abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110778640
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:38 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Aha, en wat voor kennis hadden die volken dan wel niet?
geen idee. maar kennis kan best verloren gaan. over het algemeen zijn we slimmer geworden maar kennis is niet slim zijn.
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 19:16:21 #152
249559 crew  Lavenderr
pi_110779167
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 18:37 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik acht de kans groter dat wij al die middelen hebben juist omdat we vindingrijker zijn.
Jawel, en 'de mens' kan zich natuurlijk ook steeds meer ontwikkelen vanwege de kennis die men door de eeuwen heen heeft verworven. We borduren dus voort .
pi_110780250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, en 'de mens' kan zich natuurlijk ook steeds meer ontwikkelen vanwege de kennis die men door de eeuwen heen heeft verworven. We borduren dus voort .
En dan kom ik weer terug op mijn originele vraag: Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dan het huidige kennisniveau?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 25 april 2012 @ 19:38:05 #154
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_110780420
hoewel ik er in kan komen dat er hier kernen van waarheid achter zitten vind ik het plaatje in de op een beetje onozel aangezien als je het 60 graden draait zul je zien dat het gewoon een offerande is met gebonden handen op een pedestaal.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 25 april 2012 @ 19:45:30 #155
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110780840
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:38 schreef BaajGuardian het volgende:
hoewel ik er in kan komen dat er hier kernen van waarheid achter zitten vind ik het plaatje in de op een beetje onozel aangezien als je het 60 graden draait zul je zien dat het gewoon een offerande is met gebonden handen op een pedestaal.
60? 90 bedoel je?
Hij moet idd 90 graden draaien een Raket moet omhoog. Ik zie er een Raket in. Andere zien weer wat anders. Het is maar wat je geloofd denk ik dan. Een offerande zie ik iig niet. Tenzij hij zelf op het altaar ligt en zich zelf offert. :P
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  Moderator woensdag 25 april 2012 @ 19:51:41 #156
249559 crew  Lavenderr
pi_110781176
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

En dan kom ik weer terug op mijn originele vraag: Waarom zou het kennisniveau van oudere volken hoger liggen dan het huidige kennisniveau?
Mjah, idd, je hebt wel een goed punt.
Het enige wat voor hen moeilijker was is dat zij vanuit het niets iets moesten opbouwen, geen voorbeelden voor handen of studieboeken om te leren.
  donderdag 26 april 2012 @ 00:17:58 #157
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_110799527
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:35 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

het is toch mogelijk dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd? die weggevaagd is. zoals plato schrijft. of onder antartica zit :P
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_110802485
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 13:01 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat gaat ook op voor de soennitische beschaving. En volgens Sitchin werden die ook geregeerd door buitenaardsen.\
Maar dan krijgen von Danniken en Sitchin dus toch gelijk, het zou wat wezen.
Dus men gelooft liever in het bestaan van aliens dan van God?
Lekker selectief.
pi_110803075
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:17 schreef Sosa het volgende:

[..]

het is toch mogelijk dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd? die weggevaagd is. zoals plato schrijft. of onder antartica zit :P
Natuurlijk kan dat en dat zou de grootste wetenschappelijke ontdekking zijn aller tijden. Maar normaal gesproken kom je pas tot de conclusie dat er een ontwikkelde beschaving was voor de ijstijd aan de hand van bewijs. En niet aan de hand van wat voorwerpen die gevonden zijn waarin je met wat fantasie ruimteschepen, astronauten en buitenaardse wezens kan zien.

Overigens heeft Plato inderdaad over Atlantis geschreven maar het is geleerden niet duidelijk of het een werkelijk verhaal is of dat het niet meer is dan een boodschap die hij over probeerde te brengen. Plato was een filosoof, geen geschiedschrijver.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_110803591
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 06:41 schreef hardlopen het volgende:
Dus men gelooft liever in het bestaan van aliens dan van God?
Lekker selectief.
Misschien is aliens = god ? (vanuit het standpunt van de oudere volken)
Waarom zou een god, die biljarden sterrenstelsels en planeten geschapen heeft, zich persoonlijk komen bezighouden met deze klotebol ? Lekker selectief.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_110804142
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mjah, idd, je hebt wel een goed punt.
Het enige wat voor hen moeilijker was is dat zij vanuit het niets iets moesten opbouwen, geen voorbeelden voor handen of studieboeken om te leren.
Wie is "zij"? Alle nu bekende "oude" beschavingen (Egyptenaren, Maya, Sumeriërs, etc) ontstonden natuurlijk niet vanuit het niets. Net zoals "wij" onze kennis voor een deel overnemen van voorgaande generaties, gaat een deel van de kennis van eerder genoemde bechavingen ook ver terug.
Probleem is echter dat we al relatief weinig weten van bijvoorbeeld de Maya, laat staan de besvhaving ervoor en daar weer voor. Daardoor lijkt het alsof de Maya vanuit het niets "van alles" wisten. (Geldt voor alle beschavingen).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 26 april 2012 @ 09:28:47 #162
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_110804303
Who built these then? The pyramids of Giza and some of the other great structures of the ancient world which are mathematically, geometrically perfection. Who built them? Bill and Ethel in the tent?
I mean, who did it? It was done by high intelligence. No one knows where they came from!
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  donderdag 26 april 2012 @ 09:30:07 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110804342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:28 schreef AartBakkebaard het volgende:
Who built these then? The pyramids of Giza and some of the other great structures of the ancient world which are mathematically, geometrically perfection. Who built them? Bill and Ethel in the tent?
I mean, who did it? It was done by high intelligence. No one knows where they came from!
Als ik jouw post leest moet hoge intelligentie idd van buiten komen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110804692
quote:
Hoe ontstaat die lichtflits in de lucht, vaak gevolgd door mysterieus geluid? Dat moet een omnipotent wezen gedaan hebben, niemand weet waar dat wezen vandaan kwam, we noemen hem God..

Met andere woorden, ik ben te dom te begrijpen hoe ze het gedaan hebben, dus zij waren te dom om het te doen..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_110804947
quote:
De pyramides van Gizeh zijn niet mathematisch en geometrisch perfect.

quote:
The actual Great Pyramid at Giza is not perfect. The base is not precisely a square.
quote:
The Great Pyramid is not a perfect pyramid in other ways too. The apex is missing. The faces are slightly concave.
http://www.math.washington.edu/~greenber/GizaPyramid.html
  donderdag 26 april 2012 @ 10:04:41 #166
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_110805117
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ik jouw post leest moet hoge intelligentie idd van buiten komen...
Ja, want aan 1 post van iemand (en ook nog eens een quote van een intelligent wetenschapper) kun je meteen zien hoe iemand zijn intelligentie is. :')
Stomme lul.
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".
  donderdag 26 april 2012 @ 10:11:56 #167
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_110805279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:57 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

[..]

[..]

'Some time ago I devoted a few hours to playing with the dimensions'

Een paar uur? :')

http://www.grahamhancock.com/library/fotg.php
pi_110805317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:11 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

'Some time ago I devoted a few hours to playing with the dimensions'

Een paar uur? :')

http://www.grahamhancock.com/library/fotg.php
Jep, het meten is namelijk al talloze keren gedaan. Dat hoeft hij dus niet meer te doen. Het enige wat hij hoeft te doen vanuit een wiskundig oogpunt is kijken in hoeverre die maten overeenkomen met een perfecte pyramide. Dat hij daar een paar uur voor uitgetrokken heeft is lofwaardig, want meer dan een paar minuten heb je daar niet voor nodig.

Overigens ook wel typisch dat dat het enige is dat je aan te merken hebt op het artikel.
  donderdag 26 april 2012 @ 10:59:31 #169
123578 AartBakkebaard
Divine Moments of Truth
pi_110806696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:13 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Jep, het meten is namelijk al talloze keren gedaan. Dat hoeft hij dus niet meer te doen. Het enige wat hij hoeft te doen vanuit een wiskundig oogpunt is kijken in hoeverre die maten overeenkomen met een perfecte pyramide. Dat hij daar een paar uur voor uitgetrokken heeft is lofwaardig, want meer dan een paar minuten heb je daar niet voor nodig.

Overigens ook wel typisch dat dat het enige is dat je aan te merken hebt op het artikel.
Was bij a few hours gestopt met lezen. :9
Heb het nu wel ff gelezen, en het klinkt inderdaad plausibel. Echter zijn er ook bronnen die juist wel van (bijna) perfectie spreken, die ook plausibel zijn.
Er zal altijd een discussie zijn of de piramiden van Gizeh mathematisch en geometrisch perfect zijn of niet. Sommige beweren van wel, andere van niet. Er is inderdaad een kleine afwijking te vinden, maar het komt toch wel in de buurt (uitgaande van de boeken die ik gelezen heb).
Maar zelfs nu kunnen we het zo nog niet bouwen (behalve misschien met hulpmiddelen die ze toen niet hadden), laat staan in die tijd. Tenminste niet zoals wij de Egyptenaren van toen nu zien.
Ik geloof er iig geen zak van dat een zooi primitieve Egyptenaren die piramiden in hun eentje hebben gebouwd.

Het rare is dat de piramiden van Gizeh in de 4de dynastie zijn gebouwd. Dit waren verreweg de 'beste' piramiden. De piramiden in de 1,2 en 3de dynastie en de piramiden na de 4de waren qua bouwwerken een heel stuk minder.
Als ze ze zo konden bouwen, waarom zijn ze dan na de 4de dynastie (=Gizeh piramiden) ook niet verder gegaan met ze op dezelfde manier te bouwen als Gizeh ipv weer terug te gaan naar hun 'crappy' manier van bouwen zoals de piramiden van voor de 4de dynastie gebouwd zijn.
Een verklaring is dat de piramiden van Gizeh eerder zijn gebouwd dan gedacht, namelijk 12.500 voor Christus, samen met andere bouwwerken (Angkor Wat, Chiten Iza etc.)
Dit staat in het boek wat ik eerder linkte. Erg interessant om de relaties tussen verschillende bouwwerken van verschillende volkeren op verschillende werelddelen te lezen.
Er staan ook enkele interessante tabellen in dat boek, echter kan ik die niet vinden op internet helaas.

Ook een interessante link, over de geografische relatie van de bouwerken wereldwijd:
http://www.bibliotecapleyades.net/esp_geographic_geometry_1.htm
  donderdag 26 april 2012 @ 11:42:13 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110808059
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:59 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Heb het nu wel ff gelezen, en het klinkt inderdaad plausibel. Echter zijn er ook bronnen die juist wel van (bijna) perfectie spreken, die ook plausibel zijn.
Er zal altijd een discussie zijn of de piramiden van Gizeh mathematisch en geometrisch perfect zijn of niet. Sommige beweren van wel, andere van niet. Er is inderdaad een kleine afwijking te vinden, maar het komt toch wel in de buurt (uitgaande van de boeken die ik gelezen heb).
Maar zelfs nu kunnen we het zo nog niet bouwen (behalve misschien met hulpmiddelen die ze toen niet hadden), laat staan in die tijd. Tenminste niet zoals wij de Egyptenaren van toen nu zien.
Ik geloof er iig geen zak van dat een zooi primitieve Egyptenaren die piramiden in hun eentje hebben gebouwd.

Het rare is dat de piramiden van Gizeh in de 4de dynastie zijn gebouwd. Dit waren verreweg de 'beste' piramiden. De piramiden in de 1,2 en 3de dynastie en de piramiden na de 4de waren qua bouwwerken een heel stuk minder.
Als ze ze zo konden bouwen, waarom zijn ze dan na de 4de dynastie (=Gizeh piramiden) ook niet verder gegaan met ze op dezelfde manier te bouwen als Gizeh ipv weer terug te gaan naar hun 'crappy' manier van bouwen zoals de piramiden van voor de 4de dynastie gebouwd zijn.
Een verklaring is dat de piramiden van Gizeh eerder zijn gebouwd dan gedacht, namelijk 12.500 voor Christus, samen met andere bouwwerken (Angkor Wat, Chiten Iza etc.)
Dit staat in het boek wat ik eerder linkte. Erg interessant om de relaties tussen verschillende bouwwerken van verschillende volkeren op verschillende werelddelen te lezen.
Er staan ook enkele interessante tabellen in dat boek, echter kan ik die niet vinden op internet helaas.

Ook een interessante link, over de geografische relatie van de bouwerken wereldwijd:
Alleen is Angkor Wat tussen 1113 en 1145 gebouwd en Chiten iza rond het jaar 1000
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110810399
Nog even over 21-12.... Volgens de sterrenkundigen gebeurt er niets bijzonders op 21-12 of daaromtrent. Zie: Sterren & planeten 2012: De sterrenhemel van maand tot maand, uitgave van stichting Universum en stichting de koepel.
pi_110810555
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je die afbeelding van die Maya op zijn ruimtescooter 90 graden draait is hij veel logischer, dan zit ie gewoon relaxed op een troon een beetje te chillen
Inderdaad, dit en nog een dozijn andere 'i don't know... so aliens' statements waren door National Geographic al eens ontkracht en van wortel tot tak uitgeroeid.. maar onkruid komt altijd terug.
  donderdag 26 april 2012 @ 13:48:06 #173
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_110812765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:57 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

[..]

[..]

whahahah muggenzifter .... nee niet voor 100,00 % ... heb je naar de foutpercentages gekeken ?
allemaal minder dan 0.5 %

dat mag je dan best perfect noemen ... zeker als je dat vergelijkt met de huidige foutpercentages van een paar procent die men tegenwoordig hanteert bij een bouwwwerk.
pi_110813438
maar waar was dat bewijs nou? ik ben best benieuwd.
pi_110814782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 10:59 schreef AartBakkebaard het volgende:

[..]

Dat ligt ook een beetje aan je definitie van bijna. Bijna perfectie is nog steeds geen perfectie.

quote:
Als je even op youtube zoekt op video's van Wally Wallington, dan zie je iemand die in zijn eentje enorme blokken steen kan bewegen en manipuleren.

Allemaal technieken die de Egyptenaren ook hadden kunnen toepassen en kunnen gebruiken zonder dat ze daar goden of buitenaardse wezens voor nodig zouden hebben.

quote:
De vierde dynastie had ook niet alleen zeer goede pyramides hoor. De gebogen pyramide (bent pyramid) dateerde ook uit de vierde dynastie en de Pyramide van Meidum dateerde ook van de vierde dynastie en was ook niet al te best qua kwaliteit.

quote:
Het vervelende is dat er geen enkel bewijs is dat de pyramides 12500 jaar voor Christus gebouwd zijn en dat er heel veel bewijs is dat de pyramides tijdens de vierde dynastie gebouwd zijn.

quote:
Bauval had er ook een boek over geschreven. Die linkte de locaties van de pyramides aan de locaties van bepaalde sterren in de Orion-belt en de Nijl zou dan weergegeven worden. Hij heeft ook meegewerkt aan het boek van Hancock. Er zijn echter nogal wat problemen met de theorie.

Ed Krupp en Anthony Fairall hebben de hoek onderzocht waarin de sterren van Orion stonden in verhouding tot de hoek van de piramiden op Gizeh en hebben vastgesteld dat de perfecte overeenkomst van de hoek toch niet zo perfect was. Daarnaast was de hoek van de piramiden naar het noorden gevormd terwijl de hoek van de Orionbelt naar het zuiden was gevormd.

http://www.antiquityofman.com/Fairall_Orion_precession.html

Daarnaast beweerde Bauval dat de Sfinx de constellatie Leeuw zou moeten weergeven, maar dan zouden de egyptenaren die ook aan de verkeerde kant van de pyramides hebben neergezet. En als de melkweg de Nijl weer zou moeten geven, dan lag de sfinx helemaal aan de verkeerde kant.

Toch wel vreemd als deze gebouwen zo supernauwkeurig waren neergezet.

quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')