Wat.heb.je.gedaan... Grapje, het is niet zo heel erg. Ik heb gewerkt van 8 tot 5 (echt graftijd opgestaan). Geloof 2 auto's gereden (korte afstanden max 30min). Eerste in Rotterdam afleveren en toen werd ik weer opgepikt door een andere chauffeur die in de buurt was (30min buiten staan wachten). Daarna onderweg nog een auto opgepikt. En nog een kort ritje daarna. Verder de hele dag auto's schoongemaakt. Procedure is verder hetzelfde.. Aftanken en wasstraat en helemaal van binnen, ramen, stofzuigen, formulieren, lampenset alles controleren.. Olie, koelvloeistof, remvloeistof, ruitensproei whatever.. Formulieren in orde maken, bandenspanning.. Daarna parkeren en de volgende uit de rij naar voren rijden zodat je weer van voor af aan kan beginnen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:24 schreef Hojdhopper het volgende:
Neeeeeh... voor het eerst in mijn EW carrière vestigingswerk bij de grote blauwe in Nieuwegein.
Al vaak voorbij gekomen, ik weet het... maar is dat wat? En tot hoe laat ben je daar bezig, echt 6 uur zoals EW-babe zei?
Wat stom dan.. Ze hebben zeker gewoon maar wat geroepen in alle hectiek.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:17 schreef Jorian29 het volgende:
Ja, ik belde nog om half 5 of Almere nog open was na de 17:00 vermeld op mijn ritinfo en ze zei dat ze tot 19:00 nog rondliepen daar. Zodoende.
Klopt! Maar dat was ook de enige rit die ik die keer vestigingswerk heb gehad! Daarna nog een uurtje of 2 auto's schoongemaakt, even pauze houden omdat er niet veel meer te doen was en toen rond kwart voor 3 al naar huis gestuurd omdat het zo rustig was.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:47 schreef Mallet het volgende:
[..]
Edit: Ik was daar tegelijk met Fleuris, dus wellicht heeft hij het allemaal anders ervaren. Als mijn geheugen klopt moest hij geloof ik meteen met een A4 naar Eindhoven en terug met het OV.. Kijk, dat is het betere werk.. Ben je zo een paar uur verder.
Mee eens! Heb 4 of 5 keer daar gewerkt en ben blij dat ik nu PC ben en daar niet meer voor gevraagd word. Ik vond de mensen die wat langer werkten idd niet relaxt en je loop de hele tijd met je stropdas boven zo'n smerige motorkap.. nee bedankt.quote:Op vrijdag 30 september 2011 23:47 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat.heb.je.gedaan... Grapje, het is niet zo heel erg.
(...)
Ja ik dacht al.. Ik ben daar vrijdag geweest voor het eerst en ik zag geen andere maatschappij in de buurt. Dat terrein is vervelend om van te vertrekken.. Sowieso dat hele havengebied is qua ov slecht te doen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:32 schreef joppie_saus het volgende:
Die zitten niet meer tegen over elkaar in Amsterdam. De 'oranje' zit nu aan de andere kant van het bedrijventerrein.
Thanks, ik ga het beste er van maken.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 11:30 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Klopt! Maar dat was ook de enige rit die ik die keer vestigingswerk heb gehad! Daarna nog een uurtje of 2 auto's schoongemaakt, even pauze houden omdat er niet veel meer te doen was en toen rond kwart voor 3 al naar huis gestuurd omdat het zo rustig was.
Andere keer dat ik daar heb gewerkt, heb ik wel 2ritten gehad en maar 1 auto gepoetst. Maar aangezien het de eerste werkdag van de maand is, lijkt me dat het druk genoeg is met ritten dus je zal niet heel veel poetsen.
Gister lekkere auto's gereden, A1, A3 en V60 maar toch lange dag gemaakt door files (élke rit file...) en OV..
Maandag ook weer prima auto's : V50, Golf 6, Avensis.
Ik ben in 10 à 15min naar Hornhaven gelopen.. Daar vertrekt ook een bus 2x per uur naar Sloterdijk (en verder). Heb die bushalte al een keer eerder gebruikt, toen ik nog veel verder richting Maltaweg was geeindigd.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:08 schreef joppie_saus het volgende:
Schurenbergweg ben je met tien minuten lopen bij Amsterdam Bijlmer, dat wil nog. Waar de 'oranje' nu zit, dan moet je echt een dikke twintig minuten lopen voor je aan de Halfweg bent, en daar vertrekt de bus naar Sloterdijk, twee maal per uur geloof ik.
Ik heb het afgelopen vrijdag gedaan. Als het druk is valt het met schoonmaken wel mee. Het meest vervelende is dat je in pak moet. Voor alleen rijden zou het niet veel uitmaken maar als je bezig bent met schoonmaken daarbinnen kun je wel gewoon je jasje ophangen, dat scheelt. Ik heb misschien twee a drie auto's schoongemaakt, deels met hulp van anderen. Voor de rest drie ritjes en ook in een file terecht gekomen en twee keer lang moeten wachten bij de wasstraat.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 20:23 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Thanks, ik ga het beste er van maken.
Mallet, jij ook bedankt.
Ben er al een tijd niet meer geweest...quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 19:32 schreef joppie_saus het volgende:
Die zitten niet meer tegen over elkaar in Amsterdam. De 'oranje' zit nu aan de andere kant van het bedrijventerrein.
Oke oke, bedankt voor je antwoord!quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:53 schreef Panthera. het volgende:
Ik zou gewoon voor beide ritten het formulier dat op de Easyway site staat meenemen (handig om dubbel mee te nemen als Maastricht een prive-adres is en anders ook wel eigenlijk). Dat is het transportformulier en is voor jou om de staat waarin de auto vervoerd wordt op papier te hebben en handtekeningen te hebben van ontvanger etc (dat is mijn idee altijd in ieder geval).
Daarbij krijg je van de verhuurder of leaser denk ik in dit geval ook wat formulieren mee maar dat gaat om de huur/lease periode waarbij jij alleen die formulieren meeneemt voor klant en bedrijf, hoef je waarschijnlijk zelf ook niet te tekenen. In principe heb je de retourenvelop dus ook niet nodig denk ik aangezien je (denk ik?) een wissel doet en dat formulier dus zelf mee terug kan nemen.
Maar ik denk ook dat het wel duidelijk is als je daar aankomt, de keer dat ik er was waren het ook wel aardige lui
Dit klinkt als een klant die voor jou een schadeformulier invult. Dit is vaker zo als je een auto gaat ophalen bij een dealer/leasemaatschappij. Voor sommige klanten moet je dan ook zelf nog een formulier invullen, soms niet. Ik vind het fijner om de auto zelf ook nog een keer na te lopen. Vrijdag had ik nog een geval van schade die door de maatschappij bij uitgifte aan mij niet was genoteerd.. Maar ik hoefde zelf geen formulier in te vullen. Ik heb het er gewoon bijgezet op het formulier (de schade) en "geconstateerd bij afleveren" erop gezet. M.i. zijn de maatschappijen bij uitgifte niet zo heel nauwkeurig en als de berijder vervolgens de auto (heel nauwkeurig) gaat nalopen dan kom je vaak wat tegen wat niet genoteerd is.quote:Op zondag 2 oktober 2011 14:43 schreef QuiCk01 het volgende:
Goedemiddag!
Ik ben nieuw en ga werken in omgeving Leiden (EW). Ik heb gelijk al even een vraag.
Er staat bij de gegevens: "Auto ophalen bij K.:
Bij K krijg je een huurcontract en/of een schadeformulier en en retourenvelop mee. Het huurcontract en/of schadeformulier dien je dezelfde dag per post op te sturen d.m.v. de retourenvelop!!!"
K* is de beginletter van het bedrijf uiteraard.
Ik neem aan dat ik bij aflevering van de 1e auto het huurcontract met de klant regel en bij het ophalen van de 2e auto het schadeformulier invul? En ook vul in nog het normale formulier in voor easyway, right?
Het is gelijk een lekker ritje:
Leiden - Maastricht (VW Fox)
Maastricht - Leiden (VW Polo)
Ik heb er iig zin in!
VW Fox is dan wel weer wat minder, benieuwd of je de 130 haalt onder Utrechtquote:Op zondag 2 oktober 2011 15:07 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Oke oke, bedankt voor je antwoord!
Ik ben echt benieuwd hoe het zal gaan. Zal ongetwijfeld een lekker ritje zijn, want eenmaal op de A2 160km rechtdoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |