Nicequote:Op donderdag 29 september 2011 12:01 schreef Diemux het volgende:
Binnenkort ontvang ik de Optoma HD83. Full HD 3D.
Dat hebben de meeste home cinema projectoren, meer heb je ook echt niet meer nodig in een verduisterde ruimte. Deze projector heeft wel een contrast van 50.000:1.quote:Op donderdag 29 september 2011 12:37 schreef Catch22- het volgende:
[..]
NiceWel een beetje weinig lumen, maargoed, dat zegt ook niet per sé alles
Mooie set.quote:
Wow, dat ziet er goed uit! Erg mooie boxen ook.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:24 schreef Marc H het volgende:
Oude foto:
[ afbeelding ]
Op de foto:
TV: Samsung LED 46B7020
Versterker: Yamaha RX-V1065
Blu-Ray: Yamaha DB-S1065
Front: Mordaunt-short Mezzo 6
Center: Mordaunt-short Mezzo 5
Subwoofer: Tannoy Shadow
HTPC: Zelfbouw, Core2Quad 6600, 4 GB ram, 30 GB SSD (Alle data staat op mijn nas)
Afstandsbediening: Logitech Harmony One
Niet op de foto:
Surround: Mordaunt-short Mezzo 2
Moet eens nieuwe pics maken.
Ik krijg al bijna last van mijn nek als ik alleen nog maar naar de foto kijk.quote:Op donderdag 29 september 2011 13:35 schreef dekilo het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk om kabels te zien!
Zowiezo vind ik de foto's hierboven rommelig.
Ik heb geen eigen game room maar wel een foto van mijn setup:
TV:Samsung ue37c6000
geluid: Onkyo weetikveel 5.1
HTPC met XBMC
[ afbeelding ]
Foto's boven je rommelig noemen, en dan vervolgens je eigen setup compleet verkrachten door je tv ergens in een hoekje weg te stoppenquote:Op donderdag 29 september 2011 13:35 schreef dekilo het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk om kabels te zien!
Zowiezo vind ik de foto's hierboven rommelig.
Ik heb geen eigen game room maar wel een foto van mijn setup:
TV:Samsung ue37c6000
geluid: Onkyo weetikveel 5.1
HTPC met XBMC
[ afbeelding ]
Hij verzint er wel pixels tussen, tevens word het grootste gedeelte aan de randen van het scherm gestretched dus het valt bijna niet op.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:48 schreef vosss het volgende:
Hij verzint er niks bij hoor, dus het streched allicht. Dat of er valt weg of beiden.
Aspectratio is aspectratio. Net als die mensen die hun 4:3 uitzendingen uitrekken naar beeldvullendquote:Op donderdag 29 september 2011 23:07 schreef Edskimo het volgende:
Bluray die op de foto speelde (great migrations) is ook 16:9, je merkt er eigenlijk helemaal niks van, beeld word heel goed omgezet zonder dat hoofden zeppelins worden e.d.
Ik kon me inhouden, maar ja.quote:Op donderdag 29 september 2011 23:48 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Foto's boven je rommelig noemen, en dan vervolgens je eigen setup compleet verkrachten door je tv ergens in een hoekje weg te stoppen
Priceless
Hij hangt in een hoek, das nooit 100% fijn voor beeld en geluid.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:06 schreef dekilo het volgende:
@saekerhett:
Wat een dom gelul.
1) tv is gemonteerd op een naar alle kanten verstelbare beugel.
2) ik zit er recht voor de tv met mijn partner naaast me.
Bijna niet op vallen is nog steeds opvallen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:03 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Hij verzint er wel pixels tussen, tevens word het grootste gedeelte aan de randen van het scherm gestretched dus het valt bijna niet op.
Ook daar kun je gewoon aspectratio's vastzetten hoor, maar die kunstgrepen om iets beeldvullend te makenquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:52 schreef Catch22- het volgende:
dan zal je je wel doodergeren aan die oude plasma van je
Blij toe, maar ga aub niet doen alsof het ideaal is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:50 schreef dekilo het volgende:
@ skull splitter:
Ik ben met alle aspecten van het beeld en geluid tevreden.
Da's helemaal geen dom gelul. Hoe wil je in godsnaam op deze manier goed 5.1-geluid krijgen? Met een tv in de hoek gaat dat nooit werken. Daardoor ben je dus min of meer gedwongen om provisorisch de fronts en center daar neer te zetten, wat het tegenovergestelde van ideaal is.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:06 schreef dekilo het volgende:
@saekerhett:
Wat een dom gelul.
1) tv is gemonteerd op een naar alle kanten verstelbare beugel.
2) ik zit er recht voor de tv met mijn partner naaast me.
Dat heeft dan ook met de geluidskwaliteit van de luidsprekers te maken, niet met het aspect DTS of DP II.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:10 schreef dekilo het volgende:
Daarnaast vind ik en dat heb ik al bij diverse kennissen meegemaakt, dat dts en dolby prologic 2 soms helemaal niet beter klinkt.
gedeeld mee eens, niet altijd zozeer geluids kwaliteit maar bv ook dat gesprekken dan alleen op de centre speaker vandaan komt.Ik hoor het liever geheel om me heen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat heeft dan ook met de geluidskwaliteit van de luidsprekers te maken, niet met het aspect DTS of DP II.
Nee hoor, want die strechted niks uit. Het enige waar ik me aan stoor is dat die voet vast zit en dat ik hem dus niet op kan hangenquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:52 schreef Catch22- het volgende:
dan zal je je wel doodergeren aan die oude plasma van je
Die kabels rechtsonder die daar los liggen, kan ik binnen 10 seconden achter het meubel neerleggen. Voor de rest begint daar mijn kabelgoot die dan driekwart door mijn kamer gaat er waar dan een hdmi-kabel, optische kabel, netwerkkabel (naar mijn pc) en audiokabel voor de surroundspeakers doorheen lopen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:24 schreef dekilo het volgende:
Ziet er netjes uit op de kabels na! (tsja ik heb een anti kabel fetish)!
Maar op jouw foto zie je ook een kabel.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:24 schreef dekilo het volgende:
Ziet er netjes uit op de kabels na! (tsja ik heb een anti kabel fetish)!
oh ja?quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:24 schreef WSquater het volgende:
[..]
Maar op jouw foto zie je ook een kabel.
ook knap hoe je dat draadloos stroom hebt aangesloten!quote:Op vrijdag 30 september 2011 18:12 schreef vosss het volgende:
Onder mijn bureau zie ik ook geen kabels (zie de foto)
Ik zeg dat ik de kabels onder mijn bureau niet zie.quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:08 schreef dekilo het volgende:
[..]
ook knap hoe je dat draadloos stroom hebt aangesloten!
Net ofdat jij uitmaakt wat mensen fijner vinden kijkenquote:Op vrijdag 30 september 2011 00:29 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Aspectratio is aspectratio. Net als die mensen die hun 4:3 uitzendingen uitrekken naar beeldvullend"anders heb je van die zwarte stukken"
Lees je eens in in aspectratio's en snap dat een productie daaraan gebonden is...quote:Op vrijdag 30 september 2011 19:48 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Net ofdat jij uitmaakt wat mensen fijner vinden kijken
Uitrekken van beeld is alleen maar irritant.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 00:20 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Lees je eens in in aspectratio's en snap dat een productie daaraan gebonden is...
2.0 muziek wordt ook niet beter mooier als je het verhaspeld over alle acht je speakers.
Ja, want vroeger zat daar gewoon geen kast en/of scherm. Klaar. Alles wat jij kunstmatig gaat verkappen om het passend te krijgen doet het beeld geweld aan. Niet in kwaliteit, wel in compositie en dergelijke.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:03 schreef Edskimo het volgende:
nee zwarte balken aan de zijkanten van 40cm per kant is fijn kijken
Ik heb hem ook net gekeken en was binnen 5 minuten al aan het klagen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, want vroeger zat daar gewoon geen kast en/of scherm. Klaar. Alles wat jij kunstmatig gaat verkappen om het passend te krijgen doet het beeld geweld aan. Niet in kwaliteit, wel in compositie en dergelijke.
Nu op TV: punisher warzone, en daar hebben ze links en rechts duidelijk een stuk afgeknipt (maar zou dus op die 21:9 beter uitkomen) om hem 16:9 te maken, je ziet het DIRECT.
Ik heb het ook niet over groter beeld op een kleiner beeld weergeven, maar juist andersom.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 23:21 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ja, want vroeger zat daar gewoon geen kast en/of scherm. Klaar. Alles wat jij kunstmatig gaat verkappen om het passend te krijgen doet het beeld geweld aan. Niet in kwaliteit, wel in compositie en dergelijke.
Nu op TV: punisher warzone, en daar hebben ze links en rechts duidelijk een stuk afgeknipt (maar zou dus op die 21:9 beter uitkomen) om hem 16:9 te maken, je ziet het DIRECT.
Je snapt geen aspect ratio's, zoals pakweg 70% van de breedbeeldkijkers. Das prima.quote:Op zondag 2 oktober 2011 01:01 schreef Edskimo het volgende:
Ik zie het probleem niet echt van een iets uitgerekt beeld, weggelaten beeld daarintegen heb ik wel een schijthekel aan.
Gewoon een matzwarte plank bij de Gamma halen, er vier pootjes onder zetten en je center er onder proppenquote:Op donderdag 29 september 2011 14:57 schreef vosss het volgende:
[ afbeelding ]
Er moet eik een andere TV komen die aan de muur kan zodat die center er niet voor ligt
Mijn hele 'gameroom' incl. beamer, receiver en stoelen heeft minder gekost dan mijn TV (Panasonic P42s20 en die was niet duur), dus daar is het niet om te doen hoor.quote:Op zondag 2 oktober 2011 00:35 schreef Adolecens het volgende:
Wat een "Wie heeft de grootste lul" topic..
En als er commentaar is, iedereen in de verdediging en tegen argumenten geven.._!
NESquote:Op woensdag 5 oktober 2011 16:20 schreef Orbeatle het volgende:
De man-cave.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een wii heb ik niet!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:41 schreef victorinox het volgende:
[..]
NES
Super Nintendo
Nintendo 64
Gamecube
Ik mis alleen de Wii, of staat die rechtsonder.
Afstandsbediening heb ik niet meer en de receiver is niet van mij. Uiteindelijk zal die toch weg moeten, terug naar de rechtmatige eigenaar en dan moet ik wel een eigen set kopen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 20:21 schreef Marc H het volgende:
ik zou de yamaha receiver houden, en betere speakers uitzoeken.
Of mis je iets qua functies?
Wtf moet jij met zoveel deo en douchegel?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:47 schreef Dimens het volgende:
En dan nu pics van een echte zolderkamer autist. Het is wel een kleine kamer, maar ik wil eerst mijn opleiding halen, spullen inslaan en daarna pas het huis uit.
Vanuit de deuropening.
[ afbeelding ]
Bedbank in de bank stand, handig te gebruiken tijdens het gamen of wanneer mensen
langskomen.
[ afbeelding ]
Zicht vanuit bank op de televisie.
[ afbeelding ]
Bedbank in bed stand, voor wanneer ik televisie of een film kijk.
[ afbeelding ]
Televisie vanuit mijn bed gezien.
[ afbeelding ]
Televisie aangesloten op de laptop, voor gamen en kijken van films en om te computeren.
[ afbeelding ]
Nog wat apparatuur.
[ afbeelding ]
Op de foto's te zien:
• Samsung LE40C530 televisie
• Yamaha RX-V350 receiver inclusief bijbehorende speakers
• Typhoon computer speakers (Typenummer onbekend)
• Sony Vaio VPCF13M1E laptop
• Apple MacBook Air 11"
• Bose Portable Sounddock met Apple iPhone 4
• Nintendo Wii
Dingen die nog gaan komen en/of vervangen gaan worden. (Gesorteerd op prioriteit)
• Drinken voor in het lege glas.
• Asus CM6730-I7 desktop. Vervanger voor de Sony laptop.
• Harman Kardon receiver met Harman Kardon speakers, nog geen voorkeur welke het wordt. Deze gaat de Yamaha set vervangen.
• Een mooier meubel voor de Bose Sounddock, misschien ook meteen voor de Yamaha/Harman Kardon set in te zetten.
• Een nieuwe televisie, waarschijnlijk een Philips, Panasonic of Sharp aangezien ik dat mooie televisie's vind.
Ik spaar Axe. Maar daar gaat het niet om.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:26 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Wtf moet jij met zoveel deo en douchegel?
Haha, nee ok maar het viel me gewoon opquote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik spaar Axe. Maar daar gaat het niet om.
Ik kan het wel begrijpen hoor, is ook vreemd om zoveel van Axe te hebben. De meeste flessen zijn wel leeg.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:42 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Haha, nee ok maar het viel me gewoon op
Ik hou niet zo van lichtblauw en gebroken spiegels aan m'n muur..quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:47 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik kan het wel begrijpen hoor, is ook vreemd om zoveel van Axe te hebben. De meeste flessen zijn wel leeg.
Maar hoe bevalt de rest van de kamer?
En nu de apparatuur?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 21:57 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van lichtblauw en gebroken spiegels aan m'n muur..
Die gebruik ik alleen voor wanneer ik iets op de computer afspeel, voor muziek heb ik die Bose Sounddock.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 22:03 schreef mk13139 het volgende:
[..]
Koop goeie 2.0 speakers, de rest is prima.
Waar is die Sony laptop?> Ik kan hem niet ontdekken....quote:Op woensdag 5 oktober 2011 19:47 schreef Dimens het volgende:
En dan nu pics van een echte zolderkamer autist. Het is wel een kleine kamer, maar ik wil eerst mijn opleiding halen, spullen inslaan en daarna pas het huis uit.
Vanuit de deuropening.
[ afbeelding ]
Bedbank in de bank stand, handig te gebruiken tijdens het gamen of wanneer mensen
langskomen.
[ afbeelding ]
Zicht vanuit bank op de televisie.
[ afbeelding ]
Bedbank in bed stand, voor wanneer ik televisie of een film kijk.
[ afbeelding ]
Televisie vanuit mijn bed gezien.
[ afbeelding ]
Televisie aangesloten op de laptop, voor gamen en kijken van films en om te computeren.
[ afbeelding ]
Nog wat apparatuur.
[ afbeelding ]
Op de foto's te zien:
• Samsung LE40C530 televisie
• Yamaha RX-V350 receiver inclusief bijbehorende speakers
• Typhoon computer speakers (Typenummer onbekend)
• Sony Vaio VPCF13M1E laptop
• Apple MacBook Air 11"
• Bose Portable Sounddock met Apple iPhone 4
• Nintendo Wii
Dingen die nog gaan komen en/of vervangen gaan worden. (Gesorteerd op prioriteit)
• Drinken voor in het lege glas.
• Asus CM6730-I7 desktop. Vervanger voor de Sony laptop.
• Harman Kardon receiver met Harman Kardon speakers, nog geen voorkeur welke het wordt. Deze gaat de Yamaha set vervangen.
• Een mooier meubel voor de Bose Sounddock, misschien ook meteen voor de Yamaha/Harman Kardon set in te zetten.
• Een nieuwe televisie, waarschijnlijk een Philips, Panasonic of Sharp aangezien ik dat mooie televisie's vind.
Ik heb die laptop helemaal weg gewerkt, maar de rode pijl laat zien waar die is.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 00:15 schreef Kenju het volgende:
[..]
Waar is die Sony laptop?> Ik kan hem niet ontdekken....
En waarom stel je niet zelf een PC samen?
Thx!quote:
Jazekerquote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:20 schreef Marc H het volgende:
Eej nog een M-S gebruiker![]()
Staan je front speakers niet erg ver uit elkaar?
Jij bent er inderdaad 1 van de users die ik tegengekomen ben op Tweakers.quote:
Een popcornautomaatquote:Op woensdag 12 oktober 2011 16:25 schreef Gemaskerde het volgende:
Heb op dit moment een tv, mediaplayer (incl. afstandbiedingen en toetsbord), spotlight, dvd speler, zitplaatsen en binnenkort dus nog 5.1 setje. Mis ik nog iets voor m'n home cinema? Nee toch.
[..]
Voor stereo geldt hoe verder, hoe beter. Al zou ik ze wel op de sweetspot richten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2011 21:20 schreef Marc H het volgende:
Eej nog een M-S gebruiker![]()
Staan je front speakers niet erg ver uit elkaar?
Dat je wat aan je luidsprekers hebt. Anders staan ze daar maar een beetje nutteloos te wezenquote:Op woensdag 12 oktober 2011 19:45 schreef kwaliteit. het volgende:
Wat is precies het voordeel van een receiver?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |