Dat wel jaquote:Op maandag 26 september 2011 16:54 schreef DeRakker. het volgende:
iedereen is als een schattige baby begonnen
Iemand die voor z'n lol babies door de shredder gooit geeft toch wel aan dat je redelijk objectief kunt vaststellen dat hij geen enorm toffe peer is.quote:Op maandag 26 september 2011 16:54 schreef Cracka-ass het volgende:
Dat is altijd 'in the eye of the beholder', subjectief.
Die zou ik eerder als 'ziek' kwalificeren.quote:Op maandag 26 september 2011 16:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Iemand die voor z'n lol babies door de shredder gooit geeft toch wel aan dat je redelijk objectief kunt vaststellen dat hij geen enorm toffe peer is.
Iemand die voor z'n lol babies door de shredder gooit en daarbij heel hard MUHAHAHA roept dan?quote:Op maandag 26 september 2011 17:04 schreef Cracka-ass het volgende:
Die zou ik eerder als 'ziek' kwalificeren.
Daar maakt iedereen zich schuldig aan.quote:Op maandag 26 september 2011 17:52 schreef LostInSpace het volgende:
Wanneer mensen bewust schijt hebben aan anderen en het ze niet boeit dat ze iemand anders pijn doen (op wat voor manier dan ook).
quote:Dan is iemand slecht in mijn ogen.
Als iemand daar plezier aan beleeft kun je vanuit gaan dat er iets niet helemaal klopt in het brein. Echter kun je zoiets dan vanuit je emotie (wat is het toch leuk om babies door de shredder gooien) doen of vanuit je verstand ( het is misschien wel leuk, maar er zitten ook gevolgen aan). Mensen die dat eerste doen zijn naar mijn mening niet 'evil', maar eerder dom en onverantwoord. Tenzij ze de ambitie hebben om in de gevangenis te komen.quote:Op maandag 26 september 2011 17:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
Iemand die voor z'n lol babies door de shredder gooit en daarbij heel hard MUHAHAHA roept dan?
I agree! Het gaat vooral om het BEWUST iemand kwaad doen...quote:Op maandag 26 september 2011 17:52 schreef LostInSpace het volgende:
Wanneer mensen bewust schijt hebben aan anderen en het ze niet boeit dat ze iemand anders pijn doen (op wat voor manier dan ook).
Dan is iemand slecht in mijn ogen.
Definieer "moreel besef"quote:Op maandag 26 september 2011 17:36 schreef AgLarrr het volgende:
Mensen die, zonder enig moreel besef of gevoel voor richting, door het leven drijven slechts aangespoord door hun emoties en driften.
Het besef dat je niet alleen op de wereld bent, dat je keuzes en gedragingen impact en gevolgen hebben - ook voor anderen, en dat je om die redenen nadenkt voordat je wat doet.quote:
De meest grote psychopaat, dictator, (massa)moordenaar kan makkelijk voldoen aan die omschrijving.quote:Op maandag 26 september 2011 19:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het besef dat je niet alleen op de wereld bent, dat je keuzes en gedragingen impact en gevolgen hebben - ook voor anderen, en dat je om die redenen nadenkt voordat je wat doet.
Het zit 'em in dat kunnen natuurlijk. Maar natuurlijk kan dat. Het goede is, net als het kwade, voor iedereen weggelegd.quote:Op maandag 26 september 2011 19:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De meest grote psychopaat, dictator, (massa)moordenaar kan makkelijk voldoen aan die omschrijving.
Hitler had deze vaardigheden allemaal in hoge mate, daarom kon hij ook zo´n wrede dictator zijn.quote:Op maandag 26 september 2011 19:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het zit 'em in dat kunnen natuurlijk. Maar natuurlijk kan dat. Het goede is, net als het kwade, voor iedereen weggelegd.
Ja ja, ik weet waar je heen wilt. Ik heb eigenlijk alleen geen zin in die discussie, die eindigt in de filosofische polemiek tussen deontologie versus teleologie.quote:Op maandag 26 september 2011 20:12 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Hitler had deze vaardigheden allemaal in hoge mate, daarom kon hij ook zo´n wrede dictator zijn.
I lolled.quote:Ik vind het geen bevredigend antwoord op wat nu goed/slecht is.
Dat zegt meer over jou dan over mijquote:Op maandag 26 september 2011 18:10 schreef Cracka-ass het volgende:
Daar maakt iedereen zich schuldig aan.
Emphatie is juist iets wat psychopaten over het algemeen helemaal niet hebben. Het is zelfs het voornaamste 'symptoom' van deze 'ziekte'. Ik vind het ook wat suf te stellen dat omdat iemand een of andere psychische issue heeft hij dus niet 'evil' is omdat hij er niks aan kan doen ofzo. Tja, ik vermoed zo dat elke moordenaar wel psychische problemen heeft.quote:Op maandag 26 september 2011 19:22 schreef Kandijfijn het volgende:
De meest grote psychopaat, dictator, (massa)moordenaar kan makkelijk voldoen aan die omschrijving.
Maar die had een moeilijke jeugd en kon er niks aan doen!quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:29 schreef Copycat het volgende:
On a more serious note:
Charles Manson is voor mij misschien wel de verpersoonlijking van evil.
Dat is ongeveer elke ondernemer, politicus of leider dus.quote:Op maandag 26 september 2011 16:55 schreef J-Style het volgende:
Een persoon die andere mensen bewust naar beneden haalt (kapot maakt) om er zelf beter van te worden of om zichzelf beter te voelen. Naar mijn mening dan.
Die was al vanaf zijn vroegste jeugd tot op het bot verpest en zou het rechte pad niet herkennen als hij er overheen zou lopen. Onderweg naar het slechte pad.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:30 schreef Catbert het volgende:
Maar die had een moeilijke jeugd en kon er niks aan doen!
Er zijn ergere.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:29 schreef Copycat het volgende:
[ afbeelding ]
On a more serious note:
Charles Manson is voor mij misschien wel de verpersoonlijking van evil.
Lekker cynisch wereldbeeld heb jij zegquote:Op dinsdag 27 september 2011 09:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Dat is ongeveer elke ondernemer, politicus of leider dus.
Heb ik ongelijk?quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:34 schreef Catbert het volgende:
Lekker cynisch wereldbeeld heb jij zeg
Vind ik wel jaquote:
Dat is ongeveer elke voetballer of elke andere beoefenaar van ruwe contactsport.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:37 schreef eldodo het volgende:
Mensen die geweld tegen anderen gebruiken zijn immoreel bezig en de mensen die het goed praten hebben een kwaadaardig karakter.
Dat is ongeveer elk kind of iemand van het vrouwelijk geslacht.quote:Ook degenen die bedriegen, pesten, aan emotionele chantage doen e.d.
Dat is ongeveer elke religie.quote:Het kwaadaardigst zijn in mijn ogen personen met de meeste macht die de meest afhankelijke personen mishandelen of verwaarlozen, wat vaak ouders/volwassenen vs. (jonge) kinderen is. En dan al helemaal als de volwassenen/de cultuur het goedpraat.
Geef eens vijf voorbeelden van ondernemers, politicus of leider die niet zo handelt en ook nooit zo gehandeld heeft?quote:
Ik ken helemaal geen hedendaagse politici (afgezien van wat extreem rechtse) die mensen echt kapot maken om daar persoonlijk beter van te worden.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:40 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Geef eens vijf voorbeelden van ondernemers, politicus of leider die niet zo handelt en ook nooit zo gehandeld heeft?
Alle vrouwen zijn evil. En katten ook.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:46 schreef Copycat het volgende:
Ik ben een ondernemer. En verre van evil. Ik ben liev!
Vast wel.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:46 schreef Copycat het volgende:
Ik ben een ondernemer. En verre van evil. Ik ben liev!
Nee. Zo zit ik niet in elkaar, daar verandert het ondernemerschap niets aan.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:48 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Vast wel.
En ook nog nooit iemand onderuit gehaald? Ook niet als je daar een klein beetje beter van werd?
Oh ja, dat is waar. Van nature.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:48 schreef Catbert het volgende:
Alle vrouwen zijn evil. En katten ook.
Volgens mij hebben psychopaten daar geen last van.quote:Op dinsdag 27 september 2011 09:52 schreef HAL9000S het volgende:
Als een persoon te weinig spiegelneuronen bezit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |