abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102411259
Hallo!

Na een uittreding is het behoorlijk mis gegaan in mijn leven. Ik ben veranderd in een heel naar en compleet ander persoon. Ik heb mezelf naar een healer gesleept en hij kon mij terug brengen voor 1 dag. De dag erna voelde ik echter een zware en drukkende energie bij me (hetzelfde als wat ik ook heb gevoeld na mijn uittreding in mijn huis) en dat nam me over.

Ik werd heel moe, depri, er kwamen allemaal negatieve gedachten binnenstromen, alles ging langs me heen en ik zag mezelf zo weglopen. Toen deed ik een aardingsoefening en had ik mezelf weer terug, maar de volgende dag was het er weer.

Ik ben terug gegaan naar dezelfde healer en hij zei dat er een duivelsuitdrijving moest komen. Dat vond ik alleen een beetje eng klinken, dus ik heb geprobeerd op andere manieren dit op te lossen. Nu zoveel maanden verder ben ik geen steek verder.
Een vriend die ook paranormaal begaafd is zag mij voor ik de 1e keer naar die healer ging. Hij zei in mijn ogen te zien dat ik mezelf niet ben, ik heb volgens hem een koude gloed en hij krijgt kippenvel als hij naast me zit.

Nu zoveel maanden later ziet hij nog steeds hetzelfde bij me. Mijn lichaam ziet hij voor zich en mijn geest ernaast. En zo ervaar ik het zelf ook, alsof ik niet in mijn lichaam zit.

Ik heb me uitgebreid laten screenen door een psychiater, maar psychisch is er niks aan de hand.

Dus Fokkers, help! Als ik bezeten ben, kennen jullie dan iemand die uitdrijvingen doet zodat ik blijvend mezelf word? Of denken jullie dat er een soort intreding moet komen en tot wie moet ik me dan wenden?

Groetjes,

Limesnire
pi_102411806
Ik ken iemand dir ook zo iets heeft, een monk uit Thailand zei dat ze ook ritueel onder moest gaan, ze gelooft er niet in, dus ze deed er niks aan.

Maar ze valt steeds vaker flauw, heeft heel vaak hoofdpijn enzo, dus uiteindelijk ging ze terug naar Thailand, en onderging zo'n uitdrijvings ritueel achtig iets.

En nu voelt ze zich veel beter, en valt ze niet meer op eens flauw....
Ik zou het gewoon doen, je hebt niks te verliezen!
Maar de monk zei wel dat je het alleen moet doen als je er echt in gelooft, anders lukt het niet...
  maandag 26 september 2011 @ 20:37:01 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_102412452
- edit: zo gaan we niet om met berichten in TRU. Daar geldt een andere nettiquette. TS geeft aan dat hij zich medisch heeft laten nakijken en desondanks voelt het toch niet goed. Hij heeft het volste recht om het traject te volgen dat hem het beste past, en hier op zijn manier om hulp te vragen -

[ Bericht 82% gewijzigd door vogeltjesdans op 26-09-2011 20:59:52 ]
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_102412598
''Na een uittreding''', kan je meer vertellen daarover?

Enige wat ik zou kunnen zeggen, geloof niet dat je bezeten bent, maak jezelf sterk, geef het geen plaats. Los de problemen op in je leven, dan kom je ''terug''. Want anders ga je juist meer zweven, wees sterk in je geest.
pi_102414298
Just my 2 cents: voel je sterk, voel je krachtig. Focus je op de positieve dingen in het leven. Dingen die je de moeite waard vindt. Denk niet aan negatieve gedachten. Zodra je door hebt dat je negatieve gedachten denkt, laat je ze meteen los. Denk dan aan iets positiefs. Het is even wennen, maar deze geesteshouding zal je zeker goed doen.

Over bezetenheid kan ik niets zeggen. Maar als het aanhoudt na bovenstaande tip moeten we even verder kijken, dan zijn er nog zat andere trajecten die je kunt volgen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102424735
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 20:39 schreef Plugin het volgende:
''Na een uittreding''', kan je meer vertellen daarover?

Enige wat ik zou kunnen zeggen, geloof niet dat je bezeten bent, maak jezelf sterk, geef het geen plaats. Los de problemen op in je leven, dan kom je ''terug''. Want anders ga je juist meer zweven, wees sterk in je geest.
Tijdens een ontspanningsoefening steeg ik boven mezelf uit. Dat was heel mooi overigens.

Heb geprobeerd met een therapeut die mijn energie kon zien om aan mijn basis te werken, om zo mijn afweer te versterken. In plaats van de uitdrijving dus. Ik doe grondingsoefeningen (bio-energetica) en aardingsoefeningen om te aarden.

Ben bij een andere healer geweest en hij heeft alles gesloten bij mij, omdat het nogal open stond. Dus ik voel nu zelf niet meer wat er gebeurt.

Ben er al maanden mee bezig, maar nog steeds niks verder. Ik dacht als ik mijn afweer versterk, kan het ook niet meer binnen komen.

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
Just my 2 cents: voel je sterk, voel je krachtig. Focus je op de positieve dingen in het leven. Dingen die je de moeite waard vindt. Denk niet aan negatieve gedachten. Zodra je door hebt dat je negatieve gedachten denkt, laat je ze meteen los. Denk dan aan iets positiefs. Het is even wennen, maar deze geesteshouding zal je zeker goed doen.

Over bezetenheid kan ik niets zeggen. Maar als het aanhoudt na bovenstaande tip moeten we even verder kijken, dan zijn er nog zat andere trajecten die je kunt volgen.
''Wat niet van mij is, stuur ik nu terug naar de bron.'' Die zin spreek ik al een hele tijd uit, tevergeefs. Gelukkig is nu wel het optillen, in mijn bed drukken, het verstikken en belaagd worden in mijn slaap gestopt. Zwarte schimmen zie ik ook niet meer.

Het is een beetje raar om uit te leggen, maar alles wat ik doe doe ik op gedachtenkracht. Over mijn lichaam heb ik als het ware geen controle. Ik sta soort van naast mijn lichaam.

[ Bericht 6% gewijzigd door Limesnire op 27-09-2011 00:50:48 ]
pi_102444537
Als je bezeten bent, dan is het wel een tamme hoor. En je hebt wel degelijk wat te verliezen bij healers; geld. Sta sterk en wees kritisch tegen jezelf (een self-fulfilling prophecy heb je al snel in zo een situatie).
pi_102445840
Ik raad een goede psych aan. Serieus, kan echt geen kwaad. Al is het maar om enkel praatuurtje erover te houden.

Het RIAGG een optie ofzo?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_102446743
Ik zou in ieder geval naar een andere healer gaan.
Dat gevoel van bezeten zijn, is dat alleen thuis of ook ergens anders?
pi_102448437
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:11 schreef Michielos het volgende:
Ik raad een goede psych aan. Serieus, kan echt geen kwaad. Al is het maar om enkel praatuurtje erover te houden.

Het RIAGG een optie ofzo?
Ik heb een goede psych ingeschakeld, ook verteld over mijn uittreding etc. Daar komt niks uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:39 schreef lezzer het volgende:
Ik zou in ieder geval naar een andere healer gaan.
Dat gevoel van bezeten zijn, is dat alleen thuis of ook ergens anders?
De 2 die ik nu heb gehad waren zuiver en krachtig, maar het was telkens maar voor 1 dag dat ik mezelf was.

Nee, gewoon permanent.
pi_102448694
Zeg eens dat hij oprot dan :)
Die gast die bij je hangt bedoel ik dan.

Meer zweverige optie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_102449405
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:33 schreef Questioning het volgende:
Als je bezeten bent, dan is het wel een tamme hoor. En je hebt wel degelijk wat te verliezen bij healers; geld. Sta sterk en wees kritisch tegen jezelf (een self-fulfilling prophecy heb je al snel in zo een situatie).
hij kan dan wel tam zijn...maar hij moet eerst zien binnen te dringen...het kan zijn dat hij nu de persoon opzicht (daar waar het lichaam dus van is ) aan het verdrijven is
  dinsdag 27 september 2011 @ 19:53:45 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_102450384
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:20 schreef lezzer het volgende:

Meer zweverige optie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua zweverigheid ga ik ook met jou mee, maar vind die van VD en zijn "positieve benadering" ook erg gepast. Maak je lichaam een vervelend huis om in te vertoeven voor die entiteit.
Tevens probeer misschien begeleidt uittreden bij een goed medium, samen er uit proberen te komen.
Heftig.
The truth was in here.
pi_102453424
Heb je momenten dat je dingen doet waar je geen controle over hebt? Want dat is pas bezetenheid.

Jij zit gewoon maw niet lekker in je vel. (woordgrapje dat ik moest maken)
pi_102457716
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:53 schreef Bastard het volgende:

[..]

Qua zweverigheid ga ik ook met jou mee, maar vind die van VD en zijn "positieve benadering" ook erg gepast. Maak je lichaam een vervelend huis om in te vertoeven voor die entiteit.
Eens :)
Het moet een soort van totaalding zijn denk ik.
Eerst zorgen dat hij weggaat, daarna zorgen dat hij (of een ander) niet meer terug komt. Met positiviteit geef je iemand veel minder kans om aan te haken in ieder geval.
pi_102468303
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:46 schreef Loppe het volgende:
Heb je momenten dat je dingen doet waar je geen controle over hebt? Want dat is pas bezetenheid.

pi_102468712
Zoek op een winderige dag een bos of strand op, gooi je schoenen uit en loop of ren al stampend met je blote voeten over de grond. Plof dan lekker neer en eet een hele zak mars leeg.

(dit is serieus bedoeld!)

Als dat niet helpt zou ik toch terug gaan naar een dokter en aangeven dat of ze nu iets gevonden hebben of niet jij je niet lekker voelt en dat je hulp wilt.
Geen diagnose kunnen stellen staat niet gelijk aan " alles is ok" , want dat is het duidelijk niet.
The only time you run out of chances is when you stop taking them.
  woensdag 28 september 2011 @ 09:45:23 #18
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_102468821
Je weet zeker dat je niet aan de drugs zit?
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_102469137
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:45 schreef garriej het volgende:
Je weet zeker dat je niet aan de drugs zit?
Ik ken veel drugs die in de medische wereld gebruikt worden waardoor je jezelf juist "vanaf een afstand" , "buiten je lichaam" , "ontaard voelt".

Een beetje een flauwe opmerking, vind je ook niet?
pi_102477750
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:20 schreef lezzer het volgende:

Meer zweverige optie:
SPOILER
Ik vraag elke dag aan aartsengel Michael om kracht en bescherming. Ook aan mijn engelen en gidsen. Ik visualiseer een koker van wit licht om me heen voor ik ga slapen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:46 schreef Loppe het volgende:

Ja, daarom slaap ik het grootste gedeelte van de dag. Ik word bang van mezelf. Als ik slaap kan er niks erg gebeuren.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 09:40 schreef Spiky-Hair het volgende:
Zoek op een winderige dag een bos of strand op, gooi je schoenen uit en loop of ren al stampend met je blote voeten over de grond. Plof dan lekker neer en eet een hele zak mars leeg.

(dit is serieus bedoeld!)

Als dat niet helpt zou ik toch terug gaan naar een dokter en aangeven dat of ze nu iets gevonden hebben of niet jij je niet lekker voelt en dat je hulp wilt.
Geen diagnose kunnen stellen staat niet gelijk aan " alles is ok" , want dat is het duidelijk niet.
Het enige wat vastgesteld kon worden was overbelasting.
pi_102478890
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 14:53 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Ik vraag elke dag aan aartsengel Michael om kracht en bescherming. Ook aan mijn engelen en gidsen. Ik visualiseer een koker van wit licht om me heen voor ik ga slapen.

[..]

Ja, daarom slaap ik het grootste gedeelte van de dag. Ik word bang van mezelf. Als ik slaap kan er niks erg gebeuren.

[..]

Het enige wat vastgesteld kon worden was overbelasting.
Dan is er toch een verklaring voor hoe jij je voelt? Of denk jij dat je niet overbelast bent?

Ik heb een periode echt veel te veel hooi op mijn vork genomen droeg de lasten van al mijn beloved ones op mijn schouders mee.... en toen de koek op was voelde ik mij ook echt niet lekker.

Gelukkig is het lichaam zelfbeschermend en inderdaad... dat kan aanvoelen alsof je buiten jezelf staat. Vergelijkbaar met een soort van " shock".

En dat jouw paranormale vriendje jou dan zo ziet is dan ook helemaal niet raar.

Dussss.... maak je nergens zorgen over... ga die strandwandeling maken, check je agenda op overbodige zaken. (vooral die dingen waarvan je denkt dat je ze MOET maar eigenlijk niet WIL)

en kijk over een maand of 3 verder.
pi_102490940
Als je echt bezeten bent (door demonen) moet je degene aanroepen (aan laten roepen) voor wie demonen bang zijn en dat is Jezus. En nee, ik ben niet zo'n griezelige gristen maar ik weet uit ervaring dat dat de enige manier is. Zoek een (evangelische/pinkster) kerk en zij kunnen je verder helpen.

Wat let je, als je toch alles wil proberen?

Succes ermee want ik weet dat je het heel zwaar hebt (als je echt bezeten bent)
pi_102491740
Hoe ben je eigenlijk uitgetreden? Als je dat begrijpt zou je ook weer je weg terug kunnen vinden. Engelen en demonen bestaan volgens mij in een andere soort dimensie waar een deel van je aandacht nu nog is. Als je je aandacht weer volledig op deze dimensie kunt richten sluit je je als het ware af voor wat er daarbuiten gebeurt.
pi_102773069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 15:30 schreef Spiky-Hair het volgende:
En dat jouw paranormale vriendje jou dan zo ziet is dan ook helemaal niet raar.

Dussss.... maak je nergens zorgen over... ga die strandwandeling maken, check je agenda op overbodige zaken. (vooral die dingen waarvan je denkt dat je ze MOET maar eigenlijk niet WIL)

en kijk over een maand of 3 verder.
Dat kan natuurlijk overbelast zijn, alleen heb je dan nog wel de controle over je eigen lichaam en geest.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2011 21:25 schreef loop het volgende:
Hoe ben je eigenlijk uitgetreden? Als je dat begrijpt zou je ook weer je weg terug kunnen vinden. Engelen en demonen bestaan volgens mij in een andere soort dimensie waar een deel van je aandacht nu nog is. Als je je aandacht weer volledig op deze dimensie kunt richten sluit je je als het ware af voor wat er daarbuiten gebeurt.
Middels een ontspanningsoefening. Dat probeer ik ook, om me vooral bezig te houden met aardse zaken. Alleen gaat het niet, het lukt niet.

Ik heb inmiddels Reiki geprobeerd, kosmische energie en nu een spirituele massage die me terugbrengt bij mijn ''ik''.

Ik begin nu toch wel echt moedeloos te worden.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 15:56:15 #25
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_102773906
Heb je al om medicatie gevraagd?
Onze hersenen zijn zo ontzettend complex, zoveel kleine verbindingen. Waarom neigen veel mensen toch naar een paranormale oorzaak, terwijl de kans veel groter is dat dit allemaal in je hoofd word veroorzaakt? Sta je open voor deze mogelijkheid?
Een psychiater kan slechts met je praten, maar hij kan gewoon niet zien wat er gebeurd in je hersenen. Sorry voor de nuchtere kijk, maar ik neem aan je dat je open staat voor allerlei visies op je probleem.
pi_102774091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:56 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Heb je al om medicatie gevraagd?
Onze hersenen zijn zo ontzettend complex, zoveel kleine verbindingen. Waarom neigen veel mensen toch naar een paranormale oorzaak, terwijl de kans veel groter is dat dit allemaal in je hoofd word veroorzaakt? Sta je open voor deze mogelijkheid?
Een psychiater kan slechts met je praten, maar hij kan gewoon niet zien wat er gebeurd in je hersenen. Sorry voor de nuchtere kijk, maar ik neem aan je dat je open staat voor allerlei visies op je probleem.
Geeft niet. Ik heb zelf gevraagd om een lichte dosering van medicatie om mezelf zo te verdoven, omdat ik bang werd van mezelf. Het doet echter niks af aan de oorzaak.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 16:06:22 #27
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_102774220
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:02 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Geeft niet. Ik heb zelf gevraagd om een lichte dosering van medicatie om mezelf zo te verdoven, omdat ik bang werd van mezelf. Het doet echter niks af aan de oorzaak.
Het is gewoon het meest voor de hand liggend dat de oorzaak je hersenen zijn, want die bepalen wat je voelt. Het lijkt me ook makkelijker om met deze problemen om te gaan als je het daar gaat zoeken, dan heb je in ieder geval een tastbaar iets wat je aan kan wijzen als schuldige aan je problemen. Als een simpele paddestoel ons al kan laten geloven dat dingen die recht zijn krom worden en bewegen, dan lijkt mij dat een andere kortsluiting in je hersens ook deze problemen kan veroorzaken toch?
pi_102774890
TS Wat een afschuwelijk verhaal. Wat ik me afvraag, waarom ben je in vredesnaam hieraan begonnen? Dit soort dingen zijn niet voor niets 'de andere wereld'. Daar hebben we niets te zoeken.
Ook denk ik dat Anus_Cocaïnes wel een punt heeft over de hersenen.

Wens je sterkte en hoop dat je hier nu snel vanaf komt.
pi_102775470
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:06 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Het is gewoon het meest voor de hand liggend dat de oorzaak je hersenen zijn, want die bepalen wat je voelt. Het lijkt me ook makkelijker om met deze problemen om te gaan als je het daar gaat zoeken, dan heb je in ieder geval een tastbaar iets wat je aan kan wijzen als schuldige aan je problemen. Als een simpele paddestoel ons al kan laten geloven dat dingen die recht zijn krom worden en bewegen, dan lijkt mij dat een andere kortsluiting in je hersens ook deze problemen kan veroorzaken toch?
Zoals eerder gezegd: ik heb me uitgebreid laten screenen of het niet een psychose was of iets in die richting. Het antwoord was ''nee''. Als ik wilde kon ik zelfs een second-opinion krijgen van een andere psychiater.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
TS Wat een afschuwelijk verhaal. Wat ik me afvraag, waarom ben je in vredesnaam hieraan begonnen? Dit soort dingen zijn niet voor niets 'de andere wereld'. Daar hebben we niets te zoeken.
Ook denk ik dat Anus_Cocaïnes wel een punt heeft over de hersenen.

Wens je sterkte en hoop dat je hier nu snel vanaf komt.
De uittreding gebeurde spontaan tijdens een ontspanningsoefening, het was niet mijn bedoeling.

Ik hoop ook dat ik hier snel vanaf kom, ik weet alleen niet hoe
pi_102775659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 16:38 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: ik heb me uitgebreid laten screenen of het niet een psychose was of iets in die richting. Het antwoord was ''nee''. Als ik wilde kon ik zelfs een second-opinion krijgen van een andere psychiater.

[..]

De uittreding gebeurde spontaan tijdens een ontspanningsoefening, het was niet mijn bedoeling.

Ik hoop ook dat ik hier snel vanaf kom, ik weet alleen niet hoe
Misschien toch naar het RIAGG? Daar zullen ze ongetwijfeld vaker met dit soort zaken te maken hebben en kunnen zij je gepaste hulp bieden.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:07:29 #32
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102776516
Er zijn nou eenmaal niet alleen maar tastbare problemen of tastbare oplossingen waar sommige mensen mee te maken krijgen in hun leven .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_102776745
quote:
Er zijn mensen die goede ervaringen met hem hebben, ik krijg zelf echter een naar gevoel als ik zijn site bekijk.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:07 schreef Summers het volgende:
Er zijn nou eenmaal niet alleen maar tastbare problemen of tastbare oplossingen waar sommige mensen mee te maken krijgen in hun leven .
Het ergste is nog dat ik wist dat dit zou gebeuren.
pi_102777557
Dus het was voorbestemd?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 17:38:17 #35
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102777582
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:14 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Het ergste is nog dat ik wist dat dit zou gebeuren.
Hoe dan ?
pi_102777855
Ik heb zelf, nu bijna 1 jaar geleden, tegen iemand gezegd dat dit zou gebeuren en dat ik dan weerstand zou moeten bieden.

Dus na de 1e keer bij de healer, toen ik mezelf was, wist ik dat de strijd was begonnen.
pi_102777945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:46 schreef Limesnire het volgende:
Ik heb zelf, nu bijna 1 jaar geleden, tegen iemand gezegd dat dit zou gebeuren en dat ik dan weerstand zou moeten bieden.

Dus na de 1e keer bij de healer, toen ik mezelf was, wist ik dat de strijd was begonnen.
Hoe wist je dat dan? Een voorgevoel? En wat houdt het precies in, een uittreding? Wat gebeurt er met je?
pi_102778053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:49 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe wist je dat dan? Een voorgevoel? En wat houdt het precies in, een uittreding? Wat gebeurt er met je?
Sommige dingen weet je gewoon, ik kan het niet anders uitleggen.

Je gaat naar een andere dimensie waar geen tijd is en als je terug komt zit je nog op dezelfde plek als je was voor je uittreding.
pi_102778109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 17:52 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Sommige dingen weet je gewoon, ik kan het niet anders uitleggen.

Je gaat naar een andere dimensie waar geen tijd is en als je terug komt zit je nog op dezelfde plek als je was voor je uittreding.
En als je op die andere plek bent, wat gebeurt er dan?
Besef je het, of besef je het pas als je weer terug bent? Of voelt het als een droom?
pi_102778192
Wat er precies gebeurde weet ik niet meer, volgens mij ging ik omhoog in een soort van mooi landschap. En als je terug bent besef je pas wat er gebeurde.

Misschien materiaal voor een ander topic.

Voor dit topic: hoe komt mijn geest weer terug in mijn lichaam?
pi_102778297
Mss eerst weten wie jouw lichaam heeft overgenomen?
pi_102778519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:00 schreef Loppe het volgende:
Mss eerst weten wie jouw lichaam heeft overgenomen?
Ik heb het gevraagd, geen antwoord.

Echt, na zoveel maanden mag er echt een einde aankomen. Ik wil gewoon weer meedoen aan de wereld.
pi_102778546
Hypnose? Regressietherapeut?

Ik weet ook niet wat maar als je zelf zegt dat je weerstand moet blijven houden dan ga ik ervan uit dat je het kan en dat je hier sterker zal uitkomen.

[ Bericht 74% gewijzigd door Loppe op 06-10-2011 18:19:41 ]
pi_102778697
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 18:07 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Ik heb het gevraagd, geen antwoord.

Echt, na zoveel maanden mag er echt een einde aankomen. Ik wil gewoon weer meedoen aan de wereld.
Het lijkt me vreselijk voor je. Maar kan me er ook niets bij voorstellen eigenlijk. Geen ervaringen op dat gebied.
Waarschijnlijk weten anderen hier meer over.

En toch ook het RIAGG maar inschakelen voor hulp?
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:25:28 #45
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_102784427
quote:

[..]

Nogmaals dan, want volgens mij wil je gewoon niet toegeven dat ik een punt heb ;)
Een psychiater praat alleen met je, wat er daadwerkelijk in je hersens afspeelt heeft hij of zij 0,0 zicht op. De kans is ongeveer 99,99 procent zeker dat daar het probleem zit, elke andere optie is die resterende 00,01 procent. Vergelijk het met mensen die vroeger elke vreemde verschijning toeschreef aan de goden, terwijl we het tegenwoordig makkelijk kunnen verklaren met wetenschap.
Waarom neig je de meest onwaarschijnlijke optie, terwijl als je er logisch over nadenkt mijn verklaring toch de meest voor de hand liggende is.
Waarom maak je jezelf toch zo bang met spookverhalen en demonen, terwijl je gewoon je hersens de schuld kan geven? By all means, geloof wat je gelooft, maar je maakt het alleen maar moeilijker en dramatischer op deze manier.
pi_102787257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:25 schreef Anus_Cocainus het volgende:
Nogmaals dan, want volgens mij wil je gewoon niet toegeven dat ik een punt heb ;)
Hoezo de meest onwaarschijnlijke optie als ik zelf heb gemerkt dat ik overgenomen werd? Dat je iets niet kunt zien, wil niet zeggen dat het er niet is. Alles is energie.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:41:16 #47
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_102788252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:21 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Hoezo de meest onwaarschijnlijke optie als ik zelf heb gemerkt dat ik overgenomen werd? Dat je iets niet kunt zien, wil niet zeggen dat het er niet is. Alles is energie.
Serieus? Je speelt de god-kaart?
Wat is dat toch, de meest voor de hand liggende oorzaak verwerpen, en een stelling innemen die zo onwaarschijnlijk is dat er geen enkel bewijs van is, en die tevens anno 2011 onmogelijk te meten of te toetsen valt.
Als het echt 'energie' is zoals je beweerd, waarom kunnen speciale camera's die onderhand op elk spectrum kunnen meten en filmen dan niks waarnemen?
Maar jou ogen wel, die maar een fractie kunnen waarnemen van die speciale camera's... En wat is het verschil? Juist, jou hersens die het signaal verwerken.
Denk er in godsnaam is goed overna, je manier van denken versterkt je probleem mijn inziens alleen maar.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 23:51:58 #48
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102794563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 20:25 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Een psychiater praat alleen met je, wat er daadwerkelijk in je hersens afspeelt heeft hij of zij 0,0 zicht op. De kans is ongeveer 99,99 procent zeker dat daar het probleem zit, elke andere optie is die resterende 00,01 procent. Vergelijk het met mensen die vroeger elke vreemde verschijning toeschreef aan de goden, terwijl we het tegenwoordig makkelijk kunnen verklaren met wetenschap.
Waarom neig je de meest onwaarschijnlijke optie, terwijl als je er logisch over nadenkt mijn verklaring toch de meest voor de hand liggende is.
Waarom maak je jezelf toch zo bang met spookverhalen en demonen, terwijl je gewoon je hersens de schuld kan geven? By all means, geloof wat je gelooft, maar je maakt het alleen maar moeilijker en dramatischer op deze manier.
Het voor 99,99 procent beter weten zonder onderzoek dan een psychiater met onderzoek klinkt verre van logisch eerlijk gezegt .
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 00:17:34 #49
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102795358
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 21:41 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Serieus? Je speelt de god-kaart?
Wat is dat toch, de meest voor de hand liggende oorzaak verwerpen, en een stelling innemen die zo onwaarschijnlijk is dat er geen enkel bewijs van is, en die tevens anno 2011 onmogelijk te meten of te toetsen valt.
Als het echt 'energie' is zoals je beweerd, waarom kunnen speciale camera's die onderhand op elk spectrum kunnen meten en filmen dan niks waarnemen?
Maar jou ogen wel, die maar een fractie kunnen waarnemen van die speciale camera's... En wat is het verschil? Juist, jou hersens die het signaal verwerken.
Denk er in godsnaam is goed overna, je manier van denken versterkt je probleem mijn inziens alleen maar.
Al je vorige ervaringen en wat je daarvan leert maken dat iets wel of niet onwaarschijnlijk klinkt .
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 08:07:13 #50
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_102798107
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 00:17 schreef Summers het volgende:

[..]

Al je vorige ervaringen en wat je daarvan leert maken dat iets wel of niet onwaarschijnlijk klinkt .
En ook die ervaringen worden door jou hersenen gemaakt of geïnterpreteerd. En of iets onwaarschijnlijk klinkt doet niet er zake, het gaat erom wat de meest logische objectieve conclusie is. Maar goed, dit is dezelfde discussie die je met gelovigen kan voeren, bord voor de kop en niet open staan voor logische rede.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 13:07:45 #51
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102805066
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 08:07 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

En ook die ervaringen worden door jou hersenen gemaakt of geïnterpreteerd.
Net als jouw ervaringen dus ik leer van mijn eigen ervaringen en van wat ik waarneem , ik kan moeilijk uitgaan van jouw ervaring dat het er niet is of dat jij het niet hebt meegemaakt of dat het niet genoeg in jouw wereldbeeld past .
quote:
En of iets onwaarschijnlijk klinkt doet niet er zake, het gaat erom wat de meest logische objectieve conclusie is.
Ook dat doet niet ter zake .
Maar goed, dit is dezelfde discussie die je met gelovigen kan voeren, bord voor de kop en niet open staan voor logische rede.
Voor mij ben je net zo'n gelovige als de rest van de wereld .
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 14:29:42 #52
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_102807633
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 13:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Net als jouw ervaringen dus ik leer van mijn eigen ervaringen en van wat ik waarneem , ik kan moeilijk uitgaan van jouw ervaring dat het er niet is of dat jij het niet hebt meegemaakt of dat het niet genoeg in jouw wereldbeeld past .

[..]

Voor mij ben je net zo'n gelovige als de rest van de wereld .
Ik heb geen enkele aanleiding om in geesten en demonen te geloven, omdat het niet wetenschappelijk te bewijzen is, en bovendien erg ver staat van mijn logische manier van denken.
Mijn redenering is nou eenmaal de meest waarschijnlijke, het feit dat iemand beweerd vaker demonen te hebben gezien betekend natuurlijk helemaal niets. Als ik nu beweer dat ik overal achtervolgd wordt door een roze duracel konijn wordt ik voor gek verklaard... Maar vervang dit roze konijn door een ander niet waarneembaar iets, is het opeens plausibel? Geloofs indoctrinatie lijkt er meer op...
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 18:08:58 #53
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_102815389
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 14:29 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele aanleiding om in geesten en demonen te geloven, omdat het niet wetenschappelijk te bewijzen is, en bovendien erg ver staat van mijn logische manier van denken.
En een ander heeft alle aanleiding en staat het niet zover af van het persoonlijk denken .0
quote:
Mijn redenering is nou eenmaal de meest waarschijnlijke, het feit dat iemand beweerd vaker demonen te hebben gezien betekend natuurlijk helemaal niets.
Ik begrijp dat het jou niks zegt en het in jouw beleving de meest waarschijnlijke is en dat jij er geen ervaring mee hebt zegt nog veel minder .
quote:
Als ik nu beweer dat ik overal achtervolgd wordt door een roze duracel konijn wordt ik voor gek verklaard... Maar vervang dit roze konijn door een ander niet waarneembaar iets, is het opeens plausibel? Geloofs indoctrinatie lijkt er meer op...
Dat geld denk ik voor iedereen aangezien niemand perfect is en niemand de waarheid weet en niemand het overzicht over het leven heeft .
pi_102815467
Nou, ik had even een opleving door die spirituele massage. Alleen mij volledig terugbrengen deed het niet.

Wat nu? Roelof Tichelaar?

Ik weet het echt niet meer.
pi_102832579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 18:11 schreef Limesnire het volgende:
Nou, ik had even een opleving door die spirituele massage. Alleen mij volledig terugbrengen deed het niet.

Wat nu? Roelof Tichelaar?

Ik weet het echt niet meer.
Het zijn dus allemaal korte termijn oplossingen. Ik kan niet oordelen via internet of je echt bezeten bent of misschien last hebt van lichte psychose. Wat misschien wel helpt is elke dag mediteren met wierook. Voor de ontspanning en een paar minuten rustig alleen maar positieve gedachtes naar boven brengen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_102868939
Blijf helder het gaat over , vanzelf maar het heeft tijd nodig. Ik ben ook eens uitgetreden en had daarna ook zo'n zwaar gevoel en het gevoel van heimwee. Na verloop van tijd gaat het over, je hebt iets moois meegemaakt en je hoofd/lichaam/geest moet dat verwerken....volgens mij ben je niet bezeten maar zweef je zelf tussen lichaam en geest, je moet gronden. je bent als t ware een beetje blijven hangen in je uittreding , dus als je gaat gronden kom je weer helemaal terug.
Op internet kan je wel oefeningen daarvoor vinden, succes.

[ Bericht 12% gewijzigd door mousy31 op 09-10-2011 11:49:33 ]
pi_102869020
quote:
Voor dit topic: hoe komt mijn geest weer terug in mijn lichaam?
Even voordat ik tips ga geven in dit topic; hoe weet ik dat jij het bent en niet die geest die je lichaam overgenomen heeft die hier aan het posten is?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 9 oktober 2011 @ 12:51:40 #58
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_102870742
quote:
6s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:41 schreef vosss het volgende:

[..]

Even voordat ik tips ga geven in dit topic; hoe weet ik dat jij het bent en niet die geest die je lichaam overgenomen heeft die hier aan het posten is?
Geestig hoor
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  zondag 9 oktober 2011 @ 14:54:16 #59
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_102875147
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 12:51 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Geestig hoor
Ach dit topic verdient het. Nog nooit zo'n stel bekrompen zwevers bij elkaar gezien, oogkleppen op en demonen de schuld geven. (Mag ik dit zeggen? Ja dit mag ik zeggen, heb het meermaals geprobeerd hier, maar het gaat hier niet om TRUTH, maar om de vage onwaarschijnlijke oorzaak verkennen)
  zondag 9 oktober 2011 @ 22:49:18 #60
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_102898342
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 14:54 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Ach dit topic verdient het. Nog nooit zo'n stel bekrompen zwevers bij elkaar gezien, oogkleppen op en demonen de schuld geven. (Mag ik dit zeggen? Ja dit mag ik zeggen, heb het meermaals geprobeerd hier, maar het gaat hier niet om TRUTH, maar om de vage onwaarschijnlijke oorzaak verkennen)
Dit gaat om TRU, waar zaken worden besproken waar elders op het forum geen plaats is. Daar proberen we hier de ruimte voor te scheppen. Dat kan niet als dergelijke zaken constant worden ontkend. Dat gaan we hier dus niet doen en om mensen dan maar bekrompen en zwevers te noemen, gaat derhalve te ver. In R&P had je waarschijnlijk gelijk gehad, maar dit is TRU.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_102928774
Toch moet je erg oppassen door demonen de schuld te gaan geven.

Ik geloof niet dat het kan dat een stel boze geesten bezit van je nemen en dat je daar alleen maar vanaf kan komen door middel van exorcisme. Iedereen heeft een eigen wil. Je kiest er zelf voor in hoeverre je je door demonen laat leiden en in hoeverre je denkt, voelt en doet wat je zelf wilt.

Als je het idee gaat aannemen dat je gestuurd wordt door boze machten - ook al ben je niet psychotisch - zal je alles wat je waarneemt ook in die contex gaan plaatsen. Een koude rilling is meteen hét bewijs dat je bezeten bent, terwijl ieder mens die weleens heeft (en vooral als je stress hebt). En stress heb je als je zo gaat denken. Je gaat dan dingen zien en horen die je normaal niet eens zou opmerken. En zo hoor je bijvoorbeeld het huis kraken door de wind, maar je denkt direct dat er een poltergeist aanwezig is. Je ziet gezichten in schaduws of andere dingen, terwijl je daar normaal gesproken niet op let. En met een beetje fantasie kan je overal gezichten in zien, want zo werken de hersenen nou eenmaal.

Dit onderwerp is niet eens spiritueel te noemen. Het stamt af van - jawel - het christendom, want dit soort verhalen werden verteld om angst aan te jagen, zodat de kerk macht bleef houden. Kwakzalvers en zogenaamde paragnosten hebben die verhalen overgenomen, ook om angst aan te jagen, met als gevolg dat je gaat denken dat je bezeten bent en dan ga je hen betalen voor hun diensten.

Wil je persé contact zoeken met een paragnost, kies er dan één die je leert om je niet te laten leiden door demonen of andere boze geesten. Maar kies niet iemand die beweert dat je er nooit vanaf kan komen, tenzij hij/zij een exorcistisch ritueel gaat uitvoeren.
pi_102945865
Naar mijn mening zijn deze mensen altijd met hunzelf aan de loop gegaan. Al weet ik er natuurlijk niet veel van af. Dat is mijn gevoeeel.
pi_102949292
http://exorcistonline.eu/index.html mail deze man eens...misschien kan hij er meer over vertellen...
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:11:03 #64
352957 J.J.De-Bom
voorheen Bill Gates
pi_102949325
edit:ONZ is verder op.

[ Bericht 80% gewijzigd door jogy op 11-10-2011 19:35:29 ]
voor 2 dubbelzinnige opmerkingen zet ik 'm terug.
pi_103143161
ik kan je denk ik wel helpen, stuur mij maar een dm
pi_103199747
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2011 11:36 schreef mousy31 het volgende:
Blijf helder het gaat over , vanzelf maar het heeft tijd nodig. Ik ben ook eens uitgetreden en had daarna ook zo'n zwaar gevoel en het gevoel van heimwee. Na verloop van tijd gaat het over, je hebt iets moois meegemaakt en je hoofd/lichaam/geest moet dat verwerken....volgens mij ben je niet bezeten maar zweef je zelf tussen lichaam en geest, je moet gronden. je bent als t ware een beetje blijven hangen in je uittreding , dus als je gaat gronden kom je weer helemaal terug.
Op internet kan je wel oefeningen daarvoor vinden, succes.
Je tekst deed me een beetje denken aan informatie die ik tegenkwam op de site van energy-healer.nl .
''Iemand die niet goed geaard is heeft een geest die niet 100 % in ons lichaam zit. Het klinkt heel vreemd maar zo zou je het eigenlijk moeten zien. Onze geest is verbonden met ons lichaam en daar zit dus een probleem.''

Ik heb hem gemaild en hoop dat hij degene is die mij terug in mijn lichaam kan plaatsen en dat wat er nu is weg kan sturen. Blijvend.
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 20:27 schreef Pulzzar het volgende:
Toch moet je erg oppassen door demonen de schuld te gaan geven.
Ik heb het niet over demonen gehad, ik heb het over energie gehad.
pi_103830067
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 18:17 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Je tekst deed me een beetje denken aan informatie die ik tegenkwam op de site van energy-healer.nl .
''Iemand die niet goed geaard is heeft een geest die niet 100 % in ons lichaam zit. Het klinkt heel vreemd maar zo zou je het eigenlijk moeten zien. Onze geest is verbonden met ons lichaam en daar zit dus een probleem.''

Ik heb hem gemaild en hoop dat hij degene is die mij terug in mijn lichaam kan plaatsen en dat wat er nu is weg kan sturen. Blijvend.

[..]

Ik heb het niet over demonen gehad, ik heb het over energie gehad.
De tekst kwam uit mezelf , wat ik voelde toen ik aan je dacht en wat het eerste in me opkwam heb ik je geschreven.
Ik hoop dat je eruit komt wens je sterkte, zal een kaarsje voor je branden.
pi_103830152
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:22 schreef mousy31 het volgende:

[..]

De tekst kwam uit mezelf , wat ik voelde toen ik aan je dacht en wat het eerste in me opkwam heb ik je geschreven.
Goeie kick.
TS, hoe is het nu met je?
pi_103831507
Edit : lees even het topic door .

[ Bericht 71% gewijzigd door Summers op 01-11-2011 15:34:54 ]
pi_103843632
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:22 schreef mousy31 het volgende:
Dank je!
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 november 2011 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
Goeie kick.
TS, hoe is het nu met je?
Na die spirituele massage is het hele donkere er wel af, ik ben weer enigszins in staat om een gesprek te voeren. Eerder kon niks me schelen, wat iemand ook zei.
pi_103844100
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:35 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Dank je!

[..]

Na die spirituele massage is het hele donkere er wel af, ik ben weer enigszins in staat om een gesprek te voeren. Eerder kon niks me schelen, wat iemand ook zei.
Gelukkig maar dat het nu weer de goeie kant opgaat met je :)
pi_103847895
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 19:44 schreef Lavenderr het volgende:
Gelukkig maar dat het nu weer de goeie kant opgaat met je :)
Het is een hele kleine duw in de goede richting.

Alleen nog steeds niet mezelf en lichaam en geest zijn niet 1.

Ik blijf zoekende.
pi_104483251
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 20:49 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Het is een hele kleine duw in de goede richting.

Alleen nog steeds niet mezelf en lichaam en geest zijn niet 1.

Ik blijf zoekende.
Het heeft echt tijd nodig maar t komt goed, zet door en geef niet op. Probeer te genieten van keline dingen en doe dingen die je altijd deed probeer je als je oude zelf te gaan gedragen en dan zul je zien dat t goed komt met je gevoel en geest.
En graag gedaan
pi_104484430
oke ff duidelijke..

hoe is het nu met je? heb je al iemand gevonden? Mijn lichaam is ook overgenomen, volgens mij zijn ze nu druk bezig met die zooi.. Als je iemand weet die je kan helpen hoor ik het graag. Als ik iemand heb gevonden laat ik het ook weten..

take care en wat ik bij mezelf ondervind is dat het belangrijk is om te blijven focussen op je kern ook al communiceer je naar buiten toe wat anders omdat je lichaam gedeeltelijk wordt overgenomen.. op licht en kracht focussen.. verder denk ik dat we echt ook een magier nodig hebben.. ik weet natuurlijk niet of jij precies hetzelfde ervaart als ik.. hoe meer je focust op je kern, hoe minder toegang ze hebben.. liefdesbindingen heel belangrijk.. bij mij is het lastig omdat ze ook andere mensen tegen me opzetten en de mensen de energie van hun voelen als ze bij me in de buurt zijn.. anyway we komen hier uit.. het bewustzijn ontwaakt op aarde.. steeds meer mensen worden wakker...
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_104591784
Topic-starter, ik heb hier voor jou een pdf-bestand (van drie pagina's) die je meer inzicht kan verschaffen in je probleem en hoe je het kan oplossen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Let niet op de manier waarop de informatie is verkregen, het gaat om de informatie/inzicht en of je er iets positiefs aan kan hebben.

PDF-bestand

Edit: toegevoegd How to deal with psychic attack

[ Bericht 14% gewijzigd door Tevik op 21-11-2011 18:16:57 ]
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 01:19:43 #76
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_104832874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 18:29 schreef mousy31 het volgende:

[..]

Het heeft echt tijd nodig maar t komt goed, zet door en geef niet op. Probeer te genieten van keline dingen en doe dingen die je altijd deed probeer je als je oude zelf te gaan gedragen en dan zul je zien dat t goed komt met je gevoel en geest.
En graag gedaan
Echt, hier krijg ik altijd zon jeuk van. Sorry, je bedoeld het wel goed denk ik maar dingen roepen als "geniet van de kleine dingen" blablabla...
Dat zeg je tegen iemand die in de knup zit. Die kan dat al niet to begin with. Wat moet diegene doen dan? Doen alsof die geniet? Jezelf de gek aan steken is nog nooit iemand bij gebaat geweest.

TS, je moet eens kijken wat jij belangrijk vindt in je leven. Dat hele gezemel over "bezeten" en "aarden" gaat langs me heen. Allemaal boelshit. Ik geloof best dat je er in gelooft omdat je geen uitweg ziet en graag ergens de vinger op wilt leggen. Maar het zit tussen je oren. En jij zelf bent de enige oplossing.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_104834289
wat het meest belangrijk is zijn de zielen die uit de strijd zijn.. ze zien het licht en zien beyond fear
de andere mensen weten het gewoon niet.. hoewel het kan helpen als ze liefdevol zijn omdat het belangrijkste is om de liefde te herinneren..
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
pi_104834307
tot nu toe heb ik alleen jongeren en kinderen gezien die vanuit dat licht aanwezig zijn..
pi_104847529
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 01:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Echt, hier krijg ik altijd zon jeuk van. Sorry, je bedoeld het wel goed denk ik maar dingen roepen als "geniet van de kleine dingen" blablabla...
Dat zeg je tegen iemand die in de knup zit. Die kan dat al niet to begin with. Wat moet diegene doen dan? Doen alsof die geniet? Jezelf de gek aan steken is nog nooit iemand bij gebaat geweest.
Niet mee eensch... In het begin kan zoiets raar voelen maar het KAN je wel degelijk helpen
om het 'juiste pad' te vinden
pi_104849321
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 15:26 schreef Limesnire het volgende:
Middels een ontspanningsoefening. Dat probeer ik ook, om me vooral bezig te houden met aardse zaken. Alleen gaat het niet, het lukt niet.

Ik heb inmiddels Reiki geprobeerd, kosmische energie en nu een spirituele massage die me terugbrengt bij mijn ''ik''.

Ik begin nu toch wel echt moedeloos te worden.
Ik zou me niet laten helpen door anderen, dat versterkt het idee dat jij zelf machteloos bent. Je zal toch echt je eigen innerlijk moeten controleren, als je toestaat (of ervan overtuigd bent) dat anderen daar kunnen komen en er controle over kunnen uitoefenen (ook al is het met de beste intenties) dan zet je de deur weer verder open. Zoals met alles zal dat met pieken en dalen gaan, het positieve kan niet zonder het negatieve bestaan.

Spanning wordt wel gezien als iets negatiefs in onze maatschappij maar het houd je wel scherp en zo merk je sneller wanneer je door iets wordt beinvloed waar je zelf misschien niet achter zou staan als het op een andere manier wordt gepresenteerd. Als je ontspant dan kun je dat het beste doen door het besef dat er niets is waardoor je gespannen zou kunnen worden, behalve door de dingen die je zelf hebt toegelaten.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2011 19:00 schreef sientelo het volgende:
bij mij is het lastig omdat ze ook andere mensen tegen me opzetten en de mensen de energie van hun voelen als ze bij me in de buurt zijn.. anyway we komen hier uit.. het bewustzijn ontwaakt op aarde.. steeds meer mensen worden wakker...
Zeggen mensen tegen je dat ze zulke energieen bij je waarnemen? Of leid je dat zelf af uit hun doen en laten?
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:22:55 #81
315510 Guitar93
Vis een optie?
pi_104850948
Ga de bijbel lezen
U mad bro? U jelly?
pi_104851440
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 01:19 schreef 3-voud het volgende:

[..]

TS, je moet eens kijken wat jij belangrijk vindt in je leven. Dat hele gezemel over "bezeten" en "aarden" gaat langs me heen. Allemaal boelshit. Ik geloof best dat je er in gelooft omdat je geen uitweg ziet en graag ergens de vinger op wilt leggen. Maar het zit tussen je oren. En jij zelf bent de enige oplossing.
Om je juist te gaan gedragen zoals je altijd deed kan je oude gevoel weer terug komen en voor mensen die t contact met hunzelf kwijt zijn, dit helpt wel degelijk en k spreek vanuit eigen ervaring dus oordeel jij maar ergens anders

[ Bericht 2% gewijzigd door mousy31 op 26-11-2011 19:42:30 ]
pi_104867336
Hey.

Ik snap wat je door maakt.
Heb ook iets soort gelijks meegemaakt. Het kan en blijft idd zeer lang "rond hangen".
Heb het een aantal jaren flink kloterig gehad dmv dit soort "geintjes".

Wat ik vermoed wat bij jou het geval is, is dat er een aantal entiteiten bij je rondhangen, die "fun" aan het uithalen zijn.
Als het kwaadwillige entiteiten waren, dan waren er al ergere dingen gebeurt.

Je kunt idd een hoop dingen doen met behulp van licht. Mijn variant is een beetje anders dan wat ik hier gelezen heb.

Het gaat als volgt:

Mocht je een nare droom hebben, of een of andere vage gebeurtenis dat je niks vind, ga dat dan niet uit de weg. Blijf waar je bent, of voel wat je voelt.

In de tussen tijd, beeld je in dat er een zeer sterk, helder licht dat alle schaduwen doet verdwijen vanuit je maag streek over je hele lichaam verspreid wordt.
Daarna gaat het licht uit je lichaam, en verdwijnen daarmee nare dingen/gevoelens.

Zo is het me gelukt om een aantal nare dromen, en nare gebeurtenissen te doen "verwijnen".
Voor de rest, lijkt het me idd zeer handig om je Chacra te laten centreren (weet niet of het zo heet). In lijn met elkaar te zeten, en gebalanseerd.

Heb het idee dat je nog steeds helemaal open staat voor elke form van energie. En dat is wat er aan je vreet. Tevens zijn er entiteiten die leven dmv ander mans engerie weg te slurpen.

Daardoor zal je heel erg moe/depresief aanvoelen.

Laat eens je aura lezen door iemand.
In Amsterdam ken ik wel een paar goede mensen die ik kan aanraden (mijn broertje is er heen gegaan, vond die person super, en hij is zeer kritisch op dit gebied).
Stuur mij eens een dm. Misschien kan ik je nog wat tips geven.
pi_104960274
hoe is het? heb je al iemand gevonden? of weet iemand anders iemand?
je kunt het beste prive berichten sturen want anders gaan er mensen met slechte bedoelingen ermee zitten bemoeien.. mensen die zelf met die entiteiten werken zeg maar..

ik zal het fijn vinden als je iemand hebt gevonden dat je dat laat weten.. of iemand anders die iemand weet.. wat begin onderhand ook beetje moedeloos te worden..

[ Bericht 19% gewijzigd door sientelo op 29-11-2011 11:27:19 ]
pi_104973514
-weg-

[ Bericht 97% gewijzigd door remlof op 29-11-2011 19:09:19 ]
pi_104973618
Komaan man.
pi_104977732
-weg-

[ Bericht 99% gewijzigd door remlof op 29-11-2011 19:09:27 ]
pi_104977820
Serieus?
pi_104995132
Ik vraag me af...

Stel dat later toch tegen je gezegd wordt door een psychiater dat het te maken heeft met psychoses of een andere stoornis? Accepteer je dat dan? Of wil je alleen het idee accepteren dat entiteiten bezit van je nemen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw verhaal toch vindt lijken op wat mensen met psychoses beleven. Dat maak ik vooral op uit jouw overtuiging dat iets anders jouw stuurt en dat je over jezelf geen macht hebt.

Ik zeg dit niet om lullig te doen, maar ik ben bang dat je problemen erger kunnen worden als je je laat helpen door exorcisten. Ik heb het idee dat ze altijd zullen zeggen dat het bezetenheid is. Als dat echt zo is, dan ben je bij hen aan het goede adres. Heeft het toch met een psychotische stoornis te maken, dan gaan ze die waan bevestigen. Op korte termijn voel je je beter, want je voelt je geloofd. Maar op langere termijn ga je steeds meer denken dat je geen macht over jezelf hebt.

Echte bezetenheid - als het al bestaat - is heel zeldzaam. Je hebt altijd macht over jezelf en andere entiteiten kunnen je niet sturen. Stel dat het zo is dat er andere entiteiten zijn, dan bepaal je zelf nog altijd wat je doet. Net zoals bij mensen; ze kunnen je overtuigen of proberen te manipuleren, maar jij bepaalt of je daarin meegaat of niet. En wat je ook doet, het is iets van jezelf.

Iedereen maakt weleens mee dat hij zich niet zichzelf voelt. Stress heeft veel meer invloed op je gevoel en beleving dan veel mensen denken. En mensen veranderen. Vooral als je veel meemaakt, ben je niet meer dezelfde persoon als een paar jaar geleden. Maar dat betekent niet dat je je persoonlijkheid of identiteit verliest.
pi_105003513
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 01:05 schreef Pulzzar het volgende:
Ik vraag me af...

Stel dat later toch tegen je gezegd wordt door een psychiater dat het te maken heeft met psychoses of een andere stoornis? Accepteer je dat dan? Of wil je alleen het idee accepteren dat entiteiten bezit van je nemen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw verhaal toch vindt lijken op wat mensen met psychoses beleven. Dat maak ik vooral op uit jouw overtuiging dat iets anders jouw stuurt en dat je over jezelf geen macht hebt.

Ik zeg dit niet om lullig te doen, maar ik ben bang dat je problemen erger kunnen worden als je je laat helpen door exorcisten. Ik heb het idee dat ze altijd zullen zeggen dat het bezetenheid is. Als dat echt zo is, dan ben je bij hen aan het goede adres. Heeft het toch met een psychotische stoornis te maken, dan gaan ze die waan bevestigen. Op korte termijn voel je je beter, want je voelt je geloofd. Maar op langere termijn ga je steeds meer denken dat je geen macht over jezelf hebt.

Echte bezetenheid - als het al bestaat - is heel zeldzaam. Je hebt altijd macht over jezelf en andere entiteiten kunnen je niet sturen. Stel dat het zo is dat er andere entiteiten zijn, dan bepaal je zelf nog altijd wat je doet. Net zoals bij mensen; ze kunnen je overtuigen of proberen te manipuleren, maar jij bepaalt of je daarin meegaat of niet. En wat je ook doet, het is iets van jezelf.

Iedereen maakt weleens mee dat hij zich niet zichzelf voelt. Stress heeft veel meer invloed op je gevoel en beleving dan veel mensen denken. En mensen veranderen. Vooral als je veel meemaakt, ben je niet meer dezelfde persoon als een paar jaar geleden. Maar dat betekent niet dat je je persoonlijkheid of identiteit verliest.
Denk dat het idd ook goed is die kant te bekijken, maar mooi gezegt en met respect voor de topicstarter!
  woensdag 30 november 2011 @ 13:17:32 #91
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105004229
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:20 schreef sientelo het volgende:
hoe is het? heb je al iemand gevonden? of weet iemand anders iemand?
je kunt het beste prive berichten sturen want anders gaan er mensen met slechte bedoelingen ermee zitten bemoeien.. mensen die zelf met die entiteiten werken zeg maar..

Je had het nog niet gezegd of.. ;)
The truth was in here.
pi_105005001
Ik lees wel vaak dat entiteiten aan je aura blijven vastkleven en dan kunnen ze niet weg en proberen ze je aan te zetten tot zelfmoord.

Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, maar ik vind het bullshit. En ook gevaarlijk om dit soort dingen te gaan verkondigen.

Ieder mens maakt weleens mee dat hij zich zichzelf niet voelt. Wat als je door stress labiel bent geworden en je leest dit soort verhalen. Sommige mensen kunnen daardoor helemaal in paniek raken en alles associëren met bezetenheid. Je hoort iets en je weet niet waar dat geluid vandaan komt. Je denkt dan meteen: dat is een klopgeest! Of je voelt ineens een koude windvlaag en dan denk je: help, dat is ook wat mensen voelen als ze bezeten zijn!

Ik denk zelf dat de oorsprong van verhalen over bezetenheid bij het Christelijk geloof is. Vroeger had de kerk veel macht en werd de duivel er altijd bij gehaald om mensen onder de duim te houden. Als mensen ziek of psychisch niet in orde waren, werd er ook altijd gezegd dat het de duivel of demonen waren. (Dat gebeurt trouwens nu nog. Ik heb pas een tv-documentaire gezien over een vrouw die polio heeft en daardoor heel erg lichamelijk gehandicapt is. Haar ouders zeiden vroeger ook dat dat de straf van God was.)

Maar in de loop der tijd gaan verhalen vervormen. Nu wordt God en de duivel er niet meer bij gehaald. Nu zijn het 'entiteiten die het licht niet hebben gevonden'.

Maar ik denk dat je echt niet bang hoeft te zijn om bezeten te zijn. Je eigen aura kan wel tegen een stootje zeg maar. Het kan niet dat andere entiteiten daar zomaar in binnendringen. En als dat wel zo is, dan kan je er zelf voor zorgen dat ze weer weggaan. Je bent altijd sterker dan je denkt.
pi_105009454
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 11:20 schreef sientelo het volgende:
Slecht en goed zijn ook maar subjectieve begrippen, daarom is het volgens mij juist beter om het onderwerp redelijk anoniem in de openbaarheid te gooien, in het daglicht van meerdere lezers zegmaar in plaats van ergens besloten met maar een paar personen die hun mening hierover geven. Dan kunnen de lezers met goede bedoelingen diegene met slechte bedoelingen tegenspreken met allerlei argumenten, toch?
pi_105073680
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:42 schreef loop het volgende:

[..]

Slecht en goed zijn ook maar subjectieve begrippen, daarom is het volgens mij juist beter om het onderwerp redelijk anoniem in de openbaarheid te gooien, in het daglicht van meerdere lezers zegmaar in plaats van ergens besloten met maar een paar personen die hun mening hierover geven. Dan kunnen de lezers met goede bedoelingen diegene met slechte bedoelingen tegenspreken met allerlei argumenten, toch?
Ja zo kan je het ook zien idd.. maar ze weten het vaak wel slim te brengen hoor.. maar idd als je iemand niet vertrouwd kan je idd beter niet prive mee kletsen das waar dan loop je meer gevaar
ze hebben mij ook via internet prive gesprekken overgenomen dus ja..ze deden er wel aantal maanden over dat wel.. gaat niet zomaar.. maar idd soms kan je beter juist niet prive
maar ik heb er al heel wat hier op fok gespot van die dark souls
pi_105073793
en op mensen die gewoon maar wat roepen en niks om het gebied hebben meegemaakt daar reageer ik niet op hoor
pi_105073924
Jij kan niet weten wat andere mensen meegemaakt hebben.
pi_105074036
zucht je bent opeens weg en nu krijgen we dit? ik kan wel zien of iemand weet waar die over praat
pi_105074133
Ik was niet weg, ik stuurde je reeds 4 berichten zonder antwoord.
pi_105074176
oke die heb ik niet ontvangen dan is er iets misgegaan
pi_105074293
ik heb je net een berichtje gestuurd ontvang je em? ik zie niks in beeld
pi_105074356
Druk eens bovenaan (rechts dus) op die "dm"

[ Bericht 18% gewijzigd door Loppe op 02-12-2011 10:00:32 ]
pi_105112102
Ik ken zoveel mensen die hier last van hebben en er vanaf zijn gekomen door gebed.
Er bestaat inderdaad een geestelijke wereld en dus demonen. Deze boze geesten nemen vaak bezit van andermans ziel, zo ook bij jou.

Ik las al dat iemand zei dat demonen bang zijn voor de naam van Jezus. Dit klopt.
Ik heb zelf ook met deze demonen te maken gehad en zelf de autoriteit genomen door ze te bestraffen met Gods Woord, de Bijbel.
Als je dit zelf nog niet kan, zoek inderdaad een pinkstergemeente. (kerk)
Laat voor je bidden zodat dit ophoudt.
Het zijn lastige en koppige geesten die niks anders willen dan je ziel..
pi_105112988
hmm maar bij mij zijn het zwarte magiers die die energie sturen en misschien ook wel met demonen erbij..

hoe bedoel je bestraffen met de bijbel?

bidden zou wel kunnen misschien.. ik heb gewoon mensen nodig die niet bang ervoor zijn en samen een lichtveld maken.. denk ik.. iniedergeval kunnen ze niet tegen het licht maar ik heb echt hulp erbij nodig..

ik ben wel benieuwd wat jij hebt gedaan
pi_105114140
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:18 schreef sientelo het volgende:
hmm maar bij mij zijn het zwarte magiers die die energie sturen en misschien ook wel met demonen erbij..

hoe bedoel je bestraffen met de bijbel?

bidden zou wel kunnen misschien.. ik heb gewoon mensen nodig die niet bang ervoor zijn en samen een lichtveld maken.. denk ik.. iniedergeval kunnen ze niet tegen het licht maar ik heb echt hulp erbij nodig..

ik ben wel benieuwd wat jij hebt gedaan
Het klopt dat jij misschien te maken hebt met magiers die dit naar jou sturen. Wat vaststaat is dat je dan met demonen te maken hebt die jou belagen.

Sowieso heb je mensen nodig die er niet bang voor zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben en weten dat zij sterker zijn dan elke duivelse macht. Net als ik! :-)
Hoe ik met ze heb afgerekend? Met de Bijbel dus. Hiermee bedoel ik dus dat je Bijbelteksten opleest waarmee je demonen bang maakt. De duivel en zijn demonen eraan herinneren dat ze verslagen zijn.
Kijk, ze sidderen bij het horen van het Bloed van Jezus. Alleen al als je dit uitspreekt. Wanneer je bijbelteksten opleest zoals: "We hebben je (duivel) overwonnen door het Bloed van het Lam", of "God heeft mij macht gegeven om over jou (duivel) te zegevieren. Niks kan mij enig kwaad doen, want Hij die in mij is, is meer dan jou".

Omdat je zelf (nog) niet gelovig bent en dus niet gelooft in wat je uitspreekt, heeft het niet veel zin. Ik had hier geen last van.
In jouw geval kan je beter iemand voor je laten bidden, want je moet echt autoriteit hebben om demonen te verslaan.

Maar geloof me!! Ze geven op en hebben geen keus om je met rust te laten.
Ik zie het bijna wekelijks!!
pi_105116215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Elyzah het volgende:

[..]

Het klopt dat jij misschien te maken hebt met magiers die dit naar jou sturen. Wat vaststaat is dat je dan met demonen te maken hebt die jou belagen.

Sowieso heb je mensen nodig die er niet bang voor zijn. Mensen die hier ervaring mee hebben en weten dat zij sterker zijn dan elke duivelse macht. Net als ik! :-)
Hoe ik met ze heb afgerekend? Met de Bijbel dus. Hiermee bedoel ik dus dat je Bijbelteksten opleest waarmee je demonen bang maakt. De duivel en zijn demonen eraan herinneren dat ze verslagen zijn.
Kijk, ze sidderen bij het horen van het Bloed van Jezus. Alleen al als je dit uitspreekt. Wanneer je bijbelteksten opleest zoals: "We hebben je (duivel) overwonnen door het Bloed van het Lam", of "God heeft mij macht gegeven om over jou (duivel) te zegevieren. Niks kan mij enig kwaad doen, want Hij die in mij is, is meer dan jou".

Omdat je zelf (nog) niet gelovig bent en dus niet gelooft in wat je uitspreekt, heeft het niet veel zin. Ik had hier geen last van.
In jouw geval kan je beter iemand voor je laten bidden, want je moet echt autoriteit hebben om demonen te verslaan.

Maar geloof me!! Ze geven op en hebben geen keus om je met rust te laten.
Ik zie het bijna wekelijks!!
oke dank je voor je antwoord.. zijn er speciale kerken die hiermee werken? waar zie je het wekelijks?
pi_105117435
Geen dank!
Ja hoor, genoeg kerken. Zolang het evangelische pinksterkerken zijn.
Stuur mij anders een berichtje, ik wil je wel helpen.

Ik zit in een gebedsgroepje en bid voor jongeren die worstelen met dit soort dingen.
De manier waarop demonen zich manifesteren is uiteenlopend. Maar het mooie is dat wij ze hebben overwonnen, en ik zie dus keer op keer hoe zij opgeven. Ze hebben geen keus.
pi_105131919
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:39 schreef Elyzah het volgende:

[..]
en weten dat zij sterker zijn dan elke duivelse macht.
Je vergeet even dat de Duivel een derde van de engelen heeft meegenomen toen
hij zich tegen God keerde ben ik bang. De Duivel is HEEL sterk!!!!
pi_105132012
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:54 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Je vergeet even dat de Duivel een derde van de engelen heeft meegenomen toen
hij zich tegen God keerde ben ik bang. De Duivel is HEEL sterk!!!!
Ik heb gelezen dat God sterker is dan de duivel. Uiteindelijk.
pi_105132129
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat God sterker is dan de duivel. Uiteindelijk.
Uiteindelijk wel ja. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen zomaar kan zeggen
dat hij/zij sterker is dan de Duivel. Er zullen nog vele slachtoffers vallen alvorens God
alles weer onder controle heeft! En die tijd gaan wij misschien niet meer meemaken..
pi_105132271
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:02 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel ja. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen zomaar kan zeggen
dat hij/zij sterker is dan de Duivel. Er zullen nog vele slachtoffers vallen alvorens God
alles weer onder controle heeft! En die tijd gaan wij misschien niet meer meemaken..
Misschien moet je dan niet afwachten tot God dat doet en je realiseren dat je alleen zelf voor die controle kan zorgen...
pi_105139902
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:07 schreef lezzer het volgende:

[..]

Misschien moet je dan niet afwachten tot God dat doet en je realiseren dat je alleen zelf voor die controle kan zorgen...
Precies!! God heeft ons niet voor niets macht gegeven, Zijn Heilige Geest en genoeg engelen (een heel legermacht). Ik weet heel goed dat de duivel ook macht heeft, maar ik heb zelf ervaren dat demonen in mensen me smeekten om ze niet te straffen en om mensen te verlaten.
De duivel weet zelf ook wel dat God machtiger dan hem is..
De bijbel zegt dat dat duivel als een briesende leeuw zoekt wie hij kan verslinden. Helaas lukt het hem ook nog vaak genoeg. Maar als mensen beginnen te geloven dat wij meer macht dan de duivel hebben, kunnen vele levens gered worden.

En ik weet ook heel goed dat niet zomaar iedereen dit kan doen. Je behoort je autoriteit te kennen.
pi_105143039
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 22:33 schreef Elyzah het volgende:
Geen dank!
Ja hoor, genoeg kerken. Zolang het evangelische pinksterkerken zijn.
Stuur mij anders een berichtje, ik wil je wel helpen.

Ik zit in een gebedsgroepje en bid voor jongeren die worstelen met dit soort dingen.
De manier waarop demonen zich manifesteren is uiteenlopend. Maar het mooie is dat wij ze hebben overwonnen, en ik zie dus keer op keer hoe zij opgeven. Ze hebben geen keus.
Hoe kunnen zij eigenlijk nog kwaad doen als jullie ze al hebben overwonnen?
pi_105154082
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hoe kunnen zij eigenlijk nog kwaad doen als jullie ze al hebben overwonnen?
Ik zal proberen antwoord op je vraag te geven op een zodanige manier dat het makkelijk te begrijpen is voor je.

Kijk.. de strijd tussen God en de duivel heeft zich allang afgespeeld. De Bijbel zegt dat God de duivel openlijk heeft tentoongesteld en over hem heeft gezegevierd. Verloren dus..
Nadat de duivel (die in de hemel ook zeer machtig was) naar de aarde werd geworpen met zijn hoogmoed en afgunst, nam hij 1/3 deel van de engelen mee. Dat zijn er heel veel.
Als je de Bijbel leest, lees je dat de duivel jaloers was op Gods schepping, omdat God de mens als Zijn gelijkenis maakte met macht om te heersen over de aarde. Maar de duivel wilde dat.

Omdat de duivel (en zijn demonen) tegen God niks meer konden doen, besloten ze om Gods werk te vernietigen. Staat allemaal in de Bijbel.
God ( en Jezus op aarde -te lezen in het Nieuwe Testament- ) waarschuwt ons mensen hiervoor en geeft ons tools en wapens hoe we ons daartegen kunnen beschermen. (Wapenrusting is bijvoorbeeld te lezen in Efeziers hoofdstuk 6 vanaf vers 10. )

Er wordt hier duidelijk gezegd dat onze strijd niet tegen mensen is, maar tegen de listen van de duivel, heersers van de duistere wereld en zijn wereldgeesten.
In het nieuwe testament lees je ook hoe mensen die bezeten zijn van duivelse machten worden bevrijd door Jezus zelf. Deze macht heeft God de mens ook gegeven. Nadat Jezus naar de Hemel werd opgenomen, gaf God de mens de Heilige Geest (herdenken wij dus met Pinksteren). Hij beloofde dat Die in ons zal wonen, omdat God zelf niet op aarde meer zou zijn. Eigenlijk dus beter. Zo kon iedereen in Gods autoriteit leven. Een leven met God geeft ons macht over de duivel zelf. Vooral wanneer we in onze dagelijkse gebeden het Bloed van Jezus belijden. Daar zijn demonen namelijk angstig voor.

Om terug te komen op mijn punt, de strijd met de duivel is dus al geleden. Omdat God weet dat de duivel rondgaat als een briesende leeuw om te zien wie hij kan verslinden, heeft God ons dus Zijn macht en Zijn wapenrusting gegeven. Zo kunnen we hem altijd aan en zijn we opgewassen tegen zijn aanvallen. (Voorbeeld: We moeten een schild aandoen die 'Geloof' heet. Zo kunnen we de brandende pijlen van de duivel doven. En ons zwaard is 'Gods Woord')

Als je de bijbel ook leest (in Openbaring), lees je dat God zegt: Wee u, de aarde en de zee! Want de duivel is naar u afgedaald en hij briest van woede. Hij weet dat zijn tijd beperkt is.
Wij christenen geloven dat Jezus terugkomt op aarde voor hen die God trouw zijn gebleven. We geloven in een eindtijd. Tot die tijd heeft de duivel zijn tijd op aarde. Maar God heeft ons dus niet met lege handen achtergelaten!!

En omdat ik weet dat we in een geestelijke wereld leven, heb ik elke dag Gods kracht nodig om niet in de klauwen van de duivel te vallen. De duivel haat de mens, en tegelijkertijd weet hij ook dat wij mensen hem aankunnen, alleen beseffen heel veel mensen dat niet. En van die onwetendheid (eigenlijk gewoon een leugen/blindmakerij) maakt hij gebruik door met zijn verslindend werk door te gaan...

Psychiaters, artsen en excorsisten kunnen vele mensen niet helpen. Vele problemen zijn vaak wel fysiek toe te schrijven, dat besef ik ook wel. Maar bij mensen zoals de topicstarter (en nog heeeel veel mensen) is duidelijk te zien dat ze te maken hebben met duivelse machten. Die moet je verbreken met maar 1 ding: De Naam van Jezus.

En ik ben blij dat er ook wel heel veel mensen zijn die dit wèl weten (en toepassen) :-)
pi_105155409
Je beschrijft niet hoe die strijd al gestreden is, waarom de Duivel dan nog kwaad kan doen en waarom we ons alsnog moeten wapenen tegen een verslagen vijand.
Of mis ik iets?

Het kan aan mij liggen, maar ik heb nooit begrepen dat de Duivel in de hemel eerst zeer machtig was en dat hij 1/3 van de engelen meenam. hij van zins was Gods werk te vernietigen omdat hij niks meer tegen God kon doen, net als de conclusie dat een leven met God macht zou geven over de Duivel zelf en dat Satan rondgaat als een briesende leeuw...
Welke vertaling gebruik je eigenlijk en welke verzen bedoel je?
Ook hier kan het zijn dat ik iets mis, hoor. Ik ben geen bijbelkenner.. Maar ik kom wel uit een christelijk nest dus helemaal onbekend ben ik er niet mee.
pi_105170251
De strijd is ook niet 'allang gestreden' De Duivel zorgt voor duizenden- en duizenden
slachtoffers op aarde. Ook nu nog! En misschien dat de Duivel in de hemel geen
macht meer heeft maar des te meer slachtoffers hij op aarde maakt.

En geloven in God en geloven in de Heilige Geest is niet altijd genoeg om de Duivel
te verslaan! Wij zijn maar mensen (ondanks geschapen naar God) en de Duivel kan
veel sterker zijn dan de meest vrome christen.
pi_105170694
Sorry, maar ik word hier een beetje misselijk van... :r
pi_105171143
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 01:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je beschrijft niet hoe die strijd al gestreden is, waarom de Duivel dan nog kwaad kan doen en waarom we ons alsnog moeten wapenen tegen een verslagen vijand.
Of mis ik iets?

Het kan aan mij liggen, maar ik heb nooit begrepen dat de Duivel in de hemel eerst zeer machtig was en dat hij 1/3 van de engelen meenam. hij van zins was Gods werk te vernietigen omdat hij niks meer tegen God kon doen, net als de conclusie dat een leven met God macht zou geven over de Duivel zelf en dat Satan rondgaat als een briesende leeuw...
Welke vertaling gebruik je eigenlijk en welke verzen bedoel je?
Ook hier kan het zijn dat ik iets mis, hoor. Ik ben geen bijbelkenner.. Maar ik kom wel uit een christelijk nest dus helemaal onbekend ben ik er niet mee.
Oke, ik zal proberen iets te specificeren.
Ten eerste.. de duivel moet je gewoon zien als een engel (maar dan een kwade). Dus meer in de zin dat hij bedoeld was om God te dienen in de hemel, en niet gelijk is aan God. God is God, Hij is niet te evenaren en niemand is zo machtig als Hij. God en de duivel staan dus niet naast elkaar, alsof ze twee gelijken zijn. Die machtsverhouding klopt niet. De duivel had een machtige positie in de hemel, omdat hij een Morgenster genoemd werd, hij was een engel des Licht, het licht van de dageraad noemde God hem. Hij wekte het morgenrood. Hij was prachtig! Ook qua uiterlijk.
Maar omdat hij als God wilde zijn, was voor hem geen plaats meer in de hemel.
Ja, de duivel had heus macht, maar hij was niet zeer machtig zoals je net noemde. Alsof hij en God twee gelijken zijn en er een soort strijd gaande was tussen die twee.
God heeft hem eruit geworpen, en de engelen die de duivel dienden, nam hij met zich mee. Dat was dus 1/3 deel.
Zie de naam 'duivel' dus echt gewoon als een benaming van een engel. Niet zozeer als een machtige heerser die net zo machtig is als God.
Hoop dat je het tot zover begrijpt..

De strijd die in de hemel heeft plaatsgevonden, wordt in de Bijbel een paar keer benoemd, maar niet uitvoerig beschreven. In Openbaring 12:7-10 zie je een klein stukje. (Ik gebruik zelf de NBG en de NBV/ Groot Nieuws vertaling. Maar vaak genoeg gebruik ik de bijbel online, daar zet ik meerdere vertalingen naast elkaar zodat ik een betere uitleg over iets krijg. In het Engels is het vaak ook net iets anders verwoord. Zie www.biblija.net)
De vers waar je om vraagt in Openbaring 12 is vers 12. Let wel op, openbaring is een moeilijk boek als je zelf nog geen christen bent. Johannes krijgt namelijk visoenen en openbaringen en schrijft deze op. Als je nog geen bijbelkennis hebt, snap je vaak niet waarover hij het heeft. Maar dat zal je zelf wel ervaren..

Omdat de duivel vanuit de hemel op de aarde is geworpen, wil niet zeggen dat hij geen macht meer heeft. Dit heb ik reeds geprobeerd uit te leggen. Hij is dan wel in de hemel verslagen, hij zou geen vijand zijn als hij zijn vernietigend werk, tot zover het in zijn macht ligt, niet zou proberen door te zetten. Als het niet meer in de hemel kan, dan maar op aarde. Al is het niet meer van hetzelfde niveau.. hij doet wat hij kan om God te pijnigen. En dat is Zijn schepping vernietigen..

Ik wil even iets aanhalen..
In Matteus 8:28-33 kun je lezen over de 2 bezetenen. De demonen in deze mannen schreeuwden naar Jezus: "Wat moet je van ons, Zoon van God? Ben je gekomen om ons te pijnigen al vóór de dag van het oordeel?" (Groot Nieuws Vertaling, deze vind ik mooier)
De duivel en zijn demonen weten dus dat hun tijd hier op aarde gebonden is. Ze weten dat het op een gegeven moment ophoudt. Voor die tijd proberen ze nog zoveel mogelijk mensen op aarde te verslinden, want idd..je zegt het juist: hij is al een verslagen vijand.
Het gedeelte dat je niet echt begrijpt waarom de duivel rondgaat als een briesende leeuw.. ja.. De duivel is woedend, jaloers op God. Zoals ik al zei, wil hij Gods werk vernietigen. Hij wordt de aanklager genoemd (satan betekent aanklager). Hij klaagt ons dag en nacht aan bij God zodra we zondigen. Hij verleidt en misleidt mensen.

In mijn vorige uitleg haalde ik aan dat de duivel siddert voor de naam van Jezus. Bij het aanroepen van Zijn naam, wankelen demonen. Dat is niet zomaar.
Je vraagt je af waarom het kan dat wij mensen op aarde, meer macht hebben dan de duivel zelf. Dat probeerde ik dus uit te leggen door Gods Geest (De Heilige Geest) die met ons en ín ons is. Daarmee kunnen wij in autoriteit tot demonen spreken en ze gebieden mensen met rust te laten en ze bestraffen. In de Bijbel lezen we dat Jezus dit zelf deed. Nu dat Jezus niet meer op aarde leeft, kunnen wij hetzelfde werk wel gewoon blijven voortzetten.
In Matteus 17:14-21 lees je hoe Jezus een jongen redt uit de macht van een demon. De leerlingen baden eerst voor de jongen, maar er gebeurde niks. Nadat Jezus de demon bestraffend toesprak, verliet hij direct de jongen. De leerlingen vragen Jezus waarom ze wèl naar Hem luisteren, en niet naar hen. Jezus antwoordt dat ze handelen zonder geloof. Later in de Bijbel lees je dat ook Zijn leerlingen hetzelfde werk kunnen verrichten.

Zelfs in de tijd dat Jezus dus nog wel gewoon op aarde rondliep, waren mensen bezet door duivelse machten en geesten. Dat is nu nog steeds zo en God heeft ervoor gezorgd dat we dezelfde handeling kunnen toepassen die Jezus deed: Tot demonen spreken en ze gebieden mensen te verlaten.

Waarom heeft Jezus zo'n macht en luisteren demonen naar Zijn gezag? Waarom zouden demonen gehoorzaam zijn aan mensen die spreken vanuit Gods autoriteit in Jezus' Naam? Omdat er zoveel kracht schuilt in die Naam.
Uitleg..
Toen de zonde in de wereld kwam (begon in het Hof van Eden door Adam en Eva), bracht de zonde scheiding tussen mens en God. God is heilig, in Hem is geen zonde. Maar de mens heeft nou eenmaal een zondige natuur verkregen en is niet volmaakt.
In de wereld kwam ziekte, leed, pijn, moord, noem het maar op.. De mens was vervloekt en niet meer in staat om verzoend te worden met God vanwege al die zonden. Maar daar bedacht God iets voor. Hij bracht Zijn Zoon in de wereld: Jezus, geboren uit een maagd. Het is dus een goddelijke zoon. Omdat de zonden van de mens de weg naar God belemmerden, nam Jezus al deze zonden van de wereld aan het kruis op Zich. Zo ontstond er verzoening met God, omdat iets/iemand moest boeten voor al het kwaad dat in de wereld kwam. Die schuld heeft Jezus op Zich genomen. Zo mochten wij vergeving ontvangen, werden wij weer schoon van zonde en kregen elke keer weer verzoening met God. Nadat Jezus stierf en na 3 dagen de dood weer overwon, liet God opnieuw aan de duivel zien dat hij verslagen is. Niet alleen in de hemel, maar ook op aarde. Jezus is niet dood gebleven en de weg tot God is weer vrijgemaakt voor de mensheid.
Er schuilt dus enorm veel kracht in de naam van Jezus. Jezus heeft ons leren bidden door in Zijn Naam te bidden wanneer we demonen bestraffen net zoals Hij deed. Waarom demonen daarnaar gehoorzamen en ze daarvoor sidderen, is vokomen toe te schrijven aan het feit dat Jezus hem dus overwonnen heeft. Ik snap dat het misschien moeilijk te bevatten is, maar ik ben er elke keer weer getuige van hoe mensen die bezeten zijn hun handen op hun oren drukken wanneer ik de naam Jezus in hun oor fluister. Of wanneer ik "Het Bloed van Jezus" zeg, deze mensen gillend smeken dat ik moet stoppen. Ik maak ook vaak mee dat wanneer ik ze gebied om mensen te verlaten, de demonen in de mensen vragen of ze dan naar iemand anders mogen. Soms beantwoorden ze dat ze al vanaf de moederschoot of geboorte bij iemand zitten en niet weg willen. Uiteindelijk geven ze toe en verlaten de mensen alsnog. Maar het is echt een strijd, want ik maakte laatst bijvoorbeeld mee dat een demon in een vrouw zei: ik wacht 'r thuis op en dan ga ik weer in haar. Zelfs in mijn slaap word ik nog wel eens aangevallen. Word dan wakker met een duistere aanwezigheid in mijn kamer. Wanneer ik dan "Het Bloed van Jezus" roep, verdwijnt het direct.
Je hoort vaak dat mensen naar healers of excorsisten gaan. Ze voelen zich 1 dagje goed, maar later is het nog erger. De Bijbel spreek hier ook van.. Dat demonen je soms verlaten maar met nog bozere geesten terugkomen.

Je kan ook van meerdere demonen bezeten zijn. In het begin van Lucas 8 lees je over een vrouw die van 7 demonen bevrijd is. Ook in Handelingen 19 vanaf vers 11 lees je hoe duivelbezweerders proberen mensen te bevrijden van demonen. Maar demonen (gevallen engelen) zijn geen domme wezens. In dit hoofdstuk lees je wat ze voor weerwoord terug geven.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de geestelijke wereld echt is. Niet alleen de Bijbel getuigt ervan, er zijn miljoenen christenen over de hele wereld die hetzelfde toepassen en hetzelfde meemaken wat ik ook zie wanneer ik voor mensen bid.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk te bevatten is met het menselijk verstand. Maar ik zeg altijd tegen mensen: Stel nou dat het allemaal wèl waar is... stel je ervoor open en ervaar zelf wat waarheid is.
Dat de duivel op aarde is, is echt. Maar God heeft ons beloofd dat we met Hem meer dan overwinnaar zijn, dus ook over de duivel.. voor zolang hij nog tijd op aarde heeft.
pi_105171401
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:20 schreef StevenTerpstra het volgende:
De strijd is ook niet 'allang gestreden' De Duivel zorgt voor duizenden- en duizenden
slachtoffers op aarde. Ook nu nog! En misschien dat de Duivel in de hemel geen
macht meer heeft maar des te meer slachtoffers hij op aarde maakt.

En geloven in God en geloven in de Heilige Geest is niet altijd genoeg om de Duivel
te verslaan! Wij zijn maar mensen (ondanks geschapen naar God) en de Duivel kan
veel sterker zijn dan de meest vrome christen.
Natuurlijk zorgt de duivel voor slachtoffers. Helaas nog wel.. maar dat zou minder zijn als mensen zouden geloven in de kracht die zij kúnnen hebben. De duivel heeft net zoveel macht op aarde als de macht die je hem geeft...

Als jij gelooft dat simpelweg in God geloven niet voldoende is om de duivel te verslaan, heb je nog geen ervaring gehad om te zien dat het tegenovergestelde waar is. Ik ga daar dan ook geen discussiepunt van maken, want ik weet waar ik het over heb.
Ik zie vaak genoeg om me heen hoe sterk de duivel kan zijn. Ja, hij is vast sterker dan de meeste vrome christenen. Maar geloof me.. er zijn ook genoeg die wèl weten hoe ze in de autoriteit van God moeten staan..
pi_105175472
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:49 schreef Elyzah het volgende:
De duivel heeft net zoveel macht op aarde als de macht die je hem geeft...
Dus als je gelooft dat je bezeten bent door de duivel en ook gelooft dat je tegen hem niks kan beginnen, dan ben je ook machteloos. Je wordt geleefd door angsten die je helemaal in beslag kunnen nemen. Ben je niet bang, dan krijg je meer grip op jezelf en heeft de duivel ook geen macht meer.

Ik denk dat TS in de eerste plaats het vertrouwen in zichzelf moet terugkrijgen.
pi_105175894
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 16:42 schreef Elyzah het volgende:

[..]

Oke, ik zal proberen iets te specificeren.
Ten eerste.. de duivel moet je gewoon zien als een engel (maar dan een kwade). Dus meer in de zin dat hij bedoeld was om God te dienen in de hemel, en niet gelijk is aan God. God is God, Hij is niet te evenaren en niemand is zo machtig als Hij. God en de duivel staan dus niet naast elkaar, alsof ze twee gelijken zijn. Die machtsverhouding klopt niet. De duivel had een machtige positie in de hemel, omdat hij een Morgenster genoemd werd, hij was een engel des Licht, het licht van de dageraad noemde God hem. Hij wekte het morgenrood. Hij was prachtig! Ook qua uiterlijk.
Maar omdat hij als God wilde zijn, was voor hem geen plaats meer in de hemel.
Ja, de duivel had heus macht, maar hij was niet zeer machtig zoals je net noemde. Alsof hij en God twee gelijken zijn en er een soort strijd gaande was tussen die twee.
God heeft hem eruit geworpen, en de engelen die de duivel dienden, nam hij met zich mee. Dat was dus 1/3 deel.
Zie de naam 'duivel' dus echt gewoon als een benaming van een engel. Niet zozeer als een machtige heerser die net zo machtig is als God.
Hoop dat je het tot zover begrijpt..

De strijd die in de hemel heeft plaatsgevonden, wordt in de Bijbel een paar keer benoemd, maar niet uitvoerig beschreven. In Openbaring 12:7-10 zie je een klein stukje. (Ik gebruik zelf de NBG en de NBV/ Groot Nieuws vertaling. Maar vaak genoeg gebruik ik de bijbel online, daar zet ik meerdere vertalingen naast elkaar zodat ik een betere uitleg over iets krijg. In het Engels is het vaak ook net iets anders verwoord. Zie www.biblija.net)
De vers waar je om vraagt in Openbaring 12 is vers 12. Let wel op, openbaring is een moeilijk boek als je zelf nog geen christen bent. Johannes krijgt namelijk visoenen en openbaringen en schrijft deze op. Als je nog geen bijbelkennis hebt, snap je vaak niet waarover hij het heeft. Maar dat zal je zelf wel ervaren..

Omdat de duivel vanuit de hemel op de aarde is geworpen, wil niet zeggen dat hij geen macht meer heeft. Dit heb ik reeds geprobeerd uit te leggen. Hij is dan wel in de hemel verslagen, hij zou geen vijand zijn als hij zijn vernietigend werk, tot zover het in zijn macht ligt, niet zou proberen door te zetten. Als het niet meer in de hemel kan, dan maar op aarde. Al is het niet meer van hetzelfde niveau.. hij doet wat hij kan om God te pijnigen. En dat is Zijn schepping vernietigen..

Ik wil even iets aanhalen..
In Matteus 8:28-33 kun je lezen over de 2 bezetenen. De demonen in deze mannen schreeuwden naar Jezus: "Wat moet je van ons, Zoon van God? Ben je gekomen om ons te pijnigen al vóór de dag van het oordeel?" (Groot Nieuws Vertaling, deze vind ik mooier)
De duivel en zijn demonen weten dus dat hun tijd hier op aarde gebonden is. Ze weten dat het op een gegeven moment ophoudt. Voor die tijd proberen ze nog zoveel mogelijk mensen op aarde te verslinden, want idd..je zegt het juist: hij is al een verslagen vijand.
Het gedeelte dat je niet echt begrijpt waarom de duivel rondgaat als een briesende leeuw.. ja.. De duivel is woedend, jaloers op God. Zoals ik al zei, wil hij Gods werk vernietigen. Hij wordt de aanklager genoemd (satan betekent aanklager). Hij klaagt ons dag en nacht aan bij God zodra we zondigen. Hij verleidt en misleidt mensen.

In mijn vorige uitleg haalde ik aan dat de duivel siddert voor de naam van Jezus. Bij het aanroepen van Zijn naam, wankelen demonen. Dat is niet zomaar.
Je vraagt je af waarom het kan dat wij mensen op aarde, meer macht hebben dan de duivel zelf. Dat probeerde ik dus uit te leggen door Gods Geest (De Heilige Geest) die met ons en ín ons is. Daarmee kunnen wij in autoriteit tot demonen spreken en ze gebieden mensen met rust te laten en ze bestraffen. In de Bijbel lezen we dat Jezus dit zelf deed. Nu dat Jezus niet meer op aarde leeft, kunnen wij hetzelfde werk wel gewoon blijven voortzetten.
In Matteus 17:14-21 lees je hoe Jezus een jongen redt uit de macht van een demon. De leerlingen baden eerst voor de jongen, maar er gebeurde niks. Nadat Jezus de demon bestraffend toesprak, verliet hij direct de jongen. De leerlingen vragen Jezus waarom ze wèl naar Hem luisteren, en niet naar hen. Jezus antwoordt dat ze handelen zonder geloof. Later in de Bijbel lees je dat ook Zijn leerlingen hetzelfde werk kunnen verrichten.

Zelfs in de tijd dat Jezus dus nog wel gewoon op aarde rondliep, waren mensen bezet door duivelse machten en geesten. Dat is nu nog steeds zo en God heeft ervoor gezorgd dat we dezelfde handeling kunnen toepassen die Jezus deed: Tot demonen spreken en ze gebieden mensen te verlaten.

Waarom heeft Jezus zo'n macht en luisteren demonen naar Zijn gezag? Waarom zouden demonen gehoorzaam zijn aan mensen die spreken vanuit Gods autoriteit in Jezus' Naam? Omdat er zoveel kracht schuilt in die Naam.
Uitleg..
Toen de zonde in de wereld kwam (begon in het Hof van Eden door Adam en Eva), bracht de zonde scheiding tussen mens en God. God is heilig, in Hem is geen zonde. Maar de mens heeft nou eenmaal een zondige natuur verkregen en is niet volmaakt.
In de wereld kwam ziekte, leed, pijn, moord, noem het maar op.. De mens was vervloekt en niet meer in staat om verzoend te worden met God vanwege al die zonden. Maar daar bedacht God iets voor. Hij bracht Zijn Zoon in de wereld: Jezus, geboren uit een maagd. Het is dus een goddelijke zoon. Omdat de zonden van de mens de weg naar God belemmerden, nam Jezus al deze zonden van de wereld aan het kruis op Zich. Zo ontstond er verzoening met God, omdat iets/iemand moest boeten voor al het kwaad dat in de wereld kwam. Die schuld heeft Jezus op Zich genomen. Zo mochten wij vergeving ontvangen, werden wij weer schoon van zonde en kregen elke keer weer verzoening met God. Nadat Jezus stierf en na 3 dagen de dood weer overwon, liet God opnieuw aan de duivel zien dat hij verslagen is. Niet alleen in de hemel, maar ook op aarde. Jezus is niet dood gebleven en de weg tot God is weer vrijgemaakt voor de mensheid.
Er schuilt dus enorm veel kracht in de naam van Jezus. Jezus heeft ons leren bidden door in Zijn Naam te bidden wanneer we demonen bestraffen net zoals Hij deed. Waarom demonen daarnaar gehoorzamen en ze daarvoor sidderen, is vokomen toe te schrijven aan het feit dat Jezus hem dus overwonnen heeft. Ik snap dat het misschien moeilijk te bevatten is, maar ik ben er elke keer weer getuige van hoe mensen die bezeten zijn hun handen op hun oren drukken wanneer ik de naam Jezus in hun oor fluister. Of wanneer ik "Het Bloed van Jezus" zeg, deze mensen gillend smeken dat ik moet stoppen. Ik maak ook vaak mee dat wanneer ik ze gebied om mensen te verlaten, de demonen in de mensen vragen of ze dan naar iemand anders mogen. Soms beantwoorden ze dat ze al vanaf de moederschoot of geboorte bij iemand zitten en niet weg willen. Uiteindelijk geven ze toe en verlaten de mensen alsnog. Maar het is echt een strijd, want ik maakte laatst bijvoorbeeld mee dat een demon in een vrouw zei: ik wacht 'r thuis op en dan ga ik weer in haar. Zelfs in mijn slaap word ik nog wel eens aangevallen. Word dan wakker met een duistere aanwezigheid in mijn kamer. Wanneer ik dan "Het Bloed van Jezus" roep, verdwijnt het direct.
Je hoort vaak dat mensen naar healers of excorsisten gaan. Ze voelen zich 1 dagje goed, maar later is het nog erger. De Bijbel spreek hier ook van.. Dat demonen je soms verlaten maar met nog bozere geesten terugkomen.

Je kan ook van meerdere demonen bezeten zijn. In het begin van Lucas 8 lees je over een vrouw die van 7 demonen bevrijd is. Ook in Handelingen 19 vanaf vers 11 lees je hoe duivelbezweerders proberen mensen te bevrijden van demonen. Maar demonen (gevallen engelen) zijn geen domme wezens. In dit hoofdstuk lees je wat ze voor weerwoord terug geven.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de geestelijke wereld echt is. Niet alleen de Bijbel getuigt ervan, er zijn miljoenen christenen over de hele wereld die hetzelfde toepassen en hetzelfde meemaken wat ik ook zie wanneer ik voor mensen bid.
Ik kan me voorstellen dat het moeilijk te bevatten is met het menselijk verstand. Maar ik zeg altijd tegen mensen: Stel nou dat het allemaal wèl waar is... stel je ervoor open en ervaar zelf wat waarheid is.
Dat de duivel op aarde is, is echt. Maar God heeft ons beloofd dat we met Hem meer dan overwinnaar zijn, dus ook over de duivel.. voor zolang hij nog tijd op aarde heeft.
Indrukwekkende uitleg! ^O^
Ondanks mijn christelijke ouders en catechisatie heb ik dat nooit zo specifiek meegekregen.
pi_105177846
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:32 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Dus als je gelooft dat je bezeten bent door de duivel en ook gelooft dat je tegen hem niks kan beginnen, dan ben je ook machteloos. Je wordt geleefd door angsten die je helemaal in beslag kunnen nemen. Ben je niet bang, dan krijg je meer grip op jezelf en heeft de duivel ook geen macht meer.

Ik denk dat TS in de eerste plaats het vertrouwen in zichzelf moet terugkrijgen.
Dat klopt idd. Als je zelf niet gelooft dat je iets tegen de duivel kan beginnen, heeft het geen zin om te bidden. Wat voor autoriteit bezit je dan? De duivel is ook geen dom wezen en laat zich echt niet zomaar wegsturen..
Ik denk dat TS sowieso het vertrouwen in zichzelf terug moet zien te krijgen. Maar daarmee komt ze nog niet af van die bezetenheid..

Angst is vaak een poort en een open deur voor geesten. De meeste mensen die ik bevrijd heb zien worden, waren mensen die emotioneel helemaal in de knoop zaten. Of ze waren al lichtelijk depressief, hadden iets traumatisch meegemaakt of worstelden met andere zaken zoals minderwaardigheidsgevoelens, haatgevoelens etc. Drugs en andere verslavingen zijn vaak ook een open deur voor boze geesten/machten. (Dit is een studie apart)
Heb zelfs iemand meegemaakt die in coma lag, wakker werd en daarna opeens bezet was. Deze demon gaf ook zelf aan dat hij binnenkwam toen de persoon in coma lag..

Het is allemaal geestelijk.. als je geestelijk niet stabiel bent, je je in de geestenwereld gaat bevinden (sommige mensen laten zich onbewust - vaak op vakantie tegen alle goede bedoelingen in- in met bepaalde geestelijke rituelen, kopen allerlei soorten beelden en plaatsen die in hun huis. Zonder te weten wat het inhoudt en of het kwaad kan. Kort daarna krijgen ze opeens klachten en blijkt na gebed dat ze bezeten waren door bepaalde demonen. Tijdens het bidden en wanneer ik aan de demon vraag wanneer ze in de persoon zijn gekomen, geven ze nauwkeurig aan wanneer en hóe de persoon toestemming gaf zodat de demon bezit van zijn/haar lichaam mocht nemen. Het is echt erg..), raak je al snel een prooi voor de demonen.

De duivel zoekt zijn slachtoffers nauwkeurig uit. De Bijbel zegt niet zomaar dat hij 'zoekt'! Als hij niet hoefde te zoeken, was de hele wereldbevolking zowat bezeten..
pi_105178013
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 18:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Indrukwekkende uitleg! ^O^
Ondanks mijn christelijke ouders en catechisatie heb ik dat nooit zo specifiek meegekregen.
Dank u wel!!
Ik doe mijn best. Ik houd van onderwijzen/uitleg geven.
Heb er daarom mijn beroep van gemaakt ;-)
pi_105179978
quote:
Dat klopt idd. Als je zelf niet gelooft dat je iets tegen de duivel kan beginnen, heeft het geen zin om te bidden. Wat voor autoriteit bezit je dan? De duivel is ook geen dom wezen en laat zich echt niet zomaar wegsturen..
Ik denk dat TS sowieso het vertrouwen in zichzelf terug moet zien te krijgen. Maar daarmee komt ze nog niet af van die bezetenheid..
De duivel is zo ie zo geen wezen. Eerder een hersenkronkel van mensen die de Joodse religie misbruiken om anderen angstig te maken. Leer eerst eens hoe jullie voorgangers over de duivel denken (die bestaat niet) en over satan (medewerker van god). Alsof de duivel zich laat wegsturen door versjes op te zeggen uit de bijbel. Hij weet heus wel dat hij verloren heeft (hij is toch niet dom) en het komt heus niet ineens bij hem op als je gaat bidden of de bijbel gaat lezen. Dat zijn gedachtekronkels ala Middeleeuwen.

quote:
Angst is vaak een poort en een open deur voor geesten. De meeste mensen die ik bevrijd heb zien worden, waren mensen die emotioneel helemaal in de knoop zaten. Of ze waren al lichtelijk depressief, hadden iets traumatisch meegemaakt of worstelden met andere zaken zoals minderwaardigheidsgevoelens, haatgevoelens etc. Drugs en andere verslavingen zijn vaak ook een open deur voor boze geesten/machten. (Dit is een studie apart)
Heb zelfs iemand meegemaakt die in coma lag, wakker werd en daarna opeens bezet was. Deze demon gaf ook zelf aan dat hij binnenkwam toen de persoon in coma lag..
Mensen die depressief zijn of een minderwaarheidscomplex hebben moeten gewoon gaan praten met een goede kennis of misschien een psycholoog. Of eens iets doen wat ze spannend vinden, zodat ze meer vertrouwen krijgen. Meer niet. Ze moeten zeker niet naar een evangelische kerk gaan waar ze eerst veel aandacht krijgen en vervolgens laat men ze vallen als een baksteen. Omdat de nieuwigheid eraf is..

quote:
Het is allemaal geestelijk.. als je geestelijk niet stabiel bent, je je in de geestenwereld gaat bevinden (sommige mensen laten zich onbewust - vaak op vakantie tegen alle goede bedoelingen in- in met bepaalde geestelijke rituelen, kopen allerlei soorten beelden en plaatsen die in hun huis. Zonder te weten wat het inhoudt en of het kwaad kan. Kort daarna krijgen ze opeens klachten en blijkt na gebed dat ze bezeten waren door bepaalde demonen. Tijdens het bidden en wanneer ik aan de demon vraag wanneer ze in de persoon zijn gekomen, geven ze nauwkeurig aan wanneer en hóe de persoon toestemming gaf zodat de demon bezit van zijn/haar lichaam mocht nemen. Het is echt erg..), raak je al snel een prooi voor de demonen.

Jaja, je hebt gewoon twee persoonlijkheden zodat je met jezelf praat. Ik ken jou niet, maar als ik anderen was zou ik jou niet geloven omdat jij iets zegt.. Klinkt me allemaal nogal wereldvreemd in de oren.

quote:
De duivel zoekt zijn slachtoffers nauwkeurig uit. De Bijbel zegt niet zomaar dat hij 'zoekt'! Als hij niet hoefde te zoeken, was de hele wereldbevolking zowat bezeten..
De Bijbel zegt zoveel, whats new?
pi_105180093
Wat een ongelofelijk stom topic is dit geworden *ontvolgt*
* lezzer vraagt zich af of er hier nog mod's rondlopen eigenlijk...
  zondag 4 december 2011 @ 20:23:16 #125
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105180564
Ik weet niet hoor, maar het klinkt alsof je gewoon last hebt van depersonalisatie. Dat voelt idd als uittreden en andere enge, drukkende mystieke zaken. Maar helaas voor alle duiveluitdrijvers hier, dat is gewoon een psychische manifestatie. En dat kan heel, heel goed door overbelasting komen.

Dus TS, ga nog eens naar een andere psycholoog en vertel alles wat je hier ook vertelt. Het klinkt alsof je de eerste keer gewoon iemand getroffen hebt die er niet goed op ingesprongen is. Dat kan, het zijn mensen.

Sommige "oplossingen" hier vind ik zelf overigens totaal van het pad af, ze kunnen het alleen maar erger maken als er hier sprake is van een psychische stresstoestand, wat mij persoonlijk vele malen logischer lijkt dan dat de duivel er in gevaren zou zijn.
  zondag 4 december 2011 @ 20:30:32 #126
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105180931
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 20:23 schreef Vandaag... het volgende:
Ik weet niet hoor, maar het klinkt alsof je gewoon last hebt van depersonalisatie. Dat voelt idd als uittreden en andere enge, drukkende mystieke zaken. Maar helaas voor alle duiveluitdrijvers hier, dat is gewoon een psychische manifestatie. En dat kan heel, heel goed door overbelasting komen.

Dus TS, ga nog eens naar een andere psycholoog en vertel alles wat je hier ook vertelt. Het klinkt alsof je de eerste keer gewoon iemand getroffen hebt die er niet goed op ingesprongen is. Dat kan, het zijn mensen.

Sommige "oplossingen" hier vind ik zelf overigens totaal van het pad af, ze kunnen het alleen maar erger maken als er hier sprake is van een psychische stresstoestand, wat mij persoonlijk vele malen logischer lijkt dan dat de duivel er in gevaren zou zijn.
Eindelijk een stem van redelijkheid hier. Ik wilde zelf al reageren maar wist even niet hoe ik het moest verwoorden.

Overigens zou ik iedereen willen waarschuwen voor die gebedsgenezende groepjes. Gevaarlijke, manipulerende lui zijn het.

Jaren geleden had de EO een documentaire(helaas niet meer openbaar te downloaden) over zo'n groepje. Een echtpaar was zwanger en uit onderzoek bleek dat het kindje allerlei deffecten had en niet levensvatbaar zou zijn.

De gebedsgroep was het daar niet mee eens en oefende druk uit op het echtpaar om het kindje toch geboren te laten worden. Maandenlang pijn en leed en mentale druk.

Vervolgens werd het kindje geboren en binnen een paar uur was het dood.

Het eerste dat die kloteheks van dat groepje riep: "dan heb je niet hard genoeg gebeden, is je eigen schuld".

Achterlijke kutlui :r

Er zijn wel meer docu's geweest.

Voorspelbare reactie van mensen hier:

- maar zo zijn we niet
- maar ik ken verhalen
- maar ...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 4 december 2011 @ 20:32:20 #127
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105181051
Ah, er is zelfs een topic over geweest zie ik: Uw wil geschiede
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 20:45:15 #128
249559 crew  Lavenderr
pi_105181934
quote:

Voice of reason, bedankt.
  zondag 4 december 2011 @ 20:47:00 #129
104871 remlof
Europees federalist
pi_105182061
quote:

Dat denk ik ook inderdaad.
pi_105182451
Precies wat ik zeg, mensen verwijzen naar een excorsist maakt het alleen nog maar erger. En ervoor bidden helpt niet.
Zo het wel helpen, dan is het psychisch geweest en is de TS gewoon blij met wat aandacht
pi_105183776
hmm weet dat er hier mensen zitten die de duivel aanbidden en je expres op een dwaalspoor zetten.. zij weten dondersgoed hoe de geesteswereld werkt en zijn gewoon voorstanders van de duivel.. dat zijn dezelfde lui die mij hebben uitgezocht.. zij zitten op een andere dimensie en weten hoe je energieën kan sturen en manipuleren (waarschijnlijk met behulp van demonen)

en over psychologen enzo.. die kunnen niks ertegen doen als je geestelijk belaagt wordt..
al die ideeën zijn van deze tijd en geen waarheid.. je zult eerst contact moeten maken met een ander deel dan je hoofd.. om in te zien wat er afspeelt op aarde..

in andere tijden hadden mensen ook gewoon die kennis.. in deze tijd zitten mensen in een kleine box in hun hoofd en zien niet wat er om hen heen gebeurd..
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 21:18:10 #132
249559 crew  Lavenderr
pi_105183994
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:14 schreef sientelo het volgende:
hmm weet dat er hier mensen zitten die de duivel aanbidden en je expres op een dwaalspoor zetten.. zij weten dondersgoed hoe de geesteswereld werkt en zijn gewoon voorstanders van de duivel.. dat zijn dezelfde lui die mij hebben uitgezocht.. zij zitten op een andere dimensie en weten hoe je energieën kan sturen en manipuleren (waarschijnlijk met behulp van demonen)

en over psychologen enzo.. die kunnen niks ertegen doen als je geestelijk belaagt wordt..
al die ideeën zijn van deze tijd en geen waarheid.. je zult eerst contact moeten maken met een ander deel dan je hoofd.. om in te zien wat er afspeelt op aarde..

in andere tijden hadden mensen ook gewoon die kennis.. in deze tijd zitten mensen in een kleine box in hun hoofd en zien niet wat er om hen heen gebeurd..
Ja, ga TS psychologen tegen maken. Daar help je hem niet mee.
Ik hoop dat TS verstandig is en hulp zoekt bij een psycholoog.
pi_105184168
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

ts is wel wat verstandiger want die heeft verstand van uittreden, dus die weet wel hoe de energie wereld werkt

gatver die leugens hier
pi_105184202
maar ja zullen maar zeggen dat de duivel allemaal wanhopige pogingen doet..
  zondag 4 december 2011 @ 21:31:12 #135
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105184895
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Geeft het maar op Lavenderr. Sientelo is helaas niet voor rede vatbaar. Dit is vechten tegen de bierkaai.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 21:42:14 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_105185603
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:31 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Geeft het maar op Lavenderr. Sientelo is helaas niet voor rede vatbaar. Dit is vechten tegen de bierkaai.
Daar lijkt het op idd. Zo jammer.
pi_105188530
Ik ben in staat om begrip op te brengen voor hen die uit onwetendheid handelen..
  zondag 4 december 2011 @ 22:32:42 #138
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105188977
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:26 schreef Elyzah het volgende:
Ik ben in staat om begrip op te brengen voor hen die uit onwetendheidgelovigheid handelen..
Zo. Fixed.
  Moderator zondag 4 december 2011 @ 22:32:55 #139
249559 crew  Lavenderr
pi_105188989
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:26 schreef Elyzah het volgende:
Ik ben in staat om begrip op te brengen voor hen die uit onwetendheid handelen..
En wie bedoel je dan? Want ik vind het nogal crytisch omschreven.
pi_105191721
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 22:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En wie bedoel je dan? Want ik vind het nogal crytisch omschreven.
Ik merk dat sommigen er nogal kinderachtig mee omgaan. Ik heb dit topic niet gestart, ik ben gewoon net zo nieuwsgierig, enthousiast en bedreven zoals anderen op dit forum, weliswaar in andere topics. Ik ga ook geen mensen neerhalen in andere topics waar ik geen weet van heb.. Maar misschien moet ik dat fatsoen niet van iedereen verwachten.

Je bent niet verplicht om te lezen als je dit onderwerp misselijkmakend of zweverig vindt. Laat mensen in hun waarden die niet denken zoals jij.

Ik weet waar ik over praat en weet welke kennis ik bezit. Als mij om uitleg wordt gevraagd, deel ik dat graag. Dat het anderen niet aanstaat.. so be it. Maar als anderen wel de wil hebben om welke vorm van hulp aan te grijpen, die mogelijk door vele mensen niet geaccepteerd wordt, respecteer dat. Zoek dan een ander topic op, maar laat mensen in hun waarde. Het is zo makkelijk om kritiek te leveren als je over iets mee wilt praten waar je geen kennis van hebt.

Dus over wie heb ik het? Over hen die kritiek leveren, maar tegelijkertijd geen flauw benul hebben waar ik het over heb. (Al denken ze dat wel te weten, maar vaak redeneren vanuit verwondingen of een nare ervaring..)

Spreuken 23:9 komt hier goed van pas ;-)
pi_105192779
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:14 schreef sientelo het volgende:

Tegenwoordig kan men heel wat meer met psychische aandoeningen dan in vroeger tijden.
pi_105194746
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 23:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tegenwoordig kan men heel wat meer met psychische aandoeningen dan in vroeger tijden.
lol
pi_105194861
:?
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:21 schreef sientelo het volgende:

[..]

lol
pi_105195195
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 21:21 schreef sientelo het volgende:

[..]

ts is wel wat verstandiger want die heeft verstand van uittreden, dus die weet wel hoe de energie wereld werkt

gatver die leugens hier
Ja joh, jij weet dus precies wat wel en wat niet en kent de 'regels'.
TS moet in tijden zoals deze waar hij nu in verkeerd niet praten met mensen die praten zoals jij praat.
Laat TS maar eerst even professionele hulp zoeken, en als dat geholpen heeft kan hij misschien weer eens voorzichtig bezig gaan met het spirituele en hopelijk heeft hij er dan van geleerd.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_105195272
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:34 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Ja joh, jij weet dus precies wat wel en wat niet en kent de 'regels'.
TS moet in tijden zoals deze waar hij nu in verkeerd niet praten met mensen die praten zoals jij praat.
Laat TS maar eerst even professionele hulp zoeken, en als dat geholpen heeft kan hij misschien weer eens voorzichtig bezig gaan met het spirituele en hopelijk heeft hij er dan van geleerd.
hele kleine lol
  maandag 5 december 2011 @ 00:40:01 #146
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105195339
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:37 schreef sientelo het volgende:

[..]

hele kleine lol
Goed gefundeerde "lols" van jouw kant.
pi_105195353
dit is een discussieforum.. Probeer het eens met een argument ofzo..
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:37 schreef sientelo het volgende:

[..]

hele kleine lol
  maandag 5 december 2011 @ 00:41:04 #148
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105195361
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 00:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Onmogelijk met iemand die de waarheid in pacht heeft.
pi_105195377
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 00:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

om jou opmerking moest ik echt lachen vandaar.. bij die andere iets minder vandaar kleine lol
pi_105195592
want..
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:41 schreef sientelo het volgende:

[..]

om jou opmerking moest ik echt lachen vandaar.. bij die andere iets minder vandaar kleine lol
pi_105195654
Het is zo jammer.
Sientelo denkt dat ze open en breder denkt dan de gemiddelde, maar daar slaagt ze juist niet in door de gesloten en kaatsende houding richting anders denkende.

Als je het allemaal zo goed weet, dan hoor jij ook te weten dat jij je nu verkeerd opstelt.
Praten met een houding zoals die van u heeft geen nut tot groeien.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 5 december 2011 @ 00:54:00 #152
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105195747
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:51 schreef schommelstoel het volgende:
Het is zo jammer.
Sientelo denkt dat ze open en breder denkt dan de gemiddelde, maar daar slaagt ze juist niet in door de gesloten en kaatsende houding richting anders denkende.

Als je het allemaal zo goed weet, dan hoor jij ook te weten dat jij je nu verkeerd opstelt.
Praten met een houding zoals die van u heeft geen nut tot groeien.
Volledig eens. Maar je begrijpt natuurlijk wel dat het een afweermechanisme is toch?

Als je niet hoeft te discussieren, dan kun je ook niet verliezen.
Als je niet hoeft te discussieren, kun je ook niet andere ideeen "oplopen".
pi_105195792
ik was even in een goede stemming en toen zag ik de lol ervan in gewoon dat.. ik vond het grappig net zoals mensen hans teeuwe grappig kunnen vinden..

verder ben ik nu te moe om overal op in te gaan.. maar een ding is waar.. ik kan me soms heel erg storen aan anders denkenden.. iniedergeval die daarbij gemeen doen.. daar kan ik slecht tegen.. iemand die liefdevol in iets geloofd vind ik alweer heel anders.. maar goed..
pi_105197829
ik geloof toch niet dat ik gemeen tegen je ben geweest.
Waarom stoor je je aan andersdenkenden? Zij hebben ook recht op hun mening. :P
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 00:55 schreef sientelo het volgende:
ik was even in een goede stemming en toen zag ik de lol ervan in gewoon dat.. ik vond het grappig net zoals mensen hans teeuwe grappig kunnen vinden..

verder ben ik nu te moe om overal op in te gaan.. maar een ding is waar.. ik kan me soms heel erg storen aan anders denkenden.. iniedergeval die daarbij gemeen doen.. daar kan ik slecht tegen.. iemand die liefdevol in iets geloofd vind ik alweer heel anders.. maar goed..
pi_105201621
Er is verschil in je mening geven, en mensen opzettelijk kwetsen, neerhalen of kleineren.
Ik daarentegen ben wel opgewassen tegen dat soort berichten (had mij er al op voorbereid), maar blijf het jammer vinden als men zulke dingen post.

Natuurlijk is dit toegankelijk voor iedereen. En ik vind het alleen maar leuk om te zien dat er ook mensen zijn die anders denken. Zoals hierboven iemand meldt dat bidden niet zou helpen en het gewoon psychisch is, of oplossingen met de duivel het alleen maar erger maken, vind ik op z'n plaats. Niet iedereen is zoals ik denk, en daarvoor is deze discussie openbaar.

En even voor de duidelijkheid: Ik ben geen één of andere voorganger..
Ik ben gewoon een jonge student die in haar leven al veel heeft gezien en meegemaakt. :)
pi_105202589
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:06 schreef Elyzah het volgende:
Er is verschil in je mening geven, en mensen opzettelijk kwetsen, neerhalen of kleineren.
Ik daarentegen ben wel opgewassen tegen dat soort berichten (had mij er al op voorbereid), maar blijf het jammer vinden als men zulke dingen post.

Natuurlijk is dit toegankelijk voor iedereen. En ik vind het alleen maar leuk om te zien dat er ook mensen zijn die anders denken. Zoals hierboven iemand meldt dat bidden niet zou helpen en het gewoon psychisch is, of oplossingen met de duivel het alleen maar erger maken, vind ik op z'n plaats. Niet iedereen is zoals ik denk, en daarvoor is deze discussie openbaar.

En even voor de duidelijkheid: Ik ben geen één of andere voorganger..
Ik ben gewoon een jonge student die in haar leven al veel heeft gezien en meegemaakt. :)
Wat bedoel je met 'voorganger'?
pi_105203389
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er werd gequote:
De duivel is zo ie zo geen wezen. Eerder een hersenkronkel van mensen die de Joodse religie misbruiken om anderen angstig te maken. Leer eerst eens hoe jullie voorgangers over de duivel denken (die bestaat niet) en over satan (medewerker van god). Alsof de duivel zich laat wegsturen door versjes op te zeggen uit de bijbel. Hij weet heus wel dat hij verloren heeft (hij is toch niet dom) en het komt heus niet ineens bij hem op als je gaat bidden of de bijbel gaat lezen. Dat zijn gedachtekronkels ala Middeleeuwen.

Weet niet precies hoe degene 'voorgangers' interpreteert. Maar ik neem aan dat hij mij ziet als een persoon met positie/macht en mensen voorga in mijn onderwijzingen/verklaringen of zo..

De kennis die ik overdraag is gebaseerd op het feit dat ik het zelf ervaren heb en dus weet waar ik over praat. Grootste bewijs kan je niet hebben. De bijbel bevestigt en ondersteunt het slechts.
Maar ik ben dus absoluut geen geestelijke leidster of iets..
  maandag 5 december 2011 @ 12:09:17 #158
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105203470
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zo noem je volgens mij een persoon die in de kerk van de pinkstergemeente staat te preken.
Althans, zo interpreteerde ik hem.
The truth was in here.
pi_105204200
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:09 schreef Bastard het volgende:

[..]

Zo noem je volgens mij een persoon die in de kerk van de pinkstergemeente staat te preken.
Althans, zo interpreteerde ik hem.
Dat zou heel goed kunnen.
Maar dat ben ik dus niet ;)
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 12:36:38 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_105204375
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:32 schreef Elyzah het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen.
Maar dat ben ik dus niet ;)
Studeer je theologie?
pi_105204485
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Studeer je theologie?
Nee hoor, verre van!
Ik studeer nu PABO en heb HBO-V gestudeerd.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 12:43:04 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_105204614
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:39 schreef Elyzah het volgende:

[..]

Nee hoor, verre van!
Ik studeer nu PABO en heb HBO-V gestudeerd.
Okee :)
Ik dacht het even omdat je zo thuis bent in de bijbel.
pi_105205047
Oh dat is niet erg, hoor. :)
En dat klopt, maar die kennis heb ik niet verkregen door een studie. (doe ik gewoon zelf dus)
En ik vind het nog wel meevallen, hoor. Ik weet alleen basale dingen, maar ik kan niet meepraten met theologen, denk ik. :@
pi_105206089
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2011 07:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
ik geloof toch niet dat ik gemeen tegen je ben geweest.
Waarom stoor je je aan andersdenkenden? Zij hebben ook recht op hun mening. :P

[..]

er zijn hier een paar mensen die bewust de boel aan het bedonderen zijn.. zij zijn satan aanhangers en doen net alsof die wereld niet bestaat om mensen juist te laten lijden.. daar maak ik me boos over.. en dan reageer ik soms ook te fel op mensen die echt uit onwetendheid handelen.. maar ik denk dat het zoiezo op een gemene manier gebracht werd allemaal..

als je liefdevol bent en je geloofd alleen in de psychiatrie enzo dan zeg je bv zoiets als

"wat moeilijk voor je. ik denk aan je. ik wens je heel veel sterkte. zelf heb ik een hele goede ervaring bij een psychiater misschien dat die jou ook kan helpen. als je me een berichtje stuurt dan geef ik de naam van die goede psychiater die me zo goed geholpen heeft."

als iemand me zoiets stuurt dan zeg ik dank je wel. Omdat het liefdevol bedoeld is. Dus gaat er niet om dat die ander dan anders denkt.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 13:27:46 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_105206218
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:24 schreef sientelo het volgende:

[..]

er zijn hier een paar mensen die bewust de boel aan het bedonderen zijn.. zij zijn satan aanhangers en doen net alsof die wereld niet bestaat om mensen juist te laten lijden.. daar maak ik me boos over.. en dan reageer ik soms ook te fel op mensen die echt uit onwetendheid handelen.. maar ik denk dat het zoiezo op een gemene manier gebracht werd allemaal..

als je liefdevol bent en je geloofd alleen in de psychiatrie enzo dan zeg je bv zoiets als

"wat moeilijk voor je. ik denk aan je. ik wens je heel veel sterkte. zelf heb ik een hele goede ervaring bij een psychiater misschien dat die jou ook kan helpen. als je me een berichtje stuurt dan geef ik de naam van die goede psychiater die me zo goed geholpen heeft."

als iemand me zoiets stuurt dan zeg ik dank je wel. Omdat het liefdevol bedoeld is. Dus gaat er niet om dat die ander dan anders denkt.
En dat wordt en ís hier meerdere malen gezegd. Of heb je het topic niet helemaal gelezen?
pi_105207005
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dat wordt en ís hier meerdere malen gezegd. Of heb je het topic niet helemaal gelezen?
nee onzin.. ik heb nog niemand horen praten over eigen ervaring met een psychiater..
pi_105207066
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:24 schreef sientelo het volgende:

[..]

Satan-aanhangers hier op Fok die je bedonderen en die de mensheid willen laten lijden.. hmm..
Niet iedereen is even lief hier, maar ik denk toch echt dat dat een beetje te ver gezocht is.
Neem het luchtiger op. Niet iedereen heeft dezelfde inzichten en niet iedereen kan altijd een ander begrijpen. :P
pi_105207381
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Satan-aanhangers hier op Fok die je bedonderen en die de mensheid willen laten lijden.. hmm..
Niet iedereen is even lief hier, maar ik denk toch echt dat dat een beetje te ver gezocht is.
Neem het luchtiger op. Niet iedereen heeft dezelfde inzichten en niet iedereen kan altijd een ander begrijpen. :P
en dat zegt iemand die bij de vrijmetselaars zit? Met occulte symbolen? satansymbolen..
pi_105207430
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:55 schreef sientelo het volgende:

[..]

en dat zegt iemand die bij de vrijmetselaars zit? Met occulte symbolen? satansymbolen..
Zat.. en van die club kun je een hoop zeggen, maar het zijn geen satanisten.
Hoe kom je er bij?
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 13:57:47 #170
249559 crew  Lavenderr
pi_105207483
quote:

[..]

Denk dat je je toch eens een beetje moet inlezen over de vrijmetselaars.
pi_105207489
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zat.. en van die club kun je een hoop zeggen, maar het zijn geen satanisten.
Hoe kom je er bij?
omdat ze in het donker opereren en dat is typisch iets van de duivel.. alles moet geheim blijven en in het donker.. verder zijn al die symbolen die wel naar buiten komen satanistisch
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 13:59:07 #172
249559 crew  Lavenderr
pi_105207531
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:57 schreef sientelo het volgende:

[..]

omdat ze in het donker opereren en dat is typisch iets van de duivel.. alles moet geheim blijven en in het donker.. verder zijn al die symbolen die wel naar buiten komen satanistisch
och, in Rome blijft er ook wel het een en ander geheim, en dat is het christelijke geloof. De laatste tijd komt er steeds meer in het nieuws wat eerst in het verborgene bleef.
pi_105207602
quote:

[..]

Wat bedoel je met satanistisch?
pi_105207800
quote:

[..]

In de Vrijmetselarij vind je juist veel lichtsymboliek..
pi_105209574
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

och, in Rome blijft er ook wel het een en ander geheim, en dat is het christelijke geloof. De laatste tijd komt er steeds meer in het nieuws wat eerst in het verborgene bleef.
ja het vaticaan dat zijn ook satanisten dat zijn geen christenen
pi_105209694
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 14:01 schreef Loppe het volgende:

[..]

Wat bedoel je met satanistisch?
symbolen die mensen gebruiken die de duivel aanbidden daar hebben ze sinds het begin der tijden allerlei symbolen vooor
  maandag 5 december 2011 @ 15:16:48 #177
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105210610
Ja, ik ben een satansaanhanger. Ik heb de hele dag geen flikker te doen en ga hier mensen op Fok zitten naaien zodat ze niet de juiste hulp gaan zoeken. Ik beken. Het spijt me. Ik zal zo even een kip slachten.

Oh wacht, volgens mij was ik erg sarcastisch.

Echt Sientelo, een beetje meer vertrouwen in je medemens is wel op zijn plaats.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 15:19:22 #178
249559 crew  Lavenderr
pi_105210715
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:16 schreef Nembrionic het volgende:
Ja, ik ben een satansaanhanger. Ik heb de hele dag geen flikker te doen en ga hier mensen op Fok zitten naaien zodat ze niet de juiste hulp gaan zoeken. Ik beken. Het spijt me. Ik zal zo even een kip slachten.

Oh wacht, volgens mij was ik erg sarcastisch.

Echt Sientelo, een beetje meer vertrouwen in je medemens is wel op zijn plaats.
Een beetje meer vertrouwen in de psychiatrie ook.
  maandag 5 december 2011 @ 15:20:42 #179
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105210765
Ik ga er ook mee ophouden hier. Mensen als Sientelo -mensen met een extreme tunnelvisie en enorme oogkleppen- vreet ik me alleen maar over op.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 15:29:20 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_105211138
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:20 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ga er ook mee ophouden hier. Mensen als Sientelo -mensen met een extreme tunnelvisie en enorme oogkleppen- vreet ik me alleen maar over op.
Niet doen, heeft geen zin :N
pi_105211728
weet je wat het is met duisternis? Het verdwijnt zodra er licht is..

dus licht is sterker dan duisternis

licht komt naar deze wereld hoe graag die duivelaanbidders ook nu nog proberen haat te zaaien en mensen tegen elkaar op te zetten
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 15:55:15 #182
249559 crew  Lavenderr
pi_105212136
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:44 schreef sientelo het volgende:
weet je wat het is met duisternis? Het verdwijnt zodra er licht is..

dus licht is sterker dan duisternis

licht komt naar deze wereld hoe graag die duivelaanbidders ook nu nog proberen haat te zaaien en mensen tegen elkaar op te zetten
Maar dat doet toch niemand hier :?

Dat TS door een aantal mensen geadviseerd wordt om hulp te zoeken bij de reguliere geneeskunde strookt niet met jouw opvattingen, maar ja, het gaat om TS en niet om jou toch?
pi_105212506
quote:
Citaat van mij

Weet niet precies hoe degene 'voorgangers' interpreteert. Maar ik neem aan dat hij mij ziet als een persoon met positie/macht en mensen voorga in mijn onderwijzingen/verklaringen of zo..
Met voorgangers bedoel ik dominee. En ik dacht niet dat jij een dominee was, maar wel zo'n schaap die er achteraan loopt. Een dominee zou geen dingen zeggen zoals jij ze zegt.

quote:
De kennis die ik overdraag is gebaseerd op het feit dat ik het zelf ervaren heb en dus weet waar ik over praat. Grootste bewijs kan je niet hebben. De bijbel bevestigt en ondersteunt het slechts.
Maar ik ben dus absoluut geen geestelijke leidster of iets..
Heb je die entiteiten ook horen praten zoals jij dat zegt? Dat ze precies uitleggen waarom ze ergens gingen zitten? Dronk je er thee bij, of koffie met een koekje? Je denkt toch niet werkelijk dat die demonen of entiteiten als ze uitgedreven worden ook nog precies vertellen waarom ze doen wat ze doen?

Ga anders ook naar een psycholoog, je hoort stemmen die er niet zijn :'(
pi_105218099
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:03 schreef Berjan1986 het volgende:

[..]

Met voorgangers bedoel ik dominee. En ik dacht niet dat jij een dominee was, maar wel zo'n schaap die er achteraan loopt. Een dominee zou geen dingen zeggen zoals jij ze zegt.

[..]

Heb je die entiteiten ook horen praten zoals jij dat zegt? Dat ze precies uitleggen waarom ze ergens gingen zitten? Dronk je er thee bij, of koffie met een koekje? Je denkt toch niet werkelijk dat die demonen of entiteiten als ze uitgedreven worden ook nog precies vertellen waarom ze doen wat ze doen?

Ga anders ook naar een psycholoog, je hoort stemmen die er niet zijn :'(
Je komt nogal kinderachtig en sarcastisch over. Als je geboortejaar 1986 is, begrijp ik waarom.
Maar goed, ik zal m'n best doen niet al te persoonlijk te worden. Blijkbaar geniet je ervan om mensen te denigreren.. dat blijkt al uit een aantal posts van jou.
Ik zal me niet meer meten aan jouw niveau.. want dat is niet mijn mentaliteit.

En om voor de laatste x nog even antwoord te geven op je vragen, want ondanks je mijn woorden verwerpt ben je blijkbaar toch nieuwsgierig. :?
Heb ik die entitetien ook horen praten? Jazeker. Heb ik ze horen zeggen hoe ze heten, van waar ze komen, wanneer ze in mensen zijn gekomen etc? Jazeker.
Dronk ik er een theetje bij? Nee hoor.. Op zo'n moment gaat het er namelijk niet gezellig aan toe. Duivelse entiteiten zijn nogal kwaadaardig, sterk en vaak agressief..

Overigens lijkt het me zinloos om me nog verder tegenover jou te verantwoorden. Mijn uitspraken veracht je toch wel.
En voor de duidelijkheid: Een psycholoog heb ik echt niet nodig. Misschien moet jij je eens meer verdiepen in de wereld om je heen, kom dan weer praten.
Er zijn zelfs psychologen en artsen die werken met christelijke instanties, omdat ze zich ervan bewust zijn dat sommige problemen onverklaarbaar zijn en echt het werk moeten zijn van duistere machten. Maar ja, ook dat zal je dan verwerpen en deze disciplines voor gek verklaren.

Het is een kwestie van tijd dat ook jij met je nuchterheid zal inzien dat er ook een (kwade) geestenwereld is. Misschien kom je daar pas echter wanneer je tijd op aarde gekomen is. Maar denk dan maar terug aan die vervelende 'schaap' op dit forum ;)
pi_105218205
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Een beetje meer vertrouwen in de psychiatrie ook.
inderdaad

Ik denk ook dat TS van de regen in de drup zou komen als hij zijn heil zou gaan zoeken bij gebedgenezers. Mensen die denken bezeten te zijn, zijn bang dat ze geen grip op zichzelf hebben en denken dat kwade machten hen sturen. Zo'n iemand zou kunnen denken dat de demonen verdwijnen als hij genoeg gaat bidden, maar dan maakt de angst voor bezetenheid plaats voor een obsessie voor God. Ik zie het al voor me dat zo'n iemand zich urenlang gaat kastijden omdat hij een keertje een seksuele fantasie heeft - wat heel menselijk is, maar wat hij ziet als een zonde.

Een psychiater is ook niet alwetend, maar weet wel meer dan andere mensen op dat gebied. Psychosen kunnen te maken hebben met neurologische aandoeningen en daarvoor bestaan medicijnen. Maar ook dingen die je meemaakt in je leven, kunnen op den duur zo'n impact krijgen dat je het gevoel krijgt de grip op jezelf kwijt te raken. Dat maakt je angstig en al helemaal als je voor jezelf de conclusie gaat trekken dat het komt door demonen. Je hele manier van denken raakt dan verstoord en je kan dan niet meer op een normale manier in het leven staan. Een psychiater kan je daar zeker bij helpen. Het is echt niet zo dat hij zegt: "oh, die is gek, ik sluit hem voor de rest van zijn leven op in een kliniek"
pi_105218517
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:26 schreef Elyzah het volgende:
Als je geboortejaar 1986 is, begrijp ik waarom.
Ik niet. Wat een kutopmerking. :r Als hij in 1986 is geboren, dan is hij nu 25 en is hij oud en verstandig genoeg om zijn mening te mogen geven.
pi_105218690
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:39 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik niet. Wat een kutopmerking. :r Als hij in 1986 is geboren, dan is hij nu 25 en is hij oud en verstandig genoeg om zijn mening te mogen geven.
Het gaat mij hier niet om meging geven. Lees mijn posts dan door.
Hij is overduidelijk onvolwassen. Er is een verschil in mening geven en mensen bewust kleineren.
Er zijn hier zat volwassenen en verstandige mensen die het NIET met mij eens zijn, maar dat op een normale manier doen!

Dat is mijn punt.
pi_105218710
* mening
pi_105218827
By the way, ik ben ook 27, dus zoveel ouder voel ik me heus niet.
Maar ik ben wel volwassen genoeg om te weten hoe ik mensen in hun waarde laat!
Doe je dat niet, dan ben je gewoon kinderachtig. Precies het gedrag net als mijn kinderen in mijn klas van groep 8. Daar leer ik ze ook respect bij. Zodanig dat je best je mening mag geven, maar zonder te beledigen..
  maandag 5 december 2011 @ 18:51:02 #190
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105218940
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:48 schreef Elyzah het volgende:
By the way, ik ben ook 27, dus zoveel ouder voel ik me heus niet.
Doe je dat niet, dan ben je gewoon kinderachtig. Precies het gedrag net als mijn kinderen in mijn klas van groep 8. Daar leer ik ze ook respect bij. Zodanig dat je best je mening mag geven, maar zonder te beledigen..
Je zal wel weer op mij doelen.

Mensen in hun waarde laten. Hoort daar ook bij dat je mensen uitmaakt voor leugenaar, satanist, duivelsgebroed, de duistere kant en meer van dat soort dingen? Ik denk het niet. Maar daar worden we wel voor uitgemaakt.
pi_105219662
quote:
Je komt nogal kinderachtig en sarcastisch over. Als je geboortejaar 1986 is, begrijp ik waarom.
Maar goed, ik zal m'n best doen niet al te persoonlijk te worden. Blijkbaar geniet je ervan om mensen te denigreren.. dat blijkt al uit een aantal posts van jou.
Ik zal me niet meer meten aan jouw niveau.. want dat is niet mijn mentaliteit.
Sommige mensen verdienen niet anders..

Jij doet alsof jouw mening waarheid is, je hebt het immers zelf ervaren? Dat een ervaring vaak niet is wat het lijkt hoeven we jou toch niet te vertellen?

quote:
En om voor de laatste x nog even antwoord te geven op je vragen, want ondanks je mijn woorden verwerpt ben je blijkbaar toch nieuwsgierig. :?
Heb ik die entitetien ook horen praten? Jazeker. Heb ik ze horen zeggen hoe ze heten, van waar ze komen, wanneer ze in mensen zijn gekomen etc? Jazeker.
Dronk ik er een theetje bij? Nee hoor.. Op zo'n moment gaat het er namelijk niet gezellig aan toe. Duivelse entiteiten zijn nogal kwaadaardig, sterk en vaak agressief..
Juist, en dan hoor je ze praten. Je hoort ze zeggen hoe ze heten? Wat een enorme onzin. Hoe gaat dat in zijn werking? Ze schreeuwen vloeken en ondertussen vertellen ze aan jou hoe ze heten? Komt niet echt geloofwaardig over, dat begrijp je toch wel?

quote:
Overigens lijkt het me zinloos om me nog verder tegenover jou te verantwoorden. Mijn uitspraken veracht je toch wel.
En voor de duidelijkheid: Een psycholoog heb ik echt niet nodig. Misschien moet jij je eens meer verdiepen in de wereld om je heen, kom dan weer praten.
Er zijn zelfs psychologen en artsen die werken met christelijke instanties, omdat ze zich ervan bewust zijn dat sommige problemen onverklaarbaar zijn en echt het werk moeten zijn van duistere machten. Maar ja, ook dat zal je dan verwerpen en deze disciplines voor gek verklaren.
Ik veracht je antwoorden niet, ik lach er wel om. Ik ken ook mensen van de RK die aan uitdrijving doen. Maar dat ze daarmee een patiënt iets aanpraten is voor mij wel duidelijk. Eerst iets aanpraten en dan ervan af helpen.

quote:
Het is een kwestie van tijd dat ook jij met je nuchterheid zal inzien dat er ook een (kwade) geestenwereld is. Misschien kom je daar pas echter wanneer je tijd op aarde gekomen is. Maar denk dan maar terug aan die vervelende 'schaap' op dit forum ;)
Misschien dat jij wel eens gaat inzien dat het hersenspinsel zijn aangewakkerd door je eigen geest en die nogal wat teweegbrengt als mensen te eenzijdig naar dit soort dingen kijken. door de mensen waar iemand mee om gaat wordt dit dus aangewakkerd. Mensen die er niet in geloven EN niet omgaan met mensen die geloven in dit soort onzin zullen heel makkelijk geholpen worden door de psychologie als ze ergens last van hebben. Dus de rest is aangepraat, dat is mijn mening.
pi_105219770
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:48 schreef Elyzah het volgende:
Maar nog niet volwassen genoeg om te begrijpen dat je soms je mening even voor je kan houden. Als je het topic even doorleest, begrijp je dat TS behoorlijk met zichzelf in de knoop zit. Je gaat hem echt niet helpen door te dreigen met verhalen over de Duivel die een machtig wezen is en dat je daar alleen maar vanaf kan komen door in God te geloven. Flikker toch op! Laat mensen zelf bepalen waar ze in geloven.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 19:39:39 #193
249559 crew  Lavenderr
pi_105220976
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:12 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Maar nog niet volwassen genoeg om te begrijpen dat je soms je mening even voor je kan houden. Als je het topic even doorleest, begrijp je dat TS behoorlijk met zichzelf in de knoop zit. Je gaat hem echt niet helpen door te dreigen met verhalen over de Duivel die een machtig wezen is en dat je daar alleen maar vanaf kan komen door in God te geloven. Flikker toch op! Laat mensen zelf bepalen waar ze in geloven.
Nou, dat dus.
pi_105223879
nogmaals begrijp dat er hier mensen achter de schermen anderen zitten op te jutten..

dus mensen die zo onaardig zijn, zijn of duivel aanhangers of ze worden gestuurd door hen.. hun gedachten worden gestuurd..

eigenlijk zijn alle destructieve gedachten gestuurd.. je raakt verwijderd van jezelf.. vecht tegen een vijand.. en maakt geen contact met degene tegen wie je "praat".

ik heb dat ook een paar keer gedaan in dit topic, omdat ik dacht weer met zon duivelaanbidder te maken te hebben. Degene die dat niet was, sorry dat ik je niet zag.
pi_105224309
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:28 schreef sientelo het volgende:
nogmaals begrijp dat er hier mensen achter de schermen anderen zitten op te jutten..

dus mensen die zo onaardig zijn, zijn of duivel aanhangers of ze worden gestuurd door hen.. hun gedachten worden gestuurd..

eigenlijk zijn alle destructieve gedachten gestuurd.. je raakt verwijderd van jezelf.. vecht tegen een vijand.. en maakt geen contact met degene tegen wie je "praat".

ik heb dat ook een paar keer gedaan in dit topic, omdat ik dacht weer met zon duivelaanbidder te maken te hebben. Degene die dat niet was, sorry dat ik je niet zag.
Als je zo praat dan lijkt het alsof de wereld voor jou uit twee kampen bestaat. Goed en slecht. Maar is dat eigenijk wel zo?
Sommigen onder ons zijn niet uit op een eerlijke discussie en proberen je op een lullige manier onderuit te halen. Dat is flauw, maar daarmee zijn het nog geen duivelsaanbidders en ook is er denk ik geen complot tegen jou.
pi_105224840
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je zo praat dan lijkt het alsof de wereld voor jou uit twee kampen bestaat. Goed en slecht. Maar is dat eigenijk wel zo?
Sommigen onder ons zijn niet uit op een eerlijke discussie en proberen je op een lullige manier onderuit te halen. Dat is flauw, maar daarmee zijn het nog geen duivelsaanbidders en ook is er denk ik geen complot tegen jou.
Ja er is goed en slecht. Er zijn zielen die voor het slechte zijn en zielen die voor het goede zijn. Vele goede zielen zijn wel in staat slechte dingen te doen onder invloed, maar het liefst zijn ze gelukkig en vrij.

Ja degene die je onderuit halen, kunnen ook gewoon moeilijk hebben en daarom zijn ze dus te beïnvloeden door die slechte zielen die het leuk vinden met mensen te spelen.

Die slechte zielen zitten op een ander niveau en zijn getrainde zwarte magiërs. ze kunnen energieën sturen en manipuleren en zitten dus ook (en misschien wel vooral) op internet. Ik ben ze als eerste tegengekomen op een chatsite. Ik was er niet bewust van dat dit soort mensen bestonden tot ik er mee te maken kreeg dus. En ja omdat ze me dus lastigvallen, ben ik een beetje wantrouwig als iemand gemeen doet of bv bij de vrijmetselaars zit of heeft gezeten.
pi_105226234
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:42 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ja er is goed en slecht. Er zijn zielen die voor het slechte zijn en zielen die voor het goede zijn. Vele goede zielen zijn wel in staat slechte dingen te doen onder invloed, maar het liefst zijn ze gelukkig en vrij.

Ja degene die je onderuit halen, kunnen ook gewoon moeilijk hebben en daarom zijn ze dus te beïnvloeden door die slechte zielen die het leuk vinden met mensen te spelen.

Die slechte zielen zitten op een ander niveau en zijn getrainde zwarte magiërs. ze kunnen energieën sturen en manipuleren en zitten dus ook (en misschien wel vooral) op internet. Ik ben ze als eerste tegengekomen op een chatsite. Ik was er niet bewust van dat dit soort mensen bestonden tot ik er mee te maken kreeg dus. En ja omdat ze me dus lastigvallen, ben ik een beetje wantrouwig als iemand gemeen doet of bv bij de vrijmetselaars zit of heeft gezeten.
Nou dat pleit dan niet erg voor mij. :D

Ik hoop niet dat je boos wordt, maar dat klinkt erg paranoide.
Je hebt toch ook nog een heleboel andere grote godsdiensten die niet allemaal denken in termen van absoluut goed en kwaad? Daarbij verschilt het nogal per cultuur wat goed en slecht wordt gevonden, waarmee duidelijk wordt dat het aangeleerde begrippen zijn.
Het geweten behoedt je voor gedrag waardoor je buiten de samenleving zou komen te staan, wat in vroeger tijden een zekere dood betekende.
Vandaar ook dat verlaten worden zelfs fysieke pijn kan veroorzaken.
pi_105226490
quote:

[..]

Heb jij eigenlijk wel eens met een goede psychiater gepraat? ik denk dat ze je wel willen houden...

Hihi, the followers of the right hand path... Crowleyanen... Do what thou wilt...and nothing more than that. Vooral wannabees en fakers. De enige manier waarop ej kwetsbaar bent voor dit soort types is als je gelooft dat ze ook echt iets kunnen, want dat is dus niet zo.
Whatever...
pi_105226615
ja tis gewoon een mijnenveld zo.. das logisch dat je para wordt..

maar goed ik kan me voorstellen dat vele er niks van begrijpen.. je moet eerst met die lui te maken hebben denk ik om te weten dat ze bestaan..
pi_105226730
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:07 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk wel eens met een goede psychiater gepraat? ik denk dat ze je wel willen houden...
Misschien moet je niet zo tegen haar trappen. ;) Dat roept alleen maar weerstand op en ik ben benieuwd naar de persoon achter deze denkbeelden. :P
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 21:15:42 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_105227034
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:09 schreef sientelo het volgende:

maar goed ik kan me voorstellen dat vele er niks van begrijpen.. je moet eerst met die lui te maken hebben denk ik om te weten dat ze bestaan..
Heb je het nu over Vrijmetselaars?
Vanwaar die angst voor juist deze vereniging?
pi_105227045
ja de gouden dageraad ook nog ja.. al die occulte groepen..

vroeger toen ik nog dacht ik dat het leuk was allemaal.. die symbolen en alles van vroeger..

egypte atlantis rome

babylon sprak me dan weer nooit aan..

maar ja tis allemaal hetzelfde in verschillende jasjes
  maandag 5 december 2011 @ 21:16:03 #203
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105227053
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:09 schreef sientelo het volgende:
Mag ik het omdraaien? Als je para bent, dan zie je overal een mijnenveld in.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 21:18:04 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_105227177
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:15 schreef sientelo het volgende:
ja de gouden dageraad ook nog ja.. al die occulte groepen..

vroeger toen ik nog dacht ik dat het leuk was allemaal.. die symbolen en alles van vroeger..

egypte atlantis rome

babylon sprak me dan weer nooit aan..

maar ja tis allemaal hetzelfde in verschillende jasjes
Je kunt proberen om het te zien als niet meer dan dat. Symbolen van vroeger. Denk dat je dan een stuk minder bang bent.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 21:18:26 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_105227193
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:16 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Mag ik het omdraaien? Als je para bent, dan zie je overal een mijnenveld in.
En dat natuurlijk.
pi_105227224
ik heb het over alle occulte groepen die magie aanleren om over andere mensen macht te hebben.. er zullen misschien in elke groep goede zielen zitten en slechte.. geen idee het is allemaal zo geheimzinnig..

sommige zijn gewoon gehersenspoeld..

je kunt de artiesten ook bekijken die onder invloed zijn van deze lui zijn er ook wat..

en jou de politiek ook maar dan weer op een andere manier..
pi_105227367
symbolen weet je het gaat erom dat er mensen lijden in de wereld

mensen die om komen van de honger.. of in oorlogen leven.. of geestelijk of lichamelijk gemarteld worden.. of opgesloten worden of vermoord omdat ze dingen te weten komen..

als het alleen symbolen waren maakt het niet uit.. gaat erom wat mensen doen met die symbolen..
pi_105227375
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Misschien moet je niet zo tegen haar trappen. ;) Dat roept alleen maar weerstand op en ik ben benieuwd naar de persoon achter deze denkbeelden. :P
Tsja. Ik proef naieviteit en onwetendheid. Als je je er dan echt in verdiept dan weet je ook wie Crowley is, welke stromingen er zijn en waar je mee te maken denkt te hebben.

In dit geval hoor ik slechts wat nabrabbelarij van infoyo-niburu achtige verhalen.
Whatever...
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 21:22:19 #209
249559 crew  Lavenderr
pi_105227400
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:18 schreef sientelo het volgende:
ik heb het over alle occulte groepen die magie aanleren om over andere mensen macht te hebben.. er zullen misschien in elke groep goede zielen zitten en slechte.. geen idee het is allemaal zo geheimzinnig..

je kunt de artiesten ook bekijken die onder invloed zijn van deze lui zijn er ook wat..

Artiesten gebruiken de symbolen vaak om een mysterieus en beetje occult tintje aan hun producten te geven. Marketing.
pi_105227470
de waarheid komt toch wel aan het licht..
pi_105227665
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:12 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Lees het topic even goed door voordat je begint te spuien.
TS was behoorlijk depressief, en ik heb net zoals iedereen mijn mening geven hoe IK denk dat ze geholpen kan worden.
Waar ik dieper op in ben gegaan, was puur een antwoord op op degene die mij naar meer vroeg!

Dus dreigen met verhalen??
Als hetgeen je niet aanstaat, zoek even eenander topic alsjeblieft!
Hoe bedoel je, je mening voor je houden? En dat linken met volwassenheid? Haha, die dingen staan los van mekaar.
Je kan het duidelijk niet helpen..
pi_105227718
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:18 schreef sientelo het volgende:

quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:21 schreef sientelo het volgende:
symbolen weet je het gaat erom dat er mensen lijden in de wereld

mensen die om komen van de honger.. of in oorlogen leven.. of geestelijk of lichamelijk gemarteld worden.. of opgesloten worden of vermoord omdat ze dingen te weten komen..

als het alleen symbolen waren maakt het niet uit.. gaat erom wat mensen doen met die symbolen..
Ik kan hier geen touw aan vastknopen. De Vrijmetselarij gaat echt niet over magie of over macht over anderen. Er wordt niet gehersenspoeld en bij mijn weten is het niet speciaal iets voor artiesten. Ze oefenen ook geen politieke invloed uit en de symboliek heeft niets te maken met het lijden in de wereld en veroorzaakt ook geen honger of oorlogen.

In ieder geval sta je niet onverschillig to. het lijden van andere mensen. Dat pleit wel voor jou. :P
pi_105227776
Oh ja, het ging eigenlijk over een probleem van TS..
  maandag 5 december 2011 @ 21:33:22 #214
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105228016
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh ja, het ging eigenlijk over een probleem van TS..
Ja en helaas is die nergens meer te bekennen :{
pi_105228300
ik heb het over alle occulte groepen.. er zijn er meerdere.. en waarschijnlijk zijn er ook nog verschillen tussen de groepen

een groep die bv alleen de controle wil op aarde, een andere groep die ervan geniet om mensen tegen elkaar uit te spelen, enzovoort..

het gaat erom dat zij gewoon kennis hebben van de energie wereld en weten hoe je met magie kan werken..

het nummer van john lennon mind games gaat erover

(en dan bedoel ik dus niet dat ik een voorstander van john lennon ben)

ook einstein was een magier

pi_105229463
het topic gaat over bezetenheid..

ts had het na het uittreden en ik heb het via zwarte magiers gekregen..

ik kan nog wel een heel topic starten over hoe de muziek en filmindustrie mensen hersenspoeld..

hoe ook de new age religie bedacht is door die occulte mensen

dat de dalai lama een zwarte magier is en net doet of hij voor vrede op aarde is

enzovoort..

dit is gewoon overal aan de hand..

en als je uit de kleine box wil breken dan houden ze je tegen

eerst hadden ze de brandstapel en nu proberen ze je gek te maken zodat je in de psychiatrie beland en onder de medicijnen een kasplantje wordt..

artiesten die onder hun invloed staan en eruit willen breken worden gek gemaakt of vermoord.. sommige plegen zelfmoord..

anyway ze zijn gewoon druk bezig..

maar de waarheid komt uiteindelijk altijd aan het licht..

een lichtje aansteken verdrijft de duisternis
pi_105229714
jij bent mijn lichtje, sientelo
pi_105229942
ik wou dat ik wat lichter was maar ze zitten me zo dwars dat ik eerder gefrustreerd ben dan liefdevol..
pi_105230117
let it go
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 22:36:35 #220
249559 crew  Lavenderr
pi_105231685
TS, hoe gaat het met jou?
pi_105232831
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:06 schreef sientelo het volgende:
ik wou dat ik wat lichter was maar ze zitten me zo dwars dat ik eerder gefrustreerd ben dan liefdevol..
Heb je je weleens afgevraagd hoe andere mensen in het leven staan? De meesten zijn helemaal niet met het occulte of met symbolen bezig, dus zij ervaren het leven veel minder als bedreigend dan jij.

Probeer je perspectief te veranderen van hoe jij naar mensen en het leven kijkt. Je hebt vast wel andere interesses en bezigheden waarmee jij je met andere mensen kan identificeren. Als je daarop meer de focus legt dan op het occulte, dan zou het best kunnen lukken dat je lichter en relaxter in het leven kan gaan staan.
pi_105233370
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:54 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Heb je je weleens afgevraagd hoe andere mensen in het leven staan? De meesten zijn helemaal niet met het occulte of met symbolen bezig, dus zij ervaren het leven veel minder als bedreigend dan jij.

Probeer je perspectief te veranderen van hoe jij naar mensen en het leven kijkt. Je hebt vast wel andere interesses en bezigheden waarmee jij je met andere mensen kan identificeren. Als je daarop meer de focus legt dan op het occulte, dan zou het best kunnen lukken dat je lichter en relaxter in het leven kan gaan staan.
ja de ene helft van de wereld lijdt intens honger oorlog mishandeling noem maar op..
de andere helft is gehypnotiseerd en ziet niet wat er afspeelt op aarde.. gebrainwashed..

het leven op aarde is niet licht.. mensen leven in een hel hier en de mensen die dat niet inzien.. die leven in een fantasie wereld
pi_105233550
dit nummer alleen dat van de god diensten kan je overslaan das ook weer brainwashing

pi_105233563
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:03 schreef sientelo het volgende:

[..]

ja de ene helft van de wereld lijdt intens honger oorlog mishandeling noem maar op..
de andere helft is gehypnotiseerd en ziet niet wat er afspeelt op aarde.. gebrainwashed..

het leven op aarde is niet licht.. mensen leven in een hel hier en de mensen die dat niet inzien.. die leven in een fantasie wereld
Ga ook in die fantasiewereld leven.
  maandag 5 december 2011 @ 23:06:10 #225
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105233567
quote:

[..]

De ironie ;(
  maandag 5 december 2011 @ 23:07:03 #226
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105233631
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:05 schreef sientelo het volgende:
dit nummer alleen dat van de god diensten kan je overslaan das ook weer brainwashing

Maar..als we de godsdiensten over kunnen slaan omdat het brainwashing is...waarom loop jij dan zo te hameren of God en de Duivel? Die gaan hand in hand volgens jou. Dan ben jij toch ook gehersenspoeld?
  maandag 5 december 2011 @ 23:08:20 #227
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_105233722
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 11:06 schreef Elyzah het volgende:
Zoals hierboven iemand meldt dat bidden niet zou helpen en het gewoon psychisch is, of oplossingen met de duivel het alleen maar erger maken, vind ik op z'n plaats. Niet iedereen is zoals ik denk, en daarvoor is deze discussie openbaar.
Jongens, het is niet "het zou kunnen dat". Alles wat TS beschrijft wijst gewoon ondubbelzinnig op depersonalisatie, zoveel opties zijn er niet!

Ik ben helemaal niet avers van het spirituele maar ik vind het veel te ver gaan om een doodnormale aandoening als duivelsding te zien. Dat roep je bij een verkoudheid toch ook niet?? Maar omdat jullie toevallig de ballen kennis hebben van psychologie verklaren jullie dit maar door de duivel.

Depersonalisatie is een heel bekend verschijnsel en hangt samen met angststoornis, depressie of gewoon stress/overspannenheid. En het is prima te behandelen! Ik heb nog wel een naam van een goede psycholoog als TS geinteresseerd is.

Maar ik geloof dat TS verdwenen is uit dit topic :?
pi_105234023
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:08 schreef Vandaag... het volgende:
Ik hoop niet dat hij zichzelf wat heeft aangedaan na het lezen van die enge verhalen over de Duivel
pi_105234197
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:07 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar..als we de godsdiensten over kunnen slaan omdat het brainwashing is...waarom loop jij dan zo te hameren of God en de Duivel? Die gaan hand in hand volgens jou. Dan ben jij toch ook gehersenspoeld?
Omdat er zeker wel een strijd gaande is.. tussen zielen die de hel willen behouden en zielen die voor liefde en vrijheid zijn..

en op het astrale vlak is dat dus satan die tegen God vecht.. heel veel religies zijn juist in het leven geroepen om mensen op een dwaalspoor te zetten.. eigenlijk proberen die duivelaanhangers alles wat positief is te verdraaien zodat de mensen alsnog weer lijden en niet de waarheid vinden..
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:17:06 #230
249559 crew  Lavenderr
pi_105234241
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:08 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

Jongens, het is niet "het zou kunnen dat". Alles wat TS beschrijft wijst gewoon ondubbelzinnig op depersonalisatie, zoveel opties zijn er niet!

Ik ben helemaal niet avers van het spirituele maar ik vind het veel te ver gaan om een doodnormale aandoening als duivelsding te zien. Dat roep je bij een verkoudheid toch ook niet?? Maar omdat jullie toevallig de ballen kennis hebben van psychologie verklaren jullie dit maar door de duivel.

Depersonalisatie is een heel bekend verschijnsel en hangt samen met angststoornis, depressie of gewoon stress/overspannenheid. En het is prima te behandelen! Ik heb nog wel een naam van een goede psycholoog als TS geinteresseerd is.

En dat is erg jammer, want om hem/haar draaide het toch.
En ja, depersonalisatie is idd prima te behandelen door een goede psycholoog.
  maandag 5 december 2011 @ 23:17:23 #231
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105234256
Ik ben weg uit dit topic. Sientelo zit zo enorm te trollen :')
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:18:40 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_105234335
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:13 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat hij zichzelf wat heeft aangedaan na het lezen van die enge verhalen over de Duivel
Ik ben ook niet blij met degenen die er een duivelse bedoeling in zien en dat ook uiten. Verkeerd om iemand die al zo in de war is nog zwaarder te belasten met allerlei demonen en duivels.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:19:54 #233
249559 crew  Lavenderr
pi_105234424
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:16 schreef sientelo het volgende:

[..]

Omdat er zeker wel een strijd gaande is.. tussen zielen die de hel willen behouden en zielen die voor liefde en vrijheid zijn..

en op het astrale vlak is dat dus satan die tegen God vecht.. heel veel religies zijn juist in het leven geroepen om mensen op een dwaalspoor te zetten.. eigenlijk proberen die duivelaanhangers alles wat positief is te verdraaien zodat de mensen alsnog weer lijden en niet de waarheid vinden..
Besef nu eens dat dit niet over jou gaat, maar over TS.
pi_105234448
psychiatrie is juist brainwashing..
pi_105234486
dit gaat over alle zielen die op aarde leven
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:23:14 #236
249559 crew  Lavenderr
pi_105234621
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:20 schreef sientelo het volgende:
psychiatrie is juist brainwashing..
Het gaat er om dat TS geholpen wordt. Dát is de hoofdzaak.
pi_105234817
ja en niemand wordt geholpen door een ziekte/ persoonlijkheidsstoornis aangepraat te worden en onder de medicijnen (legale drugs/vergif) gezet te worden

het slaat echt helemaal nergens op dit.. die zogenaamde bezorgdheid om ts
daarvoor maakte niemand zich er bezorg om maar nu je mij daarmee kan afzeiken opeens wel
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:30:30 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_105234995
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:26 schreef sientelo het volgende:
ja en niemand wordt geholpen door een ziekte/ persoonlijkheidsstoornis aangepraat te worden en onder de medicijnen (legale drugs/vergif) gezet te worden

het slaat echt helemaal nergens op dit.. die zogenaamde bezorgdheid om ts
daarvoor maakte niemand zich er bezorg om maar nu je mij daarmee kan afzeiken opeens wel
Hoe om je daar nu bij?
We maken ons wel degelijk zorgen over TS.
En afzeiken? Nee, denk dat je dat verkeerd ziet.
pi_105235121
je maakt je zorgen om ts maar wat er met mij gebeurd interesseert je niks gewoon met zn allen tegen me lopen zeiken sorry maar dan neem ik het niet serieus dat het je ook maar iets kan schelen hoe het met ts gaat..

als je om mensen geeft dan geef je om alle mensen die het moeilijk hebben..
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:43:12 #240
249559 crew  Lavenderr
pi_105235555
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:33 schreef sientelo het volgende:
je maakt je zorgen om ts maar wat er met mij gebeurd interesseert je niks gewoon met zn allen tegen me lopen zeiken sorry maar dan neem ik het niet serieus dat het je ook maar iets kan schelen hoe het met ts gaat..

Oh, ik geloof zeker dat jij het ook moeilijk hebt en dat vind ik echt heel naar voor je. Maar ik zou niet weten hoe ik je zou moeten helpen. Zou het wel graag willen, maar over de dingen die jij vertelt heb ik geen verstand.
Wens je sterkte en hoop dat het beter met je gaat.
  dinsdag 6 december 2011 @ 01:20:13 #241
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105238340
quote:

[..]

Ik zie het ook .
  dinsdag 6 december 2011 @ 01:26:15 #242
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105238473
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:20 schreef sientelo het volgende:
dit gaat over alle zielen die op aarde leven
Inderdaad en ik heb ook een moment dat ik gefrustreerd ben want het valt me op dat er inene zoveel haast achter zit en ik vraag me af waar dat door komt .
  dinsdag 6 december 2011 @ 02:40:23 #243
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_105239599
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:17 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben weg uit dit topic. Sientelo zit zo enorm te trollen :')
Of gewoon een andere kijk op zaken .
pi_105242813
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 21:58 schreef sientelo het volgende:
het topic gaat over bezetenheid..

ts had het na het uittreden en ik heb het via zwarte magiers gekregen..

ik kan nog wel een heel topic starten over hoe de muziek en filmindustrie mensen hersenspoeld..

hoe ook de new age religie bedacht is door die occulte mensen

dat de dalai lama een zwarte magier is en net doet of hij voor vrede op aarde is

enzovoort..

dit is gewoon overal aan de hand..

en als je uit de kleine box wil breken dan houden ze je tegen

eerst hadden ze de brandstapel en nu proberen ze je gek te maken zodat je in de psychiatrie beland en onder de medicijnen een kasplantje wordt..

artiesten die onder hun invloed staan en eruit willen breken worden gek gemaakt of vermoord.. sommige plegen zelfmoord..

anyway ze zijn gewoon druk bezig..

maar de waarheid komt uiteindelijk altijd aan het licht..

een lichtje aansteken verdrijft de duisternis
Dus je hebt bezetenheid meegemaakt en de psychiatrie ook?
Hoe kun je zo zeker weten dat jouw denkbeelden de juiste zijn?
Je intrigreert me, Sientelo. :P
pi_105255424
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:33 schreef sientelo het volgende:

Ik hoop echt dat je maar wat zit te grappen. Als je alles wat je zegt serieus meent, dan ben ik bang dat je grote problemen met jezelf hebt en op zoek moet gaan naar hulp.

Wat de psychiatrie betreft; ik geef je gelijk dat het vaak ruk is. Helemaal als je bij een algemene GGZ-instantie of iets dergelijks terechtkomt. Ik heb daar zelf ook ervaring mee en ik ben ook helemaal paranoïde geworden door de behandelaars daar. Door hun onverschillige en afstandelijke houding, kreeg ik niet het idee dat ze enigszins betrokken waren met mijn problemen. Ik had het idee dat ze tegen mij logen en me voor de gek hielden. Ik voelde me machteloos: als 'psychiatrisch patiënt' zijnde had ik het gevoel dat ze mij hoe dan ook niet serieus wilden nemen. Veel mensen die met de GGZ in aanraking zijn gekomen, hebben vergelijkbare ervaringen als ik. Daaruit concludeer ik dat mijn wantrouwen niet alleen bij mij ligt, maar ook degelijk te maken heeft met hoe zij daar met cliënten omgaan.

Maar het heeft geen zin om om die reden te gaan ontkennen dat je een psychiatrische stoornis hebt. Denk eens goed na over wat je hier hebt geschreven. Volgens jou is iedereen tegen je, zijn veel mensen zwarte magiërs die allemaal een complot tegen je maken. Als je dit serieus denkt, dan is jouw besef van realiteit verstoord. Zo zit de wereld niet in elkaar.

Als ze tegen jou hebben gezegd dat je een paranoïde persoonlijkheidsstoornis hebt, dan kan je beter gespecialiseerde hulp in die richting gaan zoeken. Bij een algemene GGZ-instantie zit je dan niet goed, want je krijgt daar niet de behandeling die voldoet aan wat je nodig hebt. Bij een gespecialiseerd behandelcentrum krijg je dat wel. Misschien moet je eens op de volgende site gaan kijken: http://www.csp.nl

Je zal vast veel gevoelens van wantrouwen hebben naar zo'n centrum, maar als ik jou was zou ik ondanks dat hen het voordeel van je twijfel geven. Als het je niet bevalt, kan je zelf besluiten om ermee te stoppen.
pi_105259112
quote:
Om second-opinion gevraagd: depersonalisatie. Krijg er nu medicijnen voor en het gaat beter. Gelukkig :).

Topic kan dicht.
  Moderator dinsdag 6 december 2011 @ 18:35:57 #247
249559 crew  Lavenderr
pi_105262630
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 17:16 schreef Limesnire het volgende:

[..]

Om second-opinion gevraagd: depersonalisatie. Krijg er nu medicijnen voor en het gaat beter. Gelukkig :).

Topic kan dicht.
Dat is mooi. Gelukkig maar.
Bedankt voor de up-date en sterkte en beterschap.
pi_105263353
Psychiatrie kan wel degelijk helpen , als ik destijds geen hulp gekregen had toen ik dacht/voelde bezeten te zijn in 1999 was ik er niet meer geweest. Ik kreeg medicatie waardoor ik rustiger werd en weer kon slapen (tenminste op den duur). Verder ben ik in de bijbel gaan lezen, ik las over Jesus en moest heel erg overgeven.
Groen slijm en troep dat stonk naar zwavel nadat , dat gebeurt was ben ik langzamerhand beter geworden.Voor mijn gevoel kotste ik de demoon uit. Voor mijn gevoel is de bijbel toen mn redding geweest. Mn ouders waren erbij , ik was nogal bang in die tijd en ik was ff tijdelijk bij hun in huis. Mn psycholoog noemde het een psychose maar sloot niet uit dat er wel degelijk meer is tussen hemel en aarde. En wuifde mn verhaal dus ook niet weg, maar kon er verder niet veel mee, maar toch heeft die man toen veel voor me gedaan en als ik die hulp niet gehad , had was ik dood geweest.
Heb er nog wel eens naween van gehad maar gelukkig nooit geen psychoses/ bezetenheid hoe men t maar noemen wil.
Ik ben nu 37 en ben gelukkig overal goed uitgekomen.

Voor mijn gevoel kan psychiatrie, bijbel/geloof en spiritualiteit heel goed samen gaan.
En staan ze er tegenwoordig ook meer bij stil en is er meer begrip voor het paranormale. En word niet alles gelijk afgedaan als onzin zoals de meeste mensen denken.
pi_105263385
quote:

[..]

Topic kan dicht.
Blij om te horen dat het beter gaat, goed dat je die stappen hebt ondernomen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:01:05 #250
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105266998
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:52 schreef mousy31 het volgende:
Psychiatrie kan wel degelijk helpen , als ik destijds geen hulp gekregen had toen ik dacht/voelde bezeten te zijn in 1999 was ik er niet meer geweest. Ik kreeg medicatie waardoor ik rustiger werd en weer kon slapen (tenminste op den duur). Verder ben ik in de bijbel gaan lezen, ik las over Jesus en moest heel erg overgeven.
Groen slijm en troep dat stonk naar zwavel nadat , dat gebeurt was ben ik langzamerhand beter geworden.Voor mijn gevoel kotste ik de demoon uit. Voor mijn gevoel is de bijbel toen mn redding geweest. Mn ouders waren erbij , ik was nogal bang in die tijd en ik was ff tijdelijk bij hun in huis. Mn psycholoog noemde het een psychose maar sloot niet uit dat er wel degelijk meer is tussen hemel en aarde. En wuifde mn verhaal dus ook niet weg, maar kon er verder niet veel mee, maar toch heeft die man toen veel voor me gedaan en als ik die hulp niet gehad , had was ik dood geweest.
Heb er nog wel eens naween van gehad maar gelukkig nooit geen psychoses/ bezetenheid hoe men t maar noemen wil.

Voor mijn gevoel kan psychiatrie, bijbel/geloof en spiritualiteit heel goed samen gaan.
En staan ze er tegenwoordig ook meer bij stil en is er meer begrip voor het paranormale. En word niet alles gelijk afgedaan als onzin zoals de meeste mensen denken.
Het is moedig om zulk een persoonlijk verhaal te vertellen.
The truth was in here.
pi_105267282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:52 schreef mousy31 het volgende:

Wat ontzettend naar om dat mee te hebben moeten maken!
Gelukkig ben je erdoor gekomen. :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:08:32 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105267415
quote:

[..]

Topic kan dicht.
Even voor mij de vraag, de eerste gaf aan dat er niks was en de ander zegt "depersonilisatie" en geeft medicatie. Wie heeft er nou gelijk?
En wat vreemd is, na een ontspanningsoefening kwam er een spontane uittreding en toen begon deze ellende voor je? Je hebt er eerder geen last van gehad?
The truth was in here.
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:09:51 #253
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105267467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Even voor mij de vraag, de eerste gaf aan dat er niks was en de ander zegt "depersonilisatie" en geeft medicatie. Wie heeft er nou gelijk?
En wat vreemd is, na een ontspanningsoefening kwam er een spontane uittreding en toen begon deze ellende voor je? Je hebt er eerder geen last van gehad?
Wellicht dat TS over een weekje of twee weer van zich kan laten horen? Merkt 'ie vanzelf of de medicijnen helpen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:10:38 #254
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_105267500
quote:

[..]

Topic kan dicht.
^O^

Nu is het woord aan Sientelo.
pi_105267578
quote:

[..]

Topic kan dicht.
Sterkte ermee! :)
  dinsdag 6 december 2011 @ 20:16:02 #256
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105267759
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wellicht dat TS over een weekje of twee weer van zich kan laten horen? Merkt 'ie vanzelf of de medicijnen helpen.
Dat hoop ik wel ja. En wat zijn het eigenlijk voor medicijnen, is het symptoombestrijding of is het de oplossing?

Vanuit mijn visie, en ja dat zal wel weer afwijken van een ander.. weet ik dat het mogelijk is om geestelijk uit te treden waarbij je lichaam meteen een open huis word voor andere entiteiten om plaats in te nemen. Als dit gebeurt veranderd je karakter, voel je je niet meer lekker in je vel zitten, veranderen meningen en dagelijkse gewoonten veranderen.. je zou kunnen zeggen in 1 woord 'depersonilisatie' want je herkend je eigen gedrag niet meer.
The truth was in here.
pi_105270085
quote:

[..]

Topic kan dicht.
Mooi dat je er nu wat duidelijkheid over hebt gekregen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')