Bedankt Leandra....maar idd, het is een meisje. Al krijg ik een heleboel kleding via via en dat zijn bijna alleen maar jongens. Krijg waarschijnlijk veel neutrale pakjes (mensen in mijn omgeving mogen voorlopig niet weten wat het wordt, houden we nog even voor onszelf) maar mijn kleine meid mag best een stoer legerbroekje of spijkerbroekje aan hoor...

Ben sowieso niet zo van het roze en al die jurkjes en tierelantijntjes. (maar nogmaals, ik zal niet klagen over wat ik krijg!)
Flugel het is niet zo dramatisch dat we financieel helemaal aan de grond zitten hoor, (dat we bijvoorbeeld niet te eten hebben ofzo-dat is pas erg) het kwam misschien erger over dan het is. We moeten gewoon de komende maanden een beetje uitkijken met ons geld en daarom wil ik geen (dure) dingen aanschaffen die we niet nodig hebben. Ik had wat uitzetlijsten van internet en daar staat zoveel op....vraag me af wat je er nou echt van nodig hebt. Gelukkig heeft een vriendin (die moeder is) gister allerlei dingen voor me weggestreept van die lijst. En eerst wist ik niet wat voor kleding zo'n kleintje allemaal nodig hebt, dus ik kocht steeds maar niks. Want moet je nou een stuk of 5 rompertjes in de kleinste maat kopen? Wat nou als je een grote baby blijkt te hebben, zit je met die te kleine dingen? Moet je dan maar meteen ook wat grotere kopen? En hoeveel dan? Of krijg je die vaak cadeau? En moet je een boxpakje kopen? En een pyama? Of slaap een baby in een rompertje? Met of zonder overslagvestje? Of met een deken? Of twee dekens? En is zo'n pakje met sokjes eraan vast handiger? Maar nu weet ik dat wel een klein beetje. Ik vraag me allerlei dingen af: als je een wipstoeltje hebt, heb je dan een box nodig? En andersom? Of een box sowieso, of later pas? Of gebruik je die maar een jaar? En een kinderstoel hoeft toch ook niet meteen? Maar als het geen meegroeistoel is, moet je dan na een jaar alweer een nieuwe kopen? En hoe belangrijk is de kwaliteit van het matras van het ledikant? Bij de Ikea heb je ze voor 10 euro maar ook voor 100. Maar als die van 10 slecht is mag dat toch helemaal niet verkocht worden? Of kun je die na een jaar weggooien? Of moet je afwachten of je kind er erg op ligt te zweten, en dan een duurdere kopen? Moet je een deken en lakens hebben of kun je meteen een slaapzak gebruiken? En als je dan een slaapzak gebruikt kun je dat dekentje voor de wandelwagen gebruiken? Of moet je daar ook weer wat speciaals voor kopen? Onze kleine wordt in de winter geboren, moet ik een jasje kopen? En ik las ergens dat je gewone kleding moet kopen, twee outfits ofzo, om mee naar buiten te kunnen in de eerste maanden. Welke maat dan, daar groeit ze toch zo weer uit? En ik weet niet wanneer ik me goed genoeg voel om naar buiten te gaan. En heb je echt twee kruiken nodig? Is één niet genoeg? En een badcape? Is een handdoek niet goed? Nou ik kan nog wel honderden vragen bedenken en ik verwacht dus niet dat jullie overal antwoord op gaan geven, wou jullie alleen even laten lezen hoe ik dus mezelf gek maak.

Ik denk dat ik maar niet teveel aanschaf en op het moment dat we die kleine hebben, maar moet kijken wat ik denk nodig te hebben....