wat grappig, ik heb ook een paar jaar op het thorbecke gezeten. eerst nog op de ash van wijkkade, daarna in overvecht.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 11:29 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Braams, naam zegt me wel wat, maar ik kan hem me niet meer voor de geest halen; weet wel dat er een was dat als je over zijn luchtbuks begon je de rest van de les naar zijn verhalen kon luisteren over hoe hij een gaatje in de goot had geschoten.
En die scheikunde docent is den Otter; dat was echt een klootzak; heb ik heel veel ruzie mee gehad.
En verder was Hans Hazelzet van biologie echt fantastisch; altijd lol, vaak spieken want hij had nooit iets in de gaten, en het mooiste verhaal was na een bovenbouw schoolfeest; hij vertelde dat we nooit meer een feest mochten houden in Veritas, want een van de leerlingen had de hele boel ondergekotst.
Ik heb maar niet gezegd dat die fles apfelkorn niet zo goed bij mij was gevallen...
Zeker; toen ik in de brugklas kwam (92) was zo'n 20~30% allochtoon. In mijn laatste jaar (zes jaar later) zag ik bij de nieuwe klasselijsten dat 99% allochtoon was!quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:27 schreef Specularium het volgende:
Thorbecke college, dat was toch een van de eerste zwarte scholen?
Deze allochtoon kwam in 1995 in de brugklas.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 14:32 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zeker; toen ik in de brugklas kwam (92) was zo'n 20~30% allochtoon. In mijn laatste jaar (zes jaar later) zag ik bij de nieuwe klasselijsten dat 99% allochtoon was!
Niet snel daarna is de school gesloten na de laatste reünie. Had vooral te maken met het feit dat op schoolfeest heel veel "vriendjes" van leerlingen de boel kwamen verzieken.
Ik vond het ook niet normaal hoe de beveiliging was bij de reünie, maar blijkbaar was dat toen nodig...
Dan was je één van de laatste geslaagden (en dan ga ik er even vanuit dat je je diploma hebt gehaald)quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:01 schreef Axia het volgende:
[..]
Deze allochtoon kwam in 1995 in de brugklas.
Ik ben in 2000 geslaagd.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 15:03 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dan was je één van de laatste geslaagden (en dan ga ik er even vanuit dat je je diploma hebt gehaald)
quote:Twee van de vijf jongeren die zijn opgepakt voor vernielingen in de Utrechtse wijk Terwijde, zijn vrijgelaten in afwachting van een mogelijke rechtszaak. Over de andere jongeren moet de rechter-commissaris nog beslissen.
Vier van de vijf treiteraars komen volgens hun moeders uit Kanaleneilend, een ander deel van de stad. Een jongen komt wel uit de wijk. Dat zeggen ze tegen RTV Utrecht.
De politie pakte afgelopen zondag vijf verdachten op, nadat aan de Lloyd Webberhof herhaaldelijk vernielingen aan het huis van twee mannen plaatsvonden. Voor de derde keer in twee jaar tijd zijn de bewoners wekenlang door de jonge treiteraars lastiggevallen. Eieren vlogen tegen de ruiten, er werd rommel door de brievenbus gegooid en uiteindelijk werden ook twee ramen vernield. Dat was voor de twee bewoners het moment om aangifte te doen. Waar politie en gemeente tot twee keer toe machteloos toekeken hoe twee families de wijk ontvluchtten, werden zondag dus wel arrestaties verricht.
Volgens burgemeester Wolfsen zijn ze op heterdaad betrapt. De politie zag dat ze een ruit ingooiden. Hun moeders houden echter vol dat hun zonen onschuldig zijn. De jongens zeggen dat ze op weg waren naar een bushalte en dus alleen maar door de straat liepen. De ruiten zouden al weken geleden kapot zijn gegaan. (Redactie)
quote:'Mijn zoon is onschuldig'
Rachid Talloway met zijn moeder. FOTO AD/MARNIX SCHMIDT
De vijf jongens die zondagmiddag voor vernielingen aan een woning in de Utrechtse wijk Terwijde werden aangehouden, zijn weer vrij. De families van de jongens zijn woest. 'Ik heb drie nachten gehuild,' zegt een van de moeders vandaag in het AD Utrechts Nieuwsblad.
De rechter-commissaris heeft van vier de hechtenis geschorst en van één opgeheven. Allen blijven verdacht.
'Ik heb drie nachten gehuild om wat er is gebeurd. Hij is onschuldig. Die schade aan het huis van de buren zat er al weken,' zegt de moeder van de 15-jarige Rachid Talloway. Zijn moeder is boos, zijn tante furieus. 'Ik schrijf een brief aan de koningin. Die burgemeester Wolfsen moet weg.' Volgens de familie van Rachid wil de burgemeester scoren over de rug van de kinderen.
Rachid werd met vier vriendjes van 13 en 15 jaar zondagmiddag aangehouden op verdenking van vernieling. 'Ik was binnen om mijn telefoon te halen. Mijn vrienden uit Kanaleneiland schuilden bij het huis voor de regen. Even later werden we in het bushokje aangehouden. We hadden niets gedaan.'
'Politiek spel'
Bilal (26) is de oudste broer van de 13-jarige tweeling die werd aangehouden. De twee slechthorende broertjes waren met twee andere kinderen (beiden 15 jaar) uit Kanaleneiland op bezoek bij Rachid in Terwijde. 'Er wordt over de rug van kinderen een politiek spel gespeeld. Burgemeester Aleid Wolfsen doet nu een beetje stoer, maar slaat hier de plank helemaal mis.'
Advocaat Malou Hoekzema staat de tweeling bij. 'Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom de hechtenis niet geheel is opgeheven. Alle verdachten vertellen hetzelfde verhaal. Ze waren op weg naar de bushalte, één van hen was zijn telefoon vergeten en liep terug. De anderen schuilden bij het huis voor de regen.'
Agenten die het huis 24 uur per dag in de gaten hielden, stonden op 125 meter afstand met een verrekijker in de bosjes. Volgens Hoekzema hebben ze 'iets' gezien. 'Maar wat dat 'iets' was, is niet beschreven. Er is alleen vastgesteld dat er bij de ruit, die al kapot was, wat glassplinters lagen.' Volgens Hoekzema onvoldoende om de jongens langer te verdenken.
Wolfsen ontkent via zijn woordvoerder dat er mooie sier wordt gemaakt. De rechter-commissaris vindt dat er nog voldoende verdenkingen tegen de jongens zijn om ze als verdachten aan te merken. Maar gezien de jonge leeftijd hoeven ze niet meer vast te zitten.
Lees meer in het AD Utrechts Nieuwsblad vandaag.
13/10/11 11u32
Is toch prima te bereiken zo of ligt de hele zooi daar open?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:58 schreef Naamah het volgende:
Of Jaarbeursplein? Maar da's vanuit de Amsterdamsestraatweg ook niet ideaal.
Jaarbeursplein kan je prima wachten en iemand ophalen. Lijkt me ook prima bereikbaar, gewoon Daalsetunnel nemen en dan kom je er wel.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:58 schreef Naamah het volgende:
Weet iemand hoe ik op dit moment handig iemand van het station kan halen met de auto? Deed dat eerst via het taxiplatform. Nu zijn er wel die paar plaatsen naast de trambaan, maar die zijn vaak vol.
Of Jaarbeursplein? Maar da's vanuit de Amsterdamsestraatweg ook niet ideaal.
Je kan aan de andere kant van de weg onder het gebouw/in de tunnel gaan staan. Daar is altijd wel ruimte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:58 schreef Naamah het volgende:
Deed dat eerst via het taxiplatform. Nu zijn er wel die paar plaatsen naast de trambaan, maar die zijn vaak vol.
Lol, niet gehoord. Wel gister wéér van die idioten die toeterend rondreden. 's Middags, dat wel, maar echt.. nog steeds irritant.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 22:58 schreef Ireth het volgende:
Iemand die loeiharde knal gehoord rond 17.15 - 17.20 in het centrum?
Lijn 12 kreeg een klapband op het CS! Mozes wat een knal!
Hofstra, gaf Nederlands! Niet mijn favoriet haha. Verbeek, die nicht van handvaardigheid. Ooit nog geschorst omdat ik een blok hout naar zijn kop heb gegooidquote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:09 schreef Axia het volgende:
[..]![]()
Schoolgenoot!!!!
Die vrouw van Mr. Schwartz stond in de kantine. Zij was een schat. Voor hem waren we allemaal bang![]()
En ken je Mevr. Hofstra en Mr. Verbeek ook nog?
Drossaert nooit gehad, zegt me ook niks. Erne ook niet. Maar die akelige dwerg stond heel vaak 1 minuut nadat de bel voor het eerste uur gegaan was mensen bij de ingang op te wachten om nma te laten komen! De heks! hahaquote:Op
woensdag 12 oktober 2011 10:20 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ter Wolbeek, mijn favoriete engelse docent die mij voor mijn lijst een star trek boekje liet lezen(al had ik er wel veel echte literatuur naast).
Erné, zat notabene met mijn moeder in een of ander zangkoor en geeft nu Nederlandse les aan de buitenlandse voetballers bij FC Utrecht.
Dave Drossaert, geschiedenisleraar (waar ik alleen maar 4-en haalde), later conrector en rector en nu de baas van UniC.
En hoe heette die Nederlandse docent ook alweer die alle tafels los van elkaar wilde hebben, tassen binnen de poten, kleedde zich wat in de jaren '50 al ouderwets was en was superstreng (maar bij een reunie later bleek het op zich best een aardige man te zijn...)
Braams, aardige vent was dat wel! En jij bedoelt die Den Otter voor scheikunde, want een vage gast was dat. Niet heel aardig ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2011 10:42 schreef Axia het volgende:
[..]
Kamerbeek!!!! Dat was het!!! Was altijd lachen daarzo. Hij baalde eeuwig van ons. Hij sloeg ook altijd met zijn stok op je tafel als je niet rechtop zat.![]()
Ow ja, van Scheppingen. Hij was als leraar wel tof.
En ken je Mr, Braams nog? Hij gaf Aardrijkskunde. Hij was mijn mentor in klas 1 en 2.
En dan hadden we ook een leraar voor scheikunde die een fles alcohol in zijn bureau bewaarde. Ben zijn naam vergeten.![]()
Oh, zo leuk om iemand te vinden hier die dit allemaal kent.![]()
Als import utrechter heb ik er ook weinig mee.quote:
Als je niet in Utrecht geboren bent zal je nooit een Utrechter worden, hoe hard je het ook probeert.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:44 schreef okiokinl het volgende:
driekwart van de utrechters stamt af van buiten utrecht..
Zelf ben ik dus net niet in Utrecht geboren, maar mijn moeder wel, mijn opa ook, mijn overgrootvader ook en zijn vader ook... Verder gaat de stamboom niet dus weet niet hoe het daarvoor zat maar over het algemeen heeft mijn familie aan moeders kant altijd in Utrecht gewoond. En mijn dochter is er weer geboren.quote:Op zondag 16 oktober 2011 17:44 schreef okiokinl het volgende:
driekwart van de utrechters stamt af van buiten utrecht..
Bij echte Utrechter denk ik aan de vierkante viswijven achter de kassa van de Aldi van de ASW. Ik ben heel niet aan het proberen dat te worden.quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:13 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Als je niet in Utrecht geboren bent zal je nooit een Utrechter worden, hoe hard je het ook probeert.
Vroeger - toen veel van mijn oudooms en -tantes nog leefden - waren de verjaardagen van mijn opa en oma ook gevuld met van die Utrechtse typetjes. Zoals m'n ome Ton (eigenlijk de oom van mijn moeder), die een kroeg in Wijk C had en daarom de meest rare verhalen wist te vertellen. En m'n tante Lenie die altijd in het Utregs zat te praten met m'n tante Bep en tante Aggie. Dan was er nog ome Dick, de broer van m'n oma die altijd het hoogste woord had en ome Joop, die ook een broer van m'n oma was maar op twee druppels water lekker op m'n opa (die ook Joop heette). M'n opa is - op een paar jaar als soldaat in Korea na - altijd in dienst geweest van de Utrechtse politie. Eerst als agent en later als rechercheur. Ik kon als klein jongetje altijd enorm genieten als we dan samen door Utrecht liepen en hij dan vertelde over welke boeven hij dan weer op een bepaalde plek had opgepakt (en waarom). Mijn moeder vond dit minder leuk, omdat haar vader tijdens nachtdiensten haar altijd in de gaten hield als ze ergens in Utrecht uit was.quote:Op zondag 16 oktober 2011 20:56 schreef Ireth het volgende:
Mijn ma was trouwens ook echt een Utrechts typetje. Zeer plat utrechts pratend, ze heet Lenie en onze hond heette Tarzan![]()
![]()
Ik ook niet. Vind het een prima stad, maar dat Utrechtse mentaliteitje af en toe... Zonder de import was Utrecht natuurlijk een vrij onbeduidend provinciestadje.quote:Op zondag 16 oktober 2011 22:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Bij echte Utrechter denk ik aan de vierkante viswijven achter de kassa van de Aldi van de ASW. Ik ben heel niet aan het proberen dat te worden.
Inderdaad, verhuis dan lekker naar Amsterdam ofzo. Dat een vierkante meter daar werkelijk niet te betalen is vergeten ze dan voor het gemak maar even.quote:Op maandag 17 oktober 2011 10:26 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vind het een prima stad, maar dat Utrechtse mentaliteitje af en toe... Zonder de import was Utrecht natuurlijk een vrij onbeduidend provinciestadje.
Ik ken weinig echte Utrechters, maar de paar die ik ken hebben ook een ongelofelijk minderwaardigheidscomplex ten opzichte van Amsterdam. Altijd er tegen afzetten, zie ik ook bij collega's. En waarom? Utrecht heeft zoveel om trots op te zijn als inwoner.
quote:Op zondag 16 oktober 2011 18:14 schreef The6thgate het volgende:
Ik kom maar niet van m'n zachte g af dus val meteen door de mandMaar boeiend of je import bent. Gewoon genieten van een leuke stad hier!
Ik woon in Terwijdequote:Op maandag 17 oktober 2011 10:40 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat vinden jullie van Terwijde? Met een beetje geluk kan ik daar binnenkort een appartement huren.
Ik ben single, heb een full-time baan en doe er nog een deeltijdstudie bij. Veel tijd om uit te gaan heb ik dus niet.Een rustige wijk is voor mij wel handig denk ik.
Daar woon ik ook, en ik heb eigenlijk nergens last van. De gewoonlijke woonwijk-dingen, zoals blaffende honden en vreemde katten op m'n bed en muziek van de overburen enzoquote:Op maandag 17 oktober 2011 10:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Hoe is de buurt (met name het gebied rondom het Waterwinpark)? Is het leefbaar? Wat is het Tokkie-gehalte? Is er (veel) overlast van hangjongeren?
Ik had Schiens als docente voor Duits. Kregen we tips over hoe je niet een relatie moet beginnen met een getrouwde manquote:Op zondag 16 oktober 2011 12:21 schreef 1-0-8 het volgende:
Over THorbecke gesproken... Er zaten daar wel echt vage lui op die school hoor. Niet alleen docenten, maar ook leerlingen. Mid jaren 90 een van die grietjes die in haar naakie een niet nader te noemen gymdocent 'overviel' in docentenkleedkamer van de gymzaal. Hij wist niet hoe snel die weg moest komenl; ze wilde geneukt worden door 'm ;-)
Maar wie kent de toffe docenten van de school nog?
Jaap Heule (Latijn/Grieks, echt een eindbaas!!)
Marco Dammers (Geschiedenis, nooit gehad als docent, maar ken m als toffe gast)
Voogd (geloof biologie/verzoriging ofzo??, aardige kerel!)
Stollenwerck, de MVVert. Nooit zo populair omdat ie conrector was, maar achteraf een heel aardige vent!
Een zo'n vage dude van wiskunde, woonde op steenworp afstand van de school. (Niet die kleine kale die ook tof was!)
Of de minder leuke docenten, zoals Schiens (of hoe je het ook mag schrijven) voor Frans!
Of die lange baardmans van economie, die altijd in zichzelf mompelde... Brouwers ofzo??
Of Dijkgraaf van geschiedenis....
En dan hebben we nog Ori (Surinamert voor Nederlands, moesten we altijd opstaan als zij de klas binnenkwam en roepen: goedemorgen mevrouw Ori! whehe), Goossens, de decaan... Die donkere mevrouw voor na/sk, Beffers, Appel, etc...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |