Dit dus.quote:Op vrijdag 30 september 2011 06:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hmm ja de Britten met hun schadenfreude.
Als tegenstander van het euro gedrocht zie ik de Britten niet zo als bondgenoten in deze. Veel willen de euro zien mislukken omdat ze eigenlijk nog niet over het verlies van hum empire heen zijn. Een verenigd Europa waar Groot-Brittannië slechts een onderdeel van is... never!![]()
Net als die Nigel Farage. Altijd vermakelijk om te zien hoe hij Barroso afbrandt maar ik heb weinig zin om straks zijn "kijk mij eens gelijk hebben smoel" te zien als het zaakje in elkaar dondert en wij in de ellende zitten.
Kip - Ei probleemquote:het probleem is niet de Euro, wat nog steeds een sterke munt is, maar de slechte financiële staat van een aantal Europese landen
Ja/Nee. Amerika met hun dollar zit in de problemen, Europese landen buiten de Euro zitten ook in de problemen (denk aan eerder IJsland, maar ook Groot-Brittannië).quote:
quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:32 schreef Drugshond het volgende:
Gewoon omdat die gast grappig is... aka Monty Python.
Wat een spraakwaterval zeg die Naomi.quote:Op vrijdag 30 september 2011 00:32 schreef Drugshond het volgende:
Gewoon omdat die gast grappig is... aka Monty Python.
nee het probleem is dat je niet met 17 landen een munt kunt nemen, een munt hoort bij een fiscaal-economische eenheid als een koe bij het kalfquote:Op vrijdag 30 september 2011 09:23 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ja/Nee. Amerika met hun dollar zit in de problemen, Europese landen buiten de Euro zitten ook in de problemen (denk aan eerder IJsland, maar ook Groot-Brittannië).
De werkelijke oorzaak is dat we ons in de westerse wereld teveel hebben leiden door het Angelsaksische systeem. Dat is het werkelijke probleem.
Dat gaat in de vleesindustrie tegenwoordig heel anders hoor.quote:nee het probleem is dat je niet met 17 landen een munt kunt nemen, een munt hoort bij een fiscaal-economische eenheid als een koe bij het kalf
Ik denk dat du moment dat Europa z'n zaakjes voorelkaar heeft het VK in de schootslinie komt, het ging er niet goed, en hun bezuinigingen zijn aan het falen.quote:Op vrijdag 30 september 2011 09:23 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Ja/Nee. Amerika met hun dollar zit in de problemen, Europese landen buiten de Euro zitten ook in de problemen (denk aan eerder IJsland, maar ook Groot-Brittannië).
De werkelijke oorzaak is dat we ons in de westerse wereld teveel hebben leiden door het Angelsaksische systeem. Dat is het werkelijke probleem.
Sorry, maar de VS gaat het ook slecht en die hebben wel jouw zogenoemde fiscaal-economische eenheid.quote:Op vrijdag 30 september 2011 11:48 schreef meth77 het volgende:
[..]
nee het probleem is dat je niet met 17 landen een munt kunt nemen, een munt hoort bij een fiscaal-economische eenheid als een koe bij het kalf
Ik weet dat het geen populair thema is, maar ik denk dat het wel degelijk een probleem is dat er tegen de EMU wordt gespeculeerd; je ziet hoe de financiële crisis in de engelstalige pers direct werd omgebouwd tot een euro-crisis. Er wordt te weinig gezien dat massaal speculeren tegen de euro ook massale winsten oplevert als het stelsel zou bezwijken onder de nu al 2 jaar durende negatieve spiraal.quote:Op vrijdag 30 september 2011 13:44 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Sorry, maar de VS gaat het ook slecht en die hebben wel jouw zogenoemde fiscaal-economische eenheid.
maar die hebben geen rating per staat en er kan dus ook geen staat failliet gaan, hooguit een tikkie krap zitten tijdelijkquote:Op vrijdag 30 september 2011 13:44 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Sorry, maar de VS gaat het ook slecht en die hebben wel jouw zogenoemde fiscaal-economische eenheid.
dat denk ik ook, de USofE maken en aan president van Rompuy net zoveel betalen als Obama krijgtquote:Op vrijdag 30 september 2011 12:00 schreef Confetti het volgende:
Had de Euro niet gewoon een politiek doel in plaats van een economisch doel? Het moest en zou er komen om Europa bijeen te brengen.
In het akkoord van Lissabon staat geschreven dat de ECB niet zelfstandig euro's mag drukkenquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:17 schreef GoudIsEcht het volgende:
Is er dan per se een fiscale unie nodig voordat de ECB ook wat euroootjes kan drukken?
Haha, een tikkeltje krap? Vervolgens wat dollars bijdrukken is dus goed? Ja, in de VS mogen ze blij zijn, de economie staat er daar florisant voorquote:Op vrijdag 30 september 2011 14:12 schreef meth77 het volgende:
[..]
maar die hebben geen rating per staat en er kan dus ook geen staat failliet gaan, hooguit een tikkie krap zitten tijdelijk
vervolgens gaat men weer wat dollars drukken en zakt de koers van de dollar wat to Euro
En ze zijn in de VS aan het nadenken over hoe ze een staat failliet moeten laten gaan. Zoals bijvoorbeeld California.quote:Op vrijdag 30 september 2011 14:43 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Haha, een tikkeltje krap? Vervolgens wat dollars bijdrukken is dus goed? Ja, in de VS mogen ze blij zijn, de economie staat er daar florisant voor
Niemand?quote:Op donderdag 29 september 2011 14:04 schreef M-Bozz het volgende:
Wat is nou echt een must-read (helder en to-the-point boek, rijk aan onderwerpen en verbanden) als je meer wilt snappen van dit soort (inter)nationale economische onderwerpen (staatsschuld, staatsobligaties, muntdevaluatie, de rol van goud e.d.) op staatsniveau (of interstatelijk niveau) om een beetje te kunnen meelullen over de gevolgen van een (eventueel) failliet gaan van een land?
Graag wat tips hier of via PM!BVD!
laat jij je dochter failliet gaan, nee he, je buurman welquote:Op vrijdag 30 september 2011 15:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ze zijn in de VS aan het nadenken over hoe ze een staat failliet moeten laten gaan. Zoals bijvoorbeeld California.
quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 12:50 schreef Drugshond het volgende:
Ontslag Griekse ambtenaren struikelblok
ATHENE - Griekse overheidsfunctionarissen zitten zaterdag om de tafel met de onderhandelaars van de EU, de ECB en het IMF om te praten over de voortgang van de broodnodige Griekse bezuinigingen. Groot struikelblok daarbij is de toezegging dat het ambtenarenapparaat in 2015 met een vijfde moet zijn teruggebracht.
Dat komt doordat in de Griekse grondwet is vastgelegd dat ambtenaren worden benoemd voor het leven. De belofte om de vierde macht een kopje kleiner te maken, vormt daardoor op voorhand al een struikelblok.
=====================================
Hoezo corrupt apparaat ?
Dat deed men toch wel, vandaar dat Griekenland zoveel ambtenaren heeft en er maar een derde aanwezig was op de "werk"plekquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:36 schreef Igen het volgende:
Een systeem waarbij elke nieuwe regering het halve ambtenarenapparaat kan ontslaan en door eigen vriendjes kan vervangen lijkt me juist veel eerder een teken van corruptie.
Ambtenaren voor het leven benoemd? Ik kan mij voorstellen dat bij bepaalde functies de aanstelling voor het leven is, net zoals bij rechters. Maar ambtenaren in het algemeen voor het leven benoemen (even er van uitgaande dat De Telegraaf juist bericht) betekent dat ook de lokale vergunningenstempelaar, verkeersdrempelbesliseenheid, enz. voor het leven aangesteld worden. Het lijkt mij niet dat dat ook de situatie in Duitsland is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:36 schreef Igen het volgende:
Op zich is toch niks raars aan ambtenaren die voor het leven benoemd worden? Zo gaat dat bijv. in Duitsland ook.
nou ik vind het wel goed dat zo een man van de postkamer voor het leven benoemd wordt, heel zinvolquote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ambtenaren voor het leven benoemd? Ik kan mij voorstellen dat bij bepaalde functies de aanstelling voor het leven is, net zoals bij rechters. Maar ambtenaren in het algemeen voor het leven benoemen (even er van uitgaande dat De Telegraaf juist bericht) betekent dat ook de lokale vergunningenstempelaar, verkeersdrempelbesliseenheid, enz. voor het leven aangesteld worden. Het lijkt mij niet dat dat ook de situatie in Duitsland is.
Bedenk wel dat de overheid ook verantwoordelijk is voor hun pensioen dan, en sowieso betaald de overheid daar ~2/3 van de oude dag voorziening van élke Griek, tegen ~1/3 voor de Nederlandse overheid. (AOW is grofweg 1/3 van het gemiddelde totale pensioen hier)quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 13:36 schreef Igen het volgende:
Op zich is toch niks raars aan ambtenaren die voor het leven benoemd worden? Zo gaat dat bijv. in Duitsland ook. En hoezo is het een teken van corruptie? Een systeem waarbij elke nieuwe regering het halve ambtenarenapparaat kan ontslaan en door eigen vriendjes kan vervangen lijkt me juist veel eerder een teken van corruptie.
Mijn bierviltje denkt dat de AOW in NL gemiddeld wel meer is dan 1/3 v/h totale pensioen.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 16:40 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Bedenk wel dat de overheid ook verantwoordelijk is voor hun pensioen dan, en sowieso betaald de overheid daar ~2/3 van de oude dag voorziening van élke Griek, tegen ~1/3 voor de Nederlandse overheid. (AOW is grofweg 1/3 van het gemiddelde totale pensioen hier)
Volgens mij wel. Dat is ook de reden dat je in Duitsland nog baantjes zoals spoorwegovergangbewaker hebt: personeel dat voor de privatisering van de spoorwegen is aangesteld heeft nog steeds ambtenarenstatus, kan dus niet ontslagen worden en moet dan maar ergens in een zinloze functie geparkeerd worden.quote:Op zaterdag 1 oktober 2011 14:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ambtenaren voor het leven benoemd? Ik kan mij voorstellen dat bij bepaalde functies de aanstelling voor het leven is, net zoals bij rechters. Maar ambtenaren in het algemeen voor het leven benoemen (even er van uitgaande dat De Telegraaf juist bericht) betekent dat ook de lokale vergunningenstempelaar, verkeersdrempelbesliseenheid, enz. voor het leven aangesteld worden. Het lijkt mij niet dat dat ook de situatie in Duitsland is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |