quote:
Op maandag 26 september 2011 21:23 schreef _Multiply86_ het volgende:Wil je perse een rashond en pup dan? Er zijn natuurlijk ook zat andere leuke honden in het asiel of via een stichting uit het buitenland. Die stichtingen hebben dan ook wel pups, maar als je een oudere hond neemt..weet je al hoe het karakter is, of ze met katten kunnen, vinden ze het leuk om lekker te trainen. Echt een ras moet ik ff over nadenken

degene waar ik aan denk zijn weer te groot.
Die eerste foto oh-oh

Het hoeft natuurlijk niet persee, maar... we zijn allebei een beetje verliefd geraakt op dit ras en je weet hoe het dan gaat he

Verder wil ik wel beginnen met een pup. Ik ben zelf door nare ervaringen (3x gebeten) van sommige hondentypes nogal bang geworden. Dit is er overigens met de paplepel ingegoten, want mijn ma zei meteen al dat ze niet langs komt als we een hond los hebben lopen en die schijt in dr broek van de meeste honden

Slecht gedrag ligt vaak aan de baasjes/opvoeding, dus een pup is de kans om het zelf goed te proberen (en dat zal echt niet makkelijk zijn). Daarom dus puppycursus en meer...
Het lijkt mij voor de katten (3) en de hond zelf ook fijner als ze nog van gelijke grootte zijn wanneer ze aan elkaar wennen, maar daar kan ik naast zitten. Het laatste waar ik op zit te wachten is constant ruzies tussen onze huisdieren, dus daar wil ik dan ook uitgebreid naar informeren.
En inderdaad, ik kan qua formaat ook niet iets vinden wat mij meer aanstaat dan deze. Misschien een Border Collie, maar van wat ik lees zijn deze iets minder vriendelijk richting andere dieren (katten?).
Edit/vraag - kan je bij vuilnisbakkenras ook nog een beetje afleiden wat voor hond het gaat worden enzo. Die rashonden zijn natuurlijk doorgefokt, dus daar weet je de positieve/negatieve punten overduidelijk. Maar, goed punt!
[ Bericht 1% gewijzigd door maniack28 op 26-09-2011 21:43:14 ]
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.