abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102401139

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] Honden met foto's #49

Deze OP is hier te vinden
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
pi_102401190
quote:
Op zondag 25 september 2011 17:43 schreef _Multiply86_ het volgende:
3 van de 5. 2 trutjes hadden geen zin
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
pi_102401273
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:01 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Een soort Daddy :) (Jeweetwel van Cesar Millan)
Nu je het zegt! Ja O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  maandag 26 september 2011 @ 16:06:42 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_102401298
Daddy ja O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 26 september 2011 @ 16:07:52 #5
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401350

Mijn hond(je), Shiva.
  maandag 26 september 2011 @ 16:14:09 #6
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401592
Hieronder nog wat dan maar:

Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.

maandag 26 september 2011 @ 16:15:30 #7
176471 oh-oh
pi_102401638
:D Probeer es een foto van onderen of van op gelijke hoogte te maken :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_102401786
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:14 schreef Nervosity het volgende:
Hieronder nog wat dan maar:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Last but not least, toen was ze 9 weekjes oud.

[ afbeelding ]
Hebben jullie de kerstboom nu al staan :+
  maandag 26 september 2011 @ 16:20:48 #9
184827 Nervosity
Doet nergens aan mee!
pi_102401837
quote:
Hebben jullie de kerstboom nu al staan :+
Haha nee, oudere foto ;) zal wel even kijken of ik nog wat anders heb en meteen voor oh_oh een op hoogte maken ;) (als ze het tegen mij had)
pi_102402310
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:04 schreef bianca en michael het volgende:

[..]

Wat een absolute topfoto's zeg! Waar kan ik die ook laten maken?
In mijn woonkamer _O- _O-
pi_102403122
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Meen je dat nou?! Ik kom eraan met Diever en Joy! Ik vind ze echt geniaal! :)

Kun je je geld mee gaan verdienen.
pi_102404317
Haha ja gewoon beetje kloten met een achtergrondje. Wil nog wat lampen/flitsers kopen..is wat mooier. Dit is gewoon met daglicht. En eigenlijk is mn lens er ook niet echt handig voor, moet een heel eind naar achteren toe.
pi_102404725
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:32 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

:o

Ik vind ze echt het inlijsten waard O+
pi_102404736
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 16:07 schreef Nervosity het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn hond(je), Shiva.
Shiva is cute! O+
pi_102405532
Nog wat

pi_102405653
quote:
Ik zeg, neem contact op met Pedigree (of watvoor hondenmerk dan ook) zo, hup, de reclamecampagnes in!
  maandag 26 september 2011 @ 19:20:27 #17
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102408482
Hoi! :)

Ik ben dit weekend verliefd geworden op een hondenras, namelijk:

Toller O+

Ik heb toevallig op een aantal sites gekeken naar eigenschappen van allerlei honden en deze hond rolde steeds als een van de besten uit voor mij. Ik hoor echter ook berichten dat voor een eerst hond deze niet zo geschikt zou zijn? Het eerste jaar schijnen ze erg druk en je moet ze ook goed trainen, maar als dat lukt lijken het ideale speelkamaraadjes. We hebben wel al 3 katten (en 2 nijnen), hoe gaat dat samen?

Natuurlijk gaan we niet meteen een kopen, maar eerst informeren en kijken bij fokkers e.d. Nooit over 1 nacht ijs met huisdieren... :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 26 september 2011 @ 20:55:30 #18
176471 oh-oh
pi_102413617
Ik ken een paar tollers en ze maken hun naam waar, ik vind het maar gekke druktemakertjes.
Die eerste foto van Nacho is geniaal , doe mij daar maar een dinges van Multi O+ O+ O+
( Groucho Marx )
pi_102414431
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
  maandag 26 september 2011 @ 21:10:47 #20
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102414675
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:07 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik ken ook een paar tollers. Ze hebben wel veel beweging nodig en uitdaging. Ook een teefje die tijdens een wandeling steeds een stukje vooruit loopt, wacht op de baas tot ze het balletje gooit blugh. Ik hou daar niet van. Wil dat ze gewoon lekker spelen.. die 2 andere zijn wel leuk, maar ik vind ze TE baasgericht. Dat geplak aan je.. Meisje die ik ken heeft die hond ook als eerste eigen hond genomen, maar die doet er ook echt super veel mee.
Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?

Waar wij naar op zoek zijn is:

- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst ;) )

Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis. :)
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  maandag 26 september 2011 @ 21:21:31 #21
176471 oh-oh
pi_102415322
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij :D

( Groucho Marx )
pi_102415458
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenken :P degene waar ik aan denk zijn weer te groot.

Die eerste foto oh-oh _O-
  maandag 26 september 2011 @ 21:25:35 #23
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_102415587
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:10 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Als je een alternatief moet noemen, wat zou je dan kiezen?

Waar wij naar op zoek zijn is:

- een hond met veel affectie voor zijn baasje
- kan goed luisteren (mits getraind ntk)
- formaat Toller, iets kleiner mag, zeker niet groter
- kan met katten in 1 huis en evt. kinderen (wie weet in de toekomst ;) )

Mijn vriendin zit veel thuis (Wajong, arbeidsongeschikt vanwege psychische aandoening) en een hond is natuurlijk een extra motivatie om er veel uit te gaan. Ze zegt nu dat ze hem dan ook echt wilt trainen, bijv. voor agility enzo. Daar moet ik natuurlijk wel van overtuigd zijn, ik ben namelijk veel minder thuis. :)
Wat vind je van de andere Retrievers dan?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_102415850
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:21 schreef oh-oh het volgende:
Wij hebben vanavond 1,5 uur gewandeld met Bobje, de benedenbuurhond van bijna 15, lol dat ie had met die van mij :D
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach... Bobje lijkt op onze Boris is het niet? * Boris is ook alweer 9 maanden dood *
  maandag 26 september 2011 @ 21:35:29 #25
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_102416218
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 21:23 schreef _Multiply86_ het volgende:
Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenken :P degene waar ik aan denk zijn weer te groot.

Die eerste foto oh-oh _O-
Het hoeft natuurlijk niet persee, maar... we zijn allebei een beetje verliefd geraakt op dit ras en je weet hoe het dan gaat he ;)

Verder wil ik wel beginnen met een pup. Ik ben zelf door nare ervaringen (3x gebeten) van sommige hondentypes nogal bang geworden. Dit is er overigens met de paplepel ingegoten, want mijn ma zei meteen al dat ze niet langs komt als we een hond los hebben lopen en die schijt in dr broek van de meeste honden :P Slecht gedrag ligt vaak aan de baasjes/opvoeding, dus een pup is de kans om het zelf goed te proberen (en dat zal echt niet makkelijk zijn). Daarom dus puppycursus en meer...

Het lijkt mij voor de katten (3) en de hond zelf ook fijner als ze nog van gelijke grootte zijn wanneer ze aan elkaar wennen, maar daar kan ik naast zitten. Het laatste waar ik op zit te wachten is constant ruzies tussen onze huisdieren, dus daar wil ik dan ook uitgebreid naar informeren.

En inderdaad, ik kan qua formaat ook niet iets vinden wat mij meer aanstaat dan deze. Misschien een Border Collie, maar van wat ik lees zijn deze iets minder vriendelijk richting andere dieren (katten?).

Edit/vraag - kan je bij vuilnisbakkenras ook nog een beetje afleiden wat voor hond het gaat worden enzo. Die rashonden zijn natuurlijk doorgefokt, dus daar weet je de positieve/negatieve punten overduidelijk. Maar, goed punt!

[ Bericht 1% gewijzigd door maniack28 op 26-09-2011 21:43:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')