Ik zelf heb Mononoke Hime gezien van ze, bijzonder goede film.
Er zijn een heleboel Ghibli films
ik heb het idee dat jij Mononoke Hime en My neighbour Totoro hebt gezien (Die laatste moet ik nog steeds kijken)
Veel plezier ermee
quote:is ut zoiets als manga
Op zondag 14 april 2002 13:30 schreef Killjoy het volgende:
Ghibli is een japanse Anime-studio waarvan bekend staat dat de films kwalitatief heel erg goed zijn.Ik zelf heb Mononoke Hime gezien van ze, bijzonder goede film.
Er zijn een heleboel Ghibli filmsik heb het idee dat jij Mononoke Hime en My neighbour Totoro hebt gezien (Die laatste moet ik nog steeds kijken)
Veel plezier ermee
Eigenlijk is dat verkeerd, de naam manga slaat namelijk op de japanse comics, en de naam anime slaat op de tekenfilms.
tot uw dienst ^_^
stuk voor stuk goede maar ook verschrikkelijk onbegrijpelijke films, en dan kijk ik ze ook nog eens in het Japans...
Maar ik wou gewoon ff weten of er nog meer mensen zijn die er zo van onder de indruk waren, nu ja, die zijn er dus
Helemaal te gek, en hij is mooier dan Mononoke Hime. Deze film heeft ook een veel diepere indruk op mij gemaakt, ik keek m 'smiddags, ik was de rest van de avond, nacht en volgende ochtend van de kaart. Ik sla mezelf nog steeds dat ik toen die in de bioscoop was, ik hem niet ben gaan zien.
quote:Echt wel...
Op woensdag 17 april 2002 20:46 schreef ichigo het volgende:
Nou ik heb toen dus Mononoke Hime en Kaze no Tani no Nausicaa (Nausicaa of the Valley of the Wind) gezien. Verder heb ik ook Tonari no Totoro (My Neighbour Totoro) en Laputa (Castle in the sky)
stuk voor stuk goede maar ook verschrikkelijk onbegrijpelijke films, en dan kijk ik ze ook nog eens in het Japans...
Maar ik wou gewoon ff weten of er nog meer mensen zijn die er zo van onder de indruk waren, nu ja, die zijn er dus
Ghibli-films staan allemaal hoog in m'n favolijstje...
En niet alleen in mijn lijstje, als je nagaat dat Hayao Miyazaki's laatste meesterwerkje Spirited Away (Sen to Chihiro no Kamikakushi) in Japan alle records gebroken heeft (grotere verkoop dan Titanic, direct onder Titanic staat de film die Miyazaki voor Spirited Away maakte: Princess Mononoke (Mononoke Hime)), en op het filmfestival van Berlijn een gouden beer in de wacht sleepte. En Disney (die Ghibli's films over de wereld verspreidt (meestal met Amerikaanse dub, want de Amerikanen zijn zo dom dat ze geen ondertiteling kunnen lezen)) heeft Spirited Away opgegeven voor de Oscars.
Van Ghibli heb ik al heel wat films gezien (en op CD staan ), en het zijn echt allemaal meesterwerkjes.
En dat is helaas nog maar een greep uit de collectie van Ghibli.
Ik vind ze niet zo lastig te begrijpen, eigenlijk. En miyazaki (als belangrijkste regisseur) heeft meestal een duidelijke gedachte in de film verwerkt. Zoals hoe de mens het milieu aantast. (zie Princess Mononoke en Nausicaä) En ik geloof dat Spirited away erg te maken had met hebberigheid.
En alleen Princess mononoke heeft echt een zeer complex verhaal, imo.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 10-11-2002 16:45]
quote:heeft 'ie hier ooit in de bios gedraaid, dan?
Op zondag 10 november 2002 16:20 schreef ichigo het volgende:
Ik heb m, de nieuwste film van Ghibli:
Sen to Chihiro no Kamikakushi (aka Spirtited Away)Helemaal te gek, en hij is mooier dan Mononoke Hime. Deze film heeft ook een veel diepere indruk op mij gemaakt, ik keek m 'smiddags, ik was de rest van de avond, nacht en volgende ochtend van de kaart. Ik sla mezelf nog steeds dat ik toen die in de bioscoop was, ik hem niet ben gaan zien.
quote:Regie van Whisper of the Harts is door Yoshifumi Kondou. Miyazaki zorgde voor screenplay en produceerde 't beestje.
Op dinsdag 23 april 2002 18:47 schreef Elcor het volgende:
Ik heb ze gezien en onder indruk van studio ghibli. Laatst whisper of the heart gezien en weer ben ik verbaasd hoe goed miyazaki in zijn regie is.
zie ook http://www.nausicaa.net/, een prachtige site over Ghibli's films. Bovenin vind je ergens "films", en als je daar op klikt kom je bij een overzicht van alle Ghibli-films. Lees vooral de Faq's bij de films eens door, er staan best wel leuke weetjes bij.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 10-11-2002 17:23]
quote:waar heb je die DVD vandaan?
Op zondag 10 november 2002 19:10 schreef NgInE het volgende:
jah, als verwente anime freak moet ik toegeven dat Ghibli eigenlijk de enigste anime studio is die echt originele films maakt. hoewel ik alleen Mononoke heb (op DVD), wil ik ook graag Spirited Away en Naussica zien.
heeft die Japanse audio in 5.1? (aangenomen dat 't een DVD met amerikaanse dub is) of is 't een japanse?
quote:Als je het over de Mononoke Hime DVD hebt, die kan je in je wel op een paar plekken kopen in Nederland. Bijvoorbeeld in Rotterdam. Die heeft Japans audio en Engelse audio.
Op zondag 10 november 2002 19:42 schreef Jordy-B het volgende:[..]
waar heb je die DVD vandaan?
heeft die Japanse audio in 5.1? (aangenomen dat 't een DVD met amerikaanse dub is) of is 't een japanse?
quote:http://www.nausicaa.net/
Op zondag 10 november 2002 19:56 schreef Mannekino het volgende:
Ghibli?
quote:uhuh
Op zondag 10 november 2002 19:48 schreef Eikelbijter het volgende:[..]
Als je het over de Mononoke Hime DVD hebt, die kan je in je wel op een paar plekken kopen in Nederland. Bijvoorbeeld in Rotterdam. Die heeft Japans audio en Engelse audio.
ik gebruik de engelse dub namelijk toch niet...
quote:Ik heb even gekeken en de DVD heeft Dolby Digital 5.1 in Engels, Frans en Japans
Op zondag 10 november 2002 20:17 schreef Jordy-B het volgende:[..]
uhuh
... alleen is de japanse audio dan ook 5.1?
ik gebruik de engelse dub namelijk toch niet...
quote:ah... cool...
Op maandag 11 november 2002 09:20 schreef Eikelbijter het volgende:[..]
Ik heb even gekeken en de DVD heeft Dolby Digital 5.1 in Engels, Frans en Japans
.
quote:ja, die heb ik idd in Rotterdam (Future Zone) gekocht en heeft Americaanse en Japanse dub.
Op zondag 10 november 2002 19:42 schreef Jordy-B het volgende:[..]
waar heb je die DVD vandaan?
Die komt nog wel
Binnenkort een ghibli avondje yummy
quote:Heb je die besteld op internet of ergens in Nederland gekocht?
Op maandag 11 november 2002 21:03 schreef Killjoy het volgende:
hihi, heb nu een Ghibli dvd-box set met alle behalve spirited away
quote:dat wil ik nou ook wel weten
Op dinsdag 12 november 2002 14:43 schreef Eikelbijter het volgende:[..]
Heb je die besteld op internet of ergens in Nederland gekocht?
quote:Spirited Away schijnt nu te draaien, maar het is voor mij nogal onduidelijk of dat landelijk is (of gaat gebeuren), of dat het alleen maar een select aantal bioscopen is. Jammer als het dat laatste is, want de film heeft nu ook een Oscar gewonnen.
Op zondag 10 november 2002 16:43 schreef Jordy-B het volgende:[..]
heeft 'ie hier ooit in de bios gedraaid, dan?
quote:Ik heb gisteren voor het eerst een ghibli gezien (Spirited Away) gezien nou ben ik best wel benieuwd waar jij die ghibli box set vandaan hebt..
Op maandag 11 november 2002 21:03 schreef Killjoy het volgende:
hihi, heb nu een Ghibli dvd-box set met alle behalve spirited awayDie komt nog wel
Binnenkort een ghibli avondje
yummy
en
http://www.crosstoy.com/dvd-188.html
Daar is de box te bestellen. Ik zit zelf nog te twijfelen. Dit is namelijk een bootleg box gemaakt van de LD versies. Dus niet officieel uitgegeven voor Ghibli (op DVD dan). Wie weet dat Disney dit nog gaat doen. Kwaliteit schijnt goed te zijn en regio vrij. Maar is het PAL of NTSC?
Kan iemand die deze box toevallig al heeft zijn oordeel geven en/of eventueel een link naar een goedkopere site?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |