abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102610586
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 14:30 schreef WupWup het volgende:

[..]

:D

Met groot kind voorop is moeten bukken niet praktisch, maar daar had ik zelf pas veeeeeel later last van. Met 10 maanden ofzo? En vanaf 5 maanden droeg ik d'r ook op mijn rug. Het is net wat je wilt, maar heb je een kinderwagen echt nodig? Nee, als je het mij vraagt niet.
Dat ja. Lente vindt het nu een leuk spelletje om zich eens achterover te gooien en zo op d'r kop in de doek te hangen. En ze komt vaak op het idee op het moment dat ik buk om een drol van straat te schrapen. Ze heeft er al wel eens met dr haar ingehangen. :') En daar werd ik zo chagrijnig van dat ik onder het mom van 'je hebt nu toch al gescheten' geen stap meer verder heb gewandeld, maar direct rechtsomkeert heb gemaakt. En we waren de straat nog niet uit...
pi_102611272
Nou ik ben wel heel blij dat ik een kinderwagen heb. Heb wel de draagdoek veel gebruikt, maar soms is het wel fijn om even geen baby aan je lijf te hebben (bij kleren kopen bijvoorbeeld) en mijn man en mijn moeder (vaste oppas 1 dag per week) hebben niet zo veel met draagdoeken enzo.

Er staan tig wagens te koop op marktplaats dus voor budgetredenen hoef je het niet te laten.
pi_102611505
Wat jij zegt, Octo. Ik heb de kinderwagen niet vaak gebruikt. Maar de keren waarop ik dat wél deed, had ik toch echt niet zonder gekund.

Zoals Mignonne al voorstelt, zou ik beginnen met een doek en dan evenveel later alsnog een tweedehands kinderwagen kopen.
pi_102612297
Thanks ladies. Ben een twijfelkont. Ik denk dat ik het maar gewoon aankijk.
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_102613750
Ja, met Maxi-cosi bedoelde ik het baby-autostoeltje. Die van het merk Maxi-cosi past iig op de zapp:
  zondag 2 oktober 2011 @ 16:14:53 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102614103
Hier een kinderwagen die veel gebruikt wordt. Toen hij pasgeboren was, sliep hij erin naast ons bed. En we gaan regelmatig de hei op, dat zie ik met een buggy niet voor me. Een voordeel vind ik verder dat anderen dan ook met hem kunnen wandelen. Ik heb ook een draagzak, maar dat zie ik de oma's en opa's, tantes of wie dan ook met hem een wandeling maakt, niet gebruiken. En mijn man past hem niet :D Met een wagen heb je je kind ook mooi even geparkeerd als je bijvoorbeeld op het terras zit of op het consultatiebureau bent. Even je handen vrij.
pi_102619976
Psssst Isla, in Vraag&Aanbod heeft Cooki net een maxi cosi gratis af te halen geplaatst.. In Limburg op te halen..
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:05:36 #33
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_102620092
Ik heb de wagen veeeeeeeel gebruikt. Ik was zeker in het begin niet van de doeken/dragers dus Noortje heeft het heel fijn gedaan in de bak. Daarna ook vaak in de maxi cosi op het onderstel, dat vind ik echt een uitvinding. Nu gebruiken we vaker de buggy omdat die in de gang past maar voor lange stukken sinds kort weer de kinderwagen omdat Noortje het daarin veel prettiger vind dan in de buggy.
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:28:48 #34
100412 mefke79
komt goed!
pi_102620860
isla, ik ben 184cm, mijn man 189. En ja, op hakken achter de zapp is een uitdaging.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:41:15 #35
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_102621354
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:14 schreef Aventura het volgende:
Hier een kinderwagen die veel gebruikt wordt. Toen hij pasgeboren was, sliep hij erin naast ons bed. En we gaan regelmatig de hei op, dat zie ik met een buggy niet voor me. Een voordeel vind ik verder dat anderen dan ook met hem kunnen wandelen. Ik heb ook een draagzak, maar dat zie ik de oma's en opa's, tantes of wie dan ook met hem een wandeling maakt, niet gebruiken. En mijn man past hem niet :D Met een wagen heb je je kind ook mooi even geparkeerd als je bijvoorbeeld op het terras zit of op het consultatiebureau bent. Even je handen vrij.
Goh, wij hebben een tweedehands Quinny gekocht, maar ik dacht in kinderwagens ligt ook een "echt" matrasje.
Maar het is alleen een stuk schuimrubber en niet al te dik.
Ligt dit aan de Quinny? of is dit bij alle kinderwagens zo?
En kan je dan toch je kindje daar in laten slapen?
Rayen 2½ jaar!
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:47:00 #36
100412 mefke79
komt goed!
pi_102621563
mura is ook niet meer dan schuimrubber, maar ze zijn nog zo licht, kan best.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 2 oktober 2011 @ 19:49:40 #37
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_102621660
In onze mutsy zit een dun matrasje, dat voldoet prima. Het is niet alsof je de baby op een plank legt ofzo. Voor een week of twee kan het prima. Aankleedkussen om het matrasje, hydrofiel onder hoofdje en het is een mooi bedje.
pi_102621663
Isla, Bij Mette hebben we de bak van de kinderwagen nooit gebruikt, daar wilde ze niet in liggen. Dus de eerste 6 maanden bijna uitsluitend de doek gebruikt en af en toe onderstel met maxicosi.
Daarna de zitting erin gedaan (we hebben een Bugaboo cameleon, 2de hands via marktplaats). Dat vond ze geweldig, dus uiteindelijk voor de boodschappen best veel gebruikt. Ik doe altijd lopend boodschappen namelijk.
Nu, met baby 2 gebruik ik de bak wel ineens, nooit gedacht. Ik draag Wies ook veel, maar voor het lopen is dat nu echt te zwaar en is het lopen achter een wandelwagen prettiger. Wat Mignonne en Mefke ook al zeiden, je weet niet met hoeveel kleerscheuren je uit de bevalling komt. Ik kan dus de komende maand niet echt wandelen en dragen te gelijkertijd en ben dus blij met de kinderwagen, kan ik toch de deur uit.

Wij hebben trouwens ook een Quinny Zapp, heel fijn ding is dat, zeker vanwege de maxicosi die erop kan en klein en licht op te vouwen. Ook voor niet al te veel geld te krijgen op marktplaats.

Ik zou denk ik in jou geval een doek nemen en dan na de geboorte kijken of een kinderwagen of buggy met maxicosi opzet wenselijk is. Die is ze aangeschaft via marktplaats.
Gewoon even aankijken dus.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_102621672
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:41 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Goh, wij hebben een tweedehands Quinny gekocht, maar ik dacht in kinderwagens ligt ook een "echt" matrasje.
Maar het is alleen een stuk schuimrubber en niet al te dik.
Ligt dit aan de Quinny? of is dit bij alle kinderwagens zo?
En kan je dan toch je kindje daar in laten slapen?
Dat is met de meeste kinderwagens. Hier een Mutsy transporter en ook die heeft een dun matrasje.
Maar ze slaapt er nu al bijna 6 maanden in. Bij lange stukken neem ik liever de kinderwagen met bak mee. En als we een klein stukje gaan wandelen of bij boodschappen of familiebezoek klikken we de maxi cosi er op. Ik vind het ideaal. Heb ook een draagzak en die gebruik ik ook wel eens maar omdat ik nog steeds last van mijn bekken heb is een kinderwagen voor mij makkelijker :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:34:34 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_102623911
wij hadden hem achteraf gezien niet nodig gehad, ding zag er ook nog als nieuw uit toen we hem verkochten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:47:48 #41
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102624861
Ik zette de maxicosi altijd gewoon dwars op de winkelwagen, dan blijft ie hangen en kun je je boodschappen er gewoon onder kwijt...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_102625030
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 19:01 schreef tweeoogje het volgende:
Psssst Isla, in Vraag&Aanbod heeft Cooki net een maxi cosi gratis af te halen geplaatst.. In Limburg op te halen..
Bedankt voor de tip! Maar een Maxicosie krijgen we van mijn broer. Die heeft m ook niet meer nodig. Blijkt dat ze ook nog wat draagdoeken hebben die ze zonder succes hebben gebruikt, dus die kan ik fijn uitproberen. Het werd me vandaag allemaal ff teveel, kennen jullie dat? Mijn vent is keihard aan het werk om van zijn bedrijf een succes te maken, hij werkt dus ook s'avonds en in de weekenden. Dus ik ben alles aan het regelen (naast mijn eigen werk, ook het huishouden, kinderopvang, administratie) en babyspul aan het uitzoeken en aanschaffen en dat ook nog voor zo min mogelijk geld-en dan is er zoveel keus en zoveel onzin (verkooppraatjes) over wat je wel en niet nodig hebt....kwam allemaal ff op me af en toen zat ik lekker hormonaal te janken. :') Toen hebben we wel even naar kinderwagens gekeken samen en nu weten we ongeveer wat we willen hebben. (fijn dat hij de knoop doorhakte, zag door de bomen het bos niet meer) Waarschijnlijk gaan we op MP rond kijken. Mochten we dat model tegenkomen voor een redelijke prijs, gaan we ervoor. Anders kijken we het in januari eerst even aan.
  zondag 2 oktober 2011 @ 20:57:05 #43
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_102625535
Isla, wat heb je eigenlijk allemaal nog nodig? Of waar twijfel je nog meer over?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 2 oktober 2011 @ 21:02:27 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_102625936
Als je nog kleertjes, een babysleep, een babygym en/of bouncer nodig hebt geef dan even een gil, alles van maat 50 tot maat 68 kan hier weg, allemaal nieuw gekocht, niet het hele dure spul maar er zit ook geen zeeman of wibra bij, gewoon hema, h&m, verder nog wat noppies, stoer, mexx, enz. wel allemaal jongensspul.
Ik hoef geen hoofdprijs te hebben ;)

Edit: ik zie net dat je zwanger bent van een meisje, dat gaat m niet worden met de kleertjes dus :@

[ Bericht 17% gewijzigd door Leandra op 02-10-2011 21:25:45 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_102627069
Ohw zó herkenbaar, het door de bomen het bos niet meer zien met al die kinderspullen. Ik heb heel wat hormonale huilbuien gehad omdat ik niet wist wat ik nou allemaal nodig had en wat niet en welke ik dan wilde kiezen en welke niet etc..
Wij hebben de kinderwagen wel heel veel gebruikt, maar de reiswieg niet zo heel veel. Ik heb Timo ook vaak gedragen, ik vond het handig om keuze te hebben. Maar wat anderen ook al zeggen, zonder kinderwagen is het ook echt te doen.
pi_102635635
Bedankt Leandra....maar idd, het is een meisje. Al krijg ik een heleboel kleding via via en dat zijn bijna alleen maar jongens. Krijg waarschijnlijk veel neutrale pakjes (mensen in mijn omgeving mogen voorlopig niet weten wat het wordt, houden we nog even voor onszelf) maar mijn kleine meid mag best een stoer legerbroekje of spijkerbroekje aan hoor... ;) Ben sowieso niet zo van het roze en al die jurkjes en tierelantijntjes. (maar nogmaals, ik zal niet klagen over wat ik krijg!)
Flugel het is niet zo dramatisch dat we financieel helemaal aan de grond zitten hoor, (dat we bijvoorbeeld niet te eten hebben ofzo-dat is pas erg) het kwam misschien erger over dan het is. We moeten gewoon de komende maanden een beetje uitkijken met ons geld en daarom wil ik geen (dure) dingen aanschaffen die we niet nodig hebben. Ik had wat uitzetlijsten van internet en daar staat zoveel op....vraag me af wat je er nou echt van nodig hebt. Gelukkig heeft een vriendin (die moeder is) gister allerlei dingen voor me weggestreept van die lijst. En eerst wist ik niet wat voor kleding zo'n kleintje allemaal nodig hebt, dus ik kocht steeds maar niks. Want moet je nou een stuk of 5 rompertjes in de kleinste maat kopen? Wat nou als je een grote baby blijkt te hebben, zit je met die te kleine dingen? Moet je dan maar meteen ook wat grotere kopen? En hoeveel dan? Of krijg je die vaak cadeau? En moet je een boxpakje kopen? En een pyama? Of slaap een baby in een rompertje? Met of zonder overslagvestje? Of met een deken? Of twee dekens? En is zo'n pakje met sokjes eraan vast handiger? Maar nu weet ik dat wel een klein beetje. Ik vraag me allerlei dingen af: als je een wipstoeltje hebt, heb je dan een box nodig? En andersom? Of een box sowieso, of later pas? Of gebruik je die maar een jaar? En een kinderstoel hoeft toch ook niet meteen? Maar als het geen meegroeistoel is, moet je dan na een jaar alweer een nieuwe kopen? En hoe belangrijk is de kwaliteit van het matras van het ledikant? Bij de Ikea heb je ze voor 10 euro maar ook voor 100. Maar als die van 10 slecht is mag dat toch helemaal niet verkocht worden? Of kun je die na een jaar weggooien? Of moet je afwachten of je kind er erg op ligt te zweten, en dan een duurdere kopen? Moet je een deken en lakens hebben of kun je meteen een slaapzak gebruiken? En als je dan een slaapzak gebruikt kun je dat dekentje voor de wandelwagen gebruiken? Of moet je daar ook weer wat speciaals voor kopen? Onze kleine wordt in de winter geboren, moet ik een jasje kopen? En ik las ergens dat je gewone kleding moet kopen, twee outfits ofzo, om mee naar buiten te kunnen in de eerste maanden. Welke maat dan, daar groeit ze toch zo weer uit? En ik weet niet wanneer ik me goed genoeg voel om naar buiten te gaan. En heb je echt twee kruiken nodig? Is één niet genoeg? En een badcape? Is een handdoek niet goed? Nou ik kan nog wel honderden vragen bedenken en ik verwacht dus niet dat jullie overal antwoord op gaan geven, wou jullie alleen even laten lezen hoe ik dus mezelf gek maak. :') Ik denk dat ik maar niet teveel aanschaf en op het moment dat we die kleine hebben, maar moet kijken wat ik denk nodig te hebben....
pi_102635975
Isla; zo herkenbaar wat je hierboven schrijft, ik heb ook met vlagen dat ik door de bomen het bos niet meer zie en me afvraag wat ik nu écht nodig heb. Ik denk dat ik wel wat weet van het leven, maar hierin voel ik me soms zo onzeker, ook door die stomme hormonen hoor. Ondertussen heb ik wel een modus gevonden en laat ik me niet gek maken door al die uitzetlijstjes, maar kijk ik zelf wat ik denk dat er nodig is. Mocht ik dingen tekort komen zijn deze zo gehaald. Maak je niet te druk, het komt allemaal goed :*
En die kruiken kun je vaak ook huren bij de thuiszorg, gaan wij iig doen ;-)
pi_102639565
o isla :*
Net als poezebeest kan ik bevestigen dat je hierin niet alleen staat! Bij al je vragen hierboven denk ik 'eeehhh...' :@ ik weet er ook helemaal niets van!en hoe ik er achter ga komen weet ik ook nog niet :')
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:04:16 #49
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_102640040
Zelfs als je er al een kindje hebt kin je dat soort vragen hebben.. Nu weet ik dus van e.e.à. Wel dat t onzin is.. Maar toch.. ;)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 3 oktober 2011 @ 08:38:35 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_102640323
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')