Oooh, dat klinkt heerlijkquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb gewoon een basiscupcake recept gebruikt en speculaas kruiden toegevoegd en wat grof gehakte kruidnootjes.Ze zijn nog lekker knapperig van binnen. Echt noms.
Ziet er inderdaad lekker uit!quote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb gewoon een basiscupcake recept gebruikt en speculaas kruiden toegevoegd en wat grof gehakte kruidnootjes.Ze zijn nog lekker knapperig van binnen. Echt noms.
Gewoon bij de supermarkt hebben ze koek- en speculaaskruiden, die vind ik wel oké.quote:Op woensdag 26 oktober 2011 17:54 schreef VKV het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad lekker uit!
Hoe maak je die topping precies (heb t nog nooit gemaakt)?
En waar haal je speculaaskruiden vandaan?
Dankjewelquote:Op woensdag 26 oktober 2011 18:00 schreef Silmarwen het volgende:
Speculaaskruiden idd in de supermarkt. Die heb je echt OVERAL!
De topping... doe ik een beetje op gevoel.
Boter (iets zacht maken in de magnetron) dan mixen tot het glas is, poedersuiker toevoegen tot je het zoet genoeg vindt en dan de smaken en kleuren toevoegen die je graag wil.
Zijn wel veel verschillende soorten, heb botercreme gemaakt, geen frosting of icing ofzo. Die worden wat harder.
Gewoon even googlen op "basis recept cupcake topping" ofzo.
Oh! Leuk voor halloween als je er bloedspetters opdoet ofzo,quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag oogballenminicupcakes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
Die bloederige aders vind ik een goed plan!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:30 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh! Leuk voor halloween als je er bloedspetters opdoet ofzo,.
Of rode aders haha.
wat een leukerdjesquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:16 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag oogballenminicupcakes gemaakt.![]()
[ afbeelding ]
In mijn speculaaskruiden (uit een potje hoor) zit zelfs gemalen kurkuma en gemberpoederquote:Op donderdag 27 oktober 2011 18:20 schreef Tegan het volgende:
Speculaaskruiden kun je ook zelf 'maken'.
Kaneel : nootmuskaat : gemalen kruidnagelen als 4 : 1 : 1. Dan kom je al aardig in de buurt geloof ik.
Recepten varieren in onderlinge verhouding (meer kruidnagel dan nootmuskaat of andersom), maar iig veel meer kaneel dan de andere twee ingredienten.
Jaquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:26 schreef Skaai het volgende:
[..]
In mijn speculaaskruiden (uit een potje hoor) zit zelfs gemalen kurkuma en gemberpoeder.
Wowquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
De stapeltaart voor morgen is af!
[ afbeelding ]
Hihi verslavend lekker zijn ze hequote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:57 schreef Skaai het volgende:
MissHobje ik heb afgelopen week de chocolade cupcakes van GC cupcakes gemaakt, en ze waren een groot succes op 't werk! Had ze in mini variant gemaakt (was wel effe opletten met bakken maar met zo'n 11 minuutjes bakken waren ze klaar).
Alleen de topping was keihard (had 'm de dag van tevoren gemaakt en dus in de koelkast gezet) dus dat was een gedoe. Ik snap dat roomboter, roomkaas en gesmolten chocoladeboter weer keihard worden in de koelkast maar daar dacht 's avonds ik niet bij na. Heb de topping de ochtend van serveren uit de koelkast gehaald en gelaten totdat ik ging decoreren
Helaas geen foto gemaakt van de schatjes, ja in bakvorm maar nouja ze zijn alle 50 opgegaan dus dat zegt genoeg
[ afbeelding ]
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 10:43 schreef Isabeau het volgende:
Wat een ontzettend leuke taart zeg! Echt weer van het type 'daar zet je toch geen mes in!'
Ahhh wat een leuke comments! Dank jullie wel =) De ontvangster vond hem gelukkig ook erg leukquote:
ohhhh leuk is die zeg!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Ohhhhh leuk is die zeg!!quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
En wat voor topping heb je gemaakt? Ben benieuwd naar het receptquote:Op woensdag 26 oktober 2011 16:04 schreef Silmarwen het volgende:
Wauwquote:Op zaterdag 29 oktober 2011 22:45 schreef Spuuglokje het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk gedaan die cupcakesquote:Op maandag 31 oktober 2011 20:48 schreef DanToenOoitNu het volgende:
Ik word altijd zo vrolijk van dit topic
Ben een tijdje geleden zelf begonnen met het maken van cupcakes en dat ging eigenlijk meteen wel goed. Ben geen knutselaar, dus had dat eigenlijk niet verwacht.
Mijn creaties:
[ afbeelding ]
Van links naar rechts: Vanillecakjes met vanillebotercreme en paashaasspekjes, butterscotchachtige cakjes met noten en chocola en groene pepermuntcakjes met pepermuntbotercreme. Heb nog een paar andere gemaakt, maar daar heb ik geen foto's van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |