Tijdens een ontspanningsoefening steeg ik boven mezelf uit. Dat was heel mooi overigens.quote:Op maandag 26 september 2011 20:39 schreef Plugin het volgende:
''Na een uittreding''', kan je meer vertellen daarover?
Enige wat ik zou kunnen zeggen, geloof niet dat je bezeten bent, maak jezelf sterk, geef het geen plaats. Los de problemen op in je leven, dan kom je ''terug''. Want anders ga je juist meer zweven, wees sterk in je geest.
''Wat niet van mij is, stuur ik nu terug naar de bron.'' Die zin spreek ik al een hele tijd uit, tevergeefs. Gelukkig is nu wel het optillen, in mijn bed drukken, het verstikken en belaagd worden in mijn slaap gestopt. Zwarte schimmen zie ik ook niet meer.quote:Op maandag 26 september 2011 21:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Just my 2 cents: voel je sterk, voel je krachtig. Focus je op de positieve dingen in het leven. Dingen die je de moeite waard vindt. Denk niet aan negatieve gedachten. Zodra je door hebt dat je negatieve gedachten denkt, laat je ze meteen los. Denk dan aan iets positiefs. Het is even wennen, maar deze geesteshouding zal je zeker goed doen.
Over bezetenheid kan ik niets zeggen. Maar als het aanhoudt na bovenstaande tip moeten we even verder kijken, dan zijn er nog zat andere trajecten die je kunt volgen.
Ik heb een goede psych ingeschakeld, ook verteld over mijn uittreding etc. Daar komt niks uit.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:11 schreef Michielos het volgende:
Ik raad een goede psych aan. Serieus, kan echt geen kwaad. Al is het maar om enkel praatuurtje erover te houden.
Het RIAGG een optie ofzo?
De 2 die ik nu heb gehad waren zuiver en krachtig, maar het was telkens maar voor 1 dag dat ik mezelf was.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:39 schreef lezzer het volgende:
Ik zou in ieder geval naar een andere healer gaan.
Dat gevoel van bezeten zijn, is dat alleen thuis of ook ergens anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij kan dan wel tam zijn...maar hij moet eerst zien binnen te dringen...het kan zijn dat hij nu de persoon opzicht (daar waar het lichaam dus van is ) aan het verdrijven isquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:33 schreef Questioning het volgende:
Als je bezeten bent, dan is het wel een tamme hoor. En je hebt wel degelijk wat te verliezen bij healers; geld. Sta sterk en wees kritisch tegen jezelf (een self-fulfilling prophecy heb je al snel in zo een situatie).
quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:20 schreef lezzer het volgende:
Zeg eens dat hij oprot dan
Die gast die bij je hangt bedoel ik dan.
Meer zweverige optie:Qua zweverigheid ga ik ook met jou mee, maar vind die van VD en zijn "positieve benadering" ook erg gepast. Maak je lichaam een vervelend huis om in te vertoeven voor die entiteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens probeer misschien begeleidt uittreden bij een goed medium, samen er uit proberen te komen.
Heftig.The truth was in here.
Eensquote:Op dinsdag 27 september 2011 19:53 schreef Bastard het volgende:
[..]
Qua zweverigheid ga ik ook met jou mee, maar vind die van VD en zijn "positieve benadering" ook erg gepast. Maak je lichaam een vervelend huis om in te vertoeven voor die entiteit.
quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:46 schreef Loppe het volgende:
Heb je momenten dat je dingen doet waar je geen controle over hebt? Want dat is pas bezetenheid.
Jij zit gewoon maw niet lekker in je vel. (woordgrapje dat ik moest maken)
Ik ken veel drugs die in de medische wereld gebruikt worden waardoor je jezelf juist "vanaf een afstand" , "buiten je lichaam" , "ontaard voelt".quote:Op woensdag 28 september 2011 09:45 schreef garriej het volgende:
Je weet zeker dat je niet aan de drugs zit?
quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:20 schreef lezzer het volgende:
Zeg eens dat hij oprot dan
Die gast die bij je hangt bedoel ik dan.
Meer zweverige optie:Ik vraag elke dag aan aartsengel Michael om kracht en bescherming. Ook aan mijn engelen en gidsen. Ik visualiseer een koker van wit licht om me heen voor ik ga slapen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, daarom slaap ik het grootste gedeelte van de dag. Ik word bang van mezelf. Als ik slaap kan er niks erg gebeuren.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:46 schreef Loppe het volgende:
Heb je momenten dat je dingen doet waar je geen controle over hebt? Want dat is pas bezetenheid.
Jij zit gewoon maw niet lekker in je vel. (woordgrapje dat ik moest maken)Het enige wat vastgesteld kon worden was overbelasting.quote:Op woensdag 28 september 2011 09:40 schreef Spiky-Hair het volgende:
Zoek op een winderige dag een bos of strand op, gooi je schoenen uit en loop of ren al stampend met je blote voeten over de grond. Plof dan lekker neer en eet een hele zak mars leeg.
(dit is serieus bedoeld!)
Als dat niet helpt zou ik toch terug gaan naar een dokter en aangeven dat of ze nu iets gevonden hebben of niet jij je niet lekker voelt en dat je hulp wilt.
Geen diagnose kunnen stellen staat niet gelijk aan " alles is ok" , want dat is het duidelijk niet.
Dan is er toch een verklaring voor hoe jij je voelt? Of denk jij dat je niet overbelast bent?quote:Op woensdag 28 september 2011 14:53 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Ik vraag elke dag aan aartsengel Michael om kracht en bescherming. Ook aan mijn engelen en gidsen. Ik visualiseer een koker van wit licht om me heen voor ik ga slapen.
[..]
Ja, daarom slaap ik het grootste gedeelte van de dag. Ik word bang van mezelf. Als ik slaap kan er niks erg gebeuren.
[..]
Het enige wat vastgesteld kon worden was overbelasting.
Dat kan natuurlijk overbelast zijn, alleen heb je dan nog wel de controle over je eigen lichaam en geest.quote:Op woensdag 28 september 2011 15:30 schreef Spiky-Hair het volgende:
En dat jouw paranormale vriendje jou dan zo ziet is dan ook helemaal niet raar.
Dussss.... maak je nergens zorgen over... ga die strandwandeling maken, check je agenda op overbodige zaken. (vooral die dingen waarvan je denkt dat je ze MOET maar eigenlijk niet WIL)
en kijk over een maand of 3 verder.
Middels een ontspanningsoefening. Dat probeer ik ook, om me vooral bezig te houden met aardse zaken. Alleen gaat het niet, het lukt niet.quote:Op woensdag 28 september 2011 21:25 schreef loop het volgende:
Hoe ben je eigenlijk uitgetreden? Als je dat begrijpt zou je ook weer je weg terug kunnen vinden. Engelen en demonen bestaan volgens mij in een andere soort dimensie waar een deel van je aandacht nu nog is. Als je je aandacht weer volledig op deze dimensie kunt richten sluit je je als het ware af voor wat er daarbuiten gebeurt.
Geeft niet. Ik heb zelf gevraagd om een lichte dosering van medicatie om mezelf zo te verdoven, omdat ik bang werd van mezelf. Het doet echter niks af aan de oorzaak.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:56 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Heb je al om medicatie gevraagd?
Onze hersenen zijn zo ontzettend complex, zoveel kleine verbindingen. Waarom neigen veel mensen toch naar een paranormale oorzaak, terwijl de kans veel groter is dat dit allemaal in je hoofd word veroorzaakt? Sta je open voor deze mogelijkheid?
Een psychiater kan slechts met je praten, maar hij kan gewoon niet zien wat er gebeurd in je hersenen. Sorry voor de nuchtere kijk, maar ik neem aan je dat je open staat voor allerlei visies op je probleem.
Het is gewoon het meest voor de hand liggend dat de oorzaak je hersenen zijn, want die bepalen wat je voelt. Het lijkt me ook makkelijker om met deze problemen om te gaan als je het daar gaat zoeken, dan heb je in ieder geval een tastbaar iets wat je aan kan wijzen als schuldige aan je problemen. Als een simpele paddestoel ons al kan laten geloven dat dingen die recht zijn krom worden en bewegen, dan lijkt mij dat een andere kortsluiting in je hersens ook deze problemen kan veroorzaken toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Geeft niet. Ik heb zelf gevraagd om een lichte dosering van medicatie om mezelf zo te verdoven, omdat ik bang werd van mezelf. Het doet echter niks af aan de oorzaak.
Zoals eerder gezegd: ik heb me uitgebreid laten screenen of het niet een psychose was of iets in die richting. Het antwoord was ''nee''. Als ik wilde kon ik zelfs een second-opinion krijgen van een andere psychiater.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:06 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Het is gewoon het meest voor de hand liggend dat de oorzaak je hersenen zijn, want die bepalen wat je voelt. Het lijkt me ook makkelijker om met deze problemen om te gaan als je het daar gaat zoeken, dan heb je in ieder geval een tastbaar iets wat je aan kan wijzen als schuldige aan je problemen. Als een simpele paddestoel ons al kan laten geloven dat dingen die recht zijn krom worden en bewegen, dan lijkt mij dat een andere kortsluiting in je hersens ook deze problemen kan veroorzaken toch?
De uittreding gebeurde spontaan tijdens een ontspanningsoefening, het was niet mijn bedoeling.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
TS Wat een afschuwelijk verhaal. Wat ik me afvraag, waarom ben je in vredesnaam hieraan begonnen? Dit soort dingen zijn niet voor niets 'de andere wereld'. Daar hebben we niets te zoeken.
Ook denk ik dat Anus_Cocaïnes wel een punt heeft over de hersenen.
Wens je sterkte en hoop dat je hier nu snel vanaf komt.
Misschien toch naar het RIAGG? Daar zullen ze ongetwijfeld vaker met dit soort zaken te maken hebben en kunnen zij je gepaste hulp bieden.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:38 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: ik heb me uitgebreid laten screenen of het niet een psychose was of iets in die richting. Het antwoord was ''nee''. Als ik wilde kon ik zelfs een second-opinion krijgen van een andere psychiater.
[..]
De uittreding gebeurde spontaan tijdens een ontspanningsoefening, het was niet mijn bedoeling.
Ik hoop ook dat ik hier snel vanaf kom, ik weet alleen niet hoe
Er zijn mensen die goede ervaringen met hem hebben, ik krijg zelf echter een naar gevoel als ik zijn site bekijk.quote:
Het ergste is nog dat ik wist dat dit zou gebeuren.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:07 schreef Summers het volgende:
Er zijn nou eenmaal niet alleen maar tastbare problemen of tastbare oplossingen waar sommige mensen mee te maken krijgen in hun leven .
Hoe dan ?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:14 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat ik wist dat dit zou gebeuren.
Hoe wist je dat dan? Een voorgevoel? En wat houdt het precies in, een uittreding? Wat gebeurt er met je?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:46 schreef Limesnire het volgende:
Ik heb zelf, nu bijna 1 jaar geleden, tegen iemand gezegd dat dit zou gebeuren en dat ik dan weerstand zou moeten bieden.
Dus na de 1e keer bij de healer, toen ik mezelf was, wist ik dat de strijd was begonnen.
Sommige dingen weet je gewoon, ik kan het niet anders uitleggen.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:49 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe wist je dat dan? Een voorgevoel? En wat houdt het precies in, een uittreding? Wat gebeurt er met je?
En als je op die andere plek bent, wat gebeurt er dan?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 17:52 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Sommige dingen weet je gewoon, ik kan het niet anders uitleggen.
Je gaat naar een andere dimensie waar geen tijd is en als je terug komt zit je nog op dezelfde plek als je was voor je uittreding.
Ik heb het gevraagd, geen antwoord.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:00 schreef Loppe het volgende:
Mss eerst weten wie jouw lichaam heeft overgenomen?
Het lijkt me vreselijk voor je. Maar kan me er ook niets bij voorstellen eigenlijk. Geen ervaringen op dat gebied.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 18:07 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd, geen antwoord.
Echt, na zoveel maanden mag er echt een einde aankomen. Ik wil gewoon weer meedoen aan de wereld.
Nogmaals dan, want volgens mij wil je gewoon niet toegeven dat ik een punt hebquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:38 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd: ik heb me uitgebreid laten screenen of het niet een psychose was of iets in die richting. Het antwoord was ''nee''. Als ik wilde kon ik zelfs een second-opinion krijgen van een andere psychiater.
Hoezo de meest onwaarschijnlijke optie als ik zelf heb gemerkt dat ik overgenomen werd? Dat je iets niet kunt zien, wil niet zeggen dat het er niet is. Alles is energie.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:25 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Nogmaals dan, want volgens mij wil je gewoon niet toegeven dat ik een punt heb
Serieus? Je speelt de god-kaart?quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:21 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Hoezo de meest onwaarschijnlijke optie als ik zelf heb gemerkt dat ik overgenomen werd? Dat je iets niet kunt zien, wil niet zeggen dat het er niet is. Alles is energie.
Het voor 99,99 procent beter weten zonder onderzoek dan een psychiater met onderzoek klinkt verre van logisch eerlijk gezegt .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 20:25 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Nogmaals dan, want volgens mij wil je gewoon niet toegeven dat ik een punt heb
Een psychiater praat alleen met je, wat er daadwerkelijk in je hersens afspeelt heeft hij of zij 0,0 zicht op. De kans is ongeveer 99,99 procent zeker dat daar het probleem zit, elke andere optie is die resterende 00,01 procent. Vergelijk het met mensen die vroeger elke vreemde verschijning toeschreef aan de goden, terwijl we het tegenwoordig makkelijk kunnen verklaren met wetenschap.
Waarom neig je de meest onwaarschijnlijke optie, terwijl als je er logisch over nadenkt mijn verklaring toch de meest voor de hand liggende is.
Waarom maak je jezelf toch zo bang met spookverhalen en demonen, terwijl je gewoon je hersens de schuld kan geven? By all means, geloof wat je gelooft, maar je maakt het alleen maar moeilijker en dramatischer op deze manier.
Al je vorige ervaringen en wat je daarvan leert maken dat iets wel of niet onwaarschijnlijk klinkt .quote:Op donderdag 6 oktober 2011 21:41 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Serieus? Je speelt de god-kaart?
Wat is dat toch, de meest voor de hand liggende oorzaak verwerpen, en een stelling innemen die zo onwaarschijnlijk is dat er geen enkel bewijs van is, en die tevens anno 2011 onmogelijk te meten of te toetsen valt.
Als het echt 'energie' is zoals je beweerd, waarom kunnen speciale camera's die onderhand op elk spectrum kunnen meten en filmen dan niks waarnemen?
Maar jou ogen wel, die maar een fractie kunnen waarnemen van die speciale camera's... En wat is het verschil? Juist, jou hersens die het signaal verwerken.
Denk er in godsnaam is goed overna, je manier van denken versterkt je probleem mijn inziens alleen maar.
En ook die ervaringen worden door jou hersenen gemaakt of geïnterpreteerd. En of iets onwaarschijnlijk klinkt doet niet er zake, het gaat erom wat de meest logische objectieve conclusie is. Maar goed, dit is dezelfde discussie die je met gelovigen kan voeren, bord voor de kop en niet open staan voor logische rede.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 00:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Al je vorige ervaringen en wat je daarvan leert maken dat iets wel of niet onwaarschijnlijk klinkt .
Net als jouw ervaringen dus ik leer van mijn eigen ervaringen en van wat ik waarneem , ik kan moeilijk uitgaan van jouw ervaring dat het er niet is of dat jij het niet hebt meegemaakt of dat het niet genoeg in jouw wereldbeeld past .quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 08:07 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
En ook die ervaringen worden door jou hersenen gemaakt of geïnterpreteerd.
Voor mij ben je net zo'n gelovige als de rest van de wereld .quote:En of iets onwaarschijnlijk klinkt doet niet er zake, het gaat erom wat de meest logische objectieve conclusie is.
Ook dat doet niet ter zake .
Maar goed, dit is dezelfde discussie die je met gelovigen kan voeren, bord voor de kop en niet open staan voor logische rede.
Ik heb geen enkele aanleiding om in geesten en demonen te geloven, omdat het niet wetenschappelijk te bewijzen is, en bovendien erg ver staat van mijn logische manier van denken.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Net als jouw ervaringen dus ik leer van mijn eigen ervaringen en van wat ik waarneem , ik kan moeilijk uitgaan van jouw ervaring dat het er niet is of dat jij het niet hebt meegemaakt of dat het niet genoeg in jouw wereldbeeld past .
[..]
Voor mij ben je net zo'n gelovige als de rest van de wereld .
En een ander heeft alle aanleiding en staat het niet zover af van het persoonlijk denken .0quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 14:29 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele aanleiding om in geesten en demonen te geloven, omdat het niet wetenschappelijk te bewijzen is, en bovendien erg ver staat van mijn logische manier van denken.
Ik begrijp dat het jou niks zegt en het in jouw beleving de meest waarschijnlijke is en dat jij er geen ervaring mee hebt zegt nog veel minder .quote:Mijn redenering is nou eenmaal de meest waarschijnlijke, het feit dat iemand beweerd vaker demonen te hebben gezien betekend natuurlijk helemaal niets.
Dat geld denk ik voor iedereen aangezien niemand perfect is en niemand de waarheid weet en niemand het overzicht over het leven heeft .quote:Als ik nu beweer dat ik overal achtervolgd wordt door een roze duracel konijn wordt ik voor gek verklaard... Maar vervang dit roze konijn door een ander niet waarneembaar iets, is het opeens plausibel? Geloofs indoctrinatie lijkt er meer op...
Het zijn dus allemaal korte termijn oplossingen. Ik kan niet oordelen via internet of je echt bezeten bent of misschien last hebt van lichte psychose. Wat misschien wel helpt is elke dag mediteren met wierook. Voor de ontspanning en een paar minuten rustig alleen maar positieve gedachtes naar boven brengen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 18:11 schreef Limesnire het volgende:
Nou, ik had even een opleving door die spirituele massage. Alleen mij volledig terugbrengen deed het niet.
Wat nu? Roelof Tichelaar?
Ik weet het echt niet meer.
Even voordat ik tips ga geven in dit topic; hoe weet ik dat jij het bent en niet die geest die je lichaam overgenomen heeft die hier aan het posten is?quote:Voor dit topic: hoe komt mijn geest weer terug in mijn lichaam?
Geestig hoorquote:Op zondag 9 oktober 2011 11:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Even voordat ik tips ga geven in dit topic; hoe weet ik dat jij het bent en niet die geest die je lichaam overgenomen heeft die hier aan het posten is?
Ach dit topic verdient het. Nog nooit zo'n stel bekrompen zwevers bij elkaar gezien, oogkleppen op en demonen de schuld geven. (Mag ik dit zeggen? Ja dit mag ik zeggen, heb het meermaals geprobeerd hier, maar het gaat hier niet om TRUTH, maar om de vage onwaarschijnlijke oorzaak verkennen)quote:
Dit gaat om TRU, waar zaken worden besproken waar elders op het forum geen plaats is. Daar proberen we hier de ruimte voor te scheppen. Dat kan niet als dergelijke zaken constant worden ontkend. Dat gaan we hier dus niet doen en om mensen dan maar bekrompen en zwevers te noemen, gaat derhalve te ver. In R&P had je waarschijnlijk gelijk gehad, maar dit is TRU.quote:Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef Anus_Cocainus het volgende:
[..]
Ach dit topic verdient het. Nog nooit zo'n stel bekrompen zwevers bij elkaar gezien, oogkleppen op en demonen de schuld geven. (Mag ik dit zeggen? Ja dit mag ik zeggen, heb het meermaals geprobeerd hier, maar het gaat hier niet om TRUTH, maar om de vage onwaarschijnlijke oorzaak verkennen)
Je tekst deed me een beetje denken aan informatie die ik tegenkwam op de site van energy-healer.nl .quote:Op zondag 9 oktober 2011 11:36 schreef mousy31 het volgende:
Blijf helder het gaat over , vanzelf maar het heeft tijd nodig. Ik ben ook eens uitgetreden en had daarna ook zo'n zwaar gevoel en het gevoel van heimwee. Na verloop van tijd gaat het over, je hebt iets moois meegemaakt en je hoofd/lichaam/geest moet dat verwerken....volgens mij ben je niet bezeten maar zweef je zelf tussen lichaam en geest, je moet gronden. je bent als t ware een beetje blijven hangen in je uittreding , dus als je gaat gronden kom je weer helemaal terug.
Op internet kan je wel oefeningen daarvoor vinden, succes.
Ik heb het niet over demonen gehad, ik heb het over energie gehad.quote:Op maandag 10 oktober 2011 20:27 schreef Pulzzar het volgende:
Toch moet je erg oppassen door demonen de schuld te gaan geven.
De tekst kwam uit mezelf , wat ik voelde toen ik aan je dacht en wat het eerste in me opkwam heb ik je geschreven.quote:Op maandag 17 oktober 2011 18:17 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Je tekst deed me een beetje denken aan informatie die ik tegenkwam op de site van energy-healer.nl .
''Iemand die niet goed geaard is heeft een geest die niet 100 % in ons lichaam zit. Het klinkt heel vreemd maar zo zou je het eigenlijk moeten zien. Onze geest is verbonden met ons lichaam en daar zit dus een probleem.''
Ik heb hem gemaild en hoop dat hij degene is die mij terug in mijn lichaam kan plaatsen en dat wat er nu is weg kan sturen. Blijvend.
[..]
Ik heb het niet over demonen gehad, ik heb het over energie gehad.
Goeie kick.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:22 schreef mousy31 het volgende:
[..]
De tekst kwam uit mezelf , wat ik voelde toen ik aan je dacht en wat het eerste in me opkwam heb ik je geschreven.
Ik hoop dat je eruit komt wens je sterkte, zal een kaarsje voor je branden.
Dank je!quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:22 schreef mousy31 het volgende:
De tekst kwam uit mezelf , wat ik voelde toen ik aan je dacht en wat het eerste in me opkwam heb ik je geschreven.
Ik hoop dat je eruit komt wens je sterkte, zal een kaarsje voor je branden.
Na die spirituele massage is het hele donkere er wel af, ik ben weer enigszins in staat om een gesprek te voeren. Eerder kon niks me schelen, wat iemand ook zei.quote:Op dinsdag 1 november 2011 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
Goeie kick.
TS, hoe is het nu met je?
Gelukkig maar dat het nu weer de goeie kant opgaat met jequote:Op dinsdag 1 november 2011 19:35 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Dank je!
[..]
Na die spirituele massage is het hele donkere er wel af, ik ben weer enigszins in staat om een gesprek te voeren. Eerder kon niks me schelen, wat iemand ook zei.
Het is een hele kleine duw in de goede richting.quote:Op dinsdag 1 november 2011 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
Gelukkig maar dat het nu weer de goeie kant opgaat met je
Het heeft echt tijd nodig maar t komt goed, zet door en geef niet op. Probeer te genieten van keline dingen en doe dingen die je altijd deed probeer je als je oude zelf te gaan gedragen en dan zul je zien dat t goed komt met je gevoel en geest.quote:Op dinsdag 1 november 2011 20:49 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Het is een hele kleine duw in de goede richting.
Alleen nog steeds niet mezelf en lichaam en geest zijn niet 1.
Ik blijf zoekende.
Echt, hier krijg ik altijd zon jeuk van. Sorry, je bedoeld het wel goed denk ik maar dingen roepen als "geniet van de kleine dingen" blablabla...quote:Op donderdag 17 november 2011 18:29 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Het heeft echt tijd nodig maar t komt goed, zet door en geef niet op. Probeer te genieten van keline dingen en doe dingen die je altijd deed probeer je als je oude zelf te gaan gedragen en dan zul je zien dat t goed komt met je gevoel en geest.
En graag gedaan
Niet mee eensch... In het begin kan zoiets raar voelen maar het KAN je wel degelijk helpenquote:Op zaterdag 26 november 2011 01:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Echt, hier krijg ik altijd zon jeuk van. Sorry, je bedoeld het wel goed denk ik maar dingen roepen als "geniet van de kleine dingen" blablabla...
Dat zeg je tegen iemand die in de knup zit. Die kan dat al niet to begin with. Wat moet diegene doen dan? Doen alsof die geniet? Jezelf de gek aan steken is nog nooit iemand bij gebaat geweest.
Ik zou me niet laten helpen door anderen, dat versterkt het idee dat jij zelf machteloos bent. Je zal toch echt je eigen innerlijk moeten controleren, als je toestaat (of ervan overtuigd bent) dat anderen daar kunnen komen en er controle over kunnen uitoefenen (ook al is het met de beste intenties) dan zet je de deur weer verder open. Zoals met alles zal dat met pieken en dalen gaan, het positieve kan niet zonder het negatieve bestaan.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 15:26 schreef Limesnire het volgende:
Middels een ontspanningsoefening. Dat probeer ik ook, om me vooral bezig te houden met aardse zaken. Alleen gaat het niet, het lukt niet.
Ik heb inmiddels Reiki geprobeerd, kosmische energie en nu een spirituele massage die me terugbrengt bij mijn ''ik''.
Ik begin nu toch wel echt moedeloos te worden.
Zeggen mensen tegen je dat ze zulke energieen bij je waarnemen? Of leid je dat zelf af uit hun doen en laten?quote:Op donderdag 17 november 2011 19:00 schreef sientelo het volgende:
bij mij is het lastig omdat ze ook andere mensen tegen me opzetten en de mensen de energie van hun voelen als ze bij me in de buurt zijn.. anyway we komen hier uit.. het bewustzijn ontwaakt op aarde.. steeds meer mensen worden wakker...
Om je juist te gaan gedragen zoals je altijd deed kan je oude gevoel weer terug komen en voor mensen die t contact met hunzelf kwijt zijn, dit helpt wel degelijk en k spreek vanuit eigen ervaring dus oordeel jij maar ergens andersquote:Op zaterdag 26 november 2011 01:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Echt, hier krijg ik altijd zon jeuk van. Sorry, je bedoeld het wel goed denk ik maar dingen roepen als "geniet van de kleine dingen" blablabla...
Dat zeg je tegen iemand die in de knup zit. Die kan dat al niet to begin with. Wat moet diegene doen dan? Doen alsof die geniet? Jezelf de gek aan steken is nog nooit iemand bij gebaat geweest.
TS, je moet eens kijken wat jij belangrijk vindt in je leven. Dat hele gezemel over "bezeten" en "aarden" gaat langs me heen. Allemaal boelshit. Ik geloof best dat je er in gelooft omdat je geen uitweg ziet en graag ergens de vinger op wilt leggen. Maar het zit tussen je oren. En jij zelf bent de enige oplossing.
Denk dat het idd ook goed is die kant te bekijken, maar mooi gezegt en met respect voor de topicstarter!quote:Op woensdag 30 november 2011 01:05 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vraag me af...
Stel dat later toch tegen je gezegd wordt door een psychiater dat het te maken heeft met psychoses of een andere stoornis? Accepteer je dat dan? Of wil je alleen het idee accepteren dat entiteiten bezit van je nemen?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw verhaal toch vindt lijken op wat mensen met psychoses beleven. Dat maak ik vooral op uit jouw overtuiging dat iets anders jouw stuurt en dat je over jezelf geen macht hebt.
Ik zeg dit niet om lullig te doen, maar ik ben bang dat je problemen erger kunnen worden als je je laat helpen door exorcisten. Ik heb het idee dat ze altijd zullen zeggen dat het bezetenheid is. Als dat echt zo is, dan ben je bij hen aan het goede adres. Heeft het toch met een psychotische stoornis te maken, dan gaan ze die waan bevestigen. Op korte termijn voel je je beter, want je voelt je geloofd. Maar op langere termijn ga je steeds meer denken dat je geen macht over jezelf hebt.
Echte bezetenheid - als het al bestaat - is heel zeldzaam. Je hebt altijd macht over jezelf en andere entiteiten kunnen je niet sturen. Stel dat het zo is dat er andere entiteiten zijn, dan bepaal je zelf nog altijd wat je doet. Net zoals bij mensen; ze kunnen je overtuigen of proberen te manipuleren, maar jij bepaalt of je daarin meegaat of niet. En wat je ook doet, het is iets van jezelf.
Iedereen maakt weleens mee dat hij zich niet zichzelf voelt. Stress heeft veel meer invloed op je gevoel en beleving dan veel mensen denken. En mensen veranderen. Vooral als je veel meemaakt, ben je niet meer dezelfde persoon als een paar jaar geleden. Maar dat betekent niet dat je je persoonlijkheid of identiteit verliest.
Je had het nog niet gezegd of..quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:20 schreef sientelo het volgende:
hoe is het? heb je al iemand gevonden? of weet iemand anders iemand?
je kunt het beste prive berichten sturen want anders gaan er mensen met slechte bedoelingen ermee zitten bemoeien.. mensen die zelf met die entiteiten werken zeg maar..
Slecht en goed zijn ook maar subjectieve begrippen, daarom is het volgens mij juist beter om het onderwerp redelijk anoniem in de openbaarheid te gooien, in het daglicht van meerdere lezers zegmaar in plaats van ergens besloten met maar een paar personen die hun mening hierover geven. Dan kunnen de lezers met goede bedoelingen diegene met slechte bedoelingen tegenspreken met allerlei argumenten, toch?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:20 schreef sientelo het volgende:
je kunt het beste prive berichten sturen want anders gaan er mensen met slechte bedoelingen ermee zitten bemoeien.. mensen die zelf met die entiteiten werken zeg maar..
Ja zo kan je het ook zien idd.. maar ze weten het vaak wel slim te brengen hoor.. maar idd als je iemand niet vertrouwd kan je idd beter niet prive mee kletsen das waar dan loop je meer gevaarquote:Op woensdag 30 november 2011 15:42 schreef loop het volgende:
[..]
Slecht en goed zijn ook maar subjectieve begrippen, daarom is het volgens mij juist beter om het onderwerp redelijk anoniem in de openbaarheid te gooien, in het daglicht van meerdere lezers zegmaar in plaats van ergens besloten met maar een paar personen die hun mening hierover geven. Dan kunnen de lezers met goede bedoelingen diegene met slechte bedoelingen tegenspreken met allerlei argumenten, toch?
Het klopt dat jij misschien te maken hebt met magiers die dit naar jou sturen. Wat vaststaat is dat je dan met demonen te maken hebt die jou belagen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:18 schreef sientelo het volgende:
hmm maar bij mij zijn het zwarte magiers die die energie sturen en misschien ook wel met demonen erbij..
hoe bedoel je bestraffen met de bijbel?
bidden zou wel kunnen misschien.. ik heb gewoon mensen nodig die niet bang ervoor zijn en samen een lichtveld maken.. denk ik.. iniedergeval kunnen ze niet tegen het licht maar ik heb echt hulp erbij nodig..
ik ben wel benieuwd wat jij hebt gedaan
oke dank je voor je antwoord.. zijn er speciale kerken die hiermee werken? waar zie je het wekelijks?quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Elyzah het volgende:
[..]
Het klopt dat jij misschien te maken hebt met magiers die dit naar jou sturen. Wat vaststaat is dat je dan met demonen te maken hebt die jou belagen.
Sowieso heb je mensen nodig die er niet bang voor zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben en weten dat zij sterker zijn dan elke duivelse macht. Net als ik! :-)
Hoe ik met ze heb afgerekend? Met de Bijbel dus. Hiermee bedoel ik dus dat je Bijbelteksten opleest waarmee je demonen bang maakt. De duivel en zijn demonen eraan herinneren dat ze verslagen zijn.
Kijk, ze sidderen bij het horen van het Bloed van Jezus. Alleen al als je dit uitspreekt. Wanneer je bijbelteksten opleest zoals: "We hebben je (duivel) overwonnen door het Bloed van het Lam", of "God heeft mij macht gegeven om over jou (duivel) te zegevieren. Niks kan mij enig kwaad doen, want Hij die in mij is, is meer dan jou".
Omdat je zelf (nog) niet gelovig bent en dus niet gelooft in wat je uitspreekt, heeft het niet veel zin. Ik had hier geen last van.
In jouw geval kan je beter iemand voor je laten bidden, want je moet echt autoriteit hebben om demonen te verslaan.
Maar geloof me!! Ze geven op en hebben geen keus om je met rust te laten.
Ik zie het bijna wekelijks!!
Je vergeet even dat de Duivel een derde van de engelen heeft meegenomen toenquote:Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Elyzah het volgende:
[..]
en weten dat zij sterker zijn dan elke duivelse macht.
Ik heb gelezen dat God sterker is dan de duivel. Uiteindelijk.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:54 schreef StevenTerpstra het volgende:
[..]
Je vergeet even dat de Duivel een derde van de engelen heeft meegenomen toen
hij zich tegen God keerde ben ik bang. De Duivel is HEEL sterk!!!!
Uiteindelijk wel ja. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen zomaar kan zeggenquote:Op zaterdag 3 december 2011 13:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb gelezen dat God sterker is dan de duivel. Uiteindelijk.
Misschien moet je dan niet afwachten tot God dat doet en je realiseren dat je alleen zelf voor die controle kan zorgen...quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:02 schreef StevenTerpstra het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel ja. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen zomaar kan zeggen
dat hij/zij sterker is dan de Duivel. Er zullen nog vele slachtoffers vallen alvorens God
alles weer onder controle heeft! En die tijd gaan wij misschien niet meer meemaken..
Precies!! God heeft ons niet voor niets macht gegeven, Zijn Heilige Geest en genoeg engelen (een heel legermacht). Ik weet heel goed dat de duivel ook macht heeft, maar ik heb zelf ervaren dat demonen in mensen me smeekten om ze niet te straffen en om mensen te verlaten.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:07 schreef lezzer het volgende:
[..]
Misschien moet je dan niet afwachten tot God dat doet en je realiseren dat je alleen zelf voor die controle kan zorgen...
Hoe kunnen zij eigenlijk nog kwaad doen als jullie ze al hebben overwonnen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:33 schreef Elyzah het volgende:
Geen dank!
Ja hoor, genoeg kerken. Zolang het evangelische pinksterkerken zijn.
Stuur mij anders een berichtje, ik wil je wel helpen.
Ik zit in een gebedsgroepje en bid voor jongeren die worstelen met dit soort dingen.
De manier waarop demonen zich manifesteren is uiteenlopend. Maar het mooie is dat wij ze hebben overwonnen, en ik zie dus keer op keer hoe zij opgeven. Ze hebben geen keus.
Ik zal proberen antwoord op je vraag te geven op een zodanige manier dat het makkelijk te begrijpen is voor je.quote:Op zaterdag 3 december 2011 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoe kunnen zij eigenlijk nog kwaad doen als jullie ze al hebben overwonnen?
Oke, ik zal proberen iets te specificeren.quote:Op zondag 4 december 2011 01:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je beschrijft niet hoe die strijd al gestreden is, waarom de Duivel dan nog kwaad kan doen en waarom we ons alsnog moeten wapenen tegen een verslagen vijand.
Of mis ik iets?
Het kan aan mij liggen, maar ik heb nooit begrepen dat de Duivel in de hemel eerst zeer machtig was en dat hij 1/3 van de engelen meenam. hij van zins was Gods werk te vernietigen omdat hij niks meer tegen God kon doen, net als de conclusie dat een leven met God macht zou geven over de Duivel zelf en dat Satan rondgaat als een briesende leeuw...
Welke vertaling gebruik je eigenlijk en welke verzen bedoel je?
Ook hier kan het zijn dat ik iets mis, hoor. Ik ben geen bijbelkenner.. Maar ik kom wel uit een christelijk nest dus helemaal onbekend ben ik er niet mee.
Natuurlijk zorgt de duivel voor slachtoffers. Helaas nog wel.. maar dat zou minder zijn als mensen zouden geloven in de kracht die zij kúnnen hebben. De duivel heeft net zoveel macht op aarde als de macht die je hem geeft...quote:Op zondag 4 december 2011 16:20 schreef StevenTerpstra het volgende:
De strijd is ook niet 'allang gestreden' De Duivel zorgt voor duizenden- en duizenden
slachtoffers op aarde. Ook nu nog! En misschien dat de Duivel in de hemel geen
macht meer heeft maar des te meer slachtoffers hij op aarde maakt.
En geloven in God en geloven in de Heilige Geest is niet altijd genoeg om de Duivel
te verslaan! Wij zijn maar mensen (ondanks geschapen naar God) en de Duivel kan
veel sterker zijn dan de meest vrome christen.
Dus als je gelooft dat je bezeten bent door de duivel en ook gelooft dat je tegen hem niks kan beginnen, dan ben je ook machteloos. Je wordt geleefd door angsten die je helemaal in beslag kunnen nemen. Ben je niet bang, dan krijg je meer grip op jezelf en heeft de duivel ook geen macht meer.quote:Op zondag 4 december 2011 16:49 schreef Elyzah het volgende:
De duivel heeft net zoveel macht op aarde als de macht die je hem geeft...
Indrukwekkende uitleg!quote:Op zondag 4 december 2011 16:42 schreef Elyzah het volgende:
[..]
Oke, ik zal proberen iets te specificeren.
Ten eerste.. de duivel moet je gewoon zien als een engel (maar dan een kwade). Dus meer in de zin dat hij bedoeld was om God te dienen in de hemel, en niet gelijk is aan God. God is God, Hij is niet te evenaren en niemand is zo machtig als Hij. God en de duivel staan dus niet naast elkaar, alsof ze twee gelijken zijn. Die machtsverhouding klopt niet. De duivel had een machtige positie in de hemel, omdat hij een Morgenster genoemd werd, hij was een engel des Licht, het licht van de dageraad noemde God hem. Hij wekte het morgenrood. Hij was prachtig! Ook qua uiterlijk.
Maar omdat hij als God wilde zijn, was voor hem geen plaats meer in de hemel.
Ja, de duivel had heus macht, maar hij was niet zeer machtig zoals je net noemde. Alsof hij en God twee gelijken zijn en er een soort strijd gaande was tussen die twee.
God heeft hem eruit geworpen, en de engelen die de duivel dienden, nam hij met zich mee. Dat was dus 1/3 deel.
Zie de naam 'duivel' dus echt gewoon als een benaming van een engel. Niet zozeer als een machtige heerser die net zo machtig is als God.
Hoop dat je het tot zover begrijpt..
De strijd die in de hemel heeft plaatsgevonden, wordt in de Bijbel een paar keer benoemd, maar niet uitvoerig beschreven. In Openbaring 12:7-10 zie je een klein stukje. (Ik gebruik zelf de NBG en de NBV/ Groot Nieuws vertaling. Maar vaak genoeg gebruik ik de bijbel online, daar zet ik meerdere vertalingen naast elkaar zodat ik een betere uitleg over iets krijg. In het Engels is het vaak ook net iets anders verwoord. Zie www.biblija.net)
De vers waar je om vraagt in Openbaring 12 is vers 12. Let wel op, openbaring is een moeilijk boek als je zelf nog geen christen bent. Johannes krijgt namelijk visoenen en openbaringen en schrijft deze op. Als je nog geen bijbelkennis hebt, snap je vaak niet waarover hij het heeft. Maar dat zal je zelf wel ervaren..
Omdat de duivel vanuit de hemel op de aarde is geworpen, wil niet zeggen dat hij geen macht meer heeft. Dit heb ik reeds geprobeerd uit te leggen. Hij is dan wel in de hemel verslagen, hij zou geen vijand zijn als hij zijn vernietigend werk, tot zover het in zijn macht ligt, niet zou proberen door te zetten. Als het niet meer in de hemel kan, dan maar op aarde. Al is het niet meer van hetzelfde niveau.. hij doet wat hij kan om God te pijnigen. En dat is Zijn schepping vernietigen..
Ik wil even iets aanhalen..
In Matteus 8:28-33 kun je lezen over de 2 bezetenen. De demonen in deze mannen schreeuwden naar Jezus: "Wat moet je van ons, Zoon van God? Ben je gekomen om ons te pijnigen al vóór de dag van het oordeel?" (Groot Nieuws Vertaling, deze vind ik mooier)
De duivel en zijn demonen weten dus dat hun tijd hier op aarde gebonden is. Ze weten dat het op een gegeven moment ophoudt. Voor die tijd proberen ze nog zoveel mogelijk mensen op aarde te verslinden, want idd..je zegt het juist: hij is al een verslagen vijand.
Het gedeelte dat je niet echt begrijpt waarom de duivel rondgaat als een briesende leeuw.. ja.. De duivel is woedend, jaloers op God. Zoals ik al zei, wil hij Gods werk vernietigen. Hij wordt de aanklager genoemd (satan betekent aanklager). Hij klaagt ons dag en nacht aan bij God zodra we zondigen. Hij verleidt en misleidt mensen.
In mijn vorige uitleg haalde ik aan dat de duivel siddert voor de naam van Jezus. Bij het aanroepen van Zijn naam, wankelen demonen. Dat is niet zomaar.
Je vraagt je af waarom het kan dat wij mensen op aarde, meer macht hebben dan de duivel zelf. Dat probeerde ik dus uit te leggen door Gods Geest (De Heilige Geest) die met ons en ín ons is. Daarmee kunnen wij in autoriteit tot demonen spreken en ze gebieden mensen met rust te laten en ze bestraffen. In de Bijbel lezen we dat Jezus dit zelf deed. Nu dat Jezus niet meer op aarde leeft, kunnen wij hetzelfde werk wel gewoon blijven voortzetten.
In Matteus 17:14-21 lees je hoe Jezus een jongen redt uit de macht van een demon. De leerlingen baden eerst voor de jongen, maar er gebeurde niks. Nadat Jezus de demon bestraffend toesprak, verliet hij direct de jongen. De leerlingen vragen Jezus waarom ze wèl naar Hem luisteren, en niet naar hen. Jezus antwoordt dat ze handelen zonder geloof. Later in de Bijbel lees je dat ook Zijn leerlingen hetzelfde werk kunnen verrichten.
Zelfs in de tijd dat Jezus dus nog wel gewoon op aarde rondliep, waren mensen bezet door duivelse machten en geesten. Dat is nu nog steeds zo en God heeft ervoor gezorgd dat we dezelfde handeling kunnen toepassen die Jezus deed: Tot demonen spreken en ze gebieden mensen te verlaten.
Waarom heeft Jezus zo'n macht en luisteren demonen naar Zijn gezag? Waarom zouden demonen gehoorzaam zijn aan mensen die spreken vanuit Gods autoriteit in Jezus' Naam? Omdat er zoveel kracht schuilt in die Naam.
Uitleg..
Toen de zonde in de wereld kwam (begon in het Hof van Eden door Adam en Eva), bracht de zonde scheiding tussen mens en God. God is heilig, in Hem is geen zonde. Maar de mens heeft nou eenmaal een zondige natuur verkregen en is niet volmaakt.
In de wereld kwam ziekte, leed, pijn, moord, noem het maar op.. De mens was vervloekt en niet meer in staat om verzoend te worden met God vanwege al die zonden. Maar daar bedacht God iets voor. Hij bracht Zijn Zoon in de wereld: Jezus, geboren uit een maagd. Het is dus een goddelijke zoon. Omdat de zonden van de mens de weg naar God belemmerden, nam Jezus al deze zonden van de wereld aan het kruis op Zich. Zo ontstond er verzoening met God, omdat iets/iemand moest boeten voor al het kwaad dat in de wereld kwam. Die schuld heeft Jezus op Zich genomen. Zo mochten wij vergeving ontvangen, werden wij weer schoon van zonde en kregen elke keer weer verzoening met God. Nadat Jezus stierf en na 3 dagen de dood weer overwon, liet God opnieuw aan de duivel zien dat hij verslagen is. Niet alleen in de hemel, maar ook op aarde. Jezus is niet dood gebleven en de weg tot God is weer vrijgemaakt voor de mensheid.
Er schuilt dus enorm veel kracht in de naam van Jezus. Jezus heeft ons leren bidden door in Zijn Naam te bidden wanneer we demonen bestraffen net zoals Hij deed. Waarom demonen daarnaar gehoorzamen en ze daarvoor sidderen, is vokomen toe te schrijven aan het feit dat Jezus hem dus overwonnen heeft. Ik snap dat het misschien moeilijk te bevatten is, maar ik ben er elke keer weer getuige van hoe mensen die bezeten zijn hun handen op hun oren drukken wanneer ik de naam Jezus in hun oor fluister. Of wanneer ik "Het Bloed van Jezus" zeg, deze mensen gillend smeken dat ik moet stoppen. Ik maak ook vaak mee dat wanneer ik ze gebied om mensen te verlaten, de demonen in de mensen vragen of ze dan naar iemand anders mogen. Soms beantwoorden ze dat ze al vanaf de moederschoot of geboorte bij iemand zitten en niet weg willen. Uiteindelijk geven ze toe en verlaten de mensen alsnog. Maar het is echt een strijd, want ik maakte laatst bijvoorbeeld mee dat een demon in een vrouw zei: ik wacht 'r thuis op en dan ga ik weer in haar. Zelfs in mijn slaap word ik nog wel eens aangevallen. Word dan wakker met een duistere aanwezigheid in mijn kamer. Wanneer ik dan "Het Bloed van Jezus" roep, verdwijnt het direct.
Je hoort vaak dat mensen naar healers of excorsisten gaan. Ze voelen zich 1 dagje goed, maar later is het nog erger. De Bijbel spreek hier ook van.. Dat demonen je soms verlaten maar met nog bozere geesten terugkomen.
Je kan ook van meerdere demonen bezeten zijn. In het begin van Lucas 8 lees je over een vrouw die van 7 demonen bevrijd is. Ook in Handelingen 19 vanaf vers 11 lees je hoe duivelbezweerders proberen mensen te bevrijden van demonen. Maar demonen (gevallen engelen) zijn geen domme wezens. In dit hoofdstuk lees je wat ze voor weerwoord terug geven.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de geestelijke wereld echt is. Niet alleen de Bijbel getuigt ervan, er zijn miljoenen christenen over de hele wereld die hetzelfde toepassen en hetzelfde meemaken wat ik ook zie wanneer ik voor mensen bid.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk te bevatten is met het menselijk verstand. Maar ik zeg altijd tegen mensen: Stel nou dat het allemaal wèl waar is... stel je ervoor open en ervaar zelf wat waarheid is.
Dat de duivel op aarde is, is echt. Maar God heeft ons beloofd dat we met Hem meer dan overwinnaar zijn, dus ook over de duivel.. voor zolang hij nog tijd op aarde heeft.
Dat klopt idd. Als je zelf niet gelooft dat je iets tegen de duivel kan beginnen, heeft het geen zin om te bidden. Wat voor autoriteit bezit je dan? De duivel is ook geen dom wezen en laat zich echt niet zomaar wegsturen..quote:Op zondag 4 december 2011 18:32 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dus als je gelooft dat je bezeten bent door de duivel en ook gelooft dat je tegen hem niks kan beginnen, dan ben je ook machteloos. Je wordt geleefd door angsten die je helemaal in beslag kunnen nemen. Ben je niet bang, dan krijg je meer grip op jezelf en heeft de duivel ook geen macht meer.
Ik denk dat TS in de eerste plaats het vertrouwen in zichzelf moet terugkrijgen.
Dank u wel!!quote:Op zondag 4 december 2011 18:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Indrukwekkende uitleg!![]()
Ondanks mijn christelijke ouders en catechisatie heb ik dat nooit zo specifiek meegekregen.
De duivel is zo ie zo geen wezen. Eerder een hersenkronkel van mensen die de Joodse religie misbruiken om anderen angstig te maken. Leer eerst eens hoe jullie voorgangers over de duivel denken (die bestaat niet) en over satan (medewerker van god). Alsof de duivel zich laat wegsturen door versjes op te zeggen uit de bijbel. Hij weet heus wel dat hij verloren heeft (hij is toch niet dom) en het komt heus niet ineens bij hem op als je gaat bidden of de bijbel gaat lezen. Dat zijn gedachtekronkels ala Middeleeuwen.quote:Dat klopt idd. Als je zelf niet gelooft dat je iets tegen de duivel kan beginnen, heeft het geen zin om te bidden. Wat voor autoriteit bezit je dan? De duivel is ook geen dom wezen en laat zich echt niet zomaar wegsturen..
Ik denk dat TS sowieso het vertrouwen in zichzelf terug moet zien te krijgen. Maar daarmee komt ze nog niet af van die bezetenheid..
Mensen die depressief zijn of een minderwaarheidscomplex hebben moeten gewoon gaan praten met een goede kennis of misschien een psycholoog. Of eens iets doen wat ze spannend vinden, zodat ze meer vertrouwen krijgen. Meer niet. Ze moeten zeker niet naar een evangelische kerk gaan waar ze eerst veel aandacht krijgen en vervolgens laat men ze vallen als een baksteen. Omdat de nieuwigheid eraf is..quote:Angst is vaak een poort en een open deur voor geesten. De meeste mensen die ik bevrijd heb zien worden, waren mensen die emotioneel helemaal in de knoop zaten. Of ze waren al lichtelijk depressief, hadden iets traumatisch meegemaakt of worstelden met andere zaken zoals minderwaardigheidsgevoelens, haatgevoelens etc. Drugs en andere verslavingen zijn vaak ook een open deur voor boze geesten/machten. (Dit is een studie apart)
Heb zelfs iemand meegemaakt die in coma lag, wakker werd en daarna opeens bezet was. Deze demon gaf ook zelf aan dat hij binnenkwam toen de persoon in coma lag..
Jaja, je hebt gewoon twee persoonlijkheden zodat je met jezelf praat. Ik ken jou niet, maar als ik anderen was zou ik jou niet geloven omdat jij iets zegt.. Klinkt me allemaal nogal wereldvreemd in de oren.quote:Het is allemaal geestelijk.. als je geestelijk niet stabiel bent, je je in de geestenwereld gaat bevinden (sommige mensen laten zich onbewust - vaak op vakantie tegen alle goede bedoelingen in- in met bepaalde geestelijke rituelen, kopen allerlei soorten beelden en plaatsen die in hun huis. Zonder te weten wat het inhoudt en of het kwaad kan. Kort daarna krijgen ze opeens klachten en blijkt na gebed dat ze bezeten waren door bepaalde demonen. Tijdens het bidden en wanneer ik aan de demon vraag wanneer ze in de persoon zijn gekomen, geven ze nauwkeurig aan wanneer en hóe de persoon toestemming gaf zodat de demon bezit van zijn/haar lichaam mocht nemen. Het is echt erg..), raak je al snel een prooi voor de demonen.
De Bijbel zegt zoveel, whats new?quote:De duivel zoekt zijn slachtoffers nauwkeurig uit. De Bijbel zegt niet zomaar dat hij 'zoekt'! Als hij niet hoefde te zoeken, was de hele wereldbevolking zowat bezeten..
Eindelijk een stem van redelijkheid hier. Ik wilde zelf al reageren maar wist even niet hoe ik het moest verwoorden.quote:Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Vandaag... het volgende:
Ik weet niet hoor, maar het klinkt alsof je gewoon last hebt van depersonalisatie. Dat voelt idd als uittreden en andere enge, drukkende mystieke zaken. Maar helaas voor alle duiveluitdrijvers hier, dat is gewoon een psychische manifestatie. En dat kan heel, heel goed door overbelasting komen.
Dus TS, ga nog eens naar een andere psycholoog en vertel alles wat je hier ook vertelt. Het klinkt alsof je de eerste keer gewoon iemand getroffen hebt die er niet goed op ingesprongen is. Dat kan, het zijn mensen.
Sommige "oplossingen" hier vind ik zelf overigens totaal van het pad af, ze kunnen het alleen maar erger maken als er hier sprake is van een psychische stresstoestand, wat mij persoonlijk vele malen logischer lijkt dan dat de duivel er in gevaren zou zijn.
Voice of reason, bedankt.quote:Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Vandaag... het volgende:
Ik weet niet hoor, maar het klinkt alsof je gewoon last hebt van depersonalisatie. Dat voelt idd als uittreden en andere enge, drukkende mystieke zaken. Maar helaas voor alle duiveluitdrijvers hier, dat is gewoon een psychische manifestatie. En dat kan heel, heel goed door overbelasting komen.
Dus TS, ga nog eens naar een andere psycholoog en vertel alles wat je hier ook vertelt. Het klinkt alsof je de eerste keer gewoon iemand getroffen hebt die er niet goed op ingesprongen is. Dat kan, het zijn mensen.
Sommige "oplossingen" hier vind ik zelf overigens totaal van het pad af, ze kunnen het alleen maar erger maken als er hier sprake is van een psychische stresstoestand, wat mij persoonlijk vele malen logischer lijkt dan dat de duivel er in gevaren zou zijn.
Dat denk ik ook inderdaad.quote:Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Vandaag... het volgende:
Ja, ga TS psychologen tegen maken. Daar help je hem niet mee.quote:Op zondag 4 december 2011 21:14 schreef sientelo het volgende:
hmm weet dat er hier mensen zitten die de duivel aanbidden en je expres op een dwaalspoor zetten.. zij weten dondersgoed hoe de geesteswereld werkt en zijn gewoon voorstanders van de duivel.. dat zijn dezelfde lui die mij hebben uitgezocht.. zij zitten op een andere dimensie en weten hoe je energieën kan sturen en manipuleren (waarschijnlijk met behulp van demonen)
en over psychologen enzo.. die kunnen niks ertegen doen als je geestelijk belaagt wordt..
al die ideeën zijn van deze tijd en geen waarheid.. je zult eerst contact moeten maken met een ander deel dan je hoofd.. om in te zien wat er afspeelt op aarde..
in andere tijden hadden mensen ook gewoon die kennis.. in deze tijd zitten mensen in een kleine box in hun hoofd en zien niet wat er om hen heen gebeurd..
ts is wel wat verstandiger want die heeft verstand van uittreden, dus die weet wel hoe de energie wereld werktquote:Op zondag 4 december 2011 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ga TS psychologen tegen maken. Daar help je hem niet mee.
Ik hoop dat TS verstandig is en hulp zoekt bij een psycholoog.
Geeft het maar op Lavenderr. Sientelo is helaas niet voor rede vatbaar. Dit is vechten tegen de bierkaai.quote:Op zondag 4 december 2011 21:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ga TS psychologen tegen maken. Daar help je hem niet mee.
Ik hoop dat TS verstandig is en hulp zoekt bij een psycholoog.
Daar lijkt het op idd. Zo jammer.quote:Op zondag 4 december 2011 21:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Geeft het maar op Lavenderr. Sientelo is helaas niet voor rede vatbaar. Dit is vechten tegen de bierkaai.
Zo. Fixed.quote:Op zondag 4 december 2011 22:26 schreef Elyzah het volgende:
Ik ben in staat om begrip op te brengen voor hen die uit onwetendheidgelovigheid handelen..
En wie bedoel je dan? Want ik vind het nogal crytisch omschreven.quote:Op zondag 4 december 2011 22:26 schreef Elyzah het volgende:
Ik ben in staat om begrip op te brengen voor hen die uit onwetendheid handelen..
Ik merk dat sommigen er nogal kinderachtig mee omgaan. Ik heb dit topic niet gestart, ik ben gewoon net zo nieuwsgierig, enthousiast en bedreven zoals anderen op dit forum, weliswaar in andere topics. Ik ga ook geen mensen neerhalen in andere topics waar ik geen weet van heb.. Maar misschien moet ik dat fatsoen niet van iedereen verwachten.quote:Op zondag 4 december 2011 22:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En wie bedoel je dan? Want ik vind het nogal crytisch omschreven.
Tegenwoordig kan men heel wat meer met psychische aandoeningen dan in vroeger tijden.quote:Op zondag 4 december 2011 21:14 schreef sientelo het volgende:
hmm weet dat er hier mensen zitten die de duivel aanbidden en je expres op een dwaalspoor zetten.. zij weten dondersgoed hoe de geesteswereld werkt en zijn gewoon voorstanders van de duivel.. dat zijn dezelfde lui die mij hebben uitgezocht.. zij zitten op een andere dimensie en weten hoe je energieën kan sturen en manipuleren (waarschijnlijk met behulp van demonen)
en over psychologen enzo.. die kunnen niks ertegen doen als je geestelijk belaagt wordt..
al die ideeën zijn van deze tijd en geen waarheid.. je zult eerst contact moeten maken met een ander deel dan je hoofd.. om in te zien wat er afspeelt op aarde..
in andere tijden hadden mensen ook gewoon die kennis.. in deze tijd zitten mensen in een kleine box in hun hoofd en zien niet wat er om hen heen gebeurd..
lolquote:Op zondag 4 december 2011 23:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tegenwoordig kan men heel wat meer met psychische aandoeningen dan in vroeger tijden.
Ja joh, jij weet dus precies wat wel en wat niet en kent de 'regels'.quote:Op zondag 4 december 2011 21:21 schreef sientelo het volgende:
[..]
ts is wel wat verstandiger want die heeft verstand van uittreden, dus die weet wel hoe de energie wereld werkt
gatver die leugens hier
hele kleine lolquote:Op maandag 5 december 2011 00:34 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ja joh, jij weet dus precies wat wel en wat niet en kent de 'regels'.
TS moet in tijden zoals deze waar hij nu in verkeerd niet praten met mensen die praten zoals jij praat.
Laat TS maar eerst even professionele hulp zoeken, en als dat geholpen heeft kan hij misschien weer eens voorzichtig bezig gaan met het spirituele en hopelijk heeft hij er dan van geleerd.
Goed gefundeerde "lols" van jouw kant.quote:
Onmogelijk met iemand die de waarheid in pacht heeft.quote:Op maandag 5 december 2011 00:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dit is een discussieforum.. Probeer het eens met een argument ofzo..
[..]
om jou opmerking moest ik echt lachen vandaar.. bij die andere iets minder vandaar kleine lolquote:Op maandag 5 december 2011 00:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
dit is een discussieforum.. Probeer het eens met een argument ofzo..
[..]
quote:Op maandag 5 december 2011 00:41 schreef sientelo het volgende:
[..]
om jou opmerking moest ik echt lachen vandaar.. bij die andere iets minder vandaar kleine lol
Volledig eens. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat het een afweermechanisme is toch?quote:Op maandag 5 december 2011 00:51 schreef schommelstoel het volgende:
Het is zo jammer.
Sientelo denkt dat ze open en breder denkt dan de gemiddelde, maar daar slaagt ze juist niet in door de gesloten en kaatsende houding richting anders denkende.
Als je het allemaal zo goed weet, dan hoor jij ook te weten dat jij je nu verkeerd opstelt.
Praten met een houding zoals die van u heeft geen nut tot groeien.
quote:Op maandag 5 december 2011 00:55 schreef sientelo het volgende:
ik was even in een goede stemming en toen zag ik de lol ervan in gewoon dat.. ik vond het grappig net zoals mensen hans teeuwe grappig kunnen vinden..
verder ben ik nu te moe om overal op in te gaan.. maar een ding is waar.. ik kan me soms heel erg storen aan anders denkenden.. iniedergeval die daarbij gemeen doen.. daar kan ik slecht tegen.. iemand die liefdevol in iets geloofd vind ik alweer heel anders.. maar goed..
Wat bedoel je met 'voorganger'?quote:Op maandag 5 december 2011 11:06 schreef Elyzah het volgende:
Er is verschil in je mening geven, en mensen opzettelijk kwetsen, neerhalen of kleineren.
Ik daarentegen ben wel opgewassen tegen dat soort berichten (had mij er al op voorbereid), maar blijf het jammer vinden als men zulke dingen post.
Natuurlijk is dit toegankelijk voor iedereen. En ik vind het alleen maar leuk om te zien dat er ook mensen zijn die anders denken. Zoals hierboven iemand meldt dat bidden niet zou helpen en het gewoon psychisch is, of oplossingen met de duivel het alleen maar erger maken, vind ik op z'n plaats. Niet iedereen is zoals ik denk, en daarvoor is deze discussie openbaar.
En even voor de duidelijkheid: Ik ben geen één of andere voorganger..
Ik ben gewoon een jonge student die in haar leven al veel heeft gezien en meegemaakt.
Er werd gequote:quote:Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'voorganger'?
Zo noem je volgens mij een persoon die in de kerk van de pinkstergemeente staat te preken.quote:Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'voorganger'?
Dat zou heel goed kunnen.quote:Op maandag 5 december 2011 12:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zo noem je volgens mij een persoon die in de kerk van de pinkstergemeente staat te preken.
Althans, zo interpreteerde ik hem.
Studeer je theologie?quote:Op maandag 5 december 2011 12:32 schreef Elyzah het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen.
Maar dat ben ik dus niet
Okeequote:Op maandag 5 december 2011 12:39 schreef Elyzah het volgende:
[..]
Nee hoor, verre van!
Ik studeer nu PABO en heb HBO-V gestudeerd.
er zijn hier een paar mensen die bewust de boel aan het bedonderen zijn.. zij zijn satan aanhangers en doen net alsof die wereld niet bestaat om mensen juist te laten lijden.. daar maak ik me boos over.. en dan reageer ik soms ook te fel op mensen die echt uit onwetendheid handelen.. maar ik denk dat het zoiezo op een gemene manier gebracht werd allemaal..quote:Op maandag 5 december 2011 07:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik geloof toch niet dat ik gemeen tegen je ben geweest.
Waarom stoor je je aan andersdenkenden? Zij hebben ook recht op hun mening.
[..]
En dat wordt en ís hier meerdere malen gezegd. Of heb je het topic niet helemaal gelezen?quote:Op maandag 5 december 2011 13:24 schreef sientelo het volgende:
[..]
er zijn hier een paar mensen die bewust de boel aan het bedonderen zijn.. zij zijn satan aanhangers en doen net alsof die wereld niet bestaat om mensen juist te laten lijden.. daar maak ik me boos over.. en dan reageer ik soms ook te fel op mensen die echt uit onwetendheid handelen.. maar ik denk dat het zoiezo op een gemene manier gebracht werd allemaal..
als je liefdevol bent en je geloofd alleen in de psychiatrie enzo dan zeg je bv zoiets als
"wat moeilijk voor je. ik denk aan je. ik wens je heel veel sterkte. zelf heb ik een hele goede ervaring bij een psychiater misschien dat die jou ook kan helpen. als je me een berichtje stuurt dan geef ik de naam van die goede psychiater die me zo goed geholpen heeft."
als iemand me zoiets stuurt dan zeg ik dank je wel. Omdat het liefdevol bedoeld is. Dus gaat er niet om dat die ander dan anders denkt.
nee onzin.. ik heb nog niemand horen praten over eigen ervaring met een psychiater..quote:Op maandag 5 december 2011 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat wordt en ís hier meerdere malen gezegd. Of heb je het topic niet helemaal gelezen?
Satan-aanhangers hier op Fok die je bedonderen en die de mensheid willen laten lijden.. hmm..quote:Op maandag 5 december 2011 13:24 schreef sientelo het volgende:
[..]
er zijn hier een paar mensen die bewust de boel aan het bedonderen zijn.. zij zijn satan aanhangers en doen net alsof die wereld niet bestaat om mensen juist te laten lijden.. daar maak ik me boos over.. en dan reageer ik soms ook te fel op mensen die echt uit onwetendheid handelen.. maar ik denk dat het zoiezo op een gemene manier gebracht werd allemaal..
als je liefdevol bent en je geloofd alleen in de psychiatrie enzo dan zeg je bv zoiets als
"wat moeilijk voor je. ik denk aan je. ik wens je heel veel sterkte. zelf heb ik een hele goede ervaring bij een psychiater misschien dat die jou ook kan helpen. als je me een berichtje stuurt dan geef ik de naam van die goede psychiater die me zo goed geholpen heeft."
als iemand me zoiets stuurt dan zeg ik dank je wel. Omdat het liefdevol bedoeld is. Dus gaat er niet om dat die ander dan anders denkt.
en dat zegt iemand die bij de vrijmetselaars zit? Met occulte symbolen? satansymbolen..quote:Op maandag 5 december 2011 13:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Satan-aanhangers hier op Fok die je bedonderen en die de mensheid willen laten lijden.. hmm..
Niet iedereen is even lief hier, maar ik denk toch echt dat dat een beetje te ver gezocht is.
Neem het luchtiger op. Niet iedereen heeft dezelfde inzichten en niet iedereen kan altijd een ander begrijpen.
Zat.. en van die club kun je een hoop zeggen, maar het zijn geen satanisten.quote:Op maandag 5 december 2011 13:55 schreef sientelo het volgende:
[..]
en dat zegt iemand die bij de vrijmetselaars zit? Met occulte symbolen? satansymbolen..
Denk dat je je toch eens een beetje moet inlezen over de vrijmetselaars.quote:Op maandag 5 december 2011 13:55 schreef sientelo het volgende:
[..]
en dat zegt iemand die bij de vrijmetselaars zit? Met occulte symbolen? satansymbolen..
omdat ze in het donker opereren en dat is typisch iets van de duivel.. alles moet geheim blijven en in het donker.. verder zijn al die symbolen die wel naar buiten komen satanistischquote:Op maandag 5 december 2011 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zat.. en van die club kun je een hoop zeggen, maar het zijn geen satanisten.
Hoe kom je er bij?
och, in Rome blijft er ook wel het een en ander geheim, en dat is het christelijke geloof. De laatste tijd komt er steeds meer in het nieuws wat eerst in het verborgene bleef.quote:Op maandag 5 december 2011 13:57 schreef sientelo het volgende:
[..]
omdat ze in het donker opereren en dat is typisch iets van de duivel.. alles moet geheim blijven en in het donker.. verder zijn al die symbolen die wel naar buiten komen satanistisch
Wat bedoel je met satanistisch?quote:Op maandag 5 december 2011 13:57 schreef sientelo het volgende:
[..]
omdat ze in het donker opereren en dat is typisch iets van de duivel.. alles moet geheim blijven en in het donker.. verder zijn al die symbolen die wel naar buiten komen satanistisch
In de Vrijmetselarij vind je juist veel lichtsymboliek..quote:Op maandag 5 december 2011 13:57 schreef sientelo het volgende:
[..]
ja het vaticaan dat zijn ook satanisten dat zijn geen christenenquote:Op maandag 5 december 2011 13:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
och, in Rome blijft er ook wel het een en ander geheim, en dat is het christelijke geloof. De laatste tijd komt er steeds meer in het nieuws wat eerst in het verborgene bleef.
symbolen die mensen gebruiken die de duivel aanbidden daar hebben ze sinds het begin der tijden allerlei symbolen vooorquote:
Een beetje meer vertrouwen in de psychiatrie ook.quote:Op maandag 5 december 2011 15:16 schreef Nembrionic het volgende:
Ja, ik ben een satansaanhanger. Ik heb de hele dag geen flikker te doen en ga hier mensen op Fok zitten naaien zodat ze niet de juiste hulp gaan zoeken. Ik beken. Het spijt me. Ik zal zo even een kip slachten.
Oh wacht, volgens mij was ik erg sarcastisch.
Echt Sientelo, een beetje meer vertrouwen in je medemens is wel op zijn plaats.
Niet doen, heeft geen zinquote:Op maandag 5 december 2011 15:20 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ga er ook mee ophouden hier. Mensen als Sientelo -mensen met een extreme tunnelvisie en enorme oogkleppen- vreet ik me alleen maar over op.
Maar dat doet toch niemand hierquote:Op maandag 5 december 2011 15:44 schreef sientelo het volgende:
weet je wat het is met duisternis? Het verdwijnt zodra er licht is..
dus licht is sterker dan duisternis
licht komt naar deze wereld hoe graag die duivelaanbidders ook nu nog proberen haat te zaaien en mensen tegen elkaar op te zetten
Met voorgangers bedoel ik dominee. En ik dacht niet dat jij een dominee was, maar wel zo'n schaap die er achteraan loopt. Een dominee zou geen dingen zeggen zoals jij ze zegt.quote:Citaat van mij
Weet niet precies hoe degene 'voorgangers' interpreteert. Maar ik neem aan dat hij mij ziet als een persoon met positie/macht en mensen voorga in mijn onderwijzingen/verklaringen of zo..
Heb je die entiteiten ook horen praten zoals jij dat zegt? Dat ze precies uitleggen waarom ze ergens gingen zitten? Dronk je er thee bij, of koffie met een koekje? Je denkt toch niet werkelijk dat die demonen of entiteiten als ze uitgedreven worden ook nog precies vertellen waarom ze doen wat ze doen?quote:De kennis die ik overdraag is gebaseerd op het feit dat ik het zelf ervaren heb en dus weet waar ik over praat. Grootste bewijs kan je niet hebben. De bijbel bevestigt en ondersteunt het slechts.
Maar ik ben dus absoluut geen geestelijke leidster of iets..
Je komt nogal kinderachtig en sarcastisch over. Als je geboortejaar 1986 is, begrijp ik waarom.quote:Op maandag 5 december 2011 16:03 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Met voorgangers bedoel ik dominee. En ik dacht niet dat jij een dominee was, maar wel zo'n schaap die er achteraan loopt. Een dominee zou geen dingen zeggen zoals jij ze zegt.
[..]
Heb je die entiteiten ook horen praten zoals jij dat zegt? Dat ze precies uitleggen waarom ze ergens gingen zitten? Dronk je er thee bij, of koffie met een koekje? Je denkt toch niet werkelijk dat die demonen of entiteiten als ze uitgedreven worden ook nog precies vertellen waarom ze doen wat ze doen?
Ga anders ook naar een psycholoog, je hoort stemmen die er niet zijn
inderdaadquote:Op maandag 5 december 2011 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een beetje meer vertrouwen in de psychiatrie ook.
Ik niet. Wat een kutopmerking.quote:Op maandag 5 december 2011 18:26 schreef Elyzah het volgende:
Als je geboortejaar 1986 is, begrijp ik waarom.
Het gaat mij hier niet om meging geven. Lees mijn posts dan door.quote:Op maandag 5 december 2011 18:39 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik niet. Wat een kutopmerking.Als hij in 1986 is geboren, dan is hij nu 25 en is hij oud en verstandig genoeg om zijn mening te mogen geven.
Je zal wel weer op mij doelen.quote:Op maandag 5 december 2011 18:48 schreef Elyzah het volgende:
By the way, ik ben ook 27, dus zoveel ouder voel ik me heus niet.
Maar ik ben wel volwassen genoeg om te weten hoe ik mensen in hun waarde laat!
Doe je dat niet, dan ben je gewoon kinderachtig. Precies het gedrag net als mijn kinderen in mijn klas van groep 8. Daar leer ik ze ook respect bij. Zodanig dat je best je mening mag geven, maar zonder te beledigen..
Sommige mensen verdienen niet anders..quote:Je komt nogal kinderachtig en sarcastisch over. Als je geboortejaar 1986 is, begrijp ik waarom.
Maar goed, ik zal m'n best doen niet al te persoonlijk te worden. Blijkbaar geniet je ervan om mensen te denigreren.. dat blijkt al uit een aantal posts van jou.
Ik zal me niet meer meten aan jouw niveau.. want dat is niet mijn mentaliteit.
Juist, en dan hoor je ze praten. Je hoort ze zeggen hoe ze heten? Wat een enorme onzin. Hoe gaat dat in zijn werking? Ze schreeuwen vloeken en ondertussen vertellen ze aan jou hoe ze heten? Komt niet echt geloofwaardig over, dat begrijp je toch wel?quote:En om voor de laatste x nog even antwoord te geven op je vragen, want ondanks je mijn woorden verwerpt ben je blijkbaar toch nieuwsgierig.![]()
Heb ik die entitetien ook horen praten? Jazeker. Heb ik ze horen zeggen hoe ze heten, van waar ze komen, wanneer ze in mensen zijn gekomen etc? Jazeker.
Dronk ik er een theetje bij? Nee hoor.. Op zo'n moment gaat het er namelijk niet gezellig aan toe. Duivelse entiteiten zijn nogal kwaadaardig, sterk en vaak agressief..
Ik veracht je antwoorden niet, ik lach er wel om. Ik ken ook mensen van de RK die aan uitdrijving doen. Maar dat ze daarmee een patiënt iets aanpraten is voor mij wel duidelijk. Eerst iets aanpraten en dan ervan af helpen.quote:Overigens lijkt het me zinloos om me nog verder tegenover jou te verantwoorden. Mijn uitspraken veracht je toch wel.
En voor de duidelijkheid: Een psycholoog heb ik echt niet nodig. Misschien moet jij je eens meer verdiepen in de wereld om je heen, kom dan weer praten.
Er zijn zelfs psychologen en artsen die werken met christelijke instanties, omdat ze zich ervan bewust zijn dat sommige problemen onverklaarbaar zijn en echt het werk moeten zijn van duistere machten. Maar ja, ook dat zal je dan verwerpen en deze disciplines voor gek verklaren.
Misschien dat jij wel eens gaat inzien dat het hersenspinsel zijn aangewakkerd door je eigen geest en die nogal wat teweegbrengt als mensen te eenzijdig naar dit soort dingen kijken. door de mensen waar iemand mee om gaat wordt dit dus aangewakkerd. Mensen die er niet in geloven EN niet omgaan met mensen die geloven in dit soort onzin zullen heel makkelijk geholpen worden door de psychologie als ze ergens last van hebben. Dus de rest is aangepraat, dat is mijn mening.quote:Het is een kwestie van tijd dat ook jij met je nuchterheid zal inzien dat er ook een (kwade) geestenwereld is. Misschien kom je daar pas echter wanneer je tijd op aarde gekomen is. Maar denk dan maar terug aan die vervelende 'schaap' op dit forum
Maar nog niet volwassen genoeg om te begrijpen dat je soms je mening even voor je kan houden. Als je het topic even doorleest, begrijp je dat TS behoorlijk met zichzelf in de knoop zit. Je gaat hem echt niet helpen door te dreigen met verhalen over de Duivel die een machtig wezen is en dat je daar alleen maar vanaf kan komen door in God te geloven. Flikker toch op! Laat mensen zelf bepalen waar ze in geloven.quote:Op maandag 5 december 2011 18:48 schreef Elyzah het volgende:
Maar ik ben wel volwassen genoeg om te weten hoe ik mensen in hun waarde laat!
Nou, dat dus.quote:Op maandag 5 december 2011 19:12 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar nog niet volwassen genoeg om te begrijpen dat je soms je mening even voor je kan houden. Als je het topic even doorleest, begrijp je dat TS behoorlijk met zichzelf in de knoop zit. Je gaat hem echt niet helpen door te dreigen met verhalen over de Duivel die een machtig wezen is en dat je daar alleen maar vanaf kan komen door in God te geloven. Flikker toch op! Laat mensen zelf bepalen waar ze in geloven.
Als je zo praat dan lijkt het alsof de wereld voor jou uit twee kampen bestaat. Goed en slecht. Maar is dat eigenijk wel zo?quote:Op maandag 5 december 2011 20:28 schreef sientelo het volgende:
nogmaals begrijp dat er hier mensen achter de schermen anderen zitten op te jutten..
dus mensen die zo onaardig zijn, zijn of duivel aanhangers of ze worden gestuurd door hen.. hun gedachten worden gestuurd..
eigenlijk zijn alle destructieve gedachten gestuurd.. je raakt verwijderd van jezelf.. vecht tegen een vijand.. en maakt geen contact met degene tegen wie je "praat".
ik heb dat ook een paar keer gedaan in dit topic, omdat ik dacht weer met zon duivelaanbidder te maken te hebben. Degene die dat niet was, sorry dat ik je niet zag.
Ja er is goed en slecht. Er zijn zielen die voor het slechte zijn en zielen die voor het goede zijn. Vele goede zielen zijn wel in staat slechte dingen te doen onder invloed, maar het liefst zijn ze gelukkig en vrij.quote:Op maandag 5 december 2011 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je zo praat dan lijkt het alsof de wereld voor jou uit twee kampen bestaat. Goed en slecht. Maar is dat eigenijk wel zo?
Sommigen onder ons zijn niet uit op een eerlijke discussie en proberen je op een lullige manier onderuit te halen. Dat is flauw, maar daarmee zijn het nog geen duivelsaanbidders en ook is er denk ik geen complot tegen jou.
Nou dat pleit dan niet erg voor mij.quote:Op maandag 5 december 2011 20:42 schreef sientelo het volgende:
[..]
Ja er is goed en slecht. Er zijn zielen die voor het slechte zijn en zielen die voor het goede zijn. Vele goede zielen zijn wel in staat slechte dingen te doen onder invloed, maar het liefst zijn ze gelukkig en vrij.
Ja degene die je onderuit halen, kunnen ook gewoon moeilijk hebben en daarom zijn ze dus te beïnvloeden door die slechte zielen die het leuk vinden met mensen te spelen.
Die slechte zielen zitten op een ander niveau en zijn getrainde zwarte magiërs. ze kunnen energieën sturen en manipuleren en zitten dus ook (en misschien wel vooral) op internet. Ik ben ze als eerste tegengekomen op een chatsite. Ik was er niet bewust van dat dit soort mensen bestonden tot ik er mee te maken kreeg dus. En ja omdat ze me dus lastigvallen, ben ik een beetje wantrouwig als iemand gemeen doet of bv bij de vrijmetselaars zit of heeft gezeten.
Heb jij eigenlijk wel eens met een goede psychiater gepraat? ik denk dat ze je wel willen houden...quote:Op maandag 5 december 2011 13:55 schreef sientelo het volgende:
[..]
Misschien moet je niet zo tegen haar trappen.quote:Op maandag 5 december 2011 21:07 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk wel eens met een goede psychiater gepraat? ik denk dat ze je wel willen houden...
Heb je het nu over Vrijmetselaars?quote:Op maandag 5 december 2011 21:09 schreef sientelo het volgende:
ja tis gewoon een mijnenveld zo.. das logisch dat je para wordt..
maar goed ik kan me voorstellen dat vele er niks van begrijpen.. je moet eerst met die lui te maken hebben denk ik om te weten dat ze bestaan..
Mag ik het omdraaien? Als je para bent, dan zie je overal een mijnenveld in.quote:Op maandag 5 december 2011 21:09 schreef sientelo het volgende:
ja tis gewoon een mijnenveld zo.. das logisch dat je para wordt..
Je kunt proberen om het te zien als niet meer dan dat. Symbolen van vroeger. Denk dat je dan een stuk minder bang bent.quote:Op maandag 5 december 2011 21:15 schreef sientelo het volgende:
ja de gouden dageraad ook nog ja.. al die occulte groepen..
vroeger toen ik nog dacht ik dat het leuk was allemaal.. die symbolen en alles van vroeger..
egypte atlantis rome
babylon sprak me dan weer nooit aan..
maar ja tis allemaal hetzelfde in verschillende jasjes
En dat natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2011 21:16 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mag ik het omdraaien? Als je para bent, dan zie je overal een mijnenveld in.
Tsja. Ik proef naieviteit en onwetendheid. Als je je er dan echt in verdiept dan weet je ook wie Crowley is, welke stromingen er zijn en waar je mee te maken denkt te hebben.quote:Op maandag 5 december 2011 21:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Misschien moet je niet zo tegen haar trappen.Dat roept alleen maar weerstand op en ik ben benieuwd naar de persoon achter deze denkbeelden.
Artiesten gebruiken de symbolen vaak om een mysterieus en beetje occult tintje aan hun producten te geven. Marketing.quote:Op maandag 5 december 2011 21:18 schreef sientelo het volgende:
ik heb het over alle occulte groepen die magie aanleren om over andere mensen macht te hebben.. er zullen misschien in elke groep goede zielen zitten en slechte.. geen idee het is allemaal zo geheimzinnig..
sommige zijn gewoon gehersenspoeld..
je kunt de artiesten ook bekijken die onder invloed zijn van deze lui zijn er ook wat..
en jou de politiek ook maar dan weer op een andere manier..
Lees het topic even goed door voordat je begint te spuien.quote:Op maandag 5 december 2011 19:12 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Maar nog niet volwassen genoeg om te begrijpen dat je soms je mening even voor je kan houden. Als je het topic even doorleest, begrijp je dat TS behoorlijk met zichzelf in de knoop zit. Je gaat hem echt niet helpen door te dreigen met verhalen over de Duivel die een machtig wezen is en dat je daar alleen maar vanaf kan komen door in God te geloven. Flikker toch op! Laat mensen zelf bepalen waar ze in geloven.
quote:Op maandag 5 december 2011 21:18 schreef sientelo het volgende:
ik heb het over alle occulte groepen die magie aanleren om over andere mensen macht te hebben.. er zullen misschien in elke groep goede zielen zitten en slechte.. geen idee het is allemaal zo geheimzinnig..
sommige zijn gewoon gehersenspoeld..
je kunt de artiesten ook bekijken die onder invloed zijn van deze lui zijn er ook wat..
en jou de politiek ook maar dan weer op een andere manier..
Ik kan hier geen touw aan vastknopen. De Vrijmetselarij gaat echt niet over magie of over macht over anderen. Er wordt niet gehersenspoeld en bij mijn weten is het niet speciaal iets voor artiesten. Ze oefenen ook geen politieke invloed uit en de symboliek heeft niets te maken met het lijden in de wereld en veroorzaakt ook geen honger of oorlogen.quote:Op maandag 5 december 2011 21:21 schreef sientelo het volgende:
symbolen weet je het gaat erom dat er mensen lijden in de wereld
mensen die om komen van de honger.. of in oorlogen leven.. of geestelijk of lichamelijk gemarteld worden.. of opgesloten worden of vermoord omdat ze dingen te weten komen..
als het alleen symbolen waren maakt het niet uit.. gaat erom wat mensen doen met die symbolen..
Ja en helaas is die nergens meer te bekennenquote:Op maandag 5 december 2011 21:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh ja, het ging eigenlijk over een probleem van TS..
Heb je je weleens afgevraagd hoe andere mensen in het leven staan? De meesten zijn helemaal niet met het occulte of met symbolen bezig, dus zij ervaren het leven veel minder als bedreigend dan jij.quote:Op maandag 5 december 2011 22:06 schreef sientelo het volgende:
ik wou dat ik wat lichter was maar ze zitten me zo dwars dat ik eerder gefrustreerd ben dan liefdevol..
ja de ene helft van de wereld lijdt intens honger oorlog mishandeling noem maar op..quote:Op maandag 5 december 2011 22:54 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Heb je je weleens afgevraagd hoe andere mensen in het leven staan? De meesten zijn helemaal niet met het occulte of met symbolen bezig, dus zij ervaren het leven veel minder als bedreigend dan jij.
Probeer je perspectief te veranderen van hoe jij naar mensen en het leven kijkt. Je hebt vast wel andere interesses en bezigheden waarmee jij je met andere mensen kan identificeren. Als je daarop meer de focus legt dan op het occulte, dan zou het best kunnen lukken dat je lichter en relaxter in het leven kan gaan staan.
Ga ook in die fantasiewereld leven.quote:Op maandag 5 december 2011 23:03 schreef sientelo het volgende:
[..]
ja de ene helft van de wereld lijdt intens honger oorlog mishandeling noem maar op..
de andere helft is gehypnotiseerd en ziet niet wat er afspeelt op aarde.. gebrainwashed..
het leven op aarde is niet licht.. mensen leven in een hel hier en de mensen die dat niet inzien.. die leven in een fantasie wereld
De ironiequote:Op maandag 5 december 2011 23:03 schreef sientelo het volgende:
[..]
ja de ene helft van de wereld lijdt intens honger oorlog mishandeling noem maar op..
de andere helft is gehypnotiseerd en ziet niet wat er afspeelt op aarde.. gebrainwashed..
het leven op aarde is niet licht.. mensen leven in een hel hier en de mensen die dat niet inzien.. die leven in een fantasie wereld
Maar..als we de godsdiensten over kunnen slaan omdat het brainwashing is...waarom loop jij dan zo te hameren of God en de Duivel? Die gaan hand in hand volgens jou. Dan ben jij toch ook gehersenspoeld?quote:Op maandag 5 december 2011 23:05 schreef sientelo het volgende:
dit nummer alleen dat van de god diensten kan je overslaan das ook weer brainwashing
Jongens, het is niet "het zou kunnen dat". Alles wat TS beschrijft wijst gewoon ondubbelzinnig op depersonalisatie, zoveel opties zijn er niet!quote:Op maandag 5 december 2011 11:06 schreef Elyzah het volgende:
Zoals hierboven iemand meldt dat bidden niet zou helpen en het gewoon psychisch is, of oplossingen met de duivel het alleen maar erger maken, vind ik op z'n plaats. Niet iedereen is zoals ik denk, en daarvoor is deze discussie openbaar.
Ik hoop niet dat hij zichzelf wat heeft aangedaan na het lezen van die enge verhalen over de Duivelquote:Op maandag 5 december 2011 23:08 schreef Vandaag... het volgende:
Maar ik geloof dat TS verdwenen is uit dit topic
Omdat er zeker wel een strijd gaande is.. tussen zielen die de hel willen behouden en zielen die voor liefde en vrijheid zijn..quote:Op maandag 5 december 2011 23:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar..als we de godsdiensten over kunnen slaan omdat het brainwashing is...waarom loop jij dan zo te hameren of God en de Duivel? Die gaan hand in hand volgens jou. Dan ben jij toch ook gehersenspoeld?
En dat is erg jammer, want om hem/haar draaide het toch.quote:Op maandag 5 december 2011 23:08 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Jongens, het is niet "het zou kunnen dat". Alles wat TS beschrijft wijst gewoon ondubbelzinnig op depersonalisatie, zoveel opties zijn er niet!
Ik ben helemaal niet avers van het spirituele maar ik vind het veel te ver gaan om een doodnormale aandoening als duivelsding te zien. Dat roep je bij een verkoudheid toch ook niet?? Maar omdat jullie toevallig de ballen kennis hebben van psychologie verklaren jullie dit maar door de duivel.
Depersonalisatie is een heel bekend verschijnsel en hangt samen met angststoornis, depressie of gewoon stress/overspannenheid. En het is prima te behandelen! Ik heb nog wel een naam van een goede psycholoog als TS geinteresseerd is.
Maar ik geloof dat TS verdwenen is uit dit topic
Ik ben ook niet blij met degenen die er een duivelse bedoeling in zien en dat ook uiten. Verkeerd om iemand die al zo in de war is nog zwaarder te belasten met allerlei demonen en duivels.quote:Op maandag 5 december 2011 23:13 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat hij zichzelf wat heeft aangedaan na het lezen van die enge verhalen over de Duivel
Besef nu eens dat dit niet over jou gaat, maar over TS.quote:Op maandag 5 december 2011 23:16 schreef sientelo het volgende:
[..]
Omdat er zeker wel een strijd gaande is.. tussen zielen die de hel willen behouden en zielen die voor liefde en vrijheid zijn..
en op het astrale vlak is dat dus satan die tegen God vecht.. heel veel religies zijn juist in het leven geroepen om mensen op een dwaalspoor te zetten.. eigenlijk proberen die duivelaanhangers alles wat positief is te verdraaien zodat de mensen alsnog weer lijden en niet de waarheid vinden..
Hoe om je daar nu bij?quote:Op maandag 5 december 2011 23:26 schreef sientelo het volgende:
ja en niemand wordt geholpen door een ziekte/ persoonlijkheidsstoornis aangepraat te worden en onder de medicijnen (legale drugs/vergif) gezet te worden
het slaat echt helemaal nergens op dit.. die zogenaamde bezorgdheid om ts
daarvoor maakte niemand zich er bezorg om maar nu je mij daarmee kan afzeiken opeens wel
Oh, ik geloof zeker dat jij het ook moeilijk hebt en dat vind ik echt heel naar voor je. Maar ik zou niet weten hoe ik je zou moeten helpen. Zou het wel graag willen, maar over de dingen die jij vertelt heb ik geen verstand.quote:Op maandag 5 december 2011 23:33 schreef sientelo het volgende:
je maakt je zorgen om ts maar wat er met mij gebeurd interesseert je niks gewoon met zn allen tegen me lopen zeiken sorry maar dan neem ik het niet serieus dat het je ook maar iets kan schelen hoe het met ts gaat..
als je om mensen geeft dan geef je om alle mensen die het moeilijk hebben..
Ik zie het ook .quote:Op maandag 5 december 2011 23:03 schreef sientelo het volgende:
[..]
Inderdaad en ik heb ook een moment dat ik gefrustreerd ben want het valt me op dat er inene zoveel haast achter zit en ik vraag me af waar dat door komt .quote:Op maandag 5 december 2011 23:20 schreef sientelo het volgende:
dit gaat over alle zielen die op aarde leven
Of gewoon een andere kijk op zaken .quote:Op maandag 5 december 2011 23:17 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben weg uit dit topic. Sientelo zit zo enorm te trollen
Dus je hebt bezetenheid meegemaakt en de psychiatrie ook?quote:Op maandag 5 december 2011 21:58 schreef sientelo het volgende:
het topic gaat over bezetenheid..
ts had het na het uittreden en ik heb het via zwarte magiers gekregen..
ik kan nog wel een heel topic starten over hoe de muziek en filmindustrie mensen hersenspoeld..
hoe ook de new age religie bedacht is door die occulte mensen
dat de dalai lama een zwarte magier is en net doet of hij voor vrede op aarde is
enzovoort..
dit is gewoon overal aan de hand..
en als je uit de kleine box wil breken dan houden ze je tegen
eerst hadden ze de brandstapel en nu proberen ze je gek te maken zodat je in de psychiatrie beland en onder de medicijnen een kasplantje wordt..
artiesten die onder hun invloed staan en eruit willen breken worden gek gemaakt of vermoord.. sommige plegen zelfmoord..
anyway ze zijn gewoon druk bezig..
maar de waarheid komt uiteindelijk altijd aan het licht..
een lichtje aansteken verdrijft de duisternis
Ik hoop echt dat je maar wat zit te grappen. Als je alles wat je zegt serieus meent, dan ben ik bang dat je grote problemen met jezelf hebt en op zoek moet gaan naar hulp.quote:Op maandag 5 december 2011 23:33 schreef sientelo het volgende:
je maakt je zorgen om ts maar wat er met mij gebeurd interesseert je niks gewoon met zn allen tegen me lopen zeiken sorry maar dan neem ik het niet serieus dat het je ook maar iets kan schelen hoe het met ts gaat..
als je om mensen geeft dan geef je om alle mensen die het moeilijk hebben..
Om second-opinion gevraagd: depersonalisatie. Krijg er nu medicijnen voor en het gaat beter. Gelukkigquote:Op donderdag 6 oktober 2011 16:38 schreef Limesnire het volgende:
Dat is mooi. Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Om second-opinion gevraagd: depersonalisatie. Krijg er nu medicijnen voor en het gaat beter. Gelukkig.
Topic kan dicht.
Blij om te horen dat het beter gaat, goed dat je die stappen hebt ondernomen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Om second-opinion gevraagd: depersonalisatie. Krijg er nu medicijnen voor en het gaat beter. Gelukkig.
Topic kan dicht.
Het is moedig om zulk een persoonlijk verhaal te vertellen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:52 schreef mousy31 het volgende:
Psychiatrie kan wel degelijk helpen , als ik destijds geen hulp gekregen had toen ik dacht/voelde bezeten te zijn in 1999 was ik er niet meer geweest. Ik kreeg medicatie waardoor ik rustiger werd en weer kon slapen (tenminste op den duur). Verder ben ik in de bijbel gaan lezen, ik las over Jesus en moest heel erg overgeven.
Groen slijm en troep dat stonk naar zwavel nadat , dat gebeurt was ben ik langzamerhand beter geworden.Voor mijn gevoel kotste ik de demoon uit. Voor mijn gevoel is de bijbel toen mn redding geweest. Mn ouders waren erbij , ik was nogal bang in die tijd en ik was ff tijdelijk bij hun in huis. Mn psycholoog noemde het een psychose maar sloot niet uit dat er wel degelijk meer is tussen hemel en aarde. En wuifde mn verhaal dus ook niet weg, maar kon er verder niet veel mee, maar toch heeft die man toen veel voor me gedaan en als ik die hulp niet gehad , had was ik dood geweest.
Heb er nog wel eens naween van gehad maar gelukkig nooit geen psychoses/ bezetenheid hoe men t maar noemen wil.
Ik ben nu 37 en ben gelukkig overal goed uitgekomen.
Voor mijn gevoel kan psychiatrie, bijbel/geloof en spiritualiteit heel goed samen gaan.
En staan ze er tegenwoordig ook meer bij stil en is er meer begrip voor het paranormale. En word niet alles gelijk afgedaan als onzin zoals de meeste mensen denken.
Wat ontzettend naar om dat mee te hebben moeten maken!quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:52 schreef mousy31 het volgende:
Psychiatrie kan wel degelijk helpen , als ik destijds geen hulp gekregen had toen ik dacht/voelde bezeten te zijn in 1999 was ik er niet meer geweest. Ik kreeg medicatie waardoor ik rustiger werd en weer kon slapen (tenminste op den duur). Verder ben ik in de bijbel gaan lezen, ik las over Jesus en moest heel erg overgeven.
Groen slijm en troep dat stonk naar zwavel nadat , dat gebeurt was ben ik langzamerhand beter geworden.Voor mijn gevoel kotste ik de demoon uit. Voor mijn gevoel is de bijbel toen mn redding geweest. Mn ouders waren erbij , ik was nogal bang in die tijd en ik was ff tijdelijk bij hun in huis. Mn psycholoog noemde het een psychose maar sloot niet uit dat er wel degelijk meer is tussen hemel en aarde. En wuifde mn verhaal dus ook niet weg, maar kon er verder niet veel mee, maar toch heeft die man toen veel voor me gedaan en als ik die hulp niet gehad , had was ik dood geweest.
Heb er nog wel eens naween van gehad maar gelukkig nooit geen psychoses/ bezetenheid hoe men t maar noemen wil.
Ik ben nu 37 en ben gelukkig overal goed uitgekomen.
Voor mijn gevoel kan psychiatrie, bijbel/geloof en spiritualiteit heel goed samen gaan.
En staan ze er tegenwoordig ook meer bij stil en is er meer begrip voor het paranormale. En word niet alles gelijk afgedaan als onzin zoals de meeste mensen denken.
Even voor mij de vraag, de eerste gaf aan dat er niks was en de ander zegt "depersonilisatie" en geeft medicatie. Wie heeft er nou gelijk?quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Topic kan dicht.
Wellicht dat TS over een weekje of twee weer van zich kan laten horen? Merkt 'ie vanzelf of de medicijnen helpen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:08 schreef Bastard het volgende:
[..]
Even voor mij de vraag, de eerste gaf aan dat er niks was en de ander zegt "depersonilisatie" en geeft medicatie. Wie heeft er nou gelijk?
En wat vreemd is, na een ontspanningsoefening kwam er een spontane uittreding en toen begon deze ellende voor je? Je hebt er eerder geen last van gehad?
quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Topic kan dicht.
Sterkte ermee!quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Topic kan dicht.
Dat hoop ik wel ja. En wat zijn het eigenlijk voor medicijnen, is het symptoombestrijding of is het de oplossing?quote:Op dinsdag 6 december 2011 20:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wellicht dat TS over een weekje of twee weer van zich kan laten horen? Merkt 'ie vanzelf of de medicijnen helpen.
Mooi dat je er nu wat duidelijkheid over hebt gekregen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Limesnire het volgende:
[..]
Topic kan dicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |