abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102993248
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 11:29 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Braams, naam zegt me wel wat, maar ik kan hem me niet meer voor de geest halen; weet wel dat er een was dat als je over zijn luchtbuks begon je de rest van de les naar zijn verhalen kon luisteren over hoe hij een gaatje in de goot had geschoten.

En die scheikunde docent is den Otter; dat was echt een klootzak; heb ik heel veel ruzie mee gehad.

En verder was Hans Hazelzet van biologie echt fantastisch; altijd lol, vaak spieken want hij had nooit iets in de gaten, en het mooiste verhaal was na een bovenbouw schoolfeest; hij vertelde dat we nooit meer een feest mochten houden in Veritas, want een van de leerlingen had de hele boel ondergekotst.

Ik heb maar niet gezegd dat die fles apfelkorn niet zo goed bij mij was gevallen... :@
wat grappig, ik heb ook een paar jaar op het thorbecke gezeten. eerst nog op de ash van wijkkade, daarna in overvecht. :)
de leraren namen klinken bekend, lol. de ergste vond ik een wiskunde leraar, met baardje.
pi_102997194
Thorbecke college, dat was toch een van de eerste zwarte scholen?
pi_102997389
quote:
9s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:27 schreef Specularium het volgende:
Thorbecke college, dat was toch een van de eerste zwarte scholen?
Zeker; toen ik in de brugklas kwam (92) was zo'n 20~30% allochtoon. In mijn laatste jaar (zes jaar later) zag ik bij de nieuwe klasselijsten dat 99% allochtoon was!

Niet snel daarna is de school gesloten na de laatste reünie. Had vooral te maken met het feit dat op schoolfeest heel veel "vriendjes" van leerlingen de boel kwamen verzieken.

Ik vond het ook niet normaal hoe de beveiliging was bij de reünie, maar blijkbaar was dat toen nodig...
pi_102998274
Daarom ben ik ook naar De Klop gegaan.

Zelfde tijd ongeveer, begin '90. 2 open dagen, op De Klop en op Thorbecke, keuze was snel gemaakt.
pi_102998309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 14:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Zeker; toen ik in de brugklas kwam (92) was zo'n 20~30% allochtoon. In mijn laatste jaar (zes jaar later) zag ik bij de nieuwe klasselijsten dat 99% allochtoon was!

Niet snel daarna is de school gesloten na de laatste reünie. Had vooral te maken met het feit dat op schoolfeest heel veel "vriendjes" van leerlingen de boel kwamen verzieken.

Ik vond het ook niet normaal hoe de beveiliging was bij de reünie, maar blijkbaar was dat toen nodig...
Deze allochtoon kwam in 1995 in de brugklas. :P
pi_102998371
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:01 schreef Axia het volgende:

[..]

Deze allochtoon kwam in 1995 in de brugklas. :P
Dan was je één van de laatste geslaagden (en dan ga ik er even vanuit dat je je diploma hebt gehaald)
pi_102998482
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 15:03 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dan was je één van de laatste geslaagden (en dan ga ik er even vanuit dat je je diploma hebt gehaald)
Ik ben in 2000 geslaagd. :)
Maar ik heb eigenlijk geen idee in welk jaar het is gesloten.
pi_102998527
toen ik erop zat, 87-88 denk ik, kwam de school net uit de binnenstad. wel wat gekleurd, maar t meest wit. ook nooit problemen gehad met overvecht jeugd, maar sommige stukken waren toen ook al een zooitje daar.. verkrotte flatblokken, logisch dat daar een bepaald volk introk, was goedkoop. en het ging behoorlijk goed met de economie toen, dus vertrokken de beterverdienenden.
pi_102998874
Ik moet wel zeggen, ik was op een gegeven moment wel blij dat ik er van af was. De sfeer in de laatste 2 jaren (1999/2000) was niet leuk meer. Je merkte steeds meer dat het een rotzooi werd, zowel onder de leerlingen als onder de leraren.

En ook al ben ik zelf een allochtoon, ik vond het ook vervelend dat de kwaliteit steeds minder werd. (Ik ben een Hindoestaanse en word als allochtoon gezien, ondanks dat ik in Utrecht ben geboren en getogen en vaak platter Utregs kan praten dan sommige autochtonen).
  woensdag 12 oktober 2011 @ 16:36:26 #160
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103001841
quote:
Twee van de vijf jongeren die zijn opgepakt voor vernielingen in de Utrechtse wijk Terwijde, zijn vrijgelaten in afwachting van een mogelijke rechtszaak. Over de andere jongeren moet de rechter-commissaris nog beslissen.

Vier van de vijf treiteraars komen volgens hun moeders uit Kanaleneilend, een ander deel van de stad. Een jongen komt wel uit de wijk. Dat zeggen ze tegen RTV Utrecht.

De politie pakte afgelopen zondag vijf verdachten op, nadat aan de Lloyd Webberhof herhaaldelijk vernielingen aan het huis van twee mannen plaatsvonden. Voor de derde keer in twee jaar tijd zijn de bewoners wekenlang door de jonge treiteraars lastiggevallen. Eieren vlogen tegen de ruiten, er werd rommel door de brievenbus gegooid en uiteindelijk werden ook twee ramen vernield. Dat was voor de twee bewoners het moment om aangifte te doen. Waar politie en gemeente tot twee keer toe machteloos toekeken hoe twee families de wijk ontvluchtten, werden zondag dus wel arrestaties verricht.

Volgens burgemeester Wolfsen zijn ze op heterdaad betrapt. De politie zag dat ze een ruit ingooiden. Hun moeders houden echter vol dat hun zonen onschuldig zijn. De jongens zeggen dat ze op weg waren naar een bushalte en dus alleen maar door de straat liepen. De ruiten zouden al weken geleden kapot zijn gegaan. (Redactie)
Gourmetten of steengrillen?
pi_103006666
:r
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 13 oktober 2011 @ 11:41:57 #162
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_103031938
quote:
'Mijn zoon is onschuldig'

Rachid Talloway met zijn moeder. FOTO AD/MARNIX SCHMIDT
De vijf jongens die zondagmiddag voor vernielingen aan een woning in de Utrechtse wijk Terwijde werden aangehouden, zijn weer vrij. De families van de jongens zijn woest. 'Ik heb drie nachten gehuild,' zegt een van de moeders vandaag in het AD Utrechts Nieuwsblad.

De rechter-commissaris heeft van vier de hechtenis geschorst en van één opgeheven. Allen blijven verdacht.

'Ik heb drie nachten gehuild om wat er is gebeurd. Hij is onschuldig. Die schade aan het huis van de buren zat er al weken,' zegt de moeder van de 15-jarige Rachid Talloway. Zijn moeder is boos, zijn tante furieus. 'Ik schrijf een brief aan de koningin. Die burgemeester Wolfsen moet weg.' Volgens de familie van Rachid wil de burgemeester scoren over de rug van de kinderen.

Rachid werd met vier vriendjes van 13 en 15 jaar zondagmiddag aangehouden op verdenking van vernieling. 'Ik was binnen om mijn telefoon te halen. Mijn vrienden uit Kanaleneiland schuilden bij het huis voor de regen. Even later werden we in het bushokje aangehouden. We hadden niets gedaan.'

'Politiek spel'
Bilal (26) is de oudste broer van de 13-jarige tweeling die werd aangehouden. De twee slechthorende broertjes waren met twee andere kinderen (beiden 15 jaar) uit Kanaleneiland op bezoek bij Rachid in Terwijde. 'Er wordt over de rug van kinderen een politiek spel gespeeld. Burgemeester Aleid Wolfsen doet nu een beetje stoer, maar slaat hier de plank helemaal mis.'

Advocaat Malou Hoekzema staat de tweeling bij. 'Ik snap eerlijk gezegd niet goed waarom de hechtenis niet geheel is opgeheven. Alle verdachten vertellen hetzelfde verhaal. Ze waren op weg naar de bushalte, één van hen was zijn telefoon vergeten en liep terug. De anderen schuilden bij het huis voor de regen.'

Agenten die het huis 24 uur per dag in de gaten hielden, stonden op 125 meter afstand met een verrekijker in de bosjes. Volgens Hoekzema hebben ze 'iets' gezien. 'Maar wat dat 'iets' was, is niet beschreven. Er is alleen vastgesteld dat er bij de ruit, die al kapot was, wat glassplinters lagen.' Volgens Hoekzema onvoldoende om de jongens langer te verdenken.

Wolfsen ontkent via zijn woordvoerder dat er mooie sier wordt gemaakt. De rechter-commissaris vindt dat er nog voldoende verdenkingen tegen de jongens zijn om ze als verdachten aan te merken. Maar gezien de jonge leeftijd hoeven ze niet meer vast te zitten.

Lees meer in het AD Utrechts Nieuwsblad vandaag.
13/10/11 11u32

Kutjoch. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_103032734
Ken je hem dan? Misschien is hij wel onschuldig...
pi_103032962
lijkt meer op de zoveelste wolfsen-blunder...
pi_103036052
Ik zou ook niet willen dat er 4 mensen onder het afdakje voor mijn huis staan te schuilen. Prima actie van de politie dus.
pi_103076086
Weet iemand hoe ik op dit moment handig iemand van het station kan halen met de auto? Deed dat eerst via het taxiplatform. Nu zijn er wel die paar plaatsen naast de trambaan, maar die zijn vaak vol.

Of Jaarbeursplein? Maar da's vanuit de Amsterdamsestraatweg ook niet ideaal.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_103076172
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 14:58 schreef Naamah het volgende:
Is toch prima te bereiken zo of ligt de hele zooi daar open?
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:14:39 #168
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_103076612
quote:
Weet iemand hoe ik op dit moment handig iemand van het station kan halen met de auto? Deed dat eerst via het taxiplatform. Nu zijn er wel die paar plaatsen naast de trambaan, maar die zijn vaak vol.

Jaarbeursplein kan je prima wachten en iemand ophalen. Lijkt me ook prima bereikbaar, gewoon Daalsetunnel nemen en dan kom je er wel.

Alleen de Amsterdamsestraatweg af is misschien lastig op het moment, maar dat moet je ook als je naar de andere kant wil.
pi_103076888
Oh, ik ben niet zo auto-handig in Utrecht, dus heb die autoroutes ook niet in m'n hoofd. Jaarbeursplein wél handig dus. Check. :)
pi_103077111
quote:
Deed dat eerst via het taxiplatform. Nu zijn er wel die paar plaatsen naast de trambaan, maar die zijn vaak vol.
Je kan aan de andere kant van de weg onder het gebouw/in de tunnel gaan staan. Daar is altijd wel ruimte.
pi_103078383
Ik wacht altijd bij Moreelsepark. :)
pi_103081438
Ik kies ook altijd de jaarbeurs. Moet je alleen niet rond 18u 's avonds doen in de spits kwam ik vorige week achter...heeft 10 minuten geduurd voor ik er weer weg was zo druk :')

Afgelopen donderdag ook voor de 2e keer 's nachts weer last gehad van het asfalteren van de asw. Gelukkig zijn ze nu klaar (en moet alleen de andere helft nog _O-).
Too much is never enough!
  vrijdag 14 oktober 2011 @ 22:58:29 #173
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_103098074
Iemand die loeiharde knal gehoord rond 17.15 - 17.20 in het centrum?

Lijn 12 kreeg een klapband op het CS! Mozes wat een knal! :o
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_103141854
Wij gaan verhuizen!
pi_103141863
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:13 schreef TMan het volgende:
Wij gaan verhuizen!
Binnen Utrecht natuurlijk *O*
pi_103141889
quote:
14s.gif Op zondag 16 oktober 2011 11:13 schreef TMan het volgende:
Wij gaan verhuizen!
Gefeliciteerd, van waar naar waar?
pi_103142108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2011 22:58 schreef Ireth het volgende:
Iemand die loeiharde knal gehoord rond 17.15 - 17.20 in het centrum?

Lijn 12 kreeg een klapband op het CS! Mozes wat een knal! :o
Lol, niet gehoord. Wel gister wéér van die idioten die toeterend rondreden. 's Middags, dat wel, maar echt.. nog steeds irritant.
pi_103143078
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:09 schreef Axia het volgende:

[..]

*O* *O* Schoolgenoot!!!!
Die vrouw van Mr. Schwartz stond in de kantine. Zij was een schat. Voor hem waren we allemaal bang :@
En ken je Mevr. Hofstra en Mr. Verbeek ook nog?
Hofstra, gaf Nederlands! Niet mijn favoriet haha. Verbeek, die nicht van handvaardigheid. Ooit nog geschorst omdat ik een blok hout naar zijn kop heb gegooid :)

quote:
0s.gif Op

woensdag 12 oktober 2011 10:20 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ter Wolbeek, mijn favoriete engelse docent die mij voor mijn lijst een star trek boekje liet lezen :') (al had ik er wel veel echte literatuur naast).
Erné, zat notabene met mijn moeder in een of ander zangkoor en geeft nu Nederlandse les aan de buitenlandse voetballers bij FC Utrecht.
Dave Drossaert, geschiedenisleraar (waar ik alleen maar 4-en haalde), later conrector en rector en nu de baas van UniC.

En hoe heette die Nederlandse docent ook alweer die alle tafels los van elkaar wilde hebben, tassen binnen de poten, kleedde zich wat in de jaren '50 al ouderwets was en was superstreng (maar bij een reunie later bleek het op zich best een aardige man te zijn...)
Drossaert nooit gehad, zegt me ook niks. Erne ook niet. Maar die akelige dwerg stond heel vaak 1 minuut nadat de bel voor het eerste uur gegaan was mensen bij de ingang op te wachten om nma te laten komen! De heks! haha :)

En ik denk dat jij van die ouderwetse docent Kamerbeek bedoelt. Van Nederlands ook. DIe man sptterde, wij kwamen ooit met paraplu en regenpak de klas in, werd ie helemaal gek :)
pi_103143133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 10:42 schreef Axia het volgende:

[..]

Kamerbeek!!!! Dat was het!!! Was altijd lachen daarzo. Hij baalde eeuwig van ons. Hij sloeg ook altijd met zijn stok op je tafel als je niet rechtop zat. }:|
Ow ja, van Scheppingen. Hij was als leraar wel tof.

En ken je Mr, Braams nog? Hij gaf Aardrijkskunde. Hij was mijn mentor in klas 1 en 2.
En dan hadden we ook een leraar voor scheikunde die een fles alcohol in zijn bureau bewaarde. Ben zijn naam vergeten. _O-

Oh, zo leuk om iemand te vinden hier die dit allemaal kent. *O*

Braams, aardige vent was dat wel! En jij bedoelt die Den Otter voor scheikunde, want een vage gast was dat. Niet heel aardig ook.
pi_103143278
Over THorbecke gesproken... Er zaten daar wel echt vage lui op die school hoor. Niet alleen docenten, maar ook leerlingen. Mid jaren 90 een van die grietjes die in haar naakie een niet nader te noemen gymdocent 'overviel' in docentenkleedkamer van de gymzaal. Hij wist niet hoe snel die weg moest komenl; ze wilde geneukt worden door 'm ;-)

Maar wie kent de toffe docenten van de school nog?
Jaap Heule (Latijn/Grieks, echt een eindbaas!!)
Marco Dammers (Geschiedenis, nooit gehad als docent, maar ken m als toffe gast)
Voogd (geloof biologie/verzoriging ofzo??, aardige kerel!)
Stollenwerck, de MVVert. Nooit zo populair omdat ie conrector was, maar achteraf een heel aardige vent!
Een zo'n vage dude van wiskunde, woonde op steenworp afstand van de school. (Niet die kleine kale die ook tof was!)

Of de minder leuke docenten, zoals Schiens (of hoe je het ook mag schrijven) voor Frans!
Of die lange baardmans van economie, die altijd in zichzelf mompelde... Brouwers ofzo??
Of Dijkgraaf van geschiedenis....

En dan hebben we nog Ori (Surinamert voor Nederlands, moesten we altijd opstaan als zij de klas binnenkwam en roepen: goedemorgen mevrouw Ori! whehe), Goossens, de decaan... Die donkere mevrouw voor na/sk, Beffers, Appel, etc... :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')