abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102412520
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
I Did Not Want This For Him.
pi_102412535
hier verder.
pi_102412541
Wat een originele titel :) Helemaal zelf bedacht?

:P
pi_102412575
wacht moest dit niet een ander deel zijn?

fail :')

sorry mensen
pi_102412593
Ik ga douchen en daarna al lekker in bed liggen O+ Merk wel dat ik snel moe ben, lol :')
pi_102412700
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:39 schreef Jadusable het volgende:

sorry mensen
Ik ben al lang blij dat je er een opent :D Hoef ik me tenminste niet druk te maken om een pakkende titel te verzinnen :+

Vrienden van me hebben sinds vandaag kippen O+
pi_102412843
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:39 schreef Jadusable het volgende:

sorry mensen
Je mag nog een herkansing ;)
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ben al lang blij dat je er een opent :D Hoef ik me tenminste niet druk te maken om een pakkende titel te verzinnen :+

Oehh dat is echt leuk!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_102412898

Brahma kippen O+ Laten zich aaien, pikken niet en zijn cute O+

Edit: ze hebben één haan en 2 kippen O+

En nu ga ik echt even douchen :P
pi_102412922
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

En jij krijgt een oO< .

*padumtssss
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102412986
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:44 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

En jij krijgt een oO< .

*padumtssss
:D :')

Eerst maar even afwachten of het goed blijft gaan :) Ben nog steeds erg voorzichtig.
  maandag 26 september 2011 @ 20:46:23 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102413048
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D :')

Eerst maar even afwachten of het goed blijft gaan :) Ben nog steeds erg voorzichtig.
Had je al een lijstje gepost?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_102413170
quote:
6s.gif Op maandag 26 september 2011 20:46 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Had je al een lijstje gepost?
Noes, maar we doen het best goed :P Martijn heeft besloten dat hij ook gezonder wil eten omdat hij te dik wordt. Dus dat komt goed uit, want dan kom ik ook minder in de verleiding :)

Vandaag heb ik niet goed gegeten omdat ik ziekig was. Dus eigenlijk is het veel te weinig, maar wel met fruit en groente :) Morgen ga ik weer aan de bammetjes ende zo.
pi_102413223
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je mag nog een herkansing ;)

[..]

Oehh dat is echt leuk!
Joepie!! :')

;)

Leuk van die kippen trouwens :D
pi_102413354
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:49 schreef Jadusable het volgende:

[..]

Joepie!! :')

;)

Leuk van die kippen trouwens :D
Dan moet je hem wel verzinnen dan zet ik hem even voor je in de TT.
En verder..wie,wat,waar,hoe enz..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 26 september 2011 @ 20:51:43 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102413384
Brocolli? En vis?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 26 september 2011 @ 20:52:33 #16
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102413432
Goedzo Coco!

En nu ga ik, geheel offtopic, naar m'n bed want heb ontzettend veel last. En dan ga ik googlen en word ik helemaal onrustig.
pi_102413492
Niet googelen XM :* hopelijk slaap je wat en laat het maar snel donderdag worden voor je!
  maandag 26 september 2011 @ 20:54:35 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_102413561
Thnx Mar, ik duim ook voor jou! :*
pi_102414086
Slaap fijn xm!

Net de sportschool gezien. Ziet er mooi uit en ik zou 2x per week kunnen voor een half jaar voor teruggerekend 55 per maand.
Niet goedkoop, maar je moet wat over hebben voor een beter lijf en een blessure.
pi_102414651
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

Brahma kippen O+ Laten zich aaien, pikken niet en zijn cute O+

Edit: ze hebben één haan en 2 kippen O+

En nu ga ik echt even douchen :P
Aah kipjes. O+ Dat lijkt me zo leuk! Als ik later groot ben wil ik ook kippen. En een geit. O+
pi_102415375
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:10 schreef Lago het volgende:

[..]

Aah kipjes. O+ Dat lijkt me zo leuk! Als ik later groot ben wil ik ook kippen. En een geit. O+
Ik wil een hangbuikzwijntje O+

Dat was eerst nog de planning, maar met een eigen hangbuik en squeelende baby in t zicht, doen we dat maar even niet.

Ik ben naar bed, slaap lekker!
pi_102415555
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik wil een hangbuikzwijntje O+

Dat was eerst nog de planning, maar met een eigen hangbuik en squeelende baby in t zicht, doen we dat maar even niet.

Ik ben naar bed, slaap lekker!
Ja! Zwijntjes, die vind ik ook echt heel leuk. O+ En schapen. En lama's. Die vind ik nog het leukst van alles, maar da's misschien niet zo praktisch. :') (Al heb ik wel eens lama's in iemands tuin zien staan, dus het kan best. :7 )

Welterusten!
  maandag 26 september 2011 @ 21:35:13 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_102416204
Interessant programma over de rol van internet op nl2. Nog een half uur.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_102417168
die kippen zijn tof! En le kuikens O+

lijstje vandaag:

o:smoothie, nootjes
t: zoete aardappel, kalkoen
l: rijsr, groente,kip
t: kwark, noten, blauwe bessen en amandelen
d: kip, zoete aardappel, tomaat, 1/2 avocado
s: rug,biceps en cardio. Had zo een spierpijn in mijn benen dt sommige oefeningen niet zo soepel gingen :')
t: biefstuk, zoete aardappel, paprika
t: kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_102417594

Dit soort schoenen, worden die in NL ook veel gedragen?

Zijn hier erg populair, en zit te overwegen een paar te kopen, aangezien ze unisex zijn, ik dus een paar in herenmaten kan krijgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')