ik mijn BMI uitreken dan kom ik er gewoon goed uit. Maar heb nog steeds het gevoel dat ik veel te dun ben. Heb ook wel eens ergens gelezen dat als je bijv. 1.80m groot bent je eigenlijk 80kg moet wegen. Dus alles achter de meter zou je gewicht moeten zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan?![]()
nope, waren kilo's. ik heb behoorlijk grote/sterke benen. ik vind leg press niet bepaald impressive.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het geen lbs ipv kilo's waren?
ik heb het over de volgende oefening, niet dat er een misverstand is.
hij doet het alleen wel easy modus, ik ging meer naar borst toe.
![]()
Gaat om je lichaamsvet en spierverhoudingen, 65kg met 1.80 is wel beetje skinny, maar als je maar 8% vet hebt en rest spier gaat het wel.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef YazooW het volgende:
Als ik mijn BMI uitreken dan kom ik er gewoon goed uit. Maar heb nog steeds het gevoel dat ik veel te dun ben. Heb ook wel eens ergens gelezen dat als je bijv. 1.80m groot bent je eigenlijk 80kg moet wegen. Dus alles achter de meter zou je gewicht moeten zijn. Hoe kijken jullie hier tegenaan?![]()
Ziet er wel uit als een aardig korte ROM ja.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:41 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
nope, waren kilo's. ik heb behoorlijk grote/sterke benen. ik vind leg press niet bepaald impressive.
ik heb het over de volgende oefening, niet dat er een misverstand is.
hij doet het alleen wel easy modus, ik ging meer naar borst toe.
Of toch du vader?![]()
Op mijn lichaam zijn weinig spieren te bekennenquote:Op maandag 3 oktober 2011 15:46 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Gaat om je lichaamsvet en spierverhoudingen, 65kg met 1.80 is wel beetje skinny, maar als je maar 8% vet hebt en rest spier gaat het wel.Is alweer een paar jaar geleden dat ik gesport heb, mijn leefstijl op dit moment is ook 3x niks, doe nauwelijks iets aan beweging, eet slecht (fastfood) en eet ook zeer onregelmatig. Volgens mij zou een normaal persoon in mijn situatie ook minimaal 100kg moeten wegen...
Maar om terug te komen op wat je zegt, hoe bereken ik mijn lichaamsvet/spierverhouding en wat zou daar dan de verhouding tussen moeten zijn? Of bereken je zoiets niet zomaar uit?![]()
Niet zomaar, maar kan je wel laten meten. Maar grove benadering is de body fat index (voor mensen die niet trainen) Adult body fat % = (1.20 × BMI) + (0.23 × Age) − (10.8 × 1) − 5.4quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:51 schreef YazooW het volgende:
[..]
Op mijn lichaam zijn weinig spieren te bekennenIs alweer een paar jaar geleden dat ik gesport heb, mijn leefstijl op dit moment is ook 3x niks, doe nauwelijks iets aan beweging, eet slecht (fastfood) en eet ook zeer onregelmatig. Volgens mij zou een normaal persoon in mijn situatie ook minimaal 100kg moeten wegen...
Maar om terug te komen op wat je zegt, hoe bereken ik mijn lichaamsvet/spierverhouding en wat zou daar dan de verhouding tussen moeten zijn? Of bereken je zoiets niet zomaar uit?
En wat het zou moeten zijn? Dat hangt er van af wat je persoonlijk fijn vindt, maar zeg 10-12% vet is prima![]()
Dat zou in mijn geval dus uitkomen dus op +-13% bodyfat. En zoals ik al eerder melde is mijn spiermassa minimaal aangezien ik al jaren niet heb gesport...quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:01 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Niet zomaar, maar kan je wel laten meten. Maar grove benadering is de body fat index (voor mensen die niet trainen) Adult body fat % = (1.20 × BMI) + (0.23 × Age) − (10.8 × 1) − 5.4
Zijn niet echt precieze cijfers ofzo, maar zou jij nu een indicatie kunnen geven of dit gezond is of niet?![]()
Is niet ongezond ofzo, maar sporten en goed eten doe je niet, en dat zou wel veel gezonder zijn. Door je slechte dieet mis je waarschijnlijk bepaalde voedingsstoffen waardoor je niet aankomt, dus dat kan wel een heel slecht teken zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:06 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dat zou in mijn geval dus uitkomen dus op +-13% bodyfat. En zoals ik al eerder melde is mijn spiermassa minimaal aangezien ik al jaren niet heb gesport...
Zijn niet echt precieze cijfers ofzo, maar zou jij nu een indicatie kunnen geven of dit gezond is of niet?![]()
Ja klopt helemaal wat je zegt, daarom ook besloten dat het tijd is om te gaan trainen en beter op mijn voeding te letten. Maar moet natuurlijk eerst een beetje een indicatie hebben hoe ik er nu voor sta.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:10 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Is niet ongezond ofzo, maar sporten en goed eten doe je niet, en dat zou wel veel gezonder zijn. Door je slechte dieet mis je waarschijnlijk bepaalde voedingsstoffen waardoor je niet aankomt, dus dat kan wel een heel slecht teken zijn.![]()
BMI zegt vrij weinig. Het neemt weinig dingen in de calculatie mee. Iemand die bijvoorbeeld 1.87m is en >87kg heeft al een BMI wat als 'overgewicht' wordt bestempeld. Die persoon kan echter een BB'er zijn met een supergezonde levensstijl, weinig body fat, etc.quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:36 schreef YazooW het volgende:
Verder lijken je stats inderdaad op lichtelijk ondergewicht tot oké. Het zal niet héél erg zijn (moeilijk om het in te schatten zonder foto), maar wat exercise kan niemand kwaad.Ik ben 1.87m en was voor ik begon met trainen 70kg. Ik heb nooit een bf% meting gedaan dus ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik was niet erg skinny (ook zeker niet dik). Bij mij zat er ook weinig spier op.
Ik zou zeggen als het je aanspreekt, begin gewoon met trainen, eet wat meer, et cetera. Het zal je allene maar goed doen. Je hoeft niet vanaf dag 1 een strict regime te volgen om resultaat te boeken. Je zult zien dat als je gewoon een degelijk trainingsschema hebt, genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en je 2-3x per week gaat trainen dat je al snel aardig wat spiermassa aankomt.Of toch du vader?![]()
Net ook nog even met Autobandje erover gesproken in de PM, tot de conclusie gekomen dat het toch wel beter zou zijn voor mij om veel beter op mijn voeding te letten, en ook dat het tijd wordt om te gaan trainen. Ga nu langzaam aan beginnen hiermee, kan natuurlijk niet van de één op andere dag dus zal even tijd nodig hebben totdat ik me heb aangepast aan deze nieuwe leefstijl. Ga me er in ieder geval 100% voor geven.quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:34 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
BMI zegt vrij weinig. Het neemt weinig dingen in de calculatie mee. Iemand die bijvoorbeeld 1.87m is en >87kg heeft al een BMI wat als 'overgewicht' wordt bestempeld. Die persoon kan echter een BB'er zijn met een supergezonde levensstijl, weinig body fat, etc.![]()
Verder lijken je stats inderdaad op lichtelijk ondergewicht tot oké. Het zal niet héél erg zijn (moeilijk om het in te schatten zonder foto), maar wat exercise kan niemand kwaad.Ik ben 1.87m en was voor ik begon met trainen 70kg. Ik heb nooit een bf% meting gedaan dus ik weet het eerlijk gezegd niet, maar ik was niet erg skinny (ook zeker niet dik). Bij mij zat er ook weinig spier op.
Ik zou zeggen als het je aanspreekt, begin gewoon met trainen, eet wat meer, et cetera. Het zal je allene maar goed doen. Je hoeft niet vanaf dag 1 een strict regime te volgen om resultaat te boeken. Je zult zien dat als je gewoon een degelijk trainingsschema hebt, genoeg voedingsstoffen binnen krijgt en je 2-3x per week gaat trainen dat je al snel aardig wat spiermassa aankomt.
Heeft iemand hier trouwens kant en klare voedingschema's? Zou je me zeer goed mee kunnen helpen.![]()
Wederom, je hoeft niet in een keer een overstap te maken van nergens aan denken en niet trainen naar een super streng dieet etc. Begin gewoon lekker met trainen, eet meer en geleidelijk aan zal je het aanpassen naar je eigen wensen.
Of toch du vader?![]()
Nee, leer zélf een voedingsschema op te stellen, en te snappen waarom je bepaalde dingen gaat eten. Tegen de tijd dat je het snapt, wordt het idd tijd om serieus met voeding bezig te zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:22 schreef YazooW het volgende:
[..]
Heeft iemand hier trouwens kant en klare voedingschema's? Zou je me zeer goed mee kunnen helpen.
Dus wat luchtkoker zegt hierboven, en ga je op verschillende sites inlezen.Confidence through competence![]()
Bedankt voor de hulp!
Nu dus nog niet mezelf strikt aan een voedingschema houden maar gewoon zelf geleidelijk aan beter/gezonder gaan eten, en dan na verloop van tijd als ik wat progressie begin te maken over stappen naar een wat strikter voedingschema.![]()
Iemand hier die deze oefening wel eens heeft gedaan?
Nee, doe hem wel altijd knielend.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:52 schreef Jac0bus het volgende:
Iemand hier die deze oefening wel eens heeft gedaan?Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Ik zeg trainen als een beest, vreten als een varken en slapen als een baby... gewoon puur, het enige wat ik erbij neem is proteine voor in de nacht, en whey voor en na de training... dat is echt genoeg!!![]()
Hallon,quote:Op maandag 3 oktober 2011 14:24 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
om eerlijk te zijn heb ik afgelopen week voor het aller eerst gesquat, na "2 jaar trainen". eerste jaar had ik helemaal geen been gedaan. tweede jaar begon ik met been. de aller eerste keer legpress deed ik moeiteloos 15x 360, 15x 410, 12x460kg en tot slot 8x510. altijd sterke benen gehad zonder er echt iets voor hoeven te doen (wel als klein kind gevoetbald, een jaar of 8). maar met squat kon ik gewoon niet mee bothered worden. ook tijdens muay thai was een lowkick bijv. genoeg om zelfs de trainer door zijn knie te laten gaan, terwijl ik een puber was van 17 die pas een paar maanden traint en hij een monster was die al tientallen jaren traint en wetstrijden er op heeft zitten etc. sommige jongens vroegen me te stoppen met trappen tijdens het sparren, terwijl ze tot wel 50 kilo meer wogen als mij
juh bent mijn helt!
grgrDeathlift or Die.![]()
Voor jou misschien, ik pak zelf wat meer hulpmiddelen.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:57 schreef LSdesigns het volgende:
Ik zeg trainen als een beest, vreten als een varken en slapen als een baby... gewoon puur, het enige wat ik erbij neem is proteine voor in de nacht, en whey voor en na de training... dat is echt genoeg!!![]()
ik bgen ook fucking sterk
zag laatst gasten rows doen met 80kg met straps LOL echt van die gasten die zichzelf hardcore vinden
daarna deed ik rows 90kg zonder straps en zonder riem terwijl ik minder massa heb
ik zag ze kyken
they jelly
gr gr![]()
ik zat een deadlift van 300 kg te maken iedereen kijken joh alsof ik hardcore bodybuilder wasquote:Op maandag 3 oktober 2011 18:00 schreef 16meter het volgende:
zag laatst gasten rows doen met 80kg met straps LOL echt van die gasten die zichzelf hardcore vinden
daarna deed ik rows 90kg zonder straps en zonder riem terwijl ik minder massa heb
ik zag ze kyken
they jelly
gr gr![]()
men eerste x squatte deed ik gwn 100 kilos hoor!1 allemaal danksij voetbal!quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:00 schreef 16meter het volgende:
zag laatst gasten rows doen met 80kg met straps LOL
daarna deed ik rows 90kg zonder straps en zonder riem
ik zag ze kyken
they jelly
gr gr
iedereen zij hou ajb op dis nie leuk meer
toen ging ik ballette, beste keus van me leven.Deathlift or Die.![]()
fandaag vroeg iemand of ik anabole gebruik?!! dus ik zij nee gekkk ik blyf wel af van die wei zooi, kryg je klijne pikkie van!
wel grote compliment![]()
:)
Deathlift or Die.![]()
ik was tenminste nog een beetje serieus.
maar sowieso.. dagboek en whey posts
wat is er mis met informatie/nuttige ervaringen uitwisselen![]()
En jij bent een kloon van ?quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:57 schreef LSdesigns het volgende:
shit aside. toen ik pas 3 maanden trainde ging ik een keer naar de appie waar ik werkte voordat ik nog trainde. die boys daar zeiden van "ben je aan de steroids?" gebruik je izjen prik?quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:13 schreef Ethanolic het volgende:
fandaag vroeg iemand of ik anabole gebruik?!! dus ik zij nee gekkk ik blyf wel af van die wei zooi, kryg je klijne pikkie van!
wel grote compliment![]()
:)
compliment indeed![]()
![]()
Ook goed, maar wel in de cable station dus? Is dat wat?quote:
Dat kun je ook gewoon zeggen, of er zelf mee beginnen. Trollen is in ieder geval helemaal niet welkom.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:18 schreef 16meter het volgende:
ik was tenminste nog een beetje serieus.
maar sowieso.. dagboek en whey posts
wat is er mis met informatie/nuttige ervaringen uitwisselen![]()
Ik wil jou op je oude dag nog weleens spreken... denk dat je dan had gehoopt dat je nu toch die belt en straps had gebruikt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:00 schreef 16meter het volgende:
ik zag ze kyken
they jelly
gr gr![]()
Belt en straps is nergens voor nodig met dat soort gewichten. Jij bent zeker ook het type wat alles op machines doet omdat dat 'veiliger' is?quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:18 schreef LSdesigns het volgende:
[..]
Ik wil jou op je oude dag nog weleens spreken... denk dat je dan had gehoopt dat je nu toch die belt en straps had gebruikt.![]()
Nope... ik train lekker met gewichtjes... maar als je goed gewicht gaat gebruiken is het wel belangrijk dat je datsoort middelen gebruikt om te voorkomen dat je straks niks meer van je lichaam over heb. Maar no hard feelings als je het niet doet... het is jou lichaam!!quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:19 schreef Diabox het volgende:
[..]
Belt en straps is nergens voor nodig met dat soort gewichten. Jij bent zeker ook het type wat alles op machines doet omdat dat 'veiliger' is?![]()
Ok ga jij lekker belt en straps gebruiken. Enige waar ik iets bij gebruik (grip pads) is low row, omdat ik die full stack pak en m'n eelt letterlijk er open van scheurt. En met m'n BOR oid. heb ik voorlopig echt niks nodig, ben verdomme geen IFBB pro die 'n shitload aan gewicht zit te BOR'en oid.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:21 schreef LSdesigns het volgende:
[..]
Nope... ik train lekker met gewichtjes... maar als je goed gewicht gaat gebruiken is het wel belangrijk dat je datsoort middelen gebruikt om te voorkomen dat je straks niks meer van je lichaam over heb. Maar no hard feelings als je het niet doet... het is jou lichaam!!![]()
Ben je géén IFBB pro? Fuck.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:27 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ok ga jij lekker belt en straps gebruiken. Enige waar ik iets bij gebruik (grip pads) is low row, omdat ik die full stack pak en m'n eelt letterlijk er open van scheurt. En met m'n BOR oid. heb ik voorlopig echt niks nodig, ben verdomme geen IFBB pro die 'n shitload aan gewicht zit te BOR'en oid.Waarom neem ik nog zoveel advies van jou aan
Of toch du vader?![]()
Omdat ik de god van Dutch Bodybuilding ben.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:27 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Ben je géén IFBB pro? Fuck.Waarom neem ik nog zoveel advies van jou aan
Gr. gr.![]()
Precies, vandaag zelfs chappies gezien die handschoenen gebruikten bij de machinesquote:Op maandag 3 oktober 2011 19:27 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ok ga jij lekker belt en straps gebruiken. Enige waar ik iets bij gebruik (grip pads) is low row, omdat ik die full stack pak en m'n eelt letterlijk er open van scheurt. En met m'n BOR oid. heb ik voorlopig echt niks nodig, ben verdomme geen IFBB pro die 'n shitload aan gewicht zit te BOR'en oid.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Ik sprak laatst een man in de sauna na t trainen. Die was nu 40 en heeft zn hele leven zonder getraint. Hij loopt nu verplicht met een ondersteuningsbelt omdat zijn 3 rugwervels zijn ingezakt. Daarvandaan dat ik nu wel uitkijk... misschien vinden jullie me dom, maar als jullie die man hadden zien lopen dan begrijp je me wel.![]()
Ik sprak laatst 'n man in de snackbar die vroeger altijd met 50 kg legpress trainde en 130 kg was @ 10% vet.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:30 schreef LSdesigns het volgende:
Ik sprak laatst een man in de sauna na t trainen. Die was nu 40 en heeft zn hele leven zonder getraint. Hij loopt nu verplicht met een ondersteuningsbelt omdat zijn 3 rugwervels zijn ingezakt. Daarvandaan dat ik nu wel uitkijk... misschien vinden jullie me dom, maar als jullie die man hadden zien lopen dan begrijp je me wel.
Gr.![]()
Doe dat dan ook, je komt zelf met anekdotische bewijsvoering waar niemand iets aan heeft.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:33 schreef LSdesigns het volgende:
*zucht* dacht dat je hier serieus kon praten...
Dit zijn hetzelfde soort uitspraken waardoor mensen denken dat creatine slecht is voor je nieren etc.![]()
Ik heb echt een hekel aan broscience die iedere dag de wereld in word geholpen, dus ik reageer best fel (en in mijn ogen terecht).![]()
![]()
Geen probleem. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Ik deel gewoon mijn kennis en ervaring, en als iemand het daar niet mee eens is mag hij/zij dat natuurlijk ook mededelen.![]()
zeker.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:42 schreef Diabox het volgende:
Ik heb echt een hekel aan broscience die iedere dag de wereld in word geholpen, dus ik reageer best fel (en in mijn ogen terecht).hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Dan had die man z'n oefeningen wat beter uit moeten voeren en niet als een mongool proberen 150 kg te liften met een kromme rug.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:30 schreef LSdesigns het volgende:
Ik sprak laatst een man in de sauna na t trainen. Die was nu 40 en heeft zn hele leven zonder getraint. Hij loopt nu verplicht met een ondersteuningsbelt omdat zijn 3 rugwervels zijn ingezakt. Daarvandaan dat ik nu wel uitkijk... misschien vinden jullie me dom, maar als jullie die man hadden zien lopen dan begrijp je me wel.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
sorry maar omdat je een oude baas van 40 plus met een hernia tegenkomt in de sauna bezit je nog geen kennis. Zolang je techniek maar goed is, gebeurt er niet veel negatiefs met je rug (of andere delen) wanneer je geen riem gebruikt.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:58 schreef LSdesigns het volgende:
Geen probleem. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten. Ik deel gewoon mijn kennis en ervaring, en als iemand het daar niet mee eens is mag hij/zij dat natuurlijk ook mededelen.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels![]()
Yep, gewoon cable station. Goede oefening om buik eens wat zwaarder te pakken.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:43 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ook goed, maar wel in de cable station dus? Is dat wat?Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Nee en de afgelopen 4 jaar judo, 12 jaar kyokushinkai karate en 5 jaar fitness zeker ook niet dan? Discussies vind ik niet erg maar nu ben je mij aan het beledigen en daar heb ik geen zin.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:26 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
sorry maar omdat je een oude baas van 40 plus met een hernia tegenkomt in de sauna bezit je nog geen kennis. Zolang je techniek maar goed is, gebeurt er niet veel negatiefs met je rug (of andere delen) wanneer je geen riem gebruikt.![]()
Zeg die ga ik halverwege niet uittrekken he.quote:Op maandag 3 oktober 2011 19:28 schreef Seam het volgende:
[..]
Precies, vandaag zelfs chappies gezien die handschoenen gebruikten bij de machinesConfidence through competence![]()
Vertel dan van wie je een kloon bent of stel je eerst even voor, vertel wat je doet, en wat je doelen zijn.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:14 schreef LSdesigns het volgende:
Nee en de afgelopen 4 jaar judo, 12 jaar kyokushinkai karate en 5 jaar fitness zeker ook niet dan? Discussies vind ik niet erg maar nu ben je mij aan het beledigen en daar heb ik geen zin.![]()
Ik ben Lorenzo, 22 jaar en kom uit Zaandam.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:19 schreef Weissman het volgende:
[..]
Vertel dan van wie je een kloon bent of stel je eerst even voor, vertel wat je doet, en wat je doelen zijn.
Ik heb 4 jaar judo gedaan, 12 jaar kyokushinkai karate en fitness nu 5 jaar gemiddeld 5 dagen per week.
Verder werk ik in de ICT momenteel bij UPC Nederland, en ben ook nog bezig met een ICT studie (Windows 7 Expert).![]()
Je hebt er geen fuck verstand van met je belt en straps. Jezus.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:34 schreef LSdesigns het volgende:
[..]
Ik ben Lorenzo, 22 jaar en kom uit Zaandam.
Ik heb 4 jaar judo gedaan, 12 jaar kyokushinkai karate en fitness nu 5 jaar gemiddeld 5 dagen per week.
Verder werk ik in de ICT momenteel bij UPC Nederland, en ben ook nog bezig met een ICT studie (Windows 7 Expert).![]()
Hoi Lorenzo, waar train jij in Zaandam??quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:34 schreef LSdesigns het volgende:
[..]
Verder werk ik in de ICT momenteel bij UPC Nederland, en ben ook nog bezig met een ICT studie (Windows 7 Expert).
GrgrDeathlift or Die.![]()
Ben zelf ook ICT'er, maar heb geen idee wat ik me bij 'n studie Windows 7 expert moet voorstellenquote:Op maandag 3 oktober 2011 21:34 schreef LSdesigns het volgende:
[..]
![]()
Misschien leer je dan hoe je een computer formatteerd voor een oudje?quote:Op maandag 3 oktober 2011 22:04 schreef Diabox het volgende:
[..]
Ben zelf ook ICT'er, maar heb geen idee wat ik me bij 'n studie Windows 7 expert moet voorstellen
Deathlift or Die.![]()
Gok Microsoft Certified Technology Specialist (MCTS) of Microsoft Certified IT Professional (MCITP).
Moet ook weer eens mijn examens gaan doen. Heb nog een Vista openstaan, doe ik gelijk met W7 en dan een MCSA --> W2k8 upgrade exam.
Maar goed, dat is weer offtopic.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Heb ik nog geen idee wat het precies inhoudt hehe.
Hoe gaat het zoal met jouw training J? Binnenkort ook nog 'n wedstrijdje pakken? (Flex?)![]()
Dat je je pc kan rebooten als deze vastloopt.
Hier gewoon lekker zijn gangetje, train ook nu regelmatig in Diemen. Weer wat nieuwe inspiratie.
Volgende week weekje Egypte, dan even goed aan de weg timmeren voor wat schone massa erbij. Ergens in Februari weer een voorbereiding in.
En wanneer sta jij op het podium ipv in de zaal?
Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Diemen, best in de buurt van waar ik studeer (Science Park).
Train nu zelf bij FPA in Amersfoort, maar is wel steeds half uur heen en terug met de auto, dus zit nu ook voor iets lokaals te kijken eigenlijk.
Nu alweer op vakantie?? Of was je nog niet gegaan deze zomer hehe. Luxe!
Ik heb geen podiumambities, ben ik te klein voor in de breedte en te lang voor in de langte, gaat sowieso slecht met m'n trainen. Had eerst die blessure aan m'n arm, toen paar weekjes niet getraind, kon ik eindelijk weer kreeg ik griep, en toen daarna drukdruk totaal geen tijd en veel bij m'n vriendin en had toen ook niet echt de mogelijkheid om te trainen. En zo gaat dit nu al 'n paar maanden. Weeg nog maar 95 kg ofzo.
![]()
Op zich zijn die eeuwig terugkerende discussies 'is het makkelijker voor BB om kort of lang te zijn' wel grappig
Enige wat ik weet is dat ik lang niet zoveel geld hoef uit te geven aan voedsel als mensen die langer zijn.
FPA van Andrew dus.quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:13 schreef Diabox het volgende:
Diemen, best in de buurt van waar ik studeer (Science Park).
Train nu zelf bij FPA in Amersfoort, maar is wel steeds half uur heen en terug met de auto, dus zit nu ook voor iets lokaals te kijken eigenlijk.Nog niet weggeweest.quote:Nu alweer op vakantie?? Of was je nog niet gegaan deze zomer hehe. Luxe!Alleen paar keer voor werk.
Klinkt niet als iets onoverkomelijks. Lekker iets dichterbij zoeken dat je vriendin+trainen kan combineren in 1 avond?quote:Ik heb geen podiumambities, ben ik te klein voor in de breedte en te lang voor in de langte, gaat sowieso slecht met m'n trainen. Had eerst die blessure aan m'n arm, toen paar weekjes niet getraind, kon ik eindelijk weer kreeg ik griep, en toen daarna drukdruk totaal geen tijd en veel bij m'n vriendin en had toen ook niet echt de mogelijkheid om te trainen. En zo gaat dit nu al 'n paar maanden. Weeg nog maar 95 kg ofzo.
Dan gewoon een relaxed 2 a 3x per week ritme zonder echt voedingsschema hanteren. Wel op voeding letten though.
Sta je binnen no time weer op 100+.
Ja is 'n beetje 'n geldprobleem atm. wat betreft sportschool. Heb m'n abonnement van de sportschool bij m'n ouders thuis nog lopen, daarnaast nog FPA, en moet dan nog 'n derde nemen. Ben dus druk aan de weg aan het timmeren als webprogrammeur en dan kan ik hier op 5 minuten loopafstand trainen. Zit ik inderdaad zo weer op de 100+
Reclame:
Zoek jij een webprogrammeur? Huur mij in! Ik kan alles!![]()
![]()
Heb misschien voor een maatje van me nog een site nodig. PM maar even je tarief voor een kant klare mooie, maar basic, site.
Heb hier qua totaal plaatje alleen die foto van m'n rug gepost, deze volgens mij:quote:
Kom ver boven de plank uit![]()
![]()
Ja, kweenie waarom ik zo dachtquote:Op maandag 3 oktober 2011 23:26 schreef Diabox het volgende:
Heb hier qua totaal plaatje alleen die foto van m'n rug gepost, deze volgens mij:
[ afbeelding ]
Kom ver boven de plank uitik weet nu dat we even lang zijn
![]()
![]()
Ik ken die nog. Waar ben je vooral massa verloren trouwens?quote:Op vrijdag 8 april 2011 20:24 schreef Diabox het volgende:
Pff ecto, come at me brah
[ afbeelding ]
100+ kg![]()
Overal, maar met name bovenbenen, en front. Rug vrij weinig, zit nog aardig wat kracht nog inquote:Op maandag 3 oktober 2011 23:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik ken die nog. Waar ben je vooral massa verloren trouwens?![]()
![]()
Voor fitness: Basic-Fit en chillen (sauna en zwemmen) bij Achmea Health Center in Assendelft. En karate bij v/d Nieuwendijk.quote:Op maandag 3 oktober 2011 21:56 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoi Lorenzo, waar train jij in Zaandam??
Grgr
@Diabox:
Windows 7 is: Installing en configuring, Planning and managing, Active Directory en nog eentje die ik ff niet uit mn hoofd weet. Als je ze alle 4 heb ben je expert.![]()
Mooi hoor. Welke spieren zorgen nou voor die breedte, die V-achtige vorm? Lats?quote:Op maandag 3 oktober 2011 23:26 schreef Diabox het volgende:
[..]
Heb hier qua totaal plaatje alleen die foto van m'n rug gepost, deze volgens mij:
[ afbeelding ]
Kom ver boven de plank uitI had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Schouders vooral, zonder shirt aan dan je lats ook inderdaad.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:38 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Mooi hoor. Welke spieren zorgen nou voor die breedte, die V-achtige vorm? Lats?![]()
zie OPquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 02:02 schreef Varkensbiefstuk het volgende:
Wat is goed om te eten qua voedingsstoffen die je nodig hebt bij krachttraining, en snel te fixen?![]()
Basic fit Poelenburg? Ben ik laatst ook nog geweest met een vriend van me die daar vast traint. Zooitje was het daar toen ik er wasquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 09:17 schreef LSdesigns het volgende:
[..]
Voor fitness: Basic-Fit en chillen (sauna en zwemmen) bij Achmea Health Center in Assendelft. En karate bij v/d Nieuwendijk.
@Diabox:
Windows 7 is: Installing en configuring, Planning and managing, Active Directory en nog eentje die ik ff niet uit mn hoofd weet. Als je ze alle 4 heb ben je expert.
Deathlift or Die.![]()
Zit je trouwens met je rug naar de cable station zelf of met je gezicht richting de cable station? Ik heb beide variaties gezien geloof ik.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:45 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Yep, gewoon cable station. Goede oefening om buik eens wat zwaarder te pakken.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
noten en zaden hebben toch goede vetten?
Welke noten/zaden kun je dan het beste eten, en welke vinden jullie het lekkerst?
Is het misschien een idee om een lijst maken met welke voeding goed is en welke slecht
en dan bij slecht ook vooral voeding wat goed lijkt maar het eigenlijk helemaal niet is![]()
Ik eet gewoon ongezouten pinda's, lekker en goedkoop.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:50 schreef MrNiles het volgende:
noten en zaden hebben toch goede vetten?
Welke noten/zaden kun je dan het beste eten, en welke vinden jullie het lekkerst?
Is het misschien een idee om een lijst maken met welke voeding goed is en welke slecht
en dan bij slecht ook vooral voeding wat goed lijkt maar het eigenlijk helemaal niet isI had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
en ik maar denken dat dat niet goed is..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:58 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik eet gewoon ongezouten pinda's, lekker en goedkoop.
ik vraag het namelijk omdat ik volgende week naar turkije op vakantie ga
daar verkopen ze toch wat meer verschillende dingen en vaak ook stukken goedkoper
maar als ik wat mee ga nemen naar huis wil ik natuurlijk wel goed spul meenemen
weet iemand of dadels en vijgen goed zijn?![]()
Waarom zou dat niet goed zijn? Zolang je maar niet van die gezouten pinda's eet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:09 schreef MrNiles het volgende:
[..]
en ik maar denken dat dat niet goed is..
ik vraag het namelijk omdat ik volgende week naar turkije op vakantie ga
daar verkopen ze toch wat meer verschillende dingen en vaak ook stukken goedkoper
maar als ik wat mee ga nemen naar huis wil ik natuurlijk wel goed spul meenemen
weet iemand of dadels en vijgen goed zijn?
Dadels zitten veel vezels in dacht ik, maar meestal zijn die toch gekonfijt (of hoe je dat ook noemt/spelt) en zitten ze dus vol met suiker toch?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Nogmaals, veel beter is te snappen wááróm bepaalde etenswaren zogenaamd 'goed/fout' zijn.
Lees je in dat macronutrienten bestaan uit carbs, vetten, proteïnen. Snap dat je complexe en simpele carbs hebt, gesatureerd en ongesatureerde vetten, etc. Maak onderscheid, snap de consequenties en begrijp dat je voedselinname uiteindelijk grijs is en niet zwart/wit: variëteit dus.
Snap wat er in dadels en vijgen zit, en of je dat dan wilt eten.
Het is heel simpel, maar mensen maken het moeilijk. Geen wonder dat diëtiek een HBO opleiding is.Confidence through competence![]()
Je bent me net een stap voor.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:14 schreef Stereotomy het volgende:
Nogmaals, veel beter is te snappen wááróm bepaalde etenswaren goed/fout zijn.
Lees je in dat macronutrienten bestaan uit carbs, vetten, proteïnen. Snap dat je complexe en simpele carbs hebt, gesatureerd en ongesatureerde vetten, etc. Maak onderscheid, snap de consequenties en begrijp dat je voedselinname uiteindelijk grijs is en niet zwart/wit: variëteit dus.
Het is heel simpel, maar mensen maken het moeilijk. Geen wonder dat diëtiek een HBO opleiding is.
vuistregel die je in principe kunt hanteren. Hoe dichter het product bij de natuur staat (t.o.v. verwerkt in een fabriek) hoe "gezonder" het product is.
Daarnaast is het belangrijk om te letten op je macro's. Dadels / Vijgen zijn koolhydraatrijk voedsel, waar Noten/Zaden rijk zijn aan vetten.na na na na na na na Badjasman!![]()
was het maar zo simpelquote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:14 schreef Stereotomy het volgende:
Nogmaals, veel beter is te snappen wááróm bepaalde etenswaren zogenaamd 'goed/fout' zijn.
Het is heel simpel, maar mensen maken het moeilijk. Geen wonder dat diëtiek een HBO opleiding is.
ik weet wat slechte vetten zijn en dat voeding wat groot LOW-FAT opstaat vaak boordevol suiker zit
maar om dit nu in het dagelijks leven toe te passen vind ik toch lastig
leef nu op meergranen brood, kipfilet, eieren, kwark, yoghurt, veel groente, weinig aardappel, kip/kalkoen/rund (vooral geen varken dacht ik)
maar ik eet gewoon te weinig maar ik weet niet wat vooral goed is om overdag te eten want alleen brood of kwark houd je nooit lang vol (ik niet tenminste)![]()
Maar als je afvalt he. Zijn natuurlijke vetten dan slecht? Ik snap al dat suikers heel slecht zijn maar als ik een product zie in de supermarkt en er zit veel vet in, dan eet ik het niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:14 schreef Stereotomy het volgende:
Het is heel simpel, maar mensen maken het moeilijk. Geen wonder dat diëtiek een HBO opleiding is.![]()
Ik ook, maar drink wel heel veel water ondertussen, anders krijg ik die kleffe bende niet weg.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 10:58 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik eet gewoon ongezouten pinda's, lekker en goedkoop.Zat laatst 's avonds in de bus naar huis, helemaal tevreden met een zak pinda's, maar geen water. Nou, ik heb het geweten! Dacht dat ik dood zou gaan, achter & alleen in een verlaten Qliner.
![]()
![]()
Het ís simpeler dan je denkt. Niet te moeilijk maken voor jezelf. Blijf kennis vergaren, zodat je weet waarmee je kunt variëren.quote:Ingredientenlijsten lezen. Leer voedingswaardentabellen te lezen.quote:ik weet wat slechte vetten zijn en dat voeding wat groot LOW-FAT opstaat vaak boordevol suiker zit
maar om dit nu in het dagelijks leven toe te passen vind ik toch lastigConfidence through competence![]()
Je moet eiwit, vetten en koolhydraten in een bepaalde verhouding binnenkrijgen om ueberhaupt te functioneren. Daarnaast als je je lichaam je lichaamsvet wil laten gebruiken, moet je minder energie tot je nemen dan je nodig hebt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:58 schreef AllHats het volgende:
[..]
Maar als je afvalt he. Zijn natuurlijke vetten dan slecht? Ik snap al dat suikers heel slecht zijn maar als ik een product zie in de supermarkt en er zit veel vet in, dan eet ik het niet.
Ik snap je uitspraak 'Zijn natuurlijke vetten dan slecht als je afvalt?' dus niet. Jij wel? Of denk je dat je 'vet wordt door vet te eten'? Of 'vet wordt door suikers te eten'?Confidence through competence![]()
Helaas denken veel mensen wel zo. Laatst vroeg iemand ook wat hij wel en niet moest eten om niet chubby te worden, heb uitgelegd dat het zo niet werkt, en het hele verhaal afgedraaid over macro's, BMR, en wat kcals nu eigenlijk zijn. Veel mensen geloven ook die spookverhalen over 'alles na 8 uur wordt vet' etc. Zonde, basiskennis over het menselijk lichaam zou verplicht moeten worden in het voortgezet onderwijs. Visnetten blijven op de plank en jullie laten de kikkerslootjes met rust, ga wat zinnigs leren, er is meer dan BMI en broscience.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je moet eiwit, vetten en koolhydraten in een bepaalde verhouding binnenkrijgen om ueberhaupt te functioneren. Daarnaast als je je lichaam je lichaamsvet wil laten gebruiken, moet je minder energie tot je nemen dan je nodig hebt.
Ik snap je uitspraak 'Zijn natuurlijke vetten dan slecht als je afvalt?' dus niet. Jij wel? Of denk je dat je 'vet wordt door vet te eten'? Of 'vet wordt door suikers te eten'?![]()
mss de eerste keer dat ik het met je eens benquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:26 schreef Panzermaus het volgende:
Veel mensen geloven ook die spookverhalen over 'alles na 8 uur wordt vet' etc. Zonde, basiskennis over het menselijk lichaam zou verplicht moeten worden in het voortgezet onderwijs. Visnetten blijven op de plank en jullie laten de kikkerslootjes met rust, ga wat zinnigs leren, er is meer dan BMI en broscience.![]()
ik lees heel vaak de voedingstabellen op verpakkingen..mijn vriendin wordt er gek vanquote:Op woensdag 5 oktober 2011 12:26 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Helaas denken veel mensen wel zo. Laatst vroeg iemand ook wat hij wel en niet moest eten om niet chubby te worden, heb uitgelegd dat het zo niet werkt, en het hele verhaal afgedraaid over macro's, BMR, en wat kcals nu eigenlijk zijn. Veel mensen geloven ook die spookverhalen over 'alles na 8 uur wordt vet' etc. Zonde, basiskennis over het menselijk lichaam zou verplicht moeten worden in het voortgezet onderwijs. Visnetten blijven op de plank en jullie laten de kikkerslootjes met rust, ga wat zinnigs leren, er is meer dan BMI en broscience.
die is meer..als je het lekker vindt dan koop je dat gewoon
klopt het dat:
je zelf dik wordt van voornamelijk koolhydraten = suiker
slechte vetten zijn harde vetten (in de koelkast)
vloeibare vetten zijn goede vetten
maar waar vallen verzadigde en onverzadige of zelf meervoudige onverzadigde vetten dan onder?
goed of slecht?
verder probeer ik geen (zo min mogelijk) cola (alles fris), koek, snoep, taart, koffie, varkensvlees, fastfood, + overmatig eten (bbq etc)
drink momenteel alleen thee en water, zijn er nog andere dingen die niet zo slecht zijn?
en nog 1 vraag....melk/yoghurt...gewoon, mager of vol?![]()
Nee nee nee.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:01 schreef MrNiles het volgende:
[..]
ik lees heel vaak de voedingstabellen op verpakkingen..mijn vriendin wordt er gek van
die is meer..als je het lekker vindt dan koop je dat gewoon
klopt het dat:
je zelf dik wordt van voornamelijk koolhydraten = suiker
slechte vetten zijn harde vetten (in de koelkast)
vloeibare vetten zijn goede vetten
maar waar vallen verzadigde en onverzadige of zelf meervoudige onverzadigde vetten dan onder?
goed of slecht?
verder probeer ik geen (zo min mogelijk) cola (alles fris), koek, snoep, taart, koffie, varkensvlees, fastfood, + overmatig eten (bbq etc)
drink momenteel alleen thee en water, zijn er nog andere dingen die niet zo slecht zijn?
en nog 1 vraag....melk/yoghurt...gewoon, mager of vol?
Als je wil afvallen gaat het om caloriën, vet zit veel caloriën in, maar eet je doorgaans ook minder van. ALLE caloriën die overzijn (eiwit, koolhydraat of vet) worden omgezet naar vet, zo simpel is het. Gebruik meer caloriën dan je eet, en je valt af!
Als je écht gezond wil leven, dan moet je ook gaan kijken naar alle ingrediënten en transvetten en suikers en dat soort zooi, maar aangezien je nog compleet leek bent, zou ik je eerst aanraden om je eens goed in te lezen. Mensen die geen aardappels eten omdat ze willen afvallen hebben echt een plank voor hun kop
-edit- Ja fris is slecht voor je en beter magere melk dan volle, maar begrijp je ook waarom?
[ Bericht 2% gewijzigd door Autobandje op 05-10-2011 14:27:02 ]![]()
fris zit boordevol suikersquote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:21 schreef Autobandje het volgende:
[..]
-edit- Ja fris is slecht voor je en beter magere melk dan volle, maar begrijp je ook waarom?
en
magere melk heeft minder vet ?
kun je me een site/boek aanraden om me dan eens goed in te lezen![]()
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:59 schreef MrNiles het volgende:
[..]
fris zit boordevol suikers
en
magere melk heeft minder vet ?
kun je me een site/boek aanraden om me dan eens goed in te lezen
"Het menselijk metabolisme" van Alfred Otter, uitgeverij Querido.![]()
verzin je dat ter plekkequote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:15 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
"Het menselijk metabolisme" van Alfred Otter, uitgeverij Querido.
nergens te vinden![]()
Daarom zijn er ook zo weinig mensen die weten hoe het in elkaar steekt.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:27 schreef MrNiles het volgende:
[..]
verzin je dat ter plekke
nergens te vinden
Begin eens met het opnieuw lezen van Autobandje zijn post, daar staat al veel in. Je lichaam werkt niet met producten, maar met macronutrienten. En de totaalsom (energiewaarde) daarvan zijn kcals. 1 gram eiwit of 1 gram koolhydraten levert bijvoorbeeld 4 kcal etc. Je lichaam gebruikt de hele dag door energie ('kcal'), en wanneer je kcals eet die je niet gebruikt, dan maakt je lichaam er een vetreserve van. En ja, je kan dus ook 'vet'reserves krijgen van een overdaad aan eiwit, etc.![]()
Nu moet je niet denken dat kcals eetbare dingen zijn trouwens, het is puur een eenheid om energie uit te drukken.![]()
[/dagboek]quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:15 schreef Panzermaus het volgende:
"Het menselijk metabolisme" van Alfred Otter, uitgeverij Querido.
Ik zoek op ''metabolisme'' van de catalogi van de bieb; krijg ik de volgende suggestie.
Wilde u misschien zoeken op: materialisme?
[dagboek]![]()
Vandaag eerste keer buikspieren meegepakt, wel met apparaat, vrijdag denk ik ff matje klaarleggen en dan me eigen oefeningen doen. Ook geprobeerd iemand te helpen die z'n biceps trainde door de ellebogen elke keer mee te laten bewegen. Gaf hem als advies om borst naar voren te houden, schouders naar achter dan voel je het pas echt branden. Maar dan kon die te weinig gewicht pakken zei die, veel succes dan maar!![]()
Ik zie niet hoe ellebogen verplaatsen je ROM verandert, het verandert alleen wáármee je kracht uitoefent (minder direct op je biceps en meer vanuit je rug oid), of zie ik iets over het hoofd?
Of toch du vader?![]()
Ik zelf hou alles stil behalve mijn onderarmen zo isoleer je je biceps, irriteer me altijd aan die mensen die zoveel mogelijk proberen te pakken maar daardoor helemaal staan te zwaaien met hun lichaam. Daarna ook nog hardop door de sportschool roepen welk gewicht ze pakten en dan stoer om zich heen kijkenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik zie niet hoe ellebogen verplaatsen je ROM verandert, het verandert alleen wáármee je kracht uitoefent (minder direct op je biceps en meer vanuit je rug oid), of zie ik iets over het hoofd?Achja niet mijn lichaam
![]()
![]()
Ik probeer ze stil te houden, heel strict uitvoeren zegmaar, puur de armen, niks meer.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Dat is wat ik probeer te zeggen. Maar volgens 16meter pak je een grotere ROM door je ellebogen mee te bewegen, dat snap ik niet.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:08 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Ik zelf hou alles stil behalve mijn onderarmen zo isoleer je je biceps, irriteer me altijd aan die mensen die zoveel mogelijk proberen te pakken maar daardoor helemaal staan te zwaaien met hun lichaam. Achja niet mijn lichaam
Of toch du vader?![]()
Moet je op vrijdag avond eens bij ons komen kijken voor de grapquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:08 schreef SunTzu het volgende:
Ik zelf hou alles stil behalve mijn onderarmen zo isoleer je je biceps, irriteer me altijd aan die mensen die zoveel mogelijk proberen te pakken maar daardoor helemaal staan te zwaaien met hun lichaam. Daarna ook nog hardop door de sportschool roepen welk gewicht ze pakten en dan stoer om zich heen kijkenAchja niet mijn lichaam
![]()
![]()
![]()
![]()
Hier ook, moeilijk doen, rug helemaal naar achteren alsof ze de limbodans doen en shitquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:13 schreef Weissman het volgende:
[..]
Moet je op vrijdag avond eens bij ons komen kijken voor de grap![]()
![]()
Herkenbaar, maar intussen wel boos blijven kijken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:14 schreef Jac0bus het volgende:
Hier ook, moeilijk doen, rug helemaal naar achteren alsof ze de limbodans doen en shit
Trouwens wat is het nut van een gewicht dat je maar 1 keer kan tillen of wegdrukken ? Ik zie het vaak op DBB, bij stats staat er dan bijv. 1*130.![]()
Mja dan kun je het beste met elkaar vergelijken zeg maar, maar echt veel nut heeft het niet tenzij je op de Olympische spelen zo'n 1 ROM moet liftenquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar intussen wel boos blijven kijken.
Trouwens wat is het nut van een gewicht dat je maar 1 keer kan tillen of wegdrukken ? Ik zie het vaak op DBB, bij stats staat er dan bijv. 1*130.![]()
Precies, doe het alleen op maandag maar dan gewoon de ellebogen zo stil mogelijk houden dan voel je het branden. Vandaag trouwens nieuw schema gehad, maandag mee beginnen. Rug loopt achter vind ik.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:09 schreef Jac0bus het volgende:
Ik probeer ze stil te houden, heel strict uitvoeren zegmaar, puur de armen, niks meer.![]()
Soort van reference naar het dagelijks leven, als je bijvoorbeeld een kist moet optillen of wegzetten oid? Hoewel dat dan wel wat lager zal zijn, omdat de vorm van dagelijkse objecten niet echt meewerkt. Maar ik denk daarom dus.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:37 schreef Weissman het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar intussen wel boos blijven kijken.
Trouwens wat is het nut van een gewicht dat je maar 1 keer kan tillen of wegdrukken ? Ik zie het vaak op DBB, bij stats staat er dan bijv. 1*130.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Om op je cv te zetten zeker..lijkt me sterk. Gewoon om te showen wat je max aankan, al is het dus maar 1 rep. Als ik het over max heb kijk ik liever naar een hele set maar dat terzijde.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:52 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Soort van reference naar het dagelijks leven, als je bijvoorbeeld een kist moet optillen of wegzetten oid? Hoewel dat dan wel wat lager zal zijn, omdat de vorm van dagelijkse objecten niet echt meewerkt. Maar ik denk daarom dus.![]()
Gewoon een algemene aanduiding van hoe sterk je bent, je ziet Olympische lifters toch ook niet hun werksets neerzetten. Niks mis mee imo.![]()
Vandaag wat nieuwe supps binnen gekregen
Omdat ik op mijn werk met mijn maaltijden zit qua rijst heb ik deze aangeschaft :
Goed in te nemen, vooral chocolade smaak. Neem deze gewoon op momenten dat ik geen rijst kan eten o.i.d.
Verder gewoon mijn normale dagelijkse voeding erbij.
Goede shit, krijg er ontzettend veel energie van. Kan er heerlijk op trainen.
En voor het lekkere slapen![]()
![]()
Heerlijk zo'n chemische fabriek in je spijsvertering
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers![]()
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik zie niet hoe ellebogen verplaatsen je ROM verandert, het verandert alleen wáármee je kracht uitoefent (minder direct op je biceps en meer vanuit je rug oid), of zie ik iets over het hoofd?http://criticalbench.com/bigger-biceps.htmquote:Look, you're not impressing anyone, especially that cute red head over by the water cooler, by stacking up the EZ curl bar with massive weight and flopping your body all over the place like a hooked bass, your arms barely lowering the weight to full extension.![]()
![]()
Wat?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
[..]
http://criticalbench.com/bigger-biceps.htm
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:10 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat is wat ik probeer te zeggen. Maar volgens 16meter pak je een grotere ROM door je ellebogen mee te bewegen, dat snap ik niet.Of toch du vader?![]()
Ach... Chemisch, tja je leeft maar 1 keer
die 1.3 Dimeth is gewoon een plantenextract. Wordt uit geraniums gehaald. Wordt ook wel Geramine genoemd. Maar er zal ook heus nog wel aan gerotzooid worden zodat dit niet helemaal natuurijk is.
Edit.. Is idd wel syntetische olie. Maargoed ik gebruik t alleen bij trainen, en het zit ook in heel veel PWO's
Krijg er iig een heerlijke energierush van en kan me ontzettend goed concentreren.
[ Bericht 23% gewijzigd door Poidertje op 06-10-2011 18:35:28 ]![]()
...Ik hoop dat je me trollt en dat je niet echt dom genoeg bent om tot drie maal aan toe over het feit heen te lezen dat dat precies mijn standpunt was, maar 16meter iets anders zegtquote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat je je ellenbogen dus niet zou moeten bewegen.
Of toch du vader?![]()
Tabak is ook natuurlijkquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:13 schreef Diabox het volgende:
Want of iets natuurlijk is zegt lekker veel lol.
Of toch du vader?![]()
Hmm volgende keer maar naar mijn vorm kijken bij rows. Ik voelde de laatste paar keren voornamelijk de biceps en nauwelijks de rug, omdat ik voornamelijk trok met de biceps.
Ik las dat je armen eigenlijk niks meer dan "haken" zijn zodat je rug kan tillen. Klopt dat ongeveer?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
O zo. Het was absoluut niet mijn intentie om iets over jouw standpunt te zeggen, ik ben het volledig met je eens. Ik wilde het alleen maar onderbouwen met dat stukje.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
...Ik hoop dat je me trollt en dat je niet echt dom genoeg bent om tot drie maal aan toe over het feit heen te lezen dat dat precies mijn standpunt was, maar 16meter iets anders zegt![]()
Daarbij vond ik het grappig hoe die auteur het omschreef; mensen met die met teveel gewicht hun biceps staan te trainen. "flopping your body all over the place like a hooked bass".![]()
Ik zie het bijna dagelijks gebeuren dat mensen met bijna alles veel te zwaar gaan. Wat (zoals we hier allemaal weten, toch??) vreselijk dom is want je "traint" van alles, behalve de spiergroep die je bedoelt te trainen.![]()
![]()
Nog spierpijn van gister, lekkah! Morgen benen gelukkig hele weekend thuis hoef ik niet veel te lopen. Denk dat ik morgen er weer wat extra tegen aan ga voelt echt lekker.
No pain no gain!![]()
Na bijna 'n jaar niet te hebben gedeadlift weer voor de tweede keer wezen deadliften, 130 kg zit er weer in. Op naar de 180.![]()
![]()
Het is wel goed om meer dan alleen je biceps te gebruiken, als je de gewichten niet meer omhoog krijgt. De neergaande beweging hoe je vaak net een paar reps langer vol dan de opgaande biceps-curl. Dus wil je tot de max gaan, dan kan je bij die laatste paar reps wat smokkelen, om de gewichten weer wat omhoog te krijgen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:03 schreef Luchtkoker het volgende:
Ik zie niet hoe ellebogen verplaatsen je ROM verandert, het verandert alleen wáármee je kracht uitoefent (minder direct op je biceps en meer vanuit je rug oid), of zie ik iets over het hoofd?![]()
Ik heb een beetje moeite met mijn rug recht te houden bij bent over rows
Is het de bedoeling dat je je kont heel ver uitsteekt? Op die manier ging het wel wat beter, maar dan voelde ik mijn onderrug ineens heel erg. Als ik wat meer overeind ga staan wordt de lift ineens veel makkelijker en voel ik mijn rug veel minder.
Please respond.![]()
Nog even een vraag: ik wil graag mijn grip verbeteren omdat die in alledaagse dingen nog al eens ontbreekt. Iemand een idee waar je deze dingen kan krijgen in NL?I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Het ligt eraan welke spieren je aan wil spreken.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:48 schreef seto het volgende:
Ik heb een beetje moeite met mijn rug recht te houden bij bent over rows
Is het de bedoeling dat je je kont heel ver uitsteekt? Op die manier ging het wel wat beter, maar dan voelde ik mijn onderrug ineens heel erg. Als ik wat meer overeind ga staan wordt de lift ineens veel makkelijker en voel ik mijn rug veel minder.
Please respond.
als je je rug horizontaal houdt, dan ga je vooral voor je middelste traps:
sta je wat verticaler, dan spreek je de bovenste traps wat meer aan (net als shrugs):
Maar als je last hebt van je onderrug, en je wilt toch je middelste traps trainen, dan kan je twee dingen doen:
- Je onderrug sterker maken (wat sowieso een goed idee is), dingen als bird-dog, superman, en planken...
- een row-oefening doen waarbij je je rug minder gebruikt, bijvoorbeeld een dumbbel bent-over-row.![]()
En de stang richting navel trekken! Ik trok hem in het begin vooral richting borst maar ff instructeur naar houding laten kijken en toen kwam dat dus aan het licht. Wel een leuke oefening om te doen, alleen veel ruimte nodig.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 22:52 schreef Diabox het volgende:
Borst naar voren, kont naar achter, kin omhoog, vooroverbuigen en rug recht en roeien.![]()
http://www.kijkshop.nl/pr(...)-knijpveer-bb-912-c/quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:17 schreef Jac0bus het volgende:
Nog even een vraag: ik wil graag mijn grip verbeteren omdat die in alledaagse dingen nog al eens ontbreekt. Iemand een idee waar je deze dingen kan krijgen in NL?Confidence through competence![]()
Doe je daarmee niet meer biceps en minder de lats?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 23:59 schreef Diabox het volgende:
Ik doe hem overigens altijd supinate grip, echt 'n aanrader.Confidence through competence![]()
Lief dagboek
Kreeg gisteren bijna 16 kg op mijn kop bij het incline dumbell bench press. Gelukkig een spotter bij me..
xx![]()
Heb het liefst die van Captain's of Crush, beetje de standaard voor die dingen. Ik kijk wel ff op Amazon.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 00:29 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
http://www.kijkshop.nl/pr(...)-knijpveer-bb-912-c/I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Zo'n maat van mij wilde laatst ook iets van 24 omhoog gooien maar hij kon het niet hebben knallen allebei de dumbells op zijn gezicht, nou heeft ie 1 blauw oogquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:27 schreef Fanta-stick het volgende:
Lief dagboek
Kreeg gisteren bijna 16 kg op mijn kop bij het incline dumbell bench press. Gelukkig een spotter bij me..
xx
Altijd stoer doen met gewicht.![]()
Hoezo epic fail ?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:56 schreef SunTzu het volgende:
Zo'n maat van mij wilde laatst ook iets van 24 omhoog gooien maar hij kon het niet hebben knallen allebei de dumbells op zijn gezicht, nou heeft ie 1 blauw oog
Das lullig voor hem ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:56 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Zo'n maat van mij wilde laatst ook iets van 24 omhoog gooien maar hij kon het niet hebben knallen allebei de dumbells op zijn gezicht, nou heeft ie 1 blauw oog
Darwin Award nominatie.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:56 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Altijd stoer doen met gewicht.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Hahahahhaquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:56 schreef SunTzu het volgende:
[..]
[Dagboek]Ik ga die crunchers gewoon op Amazon bestellen. Long term goal: een van de 150 mensen op deze aarde zijn die de nummer 3 kunne sluitenIemand die meedoet?
[/Dagboek]
Ah dank, ik wist niet dat ze die in NL ook verkopen. Wel duur, 30 euro tegenover 25 dollar. Maarja met de verzendkosten erbij ben ik ws. even duur uit.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 11:14 schreef kidkash19 het volgende:
Pssssst
http://www.sportfood.nl/captains-of-crush-grippers/I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ik zou niet eens maat willen zijn van iemand die slechts 24 doet, gay-gewichtje.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:56 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen die minder dan 24 kg dumbbells bij ook maar een oefening gebruikenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:13 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik zou niet eens maat willen zijn van iemand die slechts 24 doet, gay-gewichtje.! Ecto's
Of toch du vader?![]()
Zo laag begon ik nieteensquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:26 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Inderdaad, mensen die minder dan 24 kg dumbbells bij ook maar een oefening gebruiken! Ecto's
Deathlift or Die.![]()
Nou, dat vond ik een fors gewicht voor een dumbbell shoulder press toen ik begon.Confidence through competence![]()
Stat nog steeds te koop btw
iemand interesse?
[TK] Bench press bank incl halter (30 mm) en wat losse gewichten![]()
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 12:13 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ik zou niet eens maat willen zijn van iemand die slechts 24 doet, gay-gewichtje.![]()
![]()
-edit-
Snap niet waarom er altijd stoer word gedaan met gewicht, doe gewoon de correcte uitvoering![]()
1 zo'n kerel in de sportschool die is gewoon helemaal krom getraind, de ene kant van zijn rug is best breed terwijl de andere kant gewoon recht is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die kromme sjakies zie je dan ook nog advies geven aan kleine jochies
[ Bericht 12% gewijzigd door SunTzu op 07-10-2011 16:40:27 ]![]()
Je bent niet de enigequote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:25 schreef SunTzu het volgende:
-edit-
Snap niet waarom er altijd stoer word gedaan met gewicht, doe gewoon de correcte uitvoering
quote:1 zo'n kerel in de sportschool die is gewoon helemaal krom getraind, de ene kant van zijn rug is best breed terwijl de andere kant gewoon recht is.Mensen die helemaal uit proportie zijn getraindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van die kromme sjakies zie je dan ook nog advies geven aan kleine jochies![]()
En dan nog wel stoer blijven kijken terwijl je gew voor schut staat
![]()
![]()
Vandaag ff gewogen, laatste keer was op 22 januari of zo toen ik de eerst keer kwam. Toen woog ik 79, met veel vet. Nu 89 met weinig vet:) Toch leuk om te zien. Lijkt trouwens ook wel in mijn omgeving iedereen in een keer begint te fitnessen nu, veel vragen om advies. Vind dat altijd lastig, probeer ze wel te helpen maar wil geen verkeerd advies geven. Ik stel liever niet zelf een train- of eetschema voor ze op, maar geef wel tips als kwark na het avondeten en voor het slapen gaan, kracht voor cardio etc.![]()
Leuk om te zien man ga zo doorquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:45 schreef L-D het volgende:
Vandaag ff gewogen, laatste keer was op 22 januari of zo toen ik de eerst keer kwam. Toen woog ik 79, met veel vet. Nu 89 met weinig vet:) Toch leuk om te zien. Lijkt trouwens ook wel in mijn omgeving iedereen in een keer begint te fitnessen nu, veel vragen om advies. Vind dat altijd lastig, probeer ze wel te helpen maar wil geen verkeerd advies geven. Ik stel liever niet zelf een train- of eetschema voor ze op, maar geef wel tips als kwark na het avondeten en voor het slapen gaan, kracht voor cardio etc.![]()
![]()
Haha je raakt hem echt niet kwijt he?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:12 schreef ukga het volgende:
Stat nog steeds te koop btw
iemand interesse?
[TK] Bench press bank incl halter (30 mm) en wat losse gewichtenI had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Hehe ja moest ook ff wat vet eraf halen nu weer aan het bulken veel leuker.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:13 schreef Partyboy1991 het volgende:
Ga trouwens volgende week beginnen met bulken ik zal mn schema binnekort ff plaatsen![]()
Best triest als dat gebeurt met 24 kilo.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 09:56 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Altijd stoer doen met gewicht.Met 40 kilo a la, maar met 24...
![]()
![]()
Over mensen die gaan beginnen gesprokenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:45 schreef L-D het volgende:
Vandaag ff gewogen, laatste keer was op 22 januari of zo toen ik de eerst keer kwam. Toen woog ik 79, met veel vet. Nu 89 met weinig vet:) Toch leuk om te zien. Lijkt trouwens ook wel in mijn omgeving iedereen in een keer begint te fitnessen nu, veel vragen om advies. Vind dat altijd lastig, probeer ze wel te helpen maar wil geen verkeerd advies geven. Ik stel liever niet zelf een train- of eetschema voor ze op, maar geef wel tips als kwark na het avondeten en voor het slapen gaan, kracht voor cardio etc.
Ik heb me gister ingeschreven bij een sportschool en ga maandag voor het eerst heen. Op aanraden van Panzermaus ga ik het starting strength schema van Mark Rippetoe volgen.
Het plan is consequent elke maandag woensdag en vrijdag heen te gaan. Ik heb er zin in.![]()
Cool, ik doe hem ook, ben nu een maand bezig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Over mensen die gaan beginnen gesproken
Ik heb me gister ingeschreven bij een sportschool en ga maandag voor het eerst heen. Op aanraden van Panzermaus ga ik het starting strength schema van Mark Rippetoe volgen.
Het plan is consequent elke maandag woensdag en vrijdag heen te gaan. Ik heb er zin in.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Ah tof, bevalt het een beetje?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:21 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Cool, ik doe hem ook, ben nu een maand bezig.![]()
Goed toch, heb zelf geen flauw idee wat het is maar veel succes ermee iig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:09 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Over mensen die gaan beginnen gesproken
Het plan is consequent elke maandag woensdag en vrijdag heen te gaan. Ik heb er zin in.![]()
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 22:00 schreef L-D het volgende:
[..]
Goed toch, heb zelf geen flauw idee wat het is maar veel succes ermee iig.
Ik had eerder in dit topic gevraagd welke sups ik moet nemen
Voor de pre workout kreeg ik als antwoord
http://bodyenfitshop.nl/e(...)on/pre-workout-power
Als whey
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
Gewoon gaan met deze twee of raad er iemand (een van) deze af, of een ander artikel juist aan? En hoe zit het met creatine, nog een extra potje creatine aanschaffen of zit er creatine in de pre workout item? Indien extra potje creatine graag advies welke creatine merk/soort aangeraden wordtEn ook zou ik graag willen weten, indien creatine apart is van pre workout, welke je wanneer moet innen.
![]()
Heb je nu wel een fatsoenlijk voedingsschema dan?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
http://www.xxlnutrition.nl/creatine-monohydraat/xxl-nutritionquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:22 schreef ezelbayraktar het volgende:
Ik had eerder in dit topic gevraagd welke sups ik moet nemen
Voor de pre workout kreeg ik als antwoord
http://bodyenfitshop.nl/e(...)on/pre-workout-power
Als whey
http://www.bodyenfitshop.(...)tion/whey-perfection
Gewoon gaan met deze twee of raad er iemand (een van) deze af, of een ander artikel juist aan? En hoe zit het met creatine, nog een extra potje creatine aanschaffen of zit er creatine in de pre workout item? Indien extra potje creatine graag advies welke creatine merk/soort aangeraden wordtEn ook zou ik graag willen weten, indien creatine apart is van pre workout, welke je wanneer moet innen.
Of toch du vader?![]()
Yea mijn voedingsschema is naar mijn zien oké maar ik moet even nauwkeurig calorieën e.d. gaan tellen. Misschien dat er net een broodje af of bij moetquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:25 schreef Seam het volgende:
Heb je nu wel een fatsoenlijk voedingsschema dan?
Ik begin de dag met een glas melk en 2 sneetjes volkoren brood met daarin of 100 gram tonijn of 100 gram kipfilet en ijsbergsla. Vervolgens elke 2-3 uur 2 sneetjes brood van het zelfde. en als avondeten aardappel, rijst of pasta met biefstuk, kip of vis. Voor het slapen 500 gram kwark met 2 stuk fruit.
Qua wat ik eet zit ik wel goed, naar mijn weten. Maar zoals in zin 1 aangegeven tel ik totaal niet wat ik eetMaandag vorm en plaats ik mijn schema met alle details er op aan.
Creatine gaat dus los van pre workout sups? Wanneer neem je creatine en wanneer pre workout sups? Ik had volgens mij gelezen dat pre workout sups 45 min voor het trainen moest, klopt dit?quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:33 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
http://www.xxlnutrition.nl/creatine-monohydraat/xxl-nutrition![]()
Is allemaal heel makkelijk te vinden op internet. Gewoon DBB of desnoods google.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:43 schreef ezelbayraktar het volgende:
[..]
Yea mijn voedingsschema is naar mijn zien oké maar ik moet even nauwkeurig calorieën e.d. gaan tellen. Misschien dat er net een broodje af of bij moet
Ik begin de dag met een glas melk en 2 sneetjes volkoren brood met daarin of 100 gram tonijn of 100 gram kipfilet en ijsbergsla. Vervolgens elke 2-3 uur 2 sneetjes brood van het zelfde. en als avondeten aardappel, rijst of pasta met biefstuk, kip of vis. Voor het slapen 500 gram kwark met 2 stuk fruit.
Qua wat ik eet zit ik wel goed, naar mijn weten. Maar zoals in zin 1 aangegeven tel ik totaal niet wat ik eetMaandag vorm en plaats ik mijn schema met alle details er op aan.
[..]
Creatine gaat dus los van pre workout sups? Wanneer neem je creatine en wanneer pre workout sups? Ik had volgens mij gelezen dat pre workout sups 45 min voor het trainen moest, klopt dit?Deathlift or Die.![]()
Ik ga dan uit van de volgende 2 posts die ik via Google gevonden hebquote:Op zaterdag 8 oktober 2011 18:45 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Is allemaal heel makkelijk te vinden op internet. Gewoon DBB of desnoods google.quote:Ik gebruik het momenteel allebei.
45 minuten voor de training een pre workout
Na de training creatine + whey .Dus pre workout 45min voor het trainen en meteen na trainen 5 gram creatine en whey.quote:Allebei, doe ik zelf ook.
Alleen zou ik niet voor je gaat trainen creatine nemen, maar in de ochtend of na het trainen. Ik krijg anders té veel last van spierpomp en dat belemmert m'n training.
Met Noxipro (ook een pre workout) is de pomp precies goed bij mij :-)
Stuit ik toch op de volgende vraag, kan je creatine gewoon in je shake gooien of is het verstandiger deze 2 los te benuttigen? En kan dit gewoon meteen achterelkaar na het trainen?![]()
Situatie 1: gooi creatine in een shake en slik de shake door naar je maag
Situatie 2: drink de shake, eet wat creatine
Hmmmmmmmm, het zal echt zooooo veel uitmaken wat er in je maag dan drijft
Doet me denken aan iemand in de gym die heel nauwkeurig whey en dextrose aan het afwegen was, omdat hij ergens had gelezen dat je per se x gram dit en x gram dat moest drinken.
Dus hij drinkt het allemaal op en gaat vervolgens meteen daarna aan een flesje sportdrank zitten lurken
quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef Stereotomy het volgende:
Doet me denken aan iemand in de gym die heel nauwkeurig whey en dextrose aan het afwegen was, omdat hij ergens had gelezen dat je per se x gram dit en x gram dat moest drinken.
Dus hij drinkt het allemaal op en gaat vervolgens meteen daarna aan een flesje sportdrank zitten lurken
Deze gast heeft ook erg veel goede/leuke (cardio) oefeningen met veel tips. Ook goed voor mensen die willen afvallen imo.
Maar even een vraagje voor mezelf.
Ik las deze week dus over die macronutrien (typo). 1 iemand zei hier dat je in de cut ook gewoon aardappelen bijv. kan eten als je macro's maar kloppen.
Nu heb ik een vraag of iemand echt goede leesvoer heeft over die macro's. Ik heb het boek van Burn the fat, feed the muscle, maar ik kan niet zo lang volhouden om een boek te lezen en wil nog meer kennis vergaren over voeding omdat ik het een beetje zat wordt om, om de dag vis en kip te eten met weinig smaak.. dus misschien kan ik hierdoor wat meer variëren.
Alvast bedankt, groetjes Y_B.![]()
Nee,quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 20:00 schreef seto het volgende:
Voor een beter effect van de creatine kan je het beter los met druivensap drinken.
Insulineresponse is hoger als je carbs + proteine drinkt dan carbs los, dus mocht je een kniesoor zijn, dan kun je de creatine zelfs beter met je shake drinken.
Trouwens, dat druivensap verhaaltje met creatine, is dat de wereld ingeholpen door iemand die dacht: oh, druiven = druivensuiker = glucose = leuke insulinepiek? Of wat?
Zou hij weten dat er ongeveer 1:1 ratio glucose / fructose zit in druivensap?Confidence through competence![]()
Dat zie je vrij veel.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 19:55 schreef Stereotomy het volgende:
Dus hij drinkt het allemaal op en gaat vervolgens meteen daarna aan een flesje sportdrank zitten lurken![]()
Ff iets anders; heeft iemand laatst OBESE gezien op (ikd acht) rtl4
Was een man van 270 kilo die ze gingen helpen om af te vallen. Na 300 dagen woog ie nog 'maar' 114 kilo
(wel hingen de lappel vel er bij alsof het een gesmolten stuk kaas was)
[ Bericht 1% gewijzigd door ukga op 09-10-2011 11:38:42 ]![]()
Je reactie is om te kotsen. Ik heb net die aflevering gekeken en ik heb zwaar respect voor die man. Je moet je ook even bedenken dat het overtollige huid wat die nog meedraagt aardig wat weegt en wat die in die jaar tijd moest doorstaan is niet niks.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:19 schreef ukga het volgende:
Was een man van 270 kilo die ze gingen helpen om af te vallen. Na 300 dagen woog ie nog 'maar' 114 kilo
Mensen zoals jou hebben we hier niks aan.![]()
![]()
Prima prestatie toch? Ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:19 schreef ukga het volgende:
Maar even terzake, ik ben m'n 4 daagse split zat en wil een UB/LB split gaan volgen (twee x per week benen voor huge wheels).
Hoeveel oefeningen per workout is verstandig voor UB?
Heb het nu als volgt opgebouwd (schema van bodybuilding.com gejat en wat shit veranderd/toegevoegd):
Monday: Upper Body
• Bench Press: 4x6-8
• Bent-over Row 4x6-8
• Dumbbell Shoulder Press: 3x10-12
Lat Pulldown 4x6-8
Rear dumbbell fly 3x10-12
• Bicep Curl: 3x10-12
• Rope Tricep Pull-downs: 3x10-12
Tuesday: Lower Body
• Front Squat: 4x6-8
• Deadlift: 4x6-8
Glute-ham raise 4x6-8
• Lunges: 3x10-12
• Hamstring Curl: 3x10-12
• Standing Calf Raises: 3x10-12
Wednesday: Abs/core/cardio
Thursday: Upper Body
• Incline Dumbbell Press: 4x6-8
• Chin-up: 4x6-8
• Barbell Shoulder Press: 4x6-8
Cable row 3x10-12
• Front Lateral Raises: 3x10-12
• Dips: 3x10-12
Barbell curl 3x10-12
Friday: Lower Body
• Back Squat: 4x6-8
• Stiff-Legged Deadlift: 4x6-8
• Leg Press: 3x10-12
Leg-extension 3x10-12
• Seated Calf Raises: 3x10-12
Saturday: Rust/Cardio
Ik twijfel ook nog over lat pulldowns op maandag, zou het niet beter zijn om gewoon 2x per week chins/pull-ups te doen? Is wel een oefening waar ik wat vooruitgang mee wil boeken.
[ Bericht 1% gewijzigd door 16meter op 09-10-2011 11:47:53 ]![]()
SORRYY ik plaatste de post op mijn htc. Ik had p.o. een Verkeerde smilie gemaakt. Ik vond het juist echt vet om te zien hoe die gast zo veel afvielquote:Op zondag 9 oktober 2011 01:35 schreef AllHats het volgende:
[..]
Je reactie is om te kotsen. Ik heb net die aflevering gekeken en ik heb zwaar respect voor die man. Je moet je ook even bedenken dat het overtollige huid wat die nog meedraagt aardig wat weegt en wat die in die jaar tijd moest doorstaan is niet niks.
Mensen zoals jou hebben we hier niks aan.
Deze:moest deze
zijn
De trainer was btw me oude kickboxtrainer, Radmilo Soda![]()
Ik vraag me altijd af hoe je in hemelsnaam op 270 kilo komt. Tenzij het echt een ziekte is (en dat is gewoon veel en slecht eten niet vind ik) heb ik nooit echt medelijden met dat soort mensen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 21:19 schreef ukga het volgende:
(wel hingen de lappel vel er bij alsof het een gesmolten stuk kaas was)I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Same here, ik vraag me altijd af hoe ze het überhaupt zover kunnen laten komen. Maar dat is verder offtopicquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:48 schreef Jac0bus het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe je in hemelsnaam op 270 kilo komt. Tenzij het echt een ziekte is (en dat is gewoon veel en slecht eten niet vind ik) heb ik nooit echt medelijden met dat soort mensen.![]()
![]()
Waarom zou je rug/borst en schouders/borst op dezelfde dag doen? Mijn rugtraining alleen is al zo intensief dat ik daarna niet meer kan.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
Prima prestatie toch? Ik zie het probleem niet.
Maar even terzake, ik ben m'n 4 daagse split zat en wil een UB/LB split gaan volgen (twee x per week benen voor huge wheels).
Hoeveel oefeningen per workout is verstandig voor UB?
Heb het nu als volgt opgebouwd (schema van bodybuilding.com gejat en wat shit veranderd/toegevoegd):
Monday: Upper Body
• Bench Press: 4x6-8
• Bent-over Row 4x6-8
• Dumbbell Shoulder Press: 3x10-12
Lat Pulldown 4x6-8
Rear dumbbell fly 3x10-12
• Bicep Curl: 3x10-12
• Rope Tricep Pull-downs: 3x10-12
Tuesday: Lower Body
• Front Squat: 4x6-8
• Deadlift: 4x6-8
Glute-ham raise 4x6-8
• Lunges: 3x10-12
• Standing Calf Raises: 3x10-12
Wednesday: Abs/core/cardio
Thursday: Upper Body
• Incline Bench Press: 4x6-8
• Chin-up: 4x6-8
• Barbell Shoulder Press: 4x6-8
Cable row 3x10-12
• Front Lateral Raises: 3x10-12
• Dips: 3x10-12
Barbell curl 3x10-12
Friday: Lower Body
• Back Squat: 4x6-8
• Stiff-Legged Deadlift: 4x6-8
• Leg Press: 3x10-12
Leg-extension 3x10-12
• Seated Calf Raises: 3x10-12
Saturday: Rust/Cardio
Ik twijfel ook nog over lat pulldowns op maandag, zou het niet beter zijn om gewoon 2x per week chins/pull-ups te doen? Is wel een oefening waar ik wat vooruitgang mee wil boeken.
Ik vind dat maar een raar schema met rare combinaties van spiergroepen per dag. Hierdoor kan je niet elke spiergroep even intensief trainen. Ik zou ook geen deads doen op de dag dat je benen doet (tenzij stiffed leg). Ook een keer per week buik vind ik veel te weinig, ik doe hem toch echt 3x per week en dan train ik hem goed kapot, tenzij je van die "pussy" abs wil die mijn buurjongen van 12 ook heeft, tjah.
En 2x per week squatten en deadliften raad ik je ook niet aan, tenzij je je rug naar de kloten wil hebben. Benen gewoon met hoog volume trainen, 1x per week, vaak heb je er dan 3 dagen na nog last van.
Heb het gevoel dat dit een beetje een beginnersschema is, voor zoals de naam als zegt: beginners. Om even aan te kloten en de resultaten af te wachten.
Maar als dit voor jou werkt, go for it. Ik zou nooit aan zo'n schema beginnen.![]()
gast![]()
alles aan je post straalt uit dat je geen enkele kennis van zaken hebt
rug slopen door 2x per week deadliften![]()
1x per week buik onvoldoende? ben je een fucking superdude ofzo? of zo'n idioot die denkt dat de abs een wonder spiergroep is die minder rust nodig heeft dan andere?
pussy abs? ik schat in dat mijn core veel sterker is dan de jouwe.
UB/LB voor beginners? de hele BB community is het er zo een beetje over eens dat UB/LB en 3/4-day splits het meest effectief zijn.![]()
Dus omdat de hele community dat zegt mag ik er niet tegenin gaan? Ik heb ook zulke schema's gevolgd en heb veel meer progress gemaakt door mijn eigen twist eraan te geven.quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:54 schreef 16meter het volgende:
gast![]()
alles aan je post straalt uit dat je geen enkele kennis van zaken hebt
rug slopen door 2x per week deadliften_!
UB/LB voor beginners? de hele BB community is het er zo een beetje over eens dat UB/LB en 3/4-day splits het meest effectief zijn.
Snap ook niet waarom je meteen zo offended bent, je vraagt om mensen hun mening, en ik geef de mijne wat jij ermee doet moet je zelf weten. En ja, je buik heeft inderdaad minder rust nodig dan je andere spiergroepen.![]()
bron? (superdudes.nl geldt niet al bron)quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:58 schreef Om_nomnom het volgende:
[..]
En ja, je buik heeft inderdaad minder rust nodig dan je andere spiergroepen.
Je praat een hoop onzin en gebruikt allerlei krachttermen om je onzin te verkopen, dat maakt 't nog triester.![]()
![]()
Rob riches, traint ze 4x per week, kijk zijn trainingschema's en youtube video's maar eens. En vele andere bodybuilders trainen ze meerdere malen per week.
Matthew Ogus. meerder malen per week.
Maargoed, succes met je buik 72 uur rust te geven, ik pak ze gewoon 3 á 3,5 keer per week en ze groeien hard. Ik ben van mening adat 24 uur voldoende is maargoed, dat is weer voor mij persoonlijk. Iedereen verschilt.![]()
Lijkt wel of ik met een klein kind discussieer, ga lekker zelf googlen er zijn genoeg artikelen die zeggen dat je je buik hetzelfde aantal uren rust nodig heeft als al je andere spieren, er zijn er ook genoeg die zeggen van niet.
En zie de 2 bodybuilders die ik hierboven heb gepost, blijkbaar heeft het enorm goed gewerkt voor hun. En zo kan je nog tientallen andere bekende bodybuilders zoeken.
Doug Peaney, ook 3 a 4x per week:
Maar blijkbaar ben jij iemand die alleen traint zoals mensen op internet het aanbevelen, in plaats van te experimenteren en naar je eigen lichaam te luisteren.
Succes met je bodybuilding doelen.![]()
Waar zijn die artikelen dan? Bro science en plaatjes van juice heads tellen niet mee als onderbouwing.
Wat zijn je stats trouwens?![]()
Lee Priest was/is 'n miljard keer buffer en traint nooit z'n abs (als in: isoleert), wat probeer je precies te zeggen met deze anekdotische bewijsvoering Om_nomnom? Dat je geen beter bewijs kan vinden en daarmee al je stelling al aan het wankelen brengt?![]()
Ze competen alledrie in natural bodybuilding wedstrijden. Maar 16meter, je bent gewoon op zoek naar een stok om een hond mee te slaan. Dit omdat ik commentaar geef op je schema waar je zelf om vroeg. Doe lekker je eigen onderzoek zou ik zeggen.
ZO kinderachtig jouw reacties, ik geef gewoon constructief mijn mening, heb je enig idee hoe dom je jezelf laat overkomen? Ga maar lekker 2x per week zwaar deadliften, succes met je spine goals in 2013.
Maar ik ga geen eens energie stoppen in mijzelf te verdedigen hier, niet tegen zo'n kleuter. Doe lekker je eigen ding en als dat werkt ga er lekker mee door. Ik ben erg tevreden met mijn eigen schema en maak goede gains.![]()
Bron?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:24 schreef Om_nomnom het volgende:
Ga maar lekker 2x per week zwaar deadliften, succes met je spine goals in 2013.
Waarom kap je niet met je ongefundeerde bullshit uitspraken.![]()
Maar die staat heul niet in de Men's Healthquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:24 schreef Diabox het volgende:
En oh ja, Dexter Jackson isoleert ze ook niet;
[ afbeelding ]
Tot dusverre mijn anekdotische bewijsvoering.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2011 12:26:52 ]![]()
Als je een beetje verstand van bodybuilding hebt zou je weten dat er veel verschillende bronnen zijn voor dezelfde dingen, dus ik kom weer terug op mijn vorige statement, doe wat voor JOU werkt.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:25 schreef 16meter het volgende:
[..]
Bron?
Waarom kap je niet met je onfundeerde bullshit uitspraken.![]()
En nu mijn laatste post in dit topic.
Hoe serieus kan je iemand nemen als 16meter, die zegt dat je bij biceps curls je ellebogen mee moet tillen voor een betere ROM.
![]()
Alleen wetenschappelijk bronnen tellen, dat snap jij volgens mij niet helemaal. Wat je maatjes in je gym beweren moet niet je klakkeloos aannemen. Wat een paar Amerikaanse 'natural' builders beweren te doen ook niet.
Hele volksstammen geloven dat je met cable fly's 'binnenkant borst' kunt isoleren, bijvoorbeeld, terwijl dat de grootst mogelijke onzin is.Cheaten kan inderdaad voordelen hebben bij de barbell curl.quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:28 schreef Om_nomnom het volgende:
Hoe serieus kan je iemand nemen als 16meter, die zegt dat je bij biceps curls je ellebogen mee moet tillen voor een betere ROM.
[ Bericht 28% gewijzigd door 16meter op 09-10-2011 12:38:07 ]![]()
quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:28 schreef Om_nomnom het volgende:
![]()
En ook al zegt 16meter dat je pindakaas op je oren moet smeren om meer definitie te krijgen in je kuiten, zolang hij het maar semi-wetenschappelijk kan onderbouwen ipv met foto's strooien en anderen voor n00b uitmaken, geloof ik 'm.![]()
Wat doen deze MH pics in dit topic?quote:Op zondag 9 oktober 2011 12:05 schreef Om_nomnom het volgende:
[ afbeelding ]
Rob riches, traint ze 4x per week, kijk zijn trainingschema's en youtube video's maar eens. En vele andere bodybuilders trainen ze meerdere malen per week.
Matthew Ogus. meerder malen per week.
[ afbeelding ]
Maargoed, succes met je buik 72 uur rust te geven, ik pak ze gewoon 3 á 3,5 keer per week en ze groeien hard. Ik ben van mening adat 24 uur voldoende is maargoed, dat is weer voor mij persoonlijk. Iedereen verschilt.![]()
Ik vraag me met abs altijd eerder af of je ze weighted moet trainen of dat je ze met unweighted oefeningen ook aanpakt, minder over hoe vaak je ze traint.I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...![]()
Dat is even triestquote:Op zondag 9 oktober 2011 12:32 schreef Weissman het volgende:
[..]
En ook al zegt 16meter dat je pindakaas op je oren moet smeren om meer definitie te krijgen in je kuiten, zolang hij het maar semi-wetenschappelijk kan onderbouwen ipv met foto's strooien en anderen voor n00b uitmaken, geloof ik 'm.
Of toch du vader?![]()
Als wetenschappelijk is aangetoond dat iets triest is, dan is het triest.quote:Op zondag 9 oktober 2011 16:14 schreef 16meter het volgende:
Niets is triest als het wetenschappelijk aangetoond is.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: