quote:Op dinsdag 27 september 2011 16:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Oh fuck! Een moeder! Stop de persen, ik pleeg alvast zelfmoord!
Er is vooralsnog geen indicatie dat het in de nabije toekomst opeens heel slecht zou gaan. Zou kunnen, maarja. dan hebben we misschien over 1000 jaar wel een Utopie en dan slaat er een grote komeet in ofzoquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:01 schreef Bosbeetle het volgende:
sorry hoor, ik gaf maar een voorbeeld ik denk niet dat het altijd maar beter wordt en dat 'wij' de huidige maar ook de paar generaties voor ons verwent zijn met vooruitgang, en dat nu als vanzelfsprekend zien.
Zo cynisch ben ik niet hoorquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Er is vooralsnog geen indicatie dat het in de nabije toekomst opeens heel slecht zou gaan. Zou kunnen, maarja. dan hebben we misschien over 1000 jaar wel een Utopie en dan slaat er een grote komeet in ofzo
Nee, ik ga er voor het gemak maar uit dat het de komende 100 jaar nog wel goed komt. Maakt je een stuk minder cynisch
Met die andere argumenten zoals dat het stinkende schreeuwende poepfabrieken zijn ben ik het wel eens hoorquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo cynisch ben ik niet hoorIk wil alleen geen kinderen dat 'betere wereld' is één van de vele argumenten.
En dat ik een slechte vader zou zijn ook wel zekerquote:Op dinsdag 27 september 2011 17:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Met die andere argumenten zoals dat het stinkende schreeuwende poepfabrieken zijn ben ik het wel eens hoor
Leg eens uit, tenzij het om verkrijgbaarheid van voorbehoedsmiddelen gaat snap ik het eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:42 schreef TheFrankey het volgende:
Geen kinderen willen is een product vande welvaart
quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:10 schreef TheFrankey het volgende:
Vroeger kwamen er grote gezinnen zodat er inkomsten en zorg voor de oude dag was. Later werd dat minder en mede de grote van gezinnen. Nu willen mensen geen kinderen meer ivm vrijheid vakanties geld etc. Ofwel welvaart
Let wel: mede.... Er zijn altijd mensen die ze pertinent niet willen. Mensen van 30+ geloof ik. De rest mekkert wat en moet eerst zijn omgeving kinderen zien krikgen. Als je ze daarna en na de biologische klok gelul nog niet wil geloof ik je.
Nah, dat geloof ik niet zo.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:11 schreef Bosbeetle het volgende:
En dat ik een slechte vader zou zijn ook wel zeker
Hij heeft er wel gelijk in: Het gaat niet zo zeer over wanneer de kinderen jong zijn, maar over het feit dat zij de ouders kunnen verzorgen wanneer ze daar zelf oud genoeg voor zijn. Mensen zonder kinderen hadden in vorige eeuwen gewoon geen kans. Bejaardentehuizen en AOW bestonden immers nog niet (in die mate).quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]je gelooft mij (al is het slechts een maand of 3 dat je mij gelooft)
In die zin snap ik de welvaart wel een klein beetje behalve dan dat je die gekregen kinderen ook weer moet voeden dus snap ik niet dat als welvaart ontbreekt je meer kinderen zou nemen.
Exact. Plus de kerk in die tijd enzovoort. Kinderen is echt een keuze nu. Ik heb voor gekozen en wilde dit ook. Maar respecteer anderen zonder. Ik stel de vraag nooit. Leven en laten leven... Of krijg een leven hahaquote:Op dinsdag 27 september 2011 18:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Hij heeft er wel gelijk in: Het gaat niet zo zeer over wanneer de kinderen jong zijn, maar over het feit dat zij de ouders kunnen verzorgen wanneer ze daar zelf oud genoeg voor zijn. Mensen zonder kinderen hadden in vorige eeuwen gewoon geen kans. Bejaardentehuizen en AOW bestonden immers nog niet (in die mate).
Maar waarom zou je argumenten moeten hebben om geen kinderwens te hebben.quote:Op dinsdag 27 september 2011 17:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zo cynisch ben ik niet hoorIk wil alleen geen kinderen dat 'betere wereld' is één van de vele argumenten.
Omdat het net zo is als in andere dingen in het leven, je hebt toch ook argumenten om wel of niet een huis te kopen, wel of geen huisdier te nemen, wel of geen aardappels te eten vandaag. Zo maak je keuzes toch?quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:43 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Maar waarom zou je argumenten moeten hebben om geen kinderwens te hebben.
Bij kinderen vind ik het toch anders. Misschien ook omdat ik totaal niet het gevoel heb om ze graag te willen en eigenlijk ook geen argumenten voor nodig heb.quote:Op dinsdag 27 september 2011 18:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Omdat het net zo is als in andere dingen in het leven, je hebt toch ook argumenten om wel of niet een huis te kopen, wel of geen huisdier te nemen, wel of geen aardappels te eten vandaag. Zo maak je keuzes toch?
En de keuze voor kinderen maakt toch een iets grotere impact dan die betreffende een huis of aardappels.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:39 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Bij kinderen vind ik het toch anders. Misschien ook omdat ik totaal niet het gevoel heb om ze graag te willen en eigenlijk ook geen argumenten voor nodig heb.
2 is meer dan gemiddeld daar haal je dus het gemiddelde mee omhoog.quote:Op dinsdag 27 september 2011 19:56 schreef Blueberry85 het volgende:
De discussie is flink verder gegaan zonder mij zie ik![]()
Dit las ik vanmorgen in de krant vond het erg waar en toepasselijk...
http://www.depers.nl/binn(...)j-twee-kinderen.html
Ik heb er wel eens overnagedacht Isegrim, Ik denk dat vrouwen die geen kinderwens hebben, waar niets mis mee is .. (kunnen gaan twijfelen) als de klok gaat lopen, dit gaat niet voor alle vrouwen op natuurlijk .. Maar ik kan me voorstellen dat dan iemand nog kan gaan twijfelen kan het nog moet ik het of niet!!! moeilijke keuze dan.. >disclamer dit is een voorbeeld<quote:Op dinsdag 27 september 2011 21:36 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag mij trouwens wel af of het verlangen naar een kind een biologisch gegeven is. Ik denk eigenlijk van niet. Of zoals Midas Dekkers het zegt (ik parafraseer): "De mens heeft wel de drang om te neuken, maar niet om zich voort te planten". Dat is een cultureel gegeven. Geen dier verlangt naar ouderschap. Seks is de manier waarop de natuur ons erin luist.En dat we op een bepaalde leeftijd naar kinderen gaan verlangen ('biologische klok'
) heeft echt niets met biologie te maken. Vrouwen zijn voor hun twintigste het vruchtbaarst, dus zou logischer zijn als ze dan kinderen zouden willen. Maar er zijn maar weinig achttienjarigen die een kind willen (gelukkig maar).
Als het wereldwijde gemiddelde onder de 2 lag, dan hadden we geen bevolkingsgroei. Wellicht is het in Nederland zo, maar elders niet.quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
2 is meer dan gemiddeld daar haal je dus het gemiddelde mee omhoog.
Exact, dat is het probleem vooruit schuiven. Vergrijzing lost zichzelf opquote:Op dinsdag 27 september 2011 22:02 schreef Strani het volgende:
Het is van de gekke dat men vergrijzing probeert tegen te gaan door meer kinderen te produceren. Zo los je het probleem natuurlijk nooit op.
De planeet is inderdaad overvol, er moeten minder mensen komen en niet meer. Dus ik geef je groot geleyck. Verder ziet de toekomst voor de mensheid er erg somber uit, veel rampspoed staat ons te wachten en dat wil je je kinderen niet aandoen.quote:Op maandag 26 september 2011 13:58 schreef Blueberry85 het volgende:
Als mensen horen dat ik geen kinderwens heb reageren ze vaak heel raar en geforceerd. Zo van dat komt nog wel of je weet niet wat je mist...
Mijn argumenten noemen ze overdreven of egoistisch![]()
Ik vind namelijk dat deze wereld nou niet bepaald erop vooruit gaat...en in wat voor wereld zet je een kind?
Het 2e grote punt is dat ik mijn vrijheid niet kwijt wil,ik zie het totaal niet zitten om 18 jaar van mijn leven te wijden aan een kind. Ben dol op de kinderen van een ander maar ik zelf hoef niet zo nodig....De meeste mensen vinden dat dus egotripperij...maar ik vind het in deze tijd nogal egoistisch of 4 kinderen de wereld op te schoppen....
Hoe denken jullie hierover?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |