quote:
Op maandag 6 december 2004 20:54 schreef schatje het volgende:[..]
Nee, ik ben wat dat betreft nog een leek als het om dit soort films gaat. Maar is dat een meesterwerkje??
Akira wordt gezien als een van de belangrijkste films voor de Animé... En het mag waarschijnlijk ook wel een meesterwerk genoemd worden.
Akira (de manga) was een van de eerste manga's die een ouder (volwassen) publiek als doelgroep had en dit heeft hem bijzonder populair gemaakt... Zo ook de film. Een succesvolle film die als een van de eerste animé's wereldwijd verspreid is. En doordat het voor een volwassen publiek is, was (en is) het heel wat anders dan men toen gewend was. Niet te vergelijken met andere animatiefilms van die tijd. Die populariteit was trouwens niet in de laatste plaats te danken door het feit dat Akira ook op grafisch vlak de lat in één klap onvoorstelbaar hoog heeft gelegd. Een gebruik van special effects in een animatiefilm wat echt pas járen later geëvenaard is...
Voor veel mensen die 'n jaar of tien-vijftien terug voor het eerst met animé in aanraking zijn gekomen, was Akira de eerste animé. Niet iedereen kon (en kan) hem waarderen, maar het heeft veel mensen gegrepen en niet meer los gelaten. Toen ik hem voor het eerst zag, was ik een jaar of vertien, denk ik... Hij was 's avonds op een van de Belgische zenders... 'k stond op het punt om naar bed te gaan toen hij begon... Ik zag hem en toen ik m'n ogen weer van de tv afwendde, was het half twee 's nachts.
Steamboy is "een film van de man die Akira gemaakt heeft"! En dat zal je ongetwijfeld duidelijk gemaakt worden als hij uitkomt in het westen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Jordy-B op 06-12-2004 22:49:28 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.