Erg vreemde film, rare monsters en geesten. Maar de muziek is wonderschoon. 8,5 op imdb
Mike, kun je de topictitel veranderen in: Spirited Away
[Dit bericht is gewijzigd door Stormvogel op 03-07-2002 22:29]
De film is nog vreemder als je dronken of stoned bent volgens mij. Heb ik niet geprobeerd.
New York Daily News film critic Jack Mathews has chided Walt Disney Studios Chairman Dick Cook for rolling out Hayao Miyazaki's animated Spirited Away "as if it were some experimental gruel from Cremoria." Noting that the film received nearly unanimous rave reviews when it was released, Mathews asks in an "open letter" to Cook appearing in today's (Thursday) edition of the newspaper: "Why didn't you treat it like any other Disney animated feature, with a wide release and a big-bucks ad campaign?" Instead, Mathews noted, the film, which opened in 26 theaters on Sept. 20, is now showing on only 151. He concludes: "I hate to say it, Dick, but you had a tap-in putt here and you blew it."
Disney was niet afgeschrikt van de slechte resultaten. Disney had miljoenen geinvesteerd in een four-picture deal met Studio Ghibli en alles uit de kast getrokken voor de Amerikaanse versie van Princess Mononoke, maar besloot op het laatste moment de film niet wide uit te brengen maar in limited release (NY, LA, SF met een platform expansie)
Hun hoofdreden was dat Princess Mononoke vanwege 'het geweld' niet paste binnen hun FAMILIE FILMS VOOR ALLE LEEFTIJDEN repertoire. (Disney heeft officieel besloten alleen nog maar films met max. een PG rating uit te brengen)
Spirited Away had zo'n PG rating (Princess Mononoke PG13)
Spirited Away heeft het vrij goed gedaan in Amerika, maar er is gewoon geen markt voor om zo'n film daar als een een Disneyfilm in 3000 zalen uit te brengen en er 100 miljoen marketing tegenaan te gooien..
Welke versie zag jij eigenlijk, ik de originele Japanse.
quote:Dus hij heeft een halve zaal gevuld?
Op donderdag 31 oktober 2002 02:51 schreef CloudBox het volgende:
Dat weet ik niet, of daar geen markt voor is. S.A. heeft alleen in Japan al 225 dollar opgebracht.Welke versie zag jij eigenlijk, ik de originele Japanse.
quote:Zonder Oscar was je niet geinteresseerd?
Op maandag 24 maart 2003 09:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
En ik ga hem, nadat hij een oscar ontvangen heeft, zometeen kijken.
Kikis.Delivery.Service
Laputa.Castle.in.the.Sky
My.Neighbour.Totoro
Nausicaa
Only.Yesterday
Porco.Rosso
Whispers.of.the.Heart
Pom.Poko
check http://www.nausicaa.net
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 24-03-2003 17:54]
Meteen de beste anime die ik heb gezien (tot dusver)....
Wauw...
Toen al een klassieker..
Maar ik wacht toch echt op de special edition DVD...
quote:Zal wel geen legale versie zijn hoor, zie ook http://www.digital.anime.org.uk/piratefaq.html
Op woensdag 26 maart 2003 09:42 schreef Ashram het volgende:
Ik had de VCD al thuis liggen in Augustus 02...
legale versie uit Japan ondertiteld in het Chinees...
Het is een erg mooie tekenfilm, met heel veel vreemde beesten en monsters. De een nog leuker dan de andere.
Deze film is niet geschikt voor kleine kinderen, omdat ik bang ben dat ze er niks van zullen snappen.
Als je Princess Mononoke mooi vond moet je ook hier naar toe gaan.
Ik vind het alleen jammer dat ze er af en toe 3D animatie bijgedaan hadden, dat vind ik er echt niet bij passen.
Dit is trouwens een erg leuke scene:
quote:Dat vond ik juist prachtig! 't Paste er misschien niet echt tussen maar oh zo mooi om naar te kijken... 't landschap vanuit de trein, die bloemen enzo...
Ik vind het alleen jammer dat ze er af en toe 3D animatie bijgedaan hadden, dat vind ik er echt niet bij passen.
quote:Het zag er mooi uit ja.
Op woensdag 26 maart 2003 21:19 schreef Theeboon het volgende:[..]
Dat vond ik juist prachtig! 't Paste er misschien niet echt tussen maar oh zo mooi om naar te kijken... 't landschap vanuit de trein, die bloemen enzo...
quote:Nee, ik heb me geen enkel moment verveeld, maar ik schrok naderhand wel dat ie zo lang geduurd had.
Op woensdag 26 maart 2003 21:22 schreef SunChaser het volgende:
Vonden jullie het niet te lang? Na 75 minuten had ik het wel gezien eigenlijk.
quote:limited attention span?
Op woensdag 26 maart 2003 21:22 schreef SunChaser het volgende:
Vonden jullie het niet te lang? Na 75 minuten had ik het wel gezien eigenlijk.
quote:Alleen bij jouw postings.
Op vrijdag 25 april 2003 15:18 schreef Smots het volgende:[..]
limited attention span?
quote:daarom hou ik ze ook extra kort, speciaal voor jou
Op vrijdag 25 april 2003 16:22 schreef SunChaser het volgende:[..]
Alleen bij jouw postings.
Geweldige animatiefilm! Zeer de moeite waard.
quote:mwah.. japanse sprookjes en fantasie he
Op zondag 27 april 2003 19:24 schreef MR_White het volgende:
net gezien, vond het een enorm mooie film maar begreep alleen der ol van die gast met dat masker niet die iedereen opvrat....is me niet helmaal duidelijk.
Maar zeker het kijken waard
quote:Inderdaad,ik begreep ook niks van die vent met die masker die de hele tijd bij Chihiro was. Verder vond ik het een hele mooie film, zeker de moeite waard om te zien, ik zou alleen kleine kindjes thuislaten, want sommige monsters zijn best eng, ik schrok er zelfs van
net gezien, vond het een enorm mooie film maar begreep alleen der ol van die gast met dat masker niet die iedereen opvrat....is me niet helmaal duidelijk.
quote:Princess Mononoke heb ik hier ook op DVD liggen en die kan ik je zeeeeeer aanbevelen
Op maandag 28 april 2003 14:49 schreef Strolie75 het volgende:
Na het zien van deze film zit ik er sterk aan te denken om Princess Mononoke en Kiki's delivery service te bestellen op DVD, kent iemand deze films?
Superfilm!
Binnenkort maar eens de Engelse versie @ DVD bestellen (waarbij gelukkig japans en engels in te stellen is) , wanneer ik weer eens geld heb
Kheb m al sinds september op video, maar nooit in de bioscoop gezien in japan ik sla mijzelf nog steeds, maar was bang dat ik er (zoals gewoonlijk) geen zak van zou begrijpen de eerste keer, maar dat was nergens voor nodig. Jaartje japan doet wonderen met je japans.
Maar goed, ik wilde wel ff weten wat ze van het japans gemaakt hadden, dus daarvoor wilde ik dat ff weten.
quote:Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de film in de bios ingesproken is in het Nederlands. Een keertje was op tv namelijk iets, dat over die film ging en een nederlands meisje zei dat het inspreken van de film erg moeilijk was enzo.
Op zondag 4 mei 2003 16:17 schreef ichigo het volgende:
hmm, veel mensen die m in nl in de bios hebben gezien.
Kheb een vraagje: is die in het japans/engels/nederlands, en is die ondertiteld:engels of nederlands??Kheb m al sinds september op video, maar nooit in de bioscoop gezien in japan
ik sla mijzelf nog steeds, maar was bang dat ik er (zoals gewoonlijk) geen zak van zou begrijpen de eerste keer, maar dat was nergens voor nodig. Jaartje japan doet wonderen met je japans.
Maar goed, ik wilde wel ff weten wat ze van het japans gemaakt hadden, dus daarvoor wilde ik dat ff weten.
quote:Hij is Japans gesproken, Nederlands ondertiteld.
Op zondag 4 mei 2003 16:17 schreef ichigo het volgende:
hmm, veel mensen die m in nl in de bios hebben gezien.
Kheb een vraagje: is die in het japans/engels/nederlands, en is die ondertiteld:engels of nederlands??
Erg goed!
Ik vond 'em idd ook wel wat lang, zo'n beetje op 3/4 kakte de boel een beetje in. Gelukkig gingen ze daarna met die trein op stap en kwam de boel weer een beetje van de grond, maar hij verloor wel een beetje de grip die de film in het begin had op je. Ah well, al met al een leuke Alice In Wonderland/Harry Potter/Neverending Story-Anime
Ik vind het een superfilm, ik krijg er meer waardering voor met de minuut . Ik kon enorm genieten van de tekenstijl, de muziek was erg mooi en gewoon het hele verhaal super.. het sloeg nergens op maar ik vond 'm toch erg leuk
. Elke keer als dat ratje voorbij vloog lag ik weer half in een deuk
.
Van mij een 9+ .
Het zal wel aan mij liggen. Moet haast wel, want Imbd geeft hem een 8.7. Ik kon er bijna niet naar kijken, zo verschrikkelijk slecht vond ik hem. Ik wilde hem erg graag zien, want ik had er goeie recenties over gelezen, maar tsjonge wat viel die tegen.
Het begon al in de eerste minuten. Hoezo mooie animatie? Ik heb vorige week de DVD van Peter Pan (1953) gehuurd uit de bieb en die zag er toch echt een stuk beter uit. Dit was gewoon Candy Candy. Er werden zelfs loops in gebruikt en dat kan toch niet meer in het huidige computertijdperk. Verder zagen de monsters er gewoon niet uit. Volstrekt fantasieloos, vergelijkbaar met de creaturen van Gumbah en de poppetjes die mijn zoontje van vier tekent.
Dan het verhaal: Er zit ergens wel iets van een verhaallijn in (jongetje blijkt rivier waarin meisje ooit gevallen is), maar over het geheel genomen sprong het toch erg van de hak op de tak. Gewoon vrije associatie in de trant van: "Jongens, we gooien er nog even een paar debiele monsters tegenaan, dat vind het publiek vast leuk".
Aan mij was het dus niet besteed en op zich hoeft dat natuurlijk niets te zeggen. Ieder z'n smaak. Maar ik kan me toch ook niet aan de indruk onttrekken dat mensen zeer positief naar de film zijn gaan kijken, zo van: "Ik ga dit leuk vionden, want het is weer eens wat anders dan die zoetsappige Disney-shit".
[Dit bericht is gewijzigd door Koerok op 26-05-2003 09:44]
quote:Dit snap ik dus niet. Hoe kun je het nu een superverhaal vinden, terwijl het nergens op sloeg?
Op maandag 12 mei 2003 16:53 schreef BlaatschaaP het volgende:
...gewoon het hele verhaal super.. het sloeg nergens op maar ik vond 'm toch erg leuk .
quote:Ging over gretigheid.....
Verkrijgbaar op KOOPDVD en VIDEO (Nederlands gesproken)
vanaf 30 oktober 2003
quote:ja, mooi kut dat de DTS-ES 6.1 mix niet op deze dvd terecht komt.
Op vrijdag 26 september 2003 09:13 schreef Patch het volgende:
DVD: Interactieve menus. Directe scčnetoegang. Geluid: Original Dolby Digital 5.1 / Dutch Dolby Digital 5.1. Taal: Japans, Nederlands. Ondertiteling: Nederlands. Format: 16:9. Discformat: DVD 9
EXTRAS: Nederlands gesproken versie - TV-spots - Trailers
Speelduur: 124 (exclusief EXTRAS). Keuring: 6 jaar.
Consumentenadviesprijzen: 22,99 (DVD), 14,99 (VHS - Nederlands gesproken!).
Verkrijgbaar op KOOPDVD en VIDEO (Nederlands gesproken)
vanaf 30 oktober 2003
Niw.. erg leuke film!
quote:Nu ik 't teruglees is het wel een hele rare reactie van mij ja
Op maandag 26 mei 2003 09:14 schreef Koerok het volgende:[..]
Dit snap ik dus niet. Hoe kun je het nu een superverhaal vinden, terwijl het nergens op sloeg?
Ik denk dat ik meer bedoel: Het is een heel vreemd verhaal, maar toch erg leuk.
En ik heb geen flauw idee wat er van te zeggen. Geweldig! Dat wel. Tijd vloog voorbij. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat er nou gebeurt en toch heeft de film me de volle 2 uur geboeid. Vond het fantastisch hoe alles getekend en geanimeerd was. Sommige dingen heel kinderlijk, andere weer ontzettend goed (die rotzooi uit de rivier bijvoorbeeld)
Prachtige muziek ook! Echt mooi, zeker dat nummer onder de aftiteling. Las net op Imdb dat de director dat nummer de hele tijd draaide tijdens het maken van deze film en toen maar besloot hem onder de credits te draaien.
Wat deze film voor mij zo vreemd maakt is het verhaal. Wat betekent het uiteindelijk allemaal? (wat ik er zelf een beetje uit kon opmaken was dat 'geld niet gelukkig maakt' (dat goud moest je niet aannemen) en dat de liefde en ideeen van zo'n klein meisje die nog niet is beinvloed door de maatschappij iedereen uiteindelijk erboven op helpt).
Maar is dat het nou? Ik had het idee dat er nog veel 'meer' in zat, wat weet ik dus niet, maar dat zal wel iets Japans zijn.
Iemand enig idee?
Maar verder wel geweldige film dus!!
heb meteen maar Mononoke Hime aangezet bij eMule
quote:Zet dan ook meteen Hotaru no haka (Grave of the Fireflies) aan. Een aangrijpende anime naar mijn mening. Zeer ontroerend.
Op dinsdag 18 november 2003 01:06 schreef Hare het volgende:
heb meteen maar Mononoke Hime aangezet bij eMule
Wel een van de ontroerendste oorlogs tekenfilms ooit, ik moest bijna janken op het eind.
quote:Done!!
Op dinsdag 18 november 2003 02:17 schreef Joppe het volgende:[..]
Zet dan ook meteen Hotaru no haka (Grave of the Fireflies) aan. Een aangrijpende anime naar mijn mening. Zeer ontroerend.
zal alleen nog een tijdje duren voor ik die kijk, ben de Imdb top 250 aan het afgaan, en deze staat daar wat lager
Urotsukidoji: Legend of the Overfiend.
Deze moet je echt met je familie bekijken!
Het verhaal begint met de 10 jarige Chihiro die tegen haar zin onderweg is naar haar nieuwe huis.
Door het nemen van een verkeerde afslag leidt het ertoe dat haar ouders uiteindelijk veranderen in varkens. Chihiro zit nu vast in een wereld, die haar op het eerste gezicht angst aanjaagt. Ze ontmoet Haku, een jongen die haar verteld dat als ze wil onsnappen ze eerst moet gaan werken in het badhuis dat gerunt word door de heks Yubaba. Dit is voor Chihiro het begin van een zoektocht en reis door de Geestenwereld om haar ouders en haarzelf te bevrijden.
De in het begin bange en angstig meisje groeit in de film uit tot de held.
De film voert je mee naar een mooi vormgegeven fantasiewereld vol met aparte en leuke karakters, die er alles behalve menselijk uitzien. De aparte karakters maken deze film mede zo goed/leuk net zoals dat ongeveer is bij Finding Nemo.
De film heeft in tegenstelling tot Disney films geen constante veronderstelling van een happy end (hoewel deze film dat wel heeft), ook zit er geen overdreven sentimenten in .
De 2 kleine sidekicks die er op het eind bijkomen zijn erg leuk.
5/5
Ik zie al met al toch liever films als Toy Story, Finding Nimo, Lilo&Stitch en andersoortige animaties. Of Animal Farm. Toch ga ik Princess Monoke nog meepakken, maar Anime is blijkbaar niet geheel mijn ding.
Voor de mensen die zelf niet onder woorden kunnen brengen waarom deze film zo machtig is: Nausicaa.net.
[Dit bericht is gewijzigd door Theeboon op 09-12-2003 11:02]
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 13:01 schreef PDOA het volgende:
Ook een mooie, ontroerende en romantische film:Urotsukidoji: Legend of the Overfiend.
Deze moet je echt met je familie bekijken!
De Chojin
quote:Ik heb'em nu twee keer gezien (de tweede keer wat minder moe dus dingen drongen wat beter door)
Op vrijdag 9 januari 2004 23:26 schreef deArie het volgende:
Toen ik spirited away zag was ik meteen onder de indruk, zelfs toen de film was afgelopen bleef ik er de hele dag aan denken. De muziek, de beelden, het verhaal, echt heel mooi.
Ik snap alleen 1 ding niet:
spoiler:Hoe zit het nou met haku. Hij was een rivier en daarna kwam hij ook naar de spirit wereld om te werken als tovenaar. Hij wil weer terug naar de gewone wereld om met Chihiro te zijn.
Alvast bedankt.
spoiler:
Ik ben zelf niet zo diepzinnig aangelegd helaas en zie dus wel dat er veel diepere betekenissen in de film zitten, maar wat die dan betekenen weet ik helaas niet.
Misschien wil iemand zijn visie op het verhaal hier neerzetten?
Maar ze zeggen allemaal niet welke uitvoering het precies is.quote:Op vrijdag 23 april 2004 00:14 schreef California het volgende:
Volgens een online winkel heeft de Nederlandse versie: Beeld: Formaat: 16:9 Widescreen, Uitvoering: PAL - Kleur. Geluid: DTS 5.1 Japans & Dolby Digital 5.1 Nederlands, Dolby Digital 5.1 Japans
Volgens mij is dat juist wel bij de Nederlandsequote:Op vrijdag 23 april 2004 00:46 schreef California het volgende:
Nu weet ik sowieso niet wat je bedoelt, maar ik denk dat je in een van de dvd-topics wel antwoord krijgt. Van Nederlandse dvd's is het vaak moeilijk om de specs te achterhalen, als het niet op www.dvdcompare.net staat weet ik het meestal ook niet.
Dat roodgetinte is volgens mij maar bij één versie, niet bij de Nederlandse.
betaal een paar centen meer en koop de Japanse versie... (mits die Engelstalige ondertiteling heeft)quote:Op vrijdag 23 april 2004 17:25 schreef Forumschorem het volgende:
Koop dus de japanse versie.
Het lijkt op de kwaliteit die je krijgt als 't eigenlijk niets mag kosten... Denk aan de manier waarop alle Animé-DVD's voorzien worden van Engels gesproken tekst. Gewoon het droog oplezen van de ondertiteling (wat dus voor geen meter klinkt), zonder enige vorm van inleving of acteerwerk in het algemeen. Pas als het personage in beeld wat over de rooie gaat, extreem overdreven inspreken enzo... Gewoon beroerd.quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:24 schreef -Marjo- het volgende:
Ik vind het een geweldig mooie film. Dat ingesproken nederlands is inderdaad jammer, dat had beter gekund...
Doet inderdaad erg belgisch aan die stemmen. Ik heb een keer de engelse versie gezien en die was veel mooier. Helaas staat die niet op de dvd die ik heb...quote:Op vrijdag 23 april 2004 19:29 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het lijkt op de kwaliteit die je krijgt als 't eigenlijk niets mag kosten... Denk aan de manier waarop alle Animé-DVD's voorzien worden van Engels gesproken tekst. Gewoon het droog oplezen van de ondertiteling (wat dus voor geen meter klinkt), zonder enige vorm van inleving of acteerwerk in het algemeen. Pas als het personage in beeld wat over de rooie gaat, extreem overdreven inspreken enzo... Gewoon beroerd.
En dan in 't Nederlands met 'n zooi Belgen ertussen.
Die heeft engelstalige ott, maar wel de al besproken roodtint, check die link op de vorige pagina onderaan maar eens, zie je het duidelijkquote:Op vrijdag 23 april 2004 19:07 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
betaal een paar centen meer en koop de Japanse versie... (mits die Engelstalige ondertiteling heeft)
Dus? Het was meer een tvp om straks te posten wat ik van de film vondquote:Op donderdag 2 september 2004 14:03 schreef Jordy-B het volgende:
gelukkig kick je even een oud topic om ons dat te vertellen. 'k zou niet weten wat we in hemelsnaam hadden moeten doen als je het ons niet vantevoren gezegd zou hebben.
Tuurlijk maakt het uit.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:17 schreef Mister-Me het volgende:
Heb even een vraagje vandaar dit kickje![]()
Maakt het iets uit of je deze film in het Japans kijkt of in het Engels?
Haalt dat engels de film niet verschrikkelijk omlaag omdat het niet de orginele taal is...
Idd, ik erger er me ook altijd aan als ik die stemmen in het duits hoor, klinkt nergens naar. Zelf heb ik de film ook in de originele taal gezien, en het klinkt leuker als het engels.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt het uit.
Het is Blasphemy als je deze film niet in de originele taal kijkt. Wat zeg ik, welke film dan ook moet je gewoon in de originele taal kijken.
Je bent toch geen Duitser
Ok... Ik vroeg het me gewoon af aangezien ik hier een engelse dvdrip op de pc heb staanquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 16:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Tuurlijk maakt het uit.
Het is Blasphemy als je deze film niet in de originele taal kijkt. Wat zeg ik, welke film dan ook moet je gewoon in de originele taal kijken.
Je bent toch geen Duitser
Nope, niet dat ik weet en kan het me ook niet voorstellen. Alleen als er een liedje wordt gezongen door een van de karakters ofzo zal dat wel zijn gedubbed. De rest van de OST volgens mij niet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 17:02 schreef Mister-Me het volgende:
En dan nog even snel een vraagje... is de muziek ook veranderd? in de engelse versie?
Jep!quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 19:25 schreef Strolie75 het volgende:
Dit boek is trouwens zeer de moeite waard!
[afbeelding]
Princess Mononokequote:Op zondag 7 november 2004 17:33 schreef schatje het volgende:
Inmiddels heb ik 'm gezien ik kan alleen maar beamen wat er al gezegd is; machtig mooi en werkelijk schitterende animatie's.
Weet iemand soortgelijke films??
De R1 is volgens mij iets goedkoperquote:Op maandag 8 november 2004 10:20 schreef schatje het volgende:
Bij cd-wow kost "Castle In The Sky" ¤20,-.
Weet iemand misschien of die titel ergens anders nog goedkoper is??
Die Castle in the Sky bij HKflix zou ik niet kopen als ik jou was. Is Chinese uitgave en die zijn vaak toch van wat mindere kwaliteit. Zie ook de prijs, kun je niet veel goeds voor krijgenquote:Op maandag 8 november 2004 11:41 schreef sampoo het volgende:
bij cdwow.com is die £11.99 of zo'n 17 euro. Met wat korting kan je daar nog een paar euro van af halen. Je kan ook op hkflix.com een chinese versie aanschaffen en bezorgen voor nog geen 8 euro maar ik weet niet of die R3 versie beter is dan de 2disc R3 versie die cdwow verkoopt.
Het gaat om de tekeningetjes!quote:Op maandag 8 november 2004 11:45 schreef Hare het volgende:
[..]
Die Castle in the Sky bij HKflix zou ik niet kopen als ik jou was. Is Chinese uitgave en die zijn vaak toch van wat mindere kwaliteit. Zie ook de prijs, kun je niet veel goeds voor krijgen
En verder kun je erg weinig met alleen chinese en japanse subs
Ja, ok, maar dvdsoon moet je buiten deze vergelijking latenquote:Op maandag 8 november 2004 12:29 schreef sampoo het volgende:
Ik wil ook bestrijden dat je voor die prijs niets goeds kan krijgen. Ik heb onlangs genoeg goeds voor 4 euro besteld.![]()
Nog niets van de halloween actie. Ik hoop maar niet dat ze tegelijk komen.quote:Op maandag 8 november 2004 12:43 schreef Hare het volgende:
[..]
Ja, ok, maar dvdsoon moet je buiten deze vergelijking laten
Heel veel bootlegs of chinese rotzooi kun je keigoedkoop krijgen op ebay, maar of je daar nou zo blij mee moet zijn....
Is er trouwens al wat verzonden van jouw bestelling?
Heb die maar lekker langs me heen laten gaanquote:Op maandag 8 november 2004 23:05 schreef schatje het volgende:
Er is ook een DVD box:
[afbeelding]
US$279.99.
Dat kan en dat magquote:Op zondag 5 december 2004 23:47 schreef Forumschorem het volgende:
Die films van Miyazaki kunnen me dus werkelijk geen reet boeien he?
Waarom vraag je naar je eigen mening?quote:Op zondag 5 december 2004 23:47 schreef Forumschorem het volgende:
Die films van Miyazaki kunnen me dus werkelijk geen reet boeien he?
Heeft de beste man nog meer titels op zijn naam?? Zo ja, welke raad je dan aan??quote:Op zondag 5 december 2004 23:54 schreef Forumschorem het volgende:
Ik wacht trouwens wel hoopvol op Steamboy, van Katsuhiro Otomo. Maar Miyazaki vind ik persoonlijk te overhyped.
Wie beweert dat dan?quote:Op maandag 6 december 2004 00:03 schreef Forumschorem het volgende:
Het gaat niet om hoeveel een regisseur heeft gedaan..
Ken je Akira?quote:Op zondag 5 december 2004 23:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Heeft de beste man nog meer titels op zijn naam?? Zo ja, welke raad je dan aan??
Nee, ik ben wat dat betreft nog een leek als het om dit soort films gaat. Maar is dat een meesterwerkje??quote:
Akira wordt gezien als een van de belangrijkste films voor de Animé... En het mag waarschijnlijk ook wel een meesterwerk genoemd worden.quote:Op maandag 6 december 2004 20:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, ik ben wat dat betreft nog een leek als het om dit soort films gaat. Maar is dat een meesterwerkje??
Akira was voor mij ook de eerste echte anime speelfilm die ik zag. Al was het dan maar 3 jaar geleden. Maar ik vind Akira helemaal niet zo goed. Vooral op het einde ontspoort die helemaal. Misschien dat toen die voor het eerst uit kwam een grote indruk maakte, maar een meesterwerk vind ik het niet.quote:Op maandag 6 december 2004 22:31 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Akira wordt gezien als een van de belangrijkste films voor de Animé... En het mag waarschijnlijk ook wel een meesterwerk genoemd worden.
Akira (de manga) was een van de eerste manga's die een ouder (volwassen) publiek als doelgroep had en dit heeft hem bijzonder populair gemaakt... Zo ook de film. Een succesvolle film die als een van de eerste animé's wereldwijd verspreid is. En doordat het voor een volwassen publiek is, was (en is) het heel wat anders dan men toen gewend was. Niet te vergelijken met andere animatiefilms van die tijd. Die populariteit was trouwens niet in de laatste plaats te danken door het feit dat Akira ook op grafisch vlak de lat in één klap onvoorstelbaar hoog heeft gelegd. Een gebruik van special effects in een animatiefilm wat echt pas jįren later geėvenaard is...
Voor veel mensen die 'n jaar of tien-vijftien terug voor het eerst met animé in aanraking zijn gekomen, was Akira de eerste animé. Niet iedereen kon (en kan) hem waarderen, maar het heeft veel mensen gegrepen en niet meer los gelaten. Toen ik hem voor het eerst zag, was ik een jaar of vertien, denk ik... Hij was 's avonds op een van de Belgische zenders... 'k stond op het punt om naar bed te gaan toen hij begon... Ik zag hem en toen ik m'n ogen weer van de tv afwendde, was het half twee 's nachts.
Steamboy is "een film van de man die Akira gemaakt heeft"! En dat zal je ongetwijfeld duidelijk gemaakt worden als hij uitkomt in het westen.
Dat zei ik al.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:40 schreef Frozen het volgende:
Vanavond is Spirited Away om 18.15 op bbc 2...
Ik ga kijken !
ik zie het...volgende keer mijn ogen opdoen als ik een topic doorlees.quote:
Maakt niet uit verder, hoe meer kicks hoe meer hij bij anderen onder de aandacht kan komen, en dat levert weer meer potentiėle fans op.quote:Op zaterdag 30 december 2006 16:52 schreef Frozen het volgende:
[..]
ik zie het...volgende keer mijn ogen opdoen als ik een topic doorlees.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |