abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 17:01:21 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102443278
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 16:59 schreef Catbert het volgende:

[..]

Oh fuck! Een moeder! Stop de persen, ik pleeg alvast zelfmoord! :P
:O sorry hoor, ik gaf maar een voorbeeld ik denk niet dat het altijd maar beter wordt en dat 'wij' de huidige maar ook de paar generaties voor ons verwent zijn met vooruitgang, en dat nu als vanzelfsprekend zien.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:04:58 #202
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102443393
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
:O sorry hoor, ik gaf maar een voorbeeld ik denk niet dat het altijd maar beter wordt en dat 'wij' de huidige maar ook de paar generaties voor ons verwent zijn met vooruitgang, en dat nu als vanzelfsprekend zien.
Er is vooralsnog geen indicatie dat het in de nabije toekomst opeens heel slecht zou gaan. Zou kunnen, maarja. dan hebben we misschien over 1000 jaar wel een Utopie en dan slaat er een grote komeet in ofzo :)

Nee, ik ga er voor het gemak maar uit dat het de komende 100 jaar nog wel goed komt. Maakt je een stuk minder cynisch :)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 17:09:00 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102443549
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:04 schreef Catbert het volgende:

[..]

Er is vooralsnog geen indicatie dat het in de nabije toekomst opeens heel slecht zou gaan. Zou kunnen, maarja. dan hebben we misschien over 1000 jaar wel een Utopie en dan slaat er een grote komeet in ofzo :)

Nee, ik ga er voor het gemak maar uit dat het de komende 100 jaar nog wel goed komt. Maakt je een stuk minder cynisch :)
Zo cynisch ben ik niet hoor :) Ik wil alleen geen kinderen dat 'betere wereld' is één van de vele argumenten.
  dinsdag 27 september 2011 @ 17:09:47 #204
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102443579
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo cynisch ben ik niet hoor :) Ik wil alleen geen kinderen dat 'betere wereld' is één van de vele argumenten.
Met die andere argumenten zoals dat het stinkende schreeuwende poepfabrieken zijn ben ik het wel eens hoor ;)
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 17:11:05 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102443633
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:09 schreef Catbert het volgende:

[..]

Met die andere argumenten zoals dat het stinkende schreeuwende poepfabrieken zijn ben ik het wel eens hoor ;)
En dat ik een slechte vader zou zijn ook wel zeker :P
pi_102444856
Pfff daar is weer zon topic. Elke week hetzelfde met dezelfde argumenten en dezelfde tegenargumenten. Geen kinderen willen is een product vande welvaart en moet ieder voor zich weten.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 17:43:28 #207
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102444914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Geen kinderen willen is een product vande welvaart
Leg eens uit, tenzij het om verkrijgbaarheid van voorbehoedsmiddelen gaat snap ik het eigenlijk niet.

Ik moet bij dit topic altijd denken aan

Een neef van mij is ook bij een of andere wazige christensekte en heeft inmiddels 11 kinderen :') (miskramen niet meegerekend)
pi_102445814
Vroeger kwamen er grote gezinnen zodat er inkomsten en zorg voor de oude dag was. Later werd dat minder en mede de grote van gezinnen. Nu willen mensen geen kinderen meer ivm vrijheid vakanties geld etc. Ofwel welvaart

Let wel: mede.... Er zijn altijd mensen die ze pertinent niet willen. Mensen van 30+ geloof ik. De rest mekkert wat en moet eerst zijn omgeving kinderen zien krikgen. Als je ze daarna en na de biologische klok gelul nog niet wil geloof ik je.
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 18:12:22 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102445860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:10 schreef TheFrankey het volgende:
Vroeger kwamen er grote gezinnen zodat er inkomsten en zorg voor de oude dag was. Later werd dat minder en mede de grote van gezinnen. Nu willen mensen geen kinderen meer ivm vrijheid vakanties geld etc. Ofwel welvaart

Let wel: mede.... Er zijn altijd mensen die ze pertinent niet willen. Mensen van 30+ geloof ik. De rest mekkert wat en moet eerst zijn omgeving kinderen zien krikgen. Als je ze daarna en na de biologische klok gelul nog niet wil geloof ik je.
*O* je gelooft mij (al is het slechts een maand of 3 dat je mij gelooft)

In die zin snap ik de welvaart wel een klein beetje behalve dan dat je die gekregen kinderen ook weer moet voeden dus snap ik niet dat als welvaart ontbreekt je meer kinderen zou nemen.
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:25:27 #210
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_102446281
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
En dat ik een slechte vader zou zijn ook wel zeker :P
Nah, dat geloof ik niet zo.
  dinsdag 27 september 2011 @ 18:29:43 #211
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102446436
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

*O* je gelooft mij (al is het slechts een maand of 3 dat je mij gelooft)

In die zin snap ik de welvaart wel een klein beetje behalve dan dat je die gekregen kinderen ook weer moet voeden dus snap ik niet dat als welvaart ontbreekt je meer kinderen zou nemen.
Hij heeft er wel gelijk in: Het gaat niet zo zeer over wanneer de kinderen jong zijn, maar over het feit dat zij de ouders kunnen verzorgen wanneer ze daar zelf oud genoeg voor zijn. Mensen zonder kinderen hadden in vorige eeuwen gewoon geen kans. Bejaardentehuizen en AOW bestonden immers nog niet (in die mate).
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_102446625
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:29 schreef Strani het volgende:

[..]

Hij heeft er wel gelijk in: Het gaat niet zo zeer over wanneer de kinderen jong zijn, maar over het feit dat zij de ouders kunnen verzorgen wanneer ze daar zelf oud genoeg voor zijn. Mensen zonder kinderen hadden in vorige eeuwen gewoon geen kans. Bejaardentehuizen en AOW bestonden immers nog niet (in die mate).
Exact. Plus de kerk in die tijd enzovoort. Kinderen is echt een keuze nu. Ik heb voor gekozen en wilde dit ook. Maar respecteer anderen zonder. Ik stel de vraag nooit. Leven en laten leven... Of krijg een leven haha
pi_102446914
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 17:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Maar waarom zou je argumenten moeten hebben om geen kinderwens te hebben.
signatuurloos
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 18:48:31 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102447145
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:43 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Maar waarom zou je argumenten moeten hebben om geen kinderwens te hebben.
Omdat het net zo is als in andere dingen in het leven, je hebt toch ook argumenten om wel of niet een huis te kopen, wel of geen huisdier te nemen, wel of geen aardappels te eten vandaag. Zo maak je keuzes toch?
pi_102449596
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 18:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Omdat het net zo is als in andere dingen in het leven, je hebt toch ook argumenten om wel of niet een huis te kopen, wel of geen huisdier te nemen, wel of geen aardappels te eten vandaag. Zo maak je keuzes toch?
Bij kinderen vind ik het toch anders. Misschien ook omdat ik totaal niet het gevoel heb om ze graag te willen en eigenlijk ook geen argumenten voor nodig heb.
signatuurloos
  dinsdag 27 september 2011 @ 19:40:56 #216
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_102449670
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:39 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Bij kinderen vind ik het toch anders. Misschien ook omdat ik totaal niet het gevoel heb om ze graag te willen en eigenlijk ook geen argumenten voor nodig heb.
En de keuze voor kinderen maakt toch een iets grotere impact dan die betreffende een huis of aardappels.
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  dinsdag 27 september 2011 @ 19:56:18 #217
353974 Blueberry85
Gedreven,impulsief,knettergek
pi_102450546
De discussie is flink verder gegaan zonder mij zie ik ;)

Dit las ik vanmorgen in de krant vond het erg waar en toepasselijk...

http://www.depers.nl/binn(...)j-twee-kinderen.html
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)
  Moderator dinsdag 27 september 2011 @ 20:22:04 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_102451987
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 19:56 schreef Blueberry85 het volgende:
De discussie is flink verder gegaan zonder mij zie ik ;)

Dit las ik vanmorgen in de krant vond het erg waar en toepasselijk...

http://www.depers.nl/binn(...)j-twee-kinderen.html
2 is meer dan gemiddeld daar haal je dus het gemiddelde mee omhoog.
pi_102455948
Google eens op childfree, daar gaat het er hard aan toe voor en tegens, er is zelfs een militante tak van mannen en vrouwen die anti kind zijn:). op Startpagina is ook een forum. Ik heb zelf een kind dat was niet geplanned (spelling?). Ik ben haar mams maar het was gewoon niet mijn plan kinderen te krijgen. Ik heb het er ook dan bij een gelaten.

Ik snap die vooroordelen niet zo goed, iedereen maakt toch zelf uit of ze kinderen willen hebben of niet..
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_102456456
Ik vraag mij trouwens wel af of het verlangen naar een kind een biologisch gegeven is. Ik denk eigenlijk van niet. Of zoals Midas Dekkers het zegt (ik parafraseer): "De mens heeft wel de drang om te neuken, maar niet om zich voort te planten". Dat is een cultureel gegeven. Geen dier verlangt naar ouderschap. Seks is de manier waarop de natuur ons erin luist. :P En dat we op een bepaalde leeftijd naar kinderen gaan verlangen ('biologische klok' :') ) heeft echt niets met biologie te maken. Vrouwen zijn voor hun twintigste het vruchtbaarst, dus zou logischer zijn als ze dan kinderen zouden willen. Maar er zijn maar weinig achttienjarigen die een kind willen (gelukkig maar).
pi_102456822
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 21:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag mij trouwens wel af of het verlangen naar een kind een biologisch gegeven is. Ik denk eigenlijk van niet. Of zoals Midas Dekkers het zegt (ik parafraseer): "De mens heeft wel de drang om te neuken, maar niet om zich voort te planten". Dat is een cultureel gegeven. Geen dier verlangt naar ouderschap. Seks is de manier waarop de natuur ons erin luist. :P En dat we op een bepaalde leeftijd naar kinderen gaan verlangen ('biologische klok' :') ) heeft echt niets met biologie te maken. Vrouwen zijn voor hun twintigste het vruchtbaarst, dus zou logischer zijn als ze dan kinderen zouden willen. Maar er zijn maar weinig achttienjarigen die een kind willen (gelukkig maar).
Ik heb er wel eens overnagedacht Isegrim, Ik denk dat vrouwen die geen kinderwens hebben, waar niets mis mee is .. (kunnen gaan twijfelen) als de klok gaat lopen, dit gaat niet voor alle vrouwen op natuurlijk .. Maar ik kan me voorstellen dat dan iemand nog kan gaan twijfelen kan het nog moet ik het of niet!!! moeilijke keuze dan.. >disclamer dit is een voorbeeld<
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_102457682
Tussen 0 en 4 zitten nog 3 andere opties. Voor de rest geen probleem dat je ze niet wilt lijkt me. Eigen keus.
  dinsdag 27 september 2011 @ 22:02:12 #223
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_102458087
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

2 is meer dan gemiddeld daar haal je dus het gemiddelde mee omhoog.
Als het wereldwijde gemiddelde onder de 2 lag, dan hadden we geen bevolkingsgroei. Wellicht is het in Nederland zo, maar elders niet.

Ik ben het met de stelling eens, twee kinderen moet altijd genoeg zijn. Ik zelf, als ik ooit al kinderen zou willen, dan denk ik dat ik er maar 1 zou willen.

Het is van de gekke dat men vergrijzing probeert tegen te gaan door meer kinderen te produceren. Zo los je het probleem natuurlijk nooit op.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_102466592
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 22:02 schreef Strani het volgende:
Het is van de gekke dat men vergrijzing probeert tegen te gaan door meer kinderen te produceren. Zo los je het probleem natuurlijk nooit op.
Exact, dat is het probleem vooruit schuiven. Vergrijzing lost zichzelf op :Y)
  woensdag 28 september 2011 @ 06:41:24 #225
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_102466630
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch :%

Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
De planeet is inderdaad overvol, er moeten minder mensen komen en niet meer. Dus ik geef je groot geleyck. Verder ziet de toekomst voor de mensheid er erg somber uit, veel rampspoed staat ons te wachten en dat wil je je kinderen niet aandoen.

Ik vind het hartstikke goed dat je geen kinderen wil en ik hoop serieus dat meer vrouwen je voorbeeld volgen.

Het is juist bijzonder egoïstisch een kind op een overvolle wereld te zetten en dat ook nog eens in deze uitermate onzekere tijden. Rezpect! :D :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')