Zeker leuke stof!quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:25 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klopt, wat betreft Atlantis of wat Plato er over vertelde inderdaad las ik ook!
Had te maken met zonneactiviteiten vlgs mij die in een patroon verlopen. Zo (en bevestigd door NASA) zou er 2012 een hele sterke zonneactiviteit gaan komen die vrij ongekend is. Maar we weten wel dat het in de historie in de cyclus rampen waren zoals Atlantis wat zou vergaan zijn of de ondergang van de Mayacultuur.
Leuke stof
Check! De zonneactiviteiten tesamen met de planeten op 1 lijn en het zonnestelsel haaks op de melkweg als een kruis meen ik, wat een electromagnetische verschuiving zou kunnen geven.quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker leuke stof!
Het was dacht ik nog meer de stand van de sterren en planeten tov de aarde. Dat maakt dat het elektromagnetisch veld op aarde verandert, en daarmee ook ons bewustzijn. The Pyramid Code vertelde ook dat vrijwel alle tempels en pyramides in de oudheid zouden liggen op elektromagnetische hotspots. Geen idee in hoeverre dat klopt overigens.
Wat zijn electromagnetische hotspots?quote:Op zondag 2 oktober 2011 18:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker leuke stof!
Het was dacht ik nog meer de stand van de sterren en planeten tov de aarde. Dat maakt dat het elektromagnetisch veld op aarde verandert, en daarmee ook ons bewustzijn. The Pyramid Code vertelde ook dat vrijwel alle tempels en pyramides in de oudheid zouden liggen op elektromagnetische hotspots. Geen idee in hoeverre dat klopt overigens.
Ik denk dat het te maken heeft met Leylijnenquote:Op zondag 2 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zijn electromagnetische hotspots?
quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zijn electromagnetische hotspots?
Zoiets idd. Er staat me iets bij van dragon lines, wat bij nazoeken hetzelfde blijkt te zijn. Daar zou meer elektriciteit in de atmosfeer zijn ofzo. Had te maken met de aanwezigheid van lime stone in de omgeving.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik denk dat het te maken heeft met Leylijnen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leylijn
Die zonneactiviteit zou ook van flinke invloed wezen op de ionosfeer en daarom weer een reden kunnen wezen voor het verhogen van de Shumann resonantie.quote:Op zondag 2 oktober 2011 19:29 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Zoiets idd. Er staat me iets bij van dragon lines, wat bij nazoeken hetzelfde blijkt te zijn. Daar zou meer elektriciteit in de atmosfeer zijn ofzo. Had te maken met de aanwezigheid van lime stone in de omgeving.
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...oftewel een galactisch jaar.quote:Op zondag 2 oktober 2011 07:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat interpreteer je niet helemaal juist volgens mij. 21 December 2012 houdt de langetijdskalender van de maya's in ieder geval op, deze heeft een tijdsrotatie van 26000 jaar, de eindtijd van de kalender valt samen met een planetenstand die maar eens in de 26000 jaar voor komt.
De afgelopen 26000 jaar is de homo sapiens gekomen, de periode ervoor leefden er Neanderthalers.
Als we nu getuige zijn van een 'eindtijd' houdt dat naar mijn weten niet in dat die datum in december de laatste dag zal wezen, er zal ook wel een 2014 en verder gaan komen. Maar die nieuwe periode zou best eens heel anders ervaren kunnen worden dan dat we hem nu leven. En niet alleen in de interpretatie er van.
Hmmm, weet niet meer hoe het precies zat (dat kan ik eventueel later nog even opzoeken), maar ik deduceerde uit The Pyramid Code dat een periode van 72 jaar genoeg zou zijn om de baan te extrapoleren. Moet wel opmerken dat dit mijn eigen bevinding was, dus het kan makkelijk fout zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:16 schreef huupia het volgende:
[..]
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...oftewel een galactisch jaar.
de aarde schommelt op zijn as .. en daarom komt plus minus elke 2000 jaar de zon op in een ander sterrenbeeld.
de precessiecyclus
wel knap van de maya's dat zij dit zo nauwkeurig hebben kunnen berekenen met de beperkte middelen die zij hadden.
om dit voor mekaar te krijgen hebben ze honderden jaren de hemel moeten opmeten en daarna de resultaten moeten doorberekenen om de totale cyclus te verkrijgen.
ze hadden de cyclus verdeeld in 5 perioden waarvan de laatste is begonnen in 3114 v.chr. en eindigt op 21.12.2012
Ja, alleen kwam dat vrijwel allemaal voort uit plunderingen in het "Heilige Land"; de arabieren waren op dat moment namelijk in wetenschappelijk opzicht verder gevorderd dan Europa, dat nog aan het opkrabbelen was na het uiteen vallen van het Romeinse Rijk. Dat het na de kruistochten anders was, kan je de kerk wel degelijk aanrekenen ... ze hebben het meeste gewoon gestolen van hun vijand.quote:Op zondag 2 oktober 2011 15:03 schreef The_stranger het volgende:
Ook de kruistochten, een favoriete tijdsbesteding van de "kerk", zorgde voor een enorme toevoer van wetenschappelijke kennis.
Dat klopt, ik ronde het af naar 26.000 maar wist dat het iets korter was.quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:16 schreef huupia het volgende:
[..]
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...oftewel een galactisch jaar.
de aarde schommelt op zijn as .. en daarom komt plus minus elke 2000 jaar de zon op in een ander sterrenbeeld.
de precessiecyclus
wel knap van de maya's dat zij dit zo nauwkeurig hebben kunnen berekenen met de beperkte middelen die zij hadden.
om dit voor mekaar te krijgen hebben ze honderden jaren de hemel moeten opmeten en daarna de resultaten moeten doorberekenen om de totale cyclus te verkrijgen.
ze hadden de cyclus verdeeld in 5 perioden waarvan de laatste is begonnen in 3114 v.chr. en eindigt op 21.12.2012
Grotendeels gestolen, maar vergis je niet in de hoeveel handel die er zowel voor als na de kruistochten bestond tussen "oost" en "west".quote:Op maandag 3 oktober 2011 00:23 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ja, alleen kwam dat vrijwel allemaal voort uit plunderingen in het "Heilige Land"; de arabieren waren op dat moment namelijk in wetenschappelijk opzicht verder gevorderd dan Europa, dat nog aan het opkrabbelen was na het uiteen vallen van het Romeinse Rijk. Dat het na de kruistochten anders was, kan je de kerk wel degelijk aanrekenen ... ze hebben het meeste gewoon gestolen van hun vijand.
In 72 jaar verschuift de aardas 1 graag op. Weet niet of dat genoeg is om te meten/berekenen, maar daar komt die 72 jaar vandaan. (het is eigenlijk 71.6 graden)quote:Op zondag 2 oktober 2011 22:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Hmmm, weet niet meer hoe het precies zat (dat kan ik eventueel later nog even opzoeken), maar ik deduceerde uit The Pyramid Code dat een periode van 72 jaar genoeg zou zijn om de baan te extrapoleren. Moet wel opmerken dat dit mijn eigen bevinding was, dus het kan makkelijk fout zijn.
25.776 (71.6 x 360).quote:Op zondag 2 oktober 2011 20:16 schreef huupia het volgende:
[..]
het is trouwens niet precies 26.000 jaar ... maar ( ff uit men hoofd) 25.972 ...
Ik ontken ook niet dat er onderlinge handel werd gedreven waarbij ook kennis werd uitgewisseld. Zo is bijvoorbeeld het schaakspel ook in Europa terecht gekomen. Maar feit is dat de kruisvaarders in het begin barbaarser waren dan de Arabieren tegen wie ze vochten. Aan het einde van de kruistochten was dit eerder omgekeerd.quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:11 schreef The_stranger het volgende:
Grotendeels gestolen, maar vergis je niet in de hoeveel handel die er zowel voor als na de kruistochten bestond tussen "oost" en "west".
Ook in bijvoorbeeld Spanje werd er flink gehandeld, dus ook in kennis tussen de Moren en de Christenen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op maandag 3 oktober 2011 10:47 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
De Moren en Christenen hebben jarenlang in harmonie samengeleefd. Het was pas bij de opkomst van de kruistochten en dergelijke dat er spanningen ontstonden waardoor de Moren uiteindelijk Spanje uitgekegeld zijn. Het verhaal van El Cid Campiador heeft hier betrekking op.
Ah, dat was het ja. Volgens mij moet dat wel lukken. Als je tienden van graden zou meten over 72 jaar dan kom je er wel.quote:Op maandag 3 oktober 2011 08:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
In 72 jaar verschuift de aardas 1 graag op. Weet niet of dat genoeg is om te meten/berekenen, maar daar komt die 72 jaar vandaan. (het is eigenlijk 71.6 graden)
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |