abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102444073
nou, je mening is mij domweg niet duidelijk. je stelt aan de ene kant dat mensen die onverschillig zijn over of plezier hebben in andermans pijn evil zijn, maar als mensen op internet dergelijk gedrag vertonen het dan opeens niet evil is. dus dan begrijp ik niet goed wat je nu bedoelt.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:23:33 #127
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102444153
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef simmu het volgende:
nou, je mening is mij domweg niet duidelijk. je stelt aan de ene kant dat mensen die onverschillig zijn over of plezier hebben in andermans pijn evil zijn, maar als mensen op internet dergelijk gedrag vertonen het dan opeens niet evil is. dus dan begrijp ik niet goed wat je nu bedoelt.
Ik denk dat die mensen niet de intentie hebben je te kwetsen en gewoon niet goed doorhebben dat het je raakt. Mensen zijn op internet gewoon minder sociaal dan IRL omdat het lastig is empathie te hebben voor iemand waarvan je alleen wat lettertjes hebt. Ik heb bij wijze van spreken net zoveel empathie voor jou als voor Harry Potter ;)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102444157
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:21 schreef simmu het volgende:
Nog eenmaal dan: ik denk dat veel mensen die zich op internet zo gedragen, niet zo zijn, maar een karakter spelen.

Maar nu stop ik echt, want ik kan erg slecht tegen de manier waarop je doorgaat, en ik heb geen zin in gedoe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102444217
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:23 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik denk dat die mensen niet de intentie hebben je te kwetsen en gewoon niet goed doorhebben dat het je raakt. Mensen zijn op internet gewoon minder sociaal dan IRL omdat het lastig is empathie te hebben voor iemand waarvan je alleen wat lettertjes hebt. Ik heb bij wijze van spreken net zoveel empathie voor jou als voor Harry Potter ;)
En thanks again. Op de een of andere manier krijg jij nu al in twee topics veel duidelijker verwoord wat ik probeer te zeggen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_102444915
Tja, kwaadaardig definiëren is natuurlijk moeilijk, iedereen heeft daar zijn eigen interpretatie voor. Er zijn weliswaar een hoop lui die ik niet kan uitstaan, maar er zijn 2 personen die ik echt zo kwaadaardig vind dat ze me gewoon rillingen bezorgen. Ik ga er niet te diep op in, maar het zijn beiden harteloze, egocentrische en gevaarlijke personen die zich schuldig maken aan van alles dat het daglicht niet kan verdragen, en absoluut niet te rechtvaardigen is.

De één is dierenmishandelaar, maakt zich schuldig aan pesten en koeioneren (uiteraard alleen jegens mensen waarvan hij zeker weet of hij ze fysiek aan kan), buitenproportioneel agressief en gevaarlijk rijgedrag en algemene achterbaksheid, de ander is een nog veel grotere dierenmishandelaar (nationaal in het nieuws geweest, behoorlijke shock-factor), bijzonder provocerend en agressief, heeft nogal losse handjes als het op vrouwen aankomt en wordt oncontroleerbaar destructief zodra er alcohol in het spel is. Echt 2 personen die rot tot op het bot zijn, om maar zo te zeggen. Ik zou er geen traantje om laten als ze 'verdwijnen'.

Zo zie ik ook 'lesser evils'. Denk daarbij aan drugsdealertjes. Dealen keur ik zeer zeker niet goed, maar als ze er een goede reden voor hebben (en wie wil nu niet makkelijk en snel veel geld verdienen?) dan heb ik daar wel ergens begrip voor. Zolang ze maar niemand tot last zijn.

EDIT: Zie ook dit topic van mij van een tijdje terug: Koude angst?

[ Bericht 2% gewijzigd door SecurityException op 27-09-2011 18:32:38 ]
pi_102445891
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:23 schreef Catbert het volgende:
In feite mag het je niet raken, het is veeleer hun probleem dan het jouwe.
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:22:24 #132
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102446179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:25 schreef miss_sly het volgende:
En thanks again. Op de een of andere manier krijg jij nu al in twee topics veel duidelijker verwoord wat ik probeer te zeggen :D
Ik ben je persoonlijke souffleur :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:12 schreef Loppe het volgende:
In feite mag het je niet raken, het is veeleer hun probleem dan het jouwe.
Yup.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_102449304
misschien moest ik mijn oorspronkelijke post er eens bij pakken, waarin ik stel dat er gradaties evil te vinden zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:11 schreef simmu het volgende:
ik denk je eerst evil beter moet definieren voordat je je kan afvragen wat iemand evil maakt. want zoveel mensen, zoveel meningen over evil. ik ben zelf van mening dat er vele gradaties van evil bestaan waarbij ik dan degenen die zich bewust zijn van wat hun daden aanrichten en dan toch doorgaan als het meest evil beschouw
persoonlijk bezie ik mensen die random tekeer ga op internet trouwens niet direct als evil. meer als misleid en dom dan als inherent evil.

als je bv kijkt naar de post van SecurityException, de personen die hij beschrijft zou ik dan wel als evil beschouwen. maar zijn ze dan minder evil dan een hitler? naar ik begrepen heb vond hitler waarlijk dat hij goed deed (hoe vreselijk fout het ook was), terwijl deze mensen prima weten dat ze heel, heel fout bezig zijn en desondanks gewoon doorgaan.

dat is wat ik in beeld probeerde te krijgen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_102457360
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:49 schreef Keep_Walking het volgende:
Een beetje diep dit, maar wanneer vind je iemand slecht? Wanneer is iemand echt "the bad guy of the story"? Wat voor karakter eigenschappen heeft een mens die echt slecht is, tegenover een mens die gewoon een slechte dag heeft of zich slecht gedraagt?
Evil is wel een zwaar woord, maar ik denk dat iemand slecht is, als men zich niet kan inleven in een ander.. iemand met opzet kwaad doet umm.. afgunst omdat jij het iets beter hebt als een ander. Iemand met opzet vernederen omdat je zelf niet ok bent.. dat denk ik ..
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_102459279
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:50 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Evil is wel een zwaar woord, maar ik denk dat iemand slecht is, als men zich niet kan inleven in een ander.. iemand met opzet kwaad doet umm.. afgunst omdat jij het iets beter hebt als een ander. Iemand met opzet vernederen omdat je zelf niet ok bent.. dat denk ik ..
Waarom is niet kunnen inleven in een ander slecht? Lijkt mij meer een eigenschap die je wel, een beetje of niet hebt.
signatuurloos
pi_102460823
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:50 schreef AndreaW het volgende:

[..]

En mensen met autisme dan? Kenmerk daarvan is dat die juist zo weinig empathie hebben. Die zijn toch niet evil :P
pi_102463629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:45 schreef v-eraax het volgende:

[..]

En mensen met autisme dan? Kenmerk daarvan is dat die juist zo weinig empathie hebben. Die zijn toch niet evil :P
Inderdaad, weinig tot geen empathie hebben betekent nog niet dat je evil bent.
signatuurloos
  woensdag 28 september 2011 @ 00:25:28 #138
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_102464862
Mensen die bij voorbaat al niet het beste voorhebben met mensen. Zomaar, zonder reden.

Ik begrijp dat nooit.
pi_102501657
Ik vind het nooit echt duidelijk, wat goed en wat slecht is. Want als ik iets slechts doe voor iemand anders, dan zal diegene dat slecht vinden. Maar ik had mijn redenen om het te doen, en ik handel altijd goed voor mezelf, dus ik vind het goed.
  donderdag 29 september 2011 @ 19:32:03 #140
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_102523096
Ik vind iemand pas echt evil, die diep van binnen slecht is, en dit ook luid en duidelijk laat merken. Hitler bijv.
  donderdag 29 september 2011 @ 23:02:28 #141
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_102533443
Als ze mij zijn.

OT:

"Evil" als een absoluut begrip bestaat niet, evenals "Good". Men stelt criteria op over wat goed is, en noodzakkelijkerwijs maakt dat alles wat tegen goed ingaat, slecht. Omdat iedereen zijn eigen mening heeft over wat nu echt het goede is in het leven, zijn er ook minstens evenveel verschillende visies over wat slecht is.

Wat betreft mijn persoonlijke mening: Ik vind "Evil" een overbodig label. Naar mijn inziens getuigt het gebruiken van dit label altijd aan gebrek aan begrip. Ik hanteer liever precieze termen, en goed begrip van een situatie/persoon is hiervoor nodig. Let wel, begrijpen is overigens niet hetzelfde als goedkeuren. Labels als "Evil" zijn veel te multi-interpretabel, en leiden te makkelijk tot demonisatie.
pi_102533567
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:45 schreef v-eraax het volgende:

[..]

Zeker niet ik ga uit van een gezond mens, niet van een mens met een handicap .. ik weet het mijn dochter is asperger.. en dat is ook een taak samen moeder en dochter.
pi_102562805
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:22 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Waarom is niet kunnen inleven in een ander slecht? Lijkt mij meer een eigenschap die je wel, een beetje of niet hebt.
Slecht is misschien een verkeerd woord, maar dat maakt toch een goed mens met gevoelens? Meeleven met een ander die het minder heeft .. dat is toch niet verkeerd?
  vrijdag 30 september 2011 @ 21:34:18 #144
240618 Micson
The lonely stoner
pi_102563890

Hoi ik ben Marc, en als je me beter leert kennen ben ik best een aardige kerel. :)
pi_102565803

Deze is ook best evil :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')