Ik denk dat die mensen niet de intentie hebben je te kwetsen en gewoon niet goed doorhebben dat het je raakt. Mensen zijn op internet gewoon minder sociaal dan IRL omdat het lastig is empathie te hebben voor iemand waarvan je alleen wat lettertjes hebt. Ik heb bij wijze van spreken net zoveel empathie voor jou als voor Harry Potterquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef simmu het volgende:
nou, je mening is mij domweg niet duidelijk. je stelt aan de ene kant dat mensen die onverschillig zijn over of plezier hebben in andermans pijn evil zijn, maar als mensen op internet dergelijk gedrag vertonen het dan opeens niet evil is. dus dan begrijp ik niet goed wat je nu bedoelt.
Nog eenmaal dan: ik denk dat veel mensen die zich op internet zo gedragen, niet zo zijn, maar een karakter spelen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef simmu het volgende:
nou, je mening is mij domweg niet duidelijk. je stelt aan de ene kant dat mensen die onverschillig zijn over of plezier hebben in andermans pijn evil zijn, maar als mensen op internet dergelijk gedrag vertonen het dan opeens niet evil is. dus dan begrijp ik niet goed wat je nu bedoelt.
En thanks again. Op de een of andere manier krijg jij nu al in twee topics veel duidelijker verwoord wat ik probeer te zeggenquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen niet de intentie hebben je te kwetsen en gewoon niet goed doorhebben dat het je raakt. Mensen zijn op internet gewoon minder sociaal dan IRL omdat het lastig is empathie te hebben voor iemand waarvan je alleen wat lettertjes hebt. Ik heb bij wijze van spreken net zoveel empathie voor jou als voor Harry Potter
In feite mag het je niet raken, het is veeleer hun probleem dan het jouwe.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:23 schreef Catbert het volgende:
Ik denk dat die mensen niet de intentie hebben je te kwetsen en gewoon niet goed doorhebben dat het je raakt. Mensen zijn op internet gewoon minder sociaal dan IRL omdat het lastig is empathie te hebben voor iemand waarvan je alleen wat lettertjes hebt. Ik heb bij wijze van spreken net zoveel empathie voor jou als voor Harry Potter
Ik ben je persoonlijke souffleurquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:25 schreef miss_sly het volgende:
En thanks again. Op de een of andere manier krijg jij nu al in twee topics veel duidelijker verwoord wat ik probeer te zeggen
Yup.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:12 schreef Loppe het volgende:
In feite mag het je niet raken, het is veeleer hun probleem dan het jouwe.
persoonlijk bezie ik mensen die random tekeer ga op internet trouwens niet direct als evil. meer als misleid en dom dan als inherent evil.quote:Op dinsdag 27 september 2011 14:11 schreef simmu het volgende:
ik denk je eerst evil beter moet definieren voordat je je kan afvragen wat iemand evil maakt. want zoveel mensen, zoveel meningen over evil. ik ben zelf van mening dat er vele gradaties van evil bestaan waarbij ik dan degenen die zich bewust zijn van wat hun daden aanrichten en dan toch doorgaan als het meest evil beschouw
Evil is wel een zwaar woord, maar ik denk dat iemand slecht is, als men zich niet kan inleven in een ander.. iemand met opzet kwaad doet umm.. afgunst omdat jij het iets beter hebt als een ander. Iemand met opzet vernederen omdat je zelf niet ok bent.. dat denk ik ..quote:Op maandag 26 september 2011 16:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Een beetje diep dit, maar wanneer vind je iemand slecht? Wanneer is iemand echt "the bad guy of the story"? Wat voor karakter eigenschappen heeft een mens die echt slecht is, tegenover een mens die gewoon een slechte dag heeft of zich slecht gedraagt?
Waarom is niet kunnen inleven in een ander slecht? Lijkt mij meer een eigenschap die je wel, een beetje of niet hebt.quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:50 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Evil is wel een zwaar woord, maar ik denk dat iemand slecht is, als men zich niet kan inleven in een ander.. iemand met opzet kwaad doet umm.. afgunst omdat jij het iets beter hebt als een ander. Iemand met opzet vernederen omdat je zelf niet ok bent.. dat denk ik ..
En mensen met autisme dan? Kenmerk daarvan is dat die juist zo weinig empathie hebben. Die zijn toch niet evilquote:Op dinsdag 27 september 2011 21:50 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Evil is wel een zwaar woord, maar ik denk dat iemand slecht is, als men zich niet kan inleven in een ander.. iemand met opzet kwaad doet umm.. afgunst omdat jij het iets beter hebt als een ander. Iemand met opzet vernederen omdat je zelf niet ok bent.. dat denk ik ..
Inderdaad, weinig tot geen empathie hebben betekent nog niet dat je evil bent.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:45 schreef v-eraax het volgende:
[..]
En mensen met autisme dan? Kenmerk daarvan is dat die juist zo weinig empathie hebben. Die zijn toch niet evil
Zeker niet ik ga uit van een gezond mens, niet van een mens met een handicap .. ik weet het mijn dochter is asperger.. en dat is ook een taak samen moeder en dochter.quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:45 schreef v-eraax het volgende:
[..]
En mensen met autisme dan? Kenmerk daarvan is dat die juist zo weinig empathie hebben. Die zijn toch niet evil
Slecht is misschien een verkeerd woord, maar dat maakt toch een goed mens met gevoelens? Meeleven met een ander die het minder heeft .. dat is toch niet verkeerd?quote:Op dinsdag 27 september 2011 22:22 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Waarom is niet kunnen inleven in een ander slecht? Lijkt mij meer een eigenschap die je wel, een beetje of niet hebt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |