Natuurlijk, dat is zo. Maar in staat zijn om een kind op te voeden heeft niets met klasse te maken. Zat rijke mensen die hun kinderen wat laten verpieteren omdat ze 'te druk' zijn met hun carriere. Financieel gezien, sja. Als ik het later financieel wat minder heb weerhoudt dat mij toch niet om kinderen te nemen. Kleding, eten en een dak zijn dan de prioriteiten, dan leef ik maar iets minder luxe.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:33 schreef H.FR het volgende:
[..]
Liefde is natuurlijk belangrijk, maar je moet een kind wel op een goede manier op kunnen voeden. Sommigen zijn gewoon totaal ongeschikt om een kind op te voeden. En bij anderen laat de financiele situatie het niet toe, dus die kunnen ook beter preventiemiddelen gebruiken.
Dit gesprek gaat over wel of niet kinderen nemen, dat beeld, wat overigens vrij mogelijk is, is voor mij een hele goede reden om geen kinderen te nemen.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Post-apocalyptische denkbeelden kun je beter spuien in BNW, that's all.
Dat dacht ik dus ookquote:Op donderdag 29 september 2011 13:37 schreef Stokstaart het volgende:
Trouwens interessante discussie wel hoor, alleen is er iemand hier (behalve TS) die begrijpt wat er precies in de OP staat?
Beetje jammer dat je dit niet alleen bij zwakbegaafde mensen ziet.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hoeveel kansen zo'n kind in de wereld heeft wel. Dan krijg je het verhaal van het zwakbegaafde stel dat na 3 uithuisplaatsingen gewoon aan de 4de begint, want ze vinden baby's zo lief.
Het kind is het allerbelangrijkste. Dan pas de ouders. Ik ben helemaal voor een test, in het belang van het ongeboren kind.
Hier kan ik het niet anders dan eens zijn met je. Als het zo ver is dat je uit huis wordt geplaatst (ik zie nu sportsokken, slippers, witte tuinstoelen (geen uitklapbare) en Schultenbrau mensen) dan moet je inderdaad de kraan even uitdraaien. Echter als je het nog kunt rooien, geen probleem.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hoeveel kansen zo'n kind in de wereld heeft wel. Dan krijg je het verhaal van het zwakbegaafde stel dat na 3 uithuisplaatsingen gewoon aan de 4de begint, want ze vinden baby's zo lief.
Het kind is het allerbelangrijkste. Dan pas de ouders. Ik ben helemaal voor een test, in het belang van het ongeboren kind.
Dat is waar. Ik zou het goed vinden als er een soort test komt, maar dat schijnt onethisch te zijn.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:37 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
Natuurlijk, dat is zo. Maar in staat zijn om een kind op te voeden heeft niets met klasse te maken. Zat rijke mensen die hun kinderen wat laten verpieteren omdat ze 'te druk' zijn met hun carriere. Financieel gezien, sja. Als ik het later financieel wat minder heb weerhoudt dat mij toch niet om kinderen te nemen. Kleding, eten en een dak zijn dan de prioriteiten, dan leef ik maar iets minder luxe.
Jij krijgt pas kinderen als er iemand een geweer op je hoofd zet en zegt: Neuken jij vlegel!!quote:Op donderdag 29 september 2011 13:40 schreef -supergirl- het volgende:
Ik zie het niet gebeuren dat ik later vrijwillig kinderen neem.
Geen enkele van jouw voorbeelden beperkt zich tot lageropgeleiden.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:39 schreef Bernays het volgende:
Van die lageropgeleiden die dan ruzie maken met elkaar waar het kind gewoon bij zitvan die lageropgeleiden die een kind nemen zodat ze niet meer aan zichzelf hoeven te denken en gigantisch dik worden, van die lageropgeleiden die dan een kind nemen om de relatie te "redden"
en dan later scheiden waardoor het kind helemaal fuckedup raakt en hetzelfde doet later
lageropgeleiden en religieuzen moeten ze gewoon verbieden te fokken.
Ik vind het onethisch als een kind geen opvoeding krijgt maar alleen voeding.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:41 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik zou het goed vinden als er een soort test komt, maar dat schijnt onethisch te zijn.
Je moet die mensen niet alleen tegen zichzelf beschermen, maar je moet ook de samenleving tegen dat soort mensen beschermen.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:38 schreef Piethur het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je dit niet alleen bij zwakbegaafde mensen ziet.
Maar zou je zulke mensen tegen zichzelf in bescherming moeten nemen????
P.s. Dit is bijna een klaagbaakonwaardige discussie, wanneer dumpt iemand hier foto's van MILF's
Ik zeg toch ook dat ik het met hem eens benquote:Op donderdag 29 september 2011 13:42 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik vind het onethisch als een kind geen opvoeding krijgt maar alleen voeding.
Nee maar het zal wel vaker voorkomen onder de lage sociaal-economische klasse omdat die mensen nou eenmaal minder het vermogen hebben om de gevolgen van hun handelen te overzien.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Geen enkele van jouw voorbeelden beperkt zich tot lageropgeleiden.
Ik denk dat het onder de lage sociale klasse meer opvalt omdat die minder geld hebben om hun falen te camoufleren. Bij hogeropgeleiden zit er vaak veel geld achter en dan lijkt het alsof het kind goed is opgegroeid omdat hij in een dikke auto rijdt en mooie kleren heeft.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:43 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nee maar het zal wel vaker voorkomen onder de lage sociaal-economische klasse omdat die mensen nou eenmaal minder het vermogen hebben om de gevolgen van hun handelen te overzien.
Het is een feit dat lageropgeleiden meer scheiden en een ongezondere levensstijl erop nahouden.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:41 schreef Piye het volgende:
[..]
Geen enkele van jouw voorbeelden beperkt zich tot lageropgeleiden.
Dit. Een jongen die stage loopt bij ons heeft ook zo'n pappie en mammie. Aardige jongen wel, maar heeft een ontzettend slechte band met zijn vader, die overigens naar Amerika wil gaan verhuizen met zijn vrouw om daar een bedrijf te starten. De jongen zelf mag dan, met zijn 20 jarige leeftijd, in het huis blijven wonen dat overigens wel een hectare in beslag neemt inclusief tuin wel.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:44 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ik denk dat het onder de lage sociale klasse meer opvalt omdat die minder geld hebben om hun falen te camoufleren. Bij hogeropgeleiden zit er vaak veel geld achter en dan lijkt het alsof het kind goed is opgegroeid omdat hij in een dikke auto rijdt en mooie kleren heeft.
20 jaar is dan ook zelfstandig genoeg.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:46 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
Dit. Een jongen die stage loopt bij ons heeft ook zo'n pappie en mammie. Aardige jongen wel, maar heeft een ontzettend slechte band met zijn vader, die overigens naar Amerika wil gaan verhuizen met zijn vrouw om daar een bedrijf te starten. De jongen zelf mag dan, met zijn 20 jarige leeftijd, in het huis blijven wonen dat overigens wel een hectare in beslag neemt inclusief tuin wel.
Ben het er niet mee eens natuurlijk dat ze hem hier alleen achterlaten, maarja, wie ben ik.
Een jongen van twintig is toch geen kind meer.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:46 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
Dit. Een jongen die stage loopt bij ons heeft ook zo'n pappie en mammie. Aardige jongen wel, maar heeft een ontzettend slechte band met zijn vader, die overigens naar Amerika wil gaan verhuizen met zijn vrouw om daar een bedrijf te starten. De jongen zelf mag dan, met zijn 20 jarige leeftijd, in het huis blijven wonen dat overigens wel een hectare in beslag neemt inclusief tuin wel.
Ben het er niet mee eens natuurlijk dat ze hem hier alleen achterlaten, maarja, wie ben ik.
Erg gezond lijkt het me niet, een kerel van 20 in een kast van een huis, zonder support van zijn ouders.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:48 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een jongen van twintig is toch geen kind meer.
Tja, in zo'n beslissing hoor je eigenlijk rekening te houden met je kinderen vind ik. Al is 20 een prima leeftijd om op jezelf te kunnen wonen.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:46 schreef Dr.Cox het volgende:
[..]
Dit.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:46 schreef Bernays het volgende:
[..]
Het is een feit dat lageropgeleiden meer scheiden en een ongezondere levensstijl erop nahouden.
Waarom niet? Het is voor iemand van twintig toch wel redelijk normaal om op zichzelf te wonen? Het enige is dat het huis misschien kwetsbaar is voor schade of weet ik veel.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:49 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Erg gezond lijkt het me niet, een kerel van 20 in een kast van een huis, zonder support van zijn ouders.
Dat heeft heel veel redenen. Rijkere mensen hebben vaak ook grotere sociale kringen waardoor ze minder op elkaars lip zitten. Daarnaast ook zakenreizen van manlief waardoor vrouwlief kan batsen met Gulio de tuinman. Grote huizen ook met veel ruimte, beiden een eigen chilllounge, personeel voor de schoonmaak en het opvoeden van de kinderen, neemt allemaal hele grote spanningen weg. Daarnaast maakt geld natuurlijk ook plaats voor meer ontspanning en genieten van het leven.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:46 schreef Bernays het volgende:
[..]
Het is een feit dat lageropgeleiden meer scheiden en een ongezondere levensstijl erop nahouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |